Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Meikie, aaah super toch! Jullie wens kwam dus heel snel in vervulling;) Jaa kerstboom(pje) staat al! Heb de kinderbijslag ook aangevraagd, was zo gedaan.

Wherona, was batman leuk?

Vaneke, hier volgens mij met 8 week ook duidelijk last van het sprongetje gehad. Fijn dat het weer voorbij is:D.
    Karine, hahaa leuk kerstdiner;)

Rica, was hetgezellig met je vriendinnen? Owww lees nu dat je het niet zo naar je zin heb gehad.

Wapje, aaah was de verwarming stuk? Bleeeh niks aan.

Daantje, wil dus niet echt lukken op dr eigen kamertje?

Dolfijnjes, heb zn bedje weer een btje omhoog gezet en is
    vannacht keurig blijven liggen! Ben je toevallig ook een trouwe kijker van Derek?

Pruts, alvast veel plz op de bruiloft!

DQ, vervelend meid! Nu weer de goede kant op? Hoe was het bij de HA?

Wherona, kan me je gevoel heel goed voorstellen. Slaapt hij zo onrustig heb je het idee? Of is het echt honger? Ga je nog naar het CB vandaag?

EB, jaaa, sinds 2 week moeten we L. ook wakker maken voor de laatste fles.
    Ben ook benieuwd naar de 123 speen van Avent.

Het is dat ik 's nachts niet op mijn telefoon kijk, maar anders was ik de eerste nachtbraker hoor, bleeeh wat een nacht. Het begon al om 02.00 huilen, speen en weer stil en zo elke half uur tot half 4, toen was het stil. En om 05.30 had mnr wel zin in eten. Goed mag niet klagen, was de eerste enorm onrustige nacht weer sinds tijden.

Vraagje; ik wil de kinderopvangtoeslag aanvragen, maar kom telkens op 2011 uit. Weet iemand of dit nu al kan of dat ik dit pas in het nieuwe jaar kan doen?

2. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @Voeding: laatste fles krijgt ze tussen 22 en 23 uur. Afhankelijk vanaf wanneer ze fles ervoor gehad heeft. Heb donderdag voor het eerst met 10 cc opgehoogd naar 130, en dan de nachtfles met 10 verminderd, en zomaar opeens ging ze van zaterdag op zondag doorslapen. Dacht eerst dat dat was doordat ze dat sprongetje had gemaakt en erg moe was, maar deze nacht toch weer dus nu hopen dat het een blijvertje is. Gisterenavond heb ik dan maar opgehoogd naar 140 en de dagfelssen vandaag 130 gedaan. Morgen sowieso naar CB, dus benieuwd wat zij ervan zeggen. Heb nu ongeveer volgend schema: 8.30 - 12.30 - 16.00 - 19.00 - 22.00, met uitloopjes van halfuurtjes...best netjes toch :)

@Wherona: best vervelend idd dat 2x snachts opstaan, dat hij na de fles van 19.30 ook zo lang kan volhouden! Wakker maken rond 23 uur lukt dan niet?? dan hebt ge iig dat moment rond 1.30 misschien opgevangen?? u schema ziet er verder helemaal zelfde uit als bij mij, alleen heb ik nog een avondfles van 23 uur ipv 1.30 (en sinds kort die nachtfles niet meer)
    Hetgeen wat DQ zegt houdt ook wel steek...maar dan gaat ge wel naar 5 flessen als die 1.30 dan wegvalt, maar als hij dan 150 drinkt per keer moet ge toch aan genoeg komen wss??

@Rrianne: idd lekker dat het weer voorbij is...ze is meteen weer stuk minder onrustig!

@DQ: ik raak ook soms uit inspiratie wat te doen met haar als ze lang wakker is, hier vind ze dan ook altijd alles maar heel kort leuk...even in de box, even in de wipstoel, weer ff op schoot....Meestal zet ik dan uiteindelijk de wipstoel bij mij en zit ik maar wat te vertellen tegen haar...zit ik met laptop op schoot te vertellen over wat er met jullie kleintjes allemaal gebeurt (dan is ze al op de hoogte voor de meeting straks ;)) En na tijdje valt ze dan in slaap...

@Meikie: ik ga straks ff opzoeken hoe het zit met naar de meeting rijden enzo, en dan stuur ik nog ff PB om wat af te spreken!!

ik nu maar weer ff kolven en dan straks ff boodschappen doen...moet nog paracetamolzetpillen halen, morgen eerste prikjes!!

3. Princess01

Princess01 Niet meer actief

goeiemiddag...

wanneer wordt er besloten of het zaterdag doorgaat. Ben het er wel mee eens dat er nog een meeting gepland wordt voor de dames die door omstandigheden niet kunnen.

hier gaat het super met de voedingen, heb zo ineens het schema wat ze bij het CB toepassen.
    7:00
    11:00
    15:00
    19:00
    23:00
    Heb er niks voor gedaan, het is gewoon ineens zo. Moet zeggen dat ze in de ochtend wel eens te laat is, zo rond 7:30... Maar toch komt ze dan rond 11:00 weer.

Wherona... Wat vervelend dat je er 2 keer per nacht uit moet.

DQ... hier is ze ondertussen al een half uur tevreden in de box. Ook heb ik een schommelstoeltje wat ze helemaal geweldig vindt. Maar soms weet ik het ook niet hoor, en ze heeft ook momenten dat het alleen maar goed is als ik met haar rond loop. Zodra ik ga zitten is het mekkeren. Dit doet ze ook in de auto, zodra ik stilsta dan is mevrouw boos.

Prutsje... Veel plezier op de bruiloft, ik snao het dat je daar voor kiest. We moeten gewoon weer snel nog een meeting doen.

Rica... Wat jammer dat je er niet van genoten hebt. Volgende keer inderdaad iets gaan doen waar ook jij plezier aan beleeft.

Wij vieren kerst dit jaar in Nederland. Normaal gaan we naar schotland maar we gaan nu met oud en nieuw. Dus lekker eten met mijn ouders. En een avondje leuk met zijn 3en thuis.
    Verder gaat hier alles zijn gangetje, paar mindere dagen gehad maar die zijn weer voorbij. Was even zo teleurgesteld in een zeker persoon. Maar zal jullie niet lastigvallen met dat verhaal. Nu uiteindelijk toch vanavond naar de Bios. Zouden eigenlijk zaterdag al gaan.

4. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @DQ heb ik ook al geprobeerd als ik het allemaal kan uitrekken en hem een fles om 22.00 geef dan komt hij alsnog om 1 of 2 uur en dan weer om 5/6 uur.

@Rianne overdag is hij best veel wakker als hij zijn fles van half acht / acht uur heeft gehad dan valt hij om 21.00 uur als een blok in slaap kan de klok erop gelijk zetten. En dan is hij ook niet wakker te krijgen.
    Neem nou net om 13.00 uur een fles van 150+5 aangeboden tijdens het drinken valt hij dan in slaap en drinkt dan heel moeizaam heeft 130 gedronken, en daarna dan weer klaar wakker zijn.

@CB heb ik ook niet echt veel aan ze zeggen dat een baby het zelf regelt en daar heb ik me bij neer te leggen ik kan er niets aan doen en moet gewoon geduld hebben totdat Davey wel doorslaapt. Wel vonden ze het vreemd dat hij juist minder is gaan drinken ipv meer.

@Meeting gaat deze zaterdag nou door? of gaan we het toch een andere keer doen zodat de andere er ook bij aanwezig kunnen zijn.

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ Wherona, de meesten van de nachtbrakers geven de fles ook na 22.00 uur s avonds. Als ik haar rond 19.30 zou geven dan komt ze ook twee keer per nacht. Mogelijk dat je elke voeding langzaam gaat verschuiven, zodat de laatste fles straks rond 22 of 23 uur is? Oh lees nu dat je dat al geprobeerd hebt. Ik vind 19.30 tot 01.30 al best lang!
    @ Meikie, aanvraag was 1 minuut werk.
    @ Rrianne, ik heb de goedkeuring van de kinderbijslag al ontvangen, dus aanvragen kan al.
    @ DQ, hier gaat ze een half uur in de box (soms wel drie kartier). Ze vind haar mobiel prachtig. Voor de rest soms in het wipstoeltje en natuurlijk gezellig kletsen op schoot.
    @ Vaneke, succes met de prikjes!
    Vandaag gezellig bij schoonzus op visite geweest, boodschappen gedaan en nu lekker op de bank. Geen bijzondere dag verder. Morgen is mn vriend gezellig vrij dus maken we er weer een leuk dagje van.
    @ Kindje met uitslag die naar de dokter ging vanmiddag (sorry van wie was die ook alweer?) Was het verder onschuldig?

6. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Meeting gaat door en we plannen gewoon een nieuwe op niet al te lange termijn voor wie nu niet kan en wel zou willen.

Nu even mannetje knuffelen, heeeel belangrijk!!!

7. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedemiddag meiden,
    hier vandaag heerlijk een flink eind wezen wandelen, mijn sm ging gezellig even mee :D. Eerst even naar het tuincentrum en daarna even langs papa op de bouw :)
    Nu slaapt Jordy lekker, kreeg wat eerder de fles. Hij had bij thuiskomst flink gepoept en dus klaar wakker na het verschonen. En tja wat wil je als je wakker bent en bent verschoont....Juist de fles en als die niet snel komt ga je gewoon heeeeel hard brullen, hahaha!!!
    Nog even een vraagje mbt ongesteld zijn. Het valt mij op dat dit een vrij heftige menstruatie is, als ik plas is alles oranje/rood en ook de maandverbandjes vullen zich goed. Is dit normaal bij een eerste menstruatie na de bevalling?

@ Kinderbijslag, inderdaad deze moet bij een eerste kind aangevraagd worden zag ik net. Wilde ik het aanvragen was mijn digid weer verlopen. Dus nu eerst weer een nieuwe aangevraagd en dan de aanvraag voor de kinderbijslag doen :)

8. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    nou ben bij de dokter geweest en het is berg wat hij heeft dus gelukkig onschuldig.

9. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    O, dat is fijn!!! Dat behandel je met olie toch?:(

10. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    Hoi dames!

Ik heb tijdens de zwangerschap niet met jullie meegekletst, maar ben jullie wel de laatste dagen aan het volgen. Leuk om te lezen hoe het met de baby's van rond dezelfde leeftijd gaat. Ik had eigenlijk in juni mijn tweede kindje verwacht maar dat werd een miskraam. Ik ben wel bij dat forum mee blijven kletsen en heb me daarom ook nergens anders aangemeld. Nu merk ik wel dat zij met hele andere fases bezig zijn dan ik dus lees ik meer bij jullie mee.

Ik zal niet heel fanatiek meekletsen want ik mag vrijdag alweer fulltime aan het werk en met nog een peuter erbij is het wel druk ;). maar vinden jullie het goed als ik meelees en af en toe mee klets?

Ik ben iig 4 oktober in 10 minuten bevallen van een tweede zoon. Mijn eerste is 2 jaar en 2 maanden. Het zijn allebei hele lieve kindjes. Mijn tweede heeft wel verborgen reflux en dat is heel heftig geweest maar we hebben het nu redelijk onder controle met een hoop aanpassingen en medicatie. We mogen in ieder geval niet klagen wat slapen ed betreft want hij slaapt door van 22:00 tot 07:30 en is eigenlijk bijna altijd vrolijk. Soms is het slapen overdag moeilijk als hij last heeft van zijn reflux maar dan laat ik hem vaker slapen in de maxicosi of schuin in het voedingsmiddel in de box. Zijn schuine bedje is dan vaak nog niet schuin genoeg.

Hij krijgt 5*180/6 en komt dus om de drie à vier uur. Aangezien de eerste en laatste vroeg en laat zijn moeten we er soms maar 3 uur tussen laten anders redt hij het aantal 5 niet.

Ben benieuwd of er meer kindjes met (verborgen) reflux zijn?

Dat was even in het kort mijn verhaal. Ik hoop dat ik welkom ben en als er vragen zijn schiet maar raak!

11. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    Hey supermom,

welkom hoor!! logisch dat ge meer meeleest bij mama's die met baby;'s van de zelfde leeftijd zitten, dus ga lekker u gang hier hoor, ben zelf ook pas sinds mijn zwangerschapsverlof bij deze groep aangesloten, ervoor ook te druk hiervoor, en opeens had ik bakken van tijd ;)

Vervelend om te lezen van uw miskraam, maar gelukkig deze wel goed gegaan, en dan nog wel in 10 minuten!! Hoe hebt ge dat gedaan?? :D Daar zullen er vast een boel jaloers op zijn, of misschien is het dan eens zo heftig als het zo snel gaat??

Hier geen last van reflux, toch voor zover ik kan merken niet, volgens mij heb ik het wel al vaker gehoord hier maar weet niet meer vanbuiten bij wie...

groetjes
    kristel

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    het ging toch gewoon door? en dan ook gewoon een volgende keer met zn allen??
    teminste zo heb ik het begrepen...maar is de zaal zo groot dan voor zo weinig mensen?
    met hoeveel zijn we uiteindelijk? 14? is toch ook wel gezellig?
    naja ik lees het wel, het maakt me niet uit, pas me wel aan ;)

13. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Vaneke, ons voedingsschema is ongeveer gelijk aan de jouwe, afhankelijk van of hij door slaapt of niet. Succes morgen!

Princess, leuk, heb je familie in Schotland wonen?

Daantje, hmmm op welke site heb je het gedaan toeslagen.nl?

DQ, fijn dat het niks ernstigs is.

Supermom, gezellig. In 10 min? Van wee tot uitdrijving of het persen? Hier ook een kindje met Reflux (alhoewel we nu niet meer zeker zijn of dat het was of het aan de koemelkallergie lag). We zijn de medicijnen dus ook al aan het afbouwen en het gaat tot dusver heel goed.

Hier een gezellig dagje, even bij een vriendin geweest en haar zoon. Ze is nu 18 week zwanger van de tweede. L. deed het ook weer goed. Merk dat het al steeds makkelijker gaat om hem overal mee heen te nemen.

14. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @rrianne, het persen duurde 10 minuten, maar
    mijn eerste wee was meteen een perswee! Ik heb de hele ontsluiting niet gevoeld. Om 12 u braken de vliezen en een uur en driekwartier later begon meteen de eerste perswee ! Drie keer persen en klaar! Ik was bevallen voordat ik met mijn ogen kon knipperen.... Dat was bij de eerste wel anders. Heb helemaal geen na weeen gehad en de baarmoeder was n de eerste meting al zo ver gezakt als normaal in een week! Ik geloof 6 vingers onder de navel ofzoiets? En ik heb er niets van gevoeld.net een sprookje

15. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Daantje die tijd ertussen is ook al best lang alleen de verkeerde tijden

@DQ gelukkig niets ernstigs maar wist niet dat het ook groenig kon zijn

@Supermom welkom en nog van harte gefeliciteerd met je 2e kindje en wat een snelle bevalling zeg jeetje een record tijd

Nou hier gaat het weer vreemd hoor met de voedingen had hem om 16.30 een fles gegeven wederom niet leeg gedronken 130cc toen begon hij om 18.30 te huilen speentje gegeven werkte even maar om 19.00 was het echt krijsen dus maar een fles gegeven 160cc hmmm benieuwd wat hij nu gaat doen. Heb maar een raar kind hoor :D

16. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wherona, als je Davey nou toch probeert wakker te maken om 23 uur? Dat het eerder niet lukte wil niet zeggen dat het nu ook niet lukt. De gewoontes van onze kindjes kunnen haast met de dag wisselen.

Supermom, leuk als je hier af en toe mee wil kletsen.

Meeting, het ligt aan Wendy en Mum met hoeveel we zijn. In ieder geval met 14. Wendy en Mum, weten jullie al of jullie komen?

Ik heb een topdag gehad. Ben vanochtend met Timo naar mijn werk gewandeld, leuk om daar weer eens even te zijn. Ze hebben de hoofdingang aan het begin van mijn verlof verplaatst, dus ik kon de weg naar mijn afdelig niet vinden, heel vreemd! Timo heeft heel bij de hand op mijn schoot gezeten en zitten lachen naar mijn collega's.
    Daarna via de stad naar huis gewandeld, het was zulk mooi weer dat ik lekker wat verder wilde lopen. Thuis even op de bank gezeten, daarna Timo in bad en fles en toen alle foto's van de afgelopen twee maanden op de computer geordend.
    Verder niets bijzonders, maar het was gewoon heerlijk!

Timo heeft alweer een doorlekluier, de vierde in drie dagen tijd. We hebben nu pampers baby dry maat 2, daar zou hij toch echt nog even in moeten passen, maar misschien is het wel tijd voor een maar groter. Maar die komen nog ongeveer tot onder zijn oksels...

17. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Supermom, wowwww.. Zo durf ik een tweede bevalling wel aan;) hahahaah. De eerste 7 cm gingen bij mij in 1,5 uur, dit was ook prima te doen. Maar die laatste 3 cm.... Pffff! Hoe heet je zoon(tjes)?

EB, klinkt als een gezellig dagje. L. heeft dezelfde luiers, ook nr 2. Hier nog geen doorlekluiers gehad, alleen met andere merken. Zit de luier dan zo vol? Of lekt het er echt bij langs? Piemeltje wel goed naar beneden?

Wherona, maar zo komt D. wel redelijk goed uit met zn laatste voeding denk ik?

18. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ superzoom ik ben ook zo snel bevallen alleen was mijn eerste wee niet gelijk een perswee ook 10 min van uitdrijving tot geboorte en 3 x geperst. IK VOND T ERG HEFTIG was dat bij.jou ook.zo verschrikkelijk?

Hier ook 2x per nacht eruit! Ze heeft om 21:00 voor t laatst gedronken red ze.echt niet hele nacht mee.

Verder kan ik t ff niet bijhouden met.jullie geklets.sorry meiden!

19. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ja, zijn luiers zijn echt vol. En zijn piemeltje doe ik altijd naar beneden, let ik altijd goed op. Maar hij zit al tegen de 6 kilo aan, misschien moeten we toch overstappen naar een maatje groter.

Net de afmelding van Wendy binnen. Jammer dat je niet komt, maar we zagen het wel een beetje aankomen. Hopelijk de volgende keer!

20. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Jammer, Mum heeft zich ook afgemeld. We zijn met 13 dames:

Wendy3010

Wherona

Rica

Princess01

Elisabethbas
    Mama05
    Linda0509
    Vaneke
    Waterlelie81
    Dolfijntjes
    Daantje2011
    Karine
    Meikie

Ik zat te denken, we hebben nu twee zalen, ook eentje voor de borstvoeding/kolven. Wie denken die zaal nodig te hebben? Anders vraag ik of ze een kamerscherm in de gewone zaal neer te zetten voor wat privacy. Dan is die zaal wat voller, want volgens mij (als ik naar de foto's op internet kijk) is het best een grote ruimte.

Deel Deze Pagina