Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Hier rommelig nachtje achter de rug.... Ikke misselijk, pas om een uur beetje in slaap gedommeld, word Xavi om half twee al wakker voor zijn fles! Laatste wasom half elf dus dat klopt wel, maar normaal slaapt ie dan langer!
    Toen geslapen tot 4.30, wilde meneer weer eten.... Om half zes had ie gespuugd en om 7u weer honger alarm!!! Aaaaaaargh!

Hij heeft gisteren in totaal 780cc melk gehad, zon 180 'teveel'....
    Ik ga strAks maar proberen iets meer te geven en hopen dattie dan uit zichzelf een fles overslaat.....

Vanmiddag ga ik om andere flessen.... Denk terug de dr brown/bee free flessen. Bevielen goed voor de twins.

@Linda, nog nooit gehoord dat t vaker.voorkomt bij jongens.... We zien t wel vaak op t kdv. Maar bij beide! Hopelijk gaat het snel over, net als de spruw.

@natalie, je kan melding doen bij het amk (algemeen meldpunt kinder mishandeling) of politie bellen en vragen om langs te gaan.
    Ik zou het gewoon doen, ze weten toch van de problematiek af?
    Succes ermee!

Ik ga maar eens naar boven, douchen en de kleine man in bad doen!

2. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Goedemorgen allen,

Hier een goede nacht gehad. Om 22.00 de laatste fles gegeven en hij kwam om 3.00 weer, daarna om 7.15, niet slecht toch?
    Onze man is vandaag weer erg huilerig, veel krampjes. Heeft als hij vandaag geen ontlasting heeft 3dgn niet gehad....

@Natalie, ik zou dat toch wel ff checken. Is toch niet normaal als dat het geval is.

@dames wij hebben ook de puckababy mini 3-6mnd gekocht via mp. Hier past hij prima. Thijs woog vorige week zo'n 4800gr. De onderkant kun je omslaan, tis misschien alleen dat hij iets meer ruimte heeft met zn armpjes.
    Wij hebben Thijs alleen s'nachts in de puckababy, jullie?
    En leggen jullie de beebs overdag ook in het bedje, of box of kinderwagen....?

@Meikie, succes zo!
    @Linda hoop dat jullie mannetje snel herstelt.
    @mama05, fijn dat het feest zo geslaagd was.
    @Rica wat een snoes!

Fijne dag

3. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Goedemorgen allemaal.

@flesjes,bij de eerste gebruikte ik de Tommee Tippee flessen omdat het een drama werd met oa de Difrax flessen.
    En nu is het andersom,mevrouw weigert de TT fles en drinkt heel goed uit de Difrax.

@linda,klinkt bekend van de oogjes,hier heeft ze het ook gehad al vrij snel na de geboorte net als de eerste trouwens.
    Onze kraamhulp en de vk spraken over 'ziekenhuisoogjes' want veel kindjes die in het zh geboren zijn lopen zo'n infectie op.
    Nienke is dan wel thuis geboren maar we hebben wel een nachtje in het zh moeten blijven.
    Ik heb de eerste week goed schoongemaakt met afgekoeld gekookt water maar ben na 1,5 week naar de huisarts geweest.
    Kreeg toen wel oogdruppeltjes mee en toen was het ook vrij snel weg.

Hier weer een drama nacht achter de rug.
    Mevrouw werd rond 1 uur wakker voor de fles,dronk ze keurig leeg maar toen begon het.
    Ze vond het niet genoeg en heeft tot de volgende fles om 4 uur constant liggen brullen.
    Speentje wilde ze niet,ik kreeg ze niet stil en ze krijgt al meer voeding dan nodig is + dan de nutriton nog.
    Nou de fles van 4 uur ging ook voor geen meter,ze dronk te gulzig
    en liet de helft er naast lopen.
    Ze liet zelfs nog een bodempje staan.
    Ik denk dat word weer een drama maar nee hoor ik leg ze in haar bedje en ze heeft tot half 9 geslapen:$
    Dus waar het nu aan ligt??

Vandaag maar eens een rustig dagje ingepland want ik merk dat ze net als gister heel onrustig word als we ze overal mee naar toe nemen.
    En dan morgen weer terug naar Babydump met de kinderwagen.:x

Wij gingen zaterdag nl even lopend naar het dorp voor een paar boodschappen en wat denk je.
    Wil ik een stoeprand nemen breekt het onderstel af.
    Ik kon nog net de wagenbak pakken anders lag die ook nog op straat.
    Gelijk contact opgenomen met Mutsy maar op de site stond dat ik hiervoor met Babydump contact op moest nemen.
    Dus die maar even een boze mail opgestuurd hoe dit nu mogelijk kon zijn.
    Kreeg ik gister het volgende mailtje terug:
    [FONT=&quot]Geachte klant,[/FONT]

[FONT=&quot]Dit valt nog onder garantie ivm een produktiefout die wij later door hebben gekregen. U kunt dus met de wagen en de aankoopbon naar een winkel van ons komen om de wagen in te leveren ter reparatie.

Met andere woorden,ze weten van het probleem af maar nemen niet de moeite om de mensen in te lichten.
    Dus morgen maar even langsgaan en kijken wat ze eraan kunnen doen.

Zo ik zal de was eens gaan doen,even een duik onder de douche en dan is het weer tijd voor het bad/fles ritueel.

[/FONT]

[FONT=&quot]
    [/FONT]

4. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Neeeeeeh! Das bizar! Ben benieuwd wat ze zeggen bij babydump!!!

5. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat stom zeg Wendy!

Hier ook een moeilijke nacht achter de rug. Luna wilde amper drinken maar als ik haar dan van de borst haalde begon ze te krijsen. Legde ik haar weer aan maar dan ging ze alleen slapen, met mijn tepel in haar mond ;)
    Ze heeft echt amper iets gedronken, zal vandaag dus wel inhalen worden. Heel fijn, net de dag voordat ze wordt gewogen bij het cb, ga ik me daar weer druk om maken :(

Vinden jullie ook dat de tijd echt omvliegt? Luna is vandaag alweer vier weken! Gaat echt hard!

6. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Pruts, ja ik ging soms sochtends boodschappen doen, 's middags lekker wandelen en dan savonds nog even bij iemand langs, idd het andere uiterste;). Nu dus maar weer ff de rem er op. Starterset van T.T, bedoel je tommee tippee? Hier werd die echt geweigerd. Ik heb trouwens van Bornfree (oude naam Beefree, als ik het goed heb) wel een brede fles hoor. Dr brown, zag ik hier in twee versies liggen, de brede en de smalle. Ben blij dat jij die onzekerheid ook nog hebt;), hahaha... Blijf hier ook maar twijfelen over van alles. Zal er toch echt bij horen.

Sandra, hier heb ik hem nu overdag ook in de puckababy, nu slaapt hij overdag beter en langer. Overdag slaapt hij in de kinderwagen op de gang en snachts in zijn eigen ledikantje naast ons bed.

Pruts, ik zit hier ook regelmatig rond de 750 a 800 cc.

Wendyw, jeetje wat belachelijk zeg!

Wat een rotnacht zeg:(. L.ars is/was onwijs onrustig, krampjes? Echt geen idee. Uiteindelijk sliep hij redelijk bij mij op de arm, maar ook dan werd hij steeds weer wakker. Dacht ik vanmorgen even bij te kunnen tanken, zijn ze twee huizen verderop aan het verbouwen, grrrrrrr! Ik kan niet slapen, maar mnr dus ook weer niet. Krijst nu de heleboel bij elkaar, dus ga hem maar weer uit zijn kinderwagen halen, zieltje!

7. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Volgens het Oei ik groei boek zijn kids tussen de 4,5 en 5,5 week bezig met een sprongetje, zou dat de reden zijn wrm er zoveel onrustige beebs op het moment zijn?

8. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @vaneke moeilijk he meid maar volg je gevoel het is inderdaad erg vermoeiend en je moet voor jezelf echt goed afwegen wat ook voor jou het beste is. Als jij erdoorheen zit en stress hebt zal je productie niet verbeteren stress schijnt namelijk heel erg door te slaan daarop.

@mama05 geslaagde kraamfeest zo te lezen

@natalie gelukkig maar hopelijk blijft het zo, en ik zou de politie bellen als je het vermoeden hebt dat het kind van 8 vaak alleen thuis zit, je kan ook anoniem bellen he als je dat prettiger vindt

@meikie succes vandaag en duim zeker met je mee

@wendyw80 jeetje wat ongeloofelijk zeg! ze wisten het dus wel maar dachten schijnbaar we zien wel wie der terug komen ofzo voor hetzelfde geldt was het anders afgelopen wat een stelletje zeg.

@poepen ik heb van het cb en ook de kinderarts vernomen dat kindjes die bv krijgen wel eens 10 dagen achter elkaar niet poepen dit schijnt heel normaal te zijn omdat bv heel erg licht verteerbaar is. Wel zouden ze genoeg oplas luiers moeten hebben.

@ll hier een enorme rommelige dag en nacht achter de rug D.avey wou maar niet in slaapvallen echt hazeslaapjes en een gedoe met de voedingen, krijsen om eten terwijl ie net had gehad opvangen met speentje weer een beetje in slaap gevallen uurtje later weer komen. maak je een flesje voor hem klaar drinkt ie maar iets van 20 en 1x 50cc ja nogal wiedes dat ie dan steeds terug komt ivm honger. maar pffff wat een dag en nacht we zijn echt gesloopt ook veel huilen enzo dachten eerst dat ie ziekjes werd maar temp is in orde. net weer wat jengelig maar iks nu wel weer in slaap gevallen. Misschien had ie gister een sprongetje dag? geen idee.

9. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    ja dat vindt ik dus ook, Davey is alweer bijna 2 mnd. Heb ook totaal niet het besef dat we al in november zitten.

10. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Hoe kijken jullie er eigenlijk tegenaan om straks weer aan het werk te gaan? Ik zie er best wel tegenop het duurt nog wel effe maar als ik eraan denk dan krijg ik al een brok in mijn keel. Ik met er gewoon niet aan denken dat ik die kleine straks naar de opvang moet brengen vindt het echt vreselijk en mijn gevoel zegt dan ook je moet thuis blijven om te zorgen voor je kindje. Maar ja dat gaat niet.

11. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet er ook nog niet aan denken Wherona. Nou heb ik wel de luxe dat mijn moeder komt oppassen, Luna blijft dus lekker thuis. Pas als ze wat ouder is en er zelf ook wat meer aan heeft gaat ze naar een kdv. Maar ik blijf het heel moeilijk vinden hoor, haar drie dagen 'alleen' laten.

12. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Goedemorgen dames!

Wat vervelend van die slechte nachten. Hier weer een goede nacht gehad, durf het bijna niet te zeggen... Om 23 uur laatste fles en toen om 6:45 uur weer. Na die fles ben ik mijn bed weer ingedoken en geslapen tot 10 uur, Timo tot 10:30 uur. Badje, fles, knuffelen en liedje zingen en nu ligt hij weer te slapen.

Sandra, waar Timo slaapt, ligt een beetje aan mijn activiteiten van die dag. We hebben nl poezen en wil hem niet alleen in de huiskamer laten liggen. Als hij in de box slaapt, ligt hij in de reiswieg. Het laatste blok van de dag is hij heel onrustig en hebben we hem beneden, vaak op schoot. Als hij boven ligt, blijven we heen en weer lopen.

Linda, sterkte met Gijs!

Flessen, wij hebben de Advent en die bevalt prima. Nog geen andere flessen geprobeerd.

Wendy, wat een verhaal! Als ze dat weten moet er een melding uitgaan. Je hebt het wel over de veiligheid van kindjes.

Muts, de tijd vliegt zeker om. Gisteren was Timo een maand! Maar aan de andere kant, als ik terugdenk aan de bevalling en de tijd in het ziekenhuis lijkt dat ook wel weer een eeuwigheid geleden. En mijn zwangerschap lijkt wel in een ander leven geweest te zijn!

Wherona, ik zie er nu nog heel erg tegenop om weer te gaan werken. Het plan is 4 dagen te blijven werken, alleen 8 uur ipv 9 uur per dag. Timo zal maar twee dagen naar de opvang gaan en dat vind ik ook goed voor hem, maar het idee dat ik dan 4 dagen per week niet bij hem ben vind ik vreselijk.
    Maar ik ben gek op mijn baan dus wil hem niet opzeggen en niet definitief naar minder dagen gaan. Maar wie weet nog even een paar maandjes ouderschapsverlof...? Eerst maar even zien hoe het gaat.

Wanneer begint iedereen weer? Ik 3 januari.

Succes allemaal bij het CB. Wij gaan donderdag. Ben benieuwd wat ik kan verwachten. Heb een hele lijst met vragen gemaakt.

Oei ik groei boek, zit ook op tekenen van het sprongetje te wachten...

Meeting:

De aanmeldingen tot nu toe:
    Meeting
    1. Mumtobe21
    2. Waterlelie81
    3. Wendyw80
    4. Meikie
    5. Prutsje
    6. Wapje
    7. Princess01
    8. Elisabethbas
    9. Daantje2011
    10. Linda0509
    11. Dolfijntjes
    12. Vaneke
    13. Wherona
    14. Mama05
    15. Poookie
    16. Rrianne (onder voorbehoud)
    17. Rica (onder voorbehoud)
    18. Natalie78
    19. Karine
    20. Sandra2

Ik heb al veel berichtjes terug gehad. 12 December zal afvallen, dan kunnen er veel niet. Die datum kunnen jullie doorstrepen.

13. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    hier nog steeds druk vanmorgen naar de sportschool geweest(au mn stuitje!!!) Daarna met de oudste naar de kapper nu eerst eens iets eten!

@ nathalie ik zou me er niet teveel mee bemoeien wat betreft dat kind hun pakkie aan toch maar normaal lijkt me dat niet.

@ pruts ik heb ook 2 puckababy's ivm spugen ofzo heb 1 nieuwe en 1 op marktplaats gekocht beeb past er nog prima in hoor en is alweer 6 weken. Haha ow ik wilde nog wel bij jou in de auto met een dubbele kinderwagen haha

@meeting hier ook liever op zaterdag

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    pff werk nee daar denk ik nog ff niet aan!! Ik heb opzich wel mooie uren heb ik gezien maar geniet nu nog van mn verlof, ik verveel me geen dag! kom eerder tijd tekort lijkt het wel!

ik heb even gegeken naar de puckababy, denk dat ik ook eens ga proberen...hoor er zoveel goeds over! maarja aan de andere kant, ze kan wel goed in slaap komen dus dat is het probleem niet alleen kronkelt ze zo veel dat ze niet meer onder de dekens ligt... slaapzak maat 60 kan ik nog over haar hoofd heen trekken dus dat zit me niet lekker als ik haar dan weg leg.

hier hebben we de avent fles, heb ook dr brown maar die ging zo hard terwijl het hetzelde gaat is... dus daar zijn we mee gestopt en ach die aventfles werkt ook super.

we hebben nu wel een 1 2 3 speen vanwege dat de voeding dik wordt en er door de gewone aventspeen geen melk meer komt :)
    maar toch is de 1 2 3 speen stand nr1 anders als de gewone speen van avent, zelfs 1 loopt aardig hard dus wacht eers met geven zodat het eten wat dikker wordt dan wil 1 wel, ze moet er ook wel wat voor doen anders is het zo leeg en wil ze meer voeding... als de fles op de helft zit doen we 2 en het laatste lutje wordt 3 want dan is hij zo dik dat het net pap is.
    maar het spugen gaat zoooveel beter, eigelijk doet ze het niet meer...ja af en toe komt er een beetje uit maar welke baby doet dat niet. Ze voelt zich ook veel beter...geloofde er niet zo in maar het werkt echt :)

15. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Pruts, onze puckababy's mini zijn aangekomen. Zijn inderdaad nog best groot, maar het hoofdgaatje is niet veel groter (zo op het oog, Timo slaapt) dan bij de piep. Voor Timo is het prima zo. Ben blij dat de piep dan eens in de was kan, daar slaapt hij al 3,5 weken in. Oeps... Gelukkig spuugt hij niet en heeft de boel ook nog niet onder gepoept of geplast. Hij kan echt niet zonder slapen.
    Wel blij met de twee mini's, dan kunnen we die afwisselen.

16. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Nou hier weer even een baaldagje.....
    Vanmorgen in het ziekenhuis geweest met Jordy. Bij de '20 weken echo was nl gezien dat zijn bij niertjes vergroot waren en dit is zo gebleven gedurende de zwangerschap.
    Nu hadden we dus een echo om te kijken of het zelf al weg was gegaan.
    Helaas bleek uit de echo dat deze vergroting er nog steeds zit en nu bij beidde niertjes. Terwijl het eerst 1 niertje was....
    Jordy deed het overigens erg goed hoor, hij bleef netjes heel stil liggen tijdens de echo en gaf geen kick :)
    Nu moeten we doorgaan met de antibiotica en worden we van de week gebelt over hoe we verder moeten. De kinderarts moest eerst overleggen met een kinderarts van het sophia kinderziekenhuis. Dus nog erg spannend....:(
    Naar aanleiding van dit bezoek is Jordy helemaal uit zijn doen, ik hoop dus dat we hier een beetje de nacht doorkomen, maar goed dat zal vast wel goed komen :)

17. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ Meikie: wat balen meis!! Hoop dat hij weer lekker rustig de nacht in gaat... sterkte! Liefs

18. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @meikie balen meis we hoopten op beter bericht. Lekker knuffelen met hem en hoop ook voor je dat hij de nacht goed door komt.

19. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Meikie, Gatsie wat een vervelend bericht! Knuffel voor jullie.

Rica, jij gebruikt ook Joh. br. pitmeel? (omdat je schrijft dat de voeding dikker is). Hoeveel doe je in het flesje?

Hier vanmiddag het CB gebeld om toch even wat tips wat betreft zijn voeding te krijgen, erg fijn om even je onzekerheid van je af te praten. Nu kunnen we er weer vol goede moed tegen aan:D

20. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Ohw meikie... Wat een vervelend nieuws. Inderdaad, hopelijk een goeie nacht.

Hier echt een vreemde dag. Ze eet normaal en slaapt genoeg, maar ze huilt telklens in haar slaap. Hele korte huilende en scheeuwtjes. Maar ze slaapt gewoon en word er niet wakker van. Gaat de hele dag al door. Iemand anders die dit heeft?
    Dus hopelijk hier ook een wat rustiger meisje vannacht. Anders is het vaak wakker worden.

Deel Deze Pagina