Oktober 2011 uitgerekend!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fleurop, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Ik was bij de eerste niet misselijk en nu ook (nog) niet.
    Wel kan ik blijven eten heb de hele dag honger.
    Ook ontzettend moe maar komt deels door een zware voorhoofdsholteontsteking dat ik me niet fit voel.

Wij willen het nog stil houden tot na de eerste echo.
    Al viel ik gister al bijna door de mand op een famliefeestje.
    Ik dronk nl geen wijntje,bleef maar aan de chips knagen en
    viel bijna flauw van de warmte.

Toen ik van ons dochtertje zwanger was kon ik ook al zo slecht tegen de warmte.
    Heb nu maar gezegd dat ik niet helemaal lekker ben door die voorhoofdsholteontsteking.:D

2. Jolinde23

Jolinde23 Lid

5 feb 2011
    73
    0
    0
    Amsterdam
    Goeiemorgen!

Hoe gaat het met iedereen? Alweer naar de wc gerend vanmorgen hihi:D?

Had gister een interessant filmpje gezien, lennart nilsson (hoop dat ik het goed schrijf).
    Kent iemand dat?
    Was wel heel bijzonder om te zien (hoe de bevruchting plaatsvind en de ontwikkeling van de baby in je baarmoeder).
    Voor iedereen die het niet kent: youtube.nl en dan zoeken op lennart nilsson, journey of life.

3. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Sinds donderdag ben ik misselijk. Bij vlagen erg misselijk, maar wel de hele dag door een weeïg gevoel. Heb gelukkig nog niet over hoeven te geven, maar vrees dat het binnenkort wel gaan gebeuren.
    Wat mij helpt is om 's ochtends na het opstaan meteen te ontbijten en daarna te douchen. Zo gauw mijn maag leeg is, voel ik het weer opkomen.
    Ik lees dat veel van jullie de hele dag door honger hebben. Dat is bij mij precies andersom. Mijn reguliere maaltijden (ontbijt, lunch en warm eten) gaan er goed in, maar in tussendoortjes heb ik helemaal geen trek. Normaal ben ik een enorme zoetekauw, maar nu moet ik daar totaal niet aan denken. Wel prima hoor, ik zal nog wel genoeg aankomen de komende maanden.

Vandaag een drukke dag op mijn werk. Of eigenlijk een hele drukke week. Veel afspraken en een aantal sollicitatiegesprekken. Leuk hoor! :(

4. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Welkom alle nieuwe zwangere (of misschien zwangere, Meandor) meiden! Dat het bij ons allemaal maar goed blijft gaan!

5. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Hallo meiden,

Gefeliciteerd allemaal!! Ik kom me hier ook graag melden. Gisteren een lichtroze streep op de test en vandaag alweer ietsje donkerder. Vind het zo verschrikkelijk spannend allemaal. Ik ben de 26e uitgerekend en heb over 2 weken de eerste echo.

Hoop zo dat we die eerste 12 weken goed doorkomen met z'n allen.

@Suusje1979, Mijn gyn raad zwangerschapsvitamine waar ook foliumzuur inzit heel hard aan. (naast gezond leven natuurlijk). Zeker foliumzuur moet je innemen, doe je dat wel?

@Meandor, spannend meis, al een testje gewaagd vandaag? Hoop voor je dat je snel een 2e streepje ziet.

6. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Over die misselijkheid...
    Ik heb er sinds 2 dagen last van!
    Nog niet moeten spugen, maar wel kokken...
    En zodra ik mijn tanden heb gepoetst is het vrijwel over. :(

7. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Over iets meer dan een uur ben ik aan de beurt bij de vk.... ik ben me een partij zenuwachtig zeg!
    Wel blijf ik me nog met de dag zwangerder voelen. Overgeven en extreme misselijkheid, daar heb ik gelukkig nog geen last van!
    Wel heel erg vergeetachtig, ongeconcentreerd, moe, veel plassen, zere borsten (niet groter, maar ik ben ook net pas 2 weken gestopt met borstvoeding geven...).
    Ik kan haast niet geloven dat ik niet meer zwanger zou zijn, maar ja, ik houd toch maar overal rekening mee...

Ik laat het vanmiddag nog wel even weten!

8. nienkeeknein

nienkeeknein Actief lid

6 jun 2008
    132
    0
    0
    verzorgende
    emmen
    volgende week vrijdag 25 feb moet ik naar de VK!!!! spannend!

over 3 dagen ben ik jarig en dan vertellen we de visite ook dat we 13 mei gaan trouwen!!! hihihi ben benieuwd naar de reacties!!:D we houden t klein voor iets minder dan 30 gasten!!
    heb er veel zin in!!

9. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Wendy schiet al op de eerste echo! Raar van de ochtendurine, die ken ik ook niet.

Suusje ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook geen extra vitamine geslikt. Het mag wel, maar als je inderdaad gezond en gevarieerd eet is het niet nodig.

Jolinde je bent 2 dagen voor mij uitgerekend en heb ook 2 dagen voor mij je eerste afspraak.

Kris bij mijn eerste zwangerschap ben ik ook heel misselijk geweest. Alleen was ik het de hele dag en spuugde ik meestal 's avonds. Nu heb ik af en toe misselijkheidsvlagen, maar heb nog niet gespuugd. Kan nog komen natuurlijk. Volgens de bakerpraatjes krijg je een meisje als je veel misselijk bent. ;)

Prutsje ik heb ook al moeite om het verborgen te houden. Vandaag vroeg mijn moeder of het nog niet gelukt was. Ik antwoorde maar dat ik het over 3 weken weet (dan heb ik de echo, dus niets gelogen). ;) Leuk dat je het familiewiegje mag gebruiken. Voegt toch iets toe.

Meandor misschien heb je een langere cyclus deze keer? Mijn laatste dag van de menstruatie was 5 januari, dus zou ik (uitgaande van een normale cyclus) al een week verder moeten zijn. Maar ik teste pas positief afgelopen zondag. Hopelijk test jij ook snel positief.

10. Jolinde23

Jolinde23 Lid

5 feb 2011
    73
    0
    0
    Amsterdam
    @ anna27, spannend meis! Ben aan het duimen!

11. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Wendy ik weet niet of er mensen wisten dat je bezig was met zwanger worden, maar anders is de voorhoofdsholteontsteking een goed excuus en zal niemand wat door hebben. Hoewel ik ook steeds denk dat iedereen het aan mij kan zien. En dan proberen je normaal te blijfen gedragen, haha.

Elisabeth ik heb aan de ene kant hoger, maar aan de andere kant nergens trek in. Ook wat ik normaal graag eet, heb ik geen trek in. Rare dingen die hormonen...

Silsa spannend over twee weken de eerste echo. Wel heel vroeg hoor. Bij ons mag het niet eerder dan bij 8 weken, en dan allen op indicatie (mk). Maar hopelijk is alles goed en blijft deze nog zo'n 36 weken in je buik zitten!

Pookie tanden poetsen helpt inderdaad (alleen de achterste kiezen willen nog wel eens voor problemen zorgen). Als je misselijk bent kan je ook en kauwgompje of een pepermuntje nemen.

Anna hoe is het gegaan?

Nienkeeknein alvast gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!

12. Jolinde23

Jolinde23 Lid

5 feb 2011
    73
    0
    0
    Amsterdam
    Linda wat leuk, kunnen we samen in spanning zitten haha.
    3 weken duurt nog wel lang hoor pfff..

13. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    En jij mag nog wel eerst. Ik moet nog 2 dagen langer in spanning zitten... ;)

14. nienkeeknein

nienkeeknein Actief lid

6 jun 2008
    132
    0
    0
    verzorgende
    emmen
    hoi dames!

begin net zomaar te huilen!!! te dom voor woorden! miss ook omdat ik de afgelopen dagen niet fit was en me daarom niet lekker in mn velletje voel!! ook heb ik de heledag zin in n boterham met pindakaas!! en cola(heb de coca cola zero caffeine vrij opgehaald!!) dan mag ik wel regelmatig een glas dacht ik:p!

15. Jolinde23

Jolinde23 Lid

5 feb 2011
    73
    0
    0
    Amsterdam
    Haha ja dat is waar!

16. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik ben weer thuis, met een prachtige foto van een vruchtje mét kloppend hartje!!
    Wel werd de zwangerschapsduur geschat op 6w3d, terwijl ik zelf op 7w4d uitkom...
    In principe maakt dat in dit stadium natuurlijk nog niet heel veel uit, maar aangezien ik al anderhalve week met MvM meedoe, en met hun twee weken geleden al positief testte, móet ik gewoon verder zijn!

Op 3 maart heb ik de intake en de echte termijnecho. Ik ben benieuwd wat er dan uitkomt!

17. nienkeeknein

nienkeeknein Actief lid

6 jun 2008
    132
    0
    0
    verzorgende
    emmen
    anna nou wel raar dat je eigenberekening anders was maar goed!! t hartje klopt!!! fijn gevoel he?? nu de 12 weken echo afwachten!!
    blijft spannend!

18. Jolinde23

Jolinde23 Lid

5 feb 2011
    73
    0
    0
    Amsterdam
    Anna wat goed! Hartstikke fijn voor je meis!

19. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik ben ook echt heel blij, maar helemaal zorgeloos nog niet....
    Nou maak ik me weer druk om die week verschil die ze heeft gemeten...
    Mijn innestelingsbloeding is het enige dat ik zeker weet: die begon op 17 januari. (Ik ken mijn cyclus niet, omdat ik net gestopt was met de pil...)
    uitgaande van eerste dag laatste 'menstruatie' zou mijn eisprong gemiddeld op 11 januari geweest zijn. Dat klopt dus wel.
    Ik dacht de eisprong gevoeld te hebben op 6 januari, maar een cyste (klinkt enger dan het is: ik schrok me rot...) aan de rechterkant laat zien dat ik links iets anders heb gevoeld, haha!

Ik ga mijn banner even aanpassen naar 4 oktober (waar de vk in de cyclusberekening ook op uit komt): dan loop ik slechts 4 dagen achter.

Ja, je merkt het: ik probeer mezelf gerust te stellen!

20. Sunshine13

14 feb 2011
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ten eerste iedereen van harte gefeliciteerd!!!
    Ik las een paar dagen mee en zou ook graag mee willen schrijven.
    Ik zal me even kort voorstellen:
    Ben 29 jaar en moeder van een zoon (8) en een dochter (3) 2 weken geleden positief getest!
    Ik kom uit op uitgerekende datum 3 oktober 2011.
    We waren hier totaal niet op voorbereid, dat was een enorme shock!
    Ik heb namelijk 2 hele moeilijke zwangerschappen gehad, tussen beide kids 3 miskramen en ik bleek endometriose.
    Daarbij was de laatste keizersnede heel heftig met veel bloedverlies, transfusies en noem maar op.
    We hadden voor onszelf besloten, we hebben 2 gezonde heerlijke kinderen en het is klaar.
    We wilden namelijk geen risico meer lopen en dan ben je ondanks anticonceptie zwanger van de 3e...

Nu inmiddels vandaag bij de gyn geweest, hij heeft me gerust kunnen stellen.
    Echo gaf aan 7 weken en 1 dag. En het hartje was duidelijk zichtbaar.

Fijn om met moeders in spé te kunnen schrijven, die ook nog eens in de zelfde maand uitgerekend zijn!
    Spannend allemaal hoor.

Lieve groet,
    Sunshine

Deel Deze Pagina