Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    thanks meiden:)

met Jarey was alles goed bij het cb!!
    woog bij de geboorte:4000 gram nu 4670 gram
    lengte was 53 cm nu 57,5 cm

2. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Daantje2011, hihi wat een lief klein meisje hebben jullie!

Wherona, lastig dat D. de hele dag wakker is en savonds als een blok slaapt. Heb eigenlijk geen tips voor je:(.
    Karine, wat heerlijk dat je even samen met hem op bed kon gaan!

Prutsje, hahah lekker stress-momentje denk ik? Of hield Xavi het goed vol? Succes vanmiddag; dat gaat je zeker lukken!

Muts, je hebt een voorbeeld-meisje:D Lekker van genieten hoor...

Dikke knuffel voor alle onrustige beebs!

DQ, super joh! Kan me voorstellen dat je helemaal trots bent. Succes/veel plz bij het CB

Meikie, volgens mij is dat meer de werking van Cinababy? En niet van Infacol, of heb ik dat verkeerd? Succes bij de Huisarts. Welk merk heb je van voeding? Ik heb hier nog een heel pak voor hongerige baby's, misschien kan ik je wat opsturen om te proberen?

Mama05, aaah tandarts, hier ook geen held hoor! Succes meid.

Wherona, bij ons op het KDV hanteren wij max 30 min. per x. Maargoed, hier zijn de meningen over verdeeld. Ik ben van mening dat het nogal verschil hoe je de wipstoel hebt staan, je kan hem ook half in ligstand houden, zodat wel alles goed wordt ondersteund en hij niet in een geforceerde houding zit. Bovendien mogen ze max. 2 uur in een maxicosi.

Hier een super nacht van 23.00 tot 05.45 geslapen! Dit is wel genieten zeg.

3. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Wij gebruiken nutricia, heb je dat toevallig staan?
    Ik ben ook erg benieuwd naar wat de huisarts zegt.... Maar ik hoop voor dat hij kan helpen.....

4. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Jep, Forte van Nutrilon. Heb het pak 18 november opengemaakt.

5. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    @dq proficiat met je meid!

Hier ff een bleehhhh dag, kleine man is niet helemaal in orde heeft zichzelf al onder gepoept en ondergekotst vandaag en de grote man zou overdag thuis zijn vandaag en ik had met mijn moeder afgesproken om de stad in te gaan maar je kunt al raden dat dat dus niet doorgaat hij was even wat afspraken vergeten en moest toch op tijd de deur uit. Balen als het dus niet loopt als je graag zou willen of gepland hebt.

Komt allemaal wel weer goed hahaha

Fijne dag!

6. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ DQ: Gefeliciteerd met je meid! Heerlijk dat ze haar A-diploma heeft gehaald!! :)

@ Meikie: Succes bij de HA en het CB... Ben benieuwd wat ze zeggen en als advies geven.

Hier een aardige nacht gehad.
    Gisteren om 20.00 uur een voeding gehad en meneertje kwam pas om 01.00 uur voor zijn volgende voeding!! :$
    Daarna wel nog om 03.00 uur wakker geweest, maar hij ging vrij makkelijk weer slapen bij mij op schoot en toen was het ineens 05.15.... :D
    Alleen vandaag heeft hij een beetje een off-day....
    Hij is wat huilerig en kramperig, weet met zichzelf even geen raad geloof ik... Komt wel weer goed ;)

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    jeetje wat veel zieken, krampjes en onrustige baby´s...helaas :(
    Heb haar net in de tummy tub gedaan, vond ze lekker...eenmaal eruit weer huilen, pff echt zo frustrerend dat IK haar niet kan troosten..de schommelstoel is het enige wat een beetje helpt.

ze kwijlt heel veel, herkennen jullie dit? of is dit gewoon toeval omdat ze wat meer brabbelt...Het viel me gister al op hoeveel ze aan het kwijlen is.

8. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    goedemiddag dames...

net even heerlijk ochtendje uitgeslapen met mijn dochter, ff opgestaan voor de ochtendvoeding om 9.30, ff gekolfd en erna heerlijk terug in bed gaan soezelen, pas om 12 uur begon ze weer te protesteren :)

Ook eerste echte grote glimlachje gehad, had ze al eerder gedaan, maar dat was niet naar mij :D
    Heb geprobeerd ze op de foto te krijgen, maar dat lukt nog niet...zijn net te snel weer voorbij!

las dat ze in de wipstoel maar 30 minuten mag?? Zet ze daar nu na een voeding en boeren regelmatig in, is vaak tijdje wakker na voeding nu en dan vindt ze het wel gezellig om in dat stoeletje te zitten. Heb haar wel op zo goed als ligstand staan, dus ze ligt er soort van wel in??

zometeen ff boodschappen doen en dan de was en opruim ook maar weer eens wat bijhouden...

9. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    hier een stuk wijzer geworden vanmiddag!!!
    Jordy is goed gegroeid weegt nu 4925 gram en 55 cm, super trots dus dat ons mannetje zo goed aan het inhalen is qua gewicht :D
    Wbt voeding, hij mag nu soieso meer hebben per fles. Dus deze met 10cc opgehoogd, hij krijgt dus per dag 60cc meer en mogelijk is dit net wat hij nodig heeft om een voldaan gevoel te hebben. Mocht dit niet zo zijn dan konden we alsnog overstappen op de nutrilon forte. Wel vertelde deze vrouw dat de voeding van friso minder krampjes geeft? Had er nooit van gehoord en vind het een beetje vreemd, bij nutricia zijn ze toch ook niet dom....:(
    De HA heeft Jordy even nagekeken, wilde dat we langs kwamen omdat er ook een buikgriep heerst en hij zeker wilde weten dat Jordy hier geen last van heeft. Maar alles was in orde en infacol ed kunnen we gewoon gebruiken zonder dat het consequenties heeft voor de darmwerking. Dus gelijk maar gehaald op de terug weg ;)

@ Rrianne, ik kijk het even aan nu met de verhoogde voeding en anders willen we het wel van je overnemen ;)

Nu ff kraamvisite, kom later wel weer neuzen :p

10. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @alle meiden met onrustige beebs dikke knuf en ook voor mezelf ;)

@Wippertje ow 30 min. dat is best wel kort eigenlijk.

@Rica is heel normaal hoor dat ze meer gaan kwijlen, dit komt omdat ze nu meer speeksel aanmaken maar nog niet echt door hebben dat ze dat kunnen door slikken en daarom gaan ze meer kwijlen

@Meikie hopelijk is dat 60cc extra ook voldoende voor hem. En hopelijk werkt de infacol gauw bij je kleintje

Zo hier ook weer een onrustige middag, pfff de hele tijd maar huilen niks is goed wilt niets anders dan bij mij hangen en mijn pinkie hebben maar dat kan echt niet de hele tijd en weet niet zo goed wat er nou scheelt aan hem. Paps maar gebeld want ik zat er echt effe doorheen en die is gauw naar huis gesjeesd. Hij ligt nu weer lekker te slapen nadat hij wat voeding heeft gehad. Zou dat het probleem zijn geweest??? lastig he zo nu en dan zou het toch wel makkelijker zijn als ze het aan konden geven bv met gebarentaal ofzo. :D

Nou nu maar eens kijken hoe laat hij wakker wordt, dan in badje en dan fles. Wens jullie allemaal een hele fijne rustige avond en nacht toe.

11. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Goedenavond iedereen !

@traantjes,die heb ik al wel gezien maar ik wacht nog steeds op haar lachje.

@daantje,hier krijgt ons meisje ook nog steeds 6x120cc,ze mag voor haar gewicht terug naar 5 voedingen maar dat gaat nog niet lukken.
    Ze komt zelfs nog regelmatig om een 7de voeding en 120 blijft er nu goed in.
    Ben bang dat ze weer gaat spugen als we gaan ophogen.

@Meikie,Ik zou idd proberen over te gaan naar de Forte voeding.
    Ons werd bij de eerste trouwens ook de Friso Forte geadviseerd dit ook ivm krampjes.
    Nu hebben we gewoon Kruidvat Forte want volgens mij zit overal hetzelfde in maar verschilt alleen de prijs.
    Voor krampjes gebruiken we Cinababy want bij Infacol moeten ze goed kunnen boeren en dat is hier nog wel eens een probleem.

@dQ,gefeliciteerd met je dochtertje,das zeker iets om trots op te zijn.

Moet er helaas vandoor.
    Ook onze Nienke is vandaag weer lekker onrustig en heeft nu zin in haar fles aan het krijsen te horen.

12. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wherona, babygebarentaal bestaat!:) Ik heb een (vage) kennis die dat kan.

Sterkte iedereen met drukke beebs. Onze Timo was een engeltje vandaag, was leuk voor oma die op bezoek was. We hebben hem net in bed gelegd, ben benieuwd hoe het gaat. Gisterenavond was hij heel onrustig.

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ooh oke wherona! bedankt

ben weer weg! hopen duimen op een goede nacht en morgen gezond weer op!

14. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Hier nog geen traantjes.
    Meneer wel onrustig geweest, vanmiddag even in de maxi cosi geslapen, om 17u fles en daarna even lief in de box naar z'n mobiel gelachen! Hij hield t dit keer al 20min vol!
    Daarna krampjes, in bad ging het over.
    Zo heerlijk ontspannen lag hij naar me te kijken.... Wat een genot!
    Daarna door papa's warme handen afgedroogd.... Xavi vond het heerlijk.
    Toen in bedje, even liggen huilen, uurtje geslapen en toen weer wakker voor zijn fles om 20.15u!
    Die leeggeslobbert en in mijn armen in slaap gevallen.... In bed gelegd en meneer is vertrokken naar droomland!

Ik heb alles bijgelezen, maar ben ff kwijtbhoe wat en wie... Sorry!
    Wel veel onrustige beebs... Sprongetje op komst?
    En een aantal flink gegroeide beebs! Ik ben ook nieuwsgierig....
    Kijken of ik vrijdag ff tijd heb, het is namelijk op een rot tijd, tussen 12.30 en 13.30....

Ik hoop voor iedereen op een goede nacht!! Trusten!

15. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hey meiden,
    Meld me ook weer even. Gister daar de tijd en hoofd ook niet voor. Gister had ik de laatste controle/ afsluiting. Alles was goed, HB zat al op 7.9, dus helemaal tevreden. Tevens de bevalling nog geëvalueerd. Daarna het dorp nog even in. Toen even snel bij sz langs en daarna naar huis om te voeden en zelf te eten. Kreeg om 3 uur ook visite, 2 collega’s van het werk.

Halverwege de middag kreeg ik het ontzettend koud (terwijl het is huis lekker was), dus zodra de visite weg was en manlief thuis kwam ben ik gelijk onder de douche gegaan en heb daar een hele tijd onder gestaan, kreeg het maar niet warm. Toen een para en even op de bank gelegen, gegeten en de rest van de avond op de bank geslapen (tussen de voedingen door). Ik had flinke koorts en ontzettend pijn in mijn hoofd. Vannacht ging het redelijk en vandaag ook. Nog wel licht in m’n hoofd maar geen koorts meer. Vanochtend na de voeding van 9.00 beide nog even op bed gegaan tot 12.00 uur.

@zondag, Ben heerlijk uiteten geweest en daarna naar de film Nova zembla. Hele mooie film maar de kwaliteit was soms wat minder. Maar zeker een aanrader. Was rond half 11 weer thuis en stond toen ontzettend op spanning, dus eerst maar gekolfd. Manlief heeft het aardig gered met Mirthe. Alleen merkte ze dat ik niet thuis was, dus ze was wel huilerig. Toen ik thuis kwam was het weer klaar.

@mum, Wat ontzettend vervelend, dat het nu somber eruit ziet. Dit gun je echt niemand. Mirthe lacht al wat vaker. Maar ook sinds vorige week gericht.

@EB, Ja het was toch nog lekker weer zondag. Heerlijk een blokje om. Had ook graag gewild maar kreeg visite en moest daarna zelf nog weg.

@Rrianne, Ben ook aan het kijken na een draagzak van babybjorn active. Lekker he een vast nachtritme. Hier ook meestal 22.30 á 23.00 laatste voeding en dan rond half 4 á 4uur weer. Vannacht zelf 4.45.

@meikie, hoe gaat het nu met de voeding. Gaat het nu beter nu je het hebt aangepast?

@Rica, 1 tip die ik heb gekregen, zodra je thuis bent na de prik gelijk een zetpil geven en een paar uur later weer. Dit scheelt een hele hoop en de plek masseren waar ze de prik krijgt. Dan verdeelt de vloeistof sneller in het bloed.
    (wat kan ik doen om de pijn te verzachten). Ik zeep haar van te voren in, zet dan eerst de douche aan (zodat ie lekker warm wordt) en als ik klaar ben met haar stappen we eronder. Kreeg als tip van de buurvrouw, om haar op een dikke handdoek op de grond te leggen, met de straal op haar. Dan na het douchen haar goed in te wikkelen in hydrofieleluier en flanelenluier (zo doe ik dat dan) met handdoeken zodat ze lekker warm blijft en dan neerleggen op het aankleedkussen (op de grond) zodat je zelf nog ff snel kunt douchen. Maar dan moet je alles wel van te voren klaar leggen. Douche regelmatig met Mirthe namelijk.

@daantje, Lastig dat ze de fles niet leeg drinkt.

@DQ, wanneer moest je ook alweer naar de HA? Ben het ff kwijt. Gefeliciteerd met je dochter met het behalen van haar diploma. Jarey goed gegroeid dus.

@guap, Met bv kun je hem niet over voeden. Omdat ze het zelf kunnen
    regelen. Ik geef beide borsten en tussen de beide borsten in probeer ik haar altijd te laten boeren. Vaak komt er wel een.

@vanEke, Fijn dat alles is goed gegaan tijdens jullie weekendje belgie. Wordt ook al een grote meid dus. Heb bij de lactatiekundige die bij de vk inzit heb ik speciale bvzakjes gekocht. Hier staan ook de cc op. Maar heb ook wel als tip gekregen om ze in te vriezen als ijsblokjes (Je hebt van die ijsblokzakjes of gewoon als ijsblokjes invriezen).

@Mama05, Wat lekker zeg maar 5 voedingen en al een vast ritme. Hier nog niet. Ze komt ’s avonds nog vaak een paar keer, maar dat mocht ook van de lactatiekundige.

@muts, wanneer moet je weer aan het werk? En geef je bv of fv (ben het ff kwijt)

@Wherona, als Mirthe huilt en heb alles gecheckt, krampjes, luier, enz. en zie later dat ze hapt of dat ze liever m’n pink heeft dan weet ik dat ze honger heeft. Het is toch allemaal op verzoek. Dus dan leg ik haar aan en is het weer klaar.

Zo alles weer bij gelezen tussen alles door en geprobeerd op iedereen te reageren. Nu bezig met voeden dus zo lekker op bed. Trusten iedereen hopen op een goede nacht.

16. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Kom even gauw om het hoekje kijken.
    Weinig nieuws vanaf hier, maar kwam even laten weten dat ik er nog wel ben haha.

Met een half uurtje ga ik mijn mannetje een flesje geven, en dan lekker naar bedje.
    Trusten en knuf voor alle meiden met onrustige kindjes!

17. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Hongeralarm ging af.... Flesje erin en hij slaapt weer!

Balen dat je een beetje ziekjes was dolfijn! Gelukkig wast snel over!

Poookie, geen spuitluiers vannacht??

Zat vanavond in de auto, keihard dj Paul elstak aan... Begint toch wel te kriebelen... Heb zin in een goed feestje! :-D

Maar nu sluit ik m'n ogen weer.... Met in m'n hoofd t nummer van gers pardoel en Guus meeuwis, ik ben nergens zonder jou. Zooo leuk!

18. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Haha hongeralarm! Hier ook! Bedankt dolfijnes, zal gelijk zetpil halen... Zie er best tegenop eigelijk.

Vandaag genoeg tedoen, honden wassen, rAMEN LAPPEN, ZUIGEN, DWEILEN , was opvouwen bah :) dus nu hopen dat meissie weer vrolijk is...

19. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Altijd fijn dat jij er nog bent pruts, dan weer ik dat ik niet de enige met niet doorslapende baby ben. Hier ging hongeralarm ook weer om 03.30 af (zoals altijd).

@ dolfijn, gelukkig is de koorts weer weg. Hoop dat je snel helemaal opgeknapt bent.

@ dq, gefeliciteerd met het a diploma van jullie euhm dochter was het hè?

Nou m'n vriend heeft voor het eerst sinds de geboorte van F. weer nachtdienst dus we zijn deze nacht alleen. Toch een beetje vreemd, maar het lukt allemaal prima, als je alles maar goed voorbereid. Zal ik ook nog even uit gaan leggen aan mijn vriend als ik straks weer nachtdiensten ga draaien haha. Het is zo'n chaoot. Nou ja, gelukkig pas 1 maart weer aan het werk.

20. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedenacht dames,
    hier nog een nachtbraker....
    Even eeb kort berichtje hoor, probeer morgen weer op iedereen te reageren.
    Met jordy gaat het super!!! De infacol werk heel goed, hij heeft hijna geen krampen meer, gisteren heel goed gepoept en laat nog steeds bergen scheetjes!!! Dus darmpjes doen het ook erg goed!!! :D
    Maar goed, nu het volgende..... Hij is sinds vannacht snotje verkouden.... Hoor hem de hele nacht snotteren. Heb net met zoutwater gedruppeld en toen kwam er met niezen een dikke vette snotterbel uit. Maar met slapen heeft hij er wel last van. Zit nu een beetje in dubio of ik morgen weer de huisarts moet bellen....
    Wil niet continue bellen, maar weet ook hoe ziek babytje ket het rs-virus kunnen zijn door mijn ervaring in het ziekenhuis....
    Wat zouden jullie doen? Het klinkt zo zielig dat gesnotter....:(

Deel Deze Pagina