@ Sandra: Wat een bevalling zeg!!! Maar wat goed dat jullie in het zh waren Toppie dat jullie zo heerlijk aan het genieten zijn, morgen lekker wandelen.. Veel plezier
Hier ben ik dan ook weer even hoor..... @ Waterlelie, nog gefeliciteerd met je dochter!!! @ Sandra, wat een verhaal zeg.... Gelukkig zijn jullie uiteindelijk allemaal gezond en wel thuis en kunnen julllie heerlijk genieten van het gezinsleven Hier eigenlijk veel te veel gedaan vandaag.... Maar goed de nesteldrang is weer vervult. De achtertuin is opgeruimd, de voortuin weer spik en span, de huiskamer aan kant en niet een prikbord gemaakt. Vanavond zijn we een bakkie wezen doen bij mijn zwager en schoonzus, nu dus bekaf op de bank.... Zometeen lekker douchen en naar bed @ Wapje, ik ben benieuwd of je morgen gelijk gaat krijgen en wie het dan is....
wat n stilte hier zeg! mica maar weer es aan de borst. s'nachts niet altijd geduld voor val soms bijna in slaap, nu toevallig toch wakker droomde dat ik bijna verdronk in t zwembad onder zo'n luchtbed dat er express iemand op ging zitten en ik zat eronder pff benauwd van! voor de drukke meiden....rustig aan hoor dadelijk druk genoeg! nou ik ga weer n poging tot slapen doen..
wapje...je snapt toch zeker wel dat wij lekker aan het tukken zijn Wat een griezelige droom, bah! Hier niks bijzonders...heb op zich wel redelijk geslapen. Heb de laatste dagen juist het gevoel dat ik niet zwanger ben....heb energie voor 10. maar waar ik me dan wel weer zorgen maak is dat ik de kleine zo weinig voel bewegen. Hadden jullie dat ook aan het einde vd zwangerschap?
Goedemorgen! Waterlelie, ik heb precies dezelfde zorg! Ik werd gistermiddag wakker na een powernapje en bedacht me toen: heb ik haar wel gevoeld? En het is echt een drukke baby normaal. Hele tijd aan het prikken geweest en geen reactie. In bad gegaan waar ze normaal Hyper van wordt, geen reactie... Uiteindelijk m'n vriend gebeld en gevraagd of ik de vk moest bellen. Op dat moment kwam er weer beweging in. Ik ben zelf niet iemand die voor ieder wissewasje belt, maar ik ben het nu wel goed in de gaten aan het houden. Voel haar wel, maar duidelijk minder. Ga er morgen eens wat vragen over stellen aan de vk.
@ Meikie: Wat heb jij druk gedaan gisteren zeg!! Heb je wel lekker geslapen?? @ Wapje: Wat een tijd om iets te posten zeg!!! Pfff Maar ja, met BV snap ik dat ook wel, ik viel ook wel eens in slaap toen bij Ryano Maar wat een verschrikkelijk nare droom!!! Heb je daarna nog wel lekker geslapen? @ Waterlelie: Ze zeggen dat je vanaf deze termijn minder beweging voelt, meer porren en stootjes omdat er minder ruimte is. Als je het niet vertrouwd gewoon de VK bellen hoor!!! Wat fijn dat jij energie voor 10 hebt!! Ik ben niet uitgeblust, maar zoveel energie heb ik nou ook weer niet @ Daantje: Fijn dat ze toch reageerde gisteren. Zie mijn antwoord aan waterlelie Hier ook lekker geslapen! 2x eruit om te plassen en om 5.45 uur werd zoonlief wakker omdat hij moest plassen Maar even samen met hem gegaan Daarna nog heerlijk tot 8 uur in ons bed geslapen... Vandaag niet veel. Gezellig een vriendin over de vloer voor koffie, verder rustig aan
Hey slaapkoppen! PPPfff zit er ff helemaal doorheen. Vanacht maar weer 4 uur geslapen en dat nu al 2,5 week zo. S'middags slapen lukt niet want 1 vd 2 kids is altijd wel wakker of ze zijn hiernaast aan t werk=n hoop herrie. T begint me nu echt op te breken. Manlief is met de oudste naar zwemles en aangezien ik al vanaf half 6 wakker lig omdat Mica loopt te persen en te kreunen dacht ik nog ff n dutje te doen nou vergeet t maar wat Mica is nog steeds aan t kreunen en persen. Totdat je ze oppakt!! Word r sjagerijnig van! @ waterlelie en Dq normaal als je bijna gaat bevallen voel jeje kindje stukken minder, denk niet dat t kwaad kan. Mijn eerste voelde ik bijna niet op t laatst. Zou t wel in de gaten blijven houden en anders gewoon vk bellen hoor zijn ze voor!
Ja ik was ook afgelopen donderdag bij de gyn en hij zei ook dat ik anders een hartfilmpje moest laten maken. Helaas kwam het niet uit....stom stom *sla nog eens hard op mijn kop* Ik moest het goed in de gaten gaan houden want het kan beteken dat de baby zich niet meer prettig voelt. Net voelde ik eindelijk een klein golfje maar geen dreun ofzo en daarna weer stil wapje, meid toch...de eerst 6 weken zijn sowieso slopend. Ik zie er ook een beetje tegenop omdat ik een kleine peuterpuber rond heb lopen
Ik lees het net... Getsiederrie!! Dat is zo erg lastig vol te houden inderdaad!! Heeft Mica ergens last van dat ze zo aan het persen is? En ik snap wel dat madammeke lekker bij mama wil liggen Maar opschieten om nog even lekker te slapen doet het niet nee.... Hoop dat het snel wat beter wordt voor je en je de slaap kunt "inhalen"
goedemorgen, Hier ook wel goed geslapen. Weet niet meer hoevaak ik eruit ben geweest. Volgens mij maar 2x dus valt mee. Gister voordat ik op bed ging wel last van wat harde buiken maar zodra ik op bed lag helemaal niks meer. Vannacht ook niet meer. Dus weer wat voorwerk gedaan waarschijnlijk. Vanmiddag verjaardag van Oma. Dus tussen de middag nog ff tukken. Gluur later wel weer ff. Fijne zondag
Goedemorgen meiden!!! Wat een weertje he, vind dit echt heerlijk weer. Lekker fris en dan het zonnetje erbij. En als ik dan de voor en achtertuin in kijk word ik weer helemaal blij @ Karine, nee heb niet heel lekker geslapen. Veel pijn in mijn heupen/bekken, maar goed dat is mijn eigen schuld.... Verder was mickey ook weer in de weer, ze durft nu niet meer zelf op bed te springen (ze is er denk ik afgevallen en heeft nu wat last met springen). Dus gaat ze staan piepen naast het bed totdat we het horne en haar op bed tillen, hahaha Moet zeggen dat ik het wel slim bedacht vind van d'r @ Wapje, balen zeg dat je zo geen slaap kunt pakken. Kun je niet iemand even inschakelen om een middagje op je oudste, en misschien ook even op Mica, te passen? Zodat jij even kunt blijslapen. Dit is ook niet echt bevoordelijk voor je nieuwe gezinnetje... @ Waterlelie, hier voel ik de kleine inderdaad ook minder. Maar ik voel hem nog wel regelmatig. Mijn vk vertelde dat dit normaal is omdat hij gewoon weg geen kant op kan. 's avonds duwt ie ook met zijn kont heel erg tegen mijn ribben aan, dat is echt niet fijn... Wbt energie dat is de laatste dagen hier ook weer goed aanwezig, maar ben een beetje bang dat dit voornamelijk met het weer te maken heeft.... @ Dolfijntjes, voorwerk is ook werk toch Nou, wij gaan even Mickey uitlaten en daarna de auto wassen!!! Kom later weer even spieken
@wapje weet precies wat je bedoelt hier ook eentje die veel kreunt en perst waardoor je niet effe kan slapen. 6 weken? betekend dat het na deze weken het beter zal gaan? ik hoop het dan nog maar 2 weekjes goh dat ik het zou zeggen maar zou het wel heerlijk vinden om 1 nacht te kunnen doorslapen . ooit zal die nacht weer komen haha geniet van deze zonnige zondag meiden
Zo, eindelijk heb ik dan ook een klein momentje van rust en kan ik weer eens een berichtje plaatsen. Niet te geloven hoe hectisch het is zeg, zo'n kleine in huis. Allereerst Linda0509, Sandra2, Mumtobe, VanEke, Wendyw80 en Prutsje allemaal van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine spruitjes! Ik hoop dat het allemaal goed met jullie gaat! Even mijn bevallingsverhaal: Vorige week zaterdag en zondag voelde ik me al niet zo lekker en kreeg ik wat vaker last van harde buiken dus ik hoopte dat er iets begonnen was. Zondag zijn we nog even bij vrienden op bezoek geweest en toen ik eenmaal weer thuis op de bank zat viel me op dat ik regelmatig harde buiken had, om de 5 minuten ongeveer, die ook wat krampachtig aanvoelden. Dat was om 17.30, maar omdat het ook weer gewoon over kon gaan besloot ik er niet teveel aandacht aan te besteden. Echter had ik die dag haar nog niet zoveel voelen bewegen dus ik besloot 's avonds toch maar even de vk te bellen. Die stuurde me naar het ziekenhuis voor een ctg, waar we nog op de fiets naartoe zijn gegaan In het ziekenhuis bleek alles in orde en zagen ze dat ik inderdaad iets van weeën/harde buiken had, maar het was nog niet erg heftig en ze zeiden dat het nog weg kon trekken. Op het moment dat ik naar huis wilde merkte ik dat ik wat vocht verloor maar omdat ik graag thuis wilde bevallen besloot ik het te negeren en gingen we weer naar huis, daar aangekomen bleek wel echt dat mijn vliezen gebroken waren, en helaas dus meconium in het vruchtwater. Vk gebeld, en zij heeft ons naar het ziekenhuis gebracht waar ik om 1.30 aankwam. Weer aan een ctg gelegd en mijn weeën bleken wel wat heftiger te zijn geworden, maar omdat het van belang was dat het snel zou komen kreeg ik ook meteen weeënopwekkers toegediend. Om half 4 gingen ze kijken op hoeveel ontsluiting ik zat en bleek ik nog potdicht te zitten, wat een teleurstelling! Ik vond de weeën toen al aardig zwaar en ze hadden dus nog niks gedaan. 2 uur later kon er net een vingertopje in, en weer 2 en een half uur later had ik 2,5 cm ontsluiting. Toen ik dat hoorde raakte ik echt in paniek want de weeën waren enorm heftig en kwamen bijna zonder pauze achter elkaar door, dus ik begon te roepen om pijnstilling ed. Er kwam een verpleegster op me in praten en samen met mijn vriend leiden ze me door de weeën heen. Ik kreeg steeds vaker enorme persdrang maar omdat ik pas op 2,5 cm zat mocht ik er niet op ingaan, zo moeilijk! Ik was echt compleet van de kaart en heb de hele tijd met mijn ogen dicht weeën weg liggen puffen. Toen kwam de vk na 2,5 uur weer controleren en bleek dat ik al op 9 cm zat! Ineens een enorme versnelling dus, en na een half uur mocht ik gaan persen. Wat een opluchting was dat! Het leek alsof ik wakker werd gemaakt uit een soort coma, ik was er meteen weer helemaal bij. En na 20 minuten lag ze al in mijn armen, het ging echt razendsnel Helaas wel een knipje, omdat de vk bang was dat ik anders een totaal ruptuur zou krijgen. Met Luna gaat het helemaal geweldig, met mij nu iets minder. Ik heb de borstvoeding teveel geforceerd met als gevolg dat ik nu enorm pijnlijke bloedende kloven in mijn tepels heb Nu dus maar even gaan kolven in de hoop dat mijn tepels genezen en ik haar straks weer kan aanleggen, en dan goed opletten wat er precies fout is gegaan in het begin. Ik wil haar echt graag de borst blijven geven dus het is wel belangrijk dat ik het goed doe want zo ging het echt niet meer Verder niet al teveel last van mijn hechtingen, helaas wel flinke aambeien maar ik gebruik curanol en dat helpt erg goed. Sterkte aan alle meiden die nog moeten, ik hoop dat het bij jullie ook snel door gaat zetten!
@ Muts: Jeetje meid! Dat is ook een bevalling om niet te vergeten... Je meiske heeft er lang over gedaan om echt naar buiten te komen, maar gelukkig is alles toch goed gegaan en kan je lekker van haar genieten! Ik hoop dat de BV blijft lukken nu je kolft en de kloven minder gaan worden. Geniet lekker van jullie gezin!
@Muts wauw zeg wat een verhaal meid Luna heeft lang op der laten wachten pfff als ik jouw verhaal zo lees ben ik echt blij met mijn snelle bevalling. Maar je hebt het doorstaan en dat zonder pijnbestrijding Knap hoor! Hopelijk helpt het kolven en een tip gebruik bepanthen op je tepels! werkt ook erg goed. En geniet lekker van jullie meiske.
Muts en Sandra, pittige bevallingen. In het begin leek het bij iedereen zo soepel te gaan, maar da's nu wel over. Lelie, wanneer ging jij nu ook weer naar het zkh? Dinsdag dacht ik... Wij zijn thuis met Timo en volop aan het genieten. Je merkt dat hij uitgeput is van het ziekenhuis en nu echt aan het ontspannen is. Er loopt nog één onderzoek naar zijn drukke buien en transpiratie, daar krijgen we dinsdag de uitslag van, maar we hebben hem al dagen niet meer druk en zweterig te zien, dus wij zijn vol vertrouwen. Op dit moment is het een voorbeeldige baby. We houden nog even het zkh regime van rust en regelmaat aan, dat doet Timo goed en geeft ons duidelijkheid. Vanaf morgen heb ik 3x5 uur kraamzorg. Ze konden niet eerder, mensen tekort en de pas bevallen dames gaan uiteraard voor. Maar geen probleem hoor, we hebben veel geleerd in het ziekenhuis dus komen ze zo heerlijk door. Vanochtend lekker met z'n drieën in het grote bed gelegen en mijn man had ontbijt op bed gemaakt. Zijn we normaal totaal niet van, maar dit was een uitzondering. Linda, we hebben Timo net in de box gehad, op het voedingskussen net als Gijs. Hij vond het geweldig en wij heel gezellig. Nu ligt hij weer in zijn eigen bedje. Dinsdag dus nog even spannend, maar als we die dag goed doorgekomen zijn, dan kunnen we echt 100% ontspannen.
@ Muts, wat een verhaal zeg.... Klinkt inderdaad als een pittige bevalling.... Nu lekker bijkomen van alles en genieten van je kleine uk @ EB, dat klinkt als een heerlijke zondagochtend.... Kan bijna niet wachten tot wij ook aan de beurt zijn Spannend nog even die uitslag, ik duim voor jullie dat alles goed is Wat is het hier stil zeg, iedereen zeker aan het genieten van het mooie weer.... Of misschien is er nog wel iemand aan het bevallen, wie hebben we nog niet gezien vandaag? Bij deze nog even een buikfoto, schrok eigenlijk best van de grootte... En hij hangt voor mijn gevoel erg laag... Bekijk bijlage 190690
Muts en sandra pittigie bevallingen dus. Hier ook, zodra ik weer op een stoel kan zitten achter de pc zal ik de mijne ook plaatsen. @eb lachen dat Timo het ook heerlijk vindt! Geeft ze volgens mij ook ergens nog een gevoel van geborgenheid omdat ze er zo in liggen. En heerlijk genieten meid Hier ook sinds gisteren extra aan het genieten heb hem voor het eerst in badje gedaan! Vanmiddag ook weer even alleen geweest met de kleine. Nu is mijn vader de trotse opa hier om ons wat mee te helpen totdat mijn man klaar is met werken. Daarna heeft hij vakantie! Morgen en overmorgen hebben we nog extra dagen kraamhulp gekregen dus dat is echt super fijn! Enne dolfijntjes ik heb de telefoon bij de hand!
muts, dat was dan wel even pittig...zo'n lange tijd zonder pijnbestrijding. Knap hoor. Heftige bevalling ook weer... het lijkt inderdaad dat het steeds heftiger wordt bij iedereen... Eb, wat kan je dan van zulk moment genieten hè. Heerlijk thuis met zn 3en. meikie, als je vind dat je buik lager hangt dan kan het zijn dat je knulletje is ingedaald...Die van mij zit nog steeds hoog... Zo ik ga even eten en dan E.mma in bad doen. Vanavond weer lekker tv avondje met SYTYCD en obese.