Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ eb lekker he! en... ze heeft ook nog eens heerlijk geslapen! kwam om 3 uur en om 6 uur! helaas oudste alweer om kwart over 7 wakker maar mn mannetje ging eruit voor hem zodat ik met M. nog lekker een uurtje kon blijven liggen heerlijk!! Hij is nu naar zwemles met de oudste (pietendiploma zwemmen :) ) en om 11:30 ga ik met hem een rondje varen op de 'stoomboot' met sinterklaas en zwarte pieten. Zonder M. ! Probeer haar nog te voeden voor ik wegga en anders staat er afgekolfd klaar. Ook wel lekker eventjes eruit :) :)

@ dolijnjes die tante lijkt mijn sm wel!!! ik heb daar zo'n hekel aan en dan ga je je steeds meer ergeren ik ben ook zo'n muts dat ik er dan niks van durf te zeggen omdat ik bang ben haar te beledigen ofzo!

@ mama ooow lekker he pff gebroken ben je dan idd! Ik ben er vanacht dan maar 2x uitgeweest maar ben nog steeds erg moe, zal idd ook wel van de afgelopen 7 weken bij mekaar zijn!

Iedeen fijne dag vandaag met hopelijk blije lieve beebs :) (lief zijn ze toch wel he :) )

2. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedemorgen meiden,
    hier ook goede nacht gehad. Jordy was gisterenavond wat onrustig. We hebben visite waarvan de man een hele harde stem heeft. Jordy ging dus niet slapen, iedere keer als die man wat zei was Jordy weer wakker....
    Dus heb ik hem lekker bij me gehouden tot ene uur of 22.30 uur. Daarna lekker gedouched met papa en een flesje. Hierna nog wat onrustig, moest het even kwijt denk ik. Dus toen heb ik hem ingebakerd op zijn bij mij op de borst gelegd. Hier viel hij heerlijk in slaap en rond 23.45 uur kon ik hem in zijn bedje leggen. Toen meldde hij zich om 5.00 uur en om 8.00 uur hebben we hem maar wakker gemaakt om zo een beetje in zijn ritme te blijven ;)
    Zometeen krijgen we ook visite, dus strakjes Jordy even de billen wassen en een mooi pak aan. Dan kan de visite hem bewonderen terwijl hij de fles krijgt en kan hij daarna weer lekker zijn bedje in :)

@ Wapje, heerlijk zeg even een nachtje een klein beetje bijtanken.... Duim duim duim voor nog meer van die nachten voor jou ;)
    Veel plezier op de boot, maak je nog een mooie foto van de sint en zijn pieten?

@ Waterlelie, het is zo jammer dat mensen zo onredelijk kunnen reageren. Net als wanneer ze op kraamvisite komen en de kleine niet vast kunnen houden omdat hij slaapt oid. Alles leuk en aardig, maar als wij alleen maar doen wat de visite wil dan zitten wij met een kind dat continue overstuur is....:x

@ Dolfijntjes, erg vervelend zo'n tante. Ik snap heel goed hoor dat je dan even niks durft te zeggen. Het is zo jammer dat dat soort dingen niet begrepen worden :x

@ Kraamvisite, hoe hebben jullie dat eigenlijk gedaan? Kreeg al de kraamvisite de kleine in de armen of hebben jullie het ook voornamelijk bij kijken gelaten? :(

3. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Huishouden, loop hier ook steeds achter de feiten aan, vind het heel frustrerend, wil een lekker schoon huisje!

Gebroken nachten beginnen mij hier nu ook aardig op te breken....

Kraambezoek, hier ook zoveel mogelijk geprobeerd 1x per dag en het liefst niet iedere dag. Als L. lekker in zijn vel zit en het niet te druk is, mogen ze hem best even vasthouden.

Dolfijnjes, aaah lijkt mijn sm wel, die geeft hem steeds kusjes (niet gwn een klein kusje op zn wang, maar ze vreet hem bijna op), zitten ons samen dan dood te ergeren, maar vinden het ook erg moeilijk om er wat van te zeggen.

Wapje, wat heerlijk zo'n relaxed knuffel avondje.

EB, dat heeft idd iets te maken met de zuigbehoefte en het voldane gevoel (hoe en wat precies weet ik niet). Wij hadden een kindje op het KDV, die bleef maar om eten vragen, moeder had in zijn fles een extra groot gat gemaakt, het liep er zowat letterlijk in. Toen wij hem de fles gaven met een andere speen, kreeg hij hem niet eens leeg, maar was wel voldaan.

Korte nacht achter de rug! Krampjes, krampjes en nog eens krampjes. Hebben nu 2 nachten zijn voeding gemengd met 1 schepje Forte op advies van CB (ondanks dat hij hypoallergeen krijgt, mochten we dit toch proberen). Gister 2 flesjes en vannacht om 00.00 alleen de laatste fles. Het is sindsdien weer helemaal mis:(. Huilen, kreunen, persen etc etc.) Ook lijkt zijn huid opeens onrustig te worden, heeft nu 5 echte pukkeltjes (rood bultje met wit puntje). Zou het dan toch koemelk zijn? Of gwn pech/toeval? Ik weet het niet meer hoor. Durfde in elk geval niet nog meer te geven...

4. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Wapje oei lastig als je amper M. der luier kan verschonen i.v.m. de pijn. Hopelijk zal fysio gauw baat hebben. Veel plezier op de stoomboot. En lekker kunnen slapen heerlijk hoor

@Meikie ik vindt dat je best wel kan zeggen dat het dan niet uitkomt. Daar zou je vader toch echt wel begrip voor moeten kunnen tonen.
    Ook lekker dan dat je s. ouders zomaar langs kwamen helemaal tijdens je rust uurtje. Blijft altijd wel lastig he dit soort dingen.

@Waterlelie hier heb je die schop onder je kont! foei ;)

@Kraamvisite wij hebben het vast houden heel erg beperkt omdat ons dit ook sterk werd afgeraden door de kinderarts dat zouden teveel prikkels voor hem zijn geweest. Mijn schoonmoeder kan ook zo vervelend zijn wilt hem ook iedere keer vast houden terwijl hij dan net slaapt of rustig is en dan begrijpt ze dat weer niet en zegt ze dat ik te beschermend ben ja dus en? dat bepaal ik dus lekker zelf he hoe ik ermee omga. Zeg dan ook gewoon tsja ik weet hoe hij is en jij niet en ik zit dan de hele dag met een onrustig kindje en jij bent na een uur weer weg.

@Rianne ow wat sneu zeg voor die kleine maar ook voor jou weinig kunnen slapen. Misschien toch weer eens gaan overleggen met het CB?

@ll een vrij rustige nacht gehad al kwam Davey wel heel erg snel voor zijn flesje. Om 23.00, 02.00 en toen weer om 05.00 daarna in bedje gelegd maar ging maar niet slapen dus uiteindelijk maar weer mee genomen naar mijn bed waar hij direct in slaap viel en wakker werd om 09.00 uur. Hij is steeds meer wakker overdag best wel gezellig hahah. Ook vindt hij de babygym wel leuk (hebben we gekregen van de ABN Amro een fabeltjeskrant ding) niet echt een spectakel ben nog effe aan het kijken voor een leuke babygym. Heb wel veel last van stuwing omdat ik het kolven aan het afbouwen ben, maar kan ermee leven. Volgende week woensdag naar het CB toe eerste prikjes :( ben benieuwd hoe hij daar op gaat reageren. Zal dan ook eens meteen vragen hoe we Davey zover krijgen om de nacht voeding over te gaan slaan. Zal wel erg fijn zijn :)

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    haha wapje dacht in eerste instantie dat je weer zwanger was haha!!! klonk erg leuk..haha kerst:)

meeting ja heb er ook zin in maar idd wel eng...aangezien het hier idd heel makkelijk gaat en je daar elkaar niet kent....maaaaaaaaar 1 geluk hebben jullie!
    IK BIJT NIET :D:D

de nachten hier zijn hetzelfde, tussen de 3 a 4 uur....vanacht was het half 11, half 3, half 7, half 10..... tjah dat doorslapen is voor mij wel heeeeeeell lang geleden :)

6. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ meikie jaaaa het was leuk op de boot en papa en M. waren thuis gebleven en hebben het goed gedaan terwijl ik weg was :)
    Ik hou er niet zo van als iedereen mn kind vast wil houden dus ik heb dat ook niet gedaan wel bij sm natuurlijk maar mensen waar ik niet veel mee heb niet hoor! En heb dat ook niet zelf aangeboden aan mensen.

Er moet hier nog steeds kraamvisite komen maar ik heb er eigenlijk helemaal geen zin meer in wat vinden jullie zeggen of gewoon laten komen?

@ wherona wil hier ook wel de nachtvoeding overslaan hoor haha zit er voorlopig nog niet in denk maar zo als afgelopen nacht is ook wel fijn! De eerste prikjes hier vorige week gehad viel erg mee. Mama had het er alleen even moeilijk mee :) zo zielig vind ik t als je kindje ligt te krijsen en de traantjes over r wangetje rollen! Ze heeft er n dagje last van gehad.Van vsm heb je tujababy ofzoiets speciaal voor inentingen hebben ze minder last naderhand!

@ Rrianne erg he gebroken nachten en t huishouden! Met een peuter erbij krijg je t helemaal niet opgeruimd :)..ook zo'n irritante kussende sm :( vind t vooral smerig als mn kind naar haar ruikt door t kroelen enz brrrr( ze gebruikt hele zware parfum!)

@ Rica haha nou n derde voorlopig niet hoor denk helemaal niet geen plek en geen geld voor :) zou betekenen dat ik n week na de bevalling t alweer gedaan heb moeten hebben haha ik was niet zo vlug en hebben er ook niet veel tijd voor :)

@ Meikie die foto volgt nog hoor :) :)

Nou meiden ik hoop voor iedereen een rustige avond en wat nachtrust!

7. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ Meikie: Bij ons ligt het aan de visite ;) Micah is over het algemeen erg rustig dus het vasthouden is geen probleem, ligt er dus wel aan wie er is... hihi :D

@ Wapje: Je had mij ook even te pakken hoor!!! Mijn eerste gedachte was "wowww.. wat snel!!" Maar ja, over 6 weken kerst is ook echt wel snel... Whahaha

@ Kraamvisite: Hier nog niet veel geweest (oke... hij is ook pas 3 weejes oud...) maar het is wel beduidend minder dan bij Ryano... Misschien toch wel omdat het de tweede is... Geen idee...
    Ik vind het dus eigenlijk nog wel leuk als er mensen komen kijken ;)

Maar als je het echt niet meer wilt (Wapje) dan zou ik het zeggen denk ik... Met de uitzonderingen daargelaten ;)

@ Wherona: Wat heerlijk dat hij al meer gaat "doen" he?! Balen dat je weer zo'n gebroken nacht had... Ik had het afgelopen nacht ook; Micah bedacht even om de 2 uur te komen :)

@ Meeting: Een vraagje.... Heeft iemand er al over nagedacht wat jullie doen met de oudere kinderen?? Gaan die ook mee of doen we alleen de babies??
    Ik zat er gewoon zomaar eens over na te denken, beide antwoorden zijn goed hoor!! Het is waarschijnlijk rustiger zonder peuters ;) Maar niet dat er dadelijk maar één ouder kind mee is en "Remi" is... :cool: :D ;)

8. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Wherona, moet morgen naar het CB en de huisarts, dus dacht nog maar ff afwachten, gelukkig is het inmiddels weer een stuk rustiger.
    Lekker beschermend blijven hoor over jullie mannetje! Helemaal niks mis mee.

Rica, jij ook een kindje wat nog om de 3 a 4 komt dus...

Wapje, ja dat geloof ik direct. Heb dna ook diep respect voor de mama's met meerder kids of alleenstaande mama's! haha bha, je kindje ruikend naar sm, bleeeh. Gelijk amar weer in bad dan:p? Ik vind die ontwikkelingen van ons kindje ook geweldig, wordt steeds gezelliger!

Wat is her hier rustig vandaag? Wat zijn jullie allemaal voor leuks aan het doen>? Jeeeehh, het is me vandaag gelukt om de badkamer weer eens flink te poetsen.. Ik is blij!

9. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Nou, volgens mij heb ik hier Jordy zijn onrustige uurtjes ontdekt. Het is nu al de 3e avond achter elkaar dat hij tussen de voeding van 19.00 uur een 23.00 uur erg onrustig is en niet wil slapen. Dus ik heb dan zoiets van nou oke dan blijf je lekker bij mij, vind het niet erg om een paar uurtjes met hem te kroelen hoor :D
    Alleen had hij ook krampjes en nu dacht mijn vriend, bij wie hij eerst lag, dat hij Jordy pijn deed. En werd ineens zo onzeker.... Hoe maak ik hem nu duidelijk dat hij Jordy geen pijn doent maar dat hij krampjes had en tegen zijn slaap aan het vechten was, want als ik het zeg gelooft hij me niet....:(

@ Wherona, wij hebben het advies ook gekregen van de kraam en van het cb. Jordy reageerd erg op veel prikkels, word dan erg onrustig. Dus op de opa's en oma's na geven wij hem eigenlijk niet uit handen. Gelukkig lijkt iedereen het tot nog toe te begrijpen en anders hebben ze pech, komen ze nog maar ene keer als ie wat groter is en alles wat beter kan hebben ;)

@ Wapje, wat goed dat het zo goed is gegaan met M en papa. En jij ook met je ventje een leuke middag gehad dus.... Ben erg benieuwd naar de foto :D
    Ik kan bijna niet wachten tot Jordy ook groot genoeg is om naar de intocht te gaan enzo, lijkt me erg leuk :p
    Wbt kraamvisite, als je geen zin meer hebt is dat je goed recht toch. Dan lekker niet meer :) Je moet doen wat goed voelt en als je het niet meer wil moet je het gewoon lekker niet doen ;)

@ Rica, ik bijt wel :D Maar gelukkig zijn er broodjes :D Bijt ik daar wel in :p

Nou, volgens mij is Jordy weer wakker geworden. Dus ga weer even bij hem kijken. Kom later wel weer neuzen hier....:cool:

10. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Kraamvisite krijgen we niet meer iedereen geweest of thuis of op kraamfeest!!!

Vasthouden jairo is heel makkelijk dus van mij
    Mag iedereen die hem wil vasthouden op kraamfeest hebben we dat niet gedaan hoor ;) alleen opa en oma en ooms en tantes
    Laatst was hier ook kraamvisite (zo konden niet op ons feest komen) en hun hebben ook dochter van 2 en die wou jairo vasthouden en moeder zei dat kan ze wel nou toen heb ik smoes bedacht van nou liever niet want dan is hij avonds zo onrustig!!!! Hij lag heerlijk te slapen in kinderwagen en dat meisje elke keer met de handen er bij in hem wakker maken grrrrrr toen was ik er goed flauw van!!!

Doorslapen gebeurt hier ook nog niet :( hij krijgt rond 11 uur laatste voeding en dan rond 2/3 uur weer en Dsn morgens weer!! Maar wat kijk ik uit na uitslapen!!

Bv ik heb vannacht maar besloten dat ik ga beginnen met afbouwen het gaat heel goed maar ik ben er wel zo flauw van ik ben moe en zou graag een nacht willen doorslapen!! Hopelijk doet hij dat snel! Ik wil straks proberen morgen en na het avondeten bv te geven en de rest fv maag moet ff kijken hoe het gaat

11. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Kraamvisite krijgen we niet meer iedereen geweest of thuis of op kraamfeest!!!

Vasthouden jairo is heel makkelijk dus van mij
    Mag iedereen die hem wil vasthouden op kraamfeest hebben we dat niet gedaan hoor ;) alleen opa en oma en ooms en tantes
    Laatst was hier ook kraamvisite (zo konden niet op ons feest komen) en hun hebben ook dochter van 2 en die wou jairo vasthouden en moeder zei dat kan ze wel nou toen heb ik smoes bedacht van nou liever niet want dan is hij avonds zo onrustig!!!! Hij lag heerlijk te slapen in kinderwagen en dat meisje elke keer met de handen er bij in hem wakker maken grrrrrr toen was ik er goed flauw van!!!

Doorslapen gebeurt hier ook nog niet :( hij krijgt rond 11 uur laatste voeding en dan rond 2/3 uur weer en Dsn morgens weer!! Maar wat kijk ik uit na uitslapen!!

Bv ik heb vannacht maar besloten dat ik ga beginnen met afbouwen het gaat heel goed maar ik ben er wel zo flauw van ik ben moe en zou graag een nacht willen doorslapen!! Hopelijk doet hij dat snel! Ik wil straks proberen morgen en na het avondeten bv te geven en de rest fv maag moet ff kijken hoe het gaat

12. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Ik ben er ook ff weer!
    Lekker op stap geweest, Xavi uit logeren bij opa en oma, is goed gegaan!
    Was 's avonds onrustig geweest, maar dat is hij thuis ook meestal.
    Om 23u laatste fles en hij melde zich om 6.15 weer!!!!!! Hopelijk zet dit door!

Wij heerlijk op stap geweest, top feestje. Paar wijntjes op.... :-D

Verder alles nu bijgelezen, maar weet ff niet meer precies wie wat en waar ;)

Mail meeting gehad, leuk hoor! Gaat helemaal goedkomen!

Mobiel, van Tiny love met Bach Mozart en natuurgeluiden.
    Xavi vind het leuk, maar ligt niet graag in de box!

Babygym... Ik heb een lamaze speelkleed met van die bogen met speeltjes eraan. Heb m nog niet gebruikt!
    Verder wil ik er nog een waar hij in de wipper mee kan spelen, die hè er over heen kan zetten.

Hier last van pukkeltjes, althans, Xavi.... Misschien Vd ff laten zien aan de arts....
    Verder geen last hier van de voeding voor hongerige baby's. Soms heeft hij wat hardere keutels, dan hoor je echt dat het hem pijn doet... Verder mousse achtige poep.

Maar ik ga m'n ventje wakker maken voor z'n laatste flesje... Hopelijk laat hij ons lekker slapen daarna :-D

13. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Heel drukke dag gehad vandaag, mijn oom en tante met hun vier kinderen. Wel grote kinderen hoor, 13 tot 21, maar we hebben maar een heel klein huisje, dus het was heel vol hier. En ze wonen hier niet in de buurt dus ze zijn vier uur gebleven.... Gelukkig ging Timo goed slapen in zijn bedje, dus hij heeft er geen last van gehad en de rest van de dag was hij ook heel rustig.

Dadelijk laatste fles dan naar bed. Morgenochtend om 8 uur bij de tandarts zijn, dat wordt een uitdaging...

Morgen reageer ik verder!

14. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    22.45 - 2.45 hmmmm... Dat was niet de afspraak!!! ;)

15. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hmmm..... 22.30 Uur tot 5.30 uur.... Ik denk dat wij hier redelijk snel op 5 voedingen over kunnen.....:D

16. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    7:35; spitsuur, moeten naar de tandarts...

17. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ Prutsje: wat heerlijk jullie avondje weg! En wat heeft Xavi goed geslapen bij opa en oma!! :)
    En wat jammer dat hij dat vannacht niet heeft gedaan...

@ Meikie: Wat heerlijk!!! 5 voedingen it is ;)

Wij gaan hier bijvoeden met FV om de BV af te bouwen en dus over te stappen...
    Micah doet het nog goed, maar ik merk dat hij toch vaker komt (om de 2 uur)
    Helaas gaat het dus hetzelfde als bij Ryano en heb ik te weinig voeding...
    Ach... Op FV worden ze ook erg groot :) ;)

18. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ pruts fijn avondje weg! en n paar wijntjes hmmm :) :)

@ eb succes bij de tandarts!

@ bv ben ik dadelijk toch niet de enigste die nog bv geeft zekers! ;)

@ nacht 22:00, 2:30, 6:00 en 8:00 tussendoor oudste 2x wakker :(
    allebei wakker nu en M. ligt te kraaien in de box. Meestal haal ik ze gelijk uit bed als de oudste ook wakker is. Soms slaapt ze dan verder in de box maar als de puckababy uit is blijft ze meestal ff wakker :)

19. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    karine, ik neem E.mma niet mee naar de meeting. Die blijft thuis anders wordt het echt te druk voor mij en aan al die babies heeft ze toch niks aan...

Wherona, oh nog even antwoord over de brand. Ja het was de brand van de C.itybox. We zaten toen 2 jaar terug tussen 2 verhuizingen in. Omdat ons huis nog niet opgeleverd was gingen we tijdelijk bij mijn mams wonen. We hadden daarom ook al onze spullen (meubels, apparatuur, sieraden, schilderijen, garderobe inhoud....euh nou eigenlijk alles) daar opgeslagen. Wij waren echt alles kwijt. Het was afschuwelijk. Gelukkig konden we nog wat van de verzekering iets krijgen maar het verlies krijg je nooit meer terug. Enige lichtpunt was dat mijn moeder mijn eerste fotoalbums van vroeger thuis had liggen...als ik ook die kwijt was geraakt....

Vandaag niks bijzonders in de planning staan. Is zo mistig....we blijven lekker thuis :)

20. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Ow lelie wat verschrikkelijk lijkt me dat!!! :(

Hier rommeltje vannacht... 5.15u weer fles...
    Toen om 9.15u en nu ligt hij bij mij in bed. Begint soms uit t niks enorm te huilen.... Zo zielig!

Deel Deze Pagina