Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Hebben net twee puckababies mini gekocht op MP voor €35,-. Dan kan de piep in de was, denk dat Timo daar ook al prima inpast. Pruts, is het bevallen?
    Wapje, jeuk kan geen babyacne zijn volgens mij. Ohhh, ik hoop dat het geen eczeem is, dat heb ik al mijn hele leven. Kom er nooit meer vanaf, soms steekt het de kop op en zit mijn hele gezicht onder:(.
    Toch boven voeden dan maar als er visite is?

Princess, schattig plaatje! Heeft ze twee kleuren haartjes of lijkt dat zo?

Zo even boodschappen doen. M is morgen jarig... Houden het heel klein, maar wil wel even wat lekkers in huis halen.

2. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Karine, bij mij! Wil je me pb'en met je mailadres, woonplaats, of je eigen vervoer hebt en evt. iemand mee kan nemen. En je echte naam als dat niet Karine is.

3. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    hier ben ik dan even....
    Inmiddels thuis sinds gisteren, ze vonden dat is zo goed herstelde dat ik al snel naar huis mocht!!!
    We maken het allemaal goed, alleen Jordy die is 's avonds en 's nachts erg onrustig. Kennen jullie dit van jullie eerste dagen? Hij wil maar op mijn vinger zuigen en anders zoiezo mij voelen in zijn handje.
    Nu vanavond sinds de kraam weg is (welke echt top is) is hij heel onrustig veel huilen/krijsen zodra we hem weg leggen. Ik ben erg moe, heb maar weinig geslpen en kom er overdag ook niet aan. Dus ik jank de hele dag door.....
    Hebben jullie tips om te avond nacht een beetje door te komen?
    Wel de vk gebelt, zij zegt dat het krampjes zijn en adviseerd warmte. Nu slaapt Jordy bij mijn vriend op de borst en mijn vriend slaapt nu ook.
    Pffff, sorry hoor. Ben echt heel gelukkig met die kleine enzo, maar weet het even niet meer.....

4. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Meikie, wat fijn dat jullie lekker thuis zijn. Vervelend dat jullie ventje zo onrustig is, kan me voorstellen dat het ontzettend vermoeiend is, wij hebben de eerste 2 dagen L.ars bij ons laten slapen, op de arm of tussen ons in op het aankleedkussen (vond dit wel wat eng, maar we losten elkaar om de anderhalf uur af, dus echt slapen deden we niet). Hij wilde ontzettend graag bij ons zijn. Verder was hij de eerste twee week heel rustig en een tevreden mannetje, hebben hem toen echt amper horen huilen.

5. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ Meikie fijn dat je lekker thuis bent! Herken het wel vd eerste dagen. Je zou kunnen proberen inbakeren of een puckababy. Je kan ook iets met jou geur bij hem leggen worden ze ook vaak rustig van moet je wel uitkijken dat hij t niet rond zn nek kan doen of zn hoofd ofzo he :) Voor kramp vsm cinababy, heb wel eens gehoord dat iemand zo'n handenwarmding in n washandje deed en dat tussen romper en pyama deed maar zelf geen ervaring mee. Op zn buikje met de klok mee wrijven of op je onderarm op zn buikje.
    Pff weet t verder ook niet vervelend he! Die eerste weken zijn echt t zwaarst vind ik hoor. Hoop dat je vanacht een beetje kan slapen. N speentje kun je misschien ook nog proberen? En anders toch gewoon lekker bij je nemen. Succes!! Knuff voor jou meid!

6. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @ Meikie...misschien inderdaad zoals de anderen al zeggen proberen inbakeren, dat werkte bij ons int begin ook goed als ze onrustig was. Best lastig als ge zo alles probeert maar niets lijtk te werken, niet raar dat er dan boel tranen vloeien en het even teveel wordt. Komt de kraamzorg nog een paar dagen, probeer zeker dan ff wat slaap in te halen als zij er is, hebt ge zeker ook nodig met u herstel van KS. Ze vonden mij ook al heel snel mobiel maar merkte dat dat later toch ook best wel opbrak als ik niet genoeg rust nam. Hoop dat ge snel in een beetje ritme kunt komen wat te doen is!

Hier heeft ons meisje beetje last van opstopping. Had sinds gisterenavond 21.30 al niet meer gepoept. Net even geprobeerd met de thermometer en kwam er best een boel uit. Het zat haar best wel dwars, verder lijtk ze weinig last te hebben van krampkes alleen zag ik haar echt proberen drukken bijna zonder dat er wat kwam. Er is niks veranderd in haar voeding of dergelijke afgelopen dagen, iemand van jullie idee waar ze verstopt van kunnen raken?

7. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Meetingnieuws

Ik heb alles eens op een rijtje gezet en dit zijn de aanmeldingen (via pb) tot nu toe:

Meeting
    1. Mumtobe21

2. Waterlelie81
    3. Wendyw80
    4. Meikie
    5. Prutsje
    6. Wapje
    7. Princess01
    8. Elisabethbas
    9. Daantje2011
    10. Linda0509
    11. Dolfijntjes
    12. Vaneke
    13. Wherona
    14. Mama05
    15. Poookie
    16. Rrianne (onder voorbehoud)
    17. Rica

Verder heb ik van Karine, Natalie en Guapetona gehoord dat ze willen komen, maar nog geen pb ontvangen.
    Van Daanquinty, Lindada, Sandra2, Boerderijmama en Muts76 heb ik niets gehoord.

Rrianne en Rica, willen jullie me nog jullie mailadressen pb'en?

De mail gaat er zo uit!

8. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hoi meiden,

Vandaag een emotionele dag. Onze kraamverzorgster kwam binnen en ging op m'n bed zitten voor een goed gesprek. We hebben het gehad over de voedingsproblemen. Heb het al die dagen volgehouden om haar aan de borst te leggen, daarna de fles te geven en daarna te kolven. Begon alleen door te draaien door het slaaptekort. Alles draaide om voeden en het verschrikkelijke weegmoment. Tranen met tuiten gehuild vanochtend, maar wat mijn verstand al dagen zei alleen mijn gevoel nog niet: stoppen met alles en overgaan op de fles. Probeer nu aan het idee te wennen en probeer me vast te houden aan het idee dat ik haar 10 dagen borstvoeding mee heb gegeven. Het werkte gewoon voor ons allebei niet. hopen dat ze nu lekker aan gaat komen. Beetje jammer van de stuwing en ze is nu ook erg onrustig.

@ meikie, ik herken je verhaal! Was hier de eerste nachten ook zo. Wij zijn elkaar af gaan wisselen, zodat we toch af en toe een uurtje konden slapen. Maar niet alleen de eerste nachten hadden we dit, op dit moment wil f ook de hele dag bij ons liggen. Ik denk dat afwisselen het beste is en jank zo veel als je wilt. Ik heb een hele badkuip vol gejankt en wat luchte dat op zeg. Zet hem op meid!!

9. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    daantje hoop ook dat ze nu aan gaat komen maar dat zal hoogst waarschijnlijk wel gebeuren en het zal je dan verbazen hoe snel dat gaat ;);)
    teminste ik had het hier alleen kwam ze niet aan door flesvoeding, pfff maakte me ook zorgen en nu groeit ze lekker, niet heel hard maar toch ze zit netjes in de curve en elk grammetje lucht alweer op ;)

meikie lekker thuis!
    hier is het nog steeds zo dat ze savonds onrustiger is, krampen! dat is al vanaf begin..hier vind ze het lekker om idd in een dekentje gewikkeld te worden...maar het zal beter gaan, het gaat hier nu ookal beter :)

10. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    @ meikie je heb je rust echt nodig om te herstellen merk het nu ook dat ik teweinig rust neem.
    Vandaag papieren bij de rechtbank afgegeven ivm gezag.
    Jesse krijgt nu 5 voedingen van 150 cc dat gaat goed.
    weer op twee woningen gereageerd, ben nu aan het inpakken wat we niet meer gebruiken, er stond al wat dingen ingepakt.

11. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Meikie, wat heerlijk dat jullie al thuis zijn! Ik kan je geen tips geven voor de nachten, Timo slaapt tot nu toe altijd door totdat hij trek heeft. Overdag, zeker 's avonds, huilt hij meer. Dan wil hij graag een speentje of knuffels. Of niets helpt en dan laten we hem (bij ons op schoot) gewoon maar huilen tot de volgende fles.

Daantje, succes met je moeilijke beslissing. Ik herken het volledig!

Het valt me op dat er zoveel dames zijn waarbij de borstvoeding niet of niet makkelijk loopt. Ik dacht er voor Timo's geboorte veel lichter over. Had er in mijn achterhoofd wel altijd rekening mee gehouden dat het bij mij niet zou lukken, omdat mijn borsten de hele zwangerschap nog totaal niet veranderd waren. Al zij de vk dat dat niets zegt.

Natalie, hopelijk gaat één van deze twee huizen door! En ook jij, neem je rust en pak niet te snel alles in. Kan je hulp krijgen bij een evt. verhuizing?
    Jesse ook al op 5 voedingen? Die grote kerels doen het prima! Nu is hun extra gewicht wel een voordeel, dat ze snel naar 5 voedingen mogen. Geef je Jesse 's nachts nog een fles?

12. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Meeting
    1. Mumtobe21
    2. Waterlelie81

3. Wendyw80
    4. Meikie
    5. Prutsje
    6. Wapje
    7. Princess01
    8. Elisabethbas
    9. Daantje2011
    10. Linda0509
    11. Dolfijntjes
    12. Vaneke
    13. Wherona
    14. Mama05
    15. Poookie
    16. Rrianne (onder voorbehoud)
    17. Rica (onder voorbehoud)
    18. Natalie78

19. Karine

13. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    @ EB Ja we krijgen hulp bij het verhuizen.
    Jesse zit ook al op 5 voedingen, dat gaat veel beter dan 7 voedingen, ook helpt de johannesbroodpitmeel erg goed.
    hij komt nog wel rond een uur of 4 dus doorslapen doet hij nog niet

14. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    bedankt voor jullie lieve reakties....
    Hier een redelijke nacht achter de rug. Ben ook weer een beetje bijgekomen gelukkig.....
    Heb de afgelopen 3 voedingen eerst bv gegeven en daarna nog bijgevoed met kv. Maar dat schiet toch niet op.... Ligt ie eerst zo'n 3 kwartier aan de borst en daarna nog een flesje. Vind het zo dubbel want dan nog komt hij weer na 2a3 uur.... En dan nu zo'n stuwing....
    Volgens mij drinkt hij mijn borsten gewoon niet goed leeg....
    Nou zo maar even een goed gesprek met de kraam, wil dat het voor jordy gewoon goed is maar wil zelf ook kunnen genieten :)

Ik heb wel zin in de meeting hoor!!!!

15. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Meikie: fijn dat jullie weer thuis zijn! Bij ons was die eerste week ook wel zwaar, weinig kunnen slapen. Ik denk dat het toch wel door de bevalling komt, dat is voor die kleintjes ook een heftige gebeurtenis! Eerst zitten ze lekker veilig bij hun moeder in de buik en dan opeens in een hele nieuwe omgeving waar het koud is en met vreemde geuren ed. Wij hebben Luna gewoon heel veel bij ons gehouden, dan viel ze meestal wel in slaap.
    Wat de voeding betreft is het helemaal niet gek dat hij na 2/3 uur alweer wil. Zijn maagje is nog niet zo groot dus kan hij niet hele grote hoeveelheden drinken. Pas later komt er meer tijd tussen de voedingen te zitten. Probeer op je lichaam te vertrouwen, ik weet dat het heel eng is dat je niet ziet hoeveel er nou eigenlijk uit je borsten komt maar als hij goed plast kun je er wel van uit gaan dat het voldoende is.

16. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ja bij mij wou de bv zowieso al niet maar als ik dit zo lees is dat ook niet altijd gemakkelijk is!

meeting ja leuk, ik ben benieuwd welke datum het wordt en waar natuurlijk!
    En dan de baby's op een kleedje, nouja die van mij vind liggen niet zo heel leuk als ze wakker is maar daar komen we snel genoeg achter :D ze wil nu al wat rechterop, lekker kijken :)

17. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Rica, misschien kunnen we ook wat wippertjes meenemen! Zal er in ieder geval geweldig uitzien al die baby's bij elkaar.

Ben even alleen. M is jarig en is nu met Timo en zijn familie wandelen. Hadden we al afgesproken voordat ik een wandelverbod kreeg van de vlos :(. Jammer, mar goed. Ben wat was aan het opvouwen, ook nuttig.

18. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @EB gefeliciteerd met M. jammer dat je niet mee kunt wandelen

@Meikie lekker weer thuis eerste week is inderdaad erg zwaar maar komt echt wel goed hoor.

@Wapje hoop dat het meevalt en dat ze geen eczeem heeft, zit hier inmiddels de weken af te strepen tot 3mnd in de hoop dat dan de krampjes over zijn hoop natuurlijk eerder.

Ik lees van vele van jullie dat jullie kleintjes al de nacht doorslapen wat heerlijk zeg ik ben echt jaloers ik probeer het steeds met D.avey maar het lukt maar niet. Misschien geef ik hem dan toch iets te weinig per voeding? We hebben het nu maar verhoogd naar 120cc per voeding maar alsnog komt hij snachts. En hebben jullie dat nou ook dat die kleine eind van de middag meer wilt drinken? Hier is het inmiddels standaard dat de 4uur fles niet voldoende is en hij nog honger heeft, ik leg hem dan aan alszijnde toetje.

@Meeting leuk en spannend hoor. Misschien een rare vraag maar is er wel een mogelijkheid om bijv. te kolven? anders heb ik straks geen voeding voor D.avey ;) Neem zelf ook wel een wippertje mee :p

19. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    hey dames,
    Meld me ook weer eens:). Wil meestal wel eerder reageren, maar zodra ik alles bij gelezen heb, dan meld Mirthe haar;).

Hier gaat alles goed. Zouden vandaag anders naar de beurs maar toch maar vanaf gekeken. Zijn donderdag op stap geweest en dat was blijkbaar teveel want Mirthe was helemaal van slag. Dus nu toch maar weer terug richting de rust.

Voedingen gaan redelijk (genoeg melk hoor). Gister hadden we een regeldagje en deze wordt vandaag volgens mij doorgezet. Ze komt om de 2 á 2,5 uur. Gister had ze om 11 uur de laatste voeding gehad en kwam vanochtend om 4.45 weer :$. Ik schrok er in eerste instantie van, want kon me ff ook niet meer herrinneren of ik haar tussendoor nog had gevoed (zo moe:), heb tussen de middag zelfs nog een uurtje op bed gelegen), maar dat was niet het geval.

Heb ook ontzettend veel zin in de meeting. Lijkt me ontzettend leuk om elkaar te zien en vooral de kleintjes:).

@Meikie, Met bv is het zo dat je 8 á 12 voedingen op een dag mag geven (op aanvraag). Ik lees ook dat je 1 borst geeft. Probeer anders in overleg met de kraam beide borsten eens, als je al het idee hebt dat hij te weinig krijgt. Als je echt heel erg last van de stuwing hebt (pijnlijke borsten) mag je altijd een para nemen en doe anders na de voeding een koud compres erop (mijn kraam maakte die van 1/2 kraamverband nat maken, in een boterhamzakje in de vriezer. Als je ze dan gebruikt in een hydrofiel washandje bij je bh in). Ik hoop dat je er wat aan hebt. Probeer verder heel goed te rusten.

@wherona, Mirthe komt tegen de avond vaker, maar dat is ook bv. Er zal vast wel een optie zijn om te kolven. Maar je kunt ook van te voren kolven en de afgekolvde melk meenemen...

@EB, gefeliciteerd met M.

@gewicht, hier van de week ook op de weegschaal durven staan. Het viel me niet tegen. Ben nog niet op m'n oude gewicht. Er moet nog wel 8 kilo af. Zit nu op het gewicht waar ik op ben begonnen voordat ik ben afgevallen. Maar zie het nu wel als een uitdaging om weer op m'n oude gewicht te komen (het liefste eronder natuurlijk).

Ook m'n HB laten controleren bij ha. Deze zat al op 6,7 en na de bevalling was dit 5,5. Dus gaat de goede kant weer op.

Morgen een afspraak bij HA om m'n knip te laten controleren. Vind dat het inwendig wel mooi heelt maar uitwendig niet. De huid is al hersteld maar niet aan elkaar vast. Dus ben benieuwd wat hij/zij zegt en doet.

Voor de rest vandaag een lazy sunday, heerlijk. Iedereen nog een fijn weekend.

20. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wherona, ik zal kijken of we iets kunnen regelen voor het kolven. Misschien kan ik een locatie vinden met nog een kleine ruimte met een stopcontact. Zo niet, dan laat ik het weten.
    Wat doorslapen betreft, Timo sliep eerder door dan dat wij de nachtvoeding eruit wilden halen. Toen heb ik in overleg met het cb zijn voedingen verhoogd zodat hij wel genoeg krijgt. Omdat hij al ruim 5 kg weegt, mag hij 8 uur tussen twee flessen hebben 's nachts. Als ze lichter zijn, kan de bloedsuikerspiegel teveel zakken als ze zolang niets eten.
    Timo heeft altijd wel genoeg aan de fles van 150.

Hebben jullie dat ook dat je je een beetje verloren voelt als je even alleen bent? Zit echt te wachten tot ze terugkomen...

Deel Deze Pagina