Guapetona, gefeliciteerd met jullie zoon!!! Noam!! Bijzondere naam zeg!!! Meikie.... ik duim voor je, dat t nu echt snel komt!!!! Mum, jeetje, dat was wel schrikken zeg!!! Hopelijk komt t niet meer terug. Bloeden, hier is het wisselend, soms begin ik ineens weer enorm te vloeien, en dan ineens weer dagen hooguit een beetje bruinverlies.... Volgens mij vanmorgen de laatste hechting verloren. Verder ook geen pijn meer!!! Yeuh! Rrianne, tis zonde voor je mannetje!!! Dikke knuf voor hem! Hier vanmiddag naar de stad geweest, was koopzondag. Superdruk en wij lekker trots met de kinderwagen wandelen.... Gezocht naar een leuke mobile voor boven de box, wel wat gevonden, maar best aan de prijs en toch eigenlijk net niet wat we willen... we hebben ook maar twee zaken waar we konden kijken... intertoys en een babyspeciaalzaak. Ook nog gekeken voor lilypadz.... heeft iemand hier er ervaring mee???? Ik ben die stoffen koffiepads zoooo beu in mn bh. Daarna lekker gaan eten bij mn schoonouders, was super leuk. Mn schoonmoeder heeft een gaaf kussen genaaid voor Xavi, met van die balletjes erin, een soort zitzak.... zal er morgen eens een foto van proberen te maken... echt gaaf!!!! Ze was er zelf ook helemaal trots op en Xavi zat er lekker ''in'' op de bank! Nu beetje een blergh gevoel... kweet niet, niet goed te beschrijven, moe, morgen begint school weer, vriendlief weer naar zijn werk.... kijken of we er een beetje ritme in kunnen krijgen... en ik zie er tegenop! Komt misschien ook wel omdat we sinds de geboorte nog geen moment echt samen gehad hebben... na de geboorte was de kraamhulp er en zij ging op vrijdag weg en op zaterdag kwam mijn moeder... heel erg lief en ik ben er super blij mee, maar toch is het ''anders'' .... Nou we genieten er nog even van dat ze er is en vanaf zaterdag zijn we dus echt samen!
Ow vandaag ons bod op een puckababy geaccepteerd, dus er is er een onderweg... leg ik meneer net in bed na de laatste voeding.... Gaat ie gelijk slapen :S hahahahahahaha! Ach, dan verkopen we hem gewoon weer
Hoi meiden, meld me ook weer eens. Allereerst: guap van harte meid. Wat een toffe naam ook, heb hem hier nog nooit gehoord. Hier beginnen we onze draai een beetje te vinden. Borstvoeding loopt, maar ze bleef toch afvallen. Op advies van de verloskundige geven we nu na de borstvoeding 30cc flesvoeding bij. Vond het eerst niet leuk, maar nu denk ik waar maak ik me eigenlijk druk om. Moet ik nou de nobele ridder uithangen en m'n kind koste wat het kost alleen borstvoeding geven? Vandaag gaan we met kolf kijken of ik wel genoeg bv heb. Zo niet dan kijken we of we het op gang kunnen brengen met de kolf. Eergisteren had ze zo weinig voeding binnen gehad dat ze 7 uur lang niet wakker te krijgen was. Zelfs niet met een koude washand op haar hoofdje. Zo zielig, maar dat ze te weinig binnen kreeg hadden we pas door na het wegen. Nu ze die 30 cc erbij krijgt slaapt ze ook echt 3 uur na een voeding, dit deed ze zonder fles ook niet. Lijkt wel of ik nu meer last krijg van de hechtingen. Hadden jullie dat ook na een dag of 4? Bloeden is heel minimaal dus hoop dat dit zo blijft. Ga weer snel slapen. @ meikie, hoop dat jullie kindje er snel zal zijn!
@daantje helaas dat met die hechtingen is herkenbaar, ik weet niet hoeveel je er hebt, maar het gaat nu allemaal genezen dus eigenlijk een beetje irriteren en trekken ook. Als je er veel last van krijgt kun je altijd over een paar dagen aan de verloskundige vragen of ze er een paar wil doorknippen, als ze heel erg gaan trekken. Ik ben inmiddels 3 weken verder en heb af en toe ook nog last van de hechtingen en draadjes, ik vind het lang duren voordat ze allemaal opgelost zijn. Hoop dat het bij jou meevalt. Bloedingen heb ik ook nog steeds, maar wel veel minder nu. Hier gaat alles prima, we zijn wel erg aan het zoeken naar een ritme met de voeding. De kleine man heeft tegen de middag en avond vaak zoveel honger! Hij heeft gisteren bijvoorbeeld amper in 2 uur tijd eerst 120 op daarna 60 en daarna nog een keer 30 en twee uur later heeft die 140 op! Hoezo honger hebben! Heb alle voedingen maar even opgeschreven om uit te tellen hoeveel die nu op heeft in 24 uur tijd. Misschien lopen we dan van de week wel even binnen bij het inloopspreekuur als dit zo blijft. Wil hem niet te veel geven maar wil hem ook niet weigeren als hij overduidelijk honger heeft. Herkennen meer mensen dit?
Oh en hoe zou het met meikie zijn? Ik vind ook dat we pas gaan verhuizen naar een ander topic als meikie ook bevallen is!
Hey meiden, Ik heb me al zolang niet meer gemeld!!! Druk druk druk... Heb elke dag nog zoveel visite, ga nu wel afbouwen hoor, want hebt het helemaal gehad met al die visite. Ik vind het erg jammer dat ik hier dus niet meer zoveel kan zijn en wil jullie daarom alle plezier/succes wensen met jullie kleintjes! Ik kom vast stiekem nog wel weer eens spieken. Liefs
Hey meiden, hier ben ik hoor, nog altijd zwanger en al.... Vanmiddag bezoek aan de vk vind ik wel spannend hoor. Ben zo benieuwd of het gaat werken, kan het nog zo moeilijk voorstellen dat ik straks (of over een paar dagen) een kindje op mijn armen zal hebben wat uit mij komt.... Kennen jullie dat gevoel? Nou, ik ga even Mickey uitlaten en daarna komt mijn schoonzusje met mijn neefje een bakkie doen. Dus ik meld me later weer even een soieso als ik bij de vk vandaan kom. Duimen jullie rond 14.30/15.00 uur voor me?
Hechtingen, die zijn bij mij na een dag of 10 opgelost, toen had ik ineens draadjes op mijn washandje... Vanaf een dag of 7 had ik er veel last van, dat was inderdaad omdat ze aan het helen waren. Linda, wij hebben inmiddels wel een ritme in de voedingen. Timo komt uit zichzelf om de 3 à 4 uur en krijgt dan een fles van 135 die hij meestal helemaal opdrinkt. Dan boeren, knuffelen en een schone broek. En dan weer in bed, in zijn eigen kamer of in zijn mandje in de box. 's Nachts bij ons op de kamer. Het laatste blok van de dag is hij altijd erg huilerig en houden we hem op schoot. Ook omdat het gezellig is. Gisteren was hij wel in slaap gevallen in zijn mandje en dat hebben we geweten! Toen kwam hij 's nachts ineens om 2 uur ipv om 4 uur en om 6 uur ipv om 8 uur. En dus is nu ons hele schema in de war. Hum, ach, we zien wel.
@Linda hier hetzelfde verhaal Davey lijkt ook maar geen genoeg te hebben aan zijn fles van 110cc ik leg hem daarna altijd wel aan de borst voor een toetje maar soms moet ik hem ook bijvoeden hoor. We hebben gewoon hongerige baby's ik laat hem ook niet honger lijden hoor ik geef hem wel pas als hij gaat huilen eerder niet. Zit te twijfelen of ik zijn voedingen maar hoger moet gaan doen. Maar ik geef BV weet niet wat jij doet maar ik heb van lactatiedeskundige hier op het forum te horen gekregen dat een baby niet teveel BV kan krijgen. @Meikie heel veel sterkte vanmiddag en hoop dat je snel je kleine in je armen mag houden. Zal er om hangen wel / of niet een oktober mama
@ Eb ach wij hebben nog steeds geen schema haha @ Wherona nee vond t al vreemd dat je toen zei dat je niet zoveel flessen afgekolfde melk mocht geven volgens t buro hier kan t helemaal geen kwaad
ja stom he dat ze dat tegen me zeiden vond het ook al zo vreemd klinken hoor. Gelukkig kan het geen kwaad dus ik geef hem lekker zoveel als hij vraagt groeit ie goed van hahah. Was vanochtend aan het kolven en hij lag naast me, zit hij me echt aan te kijken zo van euh hallo waar gaat die melk heen dat is van mij, en een geluidjes wat ie maakte en druk met zijn armpies heen en weer hahahah moest er echt om lachen.
Hallo dames, gefeli guap met noam!!! VANACHT heeft deze meid 5,5 uur achtereen geslapen en daarna 4 uur...wow dat is voor het eerst! wat heerlijk alleen het was om 3 uur dus kon ik niet weer in slaap komen haha!' ze spuugt heel veel ook met golven...zelf 3 uur na de voeding en wil dat binnenkort wel even aangeven op cb, iemand adviseerde johannesbroodpitmeel? nou een kwart theelepeltje in haar voeding gedaan en ja ze sliep wel langer door maar nu heeft ze heel veel krampen vanaf vanochtend...zal dat door die meel komen?? meikie je bent nog de enige met een mooi strak bolletje... nou tzal geen 2 weken meer duren..schrale troost? haha
Net consultatiebureau gebeld, maar de kleine man krijgt dus te veel volgens hun... Moeten echt gaan minderen en hem zoveel mogelijk op bed leggen en als die hulilt alleen ff troosten en dan weer terug leggen in bed... Gaat dus een lekker dagje worden voor mij, mijn hormonen en de kraamtranen hahaha.. Volgens hun kan hij simpelweg geen honger hebben gezien de hoeveelheid die hij drinkt. Wordt dus weer puzzelen vandaag!
Linda, teveel? Hoeveel krijgt Gijs op een dag en hoe zwaar is hij? Timo eet ook ietsjes teveel, ongeveer 25-50 cc per dag teveel. Maar dat lijkt mij geen probleem. Wij gaan volgende week naar het cb, maar eens vragen daar. Is het bij jullie ook zulk prachtig weer? Wij gaan strakjes lekker aan de wandel. Hebben dat ook al een paar keer met kraamvisite (met kinderen) gedaan, ideaal. Wij lopen in 5 min naar het bos of de hei.
linda wil hij ook geen speen dat hij misschien zuig behoefte heeft?? of misschien ook johannesbroodpitmeel gebruiken dan wordt de veoding dikker van en dan blijft het langer in zijn maagje dus zijn ze langer vol (misschien heb je er iets aan....) succes vandaag... hoe gaat het tot nu toe?? eb ja hier is het ook heerlijk weer, wij zijn net ook even wezen lopen na school om de oudste op te halen vanmiddag weer!!! oh kleine mannetje roept!!
@Wapje eigenlijk is het kolven ontstaan vanuit het ziekenhuis Davey kon nog niet aangelegd worden en moest ik dus kolven. naarmate Davey sterker werd gingen we hem aanleggen maar hij kwam steeds om het uur a 2 uur en dat trok ik echt niet hij was te snel moe om een volledige voeding eruit te trekken. Hierdoor raakte ik onzeker en gefrustreerd van en daarom heb ik ervoor gekozen om te gaan kolven. Dit geeft me iets meer rust omdat ik nu zie wat erin gaat. Het enige wat me nog steeds frustreerd is dat de productie weer is afgenomen waardoor ik echt om de 2 uur moet kolven om zo wat voedingen bij elkaar te krijgen de ene keer dan kolf ik 100cc uit 2 borsten en de andere keer maar net 70 of 80. Op deze manier heb ik niet echt de mogelijkheid om een voorraad op te bouwen wat toch wel leuk zou zijn. Moet ook eerlijk zeggen dat ik zo heel af en toe ook de handoek in de ring wil gooien en over te gaan op kunstvoeding. Maar als ik dan bedenk dat dit het beste is voor mijn kerel dan geef ik het niet zo gauw op. Maar het moet wel leuk blijven en als het niet verbeterd hoe jammer ik het ook vindt dan zal ik toch de knoop moeten doorhakken. En gelukkig is flesvoeding ook niet verkeerd er zijn heel wat kindjes hiermee groot geworden, dus dat is een schrale troost. Zo een heel verhaal geworden hahahah
Hey dames, hier even een depri berichtje van mij hoor..... Kom net bij de vk vandaan, ze heeft me niet kunnen strippen.... De kleine was eerder goed ingedaald en is nu dus terug omhoog gekropen en daardoor kon ze niet goed bij de vliezen..... Zit hier dus even in een dipje, had hier zo naar uitgekeken en mag nu pas volgende week dinsdag weer terug komen.... Kan wel janken....
Ow meikie wat een tegenvaller! Begrijp dat je er nu echt doorheen zit hoor. Volgende week dinsdag lijkt een eeuwigheid weg. Wherona, ik start vandaag ook met kolven. Je verhaal over rust mbt wat er in gaat klinkt logisch.