@ meikie, volhouden meid. Dacht dat ik de hekkensluiter in het topic zou zijn en dat leek me serieus een vervelende gedachte dus leef met je mee. Hier alles oké. Vind visite een beetje tegenvallen soms. Heb geen regelmaat in de voeding dus het komt vaak net niet uit. Omdat ze niet aan kwam zijn we begonnen met kolven. Kolf vanaf dag 5 al 80cc per keer dus zeker niet te weinig. Wissel nu af, ene keer de borst en volgende voeding de afgekolfde fles. Weet nu wat ze binnen krijgt. Verder is het een heerlijk rustig kind. Ondanks vermoeidheid zijn we aan het genieten. Ben ik trouwens zo'n muts? Ik kan al janken bij het idee dat mijn te lieve kraamhulp weg gaat. Zou do voor het laatst zijn, maar ivm voeding/gewicht krijgen we een extra dag. Vrijdag laat ze ons alleen en dan komt ze zaterdag nog lekker terug. @ alle meiden die er een beetje doorheen zitten: we kunnen het!!! Ja en stiekem zit ik vol in de kraamtranen haha. Jank om niets en heeeeel hard.
Nou hier ben ik ook weer eens een keer. Die borstontsteking had me behoorlijk te pakken, ik heb een paar dagen met meer dan 40 graden koorts lamlendig op de bank gelegen. Wat heb ik me lang niet zo beroerd gevoeld zeg! Gelukkig is het nu wel weer in orde maar ik moet het wel in de gaten blijven houden, ik wil niet nog een keer zoiets. En mijn productie is enorm in elkaar gezakt, terwijl die borst juist het beste was van de 2 Ik heb alles bij gelezen maar was echt teveel om op iedereen te reageren. In ieder geval wou ik DQ, Karine en Guap nog van harte feliciteren met de geboorte van jullie jongens! En Meikie heel erg veel sterkte met de laatste dagen. Ik kan me voorstellen dat het erg zwaar is, maar een geruststelling dat je gezien hebt dat het met de kleine in orde is. Luna was ook nog niet ingedaald toen de vliezen braken trouwens. Of nou ja, misschien op dat moment wel al maar bij de controle die ik daarvoor had nog niet. Ik was ook heel bang dat het niet zou passen ofzo, want ik had al weken indalingsweeën die blijkbaar niet het gewenste resultaat hadden. Maar ze is er toch echt gewoon uitgekomen, ze is ingedaald tijdens de bevalling. Dus probeer vertrouwen te houden hé, het kan nog helemaal goed komen! @anticonceptie: ik had een koperspiraal en die beviel me op zich wel prima maar heb er nu toch geen zin meer in. Ik denk dat het condooms worden de komende tijd. Niet dat ik het binnenkort zie gebeuren eigenlijk Iemand vroeg over hoe lang je de hechtingen zou voelen. Ik heb er nu nog steeds wel eens last van, het verschilt echt van dag tot dag. Maar ik heb veel meer last van aambeien dan van de hechtingen, en ik bleek vandaag (was toch maar naar de dokter gegaan) ook een scheurtje te hebben daar, dat verklaard de pijn ook. Ik hoop maar dat het snel geneest, vind het echt niet leuk meer Hebben jullie ook allemaal dat je van die dagen hebt dat je het allemaal wat minder aan kunt? Gisteren had ik echt een dip dag, vond niks meer leuk en vond het super zwaar allemaal. Terwijl ik echt wel heel blij met Luna ben, maar soms is het gewoon even teveel ofzo.
@ muts vervelend zeg borstontsteking! hier net babydoos bij prenatal gehaal wat waardeloos zeg! kunnen ze beter niks geven!
Wat zat er in dan Wapje? En Etos heeft ook zoiets toch, heeft iemand die al gehaald? @huilen: herkennen jullie al de verschillende soorten huiltjes van jullie kindjes? Ik nog niet, dus ik vind het altijd lastig om te bedenken wanneer ze nou echt wil eten. euhhh, ik had nog een vraag maar ben m nu alweer kwijt...nog last van zwangerschapsdementie dus edit: ik heb m weer! Aan de dames die bv geven, lekken jullie allemaal? Ik nog geen druppel namelijk en dat begin ik toch wel vreemd te vinden. Ik had al pads in huis gehaald maar tot nu toe echt niet hoeven gebruiken.
@ Muts76, hier ondanks stuwing ook geen lekkage. En ik weet zeker dat ze het doen. F.eline is nu 6 dagen oud en ik kolfde op dag 5 al 80 cc uit twee borsten. Ik lek alleen een beetje als ze begint met drinken aan de borst, de andere borst lekt dan wat druppels.
Ik lek enorm.... zeker als hij huilt, dan schiet t gelijk toe... laatst spoot t zelfs in Xavi's oog Rica, ik heb ook altijd Nutrilon A.R. gebruikt bij mijn andere kinderen, die spuugden ook erg veel! Werkte super goed, alleen moest er bij Roel ook nog eens extra nutriton (johannesbroodpitmeel) doorheen omdat hij toch iets bleef spugen. Hopelijk helpt t voor jou ook goed! En ik zag dat ze van Jumbo eigen merk ook Anti Reflux voeding hebben! (is stukken goedkoper) Hier in overleg met cb begonnen met afbouwen, en morgen kan ik ook pilletjes halen die de productie vrijwel direct stopzetten, maar dat lijkt me ook niet goed.... Meneer heeft nu net voor de eerste keer alleen een flesje gehad, dus geen bv deze voeding... 70cc op...ik vraag me af of dat genoeg is!
@pruts...Jarey gaat vanavond met de laatste fles ook naar de 70 cc...dus ik denk dat het voor xavi te weinig is dan? of gaat het anders omdat hij eerst bv kreeg?
Wat een lekkere kletsdag weer, ben vandaag niet veel op zp geweest en moest een heel stuk bijlezen, gezellig. Wat ik nog weet: Anticonceptie, ik heb voor volgende week een afspraak met de huisarts om hier eens over te praten. Neig zelf naar een spiraaltje, maar wil van haar graag horen wat de andere mogelijkheden zijn. Pruts, ik heb even heel hard gehuild toen ik stopte met de bv. Voelde me alsof ik faalde als moeder. Totaal niet reeël, maar zo voelde ik me. Nu overigens nog wel een beetje. Krijg vaak de vraag of ik helemaal geen bv geef en daar word ik wel een beetje triest van. Omdat ik het wel zo graag gedaan had. Qua hoeveelheid moet je uitgaan van Xavi's gewicht x 150ml per dag en dat dan delen door het aantal voedingen. Ik denk ook dat 70ml wat weinig is, maar dat moeten jullie samen uitvinden. En ga met je kraamvisite lekker naar buiten! Hebben wij al een paar keer gedaan en dat bevalt iedereen goed. Meikie, wat een geruststelling dat ze je nu goed in de gaten houden. En ook vooral dat ze je serieus nemen, kan ik me voorstellen. Het komt helemaal goed! Muts, ik had gisterenavond even een dipje. Het is denk ik heel normaal dat je je af en toe niet helemaal happy voelt. Doet niets af aan het feit dat je dolblij bent met je kindje. Doos, ik ben net gebeld door de dames van de Felicitas doos. Wilde me een tijdschift en een pasje aansmeren, maar daar ben ik niet op ingegaan. We zullen nu een mail krijgen met een bon voor de doos. Ik kan zo genieten om te zien hoe snel Timo zich ontwikkeld. Zijn blik is veel helderder en hij kan ons nu ook echt aankijken of naar grote, kleurrijke foto's die boven de bank hangen. En net kreeg ik volgens mij zijn eerste bewuste lachje toen ik hem uit zijn bedje haalde. Was heel snel, maar ik geloof niet dat ik me vergis.
Bij deze kom ik me even afmelden. Ik kijk nog even GTST en dan duik ik lekker mijn bed in. Ben helemaal gesloopt.... Ben morgen weer paraat om weer lekker mee te kletsen Nogmaals bedankt voor jullie lieve berichtjes, dat doet me echt goed
@meikie slaap lekker alvast @slechte dag ja bekend verhaal hoor ook ik heb ze wel eens niets mis mee toch het is ook best zwaar en zo nu en dan kan je dat niet hebben. @Rica hopelijk helpt de nieuwe voeding en stopt het spugen @Muts jeetje meid je bent er goed ziek van geweest en inmiddels begin ik D. zijn huiltjes wel te herkennen. Ik heb wel lekkage vooral mijn linker borst en vooral als hij gaat huilen of andere geluidjes maakt. @Prutsje denk ook dat het aan de weinige kant is maar hij zal zelf wel melden als ie weer honger heeft denk ik. En je hebt inderdaad je best gedaan met de bv en als het niet lukt is het klote maar uiteindelijk is het belangrijker dat X. voeding binnen krijgt toch. @EB heerlijk he die ontwikkelingen en dat lachen echt geweldig als D. dat doet moet ik ook iedere keer lachen en soms wel eens een traantje van geluk
@ muts in de prenatal doos zat reclamefolders maandverband n klein tubetje tandpasta n proefmonster van wasmiddel en n bordje met n lepeltje en potje van nutricia thats it en de tekst op die folder....gefeliciteerd uw kindje is nu bijna 4 maanden!!! nou 5 weken is ze dat gaat al hard genoeg hoor! meikie trusten hoop dat je kan slapen! en de andere mama's ook natuurlijk he!
Meikie hopelijk slaap je lekker vannacht!!! En dip dagen zijn hier ook hoor, is ook beetje hormonaal denk ik! Dan nog eens gebroken nachten erbij... bleeeergh! Xavi drinkt erg langzaam zijn flesje, maar vriendin gaf een tip.... welke speen heb je op je fles...euh... 1 goh misschien dan een grotere speen pakken dus morgen ff naar de etos! Hij mag trouwens 75cc per flesje (volgens die berekening kilos lichaamsgewicht x 150 / aantal voedingen.... 4x150=600/8=75...) Klinkt wel erg weinig, maar ja... als hij er genoeg aan heeft. Daarnet dus weer beetje de druk eraf laten drinken... daar geniet ik dan wel even van hoor! dat intieme momentje... alleen links doet t zoooooooon pijn!!! Ik snap nu weer waarom ik wil afbouwen... Nu lekker slapen, ook voor jullie allemaal een goede nacht gewenst en tot morgen!!! ps... hebben jullie al bijzondere/mooie kraamkado's gehad???????? Ik vooral veel kleertjes maatje 62 (had ik speciaal gevraagd), twee luiertaarten met luier maatje 2 (kunnen nog even blijven staan, wel erg leuk, zaten ook spullen voor ons bij in, doucheschuim voor mij en mn lieffie ), geld, bonnen, wat knuffels (daar heb ik nu wel weer genoeg van...), twee speeltjes van playgro (eerrruug leuk) en een maxicosi speel geval van woezel en pip (die niet blijft zitten :S)
Nou meiden, hier even een berichtje vanaf de verloskamer... Ik was vroeg naar bed gegaan zoals jullie weten. Had hier veel pijn in mijn bekken en onderkantje. Om 12 uur ging ik even plassen en toen ploep op de wc mijn vliezen die braken.... Dus snel in bed gaan liggen zh gebeld. Mocht op eigen vervoer komen. Dus nu op bed wakker aan het zijn. Heb 2 cm ontsluiting dus hij is onderweg. Hij is alleen nog niet goed ingedaald, dus dit houden ze in de gaten......
Jaaaa! Meikie!!!! Zet m op! Succes meis, ben enorm blij dat t voor jou ook zo ver is! Hier een twijfel momentje.... De bv doet links heel veel pijn, ben aan t afbouwen, maar trek het echt niet om nog lang met die borst door te gaan voeden. Kan morgen van die pilletjes halen om de bv te kattn stoppen... Zal ik ze nemen of niet???? :-S
Meikie succes hopelijk heb je jullie baby snel in je armen. wat er in de etos doos zat 2 luiers,klein potje sudocreme,wattestaafjes,fruithapje,pyjama papje 2 pakjes,opvolgmelk en verschillende tijdschiften. Jesse slaapt op het moment erg slecht denk er over om een puckababy te kopen.