Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ik heb mijn gedicht al af, ging supergoed!

2. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    Jesse heeft last van spruw en ook de stress hier zal wel een oorzaak zijn van zijn vele huilen.

3. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    goedemorgen dames,

wat een heerlijke nacht gehad hier, dacht dat het een drama zou worden omdat ze gisteren alleen maar op mijn arm in slaap wilde vallen. Ontzettend last van krampjes, meer spugen als normaal en gewoon niet helemaal lekker in haar velletje, blijkbaar toch wat last van die verkoudheid ook denk ik. Gisteren om 23.30 na laatste voeding op bed gelegd, eerste 10 minuten brullen en krijsen maar opeens helemaal stil en in slaap...1 keer nog een klein huiltje gehoord om half 1 maar verder geslapen tot 6 uur, na de fles meteen terug in slaap tot 10 uur!! Dus mama was erg blij :)

Nu zit ze lekker wakker in de wipstoel beetje rond te kijken, begint wat interesse te krijgen voor mobieltje wat daarvoor hangt maar is toch nog maar erg kort, heb het idee dat ze wel erg laat is met interese krijgen in dat soort speeltjs. Lees hier vaak van jullie hoe dat jullie beebs daarnaar zitten te kijken en te lachen...hahahah, met dat ik dit typ begint ze te jammeren, alsof ze weet dat ik over haar zit te scjhrijven :D

straks weer naar België, hoop dat we er dit weekend wel wat meer eigen ritme in kunnen houden, al de neefjes zijn er in elk geval niet, dus dat scheelt in elk geval in herrie!! :)

@Rica: lachen met je verhaaltje van de luier verschonen, ik heb gelukkig nog nergens poep gehad behalve in de luier :)

@Weherona: hoe is het fotoboek geworden?? Moet hier ook nog altijd een keertje wat fotos kiezen om te ontwikkelen, het zijn er nun al veel te veel om uit te kiezen!
    Ik mag 1 feb weer aant werk, moet wel eerst nog even langs om met ons meisje te pronken :)
    Sabbelen op haar handjes doet E. hier ook vaak, is volgens mij meer zuigbehoefte dan honger denk ik, ze huilt er dan ook niet echt bij...

@pookie: wat een ondeugd dat gezichtje!! Heerlijk mannetje is het om zo te zien :)

@ pruts: nog gelukt om nog op tijd in bed te raken, heb daar hier ook last van dat ik dat te weinig doe! Bij mij komt ons meisje gelukkig iets minder vaak in de nacht als bij u, zou in u geval al lang geradbraakt zijn, snap soms niet hoe ge dat dan doet hoor met die andere kids erbij nog!!

@Meikie: leuk nieuws van het werk van uw man!! Snap wel dat het idd beetje rauw op jullie dak kwam na eerst oprotpremie aangeboden te krijgen en dan nu dit...beetje hele andere kant he
    Lekker binkie idd op die foto in de box :)
    Ik pas al terug in al mijn kleren van voor de zwangerschap, hoewel het nog niet allemaal helemaal lekker zit, verhoudingen zijn precies toch beetje anders nu...moet maar snel aan de buikspieroefeningen!!
    Moeilijke situatie trouwens over je familie, jullie kunnen niet meer dan doen dan hun betrekken, als ze dan zelf niets vragen ligt dat volgens mij niet aan jullie toch??

@EB: Timo is best snel met alles geloof ik, echt een voorbeeldbaby, kan hij die van ons straks ff vertellen hoe het moet op de meeting ;)
    En wat een kanjer is ie als wortel, liet hem aan mijn man zien en die moest ook ontzettend lachen :D Hij vind het zelf ook erg geinig :D

@daantje: wat een mooie foto van jullie F.! Hebben jullie nog over iets anders kunnen praten als over de baby op jullie etentje? ;)
    Leuke vooruitzichten ook, straks in de zon kunnen gaan liggen...wij gaan voorlopig nog even niet op vakantie, weekendjes België doen we als vakantie :D

@princess: veel plezier vanavond voor het eerste weer weg :) Toch wel spannend toch? :) Best wel intensief zo'n kleintje terwijl uwe man vaak van huis is voor het werk!! Hele klus lijkt mij om zpveel alleen te doen. Oud collega van mij is bewust alleenstaande moeder geworden afgelopen maand, maar ik doe het haar, en u niet na hoor zoveel alleen!

nog een heleboel nachtbrakers geweest hier!! Hoop dat we snel allemaal lekker kunnen slapen snachts :)

hahahaha...ik moet echt vaker gaan reageren hier...deze ochtend om 10.30 aan mijn bericht begonnen, en nu pas af :D Ondertussen vanalles tussendoor gedaan, jammerend meisje getroost, voeding gegeven, was ingezet...lijkt alsof ons meisje precies altijd doorheeft wanneer ik wat wil gaan typen ;)

anyway, nu maar weer wat opruim doen, moet ff alle flesjes weer eens uitkoken!

groetjes
    Kristel

4. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Even een ego berichtje hier...
    Stijn is sinds gister echt ziekjes :(
    Hoesten, rochelen, gister bleef ie er bijna in.
    Hij hoest slijm op maar kan het niet goed doorslikken dus dan stikt ie bijna.
    Echt heel sneu!
    Mijn mannetje is gistermiddag met hem naar de huisarts geweest.
    We hebben een neusspray gekregen voor Stijn, om het slijm dunner te maken.
    Ook had ie vandaag wat verhoging, 37.7 dus maar even een zetpilletje gegeven.
    En hij is onwijs schor, zo zielig.
    Zelf heb ik hetzelfde als Stijn, hoesten, vastzittend slijm en schor.
    Hij heeft vannacht voor het eerst bij ons op de kamer geslapen in de wieg, waar hij al een hele poos niet meer in lag, puur omdat ik het anders niet vertrouwde met dat gehoest en gerochel.
    Hij is een paar keer wakker geweest door het hoesten, maar gelukkig niet meer happen naar adem en half stikken.
    Nu maar even het weekend aankijken, als het maandag niet beter gaat maar weer dokter bellen...
    Arme schat, heb het zo met hem te doen!

5. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Hallo dames,

Ik heb net EB gemaild en me afgemeld voor de meeting.
    Ik merk dat ik weinig tijd heb voor het forum, en daardoor mis ik de feeling met een ieder. Jullie middagje zal er vast niet minder door zijn!
    Ik wil jullie dan ook veel plezier toewensen!
    Natuurlijk blijf ik gezellig met jullie mee lezen.
    Groetjes

6. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    ja heel herkenbaar dit Davey heeft dat dus ook verdeeld over de dag slaapt hij 3/4 uurtjes en dan inderdaad tussen 20.00 - 21.00 valt hij als een blok in slaap

7. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Meikie vervelende situatie hoor. Mijn vriend zijn zogenaamde beste vriend is tot nu toe nog niet 1x geweest ook niet toen Davey nog is in het ziekhuis lag. Heeft mijn vriend ook wel moeite mee. Maar watg mij betreft kan ie doodvallen want vindt dit geen vriendschap.

@Poookie och arme Stijn zeg zo zielig hoop dat hij snel weer opknapt en jij natuurlijk ook.

@Sandra jammer dat je niet komt op de meeting.

@Wapje hoe is het met jou heb je al een tijdje niet meer gehoord

@EB veel plezier met Sinterklaas viering, moet wel goed komen.

@Waterlelie hoe is het met jou ook al een tijdje niet meer gezien.

@weer toch nog best een aardige dag vandaag he heb dan ook net lekker effe gewandeld.

8. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Meikie, ja die pakjes zijn enorm schattig, vooral dat kontje met die vlekken erop! Hij is L. nog wat te groot, maar hij sluit ook gewoon niet echt mooi aan.
    Vervelende situatie, ik weet niet hoe jullie contact verheen was? Zelf zou ik er niet teveel energie in steken. Mijn szusje horen we ook erg weinig van, is nu 2x geweest in 8 week tijd (met dr moeder mee). Maar was voor die tijd ook niet zo. Hebben geen ruzie verder hoor...

Princess, fijne avond en alvast heel veel plz op de shoot. Kom je foto's spammen?

Daantje, dat leek mij nou ook erg fijn in bad bevallen (alhoewel ik niet echt thuis durfde te bevallen), ben na 4 week ook echt het bad weer in gesprongen, had het echt gemist!
    Super vooruitzicht, naar Gran canaria.

Rica, wat fijn dat je weer een blij meisje hebt:D!

Karine, pff wat een vermoeiende nacht. Vanmiddag even bij kunnen tanken?

Lindada, ja ik vind het echt aan nadeel van de puckababy dat hij zo dun is.

EB, Alvast een heel fijn weekend in Waddinxveen.

Natalie, wat sneu voor jullie mannetje! Heeft hij erg last van spruw?

Van eke, wat fijn dat ze weer wat beter in dr vel zit. Hier ook pas sinds deze week aandacht voor de babygym en boxmobiel (alhoewel ik die ook pas sinds maandag heb haha).

Pookie, he wat vervelend. Hoop dat jullie beide gauw opknappen. Doodeng he als ze zich zo verslikken?!

Slapen; hier overdag ook hazeslaapjes. Denk dat hij 3 x een 45min. slaapt overdag. Soms wel irritant, kom nergens echt aan toe. Maargoed, ben blij dat hij 's nachts nu zo goed slaapt.

Denk dat de zwangerschap mijn figuur wel wat veranderd heeft, pas al mijn broeken wel weer, alleen zitten ze toch echt wel een stukje strakker. Denk dat mn heupen wat breder zijn geworden of het ligt toch echt aan de laatste 3 kilo's die er nog af moeten. Mijn buik was ik direct na de bevalling helemaal kwijt, het vel is nog wat slapper maar verder niet eigenlijk.

Controle VK; wrsch is de boel wat verzakt. Moest het nog een 4 week de tijd geven, anders bellen en toch even langs de Gyn. Maar ze verwachte dat het zichzelf wel op zou lossen:D.

9. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    hier ben ik dan ook weer even :D
    We kregen vanmorgen van mijn vriendin een onwijs leuke geboorte tegel, gemaakt van het geboortekaartje. Echt zo leuk gedaan!!!
    Verder een heerlijk dagje gehad, lekker wezen wandelen in het bos en koffie geleut op de bank. En Jordy doet het ook weer super, merk wel echt dat hij meer zuigkracht krijg, hij heeft zijn flessen zo snel leeg. Dus maar weer een kleienre speen erop.... Ook is hij veel meer wakker, dat is echt wel heel leuk :)

Vanmiddag kwam m'n sz, die heeft volgende week haar eerste echo, spannend..... Ze is heel misselijk en moe, hahaha, ik zei al leuk he zwanger zijn, hahaha :p

@ EB, kom je dan even Timo naast Jordy in de box leggen? Kan die Jordy even influisteren hoe je de nacht doorslaapt en het doet op 5 grotere flessen :D En dat draaien kan die dan ook wel vast voordoen, hahaha.

Wbt mijn zwanger en schoonzus. We waren altijd super hecht, totdat we halverwege dit jaar ruzie kregen om eigenlijk niks. Nu was dit bijgelegd zo'n 1,5 maand geleden, en deden we geregeld een bakkie bij elkaar en de avond voor de bevalling hebben ze hier zelfs nog gegeten en zagen we elkaar toch zeker wel iedere week.
    Nu komt mijn vriend net thuis van boodschappen doen, verteld ie dat ze de hele weg achter hem hadden gereden. Hij had geseind met de verlichting en hun hadden niks gereageerd.....
    Misschien moeten we ons er maar over heen zetten, als ze hier niet eens op kunnen reageren....:(

@ Sandra, jammer hoor.... Hoop af en toe nog wel te horen hoe het bij jullie gaat!!!

@ Pookie, arme stijn... Hopen dat ie snel beter word. Mijn huisart zei dat als een beebje onder de 3 maanden koorts heeft je gelijk doorgestuurd word naar de ka. Dus het afgeraden word om paracetamol te geven om de koorts goed te kunnen volgen. Anders gewoon de HAP bellen hoor, hij is nog zo klein....

@ Kristel, grappig he dat ze ineens interesse krijgen in dat soort dingen. Valt me hier ook op, ineens vind hij de mobiel helemaal geweldig :D

Nu even ATWT kijken en eten, kom later weer gluren :p

10. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Meikie, hmmm nu ik je verhaal zo lees. Zou ik als ik jou was heel graag de reden willen weten en daarom contact met ze zoeken. Ik wist niet dat jullie zo'n hechte band hadden. Nu knaagt het alleen maar aan je. Voor het zelfde geld is het makkelijk uit te praten, of zijn jullie dan miss helemaal klaar met ze. Maar dan heb je voor jezelf misschien net een stukje meer rust.

11. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Bij deze nog even foto van het kadootje dat we vandaag kregen, vind hem echt zo leuk.....;)

Bekijk bijlage 203305

12. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Heel leuk Meikie! Wij hebben een schilderijtje en een handdoek van ons kaartje gekregen van vrienden. Ook zo mooi!

Ben het met Rrianne eens...

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    wat leuk!!!! mooi hoor!!

ben bezig met een shirtje voor de kerst met haar naam in strass en dan nog wat leuke details.... wordt nog wel crea :)

nou weltrusten voor straks dat de baby's maar lekker uitslapen

14. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hey meiden,
    Reageer ff snel. Vandaag was manlief vrij. Dus zijn even wezen shoppen. Wil overgordijnen hebben dus daar even om gekeken en voor de rest in het centrum ff gesneupt. Manlief nog een Iphone gekocht (ik ben jaloers :)).

Vanacht heeft ze helaas niet doorgeslapen. Ze had gisteravond om 23.30 de laatste voeding en ze kwam vanacht om 4.45 weer en daarna om 8.45. Maar vanacht weer een kans.

Zal zo die kant op, want heb zo een verjaardag. M'n moeder past dan ff op, ben benieuwd maar denk wel dat het goed komt.

Fijne avond/nacht iedereen. En ik hoop dat de kleintjes snel weer opknappen en jullie betere nachten hebben.

15. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Rianne vindt het ook zo nu en dan erg vervelend dat Davey zoveel wakker is want je komt ook bijna nergens meer aan toe. Hopelijk een tijdelijke fase. Oei misschien verzakt hopelijk komt het toch nog vanzelf goed

@Meikie wat een leuk kado zeg erg origineel. Jullie hadden dus een goede band met elkaar, vreemd dat ze dan zo raar doen, misschien moet je het inderdaad toch maar eens gaan vragen over het waarom.

Zo Davey slaapt nu eindelijk weer heeft moeders effe rust. Ga zo ook maar eens mijn bedje opzoeken ben best wel moe. Zal de nachtvoeding ook vandaag weer op me nemen want vriendje lief is zo beroerd van zijn verkoudheid dus moet hij goed rusten vindt ik. Maar daardoor merk ik dan wel weer dat ik sneller moe ben, maar ach ik kom er wel weer bovenop morgen mag ik uitslapen hahaha.

Nou meiden fijne avond en een goede nacht. Slaap lekker

16. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ wherona gaat hier niet zo geweldig! voel me niet echt happy.....met de kleine gaat t wel goed hoor daar ligt t niet zo aan.
    als je t wilt weten wil ik je wel pben wil t hier niet posten ivm melezers he :)

heb nog niet alles bijgelezen sorry meiden! zal binnenkort weer eens kijken of ik mee kan kletsen met jullie! mis t wel eigenlijk :)

17. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ rianne, had je klachten dat ze aan een verzakking denken?

@ pookie: zielig voor Stijn, hoop dat hij snel weer beter is. Goed idee om hem op je kamer te leggen dan kan je hem goed in de gaten houden.

@ Sandra, jammer dat je niet naar de meeting komt.

Hier een hysterisch huilende baby. Ze is er gewoon schor van geworden. Is echt niet normaal voor haar. Ze is net 5 minuten stil nu ze bij mij op de borst ligt. Ik vind het echt heel lastig als ze zo hard huilt, ik heb werkelijk waar geen idee wat er dan aan de hand kan zijn. Heb haar luier gecheckt, ze heeft geen verhoging, honger is het niet want de fles wil ze niet meer (maar 80cc gedronken). Pff kon wel janken net toen ze zo tekeer ging en ik het niet wist.

18. moedertje2010

19 feb 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    #958 moedertje2010, 2 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 dec 2011
    Hallo oktober mama's
    Ik ben 17 oktober bevallen van n prachtige dochter Elena!!!

Een hele trotse mama:):)

19. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Meikie, wat een gaaf tegeltje!

Rica, klinkt leuk, kom je een fotootje posten als hij klaar is, ben erg benieuwd.

Dolfijnjes, fijne avond. Kon je je meisje een btje makkelijk achter laten. Ik heb de stap nog steeds niet durven zetten.

Wherona, heeerlijk! Wou dat ik er om 21.00 in kon. Hier is het bezoek net weg, pfff ben kapot.

Daantje, aaah de ziel:(. Zo'n machteloos gevoel krijg je dan als moeder, dat je niet weet hoe je je kindje moet troosten en wat er aan de hand is. Hoop dat je iets hebt kunnen vinden waardoor ze te troosten is of het probleem op kon lossen! Ja begon 3 week na de bevalling. Vind het te genant om op te schrijven wat ik precies voel, maar het is in elk geval een enorme druk (voel ik gelukkig niet meer de hele dag door hoor, dus er is duidelijk verbetering).

Wapje, wat vervelend meid! Hoop niks ernstigs. Knuffel voor jou

Ga nu gauw mn bedje opzoeken, paps doet de laatste voeding. Hoop dat hij nu tot een uurtje of 7 door slaapt.

20. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Wij zijn op t ziekenhuis.
    Hij was vanaaf zo benauwd, echt vreselijk.
    HAP gebeld en heen gegaan, meteen doorgestuurd naar KA en hij word opgenomen... RS virus...
    Kreeg nog op de kop dat ik niet eerder was gekomen, maar de HA vond gister neusspray voldoende...
    Zucht!

Deel Deze Pagina