Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    DQ: mag dat al, appelstroop?

rrianne: dikke knuffel en heel veel succes morgen!
    balen dat je zo vast zit aan dat KDV... maar hier ook 2 maanden opzegtermijn

mbtc: haha, leuk he!

EB: slim dat je zo goed voorbereid! Ik zou daar niet aan denken :p

wij zitten hier op de iphone monopoly te spelen :D

2. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ Rrianne: Succes morgen!!! Knuf.

@ EB: Zeker goed voorbereid! Je weet maar nooit...

@ CB: Dank voor de gegevens! Morgen pas ik de lijst nogmaals aan ;)

Hebben jullie kindjes ook wel eens ineens een huilbui?? Helemaal overstuur??
    Micah had dat vandaag ineens.. Ik schrok er een beetje van.
    Hij liep rood aan, gebalde vuistjes en vreselijk huilen/krijsen.
    Hij was wel te sussen, maar heeft ook weinig geslapen. Kan dit pijn zijn door tanden of darmen??? Iemand een idee?

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    karine: Yanna heeft dat ook wel eens, ineens huilen. maar ze heeft een behoorlijk temperamentje, dus ik denk dan steeds dat ze zich even laat horen zeg maar. en rond de sprongetjes heeft ze die buien ook meer.
    kunnen ook wel darmpjes of tandjes zijn, maar het is soms moeilijk te bedenken.
    vanmorgen had Yanna ook zo'n bui, ze kwam binnen bij de oppas, die was nog even aan het stofzuigen, de hond kwam hallo zeggen en ze had een beetje trek. Dat werd dus even brullen. Maar ze is ook goed te troosten dan.

4. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    @Karine,wacht even met aanpassen van de lijst,
    ik heb morgenmiddag ook een afsppraak bij het cb.
    Zodra ik terug ben pb ik je mijn gegevens.
    Anders blijf je bezig :D

@huilbui,heeft Nienke ook regelmatig dat ze in een keer begint te jammeren wat dan snel overgaat in krijsen.
    Dacht zelf ook aan krampjes.

Zo grappig ik zat net een eindje terug te lezen toen we nog allemaal zwanger waren en we elkaar bestookten met allerlei ongemakken.
    Als je dan bedenkt dat dat alweer een ruim half jaar geleden is,
    wat gaat de tijd dan snel.

5. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Karine, R.omee heeft ook vaak ineens dat ze begint te brullen uit het niets.. Als ik haar dan troost is het meteen goed.
    Geen idee waar het vadaan komt.

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik denk dat het de 6-maanden sprong is. De kindjes gaan nu doorkrijgen dat mama wel eens weg is en dan willen ze natuurlijk niet. dus als je terug komt is het goed.

26 weken: In, op, achter, voor en hoe ver?
    Als je baby bijna een half jaar is, gaat hij de wereld van ‘relaties’ in. Hoe staat het een in verband met het ander? Het gaat hierbij ook om simpele dingen, zoals de afstand tussen dingen en de plek die dingen hebben ten opzichte van elkaar: een blokje in een blokkendoos, erachter, erop of eronder, bijvoorbeeld. Misschien gaat je baby opeens huilen als je wat verder van hem af gaat. Dat is heel normaal. Je baby snapt nu dat de afstand tussen jullie groter wordt!

7. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    @Karine, Je hebt pb !:)

Zo ben weer terug van het consternatieburo.
    Maar goed dat ik niet iedere week hoef want zou niet goed zijn
    voor mijn bloeddruk.:D
    Wat is dat toch iedere keer een probleem om een nieuwe afspraak te maken.
    En als ik dan zelf bel naar het regiokantoor dan is het geen enkel probleem om hier een afspraak te maken.
    Dus ik heb maar gezegd dat ze geen nieuwe afspraak hoeft in te plannen en dat ik het zelf wel zal regelen.

Maar goed Nienke heeft nu eindelijk de laatste prikjes gehad
    dus daar zijn we voorlopig van af gelukkig.
    Qua groei ligt ze aardig op schema met haar lengte en wat gewicht betreft is ze niet zoveel aangekomen maar ligt het nog op de middenlijn.

Nu even een zetpilletje zetten want ze is er niet echt lekker van.
    Hopen dat het wat helpt tegen de pijn.
    Moet er vandoor.

Als ik jullie niet meer spreek,
    fijn weekend allemaal !!

8. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Meikie het is zeker beter bij te houden zo niet te druk en niet te stil :D ben je nou ook de hele dag dan bezig shirtjes te verschonen hahaha heb nog nooit zoveel wasgoed gehad hihi.

@EB een slimme meid is goed voorbereid ;)

@CB hier ook niet zo super tevreden erover hoor krijg niet echt commentaar maar als ik om advies vraag krijg ik ook geen commentaar dus ik haal me schouders dan maar op en vogel het zelf wel uit.

Lekker weertje wel he vandaag beetje koud nog maar wel lekker zonnetje. Niemand ongeluk vandaag hihi geloof der niet echt in hoor.

9. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Dank meiden!! Blij te horen dat er meerdere kinderen zijn die zo'n ineense huilbui hebben...
    Micah is gelukkig ook snel te troosten!!

@ lijst: Dank, vanavond of morgen pas ik hem aan.

10. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Gatver wat heb ik hier weer een rotgevoel aan over gehouden.
    Vanmiddag dus naar het ziekenhuis geweest. Eerst gesprek met co assistent gehad, aardige vent. Alles opgeschreven om verslag te doen bij de arts. Maar wat een L*L was dat zeg!
    Even kort gezegd; de oorzaak kon hij mij ook niet vertellen, hij twijfelde uberhaupt aan de diagnse KMA en Reflux. Het beste was om hem 2 dagen op te laten nemen, zo konden zij alles observeren/opnemen en zien hoe wij met hem om gaan. Wij zijn hier niet op in gegaan. Ik wil L. gewoon niet op laten nemen als dit niet noodzakelijk is. Dan moesten we eerst maar eens bedenken wat we zelf wilden. Dus aangegeven dat als hij er aan twijfelden of de med. en de dieetvoeding in zijn ogen overbodig zijn. Ik eerst wel weer eens wil proberen om zijn med. af te bouwen en kijken hoe hij hier op reageert. Ik geef die med. niet voor niets, dus als ik van dat vergif af kan dan heel graag! Nu over 2 week een vervvolgafspraak om te evalueren. Maar we vinden het allemala wel goed zo en neigen er na om er mee te stoppen. We komen zo geen steek en met name ik wordt er alleen maar onzekerder van.

Waar ik me nog het meest aan heb gestoord, is dat hij meerdere keren in het gesprek zij; of we niet eens op het punt hebben gestaan om hem van de trap af te gooien. Nou nee, nog nooit! Heb echt wel eens gedacht, kan ik hem niet even buiten te deur zetten. Maar van de trap; nee. Na dat we dit aan hadden gegeven begon hij hier rustig nog 2x over. Dat als we op het punt stonden om hem van de trap af te gooien of tegen de muur omhoog, dat we dan zeker moesten bellen, ook al was het midden in de nacht!

Ik voelde me behoorlijk in de zeik gezet, onder het mom van; een stel jonge ouders met hun eerste kindje. Die niet weten waar ze het zoeken moeten, dus het maar op iets medisch gooien.

11. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    he rrianne, bah wat een naar gesprek is dat geweest :( Zeker niet wat je ervan verwacht had!
    Wel goed om eens te proberen de medicatie af te bouwen en kijken wat er gebeurd!

wendy: balen dat de prikjes niet zo lekker vielen, maar komt vast weer goed :)
    en ze groeien nu minder hard he!

wherona: nou hier alleen maar regen de hele middag :( Gelukkig was het vanmorgen droog toen ik boodschappen deed

hier Yanna eindelijk eens groente gegeven, ze vond het wel leuk geloof ik. En lekker (worteltjes in de hand).

12. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    #4812 VanEke, 13 apr 2012
    Laatst bewerkt: 13 apr 2012
    Hallo dames,

gaat best OK hier de laatste dagen, Elke is weer helemaal door sprongetje heen denk ik want opeens boel dingen weer anders, sinds 3 dagen gaat het nu goed op 3 flessen, 1 fles vervangen door iets van sap/thee/water, en dat werkt prima, krijgt ze wel nog met de fles want tuitbeker snapt ze nog niet...ze blijft wel geregeld spugen, komt er opeens zomaar uit het niets een guts uit, maar ze lijkt er zelf weinig last van te hebben...en meestal zit er zelf niks op haar maar is mam of pap helemaal ondergespuugd...
    Gisteren lag ze ook opeens zomaar op der buik, had haar neergelegd op het kleed en toen ik keek lag ze omgerold, ze doet het nu wel vaker, hoewel ze nog niet echt doorheeft hoe ze dat dan gedaan heeft en hoe ze terug kan...ze heeft wel snel door hoe ze haar armpje onder zich uitkrijgt, dus het wordt gelukkig niet meteen brullen...

Nu die 6 maanden geweest zijn vind ik het opeens weer opeens zo snel gaan, ze kan opeens een boel meer, zit opeens in maat 68...hebben jullie dat ook?? Ben supertrots op der, maar doet me wel dat nog zo lekker bij me kunnen houden van begintijd wel beetje missen...hahahah...ik moet nu al leren "loslaten" :D

Verder dit weekend werken...als het wat rustig is kom ik nog wel ff spieken hier...ow...en gisteren weekendje Landal geboekt voor onze huwelijksverjaardag in mei...heb er zo'n zin in :)

@Rrianne: Hoe is het gegaan bij de KA?? Goede tips gehad??
    pfff...lees ondertussen net uw verhaal...wat een eikel idd!! U niet door gek laten maken hoor door zo iemand!! Jullie doen het hardstikke goed met hem!!
    Wij hebben hier gastouder, erg tevreden over...vanwege mijn flexibele diensten, als ik dan avonddienst heb is ze er maar paar uurtje en als ik dagdienst heb de hele dag en lekker niet te druk, zijn maar 2 andere kinderen en soms is ze der alleen heeft ze lekker alle aandacht...

@mbtc: grappig dat ze witlof lekker vond, das toch zo'n typische groente die kinderen niet lekker vinden meestal...
    pff, wat een CB daar bij jullie, gelukkig hier heel fijn CB met altijd goede tips en altijd meedenken als ik iets niet goed weet...

@BabyR: jammer dat ge niet naar de meet kunt komen, maar lekker feestje bouwen is ook niet verkeerd :D
    Volgens mij is mijn buurman 1 van de DJ's op DefQon...wel grappig :)

@Rica: curve zegt idd ook niet alles, als ze verder voldoende energie heeft en dergelijke doet ze het prima toch...

@Sahi: dat doorhebben dat ik wegloop dat heeft ze soms ook wel...maar ze is er of snel overheen, of ze vergeet het snel want na paar snikken is het meestal over :)
    Wij moesten hier ook erg hard lachen om die lach :D

@Meikie: lekker dat J. al zo'n ritme heeft, hij is echt wel snel met alles he...hahaha, iedere keer als ik u verhalen over hem lees vind ik Elke zo'n langzamerd :D Maar ieder lekker zijn eigen tempotje he ;)
    Hij haalt zijn poepbroeken ondertussen ook wel in geloof ik he wat ie int begin zo slecht kon doet ie nu zo goed :D

@Waterlelie: welkom terug!! Lekkere vakantie gehad?? Foto's op FB zagen er in elk geval uit alsof jullie het erg goed hebben gehad :)

@EB: Handig dat ge al zo'n ;lijstje maakt...tis ook heel wat he wat ge moet meenemen met zo'n klientje...wij vinden het al een hele verhuizing als we weekend naar België gaan :)

@karine: hier ook wel eens huilbuien, maar meestal wel te achterhalen wat oorzaak is, en als ik dat niet kon ging ik er vanuit dat ze niet meer geinteresseerd was in wat ze aant doen was en wat anders wilde want is meestal over als ik haar dan wat anders aanbied...

@autostoel, ik heb me nog niet echt verdiept, maar hier past ze nog wel tijdje in de maxicosi, dus heeft geen haast...we zien het wel tegen dan...

@Eten: hebben jullie beha;lve fruit en groente ook al een keer vis/vlees gemaakt voor ze?? volgens CB mag dat nu geintroduceerd worden, maar vind dat toch best al heel wat...??

13. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @rrianne, wat een ongelofelijke eikel zeg! Bah bah. Niets van aantrekken hoor je doet het super. En ik weet ook zeker dat het helemaal goed gaat komen als je daar in vertrouwt en vooral vertrouwt in jullie zelf. oh wat kan ik me boos maken dat hij je onzeker maakt met die flauwekul. Als je toch van plan bent om terug te gaan naar het zkh zou ik om een andere arts vragen. Deze man gaat jullie niet verder helpen. Dikke knuf voor jou en je mannetjes. Geniet van elkaar en trek het je vooral niet aan! Ga door zoals je al bezig was want dat is gewoon hartstikke goed. Volg je gevoel.

14. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ Rrianne: Wat een ongelooflijke L*L!!!!
    Probeer het naast je neer te leggen, je (jullie) doen het niet verkeerd, hebben het net als anderen wel eens gehad... Logisch en normaal...
    *knuf* ennuh... Komt goed ;)

@ VanEke: Nu al vlees en vis?! Ik dacht vanaf 8 maanden... Tja, als ze het aankan... Ik ga er nog niet mee "starten"...

15. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @KArine: ja, ik vond het ook al snel...dus wil er ook mee wachten eigenlijk...daarmee dat ik het hier ook even vroeg wat jullie daarmee doen??

16. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Sahi, we hebben dit al vaker geprobeerd, maar vielen elke x weer terug op het medicijn. Inmiddels is hij weer een stukje ouder, dus wie weet:). hihi super cool, knaagt ze ook echt wat van de wortel af?

Vaneke, leuk al die ontwikkelingen. Gaat nu wel snel he? Had vandaag een tweeling op de arm van 3 maand, zijn uiteraard ook echt nog klein voor hun leeftijd. Maar dan besef je je ineens wel dta het wel heeeeeel hard gaat he? Het kleine 'baby' is er nu toch echt wel af he?! Vis/vlees, ik denk ook dat je hier het best nog mee kunt wachten tot een maand of 8 omdat het moeilijk te verteren is.
    Leuk Landal, alvast heel veel plz.

Karine, ik heb je even de gegevens van L. door gemaild.

Supermom, je bent een lieverd!

Ik kan niet vaak genoeg zeggen, hoe fijn ik dit forum vind en jullie als forum-vriendinnetjes! Door het van me af te schrijven kan ik het altijd een stuk sneller loslaten:).. Knuff voor jullie

17. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Rrianne, goed zo! Eerst zelf proberen, het medisch circuit kan altijd nog. Ik dacht laatst nog aan onze eerste 'drama'week met Timo in het ziekenhuis. Ok, hij had die infectie, maar wat die week drama maakte, waren alle andere ziektes die ze hem aanpraatten maar wat volledig onzin bleek te zijn.

Vlees en vis, op advies van het cb wachten we hier nog een maandje of 2 mee. Lekker hè, al die zelfde adviezen;)

Flessen, Timo wil nog heeeeeeeeel graag 4 flessen. Dat houden we dus lekker aan, naast al het andere eten dat hij krijgt. Teveel zal het niet zijn, anders geeft hij het zelf wel aan.

18. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Heeeeey meiden,

@ Rrianne, wat een vervelende vent zeg... Meestal zijn de kinderartsen juis van die leuke mensen.... Is er geen ander z'huis in de buurt? En probeer anders een andere arts inderdaad, je moet je wel goed voelen bij de arts die je 'helpt'

@ Vaneke, Jordy gaat inderdaad erg snel. Zou soms willen dat ie wat rustiger aan deed, maar goed het is zijn ontwikkeling en wie weet staat ie straks ene poosje stil... Het scheeld wel dat ie notzettend graag knuffeld met zijn mama dus dan maakt het me niet zoveel uit hahaha
    En wbt vlees en vis denk ik ook dat het afhankelijk is per kind. Jordy bijv doet alles al erg snel en at me 3/3,5 maanden al flinke porties fruit en bij 4,5 maanden al groente happen.
    En witlof is hier ook faovriet hoor, met appel en aardappel :D

@ Wherona, ik moet zeggen dat ik Jordy eigenlijk altijd een slab om doe hahaha die zijn makkelijker te wassen enz ;)

Sorry, ben het weer kwijt.... Zijn jullie ook nog steeds zo vergeetachtig??? :$
    Hier een drukke dag gehad met werken verjaardag enz.... Zometeen lekker slapen en morgen een avonddienst.
    Slaap lekker allemaal!!!

19. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    Hier even snelle zwaai ,erg verkouden hier! Ook begonnen met afbouwen van de bv al vind ik t wel erg moeilijk...
    M.reageert wel goed op de bv alleen is poepen nou niet zo makkelijk voor r!

Mini meeting niet doorgegaan omdat ik zo verkouden was, maar er komt n nieuwe!

20. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    EB, dat zal ook niet niks zijn geweest. Zeker niet als het onduidelijk is wat hij heeft en ze er de meest enge ziektes van maken. Zit heel hard in mijn geheugen te graven, maar wat voor virus had T.? En idd, ik ben toch wel van mening, als je een ziekenhuisopname kunt voorkomen, altijd doen!

Meikie, nouuuu... er zullen avst mensen zijn die hem fijn vinden. Hij had een bepaald soort humor, maar ik vond het vreselijk! Één van de vb; Toen we binnen kwamen zei die; 'aaaah daar is het jongentje wat zijn ouders het leven zuur maakt' en toen we weg gingen 'nou succes met jullie terrorist'.... Ik kan best wat hebben, maar je kunt te ver gaan zullen we maar zeggen;). Vergeetachtigheid wordt hier trouwens een stuk minder, ook mijn haar valt niet meer zo erg uit.
    J. wordt een ventje wat met 10 maand al loopt, hihih snellerd!

Deel Deze Pagina