Oktober 2011 uitgerekend deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door daanquinty, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    @meikie...vreselijk he die nachten pfff...ik ben nu gewoon 5 keer per nacht klaar wakker...dan denk ik echt van kom maar op met die weeen hahaha...

@daantje...ik herken het zo de foto's enzo en alle trotse mama's die zo leuk over hun kids vertellen...maar ja meid...nog ff dan mogen wij ook:) en dan kunnen we lekker met zijn alle kletsen over de beebs:D

@karine??? meldplicht we hebben je nog niet gezien deze ochtend??

2. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Goedemorgen!!!! :D

@ EB: Je kunt baby's niet verwennen, dus oppakken nu omdat ze huilen is prima! Ze hebben die geborgenheid nog heeeeeel erg nodig ;) Niet tot aan tranen toe jezelf tegenhouden, is ook niet goed ;)

@ Wapje: Wat heerlijk dat je een lekkere nacht hebt gehad! :D

@ Meikie: No worries... Nog niets hier :)

@ Daantje: Winterslaap met fases doen ivm je rug, bekken en heupen?!?!?! ;) :D

Zoooo... Meldplicht voldaan! ;)
    Hahaha... Sorry... Ik was echt even de tijd vergeten, stond zo gezellig te kletsen op het schoolplein :D :D

3. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    He meiden, ik heb een aantal foto's van de ks geplaatst in mijn album. Dus voor de geïnteresseerden en met een sterke maag ;) veel kijkplezier :D

En nog bedankt voor de felicitaties. voel me zo schuldig dat ik niet vaak op zp ben maar denk wel wel aan jullie!!! En voor de laatste zwangeren...valt inderdaad niet mee dat wachten, knuff

Dit kost me al veel te veel energie...zo'n laptop op schoot...ik moet echt herstellen voor ik weer de oude ben. Doet allemaal zo veel pijn en voel me zo slap nog..(bijna 1 liter bloed verloren) dus vandaar dat ik weinig hier te vinden ben. Is wel meteen dubbel zo druk met een tweede erbij...is zeker wennen.

Nou lieverds, ik hoop dat we straks verder kunnen kletsen in een nieuwe mama topic :)

4. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Pfff, nou en dan nog even liggen wachten of je echt nog geen krampen ofzo voelt....
    Maar goed kan zeker voor jou nooit lang meer duren toch? Anders moet je het even zeggen, kom ik je beeb even flink toespreken ;)

Ik denk dat ik zo maar even terug mijn bedje in ga.... Ben zo moe.... Alleen zo bang dat als ik nu slaap ik vannacht weer zo'n nacht zal hebben.... Aan de andere kant voelt het nu ook niet lekker....:(

Dus als ik er zo een paar uurtjes niet ben, lig ik op bed ;) :D

5. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Lelie, wat gaaf die foto's van je ks! En wat lig je er nog mooi bij na de geboorte;), ik heb mijn haar all over the place en een enorme zweetkop op de eerste foto's...

M is met Timo in de draagzak een rondje wandelen. Net boodschappen gedaan, maar mijn mannen vonden het niet genoeg en zijn weer naar buiten gegaan. Vreemd hoor, ben in geen 19 dagen alleen geweest.

Blij dat jullie allemaal zeggen dat je een kleintje niet kan verwennen. Dat geeft me vertrouwen!

6. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Fijn om te horen dat er meerdere zijn met hetzelfde probleem! We hebben Gijs net in bad gedaan, een grotere fles gegeven en daarna heerlijk in zijn bedje gelegd. Hij slaapt al 3 kwartier! Hopen dat hij het nog een uurtje volhoud. Ben ook echt blij met dit forum ook al ben ik iets minder vaak aanwezig nu.

7. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo dames,

inderdaad leuk om te lezen dat de rest tegen zelfde zaken aanloopt, maakt toch minder onzeker he!

@ lelie: idd best heftig toch he zo'n herstel na een KS, en dan helemaal als ge ook nog eens een ander kleintje rond hebt lopen!! Hoop dat ge snel weer opknapt, bij mij begint alles beetje terug "normaal" te voelen en behalve bij opstaan en gaan zitten geen last meer

@BV-dames: vandaag bij lactatiekundige geweest, nu volop concentreren op productie, dus alleen nog maar kolven om de 2 uur en dan de dochter via de fles voeden. Hebben een speciale fles gekocht nu wat de borst simuleert zodat ze niet lui zou worden en straks niet meer van de borst wil drinken...ben erg benieuwd hoe het nu gaat. Lactatiekundige dacht dat ik ook last had van spruw, dus daar ook nog zalfje voor gekregen.
    Bij ons lukt het door de dag ook wel om per 3 uur te voeden maar 's nachts haalt ze ook makkelijk meerdere uren en wordt ze maar 1 keer wakker. Gisteren avond had ze om 23.30 voeding gehad en werd pas om 04.00 wakker en erna ook weer tot 08.30. Ook even nagevraagd bij de lactatiekundige maar die gaf aan dat dit prima was, dat ze zelf echt wel wakker wordt als ze meer honger heeft...

@hier: gaat nu erg relaxed nu, lekker genieten en rustig aan doen, vandaag voor eerst alleen even weg geweest en man en de kleine alleen thuis, was best vreemd maar tegelijk ook best lekker...het gewone leventje lijkt weer wat op gang te komen ;)

@ dames welke nog te gaan hebben: succes ermee, het kan nu niet meer lang duren toch!! :)

8. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Hi Dames!

Allereerst Hannes: gefeliciteerd met je zoontje Jan! En ik wens je veel sterkte met je herstel, klinkt alsof je het erg zwaar hebt gehad.

@ voor Meikie, en Wherona, mijn naam kan je ook afkorten tot Guap (ezelsbruggetje: Gaap met een u?!). Het is spaans voor "lekker ding" :D.

@ MELDPLICHT: geen wijzigingen w.b. Beebje.... alleen heel veel rugpijn en het lijkt erop dat ik meer slijmpropverlies heb sinds gisteren. Morgen weer afspraak met VK, en wrs een inwendig onderzoek.

Wél een hele leuke verjaardag van mijn zoontje gehad gisteren, en best wel relaxed, want voor de verandering heb ik praktisch niks gedaan aan taarten, koken ed. Behalve dan muffins a la Dr. Oetker met F. Dat was dus heel eenvoudig en snel gedaan, mijn zoontje kan ook al erg goed helpen en steeds beter luisteren naar de aanwijzingen, dus dat ging gesmeerd. En hij kon er lekker mee pronken! Hij is echt verschrikkelijk verwend, dus wij hebben bedacht dat we nooit meer cadeaus hoeven te geven met zijn verjaardag hihihi ;)....

Nou ben nu moe, want vanaf 4 uur vanochtend weer lang wakker gelegen, biddend en wachtend op weeën, maar niks. Om 7:30 eindelijk in een lekkere slaap gevallen, om om 8:30 weer wakker te worden van een protesterend zoontje die niet naar de crèche wou, omdat hij wilde dat opa en oma, net als gister, weer zouden komen spelen.... Moest manlief assisteren want die kreeg hem niet overgehaald. Ben benieuwd hoe dat straks moet, als ik met een baby aan de borst lig, en niet kan helpen....

@ Hoe gaat dat met andere meiden hier, voor wie het de 2e is???

Ben zelf zo benieuwd hoe F. zal reageren. Tot nu toe is hij over alles supercool, en is hij ook erg nieuwsgierig naar de baby, maar straks als ik de baby steeds moet voeden en hij dus minder aandacht zal krijgen....?

@Borstvoeding: ik lees hier inderdaad opvallend veel dames die moeite hebben met de borstvoeding! Met F. heb ik destijds ook problemen gehad, maar een consult van de lactatiekundige deed wonderen... Toen had ik het met 5/6 weken bijna opgegeven, omdat het bij mijn zo'n pijn deed, en kloven/ontstekingen kreeg. Het bleek dat hij de tepel niet goed pakte, en dat ik hem kon helpen door hem anders aan te leggen. Daarbij ben ik overgestapt van wegwerppads in de BH, naar wasbare katoenen pads. Die irriteren veel minder, in die wegwerppads zitten chemische stoffen die erg veel irritatie kunnen oproepen. Misschien dat iemand hier daar nog wat aan heeft? Ik zou dus voor degenen die de BV wel graag willen iig aanraden om ten minste één keer een consult met een lactatiekundige te doen. Maar misschien hebben jullie alles al geprobeerd, en dan weet ik het ook niet. Feit is wel dat het begin gewoon het moeilijkst is, alsof je borsten moeten wennen/leren zegmaar. Op gegeven moment wordt het makkelijker in principe. Bij mij duurde dat dus wel 6 weken, daarna heb ik het tot 7 maanden volgehouden.

@Huilen van de baby, vond ik destijds ook heel moeilijk. Ik ging meestal in huis aan de wandel met hem in een draagzak, dat werkte heel goed. Je baby weet niet beter dan dat hij jou hartslag 24/7 kon horen en lekker warm in jou schoot lag. Het kost tijd voor je baby om zich aan de nieuwe situatie buiten de baarmoeder te wennen. Ik geloof ook niet dat je je baby kan verwennen met teveel aandacht, zeker niet in het begin. Sterker nog: het is nodig voor een veilige hechting tussen moeder en kind, dat je hem.haar wel aandacht geeft en niet teveel alleen laat en laat huilen. Hij moet ook leren dat jij er voor hem /haar bent, want hij kan jou nog niet zien, en hij weet niet dat er nog een kamer naast die van hem/haar is.... Alles moeten ze nog leren. Ze hebben geen besef van tijd en ruimte.... Het kan wellicht ook helpen om iets met jou geur bij hem te leggen, maar mijn F. deed dat niks.

Natuurlijk moet je kindje leren om alleen in zijn eigen bedje in slaap te vallen, dus doe dat ook als je de kans hebt, maar langer dan een kwartier laten huilen zou ik zelf niet doen. Ten minste erheen gaan, en proberen hem/haar eerst in bedje gerust te stellen, en anders toch maar even aandacht geven, en eventueel bij je nemen, maar dat is mijn idee....

Sterkte iedereen met de newborns!
    En Sterkte collega's zwangeren die op knappen staan! Vooral DQ!

9. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Guapetona, dank voor je uitgebreide uitleg. Jij verwoordt precies wat mijn gevoel is, ben zo blij dat iedereen hierover hetzelfde lijkt te denken. Mijn man is het er (gelukkig) ook mee eens, vooral dat we één lijn moeten trekken.
    Timo ligt nu overigens heerlijk te slapen in zijn eigen bedje terwijl wij bij hem boven aan het rommelen zijn.

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik heb heeel vlug even bijgelezen, t was hier ook welleens weer tijd voor meldplicht haha!

deze meid heeft tot half 4 lopen krijssen vanacht...pffff vermoeiend omdat ik dus niet weet wat er nou was... luier, voeding, getemperatuurd, gewiegt pfff niks was goed! dus heb haar even laten huilen maar helaas ze was het er niet mee eens...dus hup half 4 lag ze naast ons STIL EN HALF SLAPEND!! grr... tot 6 uur want toen moest ze weer haar flesje...daarna toch eer terug gelegt in eigen bed en gelukkig daar heeft madam lekker verder geslapen. ze is savonds ook zo wakker nog! Maarja gelukkig ben ik nog vrij!

meikie vervelend he slapeloze nachten, maar na mijn bevalling was ik er binnen 1 klap vanaf, zo gek!! hoop dat het voor jou straks ook beter gaat want ik had het ook zo vreselijk!!

daanquicy jeetje bijna 41 weken!!! hoe nu verder? heb je al verdere afspraak?

daantje bij mij nog niet...:)

11. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    @rica...ik heb donderdag een afspraak staan en dan gaan ze strippen als het lukt natuurlijk!! verder is het afwachten voor nu...dus ik hoop gewoon nog steeds dat het opeens begint:)

hoe voelde jullie eerste lichte weeen?? wist je gelijk dit is het? of later pas?

12. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ waterlelie wauw wat n mooie foto's zeg en wat zie jij er idd goed uit! ik heb niet zo heel veel foto's maar de foto's waar ik op sta hier ook met haar op half 7 en zweetkop haha

@ guapetona leuk dat de verjaardag goed verlopen is en dat beeb is blijven zitten he :) Ik heb nog n zoontje van 3 en in t begin vond ik t wel zwaar nu nog wel eens omdat hij ook s'nachts wakker word om te plassen ofzo blijft er wel weinig van de al zo korte nacht over! Verder wel handig want hij kan ook al n beetje helpen al vraagt hij nu wel heel vaak om negatieve aandacht! weet niet hoe dat bij anderen gaat met al n kindje?

@ bv gaat hier prima alleen drinkt ze soms maar heel kort en valt vervolgens in slaap en komt dan na anderhalf uur of 2 uur alweer. Verder doe ik ook wel eens kolven en dat gaat ook prima met de fles, dus voorlopig wil ik dit nog wel even zo volhouden, bij de eerste heb ik n half jaar gekolfd maar dat zou ik echt niet meer kunnen hoor!

13. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Nou, ik de helemiddag in bed gelegen, kon ik toch niet in slaap komen.... Dus uiteindelijk alleen gelegen en verder niet. Hopen dat ik even genoeg ben uitgerust tot vanavond...:)
    Voel me nu ook niet fit, hangerig en een vreemd gevoel in mijn buik en dan dat beurse gevoel aan de onderkant nog....
    Weten jullie trouwens of je 2 keer je slijmprop kunt verliezen? Heb nu al 2 keer een hele grote prop verloren en tussendoor ook heel veel slijm (sorry even lekker onsmakelijk...:$)

@ Quap, dan noem ik je voortaan maar zo ;)
    Wat fijn dat die verjaardag zo goed is verlopen. Kan me voorstellen dat je zo met die dikke buik er een beetje tegen op zag. Ik moet er al niet aan denken om veel drukte om me heen te hebben, bleh. Doe mij maar lekker alle rust die ik kan krijgen :D

@ Rica, ik hoop dan maar dat ik na de bevalling bij kan slapen. De laatste dagen/nachten is het echt dramatisch. Maar ik heb dan ook geen zin om eruit te gaan ;)

@ Waterlelie, wat een mooie foto's zeg :) En jij ziet er inderdaad al lekker fris uit op de foto, die is zeker niet gelijk na de OK gemaakt ;)

@ EB, er is mij ook altijd verteld dat je moet doen wat goed voelt voor jou. Dus als het voor juo goed voelt om Timo bij je te nemen, lekker doen :)
    Verder vind ik het inderdaad mooi om te lezen dat je hier altijd terecht kunt met je vragen en problemen, al is het alleen maar voor de steun ;)

Nou dan ga ik weer even, kom strakjes weer even buurten :)

14. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ DQ: Bij mij is het toen bij Ryano om 6.00 uur begonnen, zo ongeveer om de 8 minuten tot 10.00 uur. Toen is het tot 14.00 uur weg geweest en heb ik maar een enkele wee gehad, maar vanaf die tijd werden ze heviger en sneller. 's Nachts om 02.19 uur is hij geboren :D
    Hoop dat je iets met deze info kunt :D ;)

@ Meikie: Wel lekker even gewoon gelegen zonder te slapen, gewoon lekker rustig aan....
    Slijmprop blijk je meerdere keren te kunnen verliezen en je kan het ook niet eens doorhebben (zoals ik bij Ryano...)
    Het zou dus goed kunnen dat het gaat beginnen, maar het wil niet altijd iets zeggen (wat ik heb gelezen)

Hier weer goedgekeurd door de VK, voor volgende week weer een afspraak staan :)

15. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ meikie slijmpop kun je ook delen van verliezen dus niet in 1x ik had ook thuis al n stuk verloren en in het zh toen ze mijn vliezen hadden gebroken en ik naar de wc ging om te plassen kwam er nog n flink stuk :)

@ DQ Ik had s'morgens al weeen maar had dit niet echt door (net als bij de eerste) pas rond n uur of half 5 toen ik wakker werd van mijn middagdutje had ik zoiets van heey dit zijn echt weeen! Ik vond die weeen ook helemaal niet erg ik had 5 cm ontsluiting toen de vk weg ging en we naar t ziekenhuis gingen en ook in het zh was allemaal niet erg totdat mijn vliezen gebroken en waren kreeg ik een enorme weeenstorm met heel erg heftige weeen en ging binnen een kwartier van 5 naar 8 cm en nog n kwartier later was onze meid geboren :) maar als je echte persweeen heb voel je t wel! Hoop dat je vliezen eerst breken dan weet je zowiezo dat t gaat beginnen! Volgens mij ervaard iedereen die weeen ook anders want ik hoorde van iemand dat ze de eerste weeen juist zo erg vond!

16. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    meiki ik had dinsdagochtend mijn slijmprop verloren en 2 dagen later nog steeds slijm bij afvegen (sorry)

guap ik wat fijn dat de verjaardag van F goed verlopen is en ik weet hoe zwaar het kan zijn!! en ook de spanning dat het toch niet begint!!

daanquinty ik was donderdag middags tegen drie uur gestipt en kreeg er harde buiken van maar geen weeen nachts werd ik wakker met buikpijn en na een minuut dacht ik gelijk JA dit zijn weer de weeen!! zo voelde dat!!! ;)

bv ik heb opzich ook niet echt problemen met de bv het doet nu gewoon ff een paar minuten echt veel pijn maar dan gaat het ook wel weer!! misschien komt het dan wel dat Jairo zo hard zuigt dat het pijn doet ik, maar hij groeig echt heel goed en hij komt om de 4 uur en nachts zelfs soms al om de 5 uur en dat na 2 weken!!!!
    Hij zou overdag ook om de 5 uur kunnen maar dat mag nog niet!!

huilen wij laten Jairo ook niet huilen, ons is ook altijd gezegt de eerste drie maanden kun je je kindje niet verwennen! En hij huilt al bijna niet dus hoeft hij van ons ook niet te huilen!!
    Als hij huilt vind het het lekker om op onze borst te liggen en dan is het zo goed!!
    Misschien nog een tip alsje kindje niet in zijn eigen bed wil leg een shirt/pyama van jou die je aan hebt gehad een dag in zijn bedje, het kan zijn dat hij de geur van jou graag wil ruiken!!

Ik voel me eigenlijk zo goed dat ik van alles al weer doe!!
    ik moet soms echt even mezelf zeggen van je bent nog maar twee weken geleden bevallen!!!! maar ik geniet met volle teugen van ons gezin en mis het zwanger zijn helemaal NIET!!!

17. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Wapje, dat is idd waardeloos, had ik nog niet eens over nagedacht (bodem box).

Linda en EB, hier hetzelfde. 's nachts slaapt hij prima, maar overdag erg moeizaam. Alhoewel het vandaag super gaat, heeft vanmorgen 2 uur in de kinderwagen geslapen en nu ligt hij er weer.

Muts, volgens mij max 5 a 6 uur?
    Jaa BV, ik had zo gehoopt dat het lekker ging lopen. Vandaag alleen maar kunstvoeding gegeven, maar het maalt de hele dag door mijn hoofd, zal ik toch niet nog een x de BV proberen.

Daantje2011, ik snap je gevoel heel goed hoor. Nog even en dan kun jij ook mooie foto's vsn jullie wonder komen spammen :D

Waterlelie, zal me zo eens aan je foto's gaan wagen. Hoop dat je gauw hersteld en extra kunt genieten van je gezinnetje.

Guap, alsnog gefeliciteerd met je zoontje!

Rica, pffff klinkt als een pittig nachtje

Meikie, hoop dat je vannacht weer een btje bij kunt tanken. Slijmprop hier niet verloren, althans niet meegekregen.

18. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Pffff, ik verveel me echt de tandjes hier.... Ben het hangen voor de tv helemaal zat en ben verder nergens voor de motiveren.... Volgens mij zit ik weer even in een dip ofzo....:(

Wbt de slijmprop, ik weet dat dit niks hoeft te betekenen. De eerste verloor ik 2 weken geleden al, maar vroeg me meer af of je hem vaker kunt verliezen en dat kan dus ;)

@ Mama, fijn dat je je zo goed voelt. Nu zo houden en lekker genieten van alles wat je gezinnetje je brengt :)

@ Rrianne, mij is altijd gezegt bij twijfel gewoon doen. Alleen kan ik me in jou geval heel goed voorstellen dat je met bv bent gestopt en dat het gewoon te veel stress voor je mee brengt momenteel. Komt om doe wat jou goed lijkt!!!
    Weet je trouwens al meer over je moeder?

@ Karine, wat klinkt dat weer ver weg he volgende week..... Ik moet morgen naar de vk, ben benieuwd....:)

Nou, ik denk dat ik maar even ga douchen ofzo.... Dan is er straks weer een half uurtje voorbij.....

19. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Meikie, jaaa volgens mij kan dat ook hoor, je slijmprop 2x verliezen, misschien verlies je hem wel in delen?
    Waarom kruip je niet lekker op bed?! Zo vervelend die dipdagen, knuffel voor jou!

bedankt voor je begrip, die woorden had ik geloof ik even nodig. Vanmiddag s-moeder aan de telefoon en die liet haar afkeur goed blijken, vandaar weer opnieuw mijn twijfels. Wil het ontzettend graag voor onze kleine jongen, maar voor mezelf kan ik er gewoon beter mee stoppen, wil toch liever een vrolijke gezellige mama zijn! De hormonen zijn hier ontzettend aanwezig, samen met de stress van myn moeder werkt totaal niet. Mijn moeder moet woensdag de hele dag naar het ziekenhuis, aan het eind van de dag als het goed is ook meteen de uitslag. Ontzettend spannend.

Ik sluit me bij de rest aan, wat is dit forum toch fijn!

20. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    @ Weeën: bij mijn eerste, had ik 's avonds veel harde buiken in de bioscoop, thuis erg onrustig, kon niet goed slapen, om 3;30 werd ik wakker en toen wist ik eigenlijk heel snel dat het weeën waren, omdat ze om de 15 minuten kwamen en tussendoor mijn buik rustig was. Tot 3 uur 's middags thuis opgevangen, dat ding eigenlijk heel prima, toen had ik 4 cm en ging ik naar het ziekenhuis, vanaf daar werd het heftiger, en ben ik on der de douche gegaan.

Nu heb ik ook weer harde buiken, maar die duren langer dan een wee voor de buik weer rustiger wordt. Ze zijn wel pijnlijk, maar weeën vond ik pijnlijker.

Nu zit ik elke keer dat ik van die harde-buik-sessies heb, te wachten tot het overgaat in iets regelmatigs. Of ik verwacht dat het 's nachts ineens gaat doorzetten. Maar misschien loopt het bij deze wel heel anders. Wel heb ik al een paar dagen vreselijke rugpijn, dat had ik bij F. ook 2 dagen voor de weeën begonnen.

Ik vond trouwens de weeënstorm die ik kreeg nadat de VK mijn vliezen had gebroken (bij 7 cm ontsluiting) het ergst. Als ik van te voren had geweten hoe heftig dat was, had ik wel pijnstilling gewild. Nu was ik al te laat, en kon het niet meer.

Nu hoop ik in bad te mogen bevallen, dat gebeurt geloof ik ongeveer vanaf 7 cm ontsluiting, dus ik hoop dat dat de pijn sust. Maarja, het kan natuurlijk ook heel anders lopen. Dat maakt het zo spannend hé, je hebt geen invloed, geen idee, en er geen controle over.....

Deel Deze Pagina