Oktober 2011 uitgerekend deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door daanquinty, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Daantje en Wendy: we zijn vriendjes ;)

2. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    hier ben ik dan weer even. Net lekker bij mijn schoonouders wezen eten, vond ik wel een goed idee van mezelf :D
    De kleine is lekker druk geweest in mijn buik, hij gaat dan van de ene naar de andere kant, hahaha. Alleen is dat vlak na het eten niet zo handig, komt iedere keer een beetje omhoog, hahaha :p
    Gelijk mijn schoonouders hun memoborden gegeven, die van mijn schoonvader is ook leuk geworden:

Bekijk bijlage 192295

Verder hebben we mijn hobbyhoek afgemaakt, zal hier van de week even een foto van spammen. Ben er zelf super blij mee ;)

@ Alle moeder, sorry ik kan jullie helaas nog niet helpen met tips en trucs. Gelukkig zijn er anderen die dat wel kunnen ;)
    Wbt huilen, heb ik pas een stukje over gezien in het programma van Dr. Frank. Die gaf aan dat laten huilen niet goed is voor de hechting tussen moeder en kind en dat je beter kunt troosten en daarna weer terug leggen. Mogelijk kun je die aflevering terug kijken op rtlgemist.nl? ;)

@ DQ, ik hoop dat je het nog een beetje volhoud..... :)

@ Karine, het zal mij benieuwen wanneer het soieso gaat beginnen... Weet totaal nog niet wat ik kan verwachten en dat vind ik best spannend, maar tegelijkertijd heb ik er heel erg veel zin in.... Vreemd hoor allemaal, ;)

@ Guapetona, benen bij elkaar houden dus morgen :p

Nu ga ik eerst even lekker in bad liggen!!!
    Kom later nog even gluren :cool:

3. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hey meiden,
    Hier even een korte reactie van mij. Allereerst bedant voor alle felicitaties. Mirthe doet het geweldig. Al vanaf na de bevalling wou ze gelijk al aanhappen. Ze komt nu zelf om de drie uur en vannacht om de 4 uur. Dus helemaal happy. Alleen heeft ze wel een voorkeur. Het liefste links, maar dat laten we niet toe. Komt waarschijnlijk ook omdat ik wat last van rechts heb maar op aanraden van de vk bepathen aan het smeren en gaat al beter. Voor de rest is het een heerlijke meid. Slaapt goed en de eerste poepluiers komen ook op gang.

Wat betreft de bevalling hier even in het kort:
    Maar toch wel een lang verhaal [​IMG] , het begon woensdag al met harde buiken. Had wel vaker last van harde buiken, maar niet pijnlijke. Maar had woensdag al zo'n vermoeden. Woensdagnacht kreeg ik last van weeën. Het begon met eerst om de 10 en later om de 8 minuten. Tegen de ochtend was het steeds om de 2 á 3 dus toen vlos gebeld en is ze 's ochtends geweest en gecheckt. Maar had nog niet echt ontsluiting, maar de baarmoedermond was wel verweekt.

Overdag ook af en toe een wee maar niet constant. 's Avonds toen we op bed gingen zette het weer door. Begon weer met om de 10 toen 8 en rond half 1 om de 5 á 6. Dus gebeld. Daarna ging het snel toen werd het al snel 2 á 3 minuten. Om 3 uur was de vlos er en gelijk naar benenden gegaan om de vliezen te breken. Rond 6 uur mocht ik gaan persen en kreeg ik ook persdrang en om kwart voor 7 was ze er dan.

Helaas wel veel bloedverloren (ong een liter), waardoor ik nu nog wel zwak ben (HB vandaag 5,5 en tijdens zwangerschap 7,5, vk had het lager verwacht). Maar dat heeft tijd nodig. Verder ben ik 2x ingeknipt (klein) in en uitwendig. Dus gehecht 3 in en uit, verder niet heel veel last van. Een zit wat strak maar moet ook helen.

Maar ga weer, kleine meid wordt wakker. Spreken wel weer.
    P.s. Kraam is helemaal super. Zijn volop aan het genieten en pappa is super trots. Mag vanavond weer in m'n eigen bed slapen, heerlijk.
    Fijne avond.

4. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Heb alles vluchtig bij gelezen en zag prachtige baby's voorbij komen. Meiden lekker genieten en voor degene die nog moeten, meiden zet hem op het zijn echt de laatste loodjes. Jullie kunnen het :)

Dikke knuf voor iedereen

5. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @DQ ik wil jou een extra dikke digi knuf geven

@foto;s wat een heerlijke kindjes zag ik voorbij komen lekker genieten he

pfff heb alles wel terug gelezen maar ben het al een beetje kwijt.

@Dolfijnjes fijn dat alles goed gaat en heerlijk in je eigen bedje slapen straks

@Waterlelie ben erg beniewd naar S.ofie heerlijk dat jullie nu ook lekker thuis zijn.

Net Davey in badje gedaan volgens mij worden de meeste baby's daar slaperig van maar die van mij niet die is nu klaar wakker. En afgelopen nacht was helemaal wat hij had om 11.15 zijn flesje gehad en om 01.30 melde hij zich alweer en toen om 5 uur alweer en weer om half negen pfff jeetje dacht dat er nu toch wel een beetje ritme is zou zitten. Misschien krijgt ie toch net effe te weinig dus eens kijken hoe hij reageert op meer voeding.

Pookie zag je bericht op hyves Stijn 6 uur doorgeslapen wat moet dat heerlijk zijn geweest.

Zo ga nu maar weer effe ik hou van holland kijken en een beetje bank hangen wachten op de laatste avond voeding en dan lekker slapen en dan maar weer afwacht hoe laat hij vannacht weer komt.

6. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Slapen jullie kindjes bij jullie op de kamer? Dames met een ouder kindje, tot wanneer?

Timo slaapt heerlijk bij ons op de kamer in zijn mozesmandje, wij slapen ook goed. Maar vroeg het me gewoon af...

7. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    eb, E.mma sliep tot een maand of 2,5 bij ons op de kamer. Daarna over op ledikant en eigen kamer. Geen idee hoe we het bij S.ofie gaan doen....hangt echt af over hoe zij zich voelt, onrustig slapen etc.
    leuke foto's heb je op FB :)

8. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Goedemorgen!!

@ Meikie: Ik heb al een bevalling meegemaakt, maar het zal toch wel weer anders zijn... Dus ook hier gewoon weer spannend hoor!! ;)

@ Guapetona: Veel plezier vandaag met F zijn verjaardagsfeest!!

@ Dolfijnjes: Wat fijn dat Mirthe het zo goed doet!! Jij bent echt goed aan het rommelen geweest voor de bevalling begon zeg... Balen dat je zoveel bloed bent verloren, gelukkig komt dat snel weer goed! Geniet lekker van je meisje :D

@ DQ: Hoe is het vandaag met jou?? En vannacht? Nog een beetje oke kunnen slapen? *knuff*

@ EB: Ryano heeft toen zo'n 10 dagen bij ons op de kamer geslapen en daarna in zijn ledikant in de eigen slaapkamer... Had hij geen problemen mee en het ging prima! Hoop dat nu weer zo ongeveer te kunnen doen...

Hier alles goed, oke geslapen en vanmiddag gezellig vriendin op de koffie met de kids :
    Fijne zondag!

9. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    meiden, even aan mijn meldplicht voldoen.
    alles rustig in de buik, wel heel veel rugpijn, moe en chagi, kort lontje ed. wel lekker (uit-)geslapen gzdank!

hopelijk vrolijkt muffins bakken en versieren me straks op! en dan lekker feestvieren voor F!

probeer me vanavond weer te melden en te reageren op babyvragen... fijne zondag iedereen!

10. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    @wherona....bedankt voor je knuffie:D

@karine...over het slapen praat ik maar niet eens meer over dat is zo slecht...en als ik in de ochtend wakker wordt doet alles pijn helaas...

@hier...net ff lekker een potje staan janken bij me mannetje poehhh had het echt ff moeilijk...en me kleine meisje kan er niet tegen als ik huil ahhh...die stond ook met dikke tranen, van ik wil zo graag dat me broertje komt pfff nou toen kon ik helemaal niet meer stoppen met de tranen...nu gaat het weer...

bij de zwangerschap van me meisje begonnen de weeen met 40 wk+5 dagen en is ze geboren met 40+6 dus dat zou vandaag en morgen zijn...nou hopelijk heeft me lichaam dat nog onthouden van 7 jaar geleden hahaha....

verder wil ik alle meiden bedanken voor de knuffie;s:D:D

11. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedemorgen meiden,
    hier mijn meldplicht ook even....

@ DQ, die nachten van jou zijn heel herkenbaar voor mij hoor. Je weet 's morgens gewoon niet meer hoe je moet liggen zodat het geen pijn doet. En het slapen dat je doet zijn hazenslaapjes....:(
    Ik duim zo hard voor je dat je mannetje snel komt :)

@ Karine, volgens mij maakt het niet heel veel uit of het de 1e of 2e is. Het is altijd spannend, wanneer gaat het gebeuren en hoe....;)

@ Daantje, je moet je nog even melden hoor meid!!! Anders gaan we dingen denken ;)

@ Guapetona, het rommeld dus nog wel een beetje bij je :D Dat korte lontje ken ik hoor. Hou momenteel ook niet van te veel drukte om me heen, word ik erg moe en prikkelbaar van....:p
    Geniet lekker van je dag vandaag, gefeliciteerd trouwens met je mannetje. En maak je niet te druk he ;)

Nou, hier weer het standaard rondje met Mickey wandelen en daarna zien we wel verder. Kom later weer even gluren ;)

12. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Pffff, waar is iedereen joh.... ;)
    We zijn net even bij de prenatal geweest. Hier hebben ze nu een aktie t/m 30/10 dat alles wat in een zak past die in de winkel ligt daar krijg je 15% korting op.
    Dus gelijk maar een leuke mobiel voor boven de box gekocht, een teddyberenpak, stoere converse schoentjes en een muts :D
    Was eindelijk eens samen met mijn vriend daar dus nog maar even wat geshopt...
    We zagen ook nog een te leuk vestje, was van mexx. We wilden hem meenemen totdat we de prijs zagen...:$

13. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @EB Davey ligt in zijn eigen bedje in zijn eigen kamertje en dat gaat prima

@DQ dat weet je lichaam nog wel hoor ;) dus jij gaat gewoon vannavond/nacht bevallen hihihi heerlijk he effe lekker een potje janken lucht altijd op.

@Meikie lekker geshopt dus :D enne ik denk dat iedereen lekker aan het tutten is met hun kleine en de zwangere lekker aan het luieren in de zon :)

@Gu (kan het niet onthouden je moeilijke naam) van harte gefeliciteerd met F in ieder geval heerlijk weer vandaag.

Ook hier een lekker luie zondag :p aan het houden.

14. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    even een heel kort berichtje dat bij ons Jan is geboren op 16 oktober, hij maakt het supergoed, we zijn zo blij met hem.
    Ik zelf heb et zwaar, door dezware bevalling, hetvslaapgebrek, de borstvoeding, een nare knip die op een plek niet gehecht is , ik wacht nog op de dag dat ik echt visites kan gaan ontvangen en puf heb om mensen te spreken, de kraam was vandaag voor het laatst, ik hoop dat ik nu aan een beetje rust toe kan komen en me een beetje mens ga voelen, dikke kus aan iedereen, ik spam later wat foto's!

15. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ Hannes gefeliciteerd met jullie zoon, vroeg me al af of je al bevallen was! vervelend dat je je zo naar voelt. Hoop dat t gauw beter gaat zodat je lekker kan genieten!

@ Meikie jaa was gister ook bij prenatal ik had n hangmatje gekocht voor in de box maar onze beeb vind m niet zo stoer als ik m vind haha want ze ziet niks! Dus maandag maar weer terugbrengen wie weet zie ik iets anders leuks!

@ guapetona gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoon hoop dat beeb nog even blijft zitten!

16. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ meikie, oké ik ben er ook...ben op een een of andere manier zo ontzettend moe dat ik net weer 3 uur heb liggen slapen. Vandaag bevallen zou dus sowieso niet lukken :D.

Reageer andere keer weer op de andere verhalen, ga denk ik even een winterslaap houden :).

17. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Dag allemaal, begint een beetje in te kakken op ons forum... Alhoewel, het is meestal op,zondag wel wat rustig.
    We hebben vandaag de hele dag bezoek gehad. Wel rustig hoor, mijn moeder en zwager en schoonzusje. Afgelopen week hebben we lekker rustig met weinig bezoek gehad, maar nu beginnen de "verzoekjes" binnen te komen. Ben blij dat we iedereen hebben gevraagd ons een weekje rust te geven na het ziekenhuis, dat hebben we echt wel nodig gehad om aan elkaar en de situatie te wennen.

Timo heeft sinds gisteren veel last van krampen, heel heel zielig. Morgen maar even langs de apotheek.

DQ, ik heb echt heel veel medelijden met je, jij zit er echt doorheen. Moet je dit niet eens met je vlos bespreken? Is voor jou en dus voor je kindje niet goed volgens mij.

Meikie, Daantje, Guapetona en Karine, jullie zitten er nog iets vrolijker in, maar ook voor jullie wordt het nu zwaarder. Ik duim dat dit rijtje snel korter wordt. Beebs, jullie hebben nog een week om een echte oktoberbeeb te worden!

Hannes, gefeliciteerd met jullie zoon Jan!

18. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    Hallo dames,

ben van gisteren weer terug van toch een paar dagen ziekenhuis weer, had inderdaad een borstontsteking te pakken. Was door kraamzorg niet te zien omdat ik geen rode borst had en behalve 1 avond geen koorts. Ik nam echter ook nog steeds 4 x per dag 2 paracetamols, dus dat heeft waarschijnlijk de koorts gemaskeerd. De verloskundige wist het ook niet, dus op vraag van gyneacoloog naar ZH gegaan voor bloedprik en daar bleek het nodig om via infuus antibiotica te krijgen. Kwam op dezelfde kamer als ik lag na de bevalling, en de dochter kon gelukkig wel bij mij blijven...maar was toch wel weer een moeilijk momentje!
    Sinds zaterdagochtend kunnen overgaan op orale medicatie, en mocht naar huis als om 17 uur de koorts niet was terug gekomen, wat gelukkig niet gebeurde!
    Afgelopen nacht maar 1 keer wakker hoeven worden om te voeden en iedere keer viel ze lekker terug in slaap erna en vandaag een heerlijk rustig dagje gehad met een bepaald ritme in. Hebben dus het gevoel alsof we vandaag voor het eerst een "echte kraamtijd"-dag gehad hebben...en wat is dat genieten zeg!! Heb alleen nog wat last van de borst waar de ontsteking op zat, gevoelige tepel en ontzettend weinig productie, dus dat loopt nog niet helemaal lekker, maar morgen langs de lactatiekundige om te proberen daar een plan op te zetten en hopen dat het dan allemaal goed op gang komt.
    Hier nog een fototje van ons dochtertje, want die had ik nog niet geplaatst geloof ik...verder zoveel paginas gemist dat ik ff niet op alles heb gereageerd :)

19. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Bezoek aan VK of gyn
    24 okt: Karine
    25 okt: Meikie
    27 okt: Daanquinty (strippen), Daantje2011
    2 nov: Daantje2011

Uitgerekend
    18 oktober 2011: Daanquinty (jongen)
    26 oktober 2011: Karine (jongen)
    27 oktober 2011: Meikie (Jongen)
    28 oktober 2011 : Guapetona (verrassing)
    1 november 2011: Daantje2011 (meisje)

Oktober baby's
    GEBOREN:

13-09-2011: Stijn zoontje van Poookie, weegt 2060 gram, 45cm (36w+3)
    15-09-2011: Davey zoontje van Wherona, weegt 3125 gram, ... cm (34w+3)
    19-09-2011: T. zoontje van boerderijmama, weegt 2675 gram, 51cm (36w+6)
    23-09-2011: Loïs dochter van Rica, weegt 2895 gram, 49 cm (38w+4)
    26-09-2011: Mica dochter van Wapje, weegt 3430 gram. 50 cm, (38w+1)
    03-10-2011: Lily dochter van Princess01, weegt 3670, 50 cm, (38weken)
    05-10-2011: Jesse zoontje van Nathalie78, weegt 5155, 57 cm, (39 weken)
    06-10-2011: Timo zoontje van Elisabethbas, weegt 4890, 56,5cm, (40w+4)
    07-10-2011: Jairo zoontje van mama05, weegt 4300, 55cm, (41 weken)
    08-10-2011: L.ars zoontje van Rrianne, weegt 3470, .... cm, (39 weken)
    09-10-2011: Gijs Alexander zoontje van Linda0509, weegt 3600 gram, 50 cm, (40 weken)
    10-10-2011: Thijs zoontje van sandra2, weegt 4500 gram, 56cm, (40,2 weken)
    10-10-2011: D.elani zoontje van mumtobe, weegt 2970 , 51 cm, (38 weken)
    10-10-2011: Luna dochter van Muts76, weegt 3120 gram, 50 cm, (39wk+3)
    11-10-2011: Elke dochter van VanEke, weegt...., ..cm, (39wk+2)
    13-10-2011: Nienke dochter van Wendyw80, weegt 3990, 52cm (39wk+6)
    14-10-2011: Xavi zoontje van Prutsje, weegt 4166, 53 cm (40+5)
    17-10-2011: Jade Jasmin dochter van Lindada, weegt 3050, 50 cm (39+4)
    19-10-2011: S.ofie dochter van Waterlelie, weegt 3225, 50 cm (39+1)
    21-10-2011: Mirthe dochter van Dolfijnjes, weegt 3630, 49 cm, (40+3)

Al 11 Jongetjes en 9 Meisjes geboren

Extra info
    Poookie - 21 jaar - Overijssel
    Dolfijnjes - 24 jaar - Friesland
    Rrianne - 24 jaar - Groningen
    Mumtobe21 - 24 jaar - Noord-Brabant
    Sandra2 - 25 jaar - Overijssel
    Princess01 - 26 jaar - Overijssel

boerderijmama - 28jaar - België (nabij Turnhout)
    Linda0509 - 28 jaar - Den Bosch
    Daantje2011 - 28 jaar - Noord-Holland

Meikie - 28 jaar - Boskoop
    Lindada - 29 jaar - Omgeving Breda
    daanquinty - 30 jaar - Zoetermeer
    Wendyw80 - 30 jaar - Sint Maartensdijk
    Waterlelie81 - 30 jaar - Amsterdam
    Wherona - 30 jaar - Zandvoort
    Karine - 31 jaar - Lelystad
    Wapje - 32 jaar - Bergen op zoom
    Elisabethbas - 32 jaar - Hilversum
    Prutsje - 32 jaar - Terneuzen
    Natalie78 - 33 jaar - Goes
    mama05 - 33 jaar - Overijssel
    Muts76 - 35 jaar- Amsterdam

Buddy's
    Daanquinty <--> Prutsje
    Natalie78 <--> Meikie <--> Rica
    Rrianne < --> Meikie
    Guapetona <-->Wapje
    Daantje2011 <--> Wapje + Wherona

De eerste november afspraak bij de vk staat gepland hoor :D.

20. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ vaneke fijn dat het weer beter met je gaat!

@ Dq ik duim voor je dat t vanacht gaat gebeuren!

Deel Deze Pagina