Karine, en beviel 4 kids? Op naar de volgende 2? Meikie, hoe doen ze dat na 6 mnden dan, als je het wel met hem geoefend zeg maar? Klopt, we hebben inmiddels een btje een plan gemaakt, van hoe en wat. Veel uitgeprobeerd, om te kijken wat werkt en wat niet. Wel de strijd aan gaan/niet, speen/of niet, laten huilen of niet, wel of geen flesje etc etc. Was even puzzelen, maar we hebben het nu redelijk onder controle en dat geeft een boel rust. Blijft natuurlijk wel een feit dat ik 's nachts nog steeds wanhopig wordt van die slapeloze nachten. Maar als het eenmaal weer overdag is kan ik de boel weer aardig relativeren. Misja, lastig idd die korte slaapjes. En maar één slaapje op een dag, jeetje wat weinig. Werk ze deze week. Wapje, haha dat verklaart een hoop! Maar je zag van te voren niks door komen toch?
@Mbtc, lijkt me ook raar om haar voor de allerlaatste keer de borst te geven. Geef haar alleen nog s ochtends de borst. Wel een mooi idee om van de laatse keer een foto te maken. Heeft dan ook wel weer. @Opperdepop, wie heeft nog belang bij het boek? Heb reactie van Rrianne, Meikie, Mbtc en Wherona gehad. Ze vroeg er 6 euro voor en denk dat er nog 2 euro over heen komt voor verzenden. Laat het me even weten. @EB, wij hebben ook de stokke. Bevalt me super het mooie ervan is dat ze erin mee groeit. Ook wij kunnen er gewoon op zitten. Super zeg van je kilos petje af. En 8 kilo in 4 maanden is perfect. Het moet vooral niet te snel gaan, want dan heb je eerder de kans dat het er weer aan komt. @wherona, Ja idd. Maar geef bv dus dan blijft het vaak wat langer uit. Maar heb het totaal niet gemist. Ik dacht dat ik ontzettend zou vloeien maar valt me reuze mee. @babyR. Ik heb haar nog in de bak liggen. Ze vind dit zo heerlijk en ze slaapt er nog zo lekker in. En het past nog. Ze mogen wel wat overend maar niet volledig zitten dit in verband met hun rug. Ik geef flessen van 210 + 7. Schema is alsvolgt: +/- 7.45 borst 11.00 fruit 12.30 13.00 fles 210 16.00 17.00 Berenkoekje (ook hier nog geen succes) en diksap of roosvicee (nog aan het uitproberen) 18.00- 18.30 Groente 20.00 fles 210+pap @misja, zo 70 uur. Dat tikt lekker aan. @berenkoekje, ik vind dat eerlijk gezegd ook doodeng. Maar bied het wel steeds aan. Als ik alleen bij haar ben. Maar heb haar ook al een paar keer voorover gehad. @vraagje, Ik ben op zoek naar een goede buggy voor de vakantie. Maar heeft iemand ervaring met een buggy? of goede berichten gehoord. @hier, Ze was vanochtend om 5 uur al wakker. Ik had niks door, want manlief is heen geweest. Om 6 uur eruit gehaald en lekker bij me op de buik gelegd. Toen ze sliep weer op bed gelegd maar dit was foute boel. Ze was gelijk weer wakker en brullen. Heb wel even nodig gehad om haar stil te krijgen maar ik wou niet toe geven en haar al bv geven. Dus uiteindelijk toch in slaap gevallen tot 10 voor 9 :O. Ik werd kwart over 8 al wakker gebeld door manlief hoe het was gegaan. Maar nog wel een lekkere ochtend gehad. Maar alweer een heel verhaal. Zal manlief ff aan kruipen. Kleine heeft net de fles gehad en ligt op bed. Vanavond maar weer vroeg op bed.
wapje: wauw, 2 tandjes karine: ik krijg over 2 weken ook 2 oppaskids, dus dan mag ik oefenen met een 4-jarige en 2-jarige erbij, kijken of ik zo snel een 2e en 3e wil ik moet ze ook echt om 12u ergens heen brengen met de auto, wordt wat! rrianne: dikke knuffel meis! dolfijnjes: ze krijgen nu echt een leeftijd dat ze dingen doorkrijgen he? Als ik Yanna na de ochtendfles terug op bed leg, gaat ze dat nu echt niet pikken, die gaat roepen en schreeuwen tot ik haar weer ophaal (nou ja, nooit heel lang geprobeerd, op een gegeven moment pak ik haar weer op) oh meiden ik ben zoooo moe en ik weet niet waarom Gewoon helemaal op... dus zo douchen en naar bed, hopen dat de vermoeidheid weer weg gaat komende dagen...
Heyyyy @ berenkoekje, ik vind het ook eng! volgende week gaan we met brood beginnen, dan is ze alweer 7 maanden!!!!!!!!!! Ik ben het verder een beetje kwijt! meiki/vaneke kwam die meid nog voor een kledingparty op de meeting? kijk nu barbie's bruiloft, wat een drama, zo wil je toch niet de droomdag van je leven gaan houden!? uiteindelijk kotsend en al op de plee beland je dan vroeg in je nest, had ook 2 wijntjes gedronken toch?? en stond te springen als een gek, waar vriendlief enorm van baalde aangezien ze zwanger is. kan het al mooi zien trouwens!! zo zonde als je de afsluiting niet eens mee kan maken, heeeel mooi vuurwerk, dat heeft echt wel wat gekost... wat een mens zeg die barbie, totaal geen verantwoordelijkheids gevoel alleen maar zelfmedelij vind ik... hoe gaat het verder met de kindjes?? hier tandje nr 2..zo grappig. ze groeien best wel want nr is is al aardig door. (i.p.v. een streep je nu een wat hoger streepje ) we zijn druk aan het oefenen, het rollen gaat goed! het zitten muah..ze moet wel haar voedingskussen om haar heen hebben anders kukkelt ze om en dan nog is het beetje wankel dat ze benen heeft om op de steunen nee dat weet ze niet DOLFIJNJES ik was bij de prenatal en heb even achter die buggy van hun (50,00 ongeveer?) gelopen maar best een fijn ding zeg! zachte wielen en kan ook in ligstand. Ik vond hem best fijn en je hebt ze in veel hippe kleuren
@Rica,Ik heb de serie ook gevolgd en hoorde dat er in augustus een vervolg komt (Barbie's baby ). Ik heb bij het kijken ook vaak gedacht wat daar terecht van moet komen. @Dolfijnjes,wij hebben de Quinny Zapp en bevalt ons op zich wel goed. Hij is lekker klein op te vouwen en makkelijk in gebruik. De Zapp Extra is nog comfortabeler voor de kleine maar niet zo compact in te klappen wat weer een nadeel kan zijn op bv vakantie. @kinderstoel,wij hebben ook de Stokke maar de oudste zat liever in een goedkope Ikea stoel dus die staat stof te happen op zolder. Even kijken hoe het bij Nienke uitpakt. @brood,vanochtend geprobeerd om een stukje brood zonder korst te geven. Ging niet echt goed,ze kreeg het niet doorgeslikt met het gevolg dat ze moest braken en der fles van een uur daarvoor er gelijk mee uitvloog. Droge koekjes is hier wel een succes daar kan ze lekker op sabbelen. @hapjes,de fruit en groentehap gaat er hier goed in maar ook er weer goed uit. Als ze gegeten heeft gebeurt het nl regelmatig dat ze rood aanloopt, der buik gaat borrelen met als resultaat een ware poepexplosie. En dan zit ze dus echt tot aan der nek onder. Durf het daarom nog niet zo goed te geven als we niet thuis zijn. @tandjes,daar is ze niet zo snel mee als de oudste. Die kreeg met 4,5 maand haar 2 ondertandjes maar nu is er nog niks te zien of te voelen.
Ahhhh! Ik zit er even helemaal doorheen. Heb geen zin om te werken en kijk zooooooooooooooooooo uit naar de vakantie. Nog 3 dagen werken, lijkt eindeloos. M en Timo zijn lekker samen thuis, daar wil ik ook zijn en niet op mijn werk. Verder alles goed hoor, ben er gewoon even klaar mee, geen reden.
Hier weer n slapeloze nacht! M. Had wel last vd tandjes en was niet zo dat ze honger had. @ Rrianne ik zag wel n dag ervoor 2 mini bultjes zitten dus toen gelijk druppels van van en dentinox gehaald mijn oudste denkt dat de tandjes ziin gaan groeien van t medicijntje haha @ dolfijnjes wij hadden op mp toen voor de oudste op mp voor 16 euro n buggy gekocht aangezien ze niet zo heel voorzichtig met je buggy doen op ht vliegveld! Fijn dat je smorgens nog genoeg melk hebt om te voeden! @ sahi knufffff al uitgerust??? @ Wendyw at ik vragen waarom je t binnenste vd boterham geeft en niet de korst?? De binnenkant is wel zacht maar krijgt je kindje dan niet een broodbal in de mond omdat ze niet goed kan kauwen? Volgende week m ook 7 mnd aar wij wachten er nog maar even mee Berenkoekje vind ik net zo eng dat smelt vanzelf wel geeft hier wel n enorme kliederboel! @ eb nog even volhouden maar kan me voorstellen dat t lang duurt!
hier ook nog niet begonnen met brood, vind het echt te eng. een berenkoekje wel af en toe maar ze bijt er zulke grote stukken af. maar tot nu toe is het goed gegaan. ze is wel een keer bijna gestikt in een stukje banaan. wat een paniek, ze werd helemaal wit. dus ik helemaal in paniek en mevrouw, die zat mooi te lachen. Buggy, geen idee. heb ik nog niet naar gekeken. eb, alvast een hele fijne vakantie!!! Barbie's bruiloft, wat een drama aan het eind. heel vreemd, ze mocht niet dansen van der vriend maar hij verteld wel trots hoe wild de nacht was geweest. ben inderdaad ook heel benieuwd naar hun als het babytje er is. welk scheldwoord zal het babytje als eerste zeggen. zo hier voor het eerst sinds dat ze 6 weken is de niet de hele nacht doorgeslapen. ga er dus ook niet over klagen, dat zou niet eerlijk zijn aangezien er een paar nog steeds elke nacht eruit moeten. maar ze zit in een hele vervelende fase, overdag is ze ook moeilijk tevreden te houden. ze wil vanalles maar is nog net te jong om het allemaal te kunnen. en dan wordt ze gewoon boos. ben er vannacht minimaal 20 keer uitgeweest. ze huilt telkens maar slaapt wel. ben voor het eerst een klein beetje blij dat ik aan het werk ben. ze wil echt de hele dag bezig gehouden worden anders gaat ze schreeuwen, dus niet huilen maat echt boos. is dit nou een sprongetje? nou hopelijk is die snel voorbij, want kom overdag helemaal nergens meer aan toe.
barbies bruiloft, ik geloof echt niet dat die 2 's avonds nog hebben geneukt. dat zeggen ze alleen maar omdat het zo "hoort". en ja vind der een beetje onverantwoord 2 wijntjes drinken enz. heb nu al medelijden met dat hummeltje. je zou maar zulke ouders hebben...en dan gaan ze t ook nog eens filmen barbies baby nou kan niet wachten
He dames, Heb alles gelezen, maar ben het weer kwijt. Drukte nl net op de verkeerde knop Had een heel lang verhaal! Maar was zo dom om niet eerst te plakken hier voordat ik me andere verhaal ging knippen! Maar hier is een tandje op komst, zie nl een wit streepje en het voelt scherp!
Hoi dames, ik leef nog hoor maar ben gewoon druk. Lees dat iedereen wel eens een berekoekje oid heeft geprobeerd. Wij ook en ze vind het wel lekker geloof ik....maar veel eet ze er niet van alleen het bovenstukje. @tandjes, hier nog steeds 2 stuks onder @barbie's bruiloft, weg met dat mens! ik heb nu al medelijden met de baby. Wat een stuk tuig allemaal (sorry als ik iemand kwets ). @stoel, hier ook een Stokke maar in de Ikea stoel zit ze blijkbaar fijner. Miss ook omdat ze nog niet zo goed zelf kan zitten. Heb wel een stoelverkleiner van de H.ema erin. @meeting, is er nog nieuws daarover? @slapen, hier soms de ene nacht wel doorslapen en de andere keer niet...is wel vermoeiend want de oudste wordt dan ook wakker...grrrrr Hier gaat alles zn gangetje hoor...niets bijzonders. Ja morgen is S. een half jaar....gaat wel snel allemaal. Oh en we zijn vanmorgen doorgestuurd naar een ander zkh omdat S. miss een ander spreidbroekje of gipsbroekje moet, vreselijk terwijl het allemaal wel meeviel...Maar het kan ook zijn dat het toch niet nodig is....(lekker vaag he). Dus over 2 weken langs het zkh naar een kinderorthopedist. Die kan ons beter helpen. Ik ga weer even verder met huishouden (bleh) Groetjes!!
wapje: thn, al redelijk uitgerust, maar nog niet helemaal geweldig... EB: gelukkig is het aftellen naar je vakantie! wendy: hier helemaal nog geen tanden hoor! rica: zitten hoeft ook nog niet toch princess: brood hoeft ook nog niet, maar dat je het eng vind moet je toch een keer door heen ben ik bang... jeetje wat een nacht zeg Kan best een sprongetje zijn, of tandjes... Maar ze krijgen nu ook door dat jij komt als ze mopperen, dus probeer ze even te laten gaan af en toe (natuurlijk hoeft ze niet overstuur te worden, maar ook niet te snel toegeven). sterkte meis! @barbie: t zal vast een lief mens zijn, maar ik vind het allemaal vrij onverantwoord, zeker nu er een kind aankomt. Ik kijk er niet naar, ga me te veel ergeren. Maar niet slim van dr om het allemaal zo aan te pakken, dan zit jeugdzorg er zo bovenop... AV: ja! een tand lelie: hopelijk is het broekje niet nodig. hier gewerkt, vanavond ook nog even werken. Zo even koken voor man en kind
Waterlelie, leuk dat je er ook weer even bent! R morgen ook een half jaar! En ook hier de ene keer wel doorslapen en de andere keer niet.. Lastig dat de oudste ook wakker wordt! EB, nog ff volhouden meid! Dan heeeeeeeeeeeerijk genieten jullie! Barbie, hahahah ik vind het hilarisch. Soms hoop ik vurig dat het allemaal 1 grote grap is. Lekker op je bruiloft eerder weggaan, kotsen en janken. Leuk feest om aan terug te denken zeg pfff.. En dan dat meisje wat op komst is, vreselijk als je moeder het programma later aan je laat zien. Ze zal hopelijk wel veranderen zodra dat kleintje er is. Princess, ohhh vervelend! Denk idd een sprongetje.. Hoop dat het snel overwaait! Rrianne, knuffel voor jou hoor!! De rest ff vergeten..
Hi allemaal, ik leef ook nog maar ook heel druk! Hoe doen jullie dat toch?! Hoe houden jullie dat allemaal bij? @rrianne, knuf meid. Goed dat julle een plan hebben en daaraan gaan vasthouden. Heel veel succes en hopelijk heeft het snel resultaat. @stoeltje, hier in de wipper. Stoel aan tafel is hij nog te wiebelig voor. @tandjes, nog geen te bekennen! @barbie, ik heb het programma niet gezien maar ook niets gemist zo te horen. Ik vindt het ook een stuk tuig.... @hier, N wilt ineens weer een fles 's nachts! Pff zeer vermoeiend. Ik neem nu standaard een flesje met voeding mee naar boven en maak dat dan op de badkamer met warm water. Gelukkig heeft hij het snel leeg en kunnen we dan weer verder slapen.
Hey meiden, hier nog even een berichtje van mij!!! Vanmorgen bij het cb geweest. Jordy woog 9010 gram en is 70 cm!!! Mijn grote stoere bink Verder alles heel goed, eten gaan we flink uitbreiden. We gaan langzaam aan de vis en kip introduceren. Ook gaan we in de ochtend pap geven en gaan we broodkorstjes geven.... Genoeg op stapel dus voor Jordy. De cb-arts zei ook dat normaal gesproken ze dit nog niet adviseren, maar in Jordy zijn geval vind ze dit een goede stap. Zoals zij zegt hij heeft 9 kilo te onderhouden.... @ EB, kom op meid! Nog een paar daagje en dan lekker vakantie!!! @ Supermom, jammer dat je de nachtvoeding weer terug hebt. Maar je hoort het meer hier dat de kids even een terugvalletje hebben. Misschien een sprong? @ Barbie, vind het echt zo'n dom wicht.... Als hun dochtertje het iq van die 2 samen zou hebben is het nog niet een al te slim meisje.... @ Rrianne, fijn dat jullie er relaxer in staan. Dat zal L ook zeker merken en daardoor ook relaxer zijn. Hoe gaat het afbouwen van medicijnen? Goeie vraag over het onderwater zwemmen. Ik denk dat het voor Jordy scheeld dat hij gewent is onder water te gaan.... Nou, ik ga er weer vandoor!!! Tot later
Zo.... Jeetje... Enorm uitgeblust op de bank... Maar voldaan na 2 dagen en een nacht oppassen!! Nu met de benen op de bank, relaxen. Fijne avond.
@meiki, wow! Idd een grote bink! Jeetje... N. Woog met 6 maanden 8140 en 67,5 cm. J. Is echt groot! Geweldig Ik denk idd ook een sprongetje icm zijn griep die hij een week gehad heeft is het ritme verstoord.
@ waterlelie zwaaaiii o en hoezo een ander broekje dan? @ supermom ik kan t ook niet bijhouden hoor @ doorslapen hier nog steeds niet!! Moet er elke nacht nog 1 of 2 X uit maar beter als 4 of 6x!! @bv flink aan t afbouwen en merk ook dat t goed terug loopt geeft mij wel n goed gevoel om t zo langzaam te doen. Er word eke dag een of twee flessen vervangen door KV en ze krijgt ongeveer 6 voedingen. Smorgens en savonds pap.
Het leven is weer mooi hoor dames! Kwam gister gewoon omdat M lekker met Timo thuis was en ik bij hun wilde zijn. En vanochtend gaf de weegschaal 80,0! Dat was mijn eerste doel, vóór eind april alle zwangerschapskilo's eraf! Ik ben zo vreselijk blij, is echt niets voor mij dat dat zou lukken zonder al teveel moeite. Normaal blijft alles wat ik eet aan me plakken... Volgende goede nieuwtje, M kan voor 99,9% per 1 juni ergens starten. Mooi (groot) bedrijf, mooie baan, leuke collega's (waar hij er al 4 van kent van een vorige baan). Alleen de arbeidsvoorwaarden moeten nog afgesproken worden, maar hij heeft al van anderen gehoord dat ze goed zijn voor hun medewerkers, dus daar komen ze wel uit. Dus maar één maandje thuiszitten (=boot klussen) en dan lekker 1 juni beginnen!