Oktober 2011 uitgerekend deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door daanquinty, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ga ik nu even doen das wel een goeie ja...
    nou vandaag is wel het ergste, denk wel een halve fles en dan met een flinke straal elke keer...
    de hele week is ze al wat aan het spugen, wat meer als normaal... maar vandaag zit ik er ook onder :)
    ik ga eens meten...

2. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    Rica ik zou naar de dokter gaan.
    Sterkte er mee vervelend als zo iets hebben.

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    37,5 is haar temp...

4. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    rica zal als ik zou was zou ik haar tem en de gaten houden baby`s mogen namelijk geen koorts krijgen en vooral omdat ze nu spuugt en anders gewoon de hap bellen en advies vragen!!!!!

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja ze huilt ook zoveel, ben ik helemaal niet gewend van haar...ik zal het in de gaten houden...zielig.

6. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    rica als je het zelf niet vertrouwd de ha bellen!! ik heb zelf het ook gehad met onze tweede dochter!! vandaar al deze vragen!! en zij had toendertijd een virus en moest opgenomen worden. niks ernstig maar ze zijn nog te klein om er zelf overheen te komen!!
    Verwen haar maar lekker vandaag!!! ;)

7. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Rica, haar temp is op het randje, maar mag 's avonds volgens mij wel hoger zijn dan in de ochtend. Ik zou morgenochtend beslissen wat je wil doen. Maar een bezoekje aan de huisarts kan geen kwaad.

Rrianne, wij hebben de babybjörn draagzak (de Active, BABYBJÖRN Draagzak Active - Comfortabele steun voor de rug) en die bevalt goed. We wandelen regelmatig door het bos en op de hei en daar is hij heel fijn voor. Goede ondersteuning voor ons en ook voor Timo. Die slaapt er zelfs in.

Meikie, voel je je alweer iets beter?

8. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Rica, aaaah wat sneu voor jullie meisje (en voor dr bezorgde papa en mama natuurlijk). Heeft ze altijd veel gespuugd? Hou dr maar goed in de gaten, hoop dat ze zich morgen beter zal voelen.

Mama05, ja ben er vanmiddag mee begonnen. Hij heeft nu 3 flessen gehad met een half schepje op 100cc, wil er niet gelijk te veel in doen. Moet zeggen, hij heeft tot nu toe idd minder gespuugd, kleine btjes die gwn langzaam uit zijn mond lopen.

EB, thnx voor de tip. Ga zo dadelijk even je link bekijken. Ze zijn nu 20% korting bij de babydump, dus morgen maar even kijken voor ons manneke!

9. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Nou meiden, komt 'ie!!!

De bevalling ging heel snel. Het verhaal: vanaf 8 uur had ik milde menstruatieachtige krampjes, vanaf 10:15 ben ik gaan timen, en kwamen de krampen eerst rond de 20 minuten, maar dat ging binnen 1,5 uur naar om de 8/9 minuten. Rond 11:30 begon het als weeën te voelen, en rond 12:30 kwamen ze om de 5/6 minuten, maar dat ging nog tijdens het telefoongesprek met de VK om 13:15 over in om de 4 en toen om de 3 minuten! Ik kon nauwelijks op adem komen tussen de weeën door, en begon te roepen dat het wel heel erg snel ging allemaal. De VK heeft ons dus meteen naar het ziekenhuis gestuurd. Dat was onze keuze om daar te bevallen, en ik had mij verheugd op een badbevalling of ruggenprik, maar van beide is niks terecht gekomen. Rond 14 uur liep ik tussen 2 weeën door onze drie trappen af, en beneden in het portiek ving ik weer 2 weeën op, terwijl een vriend van ons met de auto voorreed. Tijdens deze 2e wee, ik op handen en knieën, beneden in het portiek dus, braken mijn vliezen! Ik schrok, en dacht nog om een schone broek aan te gaan trekken, maar de weeën kwamen zo snel achter elkaar, dat ik dacht, gewoon maar gaan met die banaan, wegwezen! Dus op de achterbank op handen en knieën gekropen, naar het zh gesjeesd, en daar op de stoep weer op handen en knieën gezakt, om weer 2 weeën op te vangen terwijl manlief een rolstoel haalde. Tijdens de 2e wee daar op de stoep voelde ik persdrang!!! Help, dacht ik, dat zal mij toch niet gebeuren dat ik hier op de stoep mijn kind ter wereld ga brengen!!! Ik blokte het meteen in mijn hoofd en begon de persdrang weg te puffen, terwijl we naar de poli sjeesde. Eenmaal daar, bleek dat hij in het vruchtwater had gepoept. Ik klom weer op handen en knieën op het bed, ving weer 2 weeën op en toen moest de VK mijn ontsluiting checken, dus ik op mijn rug liggen, en jawel ik had volledige ontsluiting! Dus persen maar zei ze! Binnen 4 x persen lag hij op mijn borst, we waren nog geen 10 minuten binnen!!!!

Het had maar een haar gescheeld of hij was op 4 andere plekken ter wereld gekomen, thuis, in het portiek, in de auto of op de stoep van het ziekenhuis!

Vanaf de eerste echte weeën was het dus een bevalling van 3 uur! Volgens de Vk een record, althans zij had dit nog nooit meegemaakt. Pfff, nou ik ook niet! Met Fabian duurde het vanaf de eerste echte wee 16 uur, en daarvan heb ik bijna 1,5 liggen persen! Wat een verschil, wat een schrik! Mijn man was ook helemaal beduusd!

Nou voor nu laat ik het even hierbij, ik heb nog nauwelijks geslapen, hoewel Noam het prima doet! Wel trusten allemaal, voor nu! en bedankt buddy Wapje! Dank!

10. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @meikie, Wat vervelend dat je nu nog een week moet wachten. Raar dat hij nu hoog zit. Had je geen volle blaas. Ik had ook eens een volle blaas en lag onze meid ook hoger. Hopen dat hij zich zelf meld.

@wapje. Ik wil eigenlijk ook heen als het een beetje goed met me gaat. Lijkt me wel leuk.

@rica, Houd het spugen wel in de gaten. Als je je er niet lekker bij voelt zou ik zeker naar de ha gaan. Ze moet niet uitdrogen of te veel afvallen.

@guap, Wat een super snelle bevalling. Wel fijn dat alles toch nog goed is gekomen. Nu maar lekker genieten van je mannen.

@hier, CB vandaag langs geweest en intake gehad. Mirthe is ook weer gewogen en zat al op 3920 gram. Dus ze groeit super. Een top melk productie:) Ze ligt nu heerlijk te slapen.

11. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Hier minder nieuws, Xavi lijkt t goed te doen op de bv, maar hij was niks aangekomen sinds donderdag! Logisch dat hij vaak komt, hij krijgt hooguit 40cc binnen.... :-S
    Gisteravond gekolfd, opbrengst was 20cc uit twee boobs, na t voeden.
    Dat met fles gegeven, ging super. Toen nog 20cc Friso...
    Manneke was super tevreden!!!
    Om geld elf gaan slapen en om 3.30 weer wakker!
    Nu bv gehad....

We zullen Ff zien of t beter gaat. Nu wel erg pijnlijke tepels en linker boob.... :(

12. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Meiden thanx voor alle lieve reacties, het is gelukt voor vandaag. Hebben hem nu 6 voedingen gegeven. Maar dat na elke voeding naar bed dat gaan we vandaag toch maar anders doen. Hij heeft gewoon van 3 tot 9 niet geslapen terwijl als ik hem in de box zou leggen hij in ieder geval iets slaapt. Hij heeft daarvoor wel 3,5 uur in zijn eigen bedje geslapen. Dus we gaan het overdag nu om de voeding proberen. Na de ene voeding naar bed, na de andere voeding ergens in de huiskamer. Eens zien hoe dat gaat en hoe het morgen met de voedingen gaat. De grootste drama was eigenlijk na de fles van 7 uur daar had hij niet genoeg aan dus heeft toen tot 9 uur lopen brullen bij mij op schoot en is daarna eindelijk in slaap gevallen.

Overstappen op andere voeding mogen we eventueel volgende week als blijkt dat dit niet gaat werken.

Heb wel alles bijgelezen maar niet de puf om op iedereen te reageren. Sorry

@ricah doen wat je gevoel je ingeeft, dus bellen als je het niet vertrouwd!

13. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    hier weer even een berichtje van mij hoor....
    Heb echt een k** nacht achter de rug, heb geen moment geslapen. Alleen maar liggen denken en twijfelen.....
    Want ik snap het niet, hoe kan het nu dat 2 verloskundigen zeggen dat mijn buik vol is en de kleine geen ruimte meer heeft. En nu nummer 3 zegt dat ie naar boven is gekropen, aangezien hij nog genoeg ruimte heeft?
    En 1 van de verloskundigen zei vorige keer van hij is ingedaald dus past hij erdoorheen, maar hoe zi dat dan nu, wie weetis hij terug gegaan omdat het niet past....
    En waarom moet ik wachten tot ik bijna 42 weken ben met terug komen en mag ik niet voor het weekend, vind het veel te lang duren zo....
    En als ik nu niet thuis ben, bijvoorbeeld mickey uitlaten en mijn vliezen breken. Moet ik dan in het bos gaan liggen? Of kan ik nog rustig naar huis lopen? Duurt toch zeker een kwartier eer ik dan thuis ben....

Heb net mijn vriend huilend wakker gemaakt met deze vragen, en hij wil dat ik de vk bel. Dat ga ik zo ook maar doen denk ik want anders blijf ik hiermee lopen.....:(
    Maar zullen ze me geen zeikerd vinden?

Pffff, wist niet dat je je zo onzeker kon voelen zeg over alles....

14. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Lieve Meikie,

Als je zoveel vragen hebt ben je geen zeikerd!!
    Het is heel logisch dat je antwoord wil voor je aan de bevalling begint.
    Zeker omdat VK 3 iets anders zegt dan de anderen.
    Niet het weekend mee rond blijven lopen!!

Knuf

15. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Nee meikie, je bent geen zeikerd!!! Bellen meis!

16. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Meikie, bellen, je bent echt geen zeikerd. Het is toch een heel vreemd verhaal, met al die tegenstrijdige berichten. Bovendien, het is JOUW lijf en JOUW baby, dus je hebt het volste recht om te weten hoe en wat. En als jij niet tot volgende week wil wachten voor je volgende afspraak omdat je je daar niet lekker bij voelt dan moet je erop staan dat je eerder langs mag komen. Kom voor jezelf op! Dat is lastig, maar heel belangrijk!

Sterkte! En zeg maar tegen je vriend dat hij je een stevige knuffel moet geven want dat heb je nu meer nodig dan ooit.

17. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Linda, jij ook veel sterkte vandaag met je hongerige mannetje. Het wordt mooi weer, dus lekker naar buiten, dan slaapt hij wel.;)

Guap, wat een verhaal! Volgens mij heb jij wel het spannendste verhaal, kan zo in GTST! Gelukkig is het gewoon het zkh geworden en niet de auto van jullie vriend...

Pruts, wat raar van je bv. Dacht dat dat juist heel goed liep. Gelukkig heb je Xavi nog wat bijvoeding kunnen geven en was hij daar happy mee.

Timo was weer wat regelmatiger vannacht. Om 3 uur en 7 uur, keurig dus. Straks weer kraamvisite, tante van mijn man. Zij is net zo'n buitenmens als wij dus we gaan weer een stuk wandelen. Van dit weer en de herfstkleuren genieten zolang het nog kan!

Hoe is het bij jullie met de kraamvisite? Wij hebben het in het zkh en de eerste week thuis afgehouden en daar was ik heel heel blij mee. Nu hebben we wel geregeld bezoek, maar niet meer dan één visite per dag en het spreidt zich behoorlijk. Echt prima dus.
    Vanaf donderdag ben ik weer alleen, M is dan twee weken thuis geweest. Gelukkig is hij iedere woensdag vrij, dus ik ben nooit langer dan twee dagen achter elkaar alleen met Timo.

18. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    #1918 natalie78, 1 nov 2011
    Laatst bewerkt: 1 nov 2011
    Wij hebben al een tijdje geen kraamvisite gehad.
    Vorige week was mijn vriend vrij die week daarvoor alleen met Jesse geweest.
    Meikie ik zou ook bellen gewoon bespreekbaar maken daar zijn ze voor.
    Jesse wordt vandaag weer gewogen ben wel benieuwd.

19. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Meikie, al gebeld?

Natalie, hoe is het bij jullie? Al uitzicht op een ander huis en daarmee een rustigere periode?

20. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Nou, ik heb net gebeld met de vk.
    Dat de kleine nu weer uit mijn bekken is geschoten kan gebeuren en is geen reden tot zorgen. Dit komt doordat hij iets ruimte heeft gekregen aan de bovenkant en daar gebruik van maakt. Dit heeft alleen consequenties voor het geval mijn vliezen breken. Mocht dit gebeuren tijdens een wandeling even wachten tot de ergste stroom vruchtwater over is en iemand bellen om me naar huis te helpen. Ze had alleen nog nooit meegemaakt dat dit onderweg gebeurde, dus de kans was klein.
    Verder was het feit dat die kleine wel in mijn bekken heeft gezeten wel een teken van dat het past, dus volgens haar zit dat goed...
    Toen ik vroeg of ik niet eerder langs kon komen dan volgende week dinsdag was dat moeilijk. Dan werkt haar collega, die we tot nog toe het meest gezien hebben, en zij kon niet in haar agenda kijken.... Daar moet ik vanmiddag nog voor terug bellen, vond dat wel een beetje vreemd, maar goed.....

Deel Deze Pagina