Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ mumtobe: wat een vervelend bericht! Heel veel sterkte meid.

Aan alle meiden die gereageerd hebben op mijn borstvoedingsverhaal: thanks, heb er echt steun aan.
    Zat er gisteravond zwaar doorheen en besloot vannacht niet te kolven. Heb haar elke voeding aangelegd en daarna bijgevoed met kv naar behoefte. Heeft me veel rust gebracht. Toen ik vanochtend wakker werd was mijn hele bed nat had ik nog nooit gehad. Lekte helemaal niets voorheen. En gek genoeg dacht ik laat ik na die 30 cc van gisteravond nog eens kolven. Resultaat 140 cc!!

Net met m'n lieve kraamhulp gebeld die vandaag niet komt, maar vanaf morgen nog 4 halve dagen. Mag haar nu elke voeding aanleggen en bijvoeden met de net afgekolfde borstvoeding. Vanmiddag dan 1x kunstvoeding zodat ik weer eens kan kolven en naar de opbrengst kan kijken.

Verloskundige is gisteren nog geweest en was ondanks gewicht zeer tevreden over F. We mogen vandaag even 10 minuten met haar naar buiten. Kijk er super naar uit, onze eerste wandeling!!!

Jeetje ik zie het leven weer zitten haha.

Meiden, geniet allemaal van jullie beebje en ik lees vanmiddag weer even mee om te zien of alles ook goed gaat met mum.

Ow en mama05: ziet er leuk uit!

2. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    EB, thnx voor je omschrijving, heel herkenbaar. Ga geloof ik ook maar weer wat meer met mn mannetje op de bank hangen, want wil toch wel heel graag dat het zich allemaal goed hersteld. Zal ook nog even een afspraak maken bij de VK voor nacontrole. En hoe ging de nacht met Timo, heeft ie het gered?

Prutsje, bij mij staat idd ook de ruptuur beschreven, maar wat ik me nu afvraag, wat is nu de letterlijke betekenis van ruptuur? Wordt elke scheur zo omschreven of gaat het alleen om het stuk van je vagina naar je anus? Naar mijn weten ben ik namelijk met name van boven gescheurd.

Daantje, heel herkenbaar het gevoel wat betreft de BV, voor mezelf wilde ik heel graag stoppen, maar ons mannetje was het belangrijkst. Dus mijn gevoel zei steeds; doorzetten!
    Tot dat mijn vriend zei; maar dit is toch ook niks. Je ligt letterlijk iedere avond jankend in bed vanvermoeidheid en ellende. Ik geloof dat L.ars liever een vrolijke moeder wil die van haar kindje kan genieten. Dat heeft me toch wel een btje over de streep gehaald.
    Ondanks dat ik er van baal, ben ik wel heel blij met deze keus.

Meiden, ga me gauw klaar maken, visite staat zo weer voor de deur. Kusss

3. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @meikie mooi mannetje en wat n verhaal

@ mum veel sterkte!

@ prutsje hier ook pijn aan stuitje!

@ muts hier ook gevoel van verzakking! 18 nov op na controle benieuwd wat ze er van zegt hoop niet dat t zo is!

lang leve de puckababy onze meid 4 uur achter mekaar geslapen! das beter dan 1,5 uur!!!!

4. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Daan, wat fijn dat je je beter voelt. En het is zulk mooi weer dat een ommetje jullie alleen maar goed kan doen. Geniet ervan, wat zul je trots achter de wagen lopen!
    Ik heb trouwens enorm veel plezier van de wallaboo luiertas. Is echt groot genoeg en superhandig met al die vakjes!

Mama05, leuk die cupcakes! Is jullie kraamfeest morgen?

Ohhh mumtobe, toch weer aan het bloeden? Hopelijk helpen ze je er snel bovenop!

Ruptuur: bij mij staat totaal ruptuur. Ik ben naar achteren uitgescheurd, alleen mijn inwendigste kringspier zit nog aan elkaar. Gelukkig, anders kan je nl je poep niet ophouden:)

Natalie, wat balen van het huis. Nu maar duimen dat één van de andere huizen gaat lukken!

Timo heeft het niet gered vannacht;). Hij had het blok voor zijn laatste fles heel vast geslapen terwijl dat normaal zijn huilblok is. Vrees dat het daardoor komt dat hij om 4 uur al van zich liet horen. Ik wilde me niet laten kennen en heb tot 5 uur regelmatig zijn speentje in zijn mond gedaan, maar toen was het wel echt klaar. Gelukkig heeft hij daarna tot een uur of 9 geslapen. Toen heb ik hem een halve fles gegeven, in bad gedaan en de tweede helft gegeven. Ik hoop nu op 13:30 uur...

Ga ontbijten en douchen!

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    wat lees ik over mumtobe, wat en waarom? ik begrijp het niet helemaal maar heel veel sterkte!!!

6. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    eb Ja ons kraamfeest is morgen!!! we hadden mensen gevraagt om afzeggingen voor 29 oktober te doen!! nou volgens mij lezen mensen niet goed denken ze dat het na 29 oktober is:$ deze week zoveel mensen die afbellen!!!:x

mag ik vragen waarom hij om 5 uur dan een halve fles krijgt?? het is toch heel normaal als ze nachts voeding krijgen??

7. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Om 5 uur heeft hij zijn volle fles gekregen. Om 9 uur een halve fles, toen was hij even tevreden en heb ik hem in bad gedaan. Daarna de andere helft en lekker naar bed.

Veel plezier morgen!

8. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @mama05 veel plezier morgen en de cupcakes zien der goed uit veel werk.

@mumtobe jeetje meid veel sterkte ermee

@kolven ja het is inderdaad erg zwaar, maar inderdaad effe een paar dagen om de 2 uur ook in de nacht en moet je dan eens kijken wat een productie je dan krijgt :D. Ook ik heb regelmatig getwijfeld om ermee te stoppen maar 1 ding weerhoudt me ervan en dat is dat ik weet dat het het beste is voor mijn kleine jongen en daarom houdt ik vol.

9. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mumtobe: veel sterkte, hoop dat je snel weer de oude bent!

@Daantje: fijn dat het een stuk beter gaat nu! Vertrouwen in jezelf is ook heel belangrijk, als je het idee hebt dat je faalt gaat je productie alleen maar omlaag. Daarom is het ook wel fijn om af en toe fv te geven, dan weet je dat ze genoeg binnenkrijgt, en dan is alles wat je afkolft te gebruiken voor een volgende voeding. Ik heb op die manier langzaam een voorraadje opgebouwd. Veel succes vandaag!

@huiltjes: ik heb nog eens geluisterd naar de huiltjes van Luna maar ze lijken totaal niet op de omschrijvingen van dat programma. Meestal is het gewoon keihaard "waaaaaaaaaaaah" ;) Soms lijkt het ook alsof ze een kat nadoet, een soort "mauwwwww", heel schattig maar geen idee wat ze ermee bedoelt ;)

10. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    Goeiemiddag dames,

Superlekker weer hier, net lekker op stap geweest met de docher naar CB voor gehoortest en ze kwam der netjes doorheen :) Erna nog even gewogen en op een week weer 300 gram bijgekomen. Verder superlekker weer dus lekker buitenkomen was ook heel relaxt, dus wij hebben een lekkere ochtend gehad

@mumtobe: vervelend nieuws!! Hoop dat ge snel ervan opknapt en erna geen last meer ervan hebt!

@daantje: tis best wat al dat gekolf he...mijn productie gaat maar heel langszaam omhoog...ik moet eigenlijk ook om de 2 uur kolven, maar dat haal ik gewoon echt niet maar ben ook nog aant volhouden. Ze komt lekker bij dus combi met BV en FV werkt prima, hoop alleen ook op een gegeven moment volledig naar FV te kunnen, dat scheelt toch een boel. Misschien dat ik dit weekend weer ff ga proberen aan te pakken, dan is de papa ook gewoon vrij dus toch wat meer ruimte ervoor dan...
    Voor de dames die overgestapt zijn, logisch dat jullie er een traantje om gelaten hebben hoor, iedere keer als ik haar bij me heb liggen aan de borst smelt ik weg, dus als het bij mij zo ver komt dat ik de productie toch niet aan de gang krijg zullen bij mij de traantjes ook wel gaan vloeien!

@huiltjes: heb ik ook op proberen letten op basis van wat hier gepost werd, maar ik kan er ook niets uit opmaken...maar eigenlijk lijtk ze ook vooral om honger te huilen, verder huilt ze zo vaak niet, dus dat scheelt ook ;)

ik ga nog wat aan de opruim, zometeen nog wat kraamvisite hier dus ff de boel wat netjes maken ;)

Groetjes!

11. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Mumtobe veel sterkte toegewenst vandaag!!

@Mama wat een mooie cupcakes, had ik op hyves ook al gezegd, maar hier nogmaals.
    Zullen vast erg lekker smaken haha ;)

@Gewicht wat knap dat velen van jullie alweer op gewicht zijn. Ik niet hoor... Moet nog wel 10 kilo voordat ik weer op gewicht ben. Maar was dan ook 30 kilo aangekomen, echt absurd en dat met zo'n klein kindje. Ik heb enorme aanleg om dik te worden, en voordat ik zwanger raakte was ik net 30 kilo kwijt, dat is er nu dus weer bij op... Stomme vreetbuien... :(

@Wapje bij de nacontrole hebben ze bij mij niet gekeken. Wel even gevraagd hoe het voelde, en toen zei ik ook dat het bij mij voelde als verzakking. Toen zei ze wel zolang je je urine kan ophouden is er niks aan de hand... Heeft gewoon tijd nodig om allemaal weer op de plek te komen :)

@Huiltjes hier wel verschillende huiltjes, maar niet hetzelfde als wat er hier gezegd word. Hij doet vaak "nnnnngaaaa", dan is ie moe. Als ie echt "mweeeeuuuhhhh" doet heeft ie honger haha. Wel grappig.

Stijn word zo snel groot... Heeft al echt een eigen willetje. Op schoot wil ie liever rechtop zitten, en als de tv aanstaat blijft ie daar naar kijken. Hij word heel erg aangetrokken tot licht, moet altijd overal naar het licht kijken haha. En steeds meer kleertjes mt 56 beginnen beter te passen! Vanmorgen heeft ie zelfs een petje op gehad haha.

Nou dames geniet lekker van het zonnetje! Hier schijnt ie al volop. Straks lekker ff een stukkie wandelen :)

Ik spam nog even gauw Stijn met z'n petje hihi.

12. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ mama mooi die cupcake's weet wel iemand als je er over hebt hoor :)

@ pookie oow jij ook vreetbuien? toen ik net bevallen was had ik totaal nergens geen zin maar nu wel ik probeer wel elke dag fruit temaken voor mezelf en de oudste (deed de kraamhulp ook)
    Wat verzakking betreft is t meer de achterwand die verzakt lijkt. Weet niet of ze gaat kijken maar ga t wel zeggen natuurlijk en anders naar de huisarts als het over n paar weken niet beter lijkt te gaan. OOOh lief dat petje!! Hier ook steeds meer 56 62 is echt nog te groot hoor! Heb ook nog een petje van buberry zal binnenkort eens een foto spammen :)

@ wherona goed zeg dat je dat kolven volhoud respect!!

Voor de dames die bv geven...Mijn beeb zit helemaal onder de pukkels nou zeggen ze bij het buro dat t vd hormonen tijdens de bevalling komt, mijn vriendin zegt dat het vd bv komt waardoor ze hormonen binnen zou krijgen. Het zou steeds minder moeten worden maar ze zit er helemaal onder heb zelf het idee dat het exceem is ofzo alleen is de huisarts op vakantie..
    Ook nog steeds last van mijn rechtse hand heb nogal erg hard geknepen tijdens de bevalling kan soms niet eens mijn kleine meisje optillen zo erg en vooral vervelend! Zal wel weer over gaan:)

Zondag naar de jonge gezinnen beurs toevallig al iemand geweest?

@ mum hoe is het nou? zit er nog n gedeelte vd placenta in? Raar dat ze dat nu pas opmerken als dat zo is!

13. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @Wapje nee nu geen vreetbuien meer, eet juist heel gezond nu. Maar tijdens de zwangerschap kon ik zo enorm vreten, en dat merk ik nu. Pas nog steeds niet in m'n oude broeken. Loop nog altijd in zwangerschapskleding :(

Ja hier is 62 ook nog veeeel te groot, en veel 56 ook nog. Maar 44 is al écht te klein geworden. 50 zit perfect, en sommige dingen 56 ook. :) Gaat zo hard!

14. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ pookie oooow haha nou ik heb nu meer vreetbuien als tijdens de zwangerschap haha toen vond ik chocola zo vies en dat smaakt nu weer zoooooooooooooo lekker :) en dan die sinterklaas lekkernijen hmm probeer t allemaal maar niet in huis te halen :)

15. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Kleertjes, hier voornamelijk 56, maar we hebben ook al best veel pakjes 62 die passen. Alleen zijn dan vaak de mouwen te lang.

Wapje, Timo heeft ook veel pukkeltjes en ik geef flesvoeding. Komt volgems de kinderarts door mijn hormonen van toen hij nog in mijn buik zat. Zou met een week of 5 over moeten zijn.

Poookie, wat ziet Stijn er wijs uit met zijn petje en zo rechtop op de bank! Je ziet wel dat hij wat ouder is dan de rest. Al is hij misschien een beetje klein.

16. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Die pukkeltjes zijn volgens mij ook door de hormonen van de bv hoor!!! is ook wat mij verteld is door het cb mevrouwtje.

Daantje, fijn dat je rust hebt gevonden!!!

Rrianne, hier zei mijn vriend ook: meisje, wat doe je jezelf aan??? Ik lag ook uitgeput in bed en als Xavi uit mijn linkerborst dronk zat ik te huilen van de pijn.... de wijkverpleegkundige zei ook dat ik uberhaupt al trots moest zijn op het feit dat ik het heb geprobeerd, veel vrouwen zeggen bij voorbaat al ''nee, teveel gedoe'' en ik ben er toch voor gegaan, ondanks dat het bij de vorige kids ook niet goed ging!
    En hij heeft deze drie weken bv gehad, dus het beste, de colostrum heeft hij binnen! Dus ik moest gewoon trots zijn op mezelf :D Was op dat moment moeilijk te beseffen en te begrijpen, maar nu zie ik dat ook wel in.
    Maar zie nu ook de voordelen van het flesje weer..... :D

19 november hebben we een groot feest hier in Terneuzen.... enneh... IK GA :p mannetje blijft bij mn schoonouders slapen.... ben erg benieuwd hoe het zal gaan!!! (zowel voor hem als voor MIJ :p )

Dit weekend zijn de andere kids allemaal bij hun papa, dus het eerste weekend alleen met mn ventjes :D

Poookie, wat een schatje met zn petje!!!!

17. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    @gewicht... ik zit alweer op mijn ''voor zwangerschapsgewicht'', althans, ik was 79kilo bij 4wk zwangerschap en nu 80!
    Er mag nog wel wat af, maar dat doe ik rustig aan.
    Kan sommige broeken weer aan van voor de zwangerschap, maar ik merk dat mn buik nog wel gevoelig is en dat dan sommige broeken niet fijn zitten. Dan doe ik gewoon nog een zwangerschapsbroek aan hoor.... geen probleem!

18. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    @mum sterkte!

@mama05 veel plezier morgen!

Gewicht mmm ben er nog lang niet nog wel een kilo of negen te gaan, maar ik woog ook wel erg weinig voor de zwangerschap dus kan het wel hebben, kan al weer een paar oude broeken aan. Maar inderdaad nog niet prettig aan de buik.

Ik herken echt zoveel in wat jullie schrijven over de onderkant. Voelt precies hetzelfde als wat jullie schrijven. Zal wel tijd nodig hebben. Ik ben niet gescheurd maar geknipt kweet niet of dat nog verschil maakt? Wel helemaal tot achter door ook, wilde het ook bespreekbaar maken bij de eindcontrole.

En wat een weertje toch weer vandaag! Heerlijk gewandeld weer hier!

19. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Oh en die foto van stijn is echt te cute voor woorden!!! Wat een mooi mannetje en wat kijkt hij wijs!

20. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Even snel een berichtje. Drukke dag hier (Lily wil maar niet slapen en stoppen met huilen) voor het eerst vandaag, zo zielig.

Maar jullie hebben het allemaal ove eindcontrole. Ik heb dit niet. Wat houdt dit dan in?

Deel Deze Pagina