Anna27: ik ben voor je aan het duimen. Ik ben 3 oktober uitgerekend. Dit is mijn eerste zwangerschap en ik krijg mijn eerste echo pas na 10 weken. Ik vind de onzekerheid behoorlijk moeilijk, maar ja, wie van ons niet. Het lijkt me zo afschuwelijk om met de eerste echo erachter te komen dat het een leeg vruchtzakje is, of dat het hartje al veel eerder was gestopt. Ik probeer er maar niet aan te denken. Dus ik wil iedereen (inclusief mezelf ) vooral een hart onder de riem steken!
mamavanevi dan zal het nu allemaal wel heel spannend zijn, het gaat deze x vast goed! Ik ben nu bijna 6 weken en sinds vandaag wel heel erg misselijk. Wel een goed teken maar prettig is het niet! Moest vanmorgen poetsen bij mijn schoonmoeder en aangezien we het pas na de eerste echo willen vertellen moest ik me zo gewoon mogelijk gedragen pfffff viel echt niet mee. Iedere x het gevoel dat ik moet spugen maar dan toch weer net niet. Ben bang dat het nog erger gaat worden! 1ste zwangerschap tot 18 weken misselijk geweest en de laatste maand ook dus hellep! iemand tips tegen misselijkheid? Cola drinken helpt niet of n cracker eten.
Het is inderdaad ontzettend spannend (ook als er eigenlijk geen aanleiding voor is...) Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat trouwens wel veel minder dan bij deze. Ik ging toen ook redelijk ontspannen naar de 20-wekenecho. Dat kan ik me nu ook niet voorstellen, haha! Ik hoorde laatst al van iemand: nu je zelf ervaren hebt wat een wonder het is om een gezond kindje te krijgen, met alles erop en eraan, is een volgende zwangerschap véél spannender! (Bereid je dus maar vast voor op een tweede in de toekomst, haha!)
Hey meiden kom hier ook meekletsen Ben zwanger geworden in de MM, 11 oktober uitgerekend. 28 jaar, eerste kindje! In juli een missed abortion, vruchtje was met 9 weken overleden, maar daar kwamen we pas achter op de 12w echo... Een regelrechte nachtmerrie! Hopelijk gaat nu wel alles goed. Als er nog vragen zijn hoor ik het wel
Alle nieuwe dames WELKOM. @Ostara. Heftig he een MA ik heb er 3 gehad. De laatste ook met 9wk overleden en met 12 wk erachter gekomen. Heb nog 2 goede echo gehad dus we hadden nog goede hoop maar helaas. Ik hoop voor je dat nu alles goed gaat en je krijgt een dikke knuffel. De misselijkheid begint hier eindelijk een beetje toe te slaan. Ook vaak trek vooral in de nacht en ochtend. Moe ik ben doodop dus zo lang we klachten blijven houden moeten we maar hoop houden
Wij zijn er afgelopen dinsdag achter gekomen dat ik zwanger ben. Alleen geen idee hoelang! Waarschijnlijk een week of 5, maar dat is puur een wilde gok... 21 februari hebben we onze eerste echo, dan weten we het zeker, en dan weet ik of ik bij jullie blijf kletsen, of een topic moet opschuiven
@Pookie: als ik je cyclus zo bekijk, zou je inderdaad misschien al een week of 5 verder kunnen zijn! Ik heb namelijk een behoorlijke innestelingsbloeding gehad, van 5 dagen (zelf een keer doorgelekt). Ik was er écht van overtuigd dat ik ongesteld was. Daarna voelde ik me eigenlijk direct raar, en de hond deed ook heel vreemd, net als bij mijn vorige zwangerschap... Bleek dus wél zwanger te zijn. Omdat ik direct na het stoppen met de pil zwanger ben geworden, weet ik de termijn iig zeker... Spannend hoor, die echo! Nog een week wachten... Ik mag overmorgen, om te zien of alles nog wel goed is.... Gelukkig krijgen we binnen een paar weken ons nieuwe huis opgeleverd, dus daar ben ik ook lekker druk mee. Dat leidt wat af!
mag ik me ook bij jullie aansluiten? ik ben zwanger van me tweede kindje...heb al een dochter van 6 ben ergens uitgerekend rond 21 oktober...en vind het allemaal reuze spannend
Hoi meiden. Ik kom me hier ook melden. Ik heb vandaag een positieve test gedaan. Ik heb al een dochtertje van 2 jaar, dus als alles goed blijft gaan, wordt dit ons tweede kindje. Ik ben ongeveer 19 oktober uitgerekend.
@vertellen: Toevallig kwamen mijn schoonouders vandaag op visite, maar mijn man en ik hebben nog onze mond kunnen houden. Ik ga proberen te wachten tot ik mijn eerste echo gehad heb. Voorlopig weten dus alleen mijn man en ik het (en anoniem hier dan...) @ Kwaaltjes: Even opsommen; buikpijn, opgezette buik, hele zere borsten (alsof je stuwing hebt bij borstvoeding geven), moe, emotioneel, af en toe misselijk, honger/nergens trek in (tegelijk). Dat was het wel zo'n beetje. Ach ik herken het, volgende week wordt het waarschijnlijk overgeven... Kijk er nu al naar uit... @ Echo: Ik ga morgen de vk pas bellen, hopelijk krijg ik snel een echo. Mijn eerste zwangerschap is een mk geworden (9weken) en ik kreeg toen bij de zwangerschap van mijn dochter bij 8 weken een extra echo. Hopelijk krijg ik die nu weer, hoewel dat niet standaard is. Ach, ik ga wel bedelen.
De vk belde daarnet: hoe het nu ging, en of ik morgen misschien eerder wilde komen (er was een gaatje in de agenda ontstaan). Echt superlief vind ik dat! Ik mag nu om 14.10u al. Toen ik vertelde dat ik na die heftige bloeding geen bloedverlies meer heb gehad, en ook geen krampen heb gehad, zei ze dat dit goed klonk. (maar dat ze natuurlijk geen garantie kon geven). Spannend!!
10 Maart om 8 uur 's ochtends mijn eerste echo. Daarna om 9.10 uur naar de vk. Anna ik heb ook bloedverlies bij de zwangerschap van mijn dochtertje. Daar alles goed bij gekomen, hopelijk is dat voor jou ook het geval.
Hoi iedereen, allemaal gefeliciteerd. Ook ik kan me teoveoegen aan mama 2011. Is de eerste keer dus erg spannend.
Jij ook gefeliciteerd Princess... Voor mij is het ook de eerste, dus ik snap hoe spannend je het vind
Gefeliciteerd Princess,zie dat je ook de 14de bent uitgerekend. Ik heb vandaag de brief van de vk binnengehad. 28 februari intake en mijn eerste echo. Moet nu ook een potje ochtendurine meebrengen. Dit herken ik niet van de eerste keer is voor mij nieuw.
Oh, een potje urine? Volgens mij stond dat bij mij niet in de brief. Toch maar eens goed nalezen. Vandaag had ik een afspraak bij de huisarts. Zei vertelde me dat de zwangerschapsvitamines overbodig zijn. Goed gezond eten: groente, fruit, vezels, en regelmatig buiten komen voor de aanmaak van vitamine D moet voldoende zijn.
Hoi meiden! Ik voeg me ook graag bij dit clubje :d. Gezellig! Voor ons wordt dit ook ons eerste kindje en het was meteen raak na het stoppen van de pil Dinsdag 8 maart 1e afspraak bij de VK! Volgens mijn eigen berekening zal mijn bevaldatum de 17e van oktober zijn
Leuk dat de groep steeds groter wordt! Ik voel me goed zwanger... Sinds 5 dagen elke ochtend moet spugen. Echt geen pretje! Pas rond het middaguur begin ik me beter te voelen. Ben benieuwd hoe lang ik het op mijn werk geheim kan houden. Denk niet lang. Zijn er nog meer meiden die zo misselijk zijn?
Wat een drukte zeg!!!! Is het soms heel koud geweest in Januari zoveel oktober beebs! Hier alles wel oke, blijf enorm moe en steeds maar HONGER om de 2u moet ik iets eten.... Verder wel iets meer misselijk, maar niet echt extreem, gelukkig maar. Was ik bij mijn vorige zwangerschappen ook niet. Zaterdag komt MvM langs, ben benieuwd. Vrijdag vierden we de verjaardag van mijn vriend, huis vol visite (2 stelletjes die 'meer' weten), zegt ineens een andere vriendin: " Heeeey! wat drink jij??? Waarom geen alcolhol???" euh.... Ik ben aan de antibiotica heb blaasontsteking! (ik maar niet naar mijn andere vriendinnen kijken om een lachbui te voorkomen) Ben benieuwd hoe lang ik het nog voor me kan houden..... mijn schoonouders en mijn moeder zijn in elk geval heel blij en dat is wel leuk. Ik mag de wieg gebruiken van mijn schoonmoeder, dus waar mijn schoonzus, vriend en schoonbroer ook in hebben gelegen en mijn schoonmoeder wil dan wel de bekleding maken en het hemeltje!
Hej meiden, wat een drukte hier! Nog een plekje over voor een eventuele oktober-mamma? Raar verhaal, maar ben inmiddels 8 dagen overtijd.. voel me zwanger (zere borsten, emotioneel, en constant ontzettend veel zin in cola!!!)... maar de tests zeggen negatief. Ben dus druk aan het duimen dat ik snel een positieve test mag hebben..! Ben hier al een paar dagen wat aan het meelezen, durfde niet zo goed mee te gaan schrijven, maar ga dr toch maar voor!! Voor alle meiden met bloedverlies, sterkte! Hoop dat het allemaal goed is bij de echo! Verder schrijf ik later vast meer, moet dr nog een beetje inkomen!