Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hier nog even een aanvullend berichtje van mij....
    Heb vanmiddag contact gezocht met nutricia en zij belde mij net terug. En wat ik al dacht klopt.... Hij krijgt veel te veel eten....
    Ik kreeg de volgende adviezen;
    - Terug naar flessen van 120+4 schepjes
    - Meer nutriton in de fles 2/3 schepjes
    - Kleinere speen gebruiken
    - En voorlopig nog 6 voedingen aanhouden!!!
    Ik wou dat ik hier eerder heen had gebeld, je word veel beter geholpen als bij het cb..... En ze zijn 24/7 bereikbaar :)

Dus als je met vragen over voeding zit, gewoon even hun bellen of mailen!!!

2. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Mum, pfffff heb het ontzettend met je te doen! Genieten van je kraamtijd is er zo echt niet bij nee. Het enige wat ik weer tegen je kan zeggen is; Een hele dikke knuffel en als je even van je af wilt schrijven, pb me maar hoor.
    Wat betreft je vraag over ontevreden na de fles; hier net zo, hij is helemaal onrustig, knalrood hoofd, strekt zich helemaal uit, hapt naar adem, met een btje pech verslikt hij zich of het komt er weer uit. Maarr.... meestal duurt dit een min. 5 a 10 en dan is het vaak goed. Gaat dit bij jullie net zo?

EB, hier hetzelfde probleem met de Difrax, ging hem ook te snel. Alhoewel ik er toen aan twijfelde of het aan de fles lag of aan zijn gulzige manier van drinken, maar nu jij het schrijft, weet ik het zeker dat het idd aan de speen lag;).

Zo lief dat jullie allemaal zo met me meedenken.
    (Geleende) Draagzak vind hij heerlijk, alleen spugen werd hier zo erg door. Heb zelf de lodger shelter, dit vond hij ook lekker, alleen die draagt minder prettig en hij verdween heelmaal in die zak, dus wacht nog even tot hy een beetje groter is, zit ondertussen toch op MP te kijken naar die Babybjorn active, die jij mij adviseerde EB.

3. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    @eb...voor de difrax fles kan je ook nog de dentalspeen proberen?...die gaat echt langzamer als kers maatje s! Wij gebruikte die voor Jarey ook in het begin, maar hij deed er echt heel lang over met die speen dus wij gebruiken nu kers maatje S!

4. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    Ja meid ik vond het eerlijk gezegd ook erg veel wat hij kreeg..miss. idd dikker maken, dan zal hij wat voller zitten denk ik..en anders miss. toch overleggen naar voeding over te stappen voor hongerige baby's?

5. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Dq, ga ik proberen! Want ik vind de vorm van de difrax wel heel fijn.

Zit iedereen sytycd te kijken? Wie willen jullie dat er wint? Wat mij betreft één van de dames!

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    oh meikie dus wel te veel, ja dikker maken kan wel halpen, hier is haar eten ook wat dikker en als ik dan eerst even haar fles maak, dan de luier doe en dan haar flesje geef (die is dat wat dikker geworden) moet ze er wat meer voor doen en dan zit zij ook sneller vol...
    misschien moet je eens vragen...
    raar is dat cb he, ik moet donderdag maar ik zie er ook wel tegenop! ze krijgt nu ook haar spuitje :(

mum ahh er wordt hier vollop aan je gedacht! gooi het er maar uit hoor, wij zijn één en al luisterd oor!!! knuffel!

hoe gaat het verder met iedereen?
    ik prober altijd zo veel mogelijk te lezen maar dan haal ik weer van alles door elkaar... zal dat nog van mn zwangerschap zijn blijven hangen?:)

zeg boederijmama heb ik ook al heeeeel lang niet meer gezien hier klopt dat?? hoe zal het maar haar zijn.... lang geleden!

Deze meid heeft nu 5 nachten tussen de 6 a 7 uur achtereen geslapen! WAT EEN KANJER!! durfde na de eerste nacht en 2e nacht nog niet echt te juichen maar het gaat nu de goedde kant op he...pff ik ben zo bang dat ze weer terug valt... maar voor nu ben ik helemaal blij!

morgen vroeg eruit en naar de dokter...ik heb zo'n steken in mn rug en ook een knobbel/bobbel in het midden op mn ruggengraat (naja ter hoogte van, of hij daarop zit betwijfel ik) maar daar doet het me ook pijn en hij is ook wat gegroeid naar mijn mening...ben benieuwd!!!
    daarna naar de dirk van den broek snowboots halen, 14,95 en ze zijn leuk!!!! dus dames als jullie nog goedkope sneeuwlaarzen moeten!??

7. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Dat zei die vrouw idd ook! Eeventueel konden we hem ook nog wat water na geven, dus dat hebben we net gedaan aangezien meneer niet voldaan was.....;)

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    water wil ze hier niet hebben net als venkelthee, ben benieuwd hoe jou mannetje dat vind :)
    hier trok ze er nog net geen vies gezicht bij haha

9. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Meikie, fijn dat je goed advies hebt gekregen! Je kan hier op t forum ook je vragen stellen aan de voedingsdeskundigen, alleen van Friso zijn zij. Je krijgt vrij snel reactie!
    Hier drinkt meneer om de 3G vandaag. Ben benieuwd hoe lang hij t vOlhoud nu!

Mum, wat een %$*¥**!? situatie!!!! Zo kan het toch ook niet???
    Snap dat je er erg mee zit, ik heb zelf veel financiële problemen gehad met mijn ex, mede door verlies van baan van m'n ex. Bij ons heeft maatschappelijk werk geholpen door contacten te leggen met UWV en dergerlijke. Misschien kunnen ze jullie ook helpen?
    Dikke knuf!

EB weer lekker gewandeld! Heerlijk!

DQ, succes met t afzwemmen van je grote meis morgen!!! Ze haalt t vast!!!
    Hoe gaat t nu met Jarey? Merk je al verbetering???

Hier is Xavi niet onrustig na zijn fles, alleen wanneer er een boer dwars zit. Vanavond wel onrustig in bed, maar hij had hongerrrrr ;)

Lachen!!! Jaaaaa! Sinds een week lacht hij gericht naar ons, als wij tegen m praten of gek doen. Soms ook tegen zij. Mobiel, en dan ineens komt er ook geluid uit (uit Xavi) en dan schrikt hij soms van zichzelf :)
    Vanavond kwam opa eten, die ging helemaal uit z'n dak om Xavi te laten lachen.... Het werd beloont met een enorme glimlach!

Ik vind Anna super goed!!!! Sytycd ;)
    Nu alleen filmpje kijken....

10. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Jammer pruts, toch Nina... En nu de laatste fles en Genante Lijven:(

11. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Nou na jordy zijn gebruikelijke onrustige uurtjes heeft ie lekker gedouched en zijn laatste fles gekregen. Hierna voldaan in slaap gevallen!!!
    Nu wij nog lekker slapen, dus slaap lekker allemaal!!!

12. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    @meikie fijn dat je nu duidelijkheid hebt! Wij hebben gewoon de hoeveelheden op de zijkant van de verpakking aangehouden.

Wij waren voor anthony of nina.

Papa doet de laatste fles en ik lig al lekker in bed. Slaap lekker allemaal.

@mum wat een stomme regel met die twee maanden opzegtermijn daar ben je mooi klaar mee.

@dq succes morgen! Wat een mijlpaal!

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ mum, super balen dat je nu ook nog financieel in de problemen raakt na alles wat je net al mee hebt moeten maken. Sterkte meis!

@ meikie, super dat ze je goed advies konden geven. Hier ook 6x 120 en eventueel doen we de laatste fles voor de nacht 150cc.

@ pruts, leuk hè dat lachen. Hier soms ook al aan het lachen, maar je moet er nog wel erg veel moeite voor doen. Zag op de FB van EB dat zij DE lach al vast heeft kunnen leggen.

F. valt momenteel vaak in slaap tijdens de fles, waardoor er naar zo 40cc over kan blijven van de 120 die ze normaal drinkt. Ik heb niets veranderd, geen andere flessen of spenen. Hebben er nog meer kids plotseling een periode gehad waarin ze in slaap vielen en slechter gingen drinken?

Ik vind ook dat ze erg veel kreunt in haar slaap. Ze was vanavond enorm aan het huilen en moeilijk stil te krijgen. Ga het toch even in de gaten houden en anders langs de huisarts met haar.

14. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Daantje, misschien een maatje groter speen gebruiken? Misschien wordt ze moe omdat ze teveel kracht moet zetten doordat ze de voeding er niet goed uitkrijgt???
    Ik heb op m'n FB ook foto van t eerste lachje, nou ja, een van de eerste :)

15. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    20u-2u-6.15u.....
    Komt er ooit een eind aan??? ;)
    Ach ik mag niet klagen, hij is 6wk oud :)
    Nu nog Ff proberen te slapen!!!

16. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Prutsje, ga zo ff op je FB spieken voor de foto.

Speentje is wel goed. Normaal is voeding binnen 15 minuten zeker op. Ze drinkt momenteel 80cc. Net 100, maar er kwam een golf van zeker 40cc weer naar buiten. Ze spuugt normaal eigenlijk nauwelijks.

17. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedemorgen!!!

@ Daantje, laat je dr tussendoor boeren? Zal vast wel hoor, maar vraag het toch even.... Jordy boert altijd 2x tussendoor....
    Jordy kreunt ook veel, vaak zit er dan nog een boer dwars ;)

@ Pruts, dat is pittig... Kom je zelf wel weer goed in slaap? :$

@ Linda, dat is lekker zeg... Hier is het eerder anders om, mijn vriend moet om 6.00 uur zijn bed uit dus ligt al snel eerder dan ik... :)

Hier na de laatste fles gisteren kwam Jordy om 4.00 uur en daarna om 8.00 uur :D Helemaal goed dus! Alleen jammer dat ik niet in slaap kon komen :(
    Ach vannacht nieuwe kansen ;)

Nu eerst maar Jordy terug in bed leggen en aankleden en ontbijten. Na de voeding van 11.00 uur gaan we wandelen, even langs papa zijn werk denk ik ;)

18. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    @pruts en linda...dank je wel..zeker een mijlpaal...ze gaat het zeker redden:D heb vertrouwen in me meisje hahha...

Heb het idee dat het beter gaat met Jarey...hij is een stuk rustiger gelukkig...Jarey heeft vannacht geslapen van 22:00 tot 02:30 en van 3:15 tot 06:30..

19. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Och meikie, het valt wel mee, maar ik zou eigenlijk zelf eerder naar bed moeten gaan ;) lag er zelf pas om 0.00u in! Dan is t wel zwaar!
    Bart heeft de kids naar school gebracht.
    Hier aan de fles nu... Maar er zit nog 80 in en hij stopt :-S

Daantje, misschien is F niet fit... Kan ook he?

20. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Goedemorgen,

Hier prima nachtje gehad. Papa is vrij vandaag dus dat is wel relaxed en gezellig.

Hebben vanochtend ook eindelijk het gelach van G.ijs op de foto gekregen! Staat op fb. Wie mis ik daar nog eigenlijk?

Zat me vanochtend eigenlijk nog te bedenken hoe het met Sandra was? Heb niet meer meegekregen wat ze nu gedaan heeft na het ongelukje? Of mijn hersenzeef is weer actief geweest dat kan ook. In ieder geval moest ik even aan je denken Sandra.

@dq we lezen op fb wel of ze het gehaald heeft! Vast wel!

@prutsje ga dan ook eens eerder naar bed mutske hahaha.

Wij gaan ons eens klaarmaken en er een leuke dag van maken met zijn drietjes

Deel Deze Pagina