Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ pruts hier snachts ook braaf om de 4 uur terwijl ze overdag wel eens 6 uur tussen laat irritant he! Hoe is t met je ongi? Voel je je al beter? (of heb ik wat over t hoofd gelezen?)

2. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hier al wat gemopper in het slapen vanaf 5.30, om 6.30 echt brullen ipv mopperen, dus fles gegeven...is niet zoals vorige dagen dat het to 8 of 9 uur was, maar met half 7 ben ik toch ook blij :)
    straks ff reactie op iedereen...Elke is weer lekker in slaap gevallen, dus mam gaat ook nog ff ;)

3. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Oh wapje, leuk!!! Geniet ervan!

Ik wil slapen!!! :)

Ongi is sinds gisteren over, niet leuk hoor 2x ongi op 3 wk...
    Hopen dat het nu wegblijft ;)
    Ik ben trouwens dus wel ongi ondanks m'n pcos!
    Het is alleen erg onregelmatig.... En soms 2 mnd niet en soms zoals nu.
    Na verwijderen van spiraaltje voor deze zwangerschap was ik wel regelmatig, heel bizar!

Ik ga uit bed, kleren pakken voor de twins, ik ga ze laten overblijven, heb ik wat rust.

Het is hier nog steeds erg slecht weer zeg!

4. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @prutsje hoe is het gegaan vannacht. Veel succes bij het cb. Ik mag 22 dec weer. Dat berg met een kartonnetje eraf wrijven. Lijkt me niet lekker voor de kleine.

@karine, Hoe is het bij jou gegaan vannacht? Ow lees het al.

@Nmama, welkom bij de groep. Geeft niets hoor dat je in september bent bevallen. We hebben meer september moeders erbij lopen terwijl die in oktober waren uitgerekend. Ik je bevalling goed gegaan verder?

@wapje, wat lekker meid naar centerparcs heerlijk er even tussen uit.

@hier, gisteren om 23.15 de laatste voeding gehad en ze heeft doorgeslapen tot 7.00 :O. Maar nou scheelt het volgens mij ook dat ze gisteravond niet lekker in haar vel zat en veel heeft gehuild en wakker is geweest. Het weer is hier ook slecht (van wat ik hoor :S) Ik duik ook nog even m’n bedje in. Heb wat later op de ochtend met m’n vriendin afgesproken. Heb gelukkig wel een auto dus dat scheelt.

Trusten voor diegene die er ook nog ff induiken

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ dolfijnjes, lekker nachtje!

@ wapje, trillend bed klinkt goed om je baby in slaap te krijgen!

Hier begon hongeralarm om 07.45 weer. Eerst nog even in bed genomen om te proberen de fles uit te stellen. Nou mevrouw ligt nog op m'n arm te slapen in bed! Dat werkt dus kennelijk prima.

Ik blijf binnen vandaag denk ik!

6. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nou, ik hou het ook niet bij hoor met jullie geklets :D
    Als je een paar dagen niet bij bent dan tig pagina's verder...

Nouja, zaterdag hebben we de tijd om gezellig te beppen :D

Nieuwe meiden, welkom!!!

Heb er ontzettend veel zin in!!!!! En een zaal vind ik ook prima hoor anders wordt het wel heel erg kalig zegmaar ;)

Hier is het ook onstuimig weer. Ik zou naar mijn zusje toe gaan maar dat heb ik afgezegd. Wil liever niet rijden met 2 kindjes achterin.
    We houden vandaag maar een joggingbroekendag!!

7. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Goedemorgen! Nou de eerste fles zit er weer in en ik lig nog even op bed dit berichtje te typen. Heb gisteravond een luier maat 3 omgedaan, die was heel heel vol, maar niet doorgelekt. Daantje, bedankt voor de tip, maar aangezien we nog 5 pakken babydry hebben staan (met bonnetjes gekocht die tot eind van de maand geldig zijn), hoop ik dat maat 3 het zal doen.

DQ, jij vroeg hoe we onze kleintjes vermaken. Op schoot werkt goed, sinds vorige week heeft Timo interesse in een rammelaar en ik heb een lamaze beestje met een zwart-wit gezichtje en een belletje, daar kan hij ook heel lang nar kijken. Verder in de box met een tiny love boxmobiel, afhankelijk van zijn humeur houdt hij dat 10-45 minuten vol.

Supermom, ik doe ook aan Ria Blom en puckababy. Timo is er blij mee en wij ook. Rust, regelmaat en inbakeren. Reinheid spreekt voor zich;).

Nmama, ook jij welkom! We hebben hier zelfs een augustusmama!

Ik zal me kort even voorstellen met twee nieuwe dames hier. Ik ben 6 oktober bevallen van ons eerste kindje Timo. Was een pittige bevalling, ingeleid omdat hij in het vruchtwater had gepoept. Timo was 4900 gram, dus ik kreeg hem er zelf niet uitgeperst, maar met hulp van de vacuüm is alles goed gekomen. Helaas wel behoorlijke schade, dus moest op de ok gehecht worden.
    Timo was er ook niet ongeschonden uitgekomen. Heeft zijn sleutelbeentje gebroken en een infectie opgelopen, dus kon pas na 9 (emotionele) dagen mee naar huis. Nu is alles helemaal goed met hem en is hij een rustige, tevreden baby. De eerste doorslaper van de groep geloof ik?

Dames, ik vroeg me af, wie schrijven er ook alweer vanaf het prille begin van de zwangerschap hier mee? Inmiddels hebben we al zoveel gedeeld, dat ik me dat niet meer kan herinneren. Daantje weet ik, wij hebben toen nog contact gehad omdat je zo bang was een miskraam te krijgen. En volgens mij Prutsje, Wapje, Waterlelie, Poookie... Wie nog meer?

Dolfijntjes en VanEke, goede nacht gehad. Wat heerlijk!

Wapje, ik kan me vanalles voorstellen bij een schuddend bed, maar die voorstellingen hebben niets met het weer te maken...;):D;)

Karine, ik ben niet zo heel druk met de meeting hoor! En vind het leuk om te doen. Ben echt zo'n regelnicht;). Op mijn werk organiseer ik ook altijd het nieuwjaarsontbijt (dat dit jaar dus ook niet doorgaat, hahaha!) en heb veel evenementen georganiseerd voor de Keverclub waar we lid van zijn.

Wherona, wat vind jij ervan als we maar één zaal zouden hebben. Volgens mij had jij in eerste instantie gevraagd om een aparte ruimte om te kolven, of vergis ik me?

Ik ga douchen en ontbijten. Mannetje slaapt weer lekker. Wij blijven ook binnen vandaag. Had gisteren al alles in huis gehaald, want ik had de voorspellingen al gezien. En ik heb geen auto. We hebben een 'nieuwe' auto en een oude VW kever, maar die lekt (staat binnen) dus is ook niet handig met dit weer. Bovendien kan ik daar niet in rijden...

Tot straks!

8. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Ook ik doe weer mee met het nachtbraken, om 02u begon het weer, tot 05.00 3x er uitgeweest. Toen zijn fles maar gemaakt.
    Dacht nog ff te kunnen slapen maar om 7.30 was mnr alweer wakkerr, jammeerrrr. Vannacht weer nieuwe hoop.

Supermom, hahhaa te leuk! Mijn vriend heet ook N. en mijn zoon heet ook L. Daar moest ik ff gauw op reageren.

Ga nu gauw mijn mannetje in bad doen, die spuugt zich net even enorm er onder om 10u krijgen we bezoek en zit zelf ook nog in me pyama...

9. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Ik ben er idd eentje vanaf het begin!
    Lijkt al bizar lang geleden... Was toen 4wk zwanger volgens mij!

Dolfijn, mij lijkt het ook gek, met dat kartonnetje de berg eraf schrapen! Ik kreeg het als tip, ga het vandaag vragen op cb.
    Nacht was dus rommelig, om 2.15 en om 5.15....
    Tussendoor nog speentje terug gedaan, maar hielp niet veel.
    Zal het vandaag ook eens overleggen op t cb wat ik kan doen om er op z'n minst ritme in te krijgen!

Het is pyama weer zeg... Pff, storm en regen!

Iemand vroeg mij of ik geen anticonceptie had, maar nee... Van de pil krijg ik zware migraine en aangezien je t spiraaltje zelf moet betalen en wij er nog niet over uit zijn of we nog een kindje van ons samen willen, ga ik even niks doen.
    Vk vond het ook zonde om spiraal te laten zetten en m misschien over een jaar te verwijderen... Dus wij zijn 'voorzichtig' en met mijn pcos en het slechte zaad van mijn vriend is de kans klein dat ik zwanger raak. Maar de kans is altijd aanwezig, daar benbik me van bewust!

En dolfijn vroeg toch ook of je eerste ongi zo zwaar kan zijn?
    Wad bij mij ook erg heftig. Vk gaf aan dat dat normaal is!
    Ik moest ook vaak verschonen en super tampon en maandverband gebruiken!!!!

10. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedemorgen meiden,
    Wat een weer he.... Weten jullie waar het nu tijd voor is???
    Warme chocolademelk met slagroom en een lekkere punt warme appeltaart.....:D

Hier kwam Jordy weer om 8.15 uur, dus best netjes. Daarna zijn fles gedronken en gespeeld in de box, nu in bed ligt nog even te huilen maar zal zo wel in slaap vallen ;)

@ EB, ik ben er met 25 weken geloof ik bijgekomen. Helaas niet eerder, maar vind het er niet minder gezellig om :)
    Timo is dus ook gek van die lamaze speeltje? Jordy hier vind ze ook beren interressant ;)

@ Wapje, wat een verrassing zeg!!! Ik begreep de redenen van je man eerder ook al wel, maar nu helemaal. Wat leuk zeg dat ie je zo verrast, geniet maar lekker van je weekend met je mannen en je meissie ;)

@ Waterlelie, je moet ook geen dagen wachten met hier langskomen :p Nee hoor grapje, als je ons zo af en toe op de hoogte houd zijn we ook al blij hoor :)

@ Daantje, toch fijn he zo'n hongeralarm. Je hebt geen wekker meer nodig :D

@ Alle nachtbrakers, zullen we met zijn allen duimen dat het vannacht rustig blijft? :) Als ze 1 keer komen mag dat nog maar verder niet hoor.....:cool:

@ Kristel, toch een redelijk nachtje. Misschien is ze wel wakker geworden van het weer....:)

Nou, hier zometeen een beetje was wegwerken. Vanmiddag even bellen voor mijn nieuwe baan, vind ik wel spannend hoor.... Zou mooi zijn als we dat voor het einde van het jaar kunnen regelen ;)

11. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ Wapje: Logisch dat je niet mee mag zaterdag!! Have fun!
    Jammer dat onze naamgenoten elkaar niet zien ;) Volgende keer! :)

@ Dolfijnjes: Heerlijke nacht!

@ Daantje: Lekker dat ze weer in slaap is gevallen!

Hier de ochtendfles om 8.00 weer gehad, nu de oudste naar KDV brengen...

12. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Dat was ik ;)
    Gelukkig is het normaal, ik ben voorheen altijd alleen ongesteld geweest in mijn stopperiodes met de pil. Dat was dus niet heel heftig. Maar nu wel, voel het gewoon lopen (sorry voor de vieze praat op deze vroege ochtend....)

Maar inderdaad wel een goede van dat spiraaltje dat het zonde is om hem na een jaar te verwijderen.....
    Ik was overtuigd dat ik een spiraaltje wilde, maar ben er ook van overtuigd dat ik geen groot leeftijdsverschil tussen de kids wil. Nu mag ik het komende jaar niet zwanger raken, maar daarn willen we er waarschijnlijk toch wel weer voor gaan ;)
    Dus toch nog maar even denken erover :)

13. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Haha, wie heeft er weer zin in lekkere dingen?!? Nou Meikie, ik doe mee hoor!
    Waarom mag je het eerste jaar niet weer zwanger worden? Ik moet van de gyn een half jaar wachten vanwege mijn ruptuur. Niet dat ik dan van plan was, zo snel hoor!
    Voor Timo heeft het een half jaar (7 cycli) geduurd nadat ik was gestopt met de pil. Niet lang, maar als je heel graag wil is iedere maand te lang...

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik ook 23 sept hoelaat is jou kindje geboren?:D;)
    naja klets lekker mee!

ik had haar om 23:15 fles gegeven, helaas kwam ze 04:44 weer...en toen half 9...
    hoop dat dit eenmalig was:) waren ook wel iets te laat en moest haar om half 9 nog in bad doen...ze had zich eronder gespuugt en gepiest. dus het ritme was al niet goed..

bedankt voor de tip ve!

ongie was hier heeeeeeeeeeel weinig, maar wel ontzettende koppijn... als het volgens mijn normale cyclus gaat is mijn (W)NOD 22 dec :) :D

15. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Goeiemorgen...

Ik moet wel kolven maar vind een scherm prima hoor. En verschonen... Nou dat mogen jullie wel zien.

Zat net er ook over te denken, maar schrijf inderdaad ook al mee vanaf 6 weken zwangerschap. Wat lang al, als je dat zo even terug denkt.

Welkom voor de 2 nieuwe dames, gezellig dat jullie mee komen kletsen.

Zal later even op de computer gaan om wat meer te reageren.

16. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    Goedemorgen maar weer! Om 8:09 weer wakker geschrokken kwam tot de ontdekking dat de oudste naar school moest en mn wekker niet gezet was:)
    Gauw hem uit bed en aangekleed etc. Om 9:30 moest ik bij de fisio zijn, mn hand hersteld maar heel langzaam. Weet niet wie om de handen van mijn lief vroeg maar die heeft geen last gehad dat ik m zo hard geknepen heb haha

Oh meikie choco met slagroom graag;) appeltaart lust ik niet, dus doe dan maar cupcakes, wie was dat hier ook alweer die dat deed maken????

@ Eb naar die beurs krijg jij me niet heen hoor haa veel te druk! Ben geweest toen ik net zwanger en kotsmisselijk was brrrr
    Ik was ook vroeg met meefietsen hier! Kan me herinneren dat er iemand zwanger was en haar vriend niet wilde dat ze het kindje hield maar wie dat was???? Ben wel benieuwd hoe het met haar is!

En wilg pbde mij vaak was ook heel misselijk jammer genoeg ook niks meer van gehoord.

En er was toch ook iemand met een miskraam????

@ pruts succes op cb! Ik moet donderdag hoop dat ze niet ziek word Vd inenting! Hier ook geen anticonceptie. En ook nog niet ongi.

Haha nee t was echt Vd wind dat mn bed schudde hoor dames dat andere wat jullie denken gebeurt jammer genoeg niet zo vaak meer..

17. Princess01

Princess01 Niet meer actief

O Jah... Nog ff een vraagje...

Kom er in mijn hoofd niet goed uit wat ik zaterdag zal doen met de voeding. Moet namelijk om 11:00 de fles geven. Hoe doen jullie dat? Zouden jullie eerder weg rijden en dan bij een tankstation ofzo stoppen voor de fles, of zouden jullie eerder voeden en dan iets later komen? Ze is namelijk erg stipt met tijden en voeding.

18. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Rianne inderdaad de voedingen zijn verschoven gisteren :D

@EB ik heb geen extra zaal meer nodig ;) ben met bv gestopt

@Dolfijnjes dank je :)

@Meeting jammer dat mum en wendy niet kunnen komen

@prutsje sterkte vandaag met de prikjes, ben benieuwd of cb jouw wel advies kan geven over de voedingen

@Nmama welkom en nee hoor je hoort dan ook hier :D ik was 24 oktober uitgerekend maar hij is op 15 september geboren.

@Wapje succes zo bij de fysio, leuk naar cp lekker zwemmen. Ga ik binnenkort ook doen hierzo in cp zandvoort hebben ze op zondag ochtend babyzwemmen

@princess hoe laat moet je weg om op tijd in baarn te zijn?

@meekletsen heb eerlijk gezegd geen idee vanaf wanneer ik hier kwam maar ik was al een tijdje zwanger volgens mij.

@ll yeeh ben zo blij :D 22.00 uur fles en toen 4.30 jippie hoop dat hij dit nu blijft doen hihi.

19. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Ow ja wapje, nu je het zegt.... over dat meisje wat zwanger was en dr vriend t niet wilde... was ik alweer vergeten! Ben nu ook wel benieuwd. Misschien eens kijken in het zw topic wie het ook alweer was en eens kijken of ze nog actief is!

Ow meikie, was jij het ;) hihi, ik wist het even niet meer!
    En waarom mag je een jaar niet zwanger worden? Ivm je ruptuur???
    De vk heeft me aangeraden je lichaam wel rust te geven, en eerlijk was ik ook niet van plan om heel snel weer zwanger te worden, maar we weten het gewoon nog niet zeker....
    Vieze praat, bij mij voelde ik het ook gewoon lopen, echt goor!
    Dan rende ik naar de wc en gelijk verschonen... bleeeergh!
    Nu is het weer rustig in mijn buikje, gelukkig!

Hmmm het schudden van het bed gebeurt hier gelukkig wel weer regelmatig ;) ik heb het ook echt gemist en baalde als een stekker dat ik zo snel voor de 2e keer ongi was!

Xavi net lekker gebadderd en in de puckababy mini in bed gelegd (eerste keer) hij sliep vrij snel in!
    Ik ga nu weer bezig hier thuis.... druk druk ;)

20. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Wherona! yeah! heerlijk he??? alleen hier dus wel 2x :p hahahaha
    Ik zal even posten na mn cb bezoekje!!!!!

Deel Deze Pagina