Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Stijn krijgt 5x 150... Hij zou ook wel meer dan 150 op kunnen, nu moppert ie vaak nog even na de fles, maar bij 120 gaat ie echt gillen en brullen.

Mijn tweede ongi zit er alweer aan te komen, vreselijk!!!

2. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Goedemorgen (bijna middag)

@Meiden die ongi zijn geworden blegh he dat is zeker iets wat je niet gemist hebt. Mijn 2e ongi zal er binnenkort ook wel weer aankomen.

@Princess had het ook hoor met BV geven kolfde me suf en wou er gewoon niet mee stoppen omdat je toch weet dat het het beste is voor je kleine maar we zagen dat Davey niet voldaan was na de moedermelk en toen we FV zijn gaan mengen was hij veel voldaner. Dit ook effe volgehouden maar nu is het voor mij klaar. Ik werd er sjaggie van en merkte ook dat het mij beperkte om ergens naar toe te gaan. Ben nu aan het afbouwen en het einde nadert ook wel weer emo hoor.

@weer blegh wat een rot weer! ik moet eigenlijk nog de deur uit om voeding te gaan halen. Hmmm misschien dat vriendje lief het vanmiddag wilt gaan halen.

Ojee er begint er een weer te mekkeren in de box pffff ligt net te slapen. Laat hem nog wel efkes liggen. Hij had net een fles van 170 gehad en wou nog een beetje hij zal wel een inhaal slag aan het maken zijn van eergisteren toen heeft hij voor zijn doen weinig gedronken.
    Oke nu huilt hij echt dus ga maar eens effe bij hem kijken wat er aan de hand is. Tot gauw

3. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    sandra zou gewoon ff de dokter bellen wat hun vinden en of het verstandig is om een morning after pil te halen je kunt beter vragen dan dat je straks met een test in de handen staat;)

muts ook ik geef nog volledige bv, ik was er vorige week wel helemaal klaar mee maar het gaat nu wel weer goed eigenlijk doet niet zo`n pijn meer!
    Maar ik denk wel dat ik ook maar fv moet proberen bijna alle kindjes die fv krijgen slapen veel langer en dat wil ik ook!!!!

ga de oudste van school halen!!

4. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Zowww... Wat is er veel geschreven sinds gisteren!!
    Ik zou eigenlijk gisterenavond reageren op iedereen, maar Micah was het daar eventjes niet mee eens :D ;)
    Dus nu hij heerlijk ligt te slapen en de oudste even aan het tekenen is, kan ik even snel de stand bij gaan houden hier :p

@ Ongi: Getverderrie!!! Hoop dat het bij mij nog even uitblijft! Ook hier totaal niet gemist!!!

@ Wendy: Dat is balen! Niet eens meer zomaar naar opa en oma... Hoop zij (met jullie) even goed kunnen janken om wat er is gebeurd en dat jullie allemaal de draad weer op kunnen pakken!

@ (Poep)luiers: Hier nu ook veel compacter nu hij FV krijgt ;) En ze stinken inderdaad meer :)
    Verder sinds vandaag overgestapt op nummer 2... Zit nog wel iets te groot, maar dan kan tenminste alles erin :D :cool: :D

@ Linda: Bij jou ook al zo'n k**situatie meegemaakt....

Naar mijn idee gebeurd het veel te vaak.. En dan het verdriet...
    Getver... Ik ben zoooo blij, gezegend en onwijs dankbaar met/voor mijn 2 gezonde jongens!!

@ Poookie: Balen dat je niet zo bent opgeschoten bij de KA.. Teveel voeding.. Hmmm.. Zal wel meevallen als je een tevreden jochie hebt liggen ;)

@ Princess: Respect voor het blijven kolven!!!!!

@Wendy3010: Hallo en welkom ;) Wat een situatie hebben jullie moeten doorstaan zeg!! Maar wat goed dat Christiaan het goed doet! Alvast veel plezier morgen op het Sinterklaasfeest op het werk van je man :D
    En gezellig als je ook mee komt naar de meeting op 17 dec...

@ Meikie: Wat heerlijk dat Jordy ook een ritme begint te krijgen!!
    Hier door het overstappen was het even 2 dagen drama, maar ook nu begint Micah weer zijn draai te vinden (en de hoeveelheid ;))

@ Daantje: Wat heerlijk dat je er weer tussenuit bent geweest :) Hier binnenkort ook maar eens ;) En nee... "Teveel" borrels en een kleintje 's ochtends is geen goede combi... Whahaha :D :cool:
    En getver... Jij al zo snel ongi... Grrr

@ Linda: Doorslapen?!?! Wow!!!! :D Heerlijk!! ;)

@ Sandra: Bij jullie ook al! Wow!!!

@ Ophogen fles: Wij hier ook per 30 gedaan en Micah drinkt wat hij wil, gaat prima...
    Hij moest erg wennen aan de FV en we zijn begonnen met 60cc + 1 schep en toen gewoon per 30 omhoog.
    Nu zit hij op 150cc en 5 scheppen.
    Hij drinkt het nog niet helemaal op en zit dus ook nog op 6 voedingen per dag....

@ Mama: Yep... Langer slapen doen ze dus inderdaad echt wel van de FV... Gewoon omdat het minder snel verteerbaar is dan de BV...
    Nu heb ik écht quality time met mijn oudste ;)

Zowww; een hele lap tekst geworden :) ;)

@ Hier: Verder gaat het hier goed.... En niets bijzonders meer te melden... Net een verlanglijstje gemaakt met Ryano voor Sinterklaas, wat vind hij toch onwijs veel leuk!! Hahaha :D

5. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hey meiden,
    Na wat bladzijden terug te lezen dan hier mijn reactie.

@wherona, Lekker he dat je alles weer schoon hebt. Gister nog een leuke middag gehad bij je zusje?

@Rrianne, Was inderdaad even lekker dat je de handen vrij hebt en dat je lekker wordt verwend. Niet met alleen de aandacht voor de kleine maar ook voor jou (niet dat ik die anders niet krijg van S, maar van je eigen ouders is altijd leuk/lekker). Ik heb deze babyfoon (alecto dvm-70), en bevalt prima. Vind hem wel makkelijk want het beeld slaat alleen aan als er wat is. Vind hem vooral praktisch omdat we bij de buren wel eens zitten met een verjaardag ofzo. Alecto DVM-70 Beeld Babyfoon - Babyfoonstore.nl

@Wendyw80, heb je toegevoegd. Is inderdaad lastig dat ze jullie ontlopen. Zij kan er ook niks aan doen, maar snap ook wel dat het voor hun moeilijk is. Je moet het toch allemaal verwerken.

@princes, Ben het even kwijt maar waarom kolf je ook alweer? Jeetje meid lees nu je verhaal. Knap hoor dat je het eerst 4 dagen hebt volgehouden. Kon ze niet aan de borst vanwege je tepel of omdat er zoveel spanning op stond. Wil je het nu niet nog eens proberen? En anders met een tepelhoedje ofzo? Maar m’n komplimenten omdat je zo’n doorzetter bent.

@muts, wow wat lekker zeg. Ik zit met mirthe nog op 8 voedingen. Ze komt bij mij nu ook om de 2 uur. Ik probeer het ook te rekken zolang het kan. Heb nachts maar 1 voeding. Misschien een regeldagje vandaag

@mama, dat doorslapen komt vanzelf naarmate ze wat ouder worden. Het is de droom van elke moeder volgens mij. Maar ik zou daarom niet de overstap maken denk ik.

@hier, tussen de voeding ff gereageerd. Voeden gaat goed en het kolven wil ook wel, maar moet echt nog even uitvogelen wanneer ik het beste kan kolven. Want als ik na de voeding de laatste borst kolf komt er weinig tot niets uit.

Wat is jullie ervaring, en wanneer kolven jullie? Want wil graag een voorraadje aanleggen, zodat ik er ook even op uit kan…

Zal zo eerst ff douchen, want zit nog in m’n kloffie op de bank. Zit nu ff “het spijt me te kijken”, maar de traantjes vloeien weer hoor :).
    Zal daarna ff naar m’n vriendin en haar zoontje van 11 weken ouder dan Mirthe.
    Dan morgen boodschapjes doen, want morgen middag nog ff kraamvisite en dan morgen avond de buren gezamenlijk op kraam/verlate verjaardagsvisite. Zondag avond is het mijn avond ga dan lekker met m’n sz en sm uit eten en daarna na de bios naar Nova Zembla, kijk er wel naar uit:). Even alleen uit huis:):).

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    pookie ja hier dus ook soms bij 120, bij 150 niet maar dan nog zit ik op 6 voedingen dus vandaar dat ze soms toch echt 120 maar krijgt, dan is ze wel wat aan het mopperen maar laat de speen dan op 1 staan zodat ze meer moeit emoet doen en sneller vol zit....maar is 150x5 dan teveel nee toch?

Ik ben niet ongesteld als anders, beetje maar.... naja t zal wel, heb er in ieder geval wel kramp en hoofdpijn bij!
    vandaag ben ik ook zo broerd, misselijk...hoop toch echt niet dat ik griep krijg zeg!

Hier ook nog condoom maar ik zorg echt wel dat hij niet vergeten wordt, ik moet er ook niet aan denken nu al zwanger te zijn zeg pffff maarja in het heetst van de strijd haha ;)

7. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Even hallo en dag! Mijn moeder is er, ze staat te koken :D. Gezelllig gewinkeld, voor Timo natuurlijk. Hele stoere broeken en fijne kniekousen. Ben heel blij want ik hield het goed vol. Wat een verschil met twee weken geleden, toe kon ik echt geen halve dag shoppen zonder pijn.

8. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    @ Linda, we gaan vanaf de volgende voeding de grotere flessen aanbieden. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan :)
    Natuurlijk laat ik even weten hoe het gaat de komende dagen, zou mooi zijn als hij overgaat op de 5 flessen :D

@ Mama, ik vind het erg jammer dat Jordy niet genoeg had aan mijn bv. Het was hier echt een must om over te stappen. Vind het erg knap van je dat je de bv volhoud, ik weet wat het van je vraagt...;)

@ Karine, wat fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat!!! Heeft Ryano een beetje schappelijke dingen gevraagd aan de sint? En heeft ie ook nog wat gevraagt voor zijn broertje? :p

@ Dolfijntjes, fijne avond!!! Geniet ervan!!!

@ Sandra, ben je er al uit wat je gaat doen? :)

@ EB, heerlijk zeg winkelen. Kan bijna niet wachten tot ik ook weer mobiel ben en weer auto mag rijden. Dan kan ik ook lekker op pad. Welke winkel ben je het leukst geslaagd voor Timo?

Hier een heerlijke dag achter de rug, Jordy is super relax. Vanmiddag ging ik hem verschonen en hij begon te poepen, nu doet hij dat wel vaker maar het bleef eruit komen. Op een gegeven moment geeft ie even een beetje kracht bij...... Ik ben net niet geraakt zo spoot het eruit, hahaha. Wat kunnen ze dan sch*ten zeg....:D

9. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
  10. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    dames wens jullie een fijne avond!! mijn mannetje komt niet thuis dus ik ga lekker vroeg na bed ga nog ff goede tijden kijken en dan lekker na boven!!!

klets maar lekker door heb ik vannacht weer wat te lezen;)

tot morgen!!

11. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    oooow dames dames...ik kan het hier niet bijhouden hoor!!! :)

Al veel ongi zo te lezen ik nog niet :) mag nog wel even wegblijven ook en aangezien ik nog steeds volledig bv geef hoop ik dat het nog ff wegblijf. Heb alleen nog geen keuze kunnen maken qua anti conceptie. Lees veel over spiraal maar dat zetten lijkt me niks! En dan blijft ie 5 jr zitten ofzo?

@ Eb fijn zeg dat je ma voor je kookt wou dat ik dat ook kon zeggen maar hier is het de afgelopen 2 dgn alleen maar gezeik bij mijn ouders en mijn sm!!! ben er zo sjagerijnig van ga t verhaal niet posten aangezien er wel eens bekende t zouden kunnen lezen ;)

mama05 had jij t nou over eicel donatie? knap hoor dat je dat ziet zitten!

weet niet wie het zei, maar over fv geven ipv bv omdat hij of zij dan langer door zou slapen...Ik gaf eerst s'avonds ook nutrilon omdat ik dacht dat M. langer door zou slapen, voelde me er niet goed bij en heb toen toch bv gegeven en M. slaapt er net zo lang op! Gisteren half elf laatste voeding en om half 5 werd M. wakker daarna 7 uur best te doen toch!

@ Dq ik heb jou wel gemist hoor maar reageer ook niet altijd op iedereen omdat ik niet meer weet wie er wat heeft gezegd ;)
    ging er van uit dat je het druk had! Is niet zo bewust gegaan hoor!
    Hopelijk gaat het goed bij jullie!

12. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ eb ik moet nog even kijken voor de meeting wat ik beslis, zou graag gaan maar M. krijgt 2 dagen ervoor de tweede inentingen als ze er ziek van is zie ik het niet zo zitten om zo ver van huis te gaan.

13. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    hier ben ik weer, na een rustig ochtendje en een huilerige middag
    Davey was echt veel aan het huilen echt overstuur aan het huilen en had steeds honger regeldag???? geen idee hij is nu wel weer rustig heeft net weer een fles gehad eens kijken wat de avond ons gaat brengen.

@alle meiden die BV geven of hebben gegeven inderdaad echt toppers hoor vooral degene die het nog steeds geven 2 duimen omhoog. Want pfff wat is het zwaar.

Heb net teveel spekjes gegeten ben nu misselijk oeps!

Morgen middag de foto shoot leuk leuk en tuurlijk zal ik ze spammen zodra ik ze heb ;).

En nog iets mafs kwam vanmiddag de postbode met een pakketje wat denk je is het de Blije Doos euhhhhh snap ik niet. Geen idee hoe dit ook is gekomen ik heb hem toen moeten ophalen bij de prenatal.

14. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @BV, ja soms wel pittig hoor. Zat er vanmiddag ook door heen, hier ook een regeldagje. Ze kwam steeds om de 1.5 uur, maar kon het rekken naar 2. Dan maar even huilen en dan ff lekker knuffelen. Maar het hoort er allemaal bij.

@blije doos, ideaal toch. Hoef je er ook niet meer om uit. Ik heb nog steeds geen bericht gehad, maar weet ook niet of ik hem dan wel ophaal, ook omdat ik hier hoorde dat er niet veel bijzonders in zat.

manlief gaat zo lekker douchen met Mirthe en dan de laatste voeding erin en dan op bedje. Trusten

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja nou ze hebben mij ook gebeld voor de blije doos, gelukkig hoefde ik alleen wat vragen te beantwoorden en ze stuurde mij een bon op voor een doos + nog een jaar lang wij jonge ouders en klaar is keer...
    felicitas niet, die bellen om langs te komen nou daaag geen tijd :)

wapje misschien niet!?? nou hoop het wel...ben zo benieuwd naar jullie en de nieuwe spruitjes!

16. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Kom even zwaaaaiiieeeennnnn! Morgen kom ik weer mee schrijven.

Fijn weekend allemaal en bedankt voor de tips wat betreft de babyfoon. Heb vandaag de Alecto DBX-88 eco besteld.

17. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Hmmm.... Mr X vandaag niet wakker gemaakt voor z'n laatste fles van 23u.... Dus om 18.45u fles, rond 20u gaan slapen en om 1.45u wakker en zonder problemen flesje leeg!!!ligt nu weer fijn in bed!
    Ben benieuwd!!!

18. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Oké... HELP!!!!

Onze Micah heeft bedacht dat het gezellig is om na de fles lief wakker te zijn en niet meer te willen slapen... Hij heeft zijn fles om 0.30 gehad en is nu net pas in slaap gevallen!!!
    Overdag slaapt hij ook al niet altijd. Zijn flesjes gaan eigenlijk ook niet op, dus honger heeft hij niet.

Heeft iemand een idee of tip???

Welterusten ;)

19. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ karine, haha! Hier ook! Ligt me nu aan te kijken; wat gaan we doen mama? Euhm nou gewoon slapen?! Wat anders? Maar nee...maar ja, er zat wel 6 uur tussen de fles dus eigenlijk heb ik niets te klagen.

@ wapje, spiraal lijkt me ideaal. Sinds de bevalling heb ik alleen et beleid: dit is voorlopig alleen een uitgang en geen ingang :). Ben bang dat het plaatsen pijn doet. Wie heeft er al ervaring?

@ inentingen, wanneer krijgen ze de eerste? Ik ga maandag voor het eerst naar het cb dus heb nog geen idee.

20. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedenacht meiden,
    hier om 23.00uur de laatste fles gegeven, een grote van 150 met 5 scheppen. Toen meldde hij zich om 5.00 uur!!! Lekker hoor, nu weer slapen hopelijk tot een uur of 10......

@ Daantje, ik ga denk ik ook van ook mirenaspiraaltje. Mijn zus heeft die ook en zei dat het geen pijn doet, maar even een vervelend gevoel is.... Ik mag 20 dec naar de gyn hiervoor.... :)

@ Pruts, x slaapt zeker lekker door? Aangezien je nog geen berichtje hebt geplaatst :D

@ Karine, hahaha je hebt gewoon een kleine eigenwijs hahaha

Nou slaap lekker allemaal!!!

Deel Deze Pagina