sinds gister begint het gevoelig te worden, meest aan de zijkanten bij aanraking, maar hier nog niets aan het groeien heb veel last van krampen, vooral nachts heel erg...jullie ook? hoort dat erbij?
Ik ben moe, af en toe steken en honger! Ik ben hardstikke blij met de symptomen, dat geeft me het gevoel dat het deze keer goed gaat! Ik durf zelfs een ticker aan:
hoi dames Ik zal vanavond even reageren op iedereen en de lijst even weer bij werken!!! fijne dag allemaal!!
Hallo mama's 2 be! Ik sluit me bij jullie aan. Ben 5,5 weken zwanger van ons eerste kindje. Allemaal erg spannend dus! Ben uitgerekend op 8 okt. Hebben op 10 maart intake bij vk en op 23 mrt pas de echo! Ga vandaag ff bellen om te vragen of het een week vervroegd kan worden. Zouden een week eerder op wintersport gaan, maar we hebben besloten om niet te gaan. Kan die echo dus ook mooi eerder!! Verder ben ik best onzeker. Voel ontzettend veel gebeuren in mijn buik en onderrug. Vanochtend ook een hevige kramp... Maar geen bloeding. Hopelijk blijft dat zo! Vind het leuk om jullie verhalen te lezen. Hopelijk wordt de groep alleen maar groter en niet kleiner...
Welkom Kris83, kom gezellig mee kletsen. Die krampen heb ik ook erg ook zonder vloeien. Had het bij mijn andere zw niet zo erg als nu. Maar het hoort erbij. @Hannes: fijn dat je er zo'n fijn gevoel bij hebt. Hier juist helemaal niet. Normaal ben ik nu al erg misselijk maar het valt nu nog aardig mee.maar ja elke zw is anders. Maar ik ben wel heel erg moe en dat had ik anders weer niet heel erg. @Rica: Had je ook zo'n last van jeuk. Ik heb het heel erg op mijn borst al 2 wk. En sinds een paar dagen ook ergens anders. Dus ik hoop niet dat ik nu a leen schimmelinfectie ga krijgen. @Borsten: Nou van mij mogen ze wel iets meer groeien en meer pijn gaan doen dan geeft het toch weer het gevoel dat het nog goed zit. Verders een voorhoofdsholte onsteking vandaar dat ik erge hoofdpijn heb erg fijn:x
Mag ik me ook bij jullie aansluiten? Ik ben volgens mijn eigen berekening uitgerekend op 30 september, maar als je uit zou gaan van een 'normale' cyclus, is dat 4 oktober. Ik was direct na het stoppen met de pil zwanger, en denk zowel mijn eisprong als de innesteling gevoeld te hebben. De innesteling leverde bij mij een dusdanige bloeding op, dat ik dacht dat ik gewoon ongesteld was geworden. Twee dagen nadat de bloeding was gestopt deed de hond heel raar, en voelde ik van alles in mijn lijf, dus toch maar (voor de grap) een test gedaan, en hartstikke zwanger! Ik heb al een zoontje van 11 maanden, dus als alles goed blijft gaan, zullen de kindjes straks 19 maanden schelen! Ik schrijf 'als alles goed blijft gaan', omdat ik afgelopen zondag een korte maar heftige bloeding heb gehad (een scheut bloed, aangekondigd door wat gekriebel in mijn buik), waarbij ik een stolsel ben verloren. Geen pijn gehad, en de bloeding stopte ook weer meteen. Sindsdien heb ik geen bloed meer verloren. Ik heb maandag meteen de vk gebeld, en mag a.s. dinsdag langskomen (iig 7 weken op dat moment). Ze moeten dan een hartje kunnen zien. Op 3 maart heb ik ook een afspraak, en ik hoop natuurlijk dat die nog doorgaat!! Ik hou jullie op de hoogte, en ga even bijlezen om te zien wie wie is!
Welkom alle nieuwe meiden !! @ Rica : Fijn dat je jeuk weg is ! Vorm van exceem ?? @ Anna27 : Spannend zeg, ik hoop ook voor je dat alles in orde is !! @ Snelly : Beterschap, heb je wel een kuurtje gekregen of kan dat niet als je zwanger bent ? Ik lees regelmatig over vrouwen die een bloeding hebben, als je een (dreigende) miskraam krijgt, gaat dat altijd gepaard met een bloeding ?? Ik ga gauw mijn spullen pakken, moet vanmiddag/avond werken Verder voel ik me nog steeds goed. Mijn borsten zijn ook niet gevoelig meer. Pff, wat het maar 4 weken verder....
hey wapje, de vorige keer had ik met 8 weken een echo, omdat ik voor mijn dochter ook al een keer met 6 weken een mk heb gehad en toen zagen we op de echo ineens dat het niet goed was. waarschijnlijk al 2 weken niet meer, maar mijn lichaam deed er nog niks mee. had zelfs nog een hele dikke zw test die ochtend. pas na een week begon ik te bloeden. bij de vorige mk kreeg ik met 5 weken en een paar dagen ineens bloedverlies en zit zette langzaam na een paar dagen ineens heel heftig door. dus als het niet goed ik merk je dat vanzelf. wel heeel moeilijk! als ik nu iedere ochtend wakker wordt en ik voel nog van allerlei kwaaltjes zoals gespannen borsten dan ben ik weer even gerustgesteld , terwijl dat eigenlijk niks wilt zeggen. moet gewoon afwachten. en buikpijn heb ik nu wat minder, maar het hoort er blijkbaar gewoon bij. de vk omschrijft het ook als een zeurend gevoel net als of je ongi moet worden. zolang er niet veel bloed en hevige krampen zijn geen zorgen maken dus!
Ik heb er vooral nog wel een klein beetje vertrouwen in, omdat het bloeden eigenlijk direct weer stopte (en nu dus al bijna 4 dagen helemaal weg is). Ik ben alleen nog wat bruin verloren, maar dat is natuurlijk niet zo gek. Ik hoop ontzettend dat het een stolsel was dat over is gebleven na mijn heftige innestelingsbloeding, of desnoods dat het er eigenlijk 2 waren, waarbij het bij 1 in een vroeg stadium is misgegaan... Ik loop nog wel 20 keer per dag naar de wc, omdat ik steeds denk dat ik iets voel, maar ik heb nu natuurlijk ook meer afscheiding (bah). Volgens mij duurt het bloeden bij een miskraam een aantal dagen, en begint het meestal niet met een 'plens' (het lekte echt direct door mijn broek heen...) We zitten nu een beetje in een achtbaan van emoties... We dachten zondag dat ik alles kwijt was, maar wat zoekwerk op internet leerde, dat dat niet zo hoeft te zijn. Na een dagje pauze dus ook maar weer doorgegaan met moeders voor moeders. Verder heb ik nog steeds kwaaltjes (moe, bandenpijn, misselijk/weeïg). Zeker het feit dat de misselijkheid lijkt toe te nemen (en de omvang van mijn buik (darmen) 's avonds ook), geeft me nog een sprankje hoop!
hallo k ben van de eerste zwanger en ik heb mijn echo dinsdag al gehad omdat ze uitgerekent hadden dat ik al rond de 9/10 weken zwanger was, toen ik daar eenmaal lag kon ze niets zien via de gewone echo, dus moest een inwendige echo laten doen daar zag ze dat ik nog maar 5+3 weken zwanger was maar we zagen al wel een mooi kloppend hartje en het is nog geen halve centimeter groot,nu hebben we pas 22 maart weer een 2e echo en intake dus moet nog 6 weken wachten pff.. dus der kan nog veel gebeuren in die tijd maar ben blij met een goed kloppend hartje. ze vertelde me dat ik 7 okt ben uitgerekent. heb verder nog geen last ergens van behalve gevoelige tepels, mijn darmen en een klein beetje misselijk. hebben jullie ook al een echo gehad? groetjes..
@Anna27: wat vervelend, die onzekerheid... Is om gek van te worden, lijkt me. Die kwaaltjes van je zijn natuurlijk geen slecht teken Ik ben altijd al een onzeker type geweest. Nu dus al helemaal! Heb gelukkig wel mijn echo met een weekje kunnen vervroegen naar 17 maart. Pfff... Nog steeds lang wachten.
@Anouk21: ik heb dus volgende week dinsdag (de 15e) een vervroegde echo. Hoogstwaarschijnlijk inwendig. Het scheelt dat ik al een keer bevallen ben: ik ben nergens meer bang voor wat dat betreft, en mijn schaamte ben ik ook voor een groot deel kwijt, haha! De eigenlijke termijnecho heb ik op 3 maart, als er dan nog iets te 'fotograferen' valt... Ik word inderdaad gek van onzekerheid. Zondagavond waren we het verlies al zo'n beetje aan het verwerken, toen ik toch maar even ging googlen... En ja, dan vind je van alles, en toch ook weer wat houvast! Mocht het dinsdag in orde blijken te zijn, ben ik toch bang dat ik in ieder geval tot de 20-wekenecho geen rust heb. Mijn vorige zwangerschap is probleemloos en zorgeloos verlopen, maar dat zorgeloze zal vanaf nu nooit meer zo zijn...
Alle nieuwe dames welkom, Vervelend ANNA27 die onzekerheid. En het zegt idd helemaal niks ik heb 3 MA gehad en van geen van alle ooit wat gemerkt. Althans de eerste was met 5 wk al overleden en met 11 wk uitgekomen. 2e zelfde alleen met 9wk eruit gehaald. En de laatste met 9wk overleden en met 13 wk eruit gehaald kwamen er met 12 wk achter. En nooit wat van gemerkt. Dus het kan gewoon goed gaan. Inwendige echo dat is echt een makkie. Maar ja als je gecureteerd bent zonder verdoving dan kan je alles aan ha ha. @Anouk: Fijn dat je al een kloppend hartje heb gezien dat is echt super. Succes dames in deze spannende tijd
Uitgerekende Datum : ? oktober 2011: Danser4fun, suusje1979 1/2/3 oktober 2011: Rica 1 oktober 2011: Lizzy29 3 oktober 2011: Madazon, Tinie84, 4 oktober 2011: Alleentje, Fleurop, suzie83, anna27 5 oktober 2011: Mama05, Elisabethbas,sandra2 6 oktober 2011: Mieni, esli4 7 okotber 2011: Anoek21 8 okotber 2011: kris83 9 oktober 2011: Mbtc 10 oktober 2011: nienkeeknein 11 oktober 2011: wapje, prutsje, mamavanevi 14 oktober 2011: Natas23, wendyw80 17 oktober 2011: Nijma 19 oktober 2011: snelly, hannes Bezoek aan VK of GYN : 15 feb: anna27 16 feb: prutsje 21 feb: Rica 22 feb: mamavanevi 24 feb: Mieni (Gyn), sandra2 28 feb: Lizzy, Elisabethbas, Suzie83, wendyw80 3 maart: wapje 7 maart: esli4 10 maart: suusje 1979, kris83 22 maart: anoek21 28 maart: Mama05 Echo 18 feb: Madazon 24 feb: Mieni, esli4 22 feb: mamavanevi 25 feb: Ann 28 feb: Elisabethbas, wendyw80 1 maart: Mama05 3 maart: wapje 4 maart: prutsje 8 maart: Suzie83 9 maart: Lizzy29 10 maart: suusje 1979, sandra2, kris83 22 maart: anoek21 Alle nieuwe ik heb jullie op de lijst gezet!! Is er misschien nog iemand die het leuk vind om samen met mij de lijst bij te houden??
anna klinkt erg spannend bij jou, hoop dat je snel uit de onzekerheid bent of iig dat je dinsdag een heel positief bericht hebt en dan weer meer kan gaan genieten! hier 28 feb de eerste echo....pff lijkt nog zo lang, wrsch ook inwendig maar zie daar ook niet echt tegenop. anouk wat leuk, lijkt me echt geweldig zo'n hartje te zien mama05 helaas ben ik echt een enorme digi beet dus ik denk niet dat ik je kan helpen, of het moet al niet zo moeilijk zijn...met een stap voor stap uitleg?? een vraaje, heeft iemand een advies wat ik kan doen aan de darm krampen, heb echt van die soort kolieken dat ik ook niet stil kan zitten?
Ja nou mijn jeuk komt hoogstwaarschijnlijk door de foliumzuur! nu slik ik het een paar dagen niet meer en heb geen jeuk meer! Maargoed dat was mijn uitslag dan...ik heb bloed laten testen en verder was alles goed, mijn hp (ijzer?) was net op het randje. Maar ik weet er alles van, het is verschrikkelijk als je het in erge mate hebt! Zelfs op mn werk moesten mn schoenen en sokken uit....Pfff gelukkig niet meer!
Ik goloof dat mijn hormonen nu echt beginnen te werken! Moet belachelijk veel naar de wc en heb zojuist zelfs mijn maaginhoud eruit gegooid... Aan de ene kant super blij dat er schijnbaar veel hormonen zijn, maar aan de andere kant bang dat ik veel 'ziek' ga zijn. Vriendin van me heeft tot week 15 gemiddeld 8 x per dag overgegeven...
Mijn kwaaltjes nemen nog steeds toe! Net als bij de zwangerschap van mijn zoontje word ik misselijk als ik honger heb of als ik moe ben. Ik ben dus vooral 's avonds misselijk. Zul je net zien dat ik volgende week twee keer uit eten moet... Vorige keer wisten heel veel mensen met 6 weken al dat ik zwanger was. Door dit hele gedoe ben ik wel blij dat ik het nog niet verteld heb! (Maar ook wel weer lastig, omdat ik dus met de etentjes niks mag laten merken. Nou dronk ik gelukkig al nooit alcohol, dus dat scheelt bijvoorbeeld! Ik hoop dus alleen dat ik niet te misselijk ben...) Geniet allemaal van jullie zwangerschap. Ik heb het nog heel vaak gemist toen mijn zoontje eenmaal geboren was! Zeker de tijd dat ik hem kon voelen bewegen vond ik heel bijzonder!