Oktober 2011 uitgerekend deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door daanquinty, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Goedemorgen!

Hier van 1 tot 6.15 geslapen. Schrok me rot, normaal ga ik om de twee uur uit bed om te plassen. Snelle check, buik zit er nog en baby beweegt :).

Vraagje voor de bv dames. Moet je de baby nou vitamine d en k geven tijdens de bv? Of alleen vitamine k? Hebben jullie deze gewoon in druppelvorm gehaald van tevoren zeg maar? Wil alles graag in huis hebben, maar ben hierin even de weg kwijt.

@ DQ, meikie en dolfijnjes: bij jullie ook alles nog rustig?

2. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hier ook een vroege vogel. Moest er zo vaak uit om te plassen. Dan maar lekker naar beneden en achter de compie hihi

Daantje, ze hebben vitamine d en k nodig in druppelvorm. mijn vriend gaat het halen als de bv lukt.

3. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Goedemorgen!!!

@ Rica: Baby op komst.. Hmm.. Volgens mij nog niet echt... :(

@ EB: Wat heerlijk dat Timo het zo goed doet!!! Alleen de poli nog maar volgende week... Toppie!!!

@ Wherona: Ook zo lekker dat Davey het zo goed doet en de controle op geel-zien is alleen maar goed ;) Wat heerlijk dat jij bij hebt kunnen slapen en vriendjelief het een dag heeft overgenomen. Ook lekker voor hem trouwens :D

@ anticonceptie:... Hmmm.. Eerst de beeb er maar eens uit en dan op het gemak over nadenken :D :D ;)

@ Daantje: Natuurlijk wil je niet tot 42 weken door blijven lopen, maar als je dat bij de VK aankaart moet ze er toch wel iets mee doen?!? ;)

@ Rrianne: Jakkie (zacht uitgedrukt!!)... Sterkte in deze zware tijd ;)

@ Waterlelie: Hier vannacht niet zo vaak eruit... Ook wel weer eens lekker :)

@ Dolfijnjes: Hoe was jouw nacht??

Hier echt SUPER geslapen!!! Maar 1x wakker en voor de rest als een blok gelegen :D Vandaag maar weer een mama-dag van maken ;) Nog even wat schoonmaken en opruimen, bankhangen, wordfeuden etc.... Ow... en ik ben vandaag ook 39 weken!!!! :D ;)

4. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ vitamine k en d volgens mij moet je vitamine d ook geven als je flesvoeding geeft? van davitamon heb je vitamine k en d in 1

volgende keer reageer ik weer op iedereen....

5. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Ja klopt vitamine d en k bij borstvoeding en sinds kort ook vitamine d bij flesvoeding. Vitamines zijn nu in de aanbieding bij da volgens mij. Ook ik ga snel weer verder de kleine man in bad doen. Vandaag voor het eerst zonder onze super lieve kraamhulp.

6. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedemorgen meiden,
    Hier een redelijk nacht achter de rug, kon de slaap niet echt vatten. Maar goed dat heb ik dan vanochtend weer goed gemaakt :D
    Vandaag ga ik denk ik lekker hobbiën, heb gisteren een boek binnen gekregen van Tilda en daar staan wel hele leuke dingen in....
    Zijn er hier eigenlijk meer meiden die hobbiën?

@ Daantje, hier ook alles rustig hoor. Heb inmiddels ook het idee dat hij voorlopig nog wel blijft zitten, volgens mij heeft ie het nog heel goed hier binnen :p
    Wbt vitamine D + K deze heb ik hier liggen gewoon van kruidvat eigen merk, werd aangeraden door mijn vk om dit toch vast in huis te hebben :)

@ Karine, 39 weken..... Dan mag de kleine inmiddels wel komen toch? Ik ben morgen 39 weken....
    Heb je enig idee wanneer de kleine zou kunnen komen? Of totaal niet?

Ik moet eerlijk ook wel zeggen dat ik ondanks dat ik die buik af en toe zat ben en voornamelijk de pijn in mijn heupen. Ik vanmorgen toch zo'n heerlijk geniet momentje had, waarbij de kleine eindelijk op mijn handen reageerde. Dit voeld dan echt heerlijk en ik ben er toch wat langer door in bed blijven liggen. Wel jammer dat mijn vriend dan aan het werk is en dit niet kan delen, maar goed, wie weet dat dat van het weekend nog lukt ;)

Nu eerst maar eens Mickey uitlaten en dan even naar de hobbywinkel, kom straks weer evne gluren :D

7. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    En ik snap wat je bedoeld!! Ik had dat gisterenavond en vanmorgen ook!! Heerlijk nog even genieten van de bewegingen in je buik...
    Wie weet is het vannacht wel over ;)
    Ik geniet er echt nog wel van, maar het mag ook wel klaar zijn voor mij. De buik begint aardig in de weg te zitten, al vond de VK me afgelopen maandag nog aardig lenig voor bijna 39 weken :D :D
    Kijk... Dat is dan weer een enorm leuk compliment :D ;)
    Dus.... Kortom...
    Geen idee Meikie :D (Hahaha... Heel verhaal voor in principe een kort antwoord ;))

Heb jij een idee wanneer de kleine zich aan gaat dienen???
    Ik ben trouwens wel benieuwd wie van ons 2 eerst bevalt.. ;)

8. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @Daantje, Lekker even uit eten. Wij proberen nu ook steeds meer samen te zijn. Al is het samen op de bank zitten. Niet dat we veel weg zijn maar voordat je het weet is het de laatste keer.

@waterlelie, jeetje wat een verhaal en traject. Maar mooi dat het kan en dat je alsnog straks 2 kindjes in je armen hebt.

@Rrianne, heel veel sterkte, dikke knuf voor jou. Mooi dat het met l.ars goed gaat.

@daantje, Ik heb al D en K in huis gehaald. Was nu in de aanbieding bij de dio drogist. Je kunt het altijd vragen tot hoelang ze je laten lopen. Maar ik denk dat het wel wat meevalt hoor. Maar je kunt het altijd rond de 39 weken vragen.

@karine, M'n nacht was prima, zweet nu wel meer als voorheen. Maar zal wel komen omdat ik nu nachts het raam dicht heb anders is manlief koud :). Ben er 3x uit geweest. Maar daardoor wel wat langer kunnen liggen. Altijd lekker.

@hier, Goed geslapen dus. Voor de rest niet veel op de planning. Beetje boodschapjes doen en misschien in huis. Sowieso de was er doorheen draaien :). En vanmiddag weer ff op bed. Ga nu elke middag even op bed, al is het een uurtje maar doet me goed. Tevens liggen we 's avonds ook wat vroeger, maar ook puur omdat er niks meer op is of niet meer lekker zit. Heb alleen 's avonds wat meer harde buiken.

9. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @meikie, kan wel heel crea zijn inderdaad. Ben een beetje aan het verven. Maar mag ook graag borduren. Tevens heb ik een plakboek bij gehouden, wat we een beetje hebben gedaan of meegemaakt tijdens de zwangerschap. En de buikfoto's die ik met de weken heb gemaakt ingeplakt. Dus die ben ik af en toe aan het bijwerken en leuk invullen.

10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ vitamines: duidelijk, ga vandaag even op pad om het maar vast in huis te halen.

@ overtijd, heb volgende week weer een afspraak en dan ben ik 39+. Lijkt me een mooi moment om even te horen wat de mogelijkheden zijn. Las op internet dat ze in veel gevallen met 40 weken op verzoek strippen en dat inleiden met 41 weken tegenwoordig ook heel gebruikelijk is.

11. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Rianne wauw 200cc binnen 30 min. vertel eens hoe krijg je dat voor elkaar? Ik heb ook de medela swing en vindt hem ook erg prettig.

wat een regen zeg niet normaal!

Nou ga maar effe bank hangen die kleine zal zich zo wel melden om te drinken :D en dan weer effe kolven en dan maar filmpie kijken denk ik.

12. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    @ Karine, zullen we een wedstrijdje doen? Hahaha :D
    Ik heb eigenlijk geen idee, ik had vorige week zoiets van nu gaat het gebeuren, maar helaas. Nu durft ik eigenlijk nergens meer vanuit te gaan....
    Net nog een stukje auto gereden, maar dat is echt niet fijn meer. Die kleine gaat dan direct drukken tegen mijn ribben en dat voelt niet fijn. Dus ik ga me toch wat meer laten rijden....;)

@ Dolfijntjes, lekker he een beetje hobbiën, dan heb je tenminste nog wat om handen. Zelf ben ik meer bezig met stofjes en op de naaimachine. Zoals harten maken van jute en memborden maken enzo :)

@ Daantje, groot gelijk hoor. Ik heb volgende week dinsdag weer een afspraak. Ben dan bijna 40 wkn, ga dan ook vragen of ze me kunnen strippen als het nog niet zo ver is en anders duidelijke andere afspraken maken ;)

Vanmiddag heeft mijn vriend weer een sollicitatie gesprek, ben erg benieuwd hoe het zal gaan!!! Hoop zo voor hem dat het wat word!!! Duimen jullie met me mee? ;)

13. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Daantje, ik ben ook gestript met 40+1, omdat ik al ontsluiting had. Gewoon vragen lijkt me.

Kraamzorg is net weg. Was er heel blij mee, maar toch ook goed dat we nu, na alle adviezen, onze eigen weg kunnen vinden.
    Gaan zo met z'n drieën boodschappen doen. Ben al twee weken nauwelijks buiten geweest, dus kijk er erg naar uit. En morgen misschien zelfs even naar de hema voor wat kleine aanschafjes. Dat doe ik dan maar op de fiets, is nog te ver voor mij om te lopen.

14. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Meiden, ik snap heel goed dat jullie niet af willen wachten tot 42
    week. Had ik ook niet gedaan en ook rond 38 week besproken met myn VK. Ze begreep dit en hier was over te praten.

Meikie, binnen 10 dgn zou ze een oproep krijgen, uiteindelijke uitslag. Heb nog geen idee.
    Spannend, ik duim met jullie mee!

Daantje2011, ik geef het beide. In druppelvorm (olie)

Karine, geniet van je mamadag

Meikie, wat fijn dat je nog ff op en top hebt kunnen genieten van je mannetje in je buik.

Dolfijnjes, jij ook een hele fijne dag!

Wherona, geen idee. Maar heb sinds vannacht sterk het idee dat het keihard terug loopt:(. Mijn li-borst enorme stuwing, krijg er amnper een druppel uit. Rechts wil nog aardig, maar na 3x kolven maar 50 cc. Duimen dat het vanmiddag weer beter gaat.

Iemand tips tegen stuwing? Lees allemaal tegenstrijdige dingen op internet, veel afkolven, juist niet te veel kolven, koude compressen, neee... juist warme compressen. Ik weet het ff niet meer.

15. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rrianne: bij mij helpt het om mijn borst te masseren, ook tijdens het kolven. Dan duw ik zeg maar vanaf de harde plek naar de tepel toe en dan merk je dat het steeds zachter wordt. Ook onder de douche masseren en evt een warm kruikje ertegen aan. Bij mij werkt dat allemaal erg goed. Koude compressen lijken me juist averechts werken eigenlijk.
    En wat je zegt over teruglopen: bij mij is het ook heel erg variabel. Vannacht was ik helemaal trots omdat ik er 125 cc uit had weten te krijgen en vanochtend was het weer een schamele 50 cc. Echt balen vind ik dat. Kijk je wel uit met die kloven trouwens (dat was jij toch, of vergis ik me nou?) Ik heb ze te lang genegeerd en op een gegeven moment werd het echt heel naar, ze kreeg met voeden ook allemaal bloed van me naar binnen enzo :(

16. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Morgen komt er eeb lactatiekundige langs, dat is mijn laatste hoop. Als het dan nog niets is het weekend, stap ik over op volledig flesvoeding. Had vannacht met kolven 30 cc, daar kan Timo niet op draaien. En ik heb geen zin om door te gaan met eerst borst, dan fles, dan kolven. Dat zijn drie voedingen in één.
    Stuwing heb ik nog niet gehad (was het maar waar!), dus ik weet niet wat daar goed tegen helpt. Harde plekken masseren naar de tepel toe als de kleine wat gedronken heeft schijnt te werken.

17. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ EB, vet balen dat de bv niet lekker loopt. Hoop dat de lactatiekundige je morgen kan helpen. Je hebt er dan in ieder geval alles aan gedaan om het te laten slagen toch? Ik hoop heel erg dat de bv straks bij ons lukt en anders weet ik dat heel veel kleintjes met flesvoeding toch ook echt gezond groot zijn geworden.

18. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Let the "give-birth-game" begin :D:D:D Whahaha....

Ja, ik dacht dus hetzelfde, maar durf nu niet meer te hopen/denken ;)
    Ik heb ook nog een stukje gereden met de auto vandaag. Vond het niet prettig, maar onwijs naar viel wel mee gelukkig...
    Maar laten rijden is altijd goed ;) :D

19. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Euhm kan niet zo snel bekijken wie de buddy van waterlelie is...of heeft ze die niet.

Ik lees namelijk dat ze bevallen is van dochter S.ofie! :)

Waterlelie gefeliciteerd!!!!! Sorry lelie heb het forum afgespeurd naar nieuws haha.

20. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Bezoek aan VK of gyn
    19 okt: Daanquinty
    24 okt: Karine, Dolfijnjes
    25 okt: Meikie

Uitgerekend
    18 oktober 2011: Daanquinty (jongen) Dolfijnjes (meisje)
    26 oktober 2011: Karine (jongen)
    27 oktober 2011: Meikie (Jongen)
    28 oktober 2011 : Guapetona (verrassing)
    1 november 2011: Daantje2011 (meisje)

Oktober baby's
    GEBOREN:

13-09-2011: Stijn zoontje van Poookie, weegt 2060 gram, 45cm (36w+3)
    15-09-2011: Davey zoontje van Wherona, weegt 3125 gram, ... cm (34w+3)
    19-09-2011: T. zoontje van boerderijmama, weegt 2675 gram, 51cm (36w+6)
    23-09-2011: Loïs dochter van Rica, weegt 2895 gram, 49 cm (38w+4)
    26-09-2011: Mica dochter van Wapje, weegt 3430 gram. 50 cm, (38w+1)
    03-10-2011: Lily dochter van Princess01, weegt 3670, 50 cm, (38weken)
    05-10-2011: Jesse zoontje van Nathalie78, weegt 5155, 57 cm, (39 weken)
    06-10-2011: Timo zoontje van Elisabethbas, weegt 4890, 56,5cm, (40w+4)
    07-10-2011: Jairo zoontje van mama05, weegt 4300, 55cm, (41 weken)
    08-10-2011: L.ars zoontje van Rrianne, weegt 3470, .... cm, (39 weken)
    09-10-2011: Gijs Alexander zoontje van Linda0509, weegt 3600 gram, 50 cm, (40 weken)
    10-10-2011: Thijs zoontje van sandra2, weegt 4500 gram, 56cm, (40,2 weken)
    10-10-2011: D.elani zoontje van mumtobe, weegt 2970 , 51 cm, (38 weken)
    10-10-2011: Luna dochter van Muts76, weegt ...., .. cm, (39wk+3)
    11-10-2011: Elke dochter van VanEke, weegt...., ..cm, (39wk+2)
    13-10-2011: Nienke dochter van Wendyw80, weegt 3990, 52cm (39wk+6)
    14-10-2011: Xavi zoontje van Prutsje, weegt 4166, 53 cm (40+5)
    17-10-2011: Jade Jasmin dochter van Lindada, weegt 3050, 50 cm (39+4)
    19-10-2011: S.ofie dochter van Waterlelie, weegt ...., ... cm (39+1)

Al 11 Jongetjes en 8 Meisjes geboren

Extra info
    Poookie - 21 jaar - Overijssel
    Dolfijnjes - 24 jaar - Friesland
    Rrianne - 24 jaar - Groningen
    Mumtobe21 - 24 jaar - Noord-Brabant
    Sandra2 - 25 jaar - Overijssel
    Princess01 - 26 jaar - Overijssel

boerderijmama - 28jaar - België (nabij Turnhout)
    Linda0509 - 28 jaar - Den Bosch
    Daantje2011 - 28 jaar - Noord-Holland

Meikie - 28 jaar - Boskoop
    Lindada - 29 jaar - Omgeving Breda
    daanquinty - 30 jaar - Zoetermeer
    Wendyw80 - 30 jaar - Sint Maartensdijk
    Waterlelie81 - 30 jaar - Amsterdam
    Wherona - 30 jaar - Zandvoort
    Karine - 31 jaar - Lelystad
    Wapje - 32 jaar - Bergen op zoom
    Elisabethbas - 32 jaar - Hilversum
    Prutsje - 32 jaar - Terneuzen
    Natalie78 - 33 jaar - Goes
    mama05 - 33 jaar - Overijssel
    Muts76 - 35 jaar- Amsterdam

Buddy's
    Sandra2 <--> Waterlelie
    Daanquinty <--> Prutsje
    Linda0509 <--> Dolfijnjes
    Natalie78 <--> Meikie <--> Rica
    Rrianne < --> Meikie
    Wapje < --> Waterlelie
    Guapetona <-->Wapje

Lijst even opgezocht nav bericht Daantje over Waterlelie?!?! :)
    Ik heb je er dus alvast bijgezet...
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochter S.ofie!!!!
    Ook in de lijst gezet, gegevens alleen nog niet compleet....

Deel Deze Pagina