Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Hier ook druk met de aankomende feestdagen, net heerlijk uit eten geweest met mn opa e fam bij vd valk :D Dat is echt een walhala voor oude mensen haha!

@ Linda, ohhh wat leuk!! Sintmaarten zee hier idd dicht in de buurt! En idd. S.chagen is echt super! Zal er nooit meer weg gaan :p
    Hoe was de kerstborrel?

@Pruts, wat een heerlijk ventje! Ik voeg je toe! :D
    Hoop dat X snel een doorslaper wordt!

@pookie, leuke foto's zeg!! Waar heb je die foto's laten nemen?

@rrianne, lekker dat je een gezellig mannetje hebt vanavond!!

@Dolfijnjes, succes met taarten bakken ;)

@Rica, lekker een doorslaper!

@mama, Jaaa die mobiel is zeker leuk! R vind hem ook super!! En mama ook! Heb zo moeten lachen om die beesten hahaha!

@All, bedankt voor de lieve reactie's op de foto van R!

Ben ook wel heeeeeeel nieuwsgierig naar jullie beebjes!!

Iedereeen HEEELEEEEE FIJNE FEESTDAGEN!!

2. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden
    even een vraagje voor degene die al zijn overgestapt op andere flesvoeding. Wij willen vanaf morgen rustig aan overstappen van ha naar omneo. Hoe hebben jullie dit gedaan? En hoe is dat bevallen?

Nou voor allemaal een goede nacht toegewenst, ik hoop op vele uurtjes voor iedereen!!!

Slaap lekker!!!

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    He meikie,

Wij zijn dan wel niet van merk overgestapt, maar wel van HA naar normaal (Friso). Ze heeft dre dagen lang opeens gespuugd na de voeding. Leek me sterk dat het door de overstap kwa, maar Friso zelf vertelde mij dat het wel een andere samenstelling betreft en de overgang dus kan leiden tot meer spugen. Moest het even de tijd geven zeiden ze. Na drie dagen was het idd weer over. Dan weet je maar vast dat dit kan gebeuren. Wij zijn overigens gewoon hop overgestapt van de ene op de andere euhm voeding.

Vraagje:
    22.45 laatste fles, nu hopen dat ze weer lekker blijft slapen tot een uur of 06.30. Het valt me op dat ze om 20.30 enorm moe is (18.00 uur heeft ze een fles gehad) ik leg haar dan op bed en dan slaapt ze echt keihard. Moet haar echt wakker maken voor de fles en ze is dan helemaal crocky van de slaap. Hebben meer baby's hier "last" van? Vind het best sneu om haar wakker te maken, maar als ik dat niet doe dan wordt het een chaos met voeding. Overdag slaapt ze echt veel lichter. Het lijkt wel of ze rond 20.30 al in haar nachtslaap valt.

4. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Hier ook Daan! Meestal wordt hij niet wakker voor zijn laatste voeding! Vervelend he? Weet ook niet goed hoe ik dat moet doen.

Hier om 23.30 fles op, hij werd om 2.30 wakker, lag helemaal 'bloot'! Toegedekt, speen erin, muziekje aan.... Meneer slaapt, wie ligt er al sindsdien wakker??? JUIST.....

Waait hier ook flink... Niet fijn!

5. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    BabyR: Wat een mooie meid!!

Meikie: Ik heb geen ervaring met overstappen van voeding. Succes.

Daantje: Hier heb ik dat ook, al heeft hij zelf zijn fles verschoven naar 21.30 uur... Komt vast wel goed. Maar wel sneu dat crocky drinken van je meisje.

Pruts: Wat een mannetje!! :) En een heerlijke lach! Balen dat jij wakker ligt en hij weer in dromenland :D

Poookie: Wat een prachtfoto van Stijn!!!!

Linda: Jij kan dus ook heerlijk genieten van je ouderschapsverlof... :)

Hier om 21.45 de fles gehad en om 5.00 weer :)
    Nu weer lekker slapen ;)

Fijne kerstdagen allemaal!!!!!!

6. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Hier ben ik weer! Na t speentje te geven om 2.30 heeft hij geslapen tot nu! :) ik ben rond 3.30 weer in slaap gevallen.
    Bedankt voor jullie reacties op mijn foto's, ik ben er ook errug trots op!

Hier trouwens geen ouderschapsverlof, net als rrianne werk ik op een Kdv, dus wordt niks vergoed! Mijn vriend wel, werkt bij defensie, heeft 1dag id wk verlof, op vrijdag. Zo fijn!

7. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    En ook namens mij, hele fijne feestdagen voor jullie allemaal!

8. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Jeetje, ik denk echt dat ik te vroeg gejuicht heb mbt het doorslapen. Ze Heeft al drie nachten dat ze om 4 uur begint te rommelen en ik soms wel 5 keer de speen moet geven. Was nu weer zo moe dat ik haar in bed heb genomen en honger is het dan niet, want ze ligt nog steeds te slapen. En gek genoeg valt de speen nu ook niet uit haar mond...zou ik nu al in de maling genomen worden?

9. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    Verdorie weer 3 x uitgemoeten!!! Bijna 3 mnd en niet door Willen slapen grrrrr

10. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Goedemorgen allemaal.

Weinig online geweest vd week want druk druk druk.......
    De oudste verkouden en keelontsteking,Nienke die al een hele week in een sprongetje lijkt te hangen en dan dat geregel voor de feestdagen nog pfff.

Hier ook maar weer overgestapt op een andere voeding.
    Ze kreeg op advies van de ka Friso Comfort voor de krampjes en het spugen.
    Nou het werd alleen maar erger die krampjes.
    Dan ook nog diarree erbij en ze liet een hele dag windjes.
    Nee dat gaat hem niet worden.
    Gister begonnen met Friso Extra en dan 5x 150 cc (2extra,3 comfort) en de nachtfles 180 cc (3 extra,3 comfort).
    Nu maar hopen dat ze hier wel goed op reageert want geen zin om weer een keer over te stappen.

Vandaag even relaxen,morgen naar mijn vader en zijn vriendin.
    Gaan we eten in een hotel hier in de buurt.
    Maandagmiddag naar mijn so daar lekker eten.
    En dan op naar mijn laatste week verlof:(
    Met oudjaar blijven we thuis want dan is manlief ook jarig.
    Overdag visite en dan s avonds ergens een hapje eten.

Dames,als ik niet meer online kom,
    iedereen hele fijne dagen !!!

11. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Goedemorgen! Zal hier rustig worden met de feestdagen. Vanavond All You Need!!! Kijk ik altijd zo naar uit, lekker met een doos tissues en warme choc op de bank.

Fijne kerst allemaal! Hopelijk zijn alle kindjes vrolijk en gezellig:)

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Hey dames!
    gisteravond was mevrouw klaarwakker, heb na 2 uur weer een fles gedaan (12:00) want ik was zo moe, gister de hele dag aan de wandel geweest! half 10 heb ik haar maar wakker gemaakt...
    wapje 3 keer eruit? vervelend, hoop voor je dat het snel komt dat langer slapen want dat is best vermoeiend :(

ik wil iedereen een fijne kerst wensen, veel eten en veel gezelligheid!
    ik zal morgen een foto maken van lois haar kerstoutfitje...heb al een andere klaarliggen!

13. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @pruts wat een heerlijk ventje die Mr. X.

@Daantje D.avey had dat ook viel om 21.00 als een blok in slaap en vond het toen ook erg sneu om hem wakker te maken. Ik heb er eigenlijk niets mee gedaan en maar zo gelaten en uiteindelijk heeft hij het zelf gecorrigeerd en wordt nu wel weer wakker voor de laatste fles.

@Wapje heb geduld het komt echt wel!

@ll hele fijne kerstdagen

14. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    hier een goede nacht gehad. Gisteren om 23.30 uur laatste fles gehad, toen om 5.30 uur wat gerommel. Speentje gegeven en toen viel hij weer in slaap. Om 7.30 meldde hij zich uiteindelijk luid en duidelijk, dus toen heerlijk op de bank flesje gegeven terwijl paps en mams hun verslaving konden verheerlijken (sopranos kijken :D)
    Net hebben we een fotoshoot gehad, Jordy deed het super goed. Maar gaf het heel duidelijk aan toen hij er klaar mee was. Hij bleef huilen en op het moment dat hij in de maxicosi zat was hij stil....;)

We hadden het geluk dat deze fotograag nooit babytjes had gefotografeerd. Hij vond het zo leuk dat we gratis nog een keer mogen terug komen voor nog een shoot. Hij gaat dan allemaal atributen kopen om het nog mooier te maken :)

Zometeen naar mijn vader lekker gourmetten en dan morgenochtend brunchen in avifauna, dus zal ook niet veel reageren. Maar volgens mij hebben de meeste daar hier last van ;)

Nou meiden tot later en hele fijne feestdagen met een dikke knuffel van Jordy voor al zijn vriendjes en vriendinnetjes hier van het forum :)

15. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Hier vanmorgen al begonnen met t eten voor vanavond, stoofpeertjes, beenham, rollade en aardappelpuree.
    Ik was steeds erg duizelig, maar dat is inmiddels over!

Vent is nu Ff paar laatste dingen halen en dan klaar voor de feestdagen.
    Vanavond komt een vriend eten en daarna spelletjes doen. Geen all you need voor mij....
    Morgen lekker thuis brunchen, rond 14u naar so, smiddags naar de kinderkerkdienst en dan lekker eten van een cateraar, koude schotels denk ik.
    Als het goed is vertrekken we 's avonds nog richting mijn moeder in Groningen. 2e kerst dus daar, lekker gourmetten en langs m'n oma.

Xavi vanmorgen met Papa in bad geweest, in t grote bad, hij vond het heerlijk! Nu flesje op en in de box spelen. Wat een heerlijk mannetje!
    Als ik jullie niet meer 'zie', geniet ervan de komende dagen!!!!

16. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Gaaf zeg meikie, van de fotoshoot!!!
    Wij mogen rond 4mnd nog eens naar t echobureau voor een fotoshoot. Die kreeg je er gratis bij!

17. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Fijne dagen allemaal! Wij vertrekken zo naar mijn ouders, daar komt vanavond de hele familie kerstavond vieren (al 30 jaar een traditie). Er komen er alleen steeds meer bij haha. Geniet er allemaal van samen met de kids!!

18. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Overschot aan hormonen check, toastjes check, wijn check, heel veel zakdoeken check! Zit klaar voor all you need is love, dat wordt janken :).

19. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @daantje, Heb zelf 1 nacht gehad dat ik een aantal keren de speen erin moest doen. Maar heb haar toen ook bij ons in bed genomen. Maar toen gewacht totdat ze sliep (ong 15 min) en toen weer voorzichtig in bed gelegd. Daarna heeft ze heerlijk doorgeslapen tot de tijd dat ze weer wou. Dit kun je altijd proberen, dan slaap je zelf ook lekkerder.

@wapje, Heb geduld meid, komt vanzelf. Dikke digi knuf voor jou.

@hier, Gisteravond een verjaardag gehad van de buurvrouw. Maar het liep hier niet zo lekker. Zou haar om 10 uur voeden en dan naar de buurtjes. Maar ze wou niet drinken en maar huilen:(. Bleken er allemaal boertjes dwars te zitten dus werd uiteindelijk rond half 12 dat ik daar was. Nou is dat geen probleem maar voor jezelf is het niet leuk. Maar zat nog geen 15 min en was ze weer wakker. Dus is manlief naar haar gegaan en thuis gebleven (die was er al eerder). Al met al heb ik wel een gezellige avond gehad en lag om 2.30 op bed.

Vanochtend kwam ze helaas om 6.30 weer. Toen heb ik haar bij me in bed genomen, want manlief moest trainen (6.45-8.30) en heeft ze nog geslapen tot 8 uur. Dat zijn betere tijden en zitten we weer in onze ritme.

Vandaag best wel veel gedaan. M’n moeder heeft Mirthe ff mee genomen dus had m’n handen even vrij. Dus stoofperen klaar gemaakt. De eerste rollade in de oven, was opgevouwen en ramen gelapt van buiten, want het was heerlijk weer en nog ff de surpises afgemaakt. Morgen nog een beetje poetsen, taart bakken en nog een rollade en dessert maken (maar dat is niet zoveel werk).

Ik houd het voor vandaag en morgen waarschijnlijk ff voor gezien. Het is hier ook flink rustig. Fijne kerstdagen allemaal. Lekker eten en dan in het nieuwe jaar flink sporten :D

20. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    hey meiden fijne kerst allemaal!

Heb vanavond afgekolfd M bleef komen! Dacht eens even kijken of ik wel genoeg melk heb! Had maar 40 cc! had nog in de vriezer 70 dus dat erbij gegeven en mevrouwtje was tevreden :)
    Ze dronk zelfs uit de FLES! en een uurtje later zelfs aan t tutten! Waaauw trots op mn kleine meid ;)
    Nu nog hopen dat ze vanacht wat wil slapen!!

Nou geniet allemaal vh weekend he! Hoop dat de beebs ook n beetje mee werken:)

Deel Deze Pagina