Kwam even spieken of er al babynieuws was. Wat spannend, de laatste... En wat snel. Hier gaat alles goed, er word nog steeds super geslapen in de nacht. Ze heeft alleen zo ontzettend vaak de hik. Voor iedereen een fijne dag weer met jullie kleintjes.
@ meikie Yes eindelijk meid! Stekte! Ben benieuwd wanneer t baby nieuws komt! @ pruts hier waardeloze kraamkado's veel kleding waar ik absoluut niet van hou, dan denk ik steek dan een tientje in n envelope. Heb wel veel kleertjes terug kunnen brengen vd hema enz dus daar heb ik mooi n puckababy van gekocht! Als je zo pijn hebt bij t voeden gauw die pillen halen zou ik zeggen! Dit is toch ook niks zo he pruts! voel je niet schuldig want je hebt echt je best gedaan! @ nathalie hier heeft puckababy voor de 2de nacht goed zn werk gedaan kom tenminste nog n beetje aan mn rust zo! op marktplaats heb ik er nog n tweedehandse bij gekocht voor als ze m es onderspuugd ofzo
YES MEIKIE!!! Wat heerlijk, Wat ben ik blij voor je. Misschien ben je nu al druk aan het puffen en persen en lees je dit niet meer, maar anders: succes! Krijg helemaal kippenvel van je berichtje, net als bij Poookie die de eerste was. Zouden we dan morgen met z'n allen naar de mama's mogen? Natalie, ik ben groot puckababyfan. Op Marktplaats zijn de goed en niet te duur te krijgen. Kraamkado's, zijn we heel blij mee. Een aantal prachtige prentenboeken voor over een tijdje. Veel kleertjes, we vragen stoere jongenskleren en blijkbaar kennen de mensen onze smaak want allemaal even leuk. En een supergave babygym van 3 maanden tot 2 jaar. En nog heel veel meer. Alleen helaas al vier mobielen... Pruts, waarom zou je de pilletjes niet nemen als je zoveel pijn hebt? Is misschien wat onnatuurlijk, maar als het je helpt zou ik het zeker doen. Trouwens, als Xavi 8 voedingen krijgt is 75 niet heel weinig hoor. Timo zit op 6 voedingen. Timo heeft vannacht 7,5 uur tussen zijn laatste fles en zijn nachtfles gelaten. Schrok me rot toen ik de tijd zag. Maar hij heeft er niets aan overgehouden, geen enge verhalen zoals bij Feline die niet wakker te krijgen was. Daarna gelukkig gewoon 4 uur tussen de volgende flessen.
Goeiemorgen! hier weer eens een berichtje van mij.. @ Prutsje: 8 voedingen nog? misschien kun je kijken of je langzaam naar 7 voedingen kan sturen zodat hij per fles iets meer mag hebben! kraamkadoos vallen hier erg tegen, evenals de kaarten en de visite zelf het lijkt wel of mensen véél minder moeite doen voor een 2e kindje. lastig hoor wat te doen met het afbouwen van de bv. @ Meikie: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hij is onderweg!! wat fijn zeg dat hij toch niet al te lang meer op zich heeft laten wachten! zet 'm op meid!! @ Nathalie: Als je echt wil gaan inbakeren raad ik de puckababy af.. ik gebruik 'm voor Delani wel, maar doe zijn armpjes ook onder t klittenband anders vind hij nog zijn rust niet.. maar dat is dus eigenlijkm niet de bedoeling.. @ Daantje lekker hoor! @ Princess: ook al zulke lekkere nachten fijn hoor. @ EB: Wow wat een lekker nachtje.. kan me wel voorstellen dat je schrok hihi.. Hier gaat het redelijk, heb sinds de bloeding van maandagavond geen bloedingen meer gehad gelukkig en heb morgenochtend een afspraak bij de gyn die de ks heeft gedaan om eens even te bespreken/bekijken wat er nu precies aan de hand is en waar die bloedingen vandaan komen. ik ben ontzettend moe en slap en voel me onwijs schuldig tegenover vriendlief dat hij al zo'n tijd alles hier in huis moet doen, de grootste zorg voor Dimara op zich neemt, alles voor mij doet en ook weer gewoon fulltime aan het werk is hopelijk is het allemaal snel weer normaal want ben er nu echt helemaal klaar mee!! Delani doet het op t moment ook niet helemaal lekker, we zijn sinds zaterdag overgestapt op Nutrilon Pepti omdat we het vermoeden hadden dat hij net als Dimara toendertijd koemelkallergie heeft, helaas merken we nog niet veel verbetering.. het poepen leek iets beter te gaan maar hij heeft flink wat krampen en is dan echt onwijs onrustig, krijst, krabt en knijpt op die momenten sinds gisteren is hij ook meer gaan spugen, hebben we nutriton (johannesbroodpitmeel) gehaald om de voeding te verdikken, maar vandaag lijkt hij nóg meer te spugen. gisteren heeft hij ook erg veel terug liggen slikken, en flink liggen kokhalzen, zo erg dat hij er bijna in zou stikken. ook blijft hij gewoon ontzettend veel kreunen.. het is dus duidelijk dat de kleine man iets niet lekker zit, maar wat? hier gaan de nachten wel steeds beter.. afgelopen nacht was het 23, 3.45 en 7.15
Gister niet terug gelezen, ben maar bij vandaag begonnen. Mum2be, aaah arme man! Sneu hoor. Hier lijkt het spugen beter te worden door de joh. broodpitmeel, maar laten we het niet over zijn darmpjes hebben. Hij is nu al 2 dagen en met name nachten bezig, met kreunen, duwen, in elkaar kruipen etc. Vind het zo zielig. Hoop vandaag op een reuze poepluier. Meen je dat nou? Veel minder belangstelling voor een 2e? Stom! Meid hoop dat je gauw wat opknapt, fijn dat de bloedingen in elk geval gestopt zijn. EB, leuk he al die kraamcadeau's. 7,5 uur jeetje, kan me voorstellen dat je dan echt schrikt als je op de klok kijkt. Jij hebt dus even lekker bij kunnen tanken vannacht, heerlijk toch! Princess, lekker van genieten dat alles zo goed gaat! Prutsje, dus al over op een 2 speen, lukt dat hem een btje? L.ars krijgt ook over het algemeen nog 8 voedingen hoor, en dan zelfs van 100 cc. Gister was de eerste dag dat hij op 6 voedingen zat! Ik blij, jeeeh! Meikiee, wat goed meis. Ben blij voor je! Zet hem op, hoop dat je inmiddels jullie mannetje in je armen hebt. Natalie, ik zeg doen wat betreft de puckababy. Als L.ars echt overstuur is voor zijn slaap. Dan krijg ik hem haast alleen maar in slaap in de puckababy. Daantje, lekker! Genietennnn... Kraamcadeaus; heb echt onwijs gave dingen gekregen; veel houten speelgoed, hobbel-neushoorn, kleding (gelukkig maar 3 setjes, maar ze zijn best oke), stokke-stoel, nike air maxjes haha (vind ze wel leuk dr bij), badspul, 2 muziekdoosjes, 5 boeken, zilveren besteksetje, ontbijtsetje van lief, fc groningen shirtje + pyamaatje, hele grote knuffelaap. Echt een doos vol. Kaartjes, ook zo veel gekregen, zoveel hebben we lang niet verstuurd, erg leuk! Hier echt even bij kunnen tanken, onze kleine vriend kreunt en steunt nu al 2 dagen/nachten, zijn darmpjes maken ook zo'n lawaai! Zieltje, hij slaapt hierdoor zo slecht. Vanmorgen pittenzakje op zn buikje gelegd en nu is hij een stuk ontspannender. Dus heb zelf van 8 tot 09.15 bij kunnen tanken en nu heerlijk met een ontbijtje en kopje thee wakker worden terwijl hij nog slaapt. Dit had ik echt even nodig. We kunnen dr weer tegen aan! Vraagje wat betreft de infacol; het leek de eerste 2 dagen echt te werken. Alleen nu werkt het geloof ik weer averechts op zijn darmpjes. Klopt het dat ze door de infacol minder goed kunnen poepen? Want dan heeft het totaal geen zin, krampjes door voeding zijn over, maar nu krijgt hij ze door dat ie niet kan poepen...
@ Rianne: echt sneu he die krampjes.. waarom worden ze niet gewoon met rijpe darmpjes geboren? zou een hoop pijn schelen voor die kleintjes! heb je al eens geprobeerd om hem te tempen om wat ontlasting te krijgen? het is niet DE manier maar als het hem echt heel erg dwars zit lucht het wel even op. misschien helpt het ook om hem een paar keer 2 pipetjes infacol te geven, dat wil vaak ook wel wat in gang zetten! tja gek misschien maar de kraamvisite loopt niet zo storm als bij Dimara (misschien ook wel lekker hoor) en we hebben van een flink aantal mensen niet eens een kaartje gehad (maar misschien komen die nog op visite) en hoewel we nu een ventje hebben gekregen na een meid weten heel veel mensen niet wat ze moeten kopen. hebben wel een paar stoere spijkerbroeken met truitjes gehad maar ook voornamelijk geld en cadeaubonnen van de hema, heb nu al 60 euro aan cadeaubonnen van de hema, gelukkig zijn ze lang te gebruiken haha ow ja en van vriendlief zijn zaalvoetbalteam hebben we onwijs stoere fluoriserend gele met paarse adidasjes gehad, zo gaaf!!
Mum, ik vroeg me juist af of de infacol de ontlasting niet wat tegen houd. Zat er aan te denken er vandaag een dag mee stoppen, of om en om te geven, dus niet bij elke voeding. Jaaa enorm sneu, er wordt wel wat van ze verwacht eenmaal op de wereld, arme schaapjes! Aaah niet leuk in elk geval, een kaartje krijgen is zo leuk en toch wel het minste wat je kunt doen denk ik dan... Gaaaaf mini adidasjes. En cadeaubonnen, aaaah daar had ik juist wel wat van willen hebben, hahah. Zo mannetje is weer opgelucht, kwam de slaapkamer binnen, zo wat een geurrrr! Maar hij is het weer kwijt. Zo weer terug naar de babydump, had een draagdoek gekocht van tricot slen, de verkoopster had me weten overtuigen. Nouuuu echt niks voor mij.
Nog geen Meikie-nieuws, ben zo benieuwd... Rrianne, volgens de verpakking kan infacol inderdaad zorgen voor verstoppingen. Maar fijn dat hij nu een volle broek heeft geproduceerd.
@ Rianne: Ja cadeaubonnen zijn leuk hoor maar had leuk geweest als ze een beetje van verschillende winkels waren geweest haha.. fijn dat je mannetje het kwijt is.. lucht echt op! ik hoop dat meikie een voorspoedige bevalling heeft (gehad) en ze haar mannetje snel in haar armen kan sluiten!
hallo dames, weer even berichtje van ons hier...lees regelmatig ff bij, maar jullie kletsen zoveel dat ik niet alles onthouden heb wij zijn sinds deze week door de dag met zijn 2tjes, papa Elke is sinds maandag weer druk aant werk. Gelukkig krijgen we de dag lekker om en valt het me supermee om "alleen" voor der te zorgen. Papa heeft het moeilijker dat ie de hele dag weg is, de eerste dag stond ie echt met tranen in zijn ogen dat ie weer moest gaan werken...toch een schatje is het hoor die hubbie van mij Hier gaat ie dus best lekker, BV nog steeds niet helemaal op punt, ben nu domperidon aant slikken, dat heeft als bijwerking dat het borstproductieverhoogd doordat het prolactineproductie verhoogd, dus zou vanaf vrijdag wel effect moeten zien. Ze drinkt nu wel iedere voeding aan de borst en erna nog flesvoeding, daar krijgt ze dan gemiddeld nog 40CC van. Sinds ik haar weer terug aanleg lijkt het wel alsof ze snachts makkelijker langer doorslaapt. Met de FV kwam ze altijd 2 maal, nu afgelopen nachten steeds maar 1 keer. BV drinken is mss dan toch meer vermoeiend waardoor ze beter slaapt?? Als het nu met die domperidon niet lutk om volledig naar BV over te gaan dan ga ik ook nadenken of ik niet moet overstappen naar FV @kraamcadeau's: wij hadden een lijstje gemaakt wat we leuk vonden wat via mijn zus opgevraagd kon worden, hadden dat ook zo op geboortekaartje gezet, dus hebben meeste dingetjes gekregen wat we leuk vonden. Ook wel wat kleertjes, maar tot nog toe allemaal leuke dingetjes, hier ook al grappige sneakertjes van adidas, alleen moet ze daar nog een jaartje voor eer ze die aankan @anticonceptie: ik ga gewoon zo lang mogelijk uitstellen om iets te nemen of dergelijke...mijn hubbie moet zijn deel maar doen hierin @ Meikie: go, go, go meid!! eindelijk aan het gebeuren!! Ben benieuwd om te horen hoe het is gegaan! ow...en nog ff een foto'tje spammen
ahh wat een mooi meisje!! vind ons mannetje echt zo klein als ik al die foto's van jullie spruitjes zie.. alleen Stijn is volgens mij ook een kleintje als ik het zo zie.
Daar kwam ik ook voor kijken maar nog geen nieuws dus! Vanmorgen dus een mobile voor boven de box gehaald.... vergeten batterijen mee te nemen :S dus zo nog even erom.... eerst voeden en om die pilletjes bij de apotheek. Om 10.40 heeft Xavi een flesje van 80cc op, dus dat was erg netjes!!!! Nu zo weer de druk eraf laten drinken en flesje geven, ik gok dat hij dan ook ongeveer 80cc binnenkrijgt, vorige keer was hij na het voeden 40gr zwaarder, dus had hij ongeveer 40cc bv gedronken en meestal drinkt hij na de voeding nog 30/40cc. Hij komt idd nog om de 3 uur, dus zitten we nog op 8 voedingen, maar meneer krijgt van zijn flesjes nu nog niet meer op dan die 80cc, dus kan ik nog niet naar minder voedingen. Geeft voor mij ook niet zoveel, vind het heerlijk als hij zo bij me ligt om te eten hahahahaha Nu ligt hij heerlijk in het schommeltje te slapen.... hij is net in bad geweest...heeeeerlijk, hij ruikt weer lekker frips! Voor de meiden met ''rommelende'' kids.... dikke knuf! van een mede rommelaar Enneh...meikie! We zijn nieuwsgierig!!!!
Uitgerekend 27 oktober 2011: Meikie (Jongen) Oktober baby's GEBOREN: 13-09-2011: Stijn zoontje van Poookie, weegt 2060 gram, 45cm (36w+3) 15-09-2011: Davey zoontje van Wherona, weegt 3125 gram, ... cm (34w+3) 19-09-2011: T. zoontje van boerderijmama, weegt 2675 gram, 51cm (36w+6) 23-09-2011: Loïs dochter van Rica, weegt 2895 gram, 49 cm (38w+4) 26-09-2011: Mica dochter van Wapje, weegt 3430 gram. 50 cm, (38w+1) 03-10-2011: Lily dochter van Princess01, weegt 3670, 50 cm, (38weken) 05-10-2011: Jesse zoontje van Nathalie78, weegt 5155, 57 cm, (39 weken) 06-10-2011: Timo zoontje van Elisabethbas, weegt 4890, 56,5cm, (40w+4) 07-10-2011: Jairo zoontje van mama05, weegt 4300, 55cm, (41 weken) 08-10-2011: L.ars zoontje van Rrianne, weegt 3470, .... cm, (39 weken) 09-10-2011: Gijs Alexander zoontje van Linda0509, weegt 3600 gram, 50 cm, (40 weken) 10-10-2011: Thijs zoontje van sandra2, weegt 4500 gram, 56cm, (40+2 weken) 10-10-2011: D.elani zoontje van mumtobe, weegt 2970 , 51 cm, (38 weken) 10-10-2011: Luna dochter van Muts76, weegt 3120 gram, 50 cm, (39wk+3) 11-10-2011: Elke dochter van VanEke, weegt...., ..cm, (39wk+2) 13-10-2011: Nienke dochter van Wendyw80, weegt 3990, 52cm (39wk+6) 14-10-2011: Xavi zoontje van Prutsje, weegt 4166, 53 cm (40+5) 16-10-2011: Jan zoontje van Hannes, weegt ...., .. cm () 17-10-2011: Jade Jasmin dochter van Lindada, weegt 3050, 50 cm (39+4) 19-10-2011: S.ofie dochter van Waterlelie, weegt 3225, 50 cm (39+1) 21-10-2011: Mirthe dochter van Dolfijnjes, weegt 3630, 49 cm, (40+3) 27-10-2011: Feline Sophie dochter van Daantje2011, weegt 3640, .. cm (39+2) 27-10-2011: Jarey zoontje van Daanquinty, weegt 4000, 54 cm (41+2) 28-10-2011: Micah Toni Leon zoontje van Karine, weegt 3760, 52 cm (40+2) 30-10-2011: Noam zoontje van Guapetona, weegt 3710 (40+2) Al 15 Jongetjes en 10 Meisjes geboren Extra info Poookie - 21 jaar - Overijssel Dolfijnjes - 24 jaar - Friesland Rrianne - 24 jaar - Groningen Mumtobe21 - 24 jaar - Noord-Brabant Sandra2 - 25 jaar - Overijssel Princess01 - 26 jaar - Overijssel boerderijmama - 28jaar - België (nabij Turnhout) Linda0509 - 28 jaar - Den Bosch Daantje2011 - 28 jaar - Noord-Holland Meikie - 28 jaar - Boskoop Lindada - 29 jaar - Omgeving Breda daanquinty - 30 jaar - Zoetermeer Wendyw80 - 30 jaar - Sint Maartensdijk Waterlelie81 - 30 jaar - Amsterdam Wherona - 30 jaar - Zandvoort Karine - 31 jaar - Lelystad Wapje - 32 jaar - Bergen op zoom Elisabethbas - 32 jaar - Hilversum Prutsje - 32 jaar - Terneuzen Natalie78 - 33 jaar - Goes mama05 - 33 jaar - Overijssel Muts76 - 35 jaar- Amsterdam Buddy's Natalie78 <--> Meikie <--> Rica Rrianne < --> Meikie Meeting 1. Mumtobe21 2. Waterlelie81 3. Wendyw80 4. Meikie 5. Prutsje 6. Wapje 7. Princess01 8. Elisabethbas 9. Daantje2011 10. Linda0509 11. Dolfijntjes 12. Vaneke 13. Wherona 14. Mama05 Zo heb de lijst alvast even opgezocht.. Is er trouwens al een vrijwilliger voor het openen van het mama-topic? als het goed is kunnen we straks al over!
EB, verpakking had ik hier al weggegooid, maar klopt dus idd wel. Mum2be, daar heb je idd gelijk in. Maar jou mannetje is ook een mini-mensje, was bij de geboorte toch ook onder de 3000 gram? Eke, wat een schatje! Wat een goed idee van je kraamcadeaus. Wat sneu he voor onze mannen, hele dagen werken. Mijn vriend heeft het er ook wel moeilijk mee, mailt/belt meerdere keren op een dag om te vragen hoe het gaat. Prutsje, voor welke mobile ben je gegaan? Ik vind ze allemaal niet geweldig. Ben dus nog steeds niet geslaagd. Iemand al wat van Meikie gehoord? Heb dr via de whatsapp net heel veel succes gewenst! Maar hoop dat ze al lekker met dr kindje in dr armen ligt. Draagdoek weer geruild, nu een leuke paddestoelen-lamp gekocht en net ff bij de kapper geweest, terwijl L.ars even bij opa&oma was.
HIer gisteravond visite vanavond weer hoe doen jullie dat met voeden ik ben niet zo dat ik met mn tiet bloot ga zitten als er visite is zeg maar Ben t wel beu met de visite gister weer n afschuwelijk pakje gehad! Benieuwd wat ik vanavond weer krijg... @ Rrianne haha jij ben ook vd ruil ik heb pas de hangmat geruild
Goeiemiddag dames, ben ik ook weer even! Moest gewoon 20 pagina's bijlezen jeetje... Karine en Guap beide van harte gefeliciteerd met jullie zoontjes!!! Ik lees dat Meikie nu aan het bevallen is! Eindelijk! Succes meis, zet 'm op. Verder weinig nieuws vanaf hier. Stijn groeit als kool en doet het echt heel goed. Sinds de nutriton slaapt ie een stuk langer, maar voor mijn gevoel is het zuur nog niet over... Hij spuugt in elk geval niet meer, maar kreunt nog wel veel in z'n slaap. Nog maar ff aankijken dan! We zitten inmiddels nog maar op 5 voedingen, is er eigenlijk vanzelf ingeslopen... Ons ritme is nu meestal 8/8:30, 12/12:30, 16/16:30, 20/20:30 en daarna slaapt ie tot ie zich meld wat meestal tussen 1:30 en 2:00 is... na die voeding slaapt ie meestal door tot tussen 7:00 en 8:30 Wel een beetje een vreemd ritme, maar ach het loopt wel lekker zo... Ben gister op nacontrole geweest bij de gyn, ook nog over de bevalling en de placenta enzo gehad. Placenta is opgestuurd geweest voor onderzoek (wist ik niet) en bleek voor iets meer dan de helft niet meer functioneren, waarschijnlijk door de te hoge bloeddruk Was best shocking om te horen... Hij heeft echt enorm moeten vechten voor zijn voeding! Bij een eventuele volgende zwangerschap word ik dus ook extra streng in de gaten gehouden qua bloeddruk enzo... Ook nog weer over anticonceptie gehad, en toen begon ik over de mirena en dat die niet vergoed word enzo. Nou vertelde de gyn me dat als hun 'm plaatsen, ipv de huisarts, dat ie dan wel vergoed word. Of nou ja dan betaal je alleen je eigen risico, en die heb ik al betaald omdat ik ben bevallen. Als ik 'm dit jaar nog zou plaatsen kost het me dus niks. Dus meteen een afspraak gemaakt voor de 17e! Verder sinds vannacht mijn eerste menstruatie op gang gekomen, na bijna 10 maanden plezier moet ik er toch weer aan geloven helaas... Hoe is 't verder hier met alle kersverse mama's? Iedereen al een beetje gewend aan de kleintjes? En ik spam er nog ff eentje! (pff heb zoveel foto's!!!)
Wapje, da's toch wel het voordeel van een fles... Zou ook niet in vol ornaat gaan zitten voeden met mensen erbij. Ok, mijn moeder, maar dat is het dan ook wel. Anders even een half uurtje boven gaan zitten? Dat zou ik doen geloof ik. Wat irritant dat je steeds lelijke kleertjes krijgt. Weten mensen je smaak niet? Wij zijn van de stoere kleren, dat is bij jongetjes misschien makkelijker. Als ik meisjeskleertjes met roesjes en tuttige bloemetjes zou krijgen, zou ik er ook niet blij mee zijn. Ik wil ons mamatopic wel openen, post hier zo de link. Dan zijn we er helemaal klaar voor als Meikie zich meldt met haar ventje!