Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Goedemorgen! :)

@ Pruts: Ik snap er ook echt niets meer van... Ook Micah had vannacht maar een fles van 120 en de andere van 80 weggedronken... Pfff.. ;)

@ Meikie & Daantje: Heerlijk zeg maar 1x eruit vannacht!!! :cool:

@ Rica & Dolfijnjes: Ikke erg jaloers!!! :D ;)

Hier net zo'n onstuimige nacht binnen als buiten :)

00.30 Micah voor nachtfles 1
    01.30 Ryano wakker, gloeiend heet, 38.8 graden, dus bij ons in bed
    03.40 Ryano wakker, moest plassen (lag tussenin, dus kon er niet zelf uit ;))
    04.30 Micah voor nachtfles 2
    05.45 Wekker van manlief ;)
    06.50 Ryano wakker en een half uur later ook Micah

Pfff... Ben nu toch wel ietwat gebroken ;) :)

2. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Och och....nachtbrakers weer.....ik durf bijna niet meer te zeggen dat ik goed heb geslapen vannacht..

daantje, ik heb zelf ook nog geen idee welke ik wil hebben voor boven de maxicosi...lastig hè

prutsje, wat vlot met je ongi. Zal indd door de pco's komen...;) anders even bellen met je ha.
    Ik zal nooit ongi worden (ook pco)...aan de ene kant relaxt omdat je geen lasten hebt..maar aan de andere kant ontbreekt een stukje vrouwelijkheid ofzo ;)

S.ofie was gisteren op het cb voor wegen en ze is nu 4140 gram, keurig gegroeid!! Twee weken geleden woog ze nog 3773 gram.

Vandaag geen plannen. Hopelijk blijft het langere tijd droog, kunnen we even naar buiten.

3. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedemorgen allemaal,
    hier best een aardig nacht gehad. Jordy meldde zich weer om 8.30 uur ;) Volgens mij is hij vannacht wakker geworden omdat hij moest poepen, hij had een hele harde klont poep in zijn luier en toen dronk hij ook zijn flesje nog eens niet leeg...:$

@ Prutsje, balen zeg dat je nu 2 keer op moest en dan ook weer zo vroeg in de ochtend. Het is bij nog steeds zo als bj je zwangerschap. Het rommeld heel lang en dan ineens gaat hij doorslapen ;)

@ Daantje, daar heb ik nog niet eens over nagedacht.... Ik ga eens rondneuzen wat er op de markt is :D

@ Rica & Dolfijntjes, lekker hoor zulke nachten.... Hopen dat het bij ons nachtbrakers ook snel zo zal gaan :)

Nu even een broodjes eten en dan strakjes aankleden. Vanmiddag komt er nog een vriendinnetje op bezoek ;)

4. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Goedemorgen

Jeetje wat ben ik jaloers op jullie zeg best wel frusstrerend om te lezen dat veel van jullie al kunnen doorslapen of maar 1x in de nacht hoeven terwijl Davey toch wel een van de oudere beebs is. Gisteren om 20.00 uur flesje deze wel verhoogd maar nie alles op daarna om 1.30 en 5.30

Ook om 1.30 maar 95cc en 5.30 maar 100 dus niet echt super veel
    moet ik daarvoor mijn bed uit hahahaha.

Stormt hier nog steeds blegh hoop dat het droog blijft wil zo effe naar de kruidvat om zo een kerstpakje te halen hihi

5. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Maf, meer van die onrustige of nou ja, wakkere beebs hier snachts!
    Ach, het komt vanzelf!

Karine jij hebt wel de slechtste nacht gehad van ons allemaal!

Ik had voor aan de maxicosi een ding van Woezel en pip gehad, wat een onding!!!! Klittenband laat steeds los!
    Dus snel iets anders zoeken.
    Er is ook van (dacht ik) Tiny love een klein mobiel voor eraan....
    Die lijkt me wel wat!

Ik ga nu maar opruimen, zo de Kids halen op school.

6. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Hier geen storm meer, blauwe lucht en een klein zonnetje!

7. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Goedemorgen allemaal !!

Durf het bijna niet te zeggen met al die nachtbrakers hier maar we hebben weer een heerlijke nacht achter de rug.
    N kreeg om 23.30 de nachtfles en ik heb ze om 09.00 weer wakker moeten maken voor de eerste fles.:$
    Ze was wel even onrustig na de fles maar nadat ik ze weer in haar Woombie had gedaan is ze vrij snel gaan slapen.

@meeting,weet niet zeker of ik wel kan komen zaterdag..
    Heb er onwijs veel zin in maar mijn man ziet het niet echt zitten om daar een paar uur rond te hangen in een indoor speeltuin.
    Probeer hem nog wel over te halen en anders laat ik het op tijd aan je weten,eb.

@streep,hier geen streep gehad deze zwangerschap,wel ontzettend veel striae.
    Buik is alweer aardig in model nog een paar kilo en ik zit weer op het oude gewicht.

@poookie,wat een goed nieuws van Stijn!
    Nu lekker gaan genieten thuis!

@kerst,De kerstboom gister opgezet en eerste kerstdag gaan we met mijn vader,zijn vriendin,haar kinderen met aanhang en kinderen
    naar een restaurant hier in de buurt voor een buffet.
    Tweede kerstdag vieren we bij mijn schoonouders met bijna al zijn broers en zus en aanhang.
    Oudjaarsdag is mijn man jarig en dan gaan we met vrienden eerst uiteten in een all inn restaurant hier in de buurt.
    Daar is voor de kids een apart buffet en een groot speelgebeuren.
    Daarna lekker thuis spelletjes doen met een hapje en drankje.

@eb,jij ook goed nieuws gehad bij de gyn.
    Mijn gyn stond er ook al versteld van dat ik alles zo netjes op kon houden.:)
    Ik heb wel de opdracht gehad dat ik bij een eventuele volgende bevalling dus preventief geknipt word.

@ongesteld,hier nog niet ongesteld geweest.
    14 dagen terug na het plaatsen van de Mirena wat lichte spotting gehad maar daarna niks meer.

Zo nu eerst maar eens douchen,dan nog even langs het werk om N te showen.
    Daarna nog even de stad in en dan vanavond nog een 25 jarige bruiloft.

Dames,een fijne dag allemaal !!

8. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Nog geen tijd gehad om terug te lezen, maar even een vraagje over de rode bultjes? L. heeft dit aan de li-kant van zijn gezicht.
    Zou het door wasmiddel komen? Hij slaapt namelijk op die kant van zijn gezicht. Of zou het iets van eczeem zijn? Achter zijn oor heeft hij ook een wat rare plekm schilferig, rood.

Pruts lijkt dit op wat X. ook had/heeft? Heeft de neutral wasmiddel geholpen?

9. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    rrianne dat heeft lois wat op haar wangen en naast de ogen gehad, ik heb het ingesmeerd met rijke baby olie en na 2 dagen was het weg... voelt het ook droog aan???want hoe je het beschrijft lijkt het wel wat op wat lois ook had.... misschien als je rijke baby olie van zwitsal hebt dat je dat gelijk even probeert??

ja nou meiden zulke nachten heb ik niet altijd hoor!!! de hele week was het 4,5 uur a 5 uurtjes..... maargoed oke oke ik mag niet klagen vind ik! ik heb best lang het met 3 uurtjes moeten doen terwijl ik elders al las en hoorde dat ze doorsliepen...naja dan zakt je de moed wel even in de schoenen maar het komt vanzelf!

10. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Wherona, haha lekker hoor! Ik had het laatst omdat ik zo eigenwijs was om niet naar de container te lopen (regende zo hard), dus ik had een kleine poepluier in een plastic zakje gedaan, kom ik terug van boodschappen, hele huis ruikt zuur bleeehh!

Wapje, kan ook echt niet van de snoep afblijven, haal nu maar zo min mogelijk in huis.

EB, wat fijn dat het herstel zo super gaat! Hopen dat Timo morgen weer de oude is.

Dolfijnjes, wat lekker! Ook een kindje met veel zuigbehoefte;).

Pruts, balen van je ongi. Maar met pcos is het toch juist dat je weinig/tot niet ongesteld wordt. Tenminste ik ben voordat ik zwanger werd van L. 5 maand niet ongi geweest dit kwam ivm de pcos vertelde de gyn.

Daantje, hier ook nog steeds niet ongi hoor. Had wel steeds het gevoe 2 week geleden, maar inmiddels nergens meer last van.

Waterlelie, super dat S. zo gegroeid is.

Wendy, veel plz vanavond!

Karine, balen, hoop dat de rest van de nacht beter was. Aaah sneu, lees nu dat hij koortsig is? Alweer gezakt?

Meikie, aaah wat sneu harde ontlasting:(.

Hier een goede nacht, gisternacht om 05.00u voor de fles, dus dacht doorslapen woensdag was eenmalig. Maar vannacht ook weer keurig; 23.15 tot 7.15. Hoop dat alle nachtbrakers hier ook gauw van mogen genieten!

11. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Rica, hij heeft het altijd wel wat en als ik het idd goed insmeer gaat het best goed, smeer er vit e creme op, vaseline of zalf van Weleda. Maar op dit stuk van zijn gezicht helpt het niks.

TIP (voor meiden die de puckababy te dun vinden)
    Zat gister te surfen omdat L. uit zijn puckababy groeit.
    Nu kwam ik dus een Puckababy mini Warm 59,95 tegen en een winterversie 69,95 (daar hoef je geen dekens bij te gebruiken).
    Ideaal, ik wist dus niet dat deze er waren.

12. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    goedemiddag dames...

hier beetje druk, volgens mij is E. een sprongetje aant maken, 8 weken, dus zou kunnen...en ze is steeds meer geinteresseerd aant raken in dingetjes en dergelijke, gewoon liggen in de box zit er niet meer in, mam kan dus regelmatig heen en weer draven voor vanalles als ze niet goed zit of het niet naar haar zin heeft :)
    Weinig tijd om te reageren hier dus!! Ze zit nu in de wipstoel vrolijk te lachen, met lachje opt gezicht in slaap te vallen nu...echt superschattig om te zien :D

Gisteren gezellig al kerstinkopen gaan doen met mijn zus, altijd gezellig rond deze tijd van het jaar, dit weekend zullen we ook wel kerstboom op gaan zetten denk ik...

@pookie: goed nieuws!! Toch weer de plek waar hij hoort te zijn he :)

@nachtbrakers: hier was het voor mij ook weer 4.30 tijd om op te staan, kolven en fles en hup terug in bed :) Deze morgen om 9 uur heeft mijn hubbie fles gegeven voor hij ging werken. HAd er niks ven gemerkt, schoot om 10.30 wakker en hoorde haar neit...vond dat het zo laat werd dat ze wakker werd...ik vol schrik gaan kijken bij haar, lag er een briefje van pap :D dus mam heeft lekker uit kunnen slapen

@ all: zaterdag gaan we babyfoon kopen, ga ik haar voor haar slaapjes boven in bed leggen aangezien ze de box nu meer leuk begint te vinden om te spelen. Welke babyfoon raden jullie aan??

13. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Wij hebben de supernova wel iets duurder maar heel blij mee, vooral dat we hem op veel verschillende manieren kunnen instellen. Met geluid, zonder geluid, alleen trillen of alleen het lampje. Ook fijn als je verjaardag elders hebt.

Verder kom ik alleen ff zwaaien en me afmelden, gaan zometeen ff op kraamvisite bij onze beste vrienden. G.ijs gaat nu ook ff mee. Zal wel een heel verschil zijn G is vandaag precies 2 maanden en het zoontje van hun 1,5 week nu. Daarna rijden we door naar de veluwe voor een familieweekend met zaterdag ook nog sinterklaas en vermoedelijk rijden we vanuit daar maandag naar Den Haag op bezoek bij vrienden. Manlief heeft 6 dagen vrij nu en ze zitten al aardig volgepland zo hahaha.

@nachtbrakers een dikke knuffel hoop zo voor jullie dat ze snel het licht gaan zien en net zo lekker gaan doorslapen als de andere beebs hier!

14. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Met Ryano gaat het weer goed, gewoon weer 37.2 ;)
    Micah slaapt nu eindelijk even. Vanmorgen in totaal 50 minuten geslapen :$
    En dan nog niet doorslapen... Whahahahaha...

@ VanEke: Wat heerlijk hoe je beschrijft hoe E. lacht en lol heeft in de box :)

@ Wendy: Jammer als je niet bij de meeting kunt zijn!

@ Pruts: Vet balen van je ongi!! Ennuh... Deze slechtste nacht kom ik vast wel weer te boven :) ;)

@ Poookie: Toppie!!

@ EB: Hoop dat Timo snel weer opknapt!

15. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Oh en Super dat Stijn thuis is!

16. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ben ik weer even, drukke dag. Zometeen de laatstemlading collega's op kraamvisite. Nog net op tijd, over drien weken ben ik alweer aan het werk... Dan vanavond mijn zwager en schoonzusje te logeren. M en zijn broer gaan stappen, leuk, doen ze nooit. Maar ik moet dus het hele huis netjes maken...

Ongi, ik ook nog niet, Timo is 9 weken. De gy zei dat dat heel normaal was, maar als ik over 6 weken nog niet menstueerde moest ik aan de bel trekken. Ze zei ook dat je de eerste menstruatie vaak niet eens merkt qua bloed, omdat er dan nog niet genoeg baarmoederslijm is om af te stoten. Daar kan wel het ongi gevoel van komen.

Buik, was idd slanker een week of twee na de bevalling. Jammer! En de streep heb ik nu wel, tijdens mijn zwangerschap niet.

Wendy, echt jammer als je niet kan komen. Kan je niet iets met Wapje regelen? Of met VanEke, die komt uit Rotterdam.
    Er blijft anders maar een klein groepje over in best een grote zaal...

Mannetje huilt. Ik ben weg!

17. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ rrianne, wat een goede tip over de puckababy! Ik heb trouwens zelf het idee dat de maten wel heel klein zijn. 1-3 maanden voor de piep...ons kindje is niet groot (maand oud was 52,5 cm), maar geloof nooit dat ze 3 maanden in de piep past. Heb de mumini gelukkig ook al in huis.

@ vaneke, wij hebben de Philips avent en zijn er super tevreden over. Werd ons door veel mensen aangeraden. Hoor ook goede verhalen over alecto.

Ik denk dat wij vandaag ongeveer de laatste echte kraamvisite hebben gehad, heerlijk! Eindelijk echt rust in het huis.

Vandaag rustig dagje verder. Hebben lekker gewandeld, baal echt dat het weer nu een stuk slechter is.

18. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik heb de alecto db-88? of dbx-88 naja de 88 :)
    prima ding, klein nachtlampje (naja sterretjes) en muziekje die ik op afstand kan bedienen. heb nog geen andere baby's gehoord aangezien het hier in de straat een babyboom is!!

mijn ongie was 22 nov maar het was zooo weinig, niet het rode wat het was maargoed ik ben benieuwd of mn cyclus snel weer op de regel is...van mij mag het nog wel even duren...die rot hoofdpijn vind ik niks.

en ik lees over de buiken die weer wat groeien nou hier ook en dat niet aleen ook de kilo's weer!! en dan komen de feestdagen nog...naja scheelt ik ga me inschrijven voor fitness en groepslessen dus scheelt.
    mijn buik was zo plat een week na de bevalling, daarna wat slapper en nu is het een beetje bollig weer...net als die lovehandle's pff jammerrrr

wendyw wat heb jij een lekkere slaapkop zeg...hmm dat is ook wel heel lekker!!!

ennuh die streep op mn buik zit er nog!! lelijk ding... maargoed volgens mij is hij wel iets vervaagd maar nog niet je van het...

19. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Babyfoon; wij hebben ook de Alecto dbx-88 (op aanraden van de meiden hier:D), gebruik de slaapliedjes erg veel. L. wordt er erg rustig van tijdens het verschonen en het inslapen. En ook niet geheel onbelangrijk; nog een redelijk leuke prijs!

Linda, een heel fijn weekend! Klinkt leuk.

Karine, wat fijn dat de koorts gezakt is!

EB, gezellig avond samen.

Daantje, nee volgens mij vallen ze ook niet heel groot uit. L. is een vrij gemiddeld kind, maar eigenlijk is die hem nu toch echt te klein.
    Dit weekend even een nieuwe scoren. Hoop dat ze de winterversies ook in de winkel te krijgen zijn, kan ze niet heel veel via onlineshops vinden.

Buik; mijn buik was ook platter de eerste 2 a 3 week na de bevalling, maar komt dit ook niet om dat je buikspieren naar de zijkant zijn geschoven en inmiddels weer terug op zijn plek zitten? In kilo's ben ik namelijk meer afgevallen.

20. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @prutsje, O meid ik gun het je zo…. Hopelijk dat hij snel z’n schema aanpast. Anders zou ik het zelf proberen van het weekend. Kijken hoe hij er op reageert en of het dan ook beter werkt en uitkomt.

@karine, Ook al zo’n pittige nacht. Ik wens ook jou een betere nachtrust toe.

@daantje, Heb de maxi cosi 2e hands gekocht en kreeg daar zo’n speeltje bij (van tiamo)

@Rrianne, Mirthe had dit op haar hele gezichtje. Komt door de voeding. Inderdaad goed smeren (doe ik niet altijd, want ben bang voor gevoelig huidje, omdat ik zelf eczeem heb)

@ongesteld, nog steeds niet. Ben ook nog niet aan de pil begonnen.

@vaneke, Leuk dat ze nou zo actief wordt en alles begint te ontdekken. Wij hebben de alecto dvm 70

@buik, Het blubberd wat :D. Maar geen zwangerschapsstreep wel striae. Dat is wat minder. Maar ik heb er wat moois voor terug gekregen. Zal me binnenkort weer even wegen. Heb wel het idee dat ik weer wat kwijt ben, maar niet van m’n buik L

@hier, een goede nacht gehad dus. Ze heeft gister om 22.30 laatste voeding gehad en ze kwam om 5.30 daarna om 10.00 en om 14.00. Ze ligt nu nog lekker te slapen. Heerlijk zo’n speen :D. Dus zit sowieso al op een voeding minder, echt heerlijk.

Heb zonet een kerstboom gekocht en zal deze vanavond even ophalen. Tevens tussen de buien door boodschappen gedaan. Vanochtend een vriendin langs geweest. Was super gezellig. Is van 11.15 tot 13.15 geweest. Dus een geslaagde dag gehad. Gaan nu naar so en gaan daar eten.
    Gluur vanavond wel weer ff, anders fijne avond.

Deel Deze Pagina