@van eke, Heerlijk dat ze zo lekker doorslaapt. Maar ik zou zeggen juich niet te vroeg Ik denk dat je ook beter kunt hebben dat ze de hele nacht doorslapen in plaats van uitslapen, terwijl dat ook wel lekker is. Mooi voedingsschema @karine, Dan is het inderdaad wel lekker dat Micah nachts doorslaapt. Hoe is de intake gegaan op de basisschool? @meikie, Vind dat je het doorslapen mag noemen als het eigenlijk naar ons zin is Maar inderdaad 5 uur achter elkaar aan is al flink @wherona, je kunt altijd proberen om de voedingen te verschuiven zodat hij de fles van 19.30 later krijgt. En dan is het kijken hoe laat hij dan komt. Weet niet of dit ook een optie is. Maar je bent een top moeder hoor. Dikke knuff voor jou. @Rrianne, geen trouwe kijker maar zie het wel eens. Die van vorige week toevallig opgenomen. Moet hem alleen nog terug kijken. Fijn dat het nu al wat makkelijker gaat om L mee te nemen ergens heen. Lijkt me voor jezelf ook wel lekker, dan ga je er ook wat makkelijker uit. @DQ, wat fijn dat het niks ernstigs was. @supermom, Altijd leuk als iemand mee kletst en leest. Fijn dat het nu wel wat beter gaat, wel vervelend dat hij zon last had van de reflux @rica, de meeting gaat gewoon door hoor. @EB jij ook al een lekkere middag gehad. @hier, vanochtend niet veel gedaan. Vanmiddag even de boodschapjes gedaan, daarna gevoed en ook ik ben een groot blok om geweest. Heb wel een uur gewandeld, het was zulk lekker weer. Zal morgen naar mn vriendin en haar zoontje. Heb er zin in, het is alweer een tijdje geleden dat we echt hebben afgeproken. Ow mirthe vanavond erg onrustig. Had ze gister avond ook al. Heb ook chocolade gehad, maar daar mag het toch niet aan liggen?
Ik heb er denk ik geen moeite mee om zo te voeden. Dus om mij hoeft die 2e zaal niet. Bescheiden groepje zo. Kijk er ontzettend naar uit. Blijft de prijs dan hetzelfde?
Ja, het is gewoon een prijs per persoon. Zal vragen of het lager kan als we de tweede zaal niet nodig hebben, maar vrees van niet. Ik heb er ook erg veel zin in! Bescheiden groepje is ook gezellig, volgens mij hebben ze allemaal ronde tafels dus dat kletst goed!
Hey meiden, supermom, welkom en wow! wat een bevalling! Hier ook supersnel bevallen, alleen wel hele dag weeen gehad (''onopgemerkt''...). Ik was om 8.45u in het ziekenhuis en al 8cm ontsluiting, een uur later was meneer er. (3e bevalling, 2e vaginaal) Bizar he, zo snel! Heb je ook niet veel na weeen gehad???? Kristel, ik hoop dat ze het volhoud het doorslapen. Wherona, ik snap je frustratie hoor! En hier hetzelfde.... als ik m laat slapen vanaf die eerste avondfles wordt hij ook wakker snachts, zeker 2x en als ik m wakker maak wordt hij ook wakker snachts, alleen dan meestal maar 1x ( 2.30 en rond 6u, maar dat is dan eigenlijk een ochtendfles natuurlijk...) HIer vanmiddag om 16u fles gehad, om 17,45u in bed gelegd en hij werd nu net wakker.... hebben m niet wakker gemaakt om 20u. Even aankijken hoe hij het nu doet vannacht! Ligt nu lekker bij mn vriend te relaxxen.......... Eb en Dolfijn lekker gewandeld, hier was het ook goed weer, alleen had ik geen tijd.... maandag is ren en vlieg dag met zwemles en drie kids... Morgen naar het cb... ben benieuwd naar zijn gewicht en lengte en hij krijgt zijn prikjes.... hopelijk heeft hij niet veel last! DQ, hier ook berg, tenminste, erg veel schilfers op zijn hoofdje... heb nu ook maar shampoo van neutral gekocht... en kreeg als tip zijn hoofdje op een avond in te smeren met slaolie, dat een nacht te drogen en dan de volgende ochtend met een stevig kartonnetje het eraf schrapen... zou goed moeten werken. Daarna dan goed wassen natuurlijk! Wie weet probeer ik het vant weekend eens. Heb trouwens vanavond 2u liggen slapen op de bank... het was nog 20u toen ik in slaap viel en ineens was het 22u... maar goed, die nemen ze me niet meer af Ik ga nu naar boven... douchen en lekker slapen! en mr X hopelijk ook! Tot morgen! of nou ja... vannacht
@rrianne, de oudste heet Lars en de jongste Niels. @wapje, nee gelukkig was het ook niet zo heftig. Maar misschien komt dat ook wel omdat ik mijn eerste bevalling in gedachte had en als je dan een bevalling krijgt van in totaal 3 weeen (en meteen ook mee mag persen) maakt het niet uit hoe pijnlijk de weeen zijn denk ik. Voordat ik er notie van had dat de bevalling begonnen was had ik hem al op de buik liggen. Ik gun dat echt iedereen. Ik zou dat werkelijk iedere dag met gemak tussen de soep en de aardappelen kunnen doen ( zoals dat gezegde gaat). Maar goed, jullie hoeven niet jaloers te zijn want ik heb daarvoor in de plaats 3 helse eerste weken gehad ivm de reflux. Niels sliep gewoon helemaal niet en huilde constant.bovendien heb ik als ik niet zwanger ben en geen pil slik altijd 1 dag helse ovulatiepijn. Waar dat altijd vandaan komt? Geen idee.
@ Dolfijnjes: Ik denk niet dat Micah al zover is dat je het doorslapen kunt noemen hoor!! haha.. Was meer een toevalstreffer vannacht gok ik. Puur omdat hij dus superweinig had geslapen gisteren en 's avonds een keertje "tussendoor-voeding" heeft gehad (gewoon nog een extra beetje, omdat hij erom "vroeg") @ Supermom: Welkom hier! Wat een supersnelle bevalling zeg!! En wat lekker dat je geen last hebt gehad van na-weeën! Ik ben ook wel benieuwd naar de namen van je zoontjes (Edit: Leuke Hollandse namen ) @ DQ: Fijn dat de uitslag niks ergs was. Berg is goed te verhelpen! @ EB: Je hebt het maar druk met ons en de meeting Lijkt mij een goede om het kamerscherm in "onze" zaal te zetten en de 2e zaal afboeken. En een heerlijke middag gehad lees ik @ Pruts: Misschien is het wel de fles van 20.00 uur die hij moet missen om de nacht langer te maken.... Hoop het voor jullie!! Succes morgen bij het CB... Hoop dat X niet al te veel last heeft van zijn prikjes... Hier ook zo lekker slapen. Micah heeft om 20.00 uur nog een fles gehad, ik denk dat hij zo nog wel komt... Tot vannacht Ow en de intake was erg leuk!! Ryano had het erg naar zijn zin en we hebben het inschrijfformulier al ingevuld klaarliggen Wat worden kleine jongetjes toch ineens groot dan (Meisjes ook hoor ) Welterusten allemaal!
ach ik geef toch fv dus mij maakt het al helemaal niks uit Maar idd de mensen die dan wat privacy willen kunnen daar dan ook achter toch als iedereen dat wel fijn vind... luiers verschonen etc.. alhoewel me dat ook niet uitmaakt, we zijn toch allemaal mammie's maar van bv kan ik het me wel voorstellen... supermom idd snelle bevalling maar dan weer erg sneu van die drie weken! gaat het nu iets beter?? kent iemand de luiers van babycharm? ik heb ze maar vind ze niks..iemand hier misschien wel?
@karine, dank je!! Het zijn eigenlijk wel Scandinavische namen. Ik heb er bij Niels alleen een e tussen gezet om problemen met spellen te voorkomen. Het komt eigenlijk van het Scandinavische Nils, maar Niels is hier gebruikelijker. Ik vond de naam Lars ook Nederlands klinken maar kwam er na de geboorte pas achter dat het helemaal niet Nederlands was! Hahaha. Dat vonden we zo apart dat we zeiden die tweede moet ook een Scandinavische naam krijgen! Ik ga nu echt maar eens slapen.... O nee, Nog een paar reacties: Ik las over moeite met doorslapen en kindjes die overdag als ze wakker zijn graag ge-entertaind (of hoe je dat ook schrijft) willen worden. Ik wil niemand overhalen tot iets ofzo maar bij ons heeft het boek van Ria blom in combinatie met de Puckababy echt wonderen gedaan. met alleen medicatie werd Niels mijn inziens nog niet rustig genoeg. Ik houd me niet strikt aan haar regels (Niels slaapt bijvoorbeeld niet zonder speen en hij slaapt vaak in maxicosi) en hij slaapt ook wel eens 'los', maar ik heb wel een heleboel baat gehad bij wat meer structuur en haar algemene tips. Het is maar een idee. Niels is nu in ieder geval altijd vrolijk als hij wakker is, zit met gemak een of twee uur in decwipstoel zonder zeuren en slaapt al van 4 weken door. Genoeg voeding overdag is bij hem trouwens ook belangrijk. Bij 150 cc had hij niet genoeg en werd hij ineens weer om 5 u wakker. toen ik overgestapt ben op 180 hoefde hij er nog maar 5 ipv 6 overdag en sliep 's nachts weer door. Hij laat wel nooit een fles staan. Wat natuurlijk ook helpt is dat er al een kindje in huis is. Als hij wakker is kan hij uren kijken naar wat zijn grote broer allemaal doet. Echt leuk om te zien. O ja, en hij slaapt beter als ik hem om 22:00 u de laatste fles geef dan om 23:00 uur. Ik hoef hem daarvoor ook niet wakker te maken want hij is 's avonds tussen 21:00 en 22:00 u altijd wakker. Als ik dan moet rekken tot 23:00 u is hij te moe om goed te drinken. Dat is trouwens iets wat ik wel zou willen veranderen. Ik zou graag willen dat ze 's avonds lekker tegelijk om 20:00 u naar bed gaan. Haha maar nee ik mag natuurlijk absoluut niet klagen dus dat nemen we maar voor lief dat dat nog even duurt! Nu stop ik echt met spammen . Welterusten en heel erg lief dat ik zo welkom ben! Heb ik jullie al meteen overladen met mijn gezwets .
Ja inderdaad heel bizar!! Nee gelukkig ook geen na weeen. Fijn dat het bij jou ook zo snel ging. Hier trouwens ook berg. Ik smeer het ook in met olie, half uurtje intrekken, dan goed borstelen, afspoelen met washandje gedrenkt in water met dode zee zout en vervolgens nog hoofdje insmeren met cetomacrogol crème met 10% vaseline en 10% glycerine. Heel gedoe, maar hij heeft eczeem dus ik moet er wat voor doen om zijn huidje mooi te houden!
Nou meiden, ben benieuwd wat jordy gaat doen vannacht.... Net om 22.30 uur de fles gehad.... En nu in dromenland @ Supermom, welkom bij onze gezellige club. Ennuh voor iemand die niet zoveel mee zal kletsen ivm drukzijn, klets je toch aardig hahaha @ Eb, kamerscherm vind ik prima hoor. Dan is die 2e zaal niet nodig. Locatie ziet er erg mooi uit op de foto's!!! Nou slaap lekker allemaal
hallo mag ik hier ook mee praten? was 6 okt uitgeteld maar 23 sept bevallen dan hoor ik hier toch ook in dit topic of dan in het sept topic?
Hey... Nachtbraker 1 is "in tha house"... Heeft weer lekker gedronken en geboerd, nu weer tukken @ supermom: klopt... Scandinavische namen... maar wel lekker Hollands @ nmama: welkom hier... klets lekker mee! Welterusten weer!!!
Nachtbraker 2 meldt zich! Wat een weer hier... Weer storm en regen. Ben heel blij dat ik morgen de auto heb! Nmama, welkom! Wij hebben hier zelf ook een aantal onverwachte september mama's onder ons en zelfs een november mama! Gezellig! Klets maar mee! Als je iets wilt weten, vraag maar raak! Supermom, mooie namen! Mijn oudste heeft ook een Scandinavische naam, hij heet Jesper!
Toch nachtbraker 4 . Zal haar van ipv 150cc weer eens 120cc geven om te zien wat er gebeurd. Ze is nogal van de klok en wat ik haar ook geef, volgens mij maakt het weinig uit. Ze wordt toch wel rond half 4 wakker....
Ja hoor, nachtbraker 5 meld zich!!! Helaas had meneer zijn luier doorgelekt en nu was zijn romper en pyama nat..... Dus dan word je wakker.... Wat een bizar weer zeg.... Wij blijven lekker binnen vandaag!!! Nou dames, slaap lekker allemaal!!! Ps, nmama welkom! Wil je ons wat meer vertellen over je bevalling en je gezinnetje?
Nachtbraker 1 meld zich again... Hier ook vreselijke storm!! M slaapt alweer op de borst, na de boer. Ik ga ook weer! Trusten!!
Nachtbraker 2 ook weer in da house... :-S om 5u brullen!!! Speentje gegeven, 5.20... Koek op! Dus nu de fles erin. Ga vanmiddag toch advies vragen op cb... Aangezien hij het 's avonds wel 'trekt' soms 6 à 7u! Maar het rare is dat als ik m wakker maak rond 23u voor zijn fles dat hij dan ook braaf 4 à 4 1/2u later komt! Ik zat al aan wat nutrix te denken om door de laatste fles te doen. Maar ja, daar is hij eigenlijk nog te jong voor!
Nachtbraker nr 3 ook weer! Wat n weer hier ook zeg! Mn bed staat te schudden! (sommige meiden snappen hoe dit kan!) Om9:30 weer fiso...hoop dat de oudste ook nog blijft liggen! Nou snap ik waarom ik van manlief niet mee kan zaterdag...we gaan naar centerparcs! Jeuuuu.M voor t eerst zwemmen leuk!!!