Oktober 2011 uitgerekend!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fleurop, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Goedemorgen,

Hier weer opgestaan met enorme maagzuur blegh. Ik voel het kindje ook al een tijdje van binnen uit maar nog niet uit van buiten en ook ons kindje is stil als mijn vriend zijn hand op mijn buik legt. Moet ook wel eerlijk zeggen dat mijn vriend ook niet echt veel geduld heeft zo af en toe duurt het gewoon wat langer dat die kleine flink beweegt.
    Ik merk wel dat ie steeds meer aanwezig begint te worden.

Ik kijk niet naar babyboom vindt het erg moeilijk die verhalen.

2. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was het precies zo, en soms als ik dan iets voelde zei ik: "snel, leg je hand daar!" maar dan hield het alweer op. Maar sinds ongeveer een week kan mijn vriend het ook af en toe voelen, en vandaag zei ik dat hij naar mijn buik moest kijken en toen zagen we het enorm bewegen, wat een grappig gezicht!
    Ik ben een weekje verder dan jij toch? Dus het zal bij jou ook niet al te lang meer gaan duren!

3. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Hoi hoi,

Gister bij de zwangerfit geweest, en moet eerlijk zeggen het viel niet tegen. Lekker even bewegen en heb nuttige bekkenoefeningen gedaan. Was voor de tijd eigenlijk te moe om te gaan, maar het doet me echt goed. Voelde me super na de tijd.

mama05, jah had gekund dat we naar dezelfde zouden gaan maar die van mij is van 18:30 tot 19:30. net ietsjes eerder.

oohhhwww babyboom, weer gemist. vanavond maar even terug kijken.

wherona, ohw lijkt me echt verschikkelijk om maagzuur te hebben (nog nooit gehad) maar uit de verhalen lijkt het me echt vervelend. heb je er al wat voor?

Hier weer een dagje werken, maar het is al weer dag nummer 4. morgen nog en dan weer weekend. YIPPIE!!!

4. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    @waterlelie en wherona: de gyn was daar echt zeker van, hij zei op 12 weken al dat het een keizersnede zou worden. Ik heb echt wel een pp totalis, dus hij kan nog wel omhoog groeien, maar niet genoeg om de 'doorgang' helemaal vrij te maken ;)
    Ik zou het wel héél graag willen hoor, dat hij volgende week op de echo ziet dat die placenta naar boven geschoven is, dan mag ik misschien terug rondlopen ipv platte rust ;)

@prutsje: ja, ik krijg hier elke keer (normaal om de 4 weken, nu om de 3 weken) een uitgebreide echo, dus heb er nu al een heleboel gehad :)! Erg leuk om je buikbewonertje zo vaak te zien hoor! Ik moet gewoon telkens op consultatie bij de gynaecoloog, hier word je niet begeleid door een vk ofzo die echo's maakt.

@prutsje, daanquinty: heb bij mijn eerste ook veel last gehad van mijn bekken, heb toen een bekkengordel voorgeschreven gekregen, omdat mijn bekken dus al uiteen aan het wijken was door de hormonen. Door die gordel werd alles terug 'bij elkaar gesnoerd' ;) Dat deed wel deugd, maar het opstaan enzo bleef wel pijnlijk... (zoiets dus: een SI-belt ).

@mum-to-be, prutsje: ik ben ook aan het uitkijken naar een duowagen, onze kindjes zullen ook 2j verschillen. Maar ik ga pas na de bevalling eerst eens testen in een babywinkel en dan 2e hands op zoek :D. Ik bewaar jullie adviezen alvast!

@wherona: sinds gisteren hier ook maagzuur, vanaf s middags... bah :( ! misschien dat een hoop fruittella's de oorzaak zijn, maar ik kon ze niet laten liggen ;)

@muts76: bij mij beweegt mijn buik ook al enkele weken erg zichtbaar! Ik lig natuurlijk wel de hele dag plat, daardoor is de baby echt héél actief, ik vind dat super! :D
    De gyn vond dat "niet zo goed", omdat de baby de placenta zou kunnen beschadigen door ertegen te stampen, maar gelukkig ligt die met het hoofdje tegen de placenta en met de beentjes langs de andere kant :)! Dus stamp maar lekker door, kleine pruts!

5. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Even om aan te tonen wat het probleem is ivm placenta:
    de mijne is dus de 'complete' of pp totalis, die van jullie kan misschien maar deels (partial/marginal) over de uitgang liggen, dan kan die natuurlijk nog makkelijker optrekken :D

6. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Lange 20 weken echo. Vk was blij dat ze deze drukke en eigenwijze baby niet op hoefde te voeden straks. Maar uiteindelijk kwam onze kleine meid tot rust en is ze door de APK heen! Helemaal blij. Ook blij dat we nogmaals de bevestiging kregen dat het een meid is, al was tegen mijn vriend al gezegd dat de kans dat er nog een piemeltje aan kwam nul was haha.

@ princess, goed om te horen. Dat zwangerfit leuk was. Persoonlijk vind ik het nogal suf klinken, maar ga misschien toch ook een keertje kijken dan.

7. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Daantje, wat een fijn gevoel dat alles in orde is!!!! Helemaal toppie :D
    Ik gadit maal niks aan een zw. cursus oid doen...ik vond het de vorige keer zo ontzettend suf en zonde van het geld.

boerderijmama, aha ik begrijp het. mijn placenta ligt voornamelijk rechts voor....en links is maar een klein stukje vrij. We zullen zien :D Ik hoop dat een ks niet nodig zal zijn.

Meiden, wat een weertje hè. Ik wil zo graag naar buiten maar dat wordt helaas weer binnen zitten....ach ja, meer tijd voor zp ;)

8. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @boederijmama ow hij ligt bij jou echt helemaal voor de uitgang oef ja dat vertelde mijn vk me ook dat als dat het geval was het inderdaad een keizersnee zou worden, omdat ie dan niet meer voldoende omhoog groeit. Bij mij ligt ie niet voor de uitgang maar der vlakbij vandaar dat mijn vk er alle vertrouwen in had dat ie wel omhoog zou komen als zou het maar 2cm zijn dat was al voldoende voor een natuurlijke bevalling. Wat lijkt het me zwaar om nu al volledig bedrust te moeten hebben, hoe kom je de dag door?

@daantje wat fijn dat je kleine meid weer helemaal goed gekeurd is altijd erg fijn om een bevestiging te krijgen he.

9. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Daantje: fijn zeg, gefeliciteerd!

Wat maagzuur betreft; daar heb ik helaas ook last van. Gelukkig alleen wel aan het einde van de middag en 's avonds, en tot nu toe is het met 1 rennie per dag wel uit te houden.

Oh en ik wilde graag Zwanger Fit doen maar de cursus in mijn buurt zat al vol. Nu ga ik een gratis cursus doen, die wordt gesubsidieerd door de gemeente. Begint pas 3 augustus dus dat duurt nog even.

@Boerderijmama: bij een vriendin van me lag hij ook compleet voor de uitgang, maar toch is ze thuis bevallen dus het kan echt nog wel goedkomen hoor!

10. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België

11. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Boerderijmama APK betekend algemene periodieke keuring dit is meestal een keuring voor een auto. Maar kan ook inderdaad gezegd worden als de 20 weken echo is geweest en alles is goed meer een zegswijze dan.

Snappie?

12. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    :D:D Ok! Duidelijk hoor!
    Soms een beetje verwarrend, dat Nederlands tgo Vlaams ;) ! En zeker als je zo speciale uitdrukkingen hebt!

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Haha sorry, maar dat is inderdaad de autokeuring in Nederland.

Zat net nog even op het formulier te kijken, lagen er bij jullie ook baby's in stuit? Ga er vanuit dat ze nog wel medewerking aan de bevalling gaat verlenen en om gaat draaien in de ruim 18 weken tijd, maar ben even nieuwsgierig.

14. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Daantje, Emma lag t/m week 36 in stuit! Ze is uiteindelijk vanzelf gedraaid...weet niet of het door Moxa therapie kwam maar ze deed het gelukkig ;):D
    Ik wilde absoluut geen draaipoging laten doen omdat daar ook risico's aan verbonden zijn. Een kindje ligt niet voor niks zo in je buik...laat ze maar lekker zo zitten...

15. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    bij mij ligt het ook nog in een stuit

16. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ waterlelie, zat net te lezen over draaipogingen en las dat daar best nog veel risico's aan verbonden zaten. Ik ga er wel vanuit dat onze meid zich netjes om gaat draaien, zo niet dan ook geen draaipoging voor mij. Keizersnede lijkt mij heel klote, maar daar zou ik dan toch eerder voor kiezen.

Grappig moxa therapie, heb even zitten lezen hoe dat werkt.

17. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij ligt hij/zij ook nog in stuit, ik ben vergeten te vragen wanneer het zich om zou moeten gaan draaien. Weet iemand dat misschien?

18. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Muts76, ik lees op veel sites dat ze tot 35 weken nog makkelijk zouden moeten kunnen draaien. Nou dat zijn nog heel wat weken dus dat moet goed gaan komen met alle stuitbaby's hier.

19. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Bij mij ligt 't baby'tje dwars: dus het hoofdje links en het poepje/beentjes rechts :)
    Vooraf zat het altijd in stuit, dus het is al wat achteruit gekanteld :D. En 't is aan't stampen nu hoor! Amai! Tegen de laptop :)!

20. Princess01

Princess01 Niet meer actief

bij mij lag het met de 20 weken echo ook in een stuit. Maar ze gaf me aan dat de baby nog makkelijk zelf kan draaien tot week 35. Dus daar gaan we maar vanuit.

Deel Deze Pagina