ik heb nog niks vernomen hoor van pruts dus denk dat het nog rustig is daar...volgens mij zag ik op fb dat ze uiteten was???? hahaha ja pruts je wordt in de gaten gehouden hihih... @mama05...wowww wat een snelle bevalling meid...heerlijk dat jullie mannetje het zo goed doet @gerommel...mennnn wat zijn er ineens veel aan het rommelen hier bij mij nog helemaal niks helaas...ben benieuwd hoeveel beebs er dit weekend geboren gaan worden
@Princess01, gefeliciteerd met je dochter Lily! Misschien even een lactatiekundige inschakelen? Heeft mij destijds met mijn zoontje écht geholpen. @Nathalie78, gefeliciteerd met je zoontje Jesse! @Elisabethbas, gefelicteerd met je zoontje Timo! Hoop dat hij snel weer beter is! @mama05, gefeliciteerd met je zoontje Jairo! Wat een mooie naam, staat ook op mijn lijstje van favorieten Hier geen bijzonderheden, alleen vaker harde buiken en eergister weer wat "oefenweeen" gehad. Maandag gehoord dat hij nu begint in te dalen, wat ik zelf ook al gevoeld had. Zal dus nog wel even duren, voor het echte werk begint. Verder superverkouden, dus puffen is nu ook lastig , dus ik wil nog wel graag ff eerst beter worden... Verder krijg ik nu echt afentoe een elleboog of een knietje van beebje, kan hem erg goed voelen, alsof hij maar één cm onder mijn huid zit. Schept wel een band en het verlangen om hem/haar te ontmoeten groeit met elke schop, herkennen jullie dat?
Ben er nog hoor!!!! Ff naar mediamarkt geweest, bij de karwei om letters voor de naam, lekker uit eten en op visite bij vrienden. Alles verder rustig! EB, das flink schrikken! Maar laat je lekker verwennen in t ziekenhuis! Mama05, wat een snelle bevalling!!!! Mum, spannend!!!! Ik ga nu slapen, het is er tijd voor!!!! X
Ben zo vreselijk verdrietig, Timo doet het prima, maar hij ligt misschien 50m bij me vandaan en kan niet naar hem toe door mijn talloze hechtingen. Ben zo immobiel dat ik afhankelijk ben van anderen en daar kan ikmtotaal niet tegen. Lag eerst op een kamer alleen, maar moest toen ineens verkassen naar een kamer met 4. M (mijn man) mocht toen niet meer blijven slapen, nog meer tranen. Voel me gewoon eenzaam. Ik zit sinds eergisteren in een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen. Mijn verhaal: Donderdagochtend 8:30 lag ik nog te slapen, voelde ineens het bed nat worden, dus vliezen gebroken. Stond in een kwart tel naast mijn bed, waar al weken een emmer klaarstond voor dit moment. Dus vw opgevangen, was niet heel veel. M gebeld dat hij terug moest komen en toen eens goed naar het vw gekeken, was groen. Vlos gebeld, die zei kom masr naar het ziekenhuis. Dus laatste spullen gepakt, gedouched, ontbeten, op M gewacht en naar het zkh gereden. Daar kreeg ik een infuus met wee-opwekkers, want had nog niets. Was wel heel vrolijk, was 10 uur. Om 13 uur begon het wat te werken en om 1345 stond ik krom van de rugweeën. Wat een krengen! Kon ze totaal niet wegkrijgen. Heb toen pompje met pijnstilling gekregen, was echt een opluchting! Kon ik zelf bedienen, geen extra prik, ideaal. Weeën werden heftiger, maar rugweeën waren weg, dus die kon ik wegpuffen. Om 18 uur kreeg ik persdrang, om 1830 kwam de vk voelen en had ik volledige ontsluiting. Het was druk die dag in het zkh (4 ks en veel bevallingen) dus mocht pas om 1915 gaan persen. En persen. En persen. En er gebeurde zo goed als niets. Ik was totaal uitgeput. Achteraf denk ikniet dat ik echt goede persweeën heb gehad, want ik gokte maar wat wanneer ik een wee voelde opkomen. Heb ik wel een aantal keer gezegd trouwens. Om 2030 is de gyn gekomen met de pomp. Toen heeft het nog 5 keer persen, 2 keer losschieten van de pomp en 3 weeën terwijl het hoofdje al stond gekost voordat onze vent eruit was om 2052 uur. 4890 gram èn hij lag met zijn hand tegen zijn hoofd. Wonder dat hetnog gelukt is. Maar wel bijna volledig uitgescheurd en geknipt, moest naar de ok voor hechtingen. Maar vond ik niet erg, want M was bij Timo en dus voelde het goed voor mij. Rond 23 uur was ik terug bij mijn mannen, ben ik gewassen en zijn we naar een kamertje voor ons drieën gebracht. Heb niet geslapen, maar de halve nacht met Timo op mijn arm in bed gelegen. Heerlijk! Drie keer aangelegd, ging perfect, Timo is een gulzig mannetje. Kreeg zelfs meteen bijvoeding omdat zijn suikerspiegel wat laag was, maar dat zien ze vaak bij grote baby's. De volgende ochtend zagen M en ik dat zijn ademhaling heel snel was. Arts erbij, de rest van het verhaal kennen jullie. Door vermoeidheid, Timo's opname, hormonen etc. Ben ik kapot. Hopelijk vandaag betere dag. Ik denk aan alle ellendige verhalen die we veel hebben gehoord de laatste tijd en prijs me gelukkig. Maar ik had me mijn kraamweek heel anders voorgesteld. Fijn om even mijn verhaal van me af te kunnen schrijven. Dikke knuf voor jullie allemaal en sterkte aan de 'rommelende' dames. Oktoberbabyboom is begonnen! En Wendy, wat lief dat je je phone mee naar bed genomen hebt! Maar ging je echt niet smssen om 2 uur 's nachts. Heb ipadmet 3g hier, dus kan thank goodness op internet. Ik lees jullie verhalen en hou jullie op de hoogte!
Best heftig verhaaltje om te lezen hoor EB, logisch dat ge ff in rollercoaster van emotie zit. Geniet vooral elk moment dat ge bij uwe Timo zijt, en maar proberen onthouden dat die momenten straks alleen maar meer en langer worden! Wij hopen in elk geval mee dat ie snel weer lekker bij u kan zijn!
Bezoek aan VK of gyn 10 okt: Prutsje, Dolfijnjes 11 okt: Muts76, Daanquinty 13 okt: Waterlelie81, Karine, Meikie Uitgerekend 8 oktober 2011: sandra2 (verrassing) 9 oktober 2011: prutsje (geheim), Linda0509 (verrassing) 14 oktober 2011: wendyw80 (meisje), muts76 (verrassing) 15 oktober 2011: Rrianne (jongen) 16 oktober 2011: VanEke (verrassing) 18 oktober 2011: Daanquinty (jongen) Dolfijnjes (meisje) 20 oktober 2011: Lindada (meisje) 24 oktober 2011: mumtobe21 (geheim) 25 oktober 2011: Waterlelie81 (meisje) 26 oktober 2011: Karine (jongen) 27 oktober 2011: Meikie (Jongen) 28 oktober 2011 : Guapetona (verrassing) 1 november 2011: Daantje2011 (meisje) Oktober baby's GEBOREN: 13-09-2011: Stijn zoontje van Poookie, weegt 2060 gram, 45cm (36w+3) 15-09-2011: Davey zoontje van Wherona, weegt 3125 gram, ... cm (34w+3) 19-09-2011: T. zoontje van boerderijmama, weegt 2675 gram, 51cm (36w+6) 23-09-2011: Loïs dochter van Rica, weegt 2895 gram, 49 cm (38w+4) 26-09-2011: Mica dochter van Wapje, weegt 3430 gram. ..cm, (..w+.) 03-10-2011: Lily dochter van Princess01, weegt 3670, 50 cm, (38weken) 05-10-2011: Jesse zoontje van Nathalie78, weegt 5155, 57 cm, (39 weken) 06-10-2011: Timo zoontje van Elisabethbas, weegt 4890, ...cm, (40w+4) 07-10-2011: Jairo zoontje van mama05, weegt 4300, ....cm, (41 weken) Al 6 Jongetjes en 3 Meisjes geboren Extra info Poookie - 21 jaar - Overijssel Dolfijnjes - 24 jaar - Friesland Rrianne - 24 jaar - Groningen Mumtobe21 - 24 jaar - Noord-Brabant Sandra2 - 25 jaar - Overijssel Princess01 - 26 jaar - Overijssel boerderijmama - 28jaar - België (nabij Turnhout) Linda0509 - 28 jaar - Den Bosch Daantje2011 - 28 jaar - Noord-Holland Meikie - 28 jaar - Boskoop Lindada - 29 jaar - Omgeving Breda daanquinty - 30 jaar - Zoetermeer Wendyw80 - 30 jaar - Sint Maartensdijk Waterlelie81 - 30 jaar - Amsterdam Wherona - 30 jaar - Zandvoort Karine - 31 jaar - Lelystad Wapje - 32 jaar - Bergen op zoom Elisabethbas - 32 jaar - Hilversum Prutsje - 32 jaar - Terneuzen Natalie78 - 33 jaar - Goes mama05 - 33 jaar - Overijssel Muts76 - 35 jaar- Amsterdam Buddy's Mama05 <--> Mumtobe21 Sandra2 <--> Waterlelie Daanquinty <--> Prutsje Elisabethbas <--> Wendyw80 Princess01 <--> Elisabethbas Poookie <--> Wherona <--> Wapje Linda0509 <--> Dolfijnjes Natalie78 <--> Meikie <--> Rica Rrianne < --> Meikie Wapje < --> Waterlelie Mama05 wat een razendsnelle bevalling! En wat zat je al snel op 10 cm... Heerlijk lijkt me dat! Zo EB wat een verhaal zeg, wat een heftige bevalling... Kan me voorstellen dat alles je ff teveel word, ook de opname van Timo erbij. Ik hoop dat het snel beter met hem gaat, en met jou natuurlijk ook. Het is ook niet niks, zo'n bevalling! Ik heb de lijst ff voor je aangepast... Vandaag was trouwens mijn uitgerekende datum! Wat ben ik blij dat ik die niet gehaald heb. Deze 4 weken met Stijn had ik voor geen goud willen missen! Verder een knuf voor iedereen die 't nodig heeft!
@ EB: Jeetje zeg... Dat is even een bevallingsverhaal!! Kan me goed voorstellen dat je in de achtbaan van emoties zit nu... Geniet lekker van alle momenten die jullie samen pakken en rustig aan met je herstel! Liefs @ Poookie: Begrijpelijk dat je die 4 weken niet had willen missen Raar dat je vandaag uitgerekend zou zijn Heerlijk aan het genieten van Stijn dus Top! Hier een goede nacht gehad, nu alleen wat stijfjes. Straks boodschappen doen en dan niets, manlief gaat met vriend naar de stort, laatste dingen écht weg voor de bevalling, staat toch weer netter Fijne zaterdag allemaal!
@ Elisabeth, heb het echt met je te doen meid. Ik hoop echt dat Timo snel opknapt en ook snel weer bij je op de kamer terug is. Extra zuur dat je nu zelf niets kan door de hechtingen. @ Poookie, gaat alles goed met Stijn? @ Alle rommelaars, nog geen baby's? Hier geen gerommel, heb volgens mij überhaupt nog nooit een voorwee gehad. Harde buiken had ik heel veel toen ik 18 weken zwanger was en nu het langzaam mag gaan rommelen blijft het verdacht stil . Heb alleen een irritant gevoel, het gevoel alsof je blaas enorm vol zit. En ik weet niet of het de verhalen hier zijn, maar begin onrustig te worden. Gisteravond om 23.45 pyamabroek weer uit, kleding aan en lekker aan de wandel gegaan met vriend om gedachte te verzetten.
Oh EB, ik herken je gevoel....begin al te janken als ik je verhaal lees. Wat een boel emoties meid. Snap dat je het allemaal anders hebt voorgesteld en nu zit alles een beetje tegen. Ik duim dat jullie gauw naar huis mogen...knuffel Daantje, ook al zo onrustig. Het lijkt wel alsof iedereen nu een beetje zat begint te worden en vooral, onze emoties slaan op hol. Nou, ik heb mijn avontuur ook overleefd. Heb de hele avond last gehad van voorweeen en vooral krampen. Ik ben het laatste deel van tvoh op mijn zij gaan liggen en maar zitten puffen. Ook boven in bed veel last gehad en pijn in mijn onderrug. Baby was erg onrustig...ik hoopte stiekem dat het door ging zetten maar helaas, het bleef bij een voorpretje. Nu alles weer rustig en de baby ook! Heb haar nog niet gevoeld vandaag. Okee, ik ga een poging doen om wat te eten.... Spreek jullie later.
@ nathalie oow wat fijn zeg lekker thuis! @ meikie jaja als ik tijd had kwam ik ff een stukje taart eten en choco drinken! Mag toch nog niet lijnen he geef bv Maar jij heb het dadelijk ook druk hoor als je beeb er is @ Eb bah geen leuke start zo! bedenk maar dat je een mooi mannetje op de wereld heb gezet en t harstikke goed gedaan hebt! je mag vast gauw naar huis en dan lekker genieten maar snap het wel hoor niet leuk dikke digiknufffff! Wie moeten er nu nog allemaal bevallen eigenlijk? Kan t niet zo goed meer bijhouden! In elk geval pruts want die was op dezelfde dag als mij uitgerekend! Nou meiden zet m op lekker doorrommelen!
Mogguh meiden! Vandaag 40weken!!!! Hopen dat onze beeb zich dit weekend aankondigd! We zijn er zoooooooo klaar voor!!! @EB, wat een verhaal! jeetje... hoop voor je dat het vndg wat beter is met je mannetje! Hoe heeft je partner het allemaal ervaren? @Mama, hoe is het daar? wat fijn dat jairo zo goed drinkt zeg! En super dat je thuis kon blijven.... Dames fijne dag vndg, wij gaan ff boodschapjes halen...
Goedemorgen, hier een aardig nacht gehad. Gisteravond veel gerommel. Eb, Jeetje meid klinkt allemaal behoorlijk heftig. Een hele dikke knuffel voor jou. Mama05, 'leuk' je bevallingsverhaal te lezen, klinkt als een 'mooie' bevalling. Merk dat ik de laatste dagen minder op het ZP zit, gewoon omdat ik het idee heb ik helemaal 'geobsedeerd' wordt van alles, ben de hele dag bezig wanneer begint het nou? En kan daar op het moment geloof ik niet zo goed mee om gaan. Kortom ben nergens anders mee mee bezig, maar vind jullie verhalen veels te leuk om te lezen... Dus beperk het dan maar tot 1 a 2x per dag, alleen is het dan zo moeilijk bij te houden.. Iedereen een fijn weekend!
Oh EB, ik begrijp je heel erg goed!!! Het was ook erg heftig allemaal he??? Lekker dat je nog even met je mannetje heb kunnen kroelen! Dat doet je dan gelijk goed he? Hier redelijke nacht gehad, drie keer moeten plassen! Vriendlief ligt nog te knorren, ik ga er zo maar uit! Het regent hier.... Bah bah! Rrianne, ik begrijp je goed, heb t zelf ook een beetje... Morgen 40 wk en nog geen beeb in aantocht, wanneer komt ie? Dus ik verzet m'n gedachten maar een beetje door veel te ondernemen! Sandra, jij mag nu hoor! Ik en Linda volgen morgen en maandag....... :-D
Goedemorgen meiden, hier een redelijke nacht achter de rug. Vanmorgen weer veel harde buiken met rugpijn en onrustige beeb.... Maar dat is weer afgezakt @ Elisabeth, wat een verhaal zeg. Kan me heel goed voorstellen dat je je zo voelt, je wil je kleintje toch bij je hebben en dan is 50 m toch te ver. Ik denk aan je en hoop dat hij zo snel mogelijk opknapt en weer bij jou mag zijn @ Rrianne, als het voor jou beter voelt om minder langs te komen moet je dat vooral doen. Persoonlijk vind ik het heerlijk om lekker mee te lullen en lijd het mij juist af @ Daantje, lekker hoor wandelen in de nacht. Even lekker een frisse neus halen voordat je je bed in duikt. Ik hoop dat je het wel hebt drooggehouden.... @ Sandra, het word voor jou inderdaad ook wel een beetje tijd inmiddels. Ik hoop voor je dat het nu toch maar snel gaat beginnen @ Waterlelie, klinkt inderdaad pittig. Jammer dat het alsnog is afgezakt, maar wie weet gaat het snel beginnen Nou ik ga mickey even uitlaten, ik heb een poosje terug te horen gekregen dat ik vanmiddag thuiz moet zijn, ben bang dat er een feestje is georganiseerd voor me.... Dus ben benieuwd
Goedemorgen dames, Hier redelijk geslapen vannacht. Dus kan er vandaag wel weer tegen aan. Zal hier een beetje opruimen en schoonmaken en dan vanavond snert eten bij so. Dus niet teveel vandaag. Weet je wat ik zo gek vind. Sommige dames rond de 37 á 38 weken zijn al druk aan het rommelen. Maar ik ben bijna 39 weken en heb het idee dat er nog niks gebeurd. Heb wel eens harde buiken maar heb er dan geen last van. Tevens heb ik ook nog geen last van voorweeën. Ik heb dus het gevoel dat het hier nog wel even gaat duren. @EB, Meid wat een verhaal. Nu maar lekker genieten.
Goeiemorgen! @ Daantje: haha ja had 't gemerkt ow jee onrust? probeer het je zelf makkelijk en comfortabel te maken! @ Rianne: Was de taart lekker? @ Meikie: Hier ook niet echt van de games hoor.. alleen super mario op de ouderwetse nintento ow spannend.. babyshower?? @ Wapje: haha nou ik weet het wel, maar was even chaos in mijn hoofd haha. @ Natalie: Wat fijn dat jullie lekker thuis zijn! @ Mama05: Zo he dat is vlug gegaan! heb je goed gedaan.. en fijn hoor, toch lekker thuis kunnen blijven en de meiden lekker thuis. @ Waterlelie: ga jij het ook spannend maken met je gerommel? ow jeetje de hele avond doorgerommeld.. heb je haar inmiddels alweer gevoeld? @ Dq: heb je bij je dochter veel gerommeld? @ Guapetona: Dat herken ik wel idd.. hoe beter beebje zich laat voelen hoe nieuwsgieriger ik wordt! @ Prutsje: haha ja als je rommeld moet je je wel af en toe melden anders wordt er hier gedacht dat je bezig bent hoor @ EB: Ow wat vreselijk meid.. kan me heel goed voorstellen dat je je ontzettend eenzaam en verdrietig voelt. hele dikke knuffel voor jouw! pfff wat een verhaal zeg.. jouw laten wachten om te persen.. en geen goeie persweeën dat herken ik maar al te goed. ik hoop echt dat het snel beter gaat en jouw herstel ook voorspoediger zal gaan verlopen. @ Pookie: gek hoor om je uitgerekende datum te beleven met een 4 weken oud mannetje in je armen.. bij D.imara moest ik toen nog 2 weken op haar wachten! @ Karine: Fijn een goede nacht! @ Sandra: Vandaag uitgerekend? apart hé!
@ meikie ooow feestje???.... dan kom ik ook he @ dolfijnjes tja ik was met 38-1 bevallen was morgen uitgerekend maar beeb was er klaar voor! Hebben wel de dag er voor sex gehad ze zeggen dat t weeen opwekt haha dus wie weet kwam het toch daardoor dan!
Dan moeten we er vanavond er maar even tegenaan. Wie weet helpt het hier ook wel. Maar vind het ook nog wel even goed als het nog even blijft zitten.