Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    #481 fairy2011, 19 nov 2011
    Laatst bewerkt: 19 nov 2011
    Hoi!

Avondje bios was erg geslaagd. Heb alleen tranen met tuiten staan huilen bij mijn ouders toen ik haar af moest geven. Ze bleek daar wel een beetje onrustig te zijn geweest. Dat merk ik nu, want ze heeft de laatste voeding om 22.30 gehad en ligt nu nog in diepe slaap. Nu weet ik nog steeds niet of ik haar nou mag laten doorslapen of wakker moet maken. Ze is wel weer goed over haar geboortegewicht heen. Wat denken jullie?

Nog twee andere vragen:
    * Wat doen jullie na de nachtvoeding? F. gaat niet direct slapen na de nachtvoeding, maar ik vind het niet echt een tijdstip voor vermaak dus leg haar vrijwel direct na de nachtvoeding wel weer in haar bed. Overdag mag ze zo een uur lekker bij ons zitten of in de box. Wat doen jullie 's nachts?
    * Is de ademhaling van jullie baby ook nog zo wisselend? Hier soms korte halen, dan weer lange halen. Soms hoorbaar en soms muisstil. Moet ik me zorgen gaan maken of komt dit vanzelf goed?

2. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Goedemorgen dames ;)

Toch even proberen te reageren VIA de telefoon, want ik kom er gewoonweg niet aan toe om overdag alles te lezen én te reageren...
    Micah doet het onwijs goed, we zien zijn ritme al een beetje verschijnen. En dan hebben we Ryano ook nog, onze heerlijke lieve, ondeugende peuter :)

@eb: goed geregeld!! Ik ben erbij, zal je ook nog een mailtje sturen.
    @daantje: fijn dat jullie een leuke avond hebben gehad! Begrijpelijk dat het moeilijk was zonder dochterlief ;) Volgens mij hoef je haar niet wakker te maken, maar kom je dan niet in de knoei met de volgende voeding?
    Hier na de nachtvoeding geen probleem met terugleggen, maar ik leg hem ook gewoon in zijn bedje terug :)
    Ademhaling heb ik niet zo op gelet eigenlijk...
    @meeting: heb er ook enorm veel zin in!!!

Voeden zit er weer op en Ryano is ook weer wakker hoor ik, dus tot snel weer....
    Knuf aan allemaal!

3. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Goedemorgen,
    Moet ff m'n hart luchten, jeetje wat een k*t nacht hier. Mag nooit klagen over het algemeen, maar dit was het toppunt.
    Gisteravond eerst manlief weg gebracht naar het zwembad en zijn daar nog even geweest. Toen moesten we weg van S, want ze was warm volgens hem (was ook wel een beetje zo, maar had al kleding uit gedaan). Wij naar huis en ik haar voeden (23.00 net als anders). Ze kwam toen netjes om 3.00 uur weer ook net als anders. Maar vanaf daarna steeds om de 2 uur. Ben nu echt moe :(. Gelukkig wordt S. straks thuis gebracht en hoeven we hem niet op te halen. Dus daarna maar met z'n allen even bij slapen. Heb haar ook op haar eigen kamertje laten slapen, ook omdat ze gister daar ook had geslapen en ze moet er toch aan wennen.

Dus we zien voor de rest van de dag wel verder hoe het gaat. Ook vanwege de verjaardagen die we hebben vandaag.

@wapje, wat een rot tekstje :). Moest hem ook even 2x lezen maar vind hem wel erg leuk

@Daantje, Mooi dat jullie een fijne avond hebben gehad. Lijkt me inderdaad niet makkelijk om je kleine achter te laten. Welke film zijn jullie geweest?
    *Na de (bv) laat ik Mirthe nog even boeren en breng haar daarna na bed. De ene keer ligt ze al te slapen bij mij op de borst en de andere keer is ze wakker, maar leg haar gewoon in bed en heb een muziekknuffeltje aan het bed hangen en die zet ik aan en kruip ik zelf ook weer in bed.
    *Ademhaling is hier ook zo, maar ik maak me daar geen zorgen om. Zolang ik haar hoor dan weet ik dat het goed is. En nu ze op haar kamertje ligt, lig ik er ook niet meer op of ze nou wel of niet ademt.

4. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hey dames,
    Heb ff jullie advies nodig. Ik wil straks een voeding afkolven om deze via de fles te geven. Maar hoelang kolven jullie een borst? Om de 5 minuten van borst verwisselen of langer (om de 10 min). Gemiddeld heb ik Mirthe 10 minuten aan de borst te voeden. Ben nu alles aan het uit koken.

Als dit goed gaat wil ik namelijk wat vaker kolven ook om zo een voorraadje op te bouwen, voordat ik straks weer aan het werk ga.

5. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Ik kolf al vanaf het begin en heb dus een dubbele kolf. Maar ik doe het 20 minuten achter elkaar.

Zal strax als ik tijd heb zal ik de rest bijlezen

6. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedemorgen meiden,
    hier een goede nacht gehad. Jordy kreeg om 23.00 uur zijn laatste les. Toen om 3.30 uur en daarna om 7.30 uur. Niet heel slecht dus....;)
    Net even lekker Mickey uitgelaten, dan kan mijn vriendje zometeen de boodschapjes doen. Vanmiddag en vanavond voor het eerst echt kraamvisite. Hebben wel wat vrienden en buren over de vloer gehad, maar het meeste tot nog toe een beetje afgehouden omdat het met Jordy nog niet zo lekker liep. Dus nu willen we meer gaan genieten van de visite :)

@ Daantje, fijn dat je avondje zo leuk is geweest. Dapper van je dat je nu al weg gaat, ik moet er nog niet aan denken ;)
    Wbt de ademhaling die is hier ook onregelmatig, volgens mij hoord dat wel een beetje bij babytjes. En Jordy gaat 's nachts net als overdag na het eten boeren en weer zijn bedje in. Gisterenavond heb ik hem lekker op schoot laten slapen, hij had zo'n last van krampjes.....:(

@ Dolfijntjes, slaap lekker nog even!!!

@ Wapje, ik schrok me rot bij die eerste zinnen, hahaha
    Wel een goede grap!!!:D

Nou, ik ga hier maar een beetje was weg werken. Wat een berg heb je hiervan zeg met zo'n kleintje in huis....
    Nog even terugkomend op de luiers, vannacht hadden we een doordrenkte luier van poep, bleh zelfs zijn pyamabroek was helemaal vies....
    Nu gaan we maar voor de nacht pampers kopen en dan overdag gewoon de kruidvatluier, en dan even kijken hoe dat gaat ;)

7. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Goedemorgen allemaal !!!

@Daantje,na de nachtvoeding en het boertje laat ik ze nog
    een minuut of 10 op schoot zitten en daarna gewoon haar bedje in.
    Muziekje aan en mevrouw is zo in dromenland.

Wat betreft de ademhaling,lijkt me heel normaal.
    Die kleintjes hebben in het begin allemaal een onregelmatige ademhaling werd mij verteld.

@meeting, ik heb de mail gelezen en ben er zeker bij.
    Zal je zo nog even terugmailen,EB

Hier weer een nacht gehad inclusief haar bruluurtje van 23.00 tot 02.00 uur.
    Daarna nog een keer om 06.00 en nu net om 10.00 uur na haar badje.
    Ze ligt nu uitgeteld in haar bedje en hopelijk niet zo'n onrustig dagje net als gister.

En jawel de buikgriep heeft hier ook toegeslagen.
    Kreeg het vannacht tijdens een voeding.
    Snel Nienke weggelegd,manlief wakker gemaakt om de voeding verder af te maken en rennen naar de wc.
    Mijn man had het al een paar dagen en nu ben ik de pineut.
    Hopelijk zijn we er snel vanaf.
    Voor mijn man is het zelfs nog riskant ook vanwege zijn stoma.
    Hij heeft hier al een keer eerder voor in het zh gelegen dus laten we hopen dat dat nu niet gebeurt.

Zo nu eerst zelf onder de douche springen want tis al bijna middag en zit hier nog in pyama.
    Vanmiddag gaat de oudste met papa mee naar de intocht hier
    want denk niet dat ik dat haal.
    Ach ik vermaak me wel met die berg wasgoed die roept om gestreken te worden.

8. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Daantje2011, aaaah, lijkt me ook zo moeilijk om ons guppie weg te brengen. Heb geen idee wat betreft het doorslapen, hier helaas een jongentje wat toch op zijn langst 3 a 4 uur slaapt.
    Ademhaling was hier ook zo, wordt met de week beter. Slapen 's nachts, ik hou hem samen met de voeding minimaal een uur bij me, ook omdat we hem een tijdje rechtop moeten houden voor het spugen, als ik hem eerder weg leg dan is het verslikken/spugen etc.

Dolfijnjes, balen van je slechte nacht:(. Hopelijk vanmiddag ff lekker bijslapen.

Meikie, aaaah dat is een goede keus hoor, wat betreft het kraambezoek. Wij hebben de eerste week ook vrij weinig gehad, vond het heerlijk. Mag nu van mij wel een xtje afgelopen zijn eigenlijk hahah.

Wendyw, blehhh Beterschap. Vervelend dat het extra risico's mee brengt voor je man. Hopelijk valt het mee.

Vannacht een lekker nachtje gehad, wat was dat heerlijk. Om 00.15 zijn laatste voeding, om 04.30 en vanmorgen om 8.15. Voor het eerst 2 voedingen met 1 schepje Forte gegeven, helaas heeft hij er wel flink krampen van:(.... Dus laat het nu zowiezo alleen even bij zijn laatse voeding/nachtvoeding.

9. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @VanEke yeps ook hier blijft het huishouden een beetje achter. Net wel effe flink gepoetst aangezien paps met de kleine bezig is.

@Wapje hahaha die is echt leuk ik trapte der echt effe in :D

@Daantje hier ook eentje die na de nachtvoeding weer moeilijk in slaap valt, wij leggen hem direct weer in bedje en kijken het effe aan het duurt meestal wel effe voordat ie weer in slaap valt. En ook hier is zijn ademhaling iedere keer weer anders hoor soms dan ga ik echt kijken of hij nog wel ademt.

@Dolfijnjes arme jij hoop dat je een beetje bij kan slapen vandaag. Hoe is het zwemmen gegaan? Ik kolf 15 min. per borst maar hangt er ook vanaf of hij nog wel productie heeft als dit is gestopt dan stop ik ook met kolven.

@Meikie veel plezier met de kraamvisite

@Wendyw80 ook al buikgriep beterschap.

@EB heb ook je mail ontvangen hoor echt super leuk gedaan

10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ all: bedankt voor de antwoorden! Ben ik weet even gerustgesteld.

@ kolven: ik had een dubbele, maar kolfde zo 20 minuten hoor.

@ film: de Heineken ontvoering zijn we heen geweest. Super leuke film was het en daarna weer met gillende banden richting mijn ouders om haar vast te kunnen houden. Voorlopig geen uitjes meer, want ik miste haar toch wel heel erg. Maar ja, zal over drie maanden toch ook weer aan het werk moeten...

11. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ Rrianne moet nu naar de fisio kijken wat die er van zegt. Kreeg mn meisje vanacht niet eens haar luier aan :(

@ Van Eke hier huishouden ook wat minder soms kan ik t goed bijhouden maar sommige dagen echt niet, ook omdat ik s'middags ff ga liggen aangezien ik zo weinig slaap

@ ademhaling hier ook zo hetzelfde

@ dolfijnjes ik zou kijken hoeveel je eruit krijgt na 5 of 10 minuten zou niet langer dan nodig is kolven anders krijg je misschien overproduktie, als ik kolf heb ik soms in 5 minuten al ongeveer 200 cc

M. slaapt best veel vandaag al bijna hele dag! Wel lekker maar vraag me af of dat goed is?
    Vanmorgen even naar de stad geweest :) van mijn lief een zwart met roze adidas pak gehad. Spijkerbroeken zitten nog niet zo lekker.

Is er iemand met tips voor leuke voedingkleding die zijn zo saai en ik draag heel veel zwart wil wel es wat anders...

@ Daantje knap hoor naar de bios hier gelijk de vraag wanneer we ook gaan! Morgen misschien met de oudste op de stoomboot met de sint meevaren betekend 1,5 uur zonder M. Zijn er nog niet over uit wie er van ons meegaat, Oudste vind het misschien ook wel leuk weer wat aandacht van mama :)

12. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Nou, hier de eerste visite achter de rug, is toch best wel vermoeiend hoor..... :)

@ Wapje, hoe krijg je het voor elkaar om je hand te bezeren tijdens je bevalling....:p Meestal zijn het andere lichaamdelen die pijn gaan doen toch, hahaha.
    Maar zonder gekheid, vervelend zat dat je er zo'n last van hebt....
    Morgen met de boot van de sint, ik zou zeggen DOEN!!! Leuk joh!!!

Wat vinden jullie trouwens, mijn vader belde net en die kan op een of andere manier alleen langskomen als hij in de buurt is. Hij woont hier een half uur rijden vandaan. Maar goed hij belde dat hij morgenochtend langs wil komen, omdat hij dan toch in de buurt is. Maar morgenochtend hebben we al best wat visite, dus wij zeiden van kom dan 's middags dat komt ons wel uit.
    Was hij gelijk gepikeerd, omdat we de ochtend niet konden. Zijn wij dan zo vervelend dat we zeggen dat het niet uitkomt wanneer hij het wil? :(

Pffff, lastig hoor zulke situaties..... Kan ik nog niet zo goed tegen, dan ga ik direct weer twijfelen enzo....:(
    Maar goed zo even wat eten en dan om 19.00 uur weer visite en daarna denk ik maar even een tukkie doen. Aangezien mijn schoonouders in mijn rust uurtjes ineens op de stoep stonden en mijn vriend geen nee kon zeggen.....;)

13. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Veel geschreven voor een zaterdag, leuk! Wij hebben visite gehad, dus reageer even op wat ik nog weet.

Daantje, Timo gaat na zijn voeding en knuffelen (na zijn laatste voeding alleen even 'uitbuiken') ook gewoon zijn bedje in. Twijfel ook of dat wel goed is, maar als ik het zo lees doen meer mensen dat. Alleen het blok voor zijn laatste fles houden we hem beneden. En als ik alleen thuis ben leg ik hem overdag wel in de box. Maar hij is heel prikkelbaar en slaapt slecht als het onrustig om hem heen is. Wat de ademhaling betreft, dat is heel normaal. Zeiden ze in het zkh ook. Wordt nu langzaam minder.

Meikie, goed dat je de visite hebt afgehouden, hebben wij ook gedaan de eerste weken en zou ik de volgende keer weer precies zo doen. En je vader, die moet zich aan jullie aanpassen, niet jullie aan hem. Maar hier nog zo'n vader hoor:x

Wapje en Wendy, sterkte met pols en buik!

Dolfijntjes, hopelijk vanacht beter...

Wij zijn bij Timo weer terug naar speen 1. Waren een tijd geleden overgestapt naar speen 2 met een groter gaatje, omdat hij steeds in slaap viel. Maar de laatste voedingen had hij steeds in tien minuten zijn fles leeg en was dan nog hongerig. Ik wil hem niet altijd extra geven. Dus vanochtend bedacht dat we misschien speen 1 weer eens moesten proberen, nou dat lijkt de oplossing! Helemaal voldaan en ruim 20 minuten over de fles gedaan.

Hopelijk rustig avondje vanavond. Schoonouders waren hier, wat heerlijk om te zien hoeveel de opa's en oma's genieten van ons ventje. Ze wonen hier niet heel dichtbij, dus zien hem ongeveer iedere week/ om de week. Oma had hem in de tummy tub gedaan, vond ze heerlijk! Mijn moeder komt vrijdag de hele dag. Ze gaan vanaf januari oppassen, dus ik bem ze alvast rustig wat instructie aan het geven. Liever zo dan dat ik ze straks in januari ee hele lijst met regeltjes moet gaan geven, daar heb ik geen zin in. Ze moeten het gewoon lekker op hun eigen manier doen, dat vind ik heel belangrijk. Maar wel handig als ze dan de basis-gebruiksaanwijzing al kennen (boertjes!!! Hè Meikie;)).

14. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hahaha, ja en als je ziet hoe goed Jordy het nu doet snap je toch niet was we toen aan het tobben waren....;)
    Nu doen we even kroelen en boeren na de fles, dan zijn inbakerdoek en dan nog even boeren, dan is hij veel rustiger en boert ie beter. Zodra hij dan slaapt leggen we hem in bed en slaapt ie heerlijk door tot de volgende fles ;)

Goede tip trouwens van die spenen, die gaan we onthouden aangezien ik het hier ook zie gebeuren dat Jordy niet genoeg heeft aan zijn fles :)

Wbt die vader, ik vind het wel vervelend hoor dat ie zo reageerd. Hij vraagt of het uitkomt, en dan zeg je dat het niet uitkomt en dan issie beledigd.... :x Als hij nou morgen middag was gekomen had ie Jordy de fles kunnen geven, maar goed wat ie wil hoor....

15. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ meikie de weeen waren zo ontzettend heftig dat ik nogal hard geknepen heb in de handen van mn lief:) en daarbij had ik nogal n rare houding...
    Wat je vader betreft hij moet zich maar aan jullie aanpassen zeg!:x

16. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    Hier hele avond met M op de bank gezeten maar ze was heel lief en ligt nu lekker te slapen...wat n rust de 2 kindjes op bed! :) Ik ga nu ook lekker mn mandje in voordat er weer een wakker word. Hoop dat ik wat kan slapen vanacht heb het idee dat ik overdag aan t slaapwandelen ben :)

17. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wapje wat heerlijk! Hier ook zo'n lief ventje, al de hele avond in slaap op schoot. Eerst bij M nu bij mij, echt heerlijk, kan ik zo van genieten!

18. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    hey dames,
    hier een redelijke dag, eerst een verjaardag gehad, waar ik me helemaal heb geërgerd heb aan een tante van manlief. Ze zat ontzettend veel (tot vervelends aan toe) aan m'n dochter en pakte haar ongevraagd na het verschonen op :x. Vind alles prima, maar op een gegeven moment ergerde ik me aan alles van haar (over enthousiast).

Heb helaas niet veel bij kunnen slapen. Nadat manlief thuis was (gebracht) kregen we onverwachts bezoek (een klever die door blijft praten:x) en ging tegen 12 uur weer weg. Kon gelijk Mirthe voeden. Daarna nog even een uurtje op bed gekropen.

Nu vanavond ook een verjaardag bij de buren. Hebben de babyfoon mee genomen, maar zijn om de beurt naar huis geweest. Ze was ontzettend overstuur en wou niet slapen (alsof ze het doorhebben, en hebben het haar ook nog verteld) Heb haar net gevoed en ga nog ff terug, ben maar zo kort geweest. Manlief is alweer thuis dus die kruipt lekker in bed en is er voor haar. Heerlijk ff eruit. Zien we morgen wel weer :)

Sorry voor m'n ego bericht maar moest het ff kwijt. Zat er ff doorheen (ook door de moeheid) Slaap lekker en tot morgen

19. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Denk dat iedereen nu de vermoeidheid krijgt te pakken van de gebroken nachten!!!!

Wapje hier ook het idee dat ik gisteren aan slaapwandelen was!! We hadde vrijdag verjaardag van vrienden jairo mee genomen en mijn moeder paste op de meiden!! Ging super goed jairo hele avond geslapen!! We waren om 1 uur thuis mijn
    Moeder bleef slapen ivm weer loop ik na boven toe om haar bed klaar te maken roept de tweede mij loop na zolder vraagt ben je thuis ik zeg ja begint ze toch overtegeven dat kleine ding!! Tot drie uur ben ik met haar bezig geweest!! Man had wat biertjes en sterke drank gehad kreeg ik niet wakker!! Grrrrr en om 5 uur moest ik jairo weer voeden en om 7
    de dochters weer wakker!!! Dus was gisteren
    Een wandelend lijk!!

Dolfijntje oh verschrikkelijk zo'n tante!!! Durfde je niet te zeggen van ik hou haar liever zelf vast!!! Daarna kan ze toch niks meer goed doen!!;)

Vrijdag na cb geweest alles was goed hij was goed gegroeid hij is nu 5365 Gr. En 58 centimter hij zat tegen de boven lijn aan met gewicht en
    Lengte!! Was wel grappig want die man zei oh het is jullie derde dan kan ik een heel stuk overslaan hihi binnen 10 minuten weer klaar!! Hij vroeg alleen of jairo wel eens past als je
    Luier af gaat met een boogje, dat heeft hij nog nooit gedaan en daar moesten we ff opletten ivm urineleirders ofzo

20. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi hoi,

EB, heb je terug gemaild! Heb je erg leuk gedaan!! Ben er zelf nog nooit geweest maar wel vaak langs gereden...ben benieuwd!!!! Heb er in ieder geval heel erg veel zin in!!!

Daantje, ah avondje bios....fijn dat het geslaagd was! Snap natuurlijk ook wel dat je F erg miste ;) Ik ben van de week eeb hele middag weggeweest de stad in en ook dat vond ik zo raar...zo'n leeg gevoel.
    Hier ook soms onregelmatige ademhaling, niets bijzonders hoor!

dolfijnjes, heb je vandaag wel een rustige dag? Hou lekker je jogging aan vandaag ;) probeer maar wat te relaxen op de bank ofzo...

wapje, hahah ja dat berichtje kreeg ik ook op FB! Ik schrok ook eerst :D

Meikie, ik vind niet dat je je schuldig oid moet voelen. Wij houden het ook erg rustig met bezoek. Maximaal 1 per dag en het liefst in de ochtend. Oom en tante van mijn vriend wilden een keer op een vrijdagavond komen om 7 uur...:( Ja daaaaaaaaag dan zitten we midden in de spits met kinderen in bad doen, flesje, naar bed.
    Sommige mensen...;)

Hier wel een relaxt nachtje gehad. S word eigenlijk maar 1 keer wakker....flesje geven en na 20 minuten weer op bed leggen. Het gaat goed zo. Ik hoop natuurlijk dat ze over een week of 2 de hele nacht doorslaapt :D Deed E ook rond die tijd :D
    Morgen even langs de Ikea voor een boekenkast voor S haar kamer. Ik mis nog wat opbergruimte voor haar. heb al zoveel leuke spulletjes gekregen en die wil ik toch graag leuk neerzetten.
    Jullie moeten me wel een schop onder mijn kont geven hoor....ik doe veels te veel in huis enzo....straks heelt mijn wond niet mooi/goed :(

Vanmiddag komen mijn oude bovenburen op bezoek! Even lekker borrelen thuis en alvast een datum plannen voor een goede stapavondje ghihi (heb ik ook wel gemist :p:D)

Fijne zondag!!!

Deel Deze Pagina