Linda, ja wat een reusje is hij he! Flink de lengte in geschoten. Goed idee van die kussentjes van de Ikea, ze zien er idd niet uit. Eb, super! Daar kun je trots op zijn. Babyr, koekjes/rijstwafel/broodkorstje en soepstengels vind ik ook helemaal niks. Ik ga hier lekker met de binnenkant van een broodje beginnen. Bloom stoel vond ik ook altijd erg mooi, maar las veel negatieve berichten er over en dat voor die prijs.. Ik geef L. nog 4x 165cc. Als ik met brood ga beginnen, ga ik terug op 3 flessen. Oja en L. zit hier al in het zitgedeelte hoor, wil prima! Vaneke, het afbouwen van de med. gaat tot nu toe goed. Zou super zijn als we daar vanaf kunnen. Hier heb ik L. ook nog steeds op een kleed op de grond. Mama05, kan me heel goed voorstellen hoor dat je geen zin/tijd meer hebt om alles vers te maken en potjes geeft. Hier ook regelmatig hoor, na een drukke werkdag gwn een potje Aaaah die sprong hier mag snel voorbij zijn.....
Heeeey meiden, moet ik werken zitten jullie weer een paar pagina's vol te kletsen..... Dat kan ik allemaal niet onthouden hoor.... @ Stoel, we hebben er hier 1 van x-adventure. Bevalt echt super goed, Jordy zit er heerlijk in @ Opperdepop, ik heb hem hier bij de AH zien staan. Als iemand hem nog wil hebben wil ik hem wel halen en opsturen? Stuur maar een pb bij interesse @ CB, wij mogen woensdagochtend weer. Ben erg benieuwd hoe Jordy gegroeid is. Zeker nu die 1 fles heeft laten vallen Sorry even een kort berichtje. Jordy gaat lekker bij paps in bad en dan kan ik even uitgebreid douchen, even lekker na zo'n werkdag Ik maak straks nog even het nieuwe lijstje!!!
@stoel: zit ook beetje rond te kijken, stokke lijkt wel leuk, maar is het niet heel vervelend dat er geen blad aan vastzit??
@van eke, heb de lijst met 3 maanden voor en kwart gevuld en nu dus voor de helft. weet dat als ik hem had weg gezet hem pas weer zou vinden bij een verhuizing ofzo. @rollen, jaa ze kan het nu beide kanten op. schoonmoeder zei leuk he dat rollen van rug naar buik en weer terug. oh dat is dan nieuw. ze kon alleen van buik naar rug, en ze had nog een klein zetje nodig om op haar buik te draaien en dat kan ze dus! jeej!
EB; hier ook een stokke kinderstoel Wat knap dat je zo goed aan het afvallen bent!! wherona: gewoon hele kleine stukjes maken van het brood, dan komt het vast goed babyr: dat verslikken is juist het leren eten :S het kokhalsreflex zit heel ver naar voren, dat moet zich naar achteren verplaatsen door te eten. Yanna zit al in de wandelwagen inzet, want ze is te lang voor de wieg. en ze vindt het prachtig! en met voedsel: wij volgen Yanna's behoefte, dus nu 4 flessen en we zijn groente aan het introduceren. En als ze die groente goed gaat eten, gaat die laatste fles er vanzelf vanaf. vaneke: ja stomme tante... m'n schoonouders benadrukten nog eens dat we het zo goed doen en dat Yanna het ook zo goed deed en doet, dus we proberen het weer te vergeten hier heeft Yanna ook totaal geen behoefte meer aan haar speen. Als ik Yanna op de grond laat spelen, zorg ik een paar uurtjes van te voren dat het huis wat warmer is (ook niet te warm hoor). Zo ook afgelopen zaterdag, toen wilden we haar in haar romper taart laten eten (een zelf gemaakte suikervrije bananentaart), eerst even goed warm gestookt en toen in romper laten kliederen. wij hebben de stokke en die schuiven we aan tafel, kan ze lekker mee eten meikie: hmm eenkennigheid gaat nu een beetje beginnen mama: hier ook zo'n makkelijk CB, maar dan krijg ik soms het idee dat ik maar wat doe en hun alles best vinden, al gooi ik haar bij wijze van spreken in de sloot... Maar ik weet gelukkig zelf dat ik het goed doe met haar. ik maak nu alles vers, maar kan me voorstellen dat de potjes makkelijker zijn! Zeker als er nog 2 kids rondhobbelen rrianne: ik duim voor je dat het goed gaat zonder medicatie! zo lekker dagje gehad, wel wat rommelig. Heerlijk met Yanna gekroeld vanavond en die ligt alweer een poosje op bed. Nu nog even wat in huis rommelen en op tijd naar bed. vanaf vrijdag wil ik proberen of Yanna pap wil in de ochtend, in plaats van een fles. Dus opvolgmelk met bambix, zodat we samen kunnen ontbijten. Even zien wat ze daarvan vindt. Als het een beetje vlot gaat, is dat op de werkdagen namelijk wel makkelijker.
nog even overzicht van de meet 23 juni: mama's en kids welke komen (18): Wherona Rica Princess01 Elisabethbas Mama05 Linda0509 Vaneke Waterlelie81 Daantje2011 Karine Meikie Rrianne Wendyw80 gejanne1 Misja FmT Sjoon Sahi Komen misschien (6) Poookie Guapotona Mumtobe21 Dolfijnjes (afhankelijk van verjaardag moeder?) Daanquinty Supermom Komen niet Theelepel BabyR Wapje Er zijn er een aantal welke aangegeven hebben welke zouden komen maar hier niet veel meer meeschrijven, maar ik heb geen afmeldingen gehad. Ga deze week aan de slag om concreet wat te zoeken, dus als iemand niet op de juiste plek staat in het lijstje, laat dan even wat weten??
Vaneke, leuk lijstje! Ik heb veel zin in de meeting. Ook om alle kindjes weer te zien die bij de vorige meeting waren. Maar dan nu een half jaar ouder. Sahi, pap gaat hier heel goed. Ik geef een flesje van 100 ml en pap met 100 ml melk en 4 melkpoederschepjes lichte granenpap. Iemand vroeg nog of Timo al goed zelf kan zitten. Nee, alleen met steun. Wel gaat hij vanuit kruip 'zitten' alleen kan hij dat nog niet en dus kukelt hij om. Stoel, wij zitten ook een beetje naar de Dapper te loeren. Wel duur, 300,- maar ja, hij is wel mooi en staat bij ons interieur. En je doet er jaaaaaaren mee. De Dapper past beter in ons huis dan de Stokke. Maar misschien wordt het wel een opklapbare. We gaan na de vakantie wel eens rondkijken. Vast voedsel, heb ik helemaal geen problemen mee. Timo verslikt zich idd wel eens met brood, maar komt daar zonder problemen weer bovenop en eet rustig verder. Als we een kinderstoel hebben wil ik hem ook eten à la Rapley gaan geven. BabyR, ons schema is nog met 4 flessen van 180+6 (waarvan 1/2 als bordje pap). Voorlopig houden we de vierde fles er nog in. Na de ochtendfles krijgt Timo fruit, na de lunchfles stukjes brood en na de 16 uur fles krijgt hij zijn avondeten. Kleinere flessen is nog geen optie, ze zijn in een minuut of 7/8 leeg... Rrianne, hier ook een sprongetje. Die uit zich dit keer in niet in willen slapen zonder dat wij naast hem zitten. Verder gelukkig wel heel vrolijk en 's nachts slaapt hij wel goed.
owja...die dapper is ook leuk...wel prijzig, maar hij zou wel lang mee moeten gaan als het goed is...stiekem ben ik al verkocht eigenlijk, maar toch nog een nachtje over slapen maar
@vaneke, ik zou het ook wel leuk vinden om mee te gaan. ook al ben ik niet bij de vorige meeting geweest zou het erg leuk vinden (hoop dat we welkom zijn...)
@Mbtc: tuurlijk, een deel van de nieuwe staan erbij, volgens mij had ik uw gegevens nog niet toen ik de datum geprikt heb meet staat gepland op 23 juni, ergens centraal in het land, wss rondom Utrecht ergens...meer specifiek is er nog niks vastgelegd, maar dat horen jullie snel als het wel zo is... stuur me nog even via PB u gegevens, dan kan ik u ook in de gegevenslijst zetten (naam, naam Baby, uitgerekende datum, geboortedatum, mailadres)
EB: ah, doet me goed om te horen dat pap bij jullie goed gaat. @meeting: mooie lijst van de meiden die meegaan
Vaneke, je kan er tegenwoordig ook een blad bij kopen. Hier schuif ik hem aan tafel zodat hij met zn armpjes op tafel kan, wil prima. CB, hier ook tevreden. Hele lieve meiden die enorm mee denken. Ook altijd alles prima, nooit commentaar of gezeur. Laatst had ik alleen een inval- arts, dat vond ik helemaal niks. Eb, de dapper stoel is idd ook erg mooi! Vind T. zo'n knapperd. Al vanaf zn knietjes willen zitten... Sprongetje, hier overdag jantje lacht, jantje huilt.. Slapen staakt hij bij 45 min en de nachten zijn ook niet om over na huis te schrijven.. En dan slaapt mnr van 12 tot 5 door, staakt hij om weer te gaan slapen. Flesje alweer op, nu samen met een kleedje op de bank. Wel gezellig zo hoor nog even uitgebreid knuffelen voor ik aan het werk ga...
@ meeting: Leuk leuk!!! Gezellig zoveel meiden mee!! Ik ben ook erg benieuwd naar alle boefjes @ eten/schema: Na wat zoeken denkt Micah tevreden te zijn met: 7.30 fles 210+7 met rijstebloem. 10.30 fruit 13.30 fles 180+6 (maar die drinkt hij niet leeg) 16.30 groente (drinkt nog moeizaam uit tuitbeker) 19.30 fles 210+7 met rijstebloem @ kinderstoel: wij hebben de tiamo.Erg stevig, maar hij zit er nog niet in. Hij vond het wel interessant, maar zakte nog opzij @ CB: Hier ook tevreden nu. Toen met Ryano niet. Nu weten ze denk ik dat ik me nergens iets van aantrek en dat Micah niet de eerste is scheelt blijkbaar dus wel... Zou niet moeten, maar ja.. Ik mag de 26e met beide mannen, ben benieuwd!!! Vandaag de kinderen van vriendin hier, want ze had geen oppas. Lekkere drukke boel straks De oudste gaat naar school, de jongste nog niet. Ryano naar KDV, Micah niet. Was even wat planning, maar heb nu groot gezin van 4 Fijne dinsdag!
wij hebben een stokke voor F.abian en bevalt super, daarom hebben we er een tuigje bijgekocht zodat N.oam er straks in kan. Ik vind zo'n blad eraan alleen maar onhandig, dan zit ie zo ver van de tafel, en bordje op tafel vind ik handiger, dan heb ik meer controle over ipv de zwaai-armpjes vd baby ;-D. Die van ikea hebben we ook, is ook prima, struikel alleen wel eens over de uitstekende poten.
Naam - Start gew. - Doel gew. - Tus. st. 15 april Meikie - - - -106,2 - - - - - - 96 - - - - - - - -97,2= -9,0 Karine - - - -105,9 - - - - - - 85 - - - - - - - 100,9 = -5,0 EB - - - - - - 88 - - - - - - - -80 - - - - - - - 81,5 = -6,5 Wapje - - - - 68 - - - - - - - 60 - - - - - - - 65,8 = -2,2 (01/04) Guapetona - -93 - - - - - - - 80 - - - - - - - 82,3 = -10,7 (08/04) VanEke - - - -103.6 - - - - - 99 - - - - - - - 100,2 = -3,5 DQ - - - - - - 101.3 - - - - - -85 - - - - - - - 96,3 = -4,2 (25/03) Sahi - - - - - -78 - - - - - - -70 - - - - - - - 7,0 = -2,0 (08/04) Zo bij deze nog de update van de lijst!!! Joehoe nog 1 kilootje te gaan en dan heb ik mijn eerste doel behaald!!! Ik ben al een aantal weken onder het gewicht van voor de zwangerschap, maar de 10 kilo is toch wel een heel goed doel al zeg ik het zelf!!! Als die eraf zijn mag ik van mezelf een nieuwe leuke sportoutfit shoppen
Nou meiden, Jordy en ik hebben net weer heerlijk gezwommen. Deze keer moesten we de kindjes zelf onderwater doen. Dat was wel gek hoor.... Maar Jordy deed dat wederom super goed @ EB, oefeningetjes stellen niet zoveel voor hoor. Het is allemaal om het water te ervaren. Dus de weerstand van het water laten voelen door ze heen en weer door het water te laten gaan. Springen in het water, spetteren met speeltjes armen en benen en dat allemaal onder het zingen van leuke kinderliedjes. Onder water heb je geen oefeningen. Dit is al een oefening op zich. Nu moet ik wel zeggen dat bij kinderen tot 6 maanden het klepje naar de luchtpijp automatisch sluit bij het onderwater gaan. Hierna moeten ze dit zelf gaan leren. Ik hoop dat je hier wat aan hebt @ Karine, lekker druk dagje dus. Gezellig hoor, maar wat zal jij lekker slapen vannacht @ Rrianne, dat is wel een heerlijk begin van de dag. Dat maakt denk ik wel een hoop goed van wat hij allemaal overhoop haalt Ben je dr al uit wat je doet met ka? Volgens mij zijn jullie beidde veel relaxer geworden in deze sitautie en reageerd L daar heel goed op? @ MBTC, natuurlijk ben je welkom!!! @ Verslikken, Jordy verslikt zich ook weleens in zijn koekje, maar dat hoort allemaal bij het proces van leren eten dus we laten het hier lekker gaan Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen het eng vinden... Nou ik ga nog even verder met he dekentje voor mijn schoonzusje!!! Tot later
Hoi meiden, Zo vanmorgen lekker aan de sop geweest en nu lekker even time out! Bakkie erbij en ik geniet! Zo komt manlief lekker op tijd thuis! @vaneke: Mooie lijst hoor! Erg leuk om zoveel meiden te gaan zien! Zoals het er nu voorstaat hoop ik er bij te zijn! @Verslikken: Hier gebeurd dat ook vaak! Komt vast allemaal goed! @Meikie: Yeah! Negen kilo! Ik ben het ook bijna kwijt. nog 4 kilo te gaan en ik zit weer op me oude gewicht!! @Slapen: slapen jullie kindjes ook zo slecht overdag! Joël zijn slaapje is alleen smiddags! verder is hij wakker. Maar nu wil hij al een aantal dagen maar even slapen! Terwijl hij voorheen van van 13.30 tot 15.30 sliep! Pff en draait zich continu om in bed! En gaat dan huilen! Echt lastig! Morgen weer werken. Een gebroken dienst. Lekker druk dagje dus! Donderdag, vrijdag ochtend en zaterdag dagdienst! Normaal heb ik 48-52 uur p/maand maar deze maand worden het er dik 70!
Even snel een ego berichtje....... M. Heeft 2 tandjes joehoe twee tegelijk erdoorheen! Raar dat ze zo vervelend was zeg
Wapje, wat leuk!! 2 tandjes Verslikken, zijn jullie dan niet bang dat het een x fout gaat? R liep helemaal rood aan en ik dacht ff dat het niet goed zou gaan. Dan kan het horen bij een proces maare ik vind het doodeng.. Ben echt bang dat het fout zal gaan Misja, werk ze morgen! Meikie, wat goed van je!! Ga zo door! Meeting, balen dat ik er niet bij kan zijn. Ben erg nieuwsgierig naar jullie en jullie pracht kindjes! Rica, waar zit je?? Bedankt voor jullie schema's meiden.
TIP! Bij Groupon kan je een voucher kopen voor 85,- voor een Dapper kinderstoel. Dan is-ie ineens een stuk goedkoper. De actie is nog een kleine 4 uur geldig, maar was er gisteren ook en is toen gewoon verlengd. Ik Ben Dapper: bespaar 50% op een groeistoel