Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    ow ja en nog zoiets ik vroeg dus aan die cb mevrouw of we met D.avey als hij 4 mnd. is mogen starten met fruithapjes krijg ik het antwoord dat het tegenwoordig vanaf 6 mnd is maar als ik merk dat hij er klaar voor is ik hem wel zo af en toe wat mag geven zodat hij andere smaken leert kennen. Eumhz oke niet echt duidelijk.

2. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
     Wherona, lekker vaag, eerst hoeft het niet en dan ben je eren dan willen ze het opeens wel weer doen? Nou ja het is weer achter de rug.
    Wat betreft het fruithapje, dat kan idd, maar hoeft niet. D. heeft toch ook best veel last van krampjes gehad? Persoonlijk zou ik er zolang mogelijk mee wachten, en als je begint. Hem goed laten wennen aan één soort, bv. een week lang iedere dag een paar lepeltjes appel of banaan etc etc.

Meikie, fijn dat hij het niet erg vind en goed resultaat oplevert;). Kappers; je moet echt goed in je vak zijn, maar tegenwoordig kan iedereen maar kapper worden.

Vaneke, hahah jou kapper moet wel heel goed zijn;). Ach als je toch met enige regelmaat in de buurt bent.

Wapje, idd gwn een eigenwijs ding. Hij volgt wat hij wil volgen, is met name verslaafd aan de tv, echt een tv-junkie.
    Hoe was het bij de HA?

Rica, gwn heen gaan en kijken wat ze voor je kunnen doen.

Babyr, leuk, kan me voorstellen dat het ff wennen is. Heb je ook fb/hyves? Ben erg benieuwd naar je meisje :). Volgens mij is het advies vanaf 6 a 8 week. Maar denk dat dat meer voor babyzwemmen is bedoeld. Water in Centerparcs is wrsch veel te koud voor zo'n kleintje.

Fysio vanmorgen geweest, viel allemaal reuze mee (CB kon erg overdrijven zei ze hahah). Moeten gwn doorgaan met wat we nu doen. En hem ook in het zijligkussen laten slapen, hij hoeft immers niet helemaal op zn zij. Heeft op mijn vraag nog wel een mal van zn hoofdje gemaakt, zodat we duidelijk kunnen zien of er verbetering in komt.

Met L. gaat het de laatste dagen weer berg afwaarts. Hij huilt vandaag non-stop. Is zo moe, ligt nu op mn arm te slapen. Nachten zijn opeens weer drama, kortom zit weer hele dagen met een huilend jongentje op de arm in huis. Even de deur uit kom ik gwn niet aan toe, loop de hele dag achter de feiten aan. Bleeeh! Mochten de med. voor Reflux afbouwen, maar heb zelf het idee we sindsdien weer langzaam terug naar af gaan. Dus ga het vanaf vandaag weer dagelijks geven.

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja twijfel gewoon enorm, vandaag weer geoefend en ik zal eens een foto maken tot hoever ze komt, ik weet niet hoe hoog jullie hun hoofdje al omhoog doen, leunen ze dan ook echt op de handen???

fruithapje ja je moet doen wat jij het beste vind, op de meeting was er nog iemand die het al gaf (dacht wendy)...
    Als jij denkt dat hij er klaar voor is naja dat is aan jou.
    Ikzelf wacht echt die 6 maanden wel af want ze heeft nu soms nog wel last van krampen en wil dingen niet erger maken. ik heb zelf ook niet het idee dat ze het mist of er aan toe is.
    zijn er meer die al eerder willen gaan geven?

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Wherona, je gaf toch al fruithapjes? (of was dat iemand anders tijdens de meeting?)

Rica, begrijp ik dat je twijfelt of ze genoeg omhoog komt? F. kan sinds deze week echt goed op haar armpjes leunen en haar hoofdje optillen als ze op haar buikje ligt. Voorheen kon ze alleen haar hoofdje zelf goed rechthouden als ik haar tegen me aan het (kijkt dan over mn schouder).

BabyR, ik begreep dat je met zwemmen 8 weken aan moest houden en dat het zeker handig is om te wachten tot na de eerste prikjes. Kom af en toe in center parcs met de kids van mijn zus en dan zie ik echt wel hele kleintjes in het bubbelbad zitten...

Hier vandaag een moedervlek laten verwijderen. Gelukkig goed verdoofd, kreeg al rillingen als ik snijden en hechten hoorde...:(. Heb gemerkt: als je kan bevallen dan kan je dit ook wel overleven haha.

Verder lekker thee gedronken bij een vriendin die ieder moment kan bevallen (vind het gewoon helemaal spannend :)).

Morgen laatste dingen voor de kerst doen en laat de kerst dan maar komen.

5. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    @Wherona, oeii Ajax niet zo best heh :p Gelukkig dat je nu geen fan meer bent hahah ;)
    Vervelend dat D nog zo verkouden is :(

@Rrianne ik heb wel facebook maar daar staan geen foto's op van R. Kan hier wel een fotootje posten? Maar geen idee hoe dat moet haha! Ben ook wel nieuwsgierig naar jullie kindjes eigenlijk,, en ook we een beetje naar de mama's :D
    Vervelend dat L zo huilerig is, komt dat door de reflux denk je?

@ Daantje, oeiii was je zenuwachtig?? Ik ben absoluut geen held in dat soort dingen haha!

@Rica, R komt ook nog niet zo ver met haar hoofdje..

6. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goede reden om snel weer eeb meeting te houden...:p
    Waar woon jij eigenlijk?

Hier een heerlijk dagje gehad. Jordy had wat slaap in te halen, dus kon ik veel in huis doen :)
    Had nog een oud collegatje op bezoek, erg gezellig!
    Vanmiddag ging ik even naar het dorp, alleen. Kom ik terug zit R boven bij Jordy, hij huilde en wilde niet stil worden.... Dus ik zeg dan haal je hem uit bed en neem je hem mee. Ja zegt ie maar hij moet toch slapen. Nee hoor, dus hup mee naar beneden en meneer lach te kraaien in de box van plezier hahaha :D
    Zometeen nagym dus ik hoop dat het dan wel goed gaat met papa alleen ;)

7. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Rianne klopt inderdaad dat D. erg veel last heeft gehad van krampjes, dus inderdaad dan maar zo lang mogelijk ermee wachten. Wat vervelend dat het bij jou nu weer berg afwaarts gaat en dat L. de hele tijd aan het huilen is. Hopelijk snel verbetering

@Daantje hahaha nee dat was ik niet dat is Wendy die al fruithapjes geeft haar zoontje is in augustus geboren ;)

@Meikie hahahaa mannen snappen der ook helemaal niets van he

D.avey heeft erg veel last van de prikjes dit keer, hij bleef maar huilen echt een pijn huiltje was het heb het zo lang mogelijk aan gekeken maar uiteindelijk toch maar wel een paracetamol gegeven. Sindsdien wou hij alleen maar bij mij hangen op mijn buik en slapen. Nu heeft vaders het effe overgenomen. Blijf het echt sneu vinden voor die kleintjes.

Zo wat is het stil hier eigelijk voor ons doen, is iedereen al druk bezig met de feestdagen?

8. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Wherona, ik twijfelde al gezien je banner haha. Jij hebt zeker krullen/slag in je haar?

9. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Moest stiekem ook wel lachen, heeft hij de hele tijd dat ik weg was boven gezeten om de speen in Jordy zijn mondje te houden. Maar Jordy wilde gewoon uit bed, dan lijkt het ook wel dat Jordy het aanvoelt want ik was de straat nog niet uit of meneer werd wakker hahaha
    Dus ik zei al, neem hem de volgende keer dan mee naar beneden als je hem niet stil krijgt, of kijk of zijn luier heel erg vies is....:)
    Goede leer voor de volgende keer, ben benieuwd hoe het zometeen gaat!!!

@ EB, hoe was je sauna dagje?

Al een tijd niks van muts gehoord trouwens.....:(

10. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Rica, ben benieuwd naar de foto. Ben je nog wel heen geweest? L. leunt wel op zijn handen, maar die moet ik dan wel vooruit leggen zeg maar.

Fruithapjes, het hangt denk ik ook een btje af van het kind. Kids met bv koemelkallergie, doen het vaak juist veel beter op vaste voeding is mij verteld. Aaah ik bekijk het wel tegen die tijd...

Daantje, oeeh vervelend. hahah maar dta is idd een goede instelling;); als je kunt bevallen kun je alles aan!

Babyr, ja leuk! Post maar een fotootje. Je kunt bij meer opties een bijlage toevoegen. Ja heb wel het vermoeden dat het door de Reflux komt, alleen toen we nog niet achter koemelkallergie waren, spuugde hij veel. Dat doet hij nu nog heel weinig, dus was onze gedachte (en die van de KA), dat koemelkallergie het probleem was en niet de Reflux, dus dat we dat wel af konden gaan bouwen. Gaf het de afgelopen 2 week om de dag en sinds gister heb ik het hem 2 dagen niet gegeven. Ook gaf de fysio aan dat hij veel onrust bij zich had en dat ze het idee had dat het wel eens om verborgen Reflux kon gaan, ze zag hem steeds slikken en van ontspannen naar stress. Dus probeer het nu gewoon weer dagelijks de medicijnen en dan moet er één deze dagen verbetering in zitten lijkt mij.

Meikie, hahaha die arme vent van je! Het is soms ook moeilijk voor papa's;). Ze doen gelukkig allemaal erg hun best, dus we kunnen het ze niet ook kwalijk nemen!

Wherona, Arme D. Ik vind die prikjes ook echt vervelend!Bij ons op het kdv doen we vaak de eerste keren 2 a 3 lepeltjes (als ouders advies vragen), gewoon om te proeven. Wat je ook kan doen is hem af en toe als jij bv een appel eet, een stukje tegen zijn lippen houden zodat hij er wat aan kan sabbelen. Zo went hij wel al een btje aan de smaakjes.

L. bleef vanmiddag maar huilen, fles gegeven (zelfs onder de fles huilen) en na die tijd lekker op bed. Hij huilde eerst alles bij elkaar, maar na 5 min was het stil. Ik nog een x kijken, lag hij lekker te slapen. Hij is nog één x wakker geweest, maar viel uitzich zelf weer in slaap. Uiteindelijk 2,5 uur achter elkaar geslapen (dat heeft hij nog nooit gedaan overdag). Hij heeft geloof ik wat slaap in te halen!

Sorry hoor voor mijn ellenlange verhaal. Merk dat ik altijd veel behoefte heb om het ff van me af te schrijven als het niet lekker gaat...

11. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    Geen tijd om alles bij te lezen hoor meiden :)

Met M gaat t al iets beter vanmorgen naar de ha geweest. Spruw is terug door t vele spugen. Verder vol snot dus medicijn gehad

Fruithapjes bij de eerste bij3,5 mnd gegeven hij had r echt behoefte aan mocht toen ook niet van t cb omdat ik Bv gaf
    Je merkt t gauw hoor als ze toe zijn aan iets nieuws!

@ meikie haha hij wilde lkkr spelen ipv slapen. Hier m nog wakker normaal ligt ze al op bed maar ze is nog zo actief heeft zowat hele dag geslapen

Gister enorm aan sm geërgerd, was gister bij mijn szus eventjes ben ik aan de andere kant Vd kamer en draai me om heeft sm M. Zomaar uit de cosi gepakt terwijl ze bijna lag te slapen...kan me zo opvreten over zulke dingen! Laat t kind toch lekker liggen terwijl ze zo ziek is!

Dag ervoor kwam r nog iemand n kadootje brengen (stoooooom) pakt zo mn kind uit de box!!!! Was iemand waar we bijna geen contact mee hebben vind dat echt asociaal hoor! Maar ja ik ben dan weer zo'n muts die er niks van durft te zeggen!

12. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Wapje vervelend zeg dat je er niks over durft te zeggen!!! Misschien wel proberen je moet opkomen voor je kleine:)

Rianne bekend verhaal met stoppen van medicijnen hadden vrienden van ons ook kind moest ook stoppen met medicatie huilen zijn zeveren begonnen ging het beter!!! Hopelijk gaat het bij jullie ook snel beter!!
    Ik weet dat we bij onze dochter die reflux had vroeg met groentehapjes moest beginnen dat was beter maar ach ze veranderen altijd!!

Rica ik zou ook gewoon ff bellen en advies vragen kost niks? Ze zeggen ook wel als ze niks voor je kan doen!

Daantje inderdaad als je bevalling hebt door staan kun je dat ook maar blijft vervelend!! Mag ik vragen op welke plek?? Of heb ik nu niet goed gelezen!

Miekie hoe was nagym en was het thuis goed gegaan?

Hier vandaag stress de oudste moest om 18.45 op school zijn,
    Dus vroeg eten, gelijk na het eten de dames in de douche gedaan middelste was zo klaar die was zo moe!! Dus lekker in bed gedaan moest ik jairo voeden normaal drinkt meneer 10 min nu al 15 min en nog niet genoeg al had ik het idee dat het alleen om zijn zuigbehoefte ging!!
    Oudste zich zelf afgedroogd en aangekleed!! Ik haar haar gedaan maar wat een stress ze was net op tijd!!! Dan merk je dat het soms best druk is 3 kids en alleen zijn!!

13. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    Hallo allemaal,

kom ik weer even snel tussen door:)
    hier rustig dagje gehad D. heeft lekker veel geslapen heeft nog langer dan mij uitgeslapen vannochtend haha:D
    echt heerlijk dat ze nu meer gaan doorslapen (meestal)

@rica D. is net zo oud en die komt niet heel hoog met zn hoofdje ( vind ik ) en ik moet zelf zn armpjes goedleggen zegmaar. hier zeiden ze op het cb toen ik er na vroeg dat ik elke dag hem 10 min op z'n buik moet leggen...maar hij vind het maar niks en na een tijd doet die zn hoofdje niet eens meer omhoog:p

14. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ mama ja weet t wel maar ben bang dat ze me n zeikerd vinden!

Hier eentje die niet wil slapen!! Morgen oudste na school en dan vakantie

Trusten allemaal

Hier ook nog moedervlek weg laten halen maar ik wacht tot na de bv zit NL onder mn borst doet t zeer?? Sturen ze het ook naar t lab om te onderzoeken??

15. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @babyR, wat leuk, waar woon je precies als ik vragen mag.

@daantje, wat lekker ook al doorgeslapen vannacht.

@karine, vervelend dat M zovaak wakker is geweest, wel flink dat hij zolaat z’n fles wou.

@wherona, wat raar ik mocht mirthe haar beentjes zelf vasthouden. Gewoon hapjes geven zou ik zeggen. Gewoon lekker op je gevoel afgaan, vooral als hij er aan toe is. Er is hier volgens mij nog iemand die al hapjes geeft, weet zo niet meer wie.

@cb, vandaag weer geweest. Mirthe woog nu 5675gram en was 59.5 cm. Tevens de eerste prikjes gehad. Ze was van tevoren heel vrolijk, lachen en brabbelen tegen mij. Na de prikjes even huilen maar daarna was het ook weer klaar en lachten we alweer. Voor de rest heeft ze er naar mijn idee niet zoveel last van gehad. Voor de zekerheid haar nog wel een zetpil gegeven.

@gister, de meeste boodschappen gedaan, nu de cadeau’s nog inpakken. Tevens ook ik naar de kapper geweest (m’n moeder :)) verder niet veel gedaan. Ze kwam gisterochtend om 7 uur. Daarna zou ik nog een uurtje op bed, maar werd half 10 wakker :$. vanochtend was het 8 uur. Daarna naar cb en om 10.30 kwam m’n vriendin een bakje halen. Vanmiddag even bij de buurvrouw geweest en toen was de dag weer om.

nu echt op bed trusten

16. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Even snelle zwaai! Heeeeerlijk saunadagje gehad, Timo deed het super bij opa en oma, dus die waren blij. Nu zit de fles erin en naar bed.

Trusten!

17. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ rrianne, daar is het forum toch voor? Lekker van je afschrijven hoor.

@ wapje, aaargh! Hier durft niemand m'n kind zomaar op te pakken denk ik haha. Ik zou namelijk ook echt uit m'n plaat gaan, dat vraag je toch gewoon even?

@ meikie, moest wel lachen om jou verhaal. Hier juist een man die haar heel snel weer mee naar beneden neemt als ze huilt. Duidelijk een zwak voor zijn prinses, maar soms moet ze toch echt even in slaap huilen.

@ EB, hoop dat jullie genoten hebben.

@ wapje, weg laten halen is vervelend, maar niet schokkend. Ik moest trouwens echt verschijnen op een ok! Iedereen in pakken en zo, werd er gewoon bang van. Wandelde met knikkende knieën binnen en meteen: niets aanraken mevrouw: alles is steriel...hmm ok alsof ik alle messen in m'n handen wilde gaan houden haha. Werd al onwel als ik er van een afstandje naar keek, held die ik ben. 5 Jan uitslag uit het lab.

Hier verder weinig gedaan, thee drinken met vriendin en lekker rustig aan. Morgen een verjaardag en ik moet echt de laatste kerstinkopen gaan doen.

Ga snel slapen, is alweer veel te laat.

18. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Hier zit de nachtfles er weer in,dus nachtbraker #1 is weer onder zeil ;)

@ Wapje: Wat vervelend dat ze haar zomaar pakte! Hier doen ze dat gelukkig niet...

@ EB: Fijn dat jullie genoten hebben vd sauna en T bij opa & oma!

@ Daantje: Ik heb er ook een aantal die ik weg moet laten halen.. Iejl :)
    Volgens mij houdt niemand ervan hoor!

@ Meikie: Hihi.. Heerlijk zo'n man! Hoe was de nagym? En toen met J & papa? :D

@ Dolfijnjes: Wat heerlijk dat M er ook geen last van heeft gehad! En grappig dat zij en Micah bijna even groot en zwaar zijn!! :)

Wij nu weer slapen.
    Tot morgen!

19. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    ,@ daantje zag die moedervlek er anders uit toen je zwanger wad? Jee zeg op n ok. Ha mag t idd niet meer doen hoorde ik!

Gister compressen op aaaaarrrggh dan maar maandverband haha heb ik dat ook weer eens gebruikt lol :)

@ Eb fijn dat je genoten hebt Vd sauna en dat t.imo het goed deed bij opa en oma! Durf het zelf nog niet aan bij opa en oma achter te laten, ben er wel aan toe ff alleen of samen weg.

Hier 2dec eruit al vanacht!! Nu weer hoesten en proesten, hoop zo dat de voeding er nu in blijft!!!

20. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Goedemorgen, even snel een zwaai!
    We gaan zo naar het KDV, zijn eerste x oefenen, 2 uurtjes, ben heel benieuwd hoe hij het gaat vinden.
    Vannacht ging weer wat beter dan de afgelopen nachten en meneer was erg gezellig vanmorgen, ligt nu in de box een hazeslaapje te doen!
    Kom vanmiddag weer even lezen.

Deel Deze Pagina