pookie hoeveel krijgt hij dan, want ik denk ook dat ik teveel geef naja denk ... dus vraag me af wat jij dan geeft??? als ik hier 120cc geef, blijft ze doorgaan en wil ze gewoon meer maar als ik 150 doe komt ze ook wel 3 uur later maar is wel meer tevreden maar nog kan ze wel meer op maar dat wordt dan een beetje te... dus geef haar soms 150 en dan niet 5x per dag dus tja...
Wendy3010, leuk als je naar de meeting wil komen! Het is een lunch 17 december in de buurt van Hilversum. Pb me je mailadres maar als je erbij wilt zijn, dan stuur ik je de details. We zijn met zo'n 17 dames en beebs. Oh en ik heb ook fb, dus als je me toch pb't kan je meteen je fb-link doorsturen!
En.... Ik ben ongi... Blergh, wat heb ik dat NIET gemist zeg, Heb ook flinke hoofdpijn nu... Zo gelijk weer slapen en hopelijk morgen hoofdpijnloos weer op!
Alsof hij t voelt... Meneer is wakker! :-S Ligt te huilen... Mopperen... Dan weer harder.... Kom je op z'n kamer.... Stil... En mama maar hoofdpijn hebben! Kijken hoe lang dit duurt, heeft hij nog nooit gedaan!!!
Goedenacht meiden, hier zijn we bezg met jordy zijn nachtvoeding. Er lijkt wel echt een ritme in te komen Dit is al de derde nacht op rij dat ie rons half 4/ 4 uur komt. Best goed toch Nou slaap lekker nog allemaal!!!
@ wendy en andere meiden met zo'n verdrietige situatie. Klinkt zo bekend allemaal. Hier een goede vriendin die met 23 weken beviel, kindje kwam te overlijden was natuurlijk veel te vroeg. Nu ik zelf moeder ben geworden besef ik pas haar vreselijke verdriet. Vond het al enorm moeilijk om haar te vertellen dat ik zwanger was, sindsdien hebben we een tijdje geen contact gehad. Het was te moeilijk voor haar. Nu via email weer contact en ze wil gaan proberen volgende maand langs te komen. Ze is aan het wennen aan het idee dat wij een kindje hebben nu. Ik ben blij als we elkaar weer kunnen zien, maar zie ook tegen het moment op. Hoe kan ik haar vol trots onze gezonde dochter laten zien, terwijl zij nog steeds vol verdriet zit? Bah, ga er maar niet te veel aan denken. @ prutsje, hier ook rode spikkels in gezichtje gehad. Bedacht toen dat ik haar met zwitsal in had gesmeerd. Nu alleen nog zwitsal voor lijfje en neutral voor gezicht, gaat goed. @ wendy1030, met 32 weken al! Wow, goed om te horen dat jullie nu wel thuis van hem kunnen genieten. Hier gaat het goed. Alleen lijkt het wel alsof ze tegenwoordig niet graag wil slapen. Ze wil echt bij ons op de arm in slaap vallen, zodra je ook maar aanstalte maakt om haar in slaap neer te leggen zet ze het weer op een gillen. Begrijp er niets van. Kan zo niks doen dus leg haar ook gewoon wakker in de bed als ze gaat gapen. Normaal viel ze dan vanzelf in slaap, maar dat gaat steeds lastiger. Iemand tips? Gisteravond heerlijk met schoonzussen uit eten geweest. Aardig borreltje gedronken. Normaal ging ik daarna heerlijk m'n bed in om vervolgens uit te slapen als een gek. Nachtvoeding viel met toch een beetje tegen. Het leven van een moeder gaat niet over rozen haha. Slaap lekker meiden!
Haha, dat is best zwaar he? Hier weer aan de fles. Meneer is uiteindelijk in slaap gevallen. Ik ook om half vijf... Ben gebroken... Het gekke is ook dat ik echt nu al last heb van m'n ongi, besefte ineens waar m'n chagerijnigheid van gisteren vandaan kwam! Maar zo meneer in bed leggen als hij klaar is en hopen op nog een uurtje slaap... Bart wil de Kids wel Nasr school brengen! Zo fijn!!! Daarna druk dagje voor de boeg. Fijn meikie, dat er ritme in komt!!! Hier ben ik minder blij met dit ritme... Hij is zoooo schematisch! Alleen bij tussen de avond en eerste nachtfles laat hij 4 à 4,5u tussen. Misschien moet ik dan ook maar om 20u gaan slapen, Dat kan ik dus niet... Ben echt een avond mens!
Prutsje mmm weer ongesteld dat heb ik ook niet gemist!!! Maar wel fijn dat je nu weet waarom je zo sjaggie was gisteren Daantje sterkte met je vriendin zijn altijd moeilijke dingen! Misschien krijgt je dochter het nu door als zd na bed gaat dat hè dan weg gaat, en dag ze liever bij jou wil blijven, merk Namelijk zelf ook dat jairo het merkt kom ik op zijn kamer overdag begint die te lachen, echt zo van oh daar is ze weer de melkkoe (grapje) Hihihi Jairo doet het na het drinken van 5 uur altijd heel Goed dan is die best een poos wakker en kan dan Moeilijk in slaap komen maar als hij dan slaapt dan ook zo 6 uur tussen de voeding maar dan nachts gewoon weer om de 4 uur dus hij moet het nog even zien te verschuiven!!!
Oke, dus zoals bij ons.... Las net dat G.ijs ook zo lekker doorslaapt! Hopelijk doen die van ons dat ook snel! Linda, hoeveel drinkt G.ijs nu en wAt weegt hij??? Daantje ook al zoiets heftigs mee gemaakt, kijk nou hoe vaak zoiets voorkomt... Wat mogen wij allemaal gezegend zijn dat t bij ons goed is gegaan. Ik ken twee collega's die dus beide een kindje zijn verloren! Niet zo dichtbij, maar toch... Heavy! Ik rol m'n bed uit, douchen. Bart brengt de kids naar school. Straks boodschappen.... THE Busy life
Nou het kwartje moest even vallen, volgens mij heb ik het record van ons clubje verbroken. Had vannacht opeens bloedverlies, terwijl vloeien net voorbij was. Heb nu echt een ongesteldheidsgevoel. 4 weken na m'n bevalling ongesteld!!! En de conclusie van mijn vriend: dus je kan straks weer zwanger raken? Euhm ja en ik ben dubbel zo vruchtbaar! Blijf dan maar op je eigen helft liggen, anders ben je over 14 dagen weer zwanger (was voor F. binnen 4 weken raak haha). Moet nu echt haast maken met anticonceptie gaan regelen.
Het is inderdaad allemaal niet vanzelfsprekend om een gezond kindje op de wereld te mogen zetten moet eens lezen hoeveel van ons iets dergelijks in hun nabijheid meegemaakt hebben. @prutsje en daantje bah weer ongi vervelend! Heb dit ook niet gemist. En ja onze kleine man heeft gewoon doorgeslapen tot kwart voor 8 na zijn laatste fles van 11 uur. We wisten ook ff niet wat ons overkwam. Hij was vanaf vorige week minder voldaan na zijn flessen en kwam iedere keer sneller voor de volgende fles. Dus hebben hier thuis op de weegschaal gestaan met en zonder G.ijs en toen kwamen we allebei boven de 5 kilo uit dus toen zijn we de flessen gaan ophogen 180 cc en 6 scheppen. Hij krijgt ze lang niet allemaal helemaal op maar gaat elke dag beter en nu zitten we dus op 5 flessen. Maar merkte gisteren wel dat hij een fles gemist had. Bijna alle flessen goed op en hij was ook echt klaar wakker met de laatste fles van 11 uur meestal moesten we hem daarvoor wakker maken. Meer hebben we er niet aan gedaan. Hou er ook gewoon rekening mee dat het komende dagen zomaar weer anders kan zijn. @ prutsje hopelijk heb je er wat aan. Hoeveel weegt X.avi nu dan? En hoeveel krijgt hij? Verder druk dagje hier vandaag. Ik meld me vanavond wel weer even hier. Fijne dag allemaal!
@ prutsje oh ja s"nachts gaven we hen al minder omdat die al steeds later kwam en we wel wilden dat hij tussen 7 en 8 wel weer een fles kreeg. Meestal gaven we dan 90 cc en 3 scheppen.
Hello, Weet niet wat ons overkwam vanacht!!! T had de laatste fles om 22.30 gehad en melde zich pas weer om 7.15. We zijn vanacht wel een paar keer wezen kijken of hij het nog deed! Maar hij lag heerlijk te slapen! Ook hebben we gisteravond sex gehad, nu bleef het condoom achter! Vreselijk! Was ook nog niet aan de pil! Heb nu net gelijk gebeld dat ze hem klaarleggen. Ik wilde starten nadat ik ongesteld was geworden, maar dat laat nog ff op zich wachten... nu twijfel ik enorm of ik een morning after pil zal gaan halen, want moet er niet aan denken nu alweer zwanger te zijn.... Wat zouden jullie doen?
Wendy3010 en christiaan ( 12-8) 1365 gr : 4005 gr 53 cm (14 nov) Pookie en Stijn (13-9) 2060 gr 45 cm : 3455 gr 53,3 cm (14 nov) Wherona en Davey (15-9) 3125 gram ... cm : Boederijmama en T. (19-9) 2675 gr 51cm : Rica en Loïs (23-9) 2895 gr 49 cm : Wapje en Mica (26-9) 3430 gr 50 cm : Princess en Lily (3-10) 3670gr 50 cm : Natalie78 en Jesse (5-10) 5155 gr 57 cm : 6270 gr 63 cm (10 nov) Elisabethbas en Timo (6-10) 4890gr 56,5cm : 5315 gr 58 cm (10 nov) Mama05 en Jairo (7-10) 4300gr 55cm : 5365 gr 58 cm (12 nov) Rrianne en L.ars (8-10) 3470 gr 52 cm : 4570 gr 56 cm (15nov) Linda0509 en Gijs (9-10) 3620 gr 50 cm : 4390 gr 55 cm (7nov) Sandra2 en Thijs (10-10) 4500 gr 56 cm : Mumtobe en D.elani (10-10) 2970 gr 51 cm : Muts76 en Luna (10-10) 3120 gr : 3725 gr 50 cm (8 nov) VanEke en Elke (11-10) .....gr .... cm : Wendyw80 en Nienke (13-10) 3990gr 52cm : 4750 gr 55 cm (18-11) Prutsje en Xavi (14-10) 4166 gr 53 cm : Hannes en Jan (16-10) ....gr, .. cm : Lindada en Jade Jasmin (17-10) 3050 gr 50 cm : Waterlelie en S.ofie (19-10) 3225gr 50 cm : Dolfijntjes en Mirthe (21-10) 3630 gr 49 cm : (24-11) 4900gr 56cm Daantje2011 en Feline Sophie (27-10) 3640 gr .. cm : Daanquinty en Jarey (27-10) 4000 gr 54 cm : Karine en Micah Toni Leon(28-10) 3760 gr 52 cm : Guapetona en Noam (30-10) 3710 gr ...cm : Meikie en Jordy (2-11) 4400 gr 54 cm : Zo, ook even Luna haar nieuwe gewicht erin gezet. Ik had eerst staan dat ze bij de geboorte 50 cm was maar dat was een grove schatting, en ze bleek met 4 weken pas op 50 cm te zitten dus ik neem aan dat ze iets van 48 cm was ofzo. @Mum: late reactie maar ik heb je verhaal gelezen en wil je nogmaals enorm sterkte wensen, zal niet meevallen allemaal. Heel heftig om te lezen! @Wendy3010: jeetje zeg, wat was hij er vroeg bij en wat een gewicht! Fijn dat het allemaal goed gekomen is, zal wel enorm schrikken geweest zijn. @Princess: ik kan me goed voorstellen dat je het kolven helemaal zat bent, ik vind het ook een enorm gedoe. Vooral omdat je dubbel werk hebt, je moet én kolven, én voeden, en ook nog eens alles afwassen. Mag ik vragen waarom je bent gaan kolven en niet 'gewoon' bent gaan voeden? Ik geloof dat bijna iedereen nu wel is afgehaakt met bv heh? Ik ga zelf stug door, ben onlangs nog bij een lactatiekundige geweest en dat heeft een hoop gescheeld. Ik kwam in de knoop met dat voeden op verzoek, Luna wilde steeds vaker maar dronk dan heel weinig en slecht, het schoot echt niet op. Volgens de lactatiekundige werkt het niet voor ieder kindje, dus ik ben nu aan het rekken en het scheelt echt enorm. Luna slaapt nu ook veel beter, heerlijk! We zitten nu op 6 voedingen per dag, en 's nachts zit er meestal iets van 7 uur tussen.
Goedemorgen! is inderdaad niet vanzelfsprekend...is zo'n een wonder als alles goed verloopt. Ik was dan ook altijd gerustgesteld als beeb veilig er uit kwam. sandra, och jee....zou het het niet weten meid. Zou toch wat zijn zeg... Daantje, lekker geborreld dus Moet kunnen hoor!!!!! Hoe voel je je? Straks komt een vriendin langs ook weer met een dochter. Wordt een dolle boel vandaag. Is het bij jullie ook zo donker?? Hier regent het een beetje. Pffff word er zo somber van...
Goedemorgen meiden, wat een snertweer buiten he.... Bleh, harde wind, miezer koud.... Blijf maar binnen vandaag... Alleen moet Mickey tussendoor wel plassen, we hebben hier 20 meter vandaag een mooie grasstrook daar kan ik toch wel even heenlopen met de babyfoon bij me? @ Meiden met de heftige verhalen, ik heb het allemaal gelezen hoor. Maar weet zelf niet goed hoe ik er mee om zou gaan. Daarom ook geen tips van mijn kant uit.... In ieder geval heel veel sterkte en ik hoop dat jullie er allemaal uit gaan komen met jullie vrienden/familie. Dan kunnen jullie ook optimaal genieten van jullie kleintje @ Daantje, dat is zeker vlot, hahaha. Weet jij al welke anticonceptie je wil? @ Linda & Sandra, heerlijk hoor zulke nachten @ Linda, je verteld dat je voeding hebt opgehoogd. Met wat voor stappen heb je dit gedaan? Gewoon een stap van 30 cc? Hoe reageerde je mannetje erop? Heb hier nl nog altijd geen duidelijkheid gekregen vanuit het cb..... Ik ga hier even een beetje ruimen.... Kom zo wel weer even buurten
Muts... Ik ben na 4 dagen overgestapt op volledig kolven en dit met de fles geven omdat L niet aan de borst wilde. Dit was veel gehuil omdat ze wel wilde maar het gewoon niet kon. Na zelf 4 dagen stress hierover te hebben gehad heb ik besloten om te gaan kolven. En ze was direct vanaf de eerste dag dat ze het via de fles kreeg zo gelukkig en ik dus ook, dat ik het zo gelaten heb. Wilde die stress echt niet meer voor haar en ook niet voor mezelf natuurlijk. Maarts het echt nog even volhouden, geeft me gewoon een goed gevoel dat ze BV krijgt. Maar ik snap wel heel goed dat er al veel op FV over zijn gegaan. Maar kan gewoon zelf die keuze nog niet maken.
Moet er nog even bij zeggen dat ik het van de dames die hebben besloten op FV over te gaan echt heel goed vind. Het maken van die keuze moet zo moeilijk zijn geweest. Daarom kan ik nog niet wisselen, dat zou nu nog voelen alsof ik het niet goed doe!!!
@Princess: ok ik snap het. Ik heb ook een tijdje gekolfd en stond bijna op het punt om daarmee door te gaan maar ik wilde het 'live voeden' toch nog een kans geven, vooral omdat het kolven zo'n gedoe is. Maar het heeft ook wel voordelen, zo zie je bijvoorbeeld hoeveel ze drinken, en dat is toch wel heel fijn. Dat vind ik zelf het grootste nadeel van borstvoeding, ik word er soms zo onzeker van, of ze wel genoeg binnenkrijgt enzo. Maar de lactatiekundige wees naar haar onderkin en zei dat ik me daar echt niet druk om hoefde te maken, haha. Ik snap ook wel dat veel vrouwen al overgestapt zijn op kv. Ik heb hier heel wat traantjes gelaten omdat de bv niet lekker liep, of omdat ik onzeker was. Maar ik heb hetzelfde als jij, kan echt nog niet stoppen! En als ik lees dat het steeds makkelijker wordt dan heb ik al helemaal zoiets van 'even door de zure appel heen bijten'.
Heb ook erg veel respect voor de dames die bv geven en gegeven hebben.! Mag gezegd worden! @meikie wij hebben het gewoon per 30 gedaan maar G.ijs gooit de fles er echt uit als hij genoeg heeft of spuugt anders een heel klein beetje maar verder niet. Ik zou gewoon eerst ff gewoon met 30 doen (een schep) en dan kijken hoe jordy dit pakt gaat dit niet goed na een of twee flessen dan giet je de fles gewoon leeg tot jou gewenste hoeveelheid bijvoorbeeld 10 omhoog. Heb je snel genoeg in de gaten of hij hier genoeg aan heeft. En dan bijvoorbeeld 2 dagen laten weer 10 extra. Gewoon een beetje mee spelen. Tenzij hij echt alles opdrinkt wat die voorgeschoteld krijgt en het er dan net zo hard weer uitgooid. Cb werden wij niet veel wijzer van omdat iedereen wat anders zegt. Succes ermee! Laat je even weten hoe het gaat komende dagen?