spruw blegh... nog steeds niet weg hier!!! en het zou vanzelf overgaan nou we wachten af!!! iK herkende het ook niet hoor, dacht echt dat het melk aanslag was...want daar lijkt het op! hebben jullie kindjes echt een mooie roze tong zonder wit?? ook na het drinken/spugen??? Nou pijnbestrijding is helemaal niet erg hoor... stress voor je kindje ook niet Ik heb ook geschreeuwt om pijnbestrijding alleen kreeg ik die niet meer, grrr op dat moment kon ik ze wel aanvliegen want een ruggenprik in het begin mocht ik ookal niet .... maar anders hier ook. Hoe gaat het met de dikke buikjes, kunnen jullie het wachten nog aan!??? hoeveel moeten er nog? zal es spieken!
Prutsje, EB: ik vind jullie ook echt niet zwak hoor, wat betreft de pijnbestrijding. Van tevoren had ik echt zoiets van: dat wil ik niet maar toen ik daar eenmaal lag dacht ik echt niet dat ik het door zou komen zonder. Ik heb het aan een verpleegster en mijn vriend te danken dat het me wel gelukt is, ze hebben me echt door de weeën heen gepraat. Maar als nou bij die laatste controle was gebleken dat ik pas op 5 cm ontsluiting zat ipv op 9 dan was ik zeker ook voor een pompje oid gegaan, ik trok het echt niet meer. Moest ook overgeven en kokhalzen van de pijn, mijn hele lichaam trok samen. Het was echt dat het op het laatst opeens supersnel ging, dat scheelde zoveel. Toen ik dat hoorde kreeg ik weer energie om er tegenaan te gaan. Waren er hier nou meer meiden die kolven? Hoe gaat het bij jullie, lukt het met alleen kolven of moet er ook bijvoeding bij? Het schiet bij mij niet zo op namelijk, ben ook zo moe nog en dat werkt ook niet mee. Morgen krijg ik een lactatiekundige op bezoek, ik hoop zo dat ik daarna weer snel gewoon kan gaan voeden. @spruw: soms vraag ik me af of ik dat niet ook heb. Mijn tepels zijn dus heel erg gevoelig en pijnlijk met grote kloven maar ze zijn ook erg rood en branden helemaal na het kolven. In Luna haar mondje heb ik nog niks kunnen ontdekken. Hoe is bij jullie de diagnose gesteld, door de huisarts of door de vk?
@ muts ik heb voral de eerste week gekolfd om de pruduktie op gang te krijgen en nu kolf ik af en toe nog steeds heb zelf een kolf aangeschaft. Heb s'nachts niet altijd zin om zolang met Mica aan de borst te zitten en n fles gaat dan soms sneller (niet sltijd hoor duurt soms net zolang!) of als we weg gaan ofzo kolf ik ook af en soms drinkt ze wat minder en kolf ik af omdat t anders zeer gaat doen. Maar bij mij heeft het zeker n dikke week geduurd voordat het goed op gang kwam hoor! hoeveel cc heb je ongeveer als je kolft?
Bezoek aan VK of gyn 19 okt: Daanquinty 24 okt: Karine 25 okt: Meikie Uitgerekend 18 oktober 2011: Daanquinty (jongen) Dolfijnjes (meisje) 20 oktober 2011: Lindada (meisje) 25 oktober 2011: Waterlelie81 (meisje) 26 oktober 2011: Karine (jongen) 27 oktober 2011: Meikie (Jongen) 28 oktober 2011 : Guapetona (verrassing) 1 november 2011: Daantje2011 (meisje) Oktober baby's GEBOREN: 13-09-2011: Stijn zoontje van Poookie, weegt 2060 gram, 45cm (36w+3) 15-09-2011: Davey zoontje van Wherona, weegt 3125 gram, ... cm (34w+3) 19-09-2011: T. zoontje van boerderijmama, weegt 2675 gram, 51cm (36w+6) 23-09-2011: Loïs dochter van Rica, weegt 2895 gram, 49 cm (38w+4) 26-09-2011: Mica dochter van Wapje, weegt 3430 gram. 50 cm, (38w+1) 03-10-2011: Lily dochter van Princess01, weegt 3670, 50 cm, (38weken) 05-10-2011: Jesse zoontje van Nathalie78, weegt 5155, 57 cm, (39 weken) 06-10-2011: Timo zoontje van Elisabethbas, weegt 4890, 56,5cm, (40w+4) 07-10-2011: Jairo zoontje van mama05, weegt 4300, 55cm, (41 weken) 08-10-2011: L.ars zoontje van Rrianne, weegt 3470, .... cm, (39 weken) 09-10-2011: Gijs Alexander zoontje van Linda0509, weegt 3600 gram, 50 cm, (40 weken) 10-10-2011: Thijs zoontje van sandra2, weegt 4500 gram, 56cm, (40,2 weken) 10-10-2011: D.elani zoontje van mumtobe, weegt 2970 , 51 cm, (38 weken) 10-10-2011: Luna dochter van Muts76, weegt ...., .. cm, (39wk+3) 11-10-2011: Elke dochter van VanEke, weegt...., ..cm, (39wk+2) 13-10-2011: Nienke dochter van Wendyw80, weegt 3990, 52cm (39wk+6) 14-10-2011: Xavi zoontje van Prutsje, weegt 4166, 53 cm (40+5) Al 11 Jongetjes en 6 Meisjes geboren Extra info Poookie - 21 jaar - Overijssel Dolfijnjes - 24 jaar - Friesland Rrianne - 24 jaar - Groningen Mumtobe21 - 24 jaar - Noord-Brabant Sandra2 - 25 jaar - Overijssel Princess01 - 26 jaar - Overijssel boerderijmama - 28jaar - België (nabij Turnhout) Linda0509 - 28 jaar - Den Bosch Daantje2011 - 28 jaar - Noord-Holland Meikie - 28 jaar - Boskoop Lindada - 29 jaar - Omgeving Breda daanquinty - 30 jaar - Zoetermeer Wendyw80 - 30 jaar - Sint Maartensdijk Waterlelie81 - 30 jaar - Amsterdam Wherona - 30 jaar - Zandvoort Karine - 31 jaar - Lelystad Wapje - 32 jaar - Bergen op zoom Elisabethbas - 32 jaar - Hilversum Prutsje - 32 jaar - Terneuzen Natalie78 - 33 jaar - Goes mama05 - 33 jaar - Overijssel Muts76 - 35 jaar- Amsterdam Buddy's Sandra2 <--> Waterlelie Daanquinty <--> Prutsje Linda0509 <--> Dolfijnjes Natalie78 <--> Meikie <--> Rica Rrianne < --> Meikie Wapje < --> Waterlelie Guapetona <-->Wapje Mijn nieuwe afspraak VK erbij gezet.... Ook ik duim dat ik daar niet meer heen hoef
@ wapje: ik kolf nu tussen de 50-70 cc per keer en voed haar 8 keer per dag. Volgens de kraamhulp zou ik nu 80 cc per keer moeten kolven. Ik merk wel dat nu ze niet meer aan de borst gaat ze hongeriger is maar ik wil het liefste niet bijvoeden. Ik vind het wel moeilijk hoor, die stress maakt het kolven ook niet makkelijker
Ik heb geen pijn bestrijding gehad hoor! Daarvoor ging t allemaal net iets te snel Maar ik vind poookie en eb ook zeker niet zwak, iedereen ervaart pijn anders en als t zo kan is het goed toch? Hier beetje tegenvaller, Xavi is bijna 10% afgevallen en we moeten bijvoeding gaan geven, ong 20cc per keer... M'n borstvoeding komt nog niet zo goed op gang als dat ik dacht. We blijven proberen, ook met de kolf erbij om de productie te stimuleren, ben benieuwd! Verder alles wel goed, tweede nacht ging goed, hij kwam netjes om de drie uur, best knap voor m'n ukje! Ik begin wat last van m'n hechtingen te krijgen, en m'n stuitje gaat steeds meer pijn doen.... Verder voel ik me wel goed en laat ik me verwennen door de kraamhulp en vriendje. Ik kolf trouwens nu alleen voor de productie, en als alles wel goed op gang komt wil ik gaan kolven voor de flesjes bij opa en oma oid. Ik ga absoluut niet alleen kolven en dan fles geven.... Ik voelde me bij de twins toen net echt een melkmachine! Maar goed, als het voor anderen wel werkt is dat mooi hoor! Nu ff eten.... Mmmm rode bietjes, aardappels en speklapjes!
Muts, ik ben enorm bezig met de bv. In het ziekenhuis (stress?) kwam mijn productie totaal niet op gang en ben tijdelijk gestopt met aanleggen en gaan kolven om meer melk te krijgen. Lukt nog steeds niet goed, ik kolf 20-30 per keer, Timo drinkt 100. Daarom nu van de vlos pilletjes gekregen om meer melk te krijgen, hopelijk lukt het. Vandaag met de kraam wel weer begonnen met aanleggen en dat ging super! Timo heeft nu al 4 keer 15 minuten aan de borst gedronken. Hiervoor max 2 minuten, dan was hij al een het krijsen om melk. Timo is stukken rustiger, ik heb meer melk en een heel klein beetje hoop dat de bv gaat lukken. Anders hoop ik het op te brenge tijdens mijn verlof te blijven kolven, om hem wel een deel van mijn melk mee te kunnen geven. Naast de moedermelk krijgt hij Friso HA poedermelk. Vandaag hebben we hem, behalve de melk uit de borst, met 50 cc Friso bijgevoerd. Waarschijnlijk te weinig, maar hij moet hongerig genoeg zijn om de borst te willen zegt de kraam. Wat een gedoe hè? Ben er wel relaxed onder hoor. Lukt het niet dan lukt het niet. Friso is ook heel goed.
dames ik vind het heel knap van jullie dat jullie zo met de bv bezig zijn!!! vooral met het kolven en zo!!!! echt respect ik geef zelf ook bv maar ik weet niet of ik dat ook zou doen!!! Ik geef Jairo ook bv maar ik ben binnen 10 minuten klaar!! dan heeft hij genoeg gehad en drinkt ook echt niks meer!! en slaapt dan 3-4 uur gisteren was het zelf al 5.1/2 uur!! alleen verkeerde tijd van 7 tot 00.30 dus lag nog niet zo lang in bed!!! Spruw ik ga morgen de ha bellen om te vragen of ik langs mag komen zodat hij mij en jairo even iets kan geven, ik heb zelf last van mijn borsten dat het erg veel pijn doet met bv geven vooral de eerste 10 teugen!!! ik las op internet dat extra vitaminepillen nemen ook kan helpen tegen spruw gaan we dat vanaf vandaag maar gelijk nemen!!
Oh ja sorry Prutsje, ik bedoelde natuurlijk Poookie over die pijnbestrijding, last van zwangerschapsdementie Lastig toch heh, dat borstvoeding. Ik heb er al heel wat traantjes om moeten laten. Mijn productie was in principe prima en ze kreeg het ook goed binnen maar ik kon echt niet meer van de pijn. Kolven gaat gewoon een stuk trager. Net na een hele lastige middag waarin Luna heel onrustig was toch maar de knoop doorgehakt en wat bijvoeding gegeven. Madam ligt meteen in coma Ik weet dat het ook prima is, maar ik wil zelf gewoon heel graag borstvoeding geven en dit voelt voor mij echt alsof ik haar tekort doe. Natuurlijk onzin want het belangrijkste is nu dat ze in ieder geval genoeg binnen krijgt, ik kan haar moeilijk laten honger lijden omdat ik borstvoeding beter vind. Maar ja, kon ik dat maar uitleggen aan die hormonen van me, ik ben er echt zo verdrietig van
hallo dames, kom ik ook weer even kijken, eerst en vooral dikke proficiat voor pruts en wendy met hun kleintjes!! wij zijn sinds gisteren weer thuis na best een druk weekje. De eerste dag bleek ze 260 gram afgevallen te zijn, waardoor er meteen met bijvoeding gestart moest worden, de borstvoeding kam niet echt op gang, had niet voldoende productie. Was wel een tegenvaller, maar dat blijkt met kiezersnede vaker geval te zijn, dus heb hoop dat alles wel goed komt, ondertussen gaat productie wat beter maar heeft ze zelf nog niet voldoende kracht om voldoende te drinken. Hebben steeds afgekolfd om dat nog via fles te geven, nu gestart met vaker aanleggen sinds ze thuis is...soms moet ze ook om het uur aangelegd worden nu, maar dat heb ik er voor over!! Na 2 dagen konden we misschien naar het kraamhotel ipv het ZH, dan kon mijn man ook blijven slapen alleen bleek ons Kleintje geel te zien en moest ze onder de lamp. Zij dus naar een ander afdeling, dus toch maar gekozen om in het ZH te blijven. Best wel een emotioneel dagje, hadden verwacht dat we met ons 3 samen konden zijn, echter moesten we haar naar een ander afdeling brengen! Gelukkig konden we daar wel altijd naartoe, maar behalve de voedingen wel alleen naar haar kijken Na een dagje mocht ze wel onder de lamp uit, maar ze bleef dicht tegen de ondergrens van de curve waardoor ze wel nog ter controle op de kinderafdeling moest blijven en iedere ochtend/avond prikje kreeg om bloed te controleren. Zaterdagochtend hoopte we haar al mee naar huis te kunnen nemen, maar dat werd uitgesteld tot zondag, dus dat was weer even een dompertje...gelukkig zondag goed nieuws dus nu lekker eerste dagje echt thuis gehad samen!! Hadden vandaag en morgen nog kraamzorg over, en door keizersnede en moeilijk op gang komen van borstvoeding 2 dagen van 5 uur via verloskundige erbij gekregen en ben daar wel erg blij mee. Hebben een hulp waar het erg mee klikt, die heel goed weet wat ze doet en het scheelt ontzettend dat ze is voor de rust te kunnen nemen welke ik nog wel nodig heb. Mobiliteit begint beetje terug te komen maar tijdje staan en lopen kost best nog wat moeite voor mijn buik, gaat gelukkig steeds beter, dus we komen er wel...verder is het vooral genieten van mijn kleine meisje nu want het is en blijft toch echt geweldig Groetjes kristel
Hey dames, Hier ook weer goedgekeurd. Heb wel aangegeven dat als ik in het weekend nog niet bevallen ben om dan volgende week gestript te willen worden. Wordt nu zooo nieuwsgierig . Heb wel het gevoel dat ik het weekend ga bevallen, maar je weet het nooit. Mocht haar zaterdag ook bellen en dan zou ze langskomen om te kijken of er al beweging is. Zodat ze me kan strippen. Mocht er het weekend dan niks gebeuren dan maandag weer heen en anders naar de gyneacoloog. Voor de dames die pijn hebben bij de bv. Probeer anders een tepelhoedje. Dan belast je de tepels niet en kun je op de natuurlijke manier voeden. Dan hoef je ook niet steeds te kolven als je productie al goed is.
daar zat ik vandaag aan te denken dat ik die morgen maar eens ging kopen omdat dat ook goed werkte bij onze eerste!!
Ik hoorde dat een tepelhoedje niet altijd goed is, maar ik zal het er morgen met de lactatiekundige over hebben.
Vandaag is onze mooie dochter Jade Jasmin (roepnaam: Jade) geboren. Ze weegt 3350 gram en is ongeveer 50 cm lang. Het is een hele snelle bevalling geweest. Gister werd ik ziek, ik moest overgeven en had diarree met veel buikpijn. Alleen komt de buikpijn door de diarree of waren het weeën? Na een hele dag krampen die onregelmatig kwamen, kwamen ze opeens om de 2 a 3 minuten en straalde ze uit naar mijn rug. Het was dus toch menis. Na een uur braken mijn vliezen en werd de vk gebeld. Echter werden de weeën steeds heftiger en kreeg ik opeens persdrang. Toen was het haasten. De vk heeft supersnel alles klaargezet en in 2 persweeën was ze er. Uiteindelijk (als je het beginstuk niet meerekent) heb ik er maar 2 uur over gedaan!
Mijn tepels zijn ook super gevoelig, maar tepelhoedje gaat niet werken, mijn tepels zijn daar te klein voor.... Was bij de eerste al! Kristel, jee was ook heftig dus! Hopelijk komt de bv nu goed op gang! Eb, fijn dat er nu zoveel rust is dat Timo aan de borst wil!!! Fijn! Ik heb me bij de bijvoeding neergelegd, als ik zie hoe tevreden Xavi nu is, doet mij dat erg goed. De kraam en ha zeiden beide dat als hij nog meer af gaat vallen dat ie dan misschien naar t ziekenhuis moest.... Euh, no way! Ik geef bij door vingervoeding ipv fles. Dan doe ik m'n pink in zijn mond en een spuitje erbij en als hij zuigt, spuit ik voeding in. Nu ff relax en op de bank, alle kids slapen, ook m'n grote vent... Ben zoooo trots op hem! Hij is helemaal trotse papa en doet enorm veel voor me... Wat een rijkdom!
M'n vriendin geeft al vanaf de geboorte bv met een tepelhoedje. Dit ook omdat ze niet anders kon vanwege haar tepels. Je hebt wel verschillende merken avent en medela. Nu gebruikt zij de medela dit sluit beter aan de tepel. Volgens mij wat ik net zosnel had gelezen op google is dat het als je zere tepels hebt het geen probleem is. Maar lactatiekundige vragen kan geen kwaad.
Oooh Linda! Gefeliciteerd! Jade, prachtige naam! Ook zon snelle bevalling net als mij.... Geniet ervan meis! Wat vind D.eena van haar zusje????