Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Mama05 gefeliciteerd met je dochter! En fijn dat het beter gaat met J.

Hier ook goed nieuws!
    Vanmorgen even met zkh gebeld, doet mijn vriend als hij op zijn werk is, en daarna belt ie mij.
    Het was vannacht heel goed gegaan!
    Stijn had doorgeslapen tot 4 uur, toen wat onrustig, speentje gedaan, en toch weer geslapen tot 6 uur.
    Toen wou hij écht niet meer, en was ie aan het gillen en schreeuwen.
    Hebben ze hem een fles gegeven, en daarna is ie weer in slaap gevallen.
    Hij heeft echt heel erg die drang naar de fles.

Verder was zijn ademhaling echt stukken verbeterd, en het lijkt erop dat er eindelijk verbetering in komt!
    Heerlijk dus :)
    Als het goed is mag ik hem vanmiddag zelf een fles geven, eindelijk weer ff knuffelen met m'n mannetje!!!

En nu gauw de kleren aan en opfrissen, en op naar het ziekenhuis! :)

2. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Hier ook al veel hagel gehad, en altijd net als ik naar school moet lopen met de kids.... daar liep ik dan.... :S

Xavi ff in bad gedaan en die ligt nu heerlijk te tukken. Zo zelf ff douchen.

Ik denk idd ook dat er nog wel meer nachtbrakers onder ons zijn hoor, maar zoals EB al zegt, zonder foon om te reageren.
    Wij zijn lekker luxe ;) hahahahaha

Ik zit met een probleem.... 17 december heb ik een receptie.... :S echt stom dat ik er niet eerder aan had gedacht, maar is een stukje zwangerschapsdementie denk ik...
    HEt is een bruiloftsreceptie, en ik was in de veronderstelling dat dit op vrijdag was... :S gewoon niet goed naar de datum gekeken!!!!!!!! Kwam er gisteren achter toen de bruid bij mij op visite was.... ik denk... $%#@&*!!!! Dan is de meeting!!!
    De receptie is om 15.30, het is dik 2u rijden voor mij, dus dat zou betekenen dat ik om 13u alweer weg zou moeten!!!
    AAAAAAAAAAAAARGH! Wat nu????

3. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Oh poookie, wat een heerlijk vooruitzicht!!!!! GENIET ERVAN!!!!

4. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedemorgen meiden,
    hier een goede nacht gehad, Jordy meldde zich om 8.00 uur weer. Dronk toen zijn fles en heeft gespeeld in de box. Nu lekker op bed.
    Strakjes komt een vriendinnetje met haar zoontje van bijna 2, het is altijd zo'n lekker ventje :D
    Voor de rest helemaal niks vandaag.
    Gekke vraag misschien, maar nu is mijn vriend heel erg verkouden (ik niet meer en Jordy bijna niet meer), maar zou hij nu Jordy opnieuw kunnen aansteken? Of zal die genoeg antistoffen hebben opgebouwd bij de laatste keer?

@ Pookie, wat een super goed nieuws!!! En wat een vechtertje ook die Stijn :)

@ Prutsje, is de tijd van de receptie niet vanaf? In het begin staat er toch altijd een mega lange rij om te feliciteren, kan je misschien ook wel wat later aankomen? En dan toch ook naar de meeting komen ;)

@ Mama, fijn dat het beter lijkt te gaan met je ventje. Hopen dat dit doorzet!!! Gefeliciteerd met je meissie!!!

@ Karine, ook al zo'n verkouden moppie..... Nou net wat je zegt hoor, dan maar wat vaker de fles, het gewone ritme komt wel weer.

Nu ga ik snel, visite!!!

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ EB, de arts gaf mij ook het advies om die vanaf drie maanden te halen voor als ze de prikjes krijgt. Volgens de arts kon je ze gemakkelijk door midden snijden om de dosis zo te halveren.

@ poookie, goed nieuws!!

Net bij huisarts geweest. Ga denk ik toch voor de mirena. Heb nog nooit een spiraaltje gehad dus ben benieuwd.

Nu fles aan het geven en dan hop richting vk.

6. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    @pookie wat een goed nieuws! Hoop dat het zo doorzet!

@pruts oeps fijn he zwangerschapsdementie. Ik zou zo geen oplossing weten. Bruiloft heb je niet elke dag denk ik.

@eb thanx voor je reactie. Zijn nu onderweg naar CB zal het daar ook eens vragen, maar jij dus ook al problemen om timo wakker te krijgen. Normaal krijgen we hem wel wakker. Duurt wel lang die fles maar hij drinkt wel. Nu was er geen eer aan te behhalen hahaha.

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    gut het clubje wordt kleiner! hoop dat de zieke kindjes snel opknappen en er gezellig bij kunnnen zijn hoor!

vanacht was hier ook niet je van het, ik kon niet slapen! en mevrouw kwam na 5 uur... dus weer eruit (sliep toen net een uurtje) en ja hoor weer niet kunnen slapen...dan maar word feuten en angry birds spelen haha.

wat een leuke foto van de sint en zn pietje poookie!!! ik vind het wel sneu om hem zo te zien liggen, ik heb zowieso last van mn hormonen maar pff ik hoop dat hij er snel uit is!

hebben jullie dat ook, ik heb nu sneller een traan dan tijdens mn zwangerschap...ennuh die vergeetachtigheid heb ik ook af en toe nog wel hoor!! maar tijdens mn zwangerschap was het echt heel erg!

wie gaan er nu allemaal naar de meeting?

wat een leuk shirte, made in holland staat er toch??? ik heb de blauwe...:)

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Dolfijnjes: als er sprake is van verborgen reflux en je merkt er niks van dan is het ook niet erg.
    reflux zelf is ook niet erg (normaal zelfs bij baby's) maar er zijn er een aantal die er last van krijgen
    doordat het brand in de slokdarm wat veel irritatie en soms zelfs een ontsteking veroorzaakt, maar dan merk je het
    aan je kindje.

@ Prutsje: Thanx voor je knuf!

@ Rianne: D. is nog erg onrustig na de fles en s'nachts maar t spugen is wel wat minder geworden sinds we de meds gebruiken.
    ben dus nog niet helemaal tevreden, ook heeft hij nu alweer 3 dagen niet gepoept dus ga echt overleggen met de KA voor
    koemelkeiwitvrije voeding.

@ Linda: Ook bedankt voor je knuf.. het is idd keihard dat de keuze voor ons is gemaakt.
    wat een slaapkopje heb jij zeg ;) hier nog 6 flessen.

@ Pookie: Arme Stijn.. zo had je zijn eerste sint idd niet voorgesteld.. knuff meid.
    las dat het vandaag beter gaat, erg fijn!
    ow wat een goed nieuws uit het ziekenhuis zeg :D knuffel ze straks, wat zal je dat gemist hebben!

@ Karine: Hmm schema een beetje in de war vannacht?

@ Daantje: ook al een uur eerder? zat het in de lucht?
    nacontrole bij de vk is idd gewoon een praatje... tenminste dat was t bij mij!

@ Meikie: haha leuk zo'n ventje.. hier van de week ook.. hij pieste recht in mijn gezicht *oeps*
    thnx voor je lieve woorden! leuk een kerstmuts met zijn naam.. zal 'm vast goed staan!
    hier voorlopig nog geen boom.. heb een terrorkat die erin zal gaan hangen dus denk niet dat hij hier lang zal staan ;)

hopelijk krijgt Jordy de verkoudheid niet weer terug.. volgens mij kan het wel maar vaak gebeurd dat niet.

@ Mama: Fijn dat het beter gaat met de kleine man.. en gefeliciteerd met je dochter!

@ EB: haha goed idee om de boom buiten te zetten ;)

@ Rica: ja hier ook een emo-doos hihi..

D. kwam vanmorgen ook een uurtje eerder.. het was half 6 ipv half 7.. nog een uurtje kunnen rekken met speentje en toen heeft mijn
    vriend hem zijn flesje gegeven :)
    hij komt overdag ook weer om de 3 uur en moeten we rekken dus gaan de fles maar weer eens proberen op te hogen!

9. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Dag trotse moeders,
    @pruts, soms trekt ze rare gezichten en dan weet ik het niet wat het is. Ook kokhalst ze soms maar dan slikt ze het weer door, maar dan ruik ik wel een zure lucht. Zou ontzettend jammer zijn als je maar kort bij de meeting kunt zijn. Is voor jezelf ook niet prettig. Vooral als je elkaar net een beetje kent en praat hebt moet je alweer weg.

@daantje, hoe was je afsluiting bij de vk. Viel het mee? Bij mij was het meer de vraag hoe ik terug keek op de bevalling.

@Meikie, Weet nog niet wanneer ik de kerstboom opzet. Haal vandaag of morgen wel een op, want vorig jaar was ik te laat en waren er helemaal geen mooie bomen meer. Dus nu liever te vroeg dan te laat. Ik denk dat ik hem eind volgende week in huis zet.

@mama, Fijn dat je een goede nacht hebt gehad. Hopen dat hij alleen maar meer opknapt.

@EB en daantje, klopt hier nog een nachtbraker. Misschien morgennacht ook een melding van mij.

@Pookie, Wat ontzettend fijn dat alles goed is gegaan vannacht en dat hij er langzamerhand weer bij op krabbelt. Ik hoop en duim zo voor je dat je hem vanmiddag weer de fles mag geven.

@rica, Ja heb een heel leuk liefsetje 2e hands via marktplaats gekocht en trek haar deze ook zo vaak mogelijk aan:). Niet alleen om dat hij zo mooi is en hij mooi zit, maar ook omdat het zo duur is . Ik ben zeker van de partij met de meeting.

@vannacht, gister om kwart voor 11 laatste voeding en vannacht om 4.45 weer. Vanochtend om 8.30 weer. Dus prima, mag niet klagen. Ze ligt nu lekker in de reiswieg te slapen.

@hier, Gister ben ik lui geweest en niets gedaan dus vandaag maar aan de slag. De eerste wasmachine draait al. Daarna boven maar even aan de slag. Ga nu echt wat doen :) ben weer helemaal bij gelezen.

10. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ mama: Gefeliciteerd met je dochter!!!
    Fijn dat het met Jairo beter gaat en goed is gegaan vannacht!

@ Poookie: Wat goed om te horen!! Geniet ervan vanmiddag! ;)

@ Pruts: Lekker dan, dubbele plannen maken voor de 17e!!! :p ;) :D

@ Meikie: Je zou hem opnieuw kunnen aansteken, maar het gebeurt geloof ik niet gelijk weer...
    Veel plezier vanmiddag :)

@ Daantje: Hoe was het bij de VK?

@ Rica: Ik kom naar de meeting!! :D Heb er zin in!!!! :cool:

@ Mum: Gelukkig viel het mee, alleen moest ik er nu 2x uit vannacht ;) Maar hij heeft het vanmorgen "goedgemaakt" door een uur langer te slapen... Nu had ik daar alleen niets aan omdat de oudste alweer wakker was... Whahaha ;) :p
    Vanavond maar weer op tijd....

@ Dolfijnjes: Poets ze ;)

Hier een slapend mannetje boven, dus nu ik weer gereageert heb ga ik ook even stofzuigen en dweilen (en de vaatwasser etc etc) ;) :)

11. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    Goedemiddag dames,

ook maar even reactie van mij, gisteren behalve voeding en luiers verschonen alleen maar geslapen. Ik was echt gesloopt van het kraamfeestje dit weekend. Zaterdah hele dag bezig geweest met boodschappen en klaarzetten, zondag nog laatste spulletjes gedaan en vanaf 14 uur dan feestje. Omgeveer 60 mensen op bezoek gehad, was erg leuk en erg gezellig. Nog boel leuke kraamkado's gekregen en van aantal mensen ook gewoon wat geld om zelf spullen te kopen, is ook altijd handig want "lelijke" kraamkado's is ook zo vervelend. Uiteindelijk zijn we zondagavond om 22 uur pas naar huis gegaan, maar toen moesten we nog 2 uur rijden...dus zondagavond lekker laat in bed! Ons meisje had die nachten dat weekend ook 2 keer niet doorgeslapen, dus dat hielp niet aan de vermoeidheid ;)
    Ben wel erg blij dat we voor familie in België kraamfeest hebben gegeven, voor hun erg ver rijden om naar hier te komen en zo toch iedereen kans gegeven om haar te zien als baby. Vind het ook zo jammer als er mensen haar pas voor het eerst zien als ze al een jaar is of ouder.

Heb alles wel bijgelezen, maar niet alles onthouden dus maar ff paar korte reacties...

@pookie: wat moeilijk zeg om zo u mannetje achter te moeten laten in het ZH!! Gelukkig lees ik dat het al wat beter gaat, straks lekker van die knuffel genieten en hopen dat ie snel opknapt nu en weer lekker in zijn eigen bedje liggen!!

@mama: ook voor u dikke knuf, tis moeilijk om te zien als ze het zo lastig hebben en we der zo weinig aan kunnen doen he :( Hoop voor u dat de beterschap van afgelopen nacht ook mag doorzetten!!

@mum: zal idd vast moeilijk confrontatie geweest zijn bij de echo :(, ook voor u dikke knuf!! Wel fijn om te weten dat er wel nog mogelijkheid is om een kind wat volledig van jullie is te kunnen krijgen door andere mogelijkheden dan zelf nog zwanger worden toch?? Maar kan me ook voorstellen dat dat nog weinig positieve waarde heeft omdat jullie nog meer bezig zijn met het verlies stukje...

@pruts: balen dat ge dubbele afspraak hebt gemaakt...zou leuk zijn als ge beide kunt halen, maar ook maar ff kijken wat handig is voor uw mannetje, tis toch een heel gedoe zo'n reis, hoewel ons kleintje altijd lekker slaapt in de maxicosi in de auto.

hier vandaag aan de was en de opruim, hoog nodig!!

12. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    ow...nog een vraagje trouwens...ik had met kraamfeest leuk mobieltje gekregen voor boven de box, hang ik dat op, helemaal geen interesse in. Ik had op gegeven moment zelf idee dat ze het te druk vond en dat ze het in de weg vond hangen??
    Tot nog toe gebruiken we de box ook als slaapplek, ziet er met bekleding enzo ook meer uit als bed dan als box maar ze is toch op een leeftijd dat ze dit soort dingetjes leuk zou moeten vinden?? Zeker als ik hier bij jullie wel eens reacties lees over mobieltjes en dergelijke...zijn er meer waarvan hun kleintje nog niet echt geinteresseerd is in dat soort speeltjes??

13. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Even een vraag tussendoor hoor, ik lees er nu net wat over....
    In februari is de 9 maandenbeurs weer, en ik denk dat iedereen hier net als ik te kort zwanger was om er afgelopen jaar al heen te zijn gegaan. Zijn er mensen die het leuk vinden om dit jaar te gaan?
    Dan kunnen we misschien ergens afspreken en samen gaan....

Als je er zin in hebt stuur maar een pb :D

14. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    #1094 elisabethbas, 6 dec 2011
    Laatst bewerkt: 6 dec 2011
    Neee, Prutsje, je moet komen! Dan maar een uurtje later op de bruiloft...:x:x:x

Dit zijn de aanmeldingen:

Mum, Wapje en Prutsje zijn nog niet zeker.

Elisabethbas
    Mumtobe21
    Waterlelie81
    Wendyw80
    Meikie
    Prutsje
    Wapje
    Princess01
    Daantje2011
    Dolfijntjes
    Linda0509
    Vaneke
    Wherona
    Mama05
    Rica
    Karine
    Wendy3010

VanEke, lekker lummeldagje gisteren. Ben je nu weer een beetje bijgekomen?

Wasmachine, draait hier ook. En een heel stuk vaker dan toen we nog met z'n tweetjes waren...

Linda, hoe was het bij het cb?

Las net op fb dat het goed gaat met Stijn. Poookie heeft hem de fles mogen geven en geknuffeld en hij ligt hele verhalen tegen zijn knuffel te vertellen. Gelukkig Poookie!!!!:)

edit, toch nog wat overzichtelijks van de lijst met aanmeldingen kunnen maken...

15. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    oh, zie dat mijn exceltabelletje niet heel goed overgekomen is... Jullie snappen het zo ook wel, toch?

Meikie, ik wil graag met je mee naar de negenmaandenbeurs, gezellig! Moet dan alleen wel op zaterdag, want ik ben dan alweer aan het werk en kan het niet maken om een vrije dag op te nemen.

Heb nl in januari een klein opvangprobleempje;). Het kdv waar Timo heen gaat, zijn ze nog aan het bouwen. Alleen is de oplevering twee weken vertraagd, waardoor hij pas vanaf 16 januari kan gaan wennen en vanaf 30 januari pas volledig opgevangen kan worden. Gelukkig had ik dit voorzien en vakantiedagen bewaard, dus die zet ik in januari in. Helemaal niet erg om eerst een maandje twee dagen per week te werken ipv vier dagen. En de andere twee dagen kan ik misschien wel thuis wat doen, als Timo dan nog steeds zo veel slaapt als nu.

16. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Oh, nog een laatste vraagje: vinden jullie het gek als ik voor de meeting etiketjes maak met de namen van ons allemaal en onze zp namen? Dan weet je meteen met wie je staat te praten en hoef je het niet steeds te vragen.

17. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik ga zowieso al naar de huishoudbeurd DENK IK, teminste we gaan nu bijna elk jaar en vorig jaar ben ik ook op de 9maanden beurs geweest...ik vond er eigelijk weinig aan om eerlijk te zijn maar misschien kom ik jullie wel tegen!!!
    Ligt er ook aan of ik moet werken... Wij gaan meestal op zaterdag want anders is de trein reis voor mij een hel! Ik durf al niet zo goed in de trein en dan is het helemaal drama! 2 jaar geleden dacht ik echt dat ik niet meer op deze aarde was :S ;)

18. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Dacht ik gister nog aan maar dacht later hmm straks klinkt dat stom aangezien iedereen al aardig de namen weet...
    Ik haal baby's en moeders nog welleens door elkaar :):):) Niet express maar ik ben echt een zeef...dames nu al mijn excuses haha

19. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Gezellig!!! Dan doen we het toch op zaterdag? :D
    En wbt die naamkaartjes, lijkt me een goed plan. Had ook al zitten denken dat we daar nog iets mee moesten....
    Moet zeggen dat ik er steeds meer zin in krijg, zeker nu Jordy ook steeds een beter ritme krijgt en ik zie dat hij ook goed reageerd op uitjes ;)

20. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Nee hoor helemaal geen stom idee!! Ik haal ook iedereen door elkaar anders ben ik bang hahaha. Had ook al bedacht om G.ijs zijn schoentjes met zijn naam aan te doen. Of dat mutsje van simply colors maar hij is niet zo dol op mutsjes hahaha.

CB was prima de eerste prikjes zitten er weer op. Hij was goed gegroeid vooral in de lengte. Ik ben alleen die lijst van ons kwijt om het op aan te passen. Zal straks nog even zoeken. En inderdaad toch proberen wakker te krijgen voor de laatste fles. Mag pas vanaf 6 kilo en 4 maanden. Dus dat kwam aardig overeen met wat jij schreef EB.

Meeting ik kom ook al vind ik het wel rete spannend. Ben daar normaal niet zo van. Gelukkig hoef ik niet alleen maar mag G.ijs ook mee

Deel Deze Pagina