Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nee 1 jan weer maar ik heb echt geen zin!!!

ja ik ga 3 jan naar de cb en dan zal ik eens zeggen van haar hoofdje en nekje, ze doet het nog steeds niet en naja je kon wel zien dat het wat afgeflakt is en wil het zeker niet erger hebben, zou zonde zijn toch... ik zal eens overleggen over die chiroprakter.
    of kan ik die gewoon zo ook wel bellen, of ben ik een verwijzing nodig? wat zouden jullie doen??????????

2. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @Rrianne: ik gebruik het alleen snachts, door de dag ligt ze gewoon in bed of box, deden we in begin wel, maar nu niet meer omdat ze nu niet meer zo'n last heeft van de voorkeurshouding...
    Ik heb nergens meegekregen dat het niet gebruitk mag worden snachts, maar dat kan mss wel te maken hebben met advies dat ze nu geven om op de rug te slapen ipv de zij, omdat ze dan toch meer kans hebben op de buik te rollen...mss op CB anders even navragen, maar als ge u er niet veilig bij voelt moet ge het niet doen, anders slaapt ge zelf ook helemaal niet lekker!!

3. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Zoooo wat is er weer veel gekletst!

@pookie, jeej zeg wat hebben jij en je mannetje al veel meegemaakt..

@ dolfijnjes, leuk nog een leeftijdgenote! En uit friesand.. Ik kom uit west friesland hihi! :D

@werken, wanneer moeten jullie weer beginnen? Zijn er nog vrouwen die thuis blijven? Ik moet 6 feb weer beginnen..

@ vaneke, komt ge uit belgie?? heeerlijk hoe je praat hihi.

Hier een drukke maar leuke dag gehad. Reageer morgen weer beter is zooo lastig met de tel..

4. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Ff kort..... 22.00 tot 4.45!!!!!! Ik weer blij!

Verder alsmaar druk druk.... Morgen goed bijlezen enreageren.

Ik moet vanaf 9 januari weer aan de bak... Di do vrij werken...zal wel weer wennen zijn!!!!

5. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    3.45 bedoel ik ;)

6. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Hier is het 21.30 tot 04.45!! Ook ik blij!!! :D

Straks naar CB voor de eerste prikjes, ben benieuwd hoe dat bij M gaat...
    Daarna ga ik op iedereen reageren..

7. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    Hier 21:30 5:45!!!! Ook blij:)
    Ze is nog ziek maar drinkt goed, hopelijk blijft alles er deze x ook in!!
    Even aankijken hoe M. Zich voelt anders ha bellen.

@ prutsen X leert t wel hoor!!!

@ baby R hier een thuisblijver voorlopig dan..

@ karine succes met de prikjes!!!!

Ow neeeeee voeding is r weer uit, puck helemaal onder en andere in de was:(
    Zit zelf ook helemaal onder pfff gaan we weer....ff kijken wat de schade verder is mevrouwtje is r bij in slaap gevallen :)

Vandaag fisio maar weinig zin ziek babytje naar de crèche te doen, zullen ze daar ook niet leuk vinden denk. En die vent doet me toch alleen maar pijn!!!

Ik ga es kijken hier doeegg

8. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hier 22.45 - 06.00. Welliswaar in ons bed geslapen, maar toch prima. Mevrouw was het om 3 uur zat, na 5 keer het speentje geven toch maar even bij ons in bed gelegd op het aankleedkussen en daar sliep ze vrolijk verder. Niet ideaal, maar evengoed toch blij met onze doorslaapbabyinwording!

9. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    Daantje mooi toch!

Nou voeding eruit weer drinken,,,,3 diaree luiers en alles onder de spuug!!

10. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedemorgen,
    hier ging het hongeralam rond 5.45 uur. Geprobeerd te rekken met een speentje, maar helaas.... Dat schreeuwen is niet heel goed voor mijn ochtend humeurtje.... Dus toch maar snel een fles erin :D Nu lekker stil!!!

@ Wapje, zielig wijffie hoor. Ik hoop dat de ha je kan helpen met M.

@ De rest, als dit zo doorgaat hebben we straks alleen maar doorslapers....:D

Nou hier fles bijna op, slaap lekker nog even!!!

11. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Rica je hebt geen verwijzing nodig voor de chiroprakter je kunt gewoon na toe bellen voor afspraak, moet eerst zelf betalen en dan kun
    Je inleveren bij verzekering (volgens mij)

12. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    En om 7.15 weer! ;)
    Nu kids aankleden en naar school!

13. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ik zit te wachten... Beide mannen slapen nog en ik ben wakker. M heeft gister de laatste fles gedaan, ik dus lekker om 22 uur naar bed. Maar slapen, ho maar! Lag te malen, kon niet tot rust komen. En toen ik eindelijk sliep, legde M Timo terug in bed, huilen, dus mama recht overeind in bed.

De afgelopen twee dagen was het steeds 9 uur en nu gaan we ook weer die kant op. Hoe moet dat nou als hij straks twee dagen naar het kdv moet?

Wapje, geen fijne nacht. Geef je meisje een dikke knuffel!

Eens kijken hoe het met het zieke meisje Romy is. Edit: niet heel best, maar ze weten nu wel dat ze idd ARDS heeft. Hier is alleen geen medicijn tegen. Voor degene die het volgen...

14. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Rica, nee, lees nu steeds vaker op het internet dat ze in andere landen zelfs niet meer verkocht mogen worden.

Mama05, L. slaapt ook goed op het zijligkussen, alleen omdat hij in de puckababy slaapt, vind ik dit toch te riskant. Alleen overdag doe ik het af en toe.

Linda, jaa het ziet er idd heel zielig uit. Toch lijkt het me voor een kindje ook niet fijn. Een collega belde me net en vertelde dat er in Zwolle iemand zit, waarbij de helmpjes niet zo groot zijn. Dus mocht het zover komen, dan ga ik voor die optie.

Vaneke, het wisseld heel erg. De één zegt gewoon doen, de andere zegt absoluut niet gebruiken. Arts van het CB zei gewoon gebruiken, vandaar dat we dit in het begin ook hebben gedaan. Ik heb er geen goed gevoel mee bij, dan lig ik niet rustig in bed hahaha. Wel jammer, want het werkte super.

Rica, wat ik weet is dat je geen verwijzing nodig hebt.

Karine, Succes op het CB, arme M. Maar het is voor het goede doel:).

BabyR, ik moet 2 januari weer.. Leuk, maar spannnend.

Wapje, mag je ze bij jullie op het KDV brengen als ze ziek zijn?

Meikie, hahaha ik sta ook iedere ochtend op met een ochtendhumeur. Gelukkig gaat hij vaak snel weer over, als ik eenmaal wakker ben, ben ik het alweer vergeten!

EB, zielig is dat he. Moet je hem straks wakker maken om naar het KDV te gaan. Hoelaat moet je beginnen op je werk? Hoe doe je het met T. zijn voeding als hij tot 9 uur slaapt?
    Hier een wat onrustig nacht. L. maakte steeds lawaai in zijn slaap en 3x wakker. Speentje en dan sliep hij wel gewoon weer verder.

Nog een leuke nieuwtje; L. draait van buik naar rug! Dacht vast toeval, maar nee hoor. Leg hem weer neer en daar ging die weer. En een lol dat hij had. Haha wat kun je toch bij elke nieuwe ontwikkeling trots zijn op je kindje!

Vanmorgen gebeld naar mn werk op L. toch niet een ochtendje mocht komen oefenen (ik vond dit in eerste instantie niet nodig). Dus a.s vrijdag gaat hij 2 uurtjes heen. Leek me toch beter, anders wordt hij over 1,5 week gelijk zo in eht diepe gegooid.

15. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Rrianne, leuk, nog een draaier!

Timo krijgt dan om de 3,5 uur een fles. Dan komen we ook uit om 23 uur voor de laatste fles.
    Ik heb geen vaste tijd dat ik moet beginnen, maar liefst om 8 uur, zodat ik om 16:30 uur weer naar huis mag. Dat betekent hier rond 7:30 uur weg, dus om 6:45 uur de fles. Gelukkig maar twee dagen per week.

16. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ VanEke: En??? Is het opgelost?? Of is er nog water lekkage geweest?

@ Voorkeurshouding: M dus toch ook lichte voorkeurshouding voor rechts, dus nu meer op links leggen... Hoop dat het werkt...

@ Linda: Heerlijk dat ouderschapsverlof erachteraan he?!?! Heb ik ook!! :D Wanneer moet jij weer beginnen met werken dan? Ik pas 2 juli 2012!! :$ :D Verlof van 2 kinderen opgenomen ;) :)

@ Princess: Hoe is het opgelost met de kolf???

@ Dolfijnjes: Wat goed van M dat ze zo lang doorslaapt!!!! Hihi... Ik snap dat je zelf lekkage had ;) :D

@ Wapje: Dat schiet niet op zo... Voeding erin, spugen, voeding erin, diarree en spuug... Getsie wat een dag wordt dit voor je... Sterkte meis!!

@ Pruts: Dan is 7.15 wel snel op elkaar?!? Is "maar" 3,5 uur... Hmmm...
    Dat schiet dus niet op, al heeft hij het ochtendritme dan wel goed voor de rest van de dag, toch?!

@ Daantje: Heerlijk die doorslaapbaby-in-wording :D
    Heb jij ook nog geslapen dan? Of de hele tijd wakker gelegen?

@ Meikie: Toppertje!!! En met J zijn schema mag hij best honger hebben om 5.45 ;) :D Wat een kanjer!!

@ EB: Heerlijk dat T zo lekker kan slapen, is inderdaad wel lastig als hij straks naar hjet KDV moet... Dan moeten jullie gaan schuiven met zijn flessen en ritme... Hmmm... Lastig!!!
    Erg van dat meiske he... Hoop dat ze het zelf gaat redden, er bovenop komt...

@ Rrianne: Wauwww!! Hij draait al!!! Wat een knapperd! :D
    En inderdaad wel handig om hem toch even te laten wennen aan iedereen daar en alle indrukken... Kan hij nog even een weekje bijkomen voor hij moet ;)
    Jakkes... Dan moet jij alweer werken... Of heb je er zin in?

@ Prikjes: M. heeft er niet heel veel last van gehad! Even flink huilen en toen was het klaar en lachte hij alweer :D Daar nog even de fles gekregen en mama gezellig koffie gedronken met allemaal andere mama's op het koffie-ochtendje :D

@ reflux: M heeft sinds gisteren medicijnen (2 drankjes: Zantac en Motilium) tegen de verborgen reflux!! Hij huilt (indelijk niet meer na de fles, omdat nu het maagzuur niet meer omhoog komt...
    Eindelijk een dokter gehad die luisterde en het ermee eens was... Pffff ;) Wat een verschil zeg! Mama (en papa) helemaal blij! :D :D

17. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Rianne ik heb het aan het CB gevraagd of wij het zijligkussen inde nacht mochten gebruiken en dat raad ze af inderdaad ivm wiegendood.
    Maar daarentegen zegt de kinderarts weer dat het daarvoor bedoeld is. Ik vind het eng dus doe het maar niet.

@Dolfijnjes ja D.avey doet het een stuk beter op de grotere flessen hij heeft nu weer 2 nachten doorgeslapen maar ik juich nog niet hoor, als hij 2 weken doorslaapt dan durf ik pas te juichen hihi
    Jij ook zo te lezen een heerlijke doorslaper.

@Prutsje jippie hopelijk houdt mr. X. het nu vol

@Karine sterke man dus :D

@Wapje wauw lekker zeg. Ach arme M. inderdaad maar effe de ha bellen dan.

@Daantje gaat ook de goede kant op dan he

@EB jeetje wat een uitslaper heb jij zeg echt super relaxt. Alleen inderdaad wel lastig straks naar het kdv, jij hebt dus ook flexibele werktijden heerlijk is dat he, ben der ook erg blij mee hoor.

@ll net het CB gebeld de prikjes worden uitgesteld, vondt het wel erg sneu en wat ziekjes en dan ook morgen prikjes, moet wel op het consult komen en de prikjes dan evt. volgende week doen bij een inloopspreekuur.

Gisteren om 22.30 flesje en kwam pas om 6.30 wel om 1 uur wakker geweest neusje leeg gezogen en weer in slaap gevallen en om 4 uur wakker bij me in bed genomen en ook weer heerlijk geslapen dus tot 6.30 uur.

18. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    EB, ja dat wil idd ook prima. Gelukkig zijn het idd maar 2 dagen. Hier 2 dagen om 7 uur beginnen, ben benieuwd hoe dat gaat.

Karine, M. dus ook een voorkeurshouding. Hopelijk lost het zichzelf op. En lees medicijnen voor de reflux, wat fijn dat het helpt! Je kunt dus optimaal gaan genieten. Hoe zit dat eigenlijk met ouderschapsverlof? Je krijgt die maanden niet betaald, maar je hebt behoud op je uren?

Wherona, lekker tegenstrijdig allemaal he!
    Goed dat je de prikjes hebt uitgesteld.

Straks naar de kapper. Hoop op goed resultaat, wil weer een x wat anders met mn haar. Denk een kleurtje. Maar ben zo'n zeikerd wat dat betreft, dus hoop dat ik er tevreden weg kom!
    Pap en mam passen even een op Lars (kapper zit bij mijn ouders in de straat, ideaal).

19. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Ik hoop ook dat de voorkeurshouding zelf oplost (door met hem te gaan oefenen).... Heel super hier dat de meds werken tegen de reflux ;)

Ouderschapsverlof:
    Ik werk in het onderwijs en daar is het zo dat je kunt kiezen tussen betaald en onbetaald ouderschapsverlof. Met het betaald ouderschapsverlof krijg je nog 55% van je laatst verdiende salaris van de werkgever + nog 20% van de belasting....
    Daar doe ik het wel voor ;) :D
    En vandaar dat ik het dus ook van 2 kinderen opneem en zo een "sabbatical jaar" voor mezelf aanga :)

Mocht je bij een KDV werken bijvoorbeeld, dan heb je geen betaald ouderschapsverlof... Héél raar dus!!!

Mijn man neemt ook ouderschapsverlof op (als ik weer ga werken) en doet dat dan 1 dag in de week, maar hij levert dan 11% van zijn salaris in...

20. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    Hey Dames,

weer drukke dag gehad vandaag...deze middag met Elke weer naar werk van pap geweest, pap werkt centrum Rdam dus bedacht dat het handig was om met metro te gaan...eerste keer dat ik met Elke de metro in ging en ging helemaal goed, zelf heeft ze er weinig van mee gehad want ze heeft de hele tijd liggen slapen, maar vooral voor mam spannend om te doen zo'n eerste keer ;)
    Verder nog wat kerstinkopen gedaan maar ben nog niet helemaal klaar dus morgenochtend ook weer ff rondkijken...
    Toch best wel drukke periode eigenlijk...laatste dagen ook wel weer wat last van moe en snel geprikkeld, huilen enzo...zal vast te maken hebben met drukte...of ik moet ongesteld worden, maar daar heb ik voorheen nooit last van gehad, dus zou vreemd zijn als ik dat nu wel opeens zou hebben toch??

@babyR: ik ben van België afkomstig idd ja, maar de liefde heeft me naar NL doen verhuizen ;)

@EB: wat slaapt ie lang die T.!! Wel balen dat ge straks aan zijn ritme moet gaan rommelen idd als ie nr KDV moet, misschien nu al wat proberen te verschuiven??
    En wat erg van R. idd, wat zijn wij toch gezegend met onze gezonde kindjes he!

@Rrianne: is mss inderdaad ook anders omdat L. bij jullie in de puckababy slaapt ivm het zijligkussen, dan zou ik het idd mss ook eng vinden. Hoop dat ge der in elk geval op andere manier iets tegen kunt doen...
    Ik morgen ook naar de kapper, lekker he zo ff laten verwennen...is hier al weer veel te lang geleden dus werd hoog tijd :)
    En wat goed dat ie al naar zijn rug draait!! Dat gebeurt hier bijlange nog niet, grappig dat er toch zoveel verschil in kan zitten hoe snel ze dingen kunnen :) Voor ge het weet kunt ge overal achter hem aan lopen ;)

@Karine: volgens mij is de lekkage wel opgelost, plek wat nat was is nog steeds droog, maar durf het nog niet met zekerheid zeggen want het heeft niet echt meer geregend hier volgens mij...
    Wat fijn dat M. nu ook wat heeft tegen de reflux, kan ie nu lekker vrolijk zijn zonder last na het voeden!! Vervelend he dat het soms zolang duurt eer ge ze van de last af kunt helpen :(

@wherona: beter dat ge de prikjes hebt uitgesteld, als ze al wat ziek zijn is ze nog wat extra ziektekiemen geven ook niet handig he ;) en het is al zo sneu voor ze!

zo...ik ga maar ff wat eten maken en spullen beginnen pakken, vieren kerst in Belgie en ik vertek morgen al, dus weer heel verhuis mee naar Belgie voor weekend door te kunnen komen ;)

Deel Deze Pagina