princess oh wat balen van lily hou haar goed in de gaten en als jet het niet vertrouwd gewoon weer de ha bellen, zou ook haar temperatuur in de gaten houden!! en wat boederijmama zegt is ook een idee weeg haar even en dan morgen weer dan weet je tenminste hoe het met haar gaat!!! Ik herken je gevoel onze tweede dochter werd met 6 weken ook ziek dat is verschrikkelijk!!! hoe machteloos je dan voelt! Van eck Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Elke, hopelijk voel je snel weer iets fitter een ks is ook niet niks!!!! Man van Ecke Bedankt voor op de hoogte te brengen we zijn allemaal erg nieuwsgierig na iedereen Krampjes ik gebruikte bij onze tweede dochter altijd infacol en dat werkte bij onze dochter echt super goed!!! als Jairo last krijgt ga ik dat zeker aanschaffen!!! Cinnababy heeft bij ons helaas nooit geholpen!! En voor mensen die bv geven zou je ook venkelthee kunnen drinken 2 kopjes per dag dat wil ook wel eens helpen!! Hier gaat het nog steeds erg goed, Jairo was eerst 300 gram afgevallen maar hij is nu alweer 200 gram gegroeid de kraamzorg en vk waren zeer tevreden ze vroegen al of ik slagroombv had hahaha gelukkig maar beter dat ze groeien dan dat je te weinig voeding hebt!! Helaas daarom wel veel last van stuwing maar ach daar komen we ook wel weer door!! Morgen moet mijn man weer werken en we weten niet wanneer hij terug komt dat zal morgenavond nog wel even wennen zijn!!!
@ meikie wahahaha wat n verhaal nah toch lief he n kaartje van de buren tja wie laat er dan ook balonnen aan de deur hangen @ princess geef je fles of bv? ik had vorige wk Mica nutrilon bijgevoed en toen moest ze ook gelijk spugen. Nu krijgt ze alleen bv en dat gaat goed zou idd wel in de gaten houden of t gewicht niet teveel achteruit gaat en anders minder voeding geven en tussendoor boertje laten ofzo. Anders eens extra laten wegen bij t consultatieburo @ boerderijmama heeey jij ook weer hier hm de minipil heb ik over gelezen. Het liefst slik ik helemaal geen pil zolang ik bv geef maar om manlief nou nog n half jaar te laten wachten niet dat ik nou al zin heb hoor haha Vraag me af hoe het met de bevallen dame's is en dan bedoel ik met de 'onderkant' Ik heb geen hechtingen ofzo en dat voelt wel anders aan als de eerste bevalling maar heb r wel goed last van vooral mn stuitje doet enorm pijn! en heb na 2 weken nog steeds bloedveries... KLeine ligt nu te slapen jajajaja en als ik dadelijk naar bedje wil gaat madam weer spoken!!!! waardeloos die nachten zeg!
Ik heb altijd spiraaltje gehad (mirena) en mij bevalt t heel goed. Ook nooit zelf moeten betalen! Ik werd niet meer ongesteld en had veel minder migraine, terwijl ik met de pil heel erg last had. Zelf weet ik nog niet wat ik wil, liefst iets zonder hormonen omdat ik me dan ook veel beter voel! Op naar vannacht..... Volle maan hè? Ben ik dan de volgende? Hoe zou het met muts zijn?
@Wapje, m'n vriendin had dat ook. Dat haar mannetje overdag veel sliep en dan 's nachts veel wakker en actief was. Nu bakert ze hem in en hij veel rustiger. Ook heeft ze het advies gekregen om na de voeding hem een uurtje wakker te houden. Nu slaapt hij de hele nacht door na z'n laatste voeding. Nu is hij al wel een kleine 10 weken. Maar het blijft altijd lastig. @princes, dat is inderdaad vervelend dat ze weinig tot niks binnen houd. Spuugt ze het gelijk na de voeding eruit? Heb ook wel eens wat over reflux gelezen. Dan werkt het maagklepje niet goed ofzo. Dus dan spugen ze steeds alles weer uit. Maar ik wil je niet ongerust maken hoor... *dikke knuff* @mama, als je zoveel stuwing heb wil je dan niet liever de rest afkolven? Hier een rustige middag gehad. Lekker aan het lezen geweest op de bank en tussendoor de was gedaan.
Even een kort berichtje weer van mij: gistermiddag is ons dochtertje geboren! Ze heet Luna en alles gaat goed, maar ik vond het allemaal vrij heftig en ben ook nog erg moe en onder de indruk van de afgelopen dagen. Ik kom snel terug met het bevallingsverhaal en om weer even bij te lezen want volgens mij zag ik dat er meer kindjes geboren zijn de afgelopen dagen!
@muts van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Luna. Nu maar lekker uitrusten en lekker genieten. Zijn zeker nieuwsgierig naar je verhaal.
Bezoek aan VK of gyn 13 okt: Waterlelie81, Karine, Meikie 17 okt: Dolfijnjes 19 okt: Daanquinty Uitgerekend 9 oktober 2011: prutsje (geheim) 14 oktober 2011: wendyw80 (meisje) 18 oktober 2011: Daanquinty (jongen) Dolfijnjes (meisje) 20 oktober 2011: Lindada (meisje) 25 oktober 2011: Waterlelie81 (meisje) 26 oktober 2011: Karine (jongen) 27 oktober 2011: Meikie (Jongen) 28 oktober 2011 : Guapetona (verrassing) 1 november 2011: Daantje2011 (meisje) Oktober baby's GEBOREN: 13-09-2011: Stijn zoontje van Poookie, weegt 2060 gram, 45cm (36w+3) 15-09-2011: Davey zoontje van Wherona, weegt 3125 gram, ... cm (34w+3) 19-09-2011: T. zoontje van boerderijmama, weegt 2675 gram, 51cm (36w+6) 23-09-2011: Loïs dochter van Rica, weegt 2895 gram, 49 cm (38w+4) 26-09-2011: Mica dochter van Wapje, weegt 3430 gram. 50 cm, (38w+1) 03-10-2011: Lily dochter van Princess01, weegt 3670, 50 cm, (38weken) 05-10-2011: Jesse zoontje van Nathalie78, weegt 5155, 57 cm, (39 weken) 06-10-2011: Timo zoontje van Elisabethbas, weegt 4890, 56,5cm, (40w+4) 07-10-2011: Jairo zoontje van mama05, weegt 4300, 55cm, (41 weken) 08-10-2011: L.ars zoontje van Rrianne, weegt 3470, .... cm, (39 weken) 09-10-2011: Gijs Alexander zoontje van Linda0509, weegt 3600 gram, 50 cm, (40 weken) 10-10-2011: Thijs zoontje van sandra2, weegt 4500 gram, 56cm, (40,2 weken) 10-10-2011: D.elani zoontje van mumtobe, weegt 2970 , 51 cm, (38 weken) 10-10-2011: Luna dochter van Muts76, weegt ...., .. cm, (39wk+3) 11-10-2011: Elke dochter van VanEke, weegt...., ..cm, (39wk+2) Al 10 Jongetjes en 5 Meisjes geboren Extra info Poookie - 21 jaar - Overijssel Dolfijnjes - 24 jaar - Friesland Rrianne - 24 jaar - Groningen Mumtobe21 - 24 jaar - Noord-Brabant Sandra2 - 25 jaar - Overijssel Princess01 - 26 jaar - Overijssel boerderijmama - 28jaar - België (nabij Turnhout) Linda0509 - 28 jaar - Den Bosch Daantje2011 - 28 jaar - Noord-Holland Meikie - 28 jaar - Boskoop Lindada - 29 jaar - Omgeving Breda daanquinty - 30 jaar - Zoetermeer Wendyw80 - 30 jaar - Sint Maartensdijk Waterlelie81 - 30 jaar - Amsterdam Wherona - 30 jaar - Zandvoort Karine - 31 jaar - Lelystad Wapje - 32 jaar - Bergen op zoom Elisabethbas - 32 jaar - Hilversum Prutsje - 32 jaar - Terneuzen Natalie78 - 33 jaar - Goes mama05 - 33 jaar - Overijssel Muts76 - 35 jaar- Amsterdam Buddy's Mama05 <--> Mumtobe21 Sandra2 <--> Waterlelie Daanquinty <--> Prutsje Elisabethbas <--> Wendyw80 Princess01 <--> Elisabethbas Poookie <--> Wherona <--> Wapje Linda0509 <--> Dolfijnjes Natalie78 <--> Meikie <--> Rica Rrianne < --> Meikie Wapje < --> Waterlelie Dochter van muts toegevoegd
Dank je dolfijntjes. Fijn dat het bij jou ook nog goed gaat. Lekker hoor 's middags rusten, ik zou willen dat ik dat ook kon. Maar met een kleine van 3 die niet meer slaapt, lukt dat helaas niet. Iedereen bedankt voor het medeleven. Hopelijk snel beter nieuws hier! Pookie wat een lekker ventje zeg! Hij groeit in ieder geval goed! Even stomme vraag... De punt bij de namen, heeft dat nog iets met de uitspraak te maken? Wherona (en andere), ik kan als anticonceptje de mirenaspiraal aanbevelen. Die heb ik ook gehad na de eerste. Voordeel is dat hij als bijwerking heeft dat je weinig tot geen bloed verliest tijdens je periode. Helaas moet je wel een paar maanden wennen, waarbij je juist lang vloeit (wel weinig). Je kan hem 5 jaar inhouden (eerder eruit mag natuurlijk ook ) en je hoeft nergens aan te denken. Hij heeft wel hormonen, maar dat is zo weinig dat je er (bijna) geen last van hebt. Hij kan ook samen met borstvoeding gebruikt worden. Bij mij is hij trouwens gezet buiten mijn periode om, omdat ik bv gaf en niet ongi werd. Vaneke en man van harte gefeliciteerd met jullie dochter Elke!!! Hopelijk voelt mama zich snel beter en kunnen jullie lekker genieten van jullie dochter. Muts van harte gefeliciteerd met jullie dochter Luna!!! Geniet ervan! Ja meisjes op de lijst! Wie volgt? Tips krampjes; Tja helaas horen ze erbij. Maar infacol helpt idd en proberen zo min mogelijk lucht binnen te laten krijgen (venkelthee schijnt niet meer te mogen heb ik gehoord?). Verder kan je de baby op zijn/haar buik op je arm dragen, dat helpt ook vrij goed. Arm onder het buikje met aan beide kanten een beentje. Hoofdje ondersteun je het beste met je hand, maar andersom kan ook. Verder buikje masseren met de klok mee. Of beentjes gekruist en dan de knietjes richting buikje brengen (of fiesbewegingen maken). Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Princess; Ik weet niet of je bv of fv geeft, maar je kan proberen de voeding halverwege te onderbreken een een boertje te laten doen. Dat zal ze in het begin niet zo leuk vinden (honger! eten!), maar het gaat het spugen wel wat tegen. Misschien drinkt ze te snel? Als je fv geeft kan je overwegen op een andere voeding over te gaan. Bij mijn neefje was het spugen ook over toen hij naar een andere voeding overging. Succes in ieder geval. Deena begon vanavond weer over die slang. Ik vond nog dat ik zo'n goede oplossing gevonden had met mijn dierentuin-verhaal (kijk ik heb ook fantasie...). Maargoed, nog erop gehamerd dat de slang in een kooi in de dierentuin zit en hier écht niet uit kan. Ben maar even boven gebleven en wat gerommeld in de babykamer tot ze in slaap gevallen was. Ze wilde eigelijk dat ik bij haar in bed kwam liggen (doe ik als ze overstuur is, maar daar gaan we natuurlijk geen gewoonte van maken). Die fantasie is leuk en af en toe zelfs hylarisch, maar ik hoop echt dat dit snel ophoud. Ik heb geen zin in weer een slapeloze nacht.
@ Muts, gefeliciteerd met de geboorte van Luna!!! Geniet maar lekker van dr hoor, we horen je verhaal later wel... @ Prutsje, volle maan he.... Ben beneiwud wat de nacht hier in ons clubje gaat brengen.... Ter info alvast, ik ben van plan morgen lekker uit te slapen. Dus als ik er niet vroeg ben, no worries @ Mama05, lekker toch slagroom.... Goed voor bij de appeltaart, hahaha Ik duik hier lekker mijn bedje in, ben echt bekaf.... En heb een zeer gevoelige onderkant.... Dus hoop dat ik lekker de nacht door kan komen Slaap lekker allemaal!!!
@muts..Van Harte Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter LUNA....geniet er lekker van, en we horen je vast snel weer @meikie..slaap lekker straks en slaap morgen maar lekker uit he we zullen niet gelijk stressen hahaha @volle maan...ben idd ook benieuwd wat het gaat brengen hier in het topic.. @hier..zit aan een glaas bitter lemon brrr vind het echt goor hahah ruikt en smaakt onwijs naar schoonmaakmiddel bleghhh...maar goed wilde het proberen de controle bij de vk vanmiddag was goed, hij ligt er goed klaar voor dus gewoon afwachten geblazen!!
Helloooooow! Muts, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!!!! Lindada, even over het dromen van je dochtertje, wij hebben iets soortgelijks gehad met mijn zoon (speelde toen hij 3,5 tot ong. 4,5 was). Hij droomde elke nacht over een hand die kwam en hem wilde slaan, krabben etc. Helemaal in paniek wakker, wij hem troosten, zeggen dat die hand weg was, weggejaagd door ons enz.... Maar het kwam bijna elke nacht terug. Toen wat gaan lezen over dromen en kinderen en toen lazen we dat het verstandig is om je kind zelf een oplossing te laten zoeken, vraag Deena eens hoe zij de slang weg zou willen jagen? Samen iets bedenken kan ook, maar het is belangrijk haar eigen fantasie en inhoud te gebruiken, dit blijft hangen. R.oel had bedacht dat als hij ging brullen als een leeuw dat de hand dan weg zou gaan. Na een aantal nachten was het idd over en soms droomt hij er nog wel over, maar dan is het niet zo heftig als in het begin. Succes ermee! De punten bij de namen zijn zodat ze niet ''googlebaar'' zijn.... ow hier alles oke, wel wat meer voorweeen, maar niets heftigs ofzo.... dusssssss die volle maan ... KOM MAAR OP!
@ Muts: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Luna!! Fijn dat alles goed gaat!! @ DQ: Waarom drink je het dan?!?!?!? Hahahaha... Ik ben benieuwd of het iets voor je gaat doen Sterkte vannacht! @ Beeb Pruts: Schiet eens op prutsje!!! Papa en mama wachten op je Hier gaat alles goed. Ik ga lekker m'n bedje in... Rommelende meiden/buiken: Zet 'm op vannacht Welterusten en tot morgen
@ muts gefeliciteerd met jullie dochter LUNA !!! @ volle maan kom op meiden waar wachten jullie nog op!
@ VanEke en VanEke-man! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter ELKE. Wat een mooie naam, hoor je niet zo vaak meer tegenwoordig. Hopelijk voel je je snel weer beter VanEke! Eindelijk wat roze erbij in de lijst hihi. Moet zo'n ding 2 jaar blijven zitten ja? Goh dat wist ik helemaal niet... Zo leer ik ook nog eens wat haha. Misschien dan inderdaad maar prikpil, ondanks dat ik niet van naalden hou haha. Beter dat dan condooms in elk geval... Met de zin is hier weinig mis, we hebben 2 weken geleden alweer voorzichtig geprobeerd en dat ging best goed al zeg ik het zelf... Wel wat gevoelig natuurlijk, maar da's ook niet gek 2 weken na een bevalling! @ Muts van harte gefeliciteerd met jullie dochter LUNA prachtige naam!!! Ben heel benieuwd naar je verhaal natuurlijk, maar neem rustig de tijd hoor, geniet lekker van je meisje! Nou meiden, volle maan, hopelijk veel beebs dus vannacht? Spannend hoor, succes allemaal hihi
muts en vaneke gefeliciteeeerd...fijn zo'n man die even een update doet Eindelijk meiden weer aan de lijst toegevoegd heb lois nu weer op de arm...waarom heeft ze alleen savond en snachts last van haar krampen!?? is dat vaker?
Volgens mij hoeft een mirena spiraal toch niet perse 2jr te blijven zitten????????? Tenzij de verzekering dat eist oid???? Ik heb m 1x 2jr gehad, 1x1jr en de laatste keer ook weer zoiets. Dacht ik hahahahaha Poookie, zo snel alweer????? :O sodemieter, knap hoor! Volle maan doet nog niet zoveel voor mij
Rica, mijn ervaring is dat veel babys savonds ff een ''huiluurtje'' hebben (Neem dat UUR wel een beetje ruim ).... Ik gaf mijn kids altijd venkeldruppels van Daro door de fles, t stinkt enorm, maar het hielp hun enorm goed. Cinababy werkte hier ook niet!!! Infacol was er toen nog niet
Muts en VanEke, gefeliciteerd met jullie meiden! Pruts, schiet eens op! Er zijn nu al meer meiden met een baby dan zwangere dames, oktober is nog niet op de helft. Gaat goed!
Muts, gefeliciteerd met de geboorte van Luna! Erg leuk naam! Geniet van je meisje. Ik ga ook naar bed.....krijg vierkante ogen van Wordfeud
Pfff EB, ging het maar zo makkelijk! maar goed, je weet er zelf alles van he???? Bij mij beginnen de mensen nog maar net met ''de'' opmerkingen, maar ik ben ze NU AL BEU! Kommop! ''Loop je er nog???'' ''OOOOH ben je nou nog niet bevallen?" "Je bent toch wel overtijd?" ''ooooh, kijk nou, DIE BUIIIIK!" Maar krijg ook overal te horen dat ik er wel goed uit zie das dan ook wel weer leuk. Het poetsen van de badkamer heeft nog steeds geen vruchten afgeleverd! Hahahahaha, of ben ik nu gewoon te ongeduldig??? Beeb beweegt wel steeds minder, het is vooral porren en duwen en soms denk ik wel eens: hey, hoe lang is het geleden dat ik m heb gevoeld??? en dan ineens.... ''tik tik tik, hier ben ik!" Pfffff Vanavond wel meer weeen gehad dan de andere avonden, maar na bewegen oid is het ook weer lang weg..... Ik ga nu naar bed, we zullen zien wat de nacht ons brengt!