Hoi meiden, Snelle zwaai vanaf het zonnige gran canaria! F geniet en wij dus ook. Onze kinderwagen is onbeschadigd in de prampack aangekomen en we wandelen uren over het strand. F lekker in haar romper in de reiswieg en lacht de hele weg. Lees weer bij als ik terug ben. Zwaai!
daantje: wat lekker! Geniet van je vakantie! vaneke: nee, ik zou ook nog niet voor vlees en vis gaan. Gek dat die CB's zo verschillen zeg! Op t andere topic een kindje dat van 4 naar 3 flessen 'moet' van het CB! Terwijl het kindje zo graag 4 flessen drinkt! raar toch? Hier pas vlees en vis vanaf een maad of 9, liever na een jaar hier al een tijdje maat 68. Maar ze is nu echt geen klein baby'tje meer, ze doet al zoveel, echt gericht spelen enzo. het kleine raakt er vanaf rrianne: ik hoop voor jullie dat het nu wel lukt om de medicatie te staken! Sterkte meis! wat een nare humor heeft die man zeg EB: wat een nare start zeg, met Timo meikie: wat een vreetzakje! Lekker hoor oh, wij zijn morgen logeren, dus ik kan zondag niet wegen. Even kijken of ik oversla of een ander moment uitkies wapje: zwaai terug! ik hoor wel weer een voorstel en ik zie wel of ik dan kan aansluiten hier Yanna net meegenomen naar scouting, maar net als vorige week bij mn broertje ging het weer voor geen meter. dus we gaan het echt niet meer proberen, 's avonds weg zonder bedje. Ze moet gewoon lekker haar eigen bed in, dan maar iemand thuisblijven bij dr. Ik vind het nooit erg om thuis te blijven. nu lekker met de laptop op bed, HGT kijken. En Yanna slaapt nu lekker. Wat een verdriet net zeg, zo zielig Dan voel ik me echt een beetje schuldig, omdat wij haar weer hebben mee gesleept.
Even snel tussendoor... Waarom geven jullie nog geen vlees? Hier al wel af en toe vanaf 6 maand. En ze vind het heerlijk. Ze krijgt dit als ze bij de oppas is. Dan krijgt ze namelijk potjes, en daar zit wel vlees bij in. Ben ik nu te vroeg, omdat het in de potjes zit vanaf 6 maand???
Nee hoor, het kan al prima, doe het zelf ook als het in de potjes zit. Nog niet als hij verse groente krijgt, puur omdat het dan vol zout zit! Zoveel mensen, zoveel meningen ...
@vaneke, ach ja wat zal ik zeggen. ze lijkt op der moeder. worteljes vind ze niet lekker. nu 2x geprobeerd. mond blijft dicht of ze gaat blazen. vroeger vond ik witlof ook erg lekker. en op de psz ging ik in het keukentje altijd witlof "koken" @flessen, zitten hier nog op 4 en vind het wel prima. zijn net begonnen met bijvoeding. fruit gaat nog niet echt. en groente doen we nu net een paar dagen. ze krijgt wel af en toe thee of een flesje water. proberen uit de tuit maar dat gaat nog niet echt. @bv vanmorgen de laatste x bv gegeven. vind het wel erg jammer en moeilijk dat ik morgen ochtend een flesje ga geven ipv bv. maar ze is er klaar mee en is ook niet meer voldaan na 15 min aan de borst dus krijgt ze nog een klein beetje pyjama papje met biscuit. lekker dat ze het vind en schreeuwen als de fles leeg is. haha! pff ik vind t zo snel gaan allemaal. 6 maanden al weer voorbij. het is nog een lief klein poppetje maar in mijn ogen echt al heel groot! maar vind het ook wel weer leuk al die ontwikkelingen ed. heb gister de lijst weer bijgevuld. heb zon fotolijst gekregen waar je van elke maand een foto in kan doen. nu zit ie al voor de helft gevuld!
Daantje zwaai terug en veel plezier nog!!!! @rrianne wat een eikel zeg!! Is geen humor meer dit!!! Het gaat inderdaad snel allemaal zo. Vind G ook niet echt een baby meer zo. Hij is ontzettend aan het boeven en ons aan het uittesten maar ja hoe zeg je nee tegen een kind van 6 maanden? Haha. Stiekem lachen we er ook om maar wil wel van begin af aan beetje consequent blijven haha. Hier mochten we wel gewoon vlees proberen??? Wat raar dan? Kip en tartaar werd geadviseerd want dat was licht verteerbaar en makkelijk fijn te maken. Overigens zit er ook in bijna alle potje van 6 maanden vlees? Hebben jullie kindjes trouwens echt al vaste tijden met slapen? Hier totaal niet. Aan de ene kant wel fijn want dat maakt hem super flexibel maar aan de andere kant weten we nooit waar we aan toe zijn. Twijfel of we niet een beetje naar vaste slaaptijden toe moeten al. Kga ook maar eens aan mijn lijstje beginnen wat mee te nemen wij hebben volgende week een familieweekend in de Ardennen in een groot huis maar ze hebben geen box of kinderbedje dus alles meeslepen. Mssn beetje overdreven maar heb geen zin dat wij en met name anderen het hele weekend met G.ijs lopen te leuren. Het is maar voor een keer!
princess: het zit inderdaad wel in die 6 maanden potjes, maar ik geef alles vers en dan vind ik vlees nog niet zo geschikt. mbtc: kindjes moeten iets wel 10x proeven, voor ze kunnen bepalen of ze het lekker vinden of niet. En die smaak kan hun hele leven door nog veranderen (net als bij ons nog) lijkt me best even moeilijk, stoppen met de bv. Maar als ze er klaar mee is, dan is het goed toch? linda: hier een beetje vaste slaaptijden, maar vooral heel erg op verzoek hoor! Dus niet helemaal te plannen. volgens oei-ik-groei snappen ze het woordje 'nee' al, maar dat lijkt me sterk. als Yanna bv. mn bril pakt (die draag ik alleen 's ochtends en 's avonds, dus bij het kroelen op het grote bed 's ochtends, is die bril populair), dan geef ik iets anders als afleiding. Maar echt nee zeggen vind ik al erg ver gaan. snapt ze nog niks van hier drukke dag, heel het huis aan kant en vanavond naar familie, daar logeren en morgen pas laat weer thuis. Yanna heeft een heerlijke bananentaart op vanmorgen om te vieren dat ze een half jaar is. Ze vond het wel leuk geloof ik Het was vooral een grote smeerboel verder vindt ze nu dat ze minder hoeft te slapen, want normaal slaapt ze tot een uur of 16 in de middag en nu is ze al klaar wakker. maar nog geen trek, ik vind het allemaal prima. lekker wat potjes groente voor Yanna gemaakt voor een poosje, nu dus echt aan de groente beginnen!
@Rianne jeetje wat een lul zeg ben je ook niets mee opgeschoten @Vaneke vind ik ook hoor dat het ineens zo snel gaat allemaal @EB hier ook nog 4 flessen hoor ik laat het Davey zelf wel aangegeven heeft hij tot nu toe altijd al gedaan @Meikie hahaha ja dat doe ik thuis ook hoor een slab om maar als ik weg ga gaat ie wel af vind het anders zo stom staan hihi @Wapje beterschap en een dik vet applaus voor jou zo knap dat je het zo lang hebt weten vol te houden om bv te geven @Daantje ja maak ons maar jaloers hoor geniet! @Princes ik geef zo nu en dan ook zo een potje met vlees/vis maar maak het nog niet vers. @MBTC ook voor jouw een super applaus goed hoor met bv en wat betreft de worteltjes zou ik het wel blijven aanbieden want soms moeten ze het 15x proeven voordat ze het lekker vinden @Linda hier wel al vaste slaaptijden. Zo dan heb je een hoop om mee te sjouwen zeg heb je geen campingbedje want die kun je dan ook als box gebruiken. @Davey vindt het erg leuk om aan mijn haar te trekken en dan zeg ik ook constant tegen hem dat hij zachtjes moet doen of hij "slaat" met zijn handje in je gezicht ik begin der nu al mee hoor geen idee of hij het we/niet begrijpt maar doe het gewoon. @ll wat groeien onze koters snel he en wat hebben ze al veel geleerd ik heb echt super veel zin in de komende 5 maanden en ben zo benieuwd wat voor een persoontje Davey wordt. Vind het ook onwijs vreemd idee dat Davey over 5 mnd. 1 jaar wordt over 5 maanden alweer gaat zo snel allemaal de 1e 6 mnd zijn voorbij gevlogen dus deze 5 mnd. zullen ook wel voorbij vliegen. Enne ik mis het baby zijn ook nog wel eens hoor op naar een nieuwe baby hahahah nee hoor nog effe wachten
ja ik weet dat ze het vaker moeten proberen. maar vond het zo grappig dat ze gelijk die wortels niet moest. volgende week staan ze weer op het menu hoor. ik vond ze met 6 maanden niet lekker en vind ze nu nog niet lekker. vandaag doperwtjes gegeven dat ging er goed in! @wherona, wij zeggen ook steeds zachtjes. geen idee of het binnenkomt haha! @linda, hier ook vaste slaaptijden. had boekje de tevreden baby van vriendin geleend. vond het wel fijn om een beetje een lijdraad te hebben. ze word wakker om 7u, dan eten. ze gaat tussen 9 en 9.30 naar bed. slaapt ong 30-45min dan tussen 12.30-13u slapen tot 14.30 en nog een laat middagslaapje van 17.00 ong 30min en dan tussen 19.00-19.30 slapen bevalt wel goed hoor!
Hey meisjes van het geweldige moederleven!!! Hier nog even aan het werk, gelukkig nog maar een kwartiertje.... Moet even wat kwijt hoor, vind het zo moeilijk. Maar Jordy gedraagt zich als een draak bij zijn vader. Als ik dan moet werken (eigenlijk doet ie het alleen in het weekend), dan gaat hij liggen brullen en na 1,5 uur is het weer over na een fles (terwijl hij die dan nog niet heel lang geleden heeft gehad). Papa belt mij dan op dat hij het even niet meer weet.... Ik een k*t gevoel natuurlijk... Na een poosje gaat het dan wel weer, maar ja... Ik hoop dat het snel beter zal gaan.... @ Wherona, ja inderdaad slab doe je niet overal om.... En het gaat zeker onwijs hard, voor je het weet loopt er straks een klein hummeltje door de kamer en mogen ze niet meer aan knopjes zitten enzo hahaha Jordy houd mijn haar vast al ik hem vast heb hahaha En bij opa is de bril niet meer veilig op zijn neus hahaha @ Wapje, je hebt het top gedaan meid met de bv!!!! O ik ga mijn laatste rondje hier lopen en dan lekker naar huis!!! Slaap lekker meiden!!!
@princess, thanks. Hoe was het bij het cb. Ik denk dat het wel wat meevalt maar omdat de meesten vers klaar maken. Ik denk dat je er in potjes weinig terug in vind. @sahi, De eenkennigheid fase hebben wij hier al gehad. Tijdens de sprong, hebben nu de verlegenheid uitgevonden. Die monopoly kan dat ook met vriendjes @babyr, wat sahi zegt over die berenkoekjes, dat doet Mirthe ook. Die bijt er soms ook wel een stukje af. En dan kauwt/ sabbelt ze er net zolang op totdat het weg is. Maar als het te groot is red ze het zelf wel. Maar blijf er wel bij zitten hoor. Maar nou scheelt het ook dat ik haar eten niet fijn pureer maar er wel stukjes in houd. Dus ze weet er wel raad mee. Gelukkig lossen ze snel op in de mond. @babyzwemmen, was ontzettend leuk. Ik verwachte een grote groep ouders met kindjes maar ik was er samen met nog een ouder. Maar Mirthe heeft genoten. En ook om het zingerde wijs spelletjes doen is ook super. Daarna mochten we nog even vrij zwemmen dus tot uurtje of 11 gebleven. Toen naar huis ze was bekaf. Ze heeft in zon tijd niet meer zolang en veel geslapen . Dus we gaan volgende week gewoon weer @meikie, nou volgens mij was het wel zo. Ze heeft nog nooit gespuugd en nou zat ze bij haar en spuugd ze ineens alles uit. Toen ik dat hoorde stond ik ook met mn mond open van verbazing. @Mbtc, ja las het al op facebook Dikke knuff ook voor jou. Je bent echt een topper dat je het zolang volhoud. Ik geef alleen s ochtends nog. Dit kun je altijd proberen, omdat je dan uit de nacht komt dus nog wel hebt. @wendyw80, is ze nog goed van de prikjes afgekomen of heeft ze er nog veel last van gehad. @rrianne, wat een klote vent. Snap je reactie helemaal. En dat moet het umcg zijn. Het beste ziekenhuis in het noorden. Echt belachelijk. Dikke *knuff* voor jou. Als het nodig is tuff ik zo naar je toe hoor. @Vaneke, voor de darmpjes zou ik nog even wachten. Anders hebben die het helemaal zwaar verduren. Ik kan gelukkig soms op mn zusje terugvallen. Die volgt de opleiding Dieëtist en heeft hoor colleges hierover. . @daantje, Heerlijk. Lekker genieten meid, en mooi dat alles goed gaat. @hier, Vandaag een lekker lui dagje. Heerlijk. Morgen weer even te zwemmen met vrienden. Dit vinden we allemaal zo leuk dus die houden we erin . Verder geen bijzonderheden. Ga weer zal op bed. Trusten allemaal
ow dames, heb 2 biedingen gedaan op de opperdepop kookboek van de AH. Deze zijn beide geaccepteerd. Is er nog iemand die er belang bij heeft??? Laat dan ff horen via mail, fb op pb. Dan kan ik ze mailen.
Daantje, klinkt heerlijk! Sahi, hier werkt het ook niet als ik hem 's avonds ergens anders laat slapen. Hij slaapt op zich wel, maar is vaak de dag er op helemaal uit zn doen. En heb er ook helemaal geen problemen mee om lekker op zat. avond op de bank te hangen. Vriendje is de hort op en ik kijk alle programmas die ik deze week heb gemist terug, helemaal niet vervelend hoor. Mbtc, kan me voorstellen dat je het moeilijk vind op de BV af te bouwen. Maar je kunt absoluut trots zijn op jezelf! Linda, haha wat een boefje die G. Wat doet hij dan precies? Alvast heel veel plz volgende week in de Ardennen Wherona, ja joh. Denk er ook al wel eens over na, dat we straks gewoon zijn eerste verjaardag al gaan vieren. Vanmiddag hadden we het er ngo over, zie je L. straks al rond lopen... Volgens mij is elke ontwikkeling super om mee te maken. Meikie, he bha wat vervelend. Ook frustrerend voor paps. Heeft ie zelf enig idee waaraan het ligt? Dolfijnjes, klinkt zo leuk babyzwemmen. Als ik straks met mn nieuwe baan begin, hoef ik voorlopig ook niet op donderdag te werken, kan ik ook eindelijk een x naar babyzwemmen! Het was trouwens het Martini. Ennuh als je een x in de buurt bent, mag je gerust even langs waaien hoor!
Rrianne, ik heb het boekje met recepten dat bij de babycook zit, maar dat mag geen kookboek heten. Ik heb opperdepop niet, maar mag hem langdurig lenen van een collega. Jij vroeg nog naar Timo's infectie. Hij heeft tijdens de bevalling groep b streptokokken opgelopen en moest daarom een week met antibiotica in het ziekenhuis blijven. Dat was al erg genoeg, maar hij bleek zich heel druk te kunnen maken en dan te transpireren. Dat doen baby's niet, dus daar hebben we nog allerlei onderzoeken voor gehad, onder andere een echo van zijn hoofdje om te zien of hij een hersenbloeding had. En een echo van zijn nieren of daar tumoren zouden zitten. Je kunt je we voorstellen hoe die week is geweest voor mij na een zware bevalling, met een ziek kind en vol hormonen. Gelukkig was er niets aan de hand en bleek het een bijwerking van de antibiotica. Bij een volgende bevalling krijg ik preventief antibiotica. Miekie, wat vervelend dat Jordy zo is bij papa. Misschien moet je een weekendje weg, dat ze het helemaal samen moeten doen. Omdat Jordy zich teveel aan jou hecht? Daantje, wat heerlijk! Over een week zijn wij op weg naar het vliegveld. Zoooooveel zin in! We vliegen vanaf Eindhoven, fijn klein vliegveld, handig met Timo. Ben benieuwd hoe het gaat , Timo drie uur stilhouden in het vliegtuig. Slapen zal hij vast niet doen. Hoe ging dat met F? Hoe lang moesten jullie vliegen? Timo is zo heerlijk bezig. Echt aan het proberen op zijn knietjes te kruipen. Hij kan al goed op zijn knietjes zitten, maar als hij dan naar voren wil, dan kukelt hij om. Hij kan nu wel als hij op zijn knieën zit een arm of een been los dus erg lang zal het niet meer duren. Ik heb nu de tafeltjes in de kamer opzij geschoven en overal speelgoed neergelegd zodat hij daarheen kan kruipen. Was leuk, maar nu is het geloof ik klaar...
Goedemiddag meiden Ik zat net te bedenken dat ik helemaal geen pb heb gestuurd naar de afvallers..... Wegen jullie nog even meiden, dan pas ik morgen het lijstje weer aan Hier een lekker ochtendje gehad, toen Jordy na zijn fles een beetje moe werd jas aangetrokken en hop in de wagen en lekker een eind gewandeld met Mickey en Jordy lekker een tukkie gedaan in de wagen. Bij thuiskomst een banaan gegeten met halve liga en diksap gedronken. Meneertje ligt nu lekker te slapen in zijn bedje. Ik nog even was weggewerkt en nu even lekker op de bank hangen. zometeen naar mijn broertje en schoonzusje. Ze is nu bijna 30 weken zwanger en krijg dan wel een beetje jaloerse gevoelens hoor, dat zij zo lekker zwanger is.... Mis het dan gewoon, gek he.... Maar zij heeft de week voor pasen in het z'huis gelegen met voortijdige weeën, dus moet zeer rustig aan doen. @ Dolfijntjes, lekker he als ze zo moe zijn van het zwemmen. Kan je even lekker in huis alles weer bijwerken omdat ze dan zolang slapen hahaha Dat is met Jordy ook iedere week zo hahaha Je hebt trouwens een pb! @ Rrianne, hij heeft geen idee waar het aan ligt. En hij weet ook dat hij dan het beste een flesje kan maken omdat Jordy zijn gehuil dan doorbroken word en hij stopt. Daarna is het over en is het weer het vrolijke mannetje zoals altijd. Ik denk zelf dat het een stukje spanning is waar ze samen doorheen moeten. R beld mij op het moment dat hij het even kwijt moet, daarna gaat het dan wel weer. Wat een l*l zeg die kinderarts. Hoe is het nu met jullie en L? Je mag altijd pb'en, mailen of bellen he als het je even hoog zit!!! @ EB, ik geloof niet dat dat het is. Als dat zo zou zijn zou hij het ook bij oma en de go hebben en dat is niet het geval.... Timo gaat ook snel he.... Af en toe zeg ik wel eens tegen Jordy dat ie even rustig aan moet doen Nou, ik ga er weer vandoor!!! Tot later meiden
@dolfijntjes, ochtendvoeding bv haalt ze niet meer genoeg voldoening uit. dus heb besloten om die niet meer te geven. ze heeft ook liever de fles dan de borst. ze is er klaar mee. ja het boek van de AH heb ik wel interesse in! wat zijn de kosten?
Hey dames, Ben even niet geweest, ga het proberen weer bij te houden hoor. Collin heeft waarschijnlijk de 6de ziekte (ben niet naar de dokter geweest) maar eerst koorts, last van zijn oren en nu helemaal onder de vlekjes. De afgelopen nachten waren dan ook echt drama. Was eindelijk van de nachtvoeding af, maar dat was afgelopen nacht weer aan de orde. Hoop dat als hij straks beter is, dat hij weer terug gaat naar zijn oude gewoonte. En ik wil ook wel afvallen, nog 3 a 5 kilo, maar met bv mag dat toch niet?
@Altijdvrolijk: even over het afvallen, dat dacht ik ook altijd. Maar ik geef ook BV en val toch echt af! Waarom? omdat je volgens mij niet streng mag diëten, en dat is iets anders dan niet afvallen....!!! Sonja-bakkeren mag dus niet. Ik dieet dan ook niet, ik eet gewoon gezond en genoeg, zit om en nabij de 2000 calorieën per dag, die je als vrouw mag/moet hebben bij een normaal & gezond eetpatroon. Blijkbaar at ik voorheen veel meer calorieën op een dag . Je kan eens kijken op de site van het voedingscentrum, dan kan je uitrekenen wat je zoal op een dag aan calorieën binnen krijgt, en of je winst kan halen uit minder snoepen bijvoorbeeld. Minder snoepen is gewoon gezond toch? Niks mis mee. Daarbij als je BV geeft moet je heel veel water drinken, ik weet niet of je dat al doet, maar ik merkte dat ik minder eet/snoep als ik meer water drink. Ik denk dat ik ongeveer 2,5 liter per dag drink. Als je meer wilt weten over hoe ik het doe, pb me maar.
Hallo allemaal! Geef nog steeds bv hoor dames maar ben t nu langzaam aan t afbouwen. Smorgens krijgt ze afgekolfde melk met rijstbloem tegen de middag fruit net na de middag fles met KV smiddags ad borst als het uitkomt en anders afkolven dan avondeten n bijna half potje of zelfgemaakt met n paar lepeltjes joghurt of jogolino en voor t slapen gaan nog n flesje met afgekolfde elk en rijstbloem of pyjamapap en dan snachts nog 1 of 2x aan de borst want dan heb ik geen zin uit bed te gaan om n fles te maken haha @ mbtc ook jij hebt t goed volgehouden hoor met bv, weet hoe je je voelt!! @ Meikie vervelend voor jou en hubbie dat jordy zo overstuur is als je moet werken! Knufffff @ daantje geniet van je vakantie! @ linda hier geen vaste slaaptijden, als ik zie dat ze moe is leg ik ze op bedje. In de maxicosi slaapt ze heel kort en ze word van alles wakker. Vandaag bij mn ouders geweest, camping bed meegenomen maar ze kon niet in slaap komen, nu in de auto en ze was gelijk in slaap! @ princess hier nog geen vlees en vis ook nog geen grote potjes want dat eet ze echt niet weg! Weet wel dat ik d oudste op deze leeftijd wel vlees gaf dan deed ik n stukje tartaar er door. Ik geef eigenlijk nog niet veel van bijzonders alleen groente met aardappels of alleen groente