Oktober 2011 uitgerekend!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fleurop, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princess01

Princess01 Niet meer actief

gefeliciteerd pookie!!! en gewoon lekker genieten van het vrij zijn. Zou graag met je willen ruilen... haha!!!

2. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi dames,

Ben er weer;):D
    Voelde me gisteren nog lichtelijk beroerd maar vandaag heb ik er weer zin in! Ik hoop dit voorlopig niet meer mee te hoeven maken. Was errug vervelend.

Wat hebben vele van jullie het allemaal goed uitgestippeld betreft verlof, goed hoor!!!!
    Ik ben momenteel thuis maar toen ik werkte ging ik 4 weken van te voren met verlof.

En ook vele meiden die kampen met bekkenklachten etc..
    gelukkig geen last van. Lijkt me vreselijk als je niet zo veel kunt doen en je rustig moet houden.

Pookie, gefeliciteerd met je cijfers!!!!!! En nu genieten!!

mumtobe, haha ik ken dat wel, de rotklusjes in de praktijk:D:D
    Als het bij ons rustig was dan vlogen de opdrachten om mijn oren hoor...maar met de meesten dingen was ik al klaar (ben echt een opruimgek;)) oproepen versturen en bevestigen vond ik nooit zo leuk haha

maaike, wel fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden! Zorg goed voor jezelf!

Nou, hier thuis is de babykamer af! JEAHH
    Ik ben er zo blij mee. Zal wel straks een foto maken en in mijn album plaatsten. Had ook een grappige buikfoto van vorige week...telkens als ik zo voor de muur sta dan komt onze dochter gezellig bij staan..ook met haar armpjes omhoog haha, zal die ook straks in mijn album plaatsen omdat mijn kop erop staat ;)

Okee, meisjes...ik ga er weer vandoor. Fijne dag iedereen!!!!

3. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hey dames,
    Ik moet nog werken tot verlof. Vakantie zit er niet in. De week die ik vorige week vrij had was mijn vakantie :). Dus heb nog wel even te gaan. Ik wil graag met 4 weken van te voren om verlof, maar m'n leidinggevende ziet dit anders. Die wil graag dat ik 6 weken van te voren ga (misschien ook wel nodig, werk in een supermarkt).

Nou zat ik ook eraan te denken om nog 2 weken vakantie op te nemen. Dan kan ik alsnog met 4 weken van te voren met verlof. Dus dan kan ik ook rond de 19e met verlof. Want dan hoef ik pas de 2e week van januari weer te beginnen. Dat leek me wel een lekker vooruit zicht. Heb toch nog genoeg vrije dagen.

@pookie, lekker dat je nu al vrij bent en geslaagd bent :). Geniet er maar van. Als het weer ook een beetje beter wordt kun je er lekker van genieten.

@nathalie, wel vervelend dat je nu al last hebt van harde buiken. Nu maar lekker rustig aan doen.

@maaike, wel lekker dat er nu extra controle is. Dan weet je zeker dat het goed komt.

@wherona, wel fijn dat je het eventueel kunt combineren met thuis werken

4. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Poookie wat een heerlijk gevoel dat je zeker weet dat je geslaagd bent gefeliciteerd. pff zou het niet kunnen hoor nu al thuis zitten ga ik me teveel vervelen ben echt iemand die niet stil jan zitten hahahaha maar begrijp het wel zou hetzelfde in jouw situatie hebben gedaan.

Waterlelie wat fijn dat je weer helemaal bent opgeknapt.

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Waterlelie, lekker dat je weer opgeknapt bent.

Poookie, gefeliciteerd!

Hier 6 weken van tevoren met verlof. Half september. Ben iets terug gegaan in uren ivm rug en bekkenklachten dus dan is het verplicht 6 weken voor uitgerekende datum. Heb begin van het jaar zoveel overuren. Gemaakt dat ik op vakantie kon van deze uren en nemen 5 weken verlof mee naar volgend jaar om mijn verlof mee te verlengen.

6. Princess01

ik ga 6 weken van te voren met verlof, en plak er 2 weken vakantie achter zodat ik in januari pas weer begin. Ook heb ik nog 3 weken vakantie voor mijn verlof.

7. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik ga 5 weken van te voren met verlof (haha, gulden middenweg) en plak er (als het mag van de baas) nog een of twee weken vakantie achteraan.

8. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Hoi allemaal,

juist mijn fluo-oranje suikerdrankje gedronken voor de suikertest, bah! Doen ze dit in NL ook standaard tussen 26-28w ?
    Uurtje na dit flesje moet ik bloed laten trekken om zw.diabetes uit te sluiten of te ontdekken.
    Prutske geniet wel van die plotse suikeropstoot denk ik, is ineens nog hyperactiever als tevoren :D

Warm dat het hier is, pfff!! Mijn kamer ligt dan nog aan de zonnekant ook... :(

Hier is er een ander systeem van bevallingsrust, ik weet nog helemaal niet hoe ik het ga regelen, ben ook al thuis vanaf 12w, dus heb maar recht op het minimum na de bevalling. Ik ga nog wel borstvoedings of ouderschapsverlof nemen denk ik, kblijf zeker toch thuis tot begin volgend jaar!

@mum to be: nu al harde buiken? moet jij niet rustiger aan doen of stoppen met werken? lijkt me al zo vroeg!

@poookie: proficiat hoor! en ook al voorweeën? pff!

@maaikev76: doe maar lekker rustig aan! groeiecho's zijn natuurlijk maar een schatting hé; goed dat je extra controle krijgt! je beebje eens extra zien is altijd leuk hé! ;)

@elisabethbas: super dat je nog goed vooruit kan! ik vind het ook opvallend hoe de meesten van ons toch wat sukkelen met de zwangerschap (bekken, harde buiken, voorweeën, ...)! Aan de vermoeidheid ontkom jij ook niet precies :)

@waterlelie81: hopelijk ben je er snel terug volledig bovenop! In mijn nieuwsbrief van Kind en Gezin (België dus), stond in week 25: Ziekjes?
    Heb je last van diarree, van een bacteriële of een virale infectie (bv. griep), dan kan dit nu voor extra problemen zorgen. Door je zwangerschap worden je reserves namelijk sneller aangesproken dan anders.

Ik dacht onmiddellijk aan jou :D En geweldig dat het kamertje af is! Hoe kan ik je album bekijken? Ik krijg steeds een foutmelding, moet je eerst 'vriend' worden misschien?
    Mijn dochter komt bij de buikfoto's ook steeds erbij staan, erg grappig! Handjes op de buik houden, kusje geven (ze kan er nét niet aan) :D

9. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Bedankt dames voor de felicitaties!!! :D

@ Wherona nee ik vind het ook niet wat hoor, het thuiszitten. Maar aangenomen word ik nu nergens meer, en qua bekkenpijn en voorweeën mag ik me ook niet te druk maken... Vreselijk...

10. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    wordt je inderdaad wel erg lastig gemaakt zo, wat doe je dan om de dag door te komen als ik vragen mag? en hoe voelt een voorwee aan :)

11. Princess01

Ben net bij de dokter geweest i.v.m de pijn van mijn ribben. Omdat mijn buik groeit en er dus meer spanning op de spieren staat zijn mijn spieren verrekt en door de druk mijn ribben gekneusd. Dokter laat me een zalfje ervoor kopen zodat de pijn minder zal worden. Ikke blij dat er wel wat gedaan kan worden.

Kom ik thuis en lees ik de bijsluiter, mag ik het helemaal niet gebruiken nu ik zwanger ben. Gelukkig dat ik de bijsluiter toch even gelezen heb. Bel ik de dokter om dit te melden en te vragen wat ik wel kan doen... NIKS!!! Dat was het antwoord, moet maar even naar de winkel gaan om te kijken of er iets homepatisch is wat ik wel mag smeren.

Wat moet ik daar nu weer mee. Weet iemand misschien iets wat ik wel kan gebruiken voor spieren en kneuzingen?

12. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    het enige wat ik van spierzalf mag gebruiken (nek en rugspieren zitten steeds vast), is Traumeel gel. Ik heb eens gegoogled en dat bestaat ook in NL ;) .
    Succes ermee!!

13. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    @princess,ik had toen ik pas zwanger was ook mijn ribben gekneusd
    en liep hiervoor bij mijn fysio.
    Zij raadde mij toen van VSM de Arniflor gelei aan.
    Is homeopatisch en voor kneuzingen en verstuikingen geschikt.
    Moet je 2 of 3 x per dag op de plekken inmasseren.
    Heeft mij toen goed geholpen.
    Hier even een link:
    Vsm Arniflor Gelei - De echte 24-uurs drogist

14. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    boerderijmama en mumtobe, heb jullie toegevoegd :)

15. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    ooooh!!! ik heb net een shirtje besteld met DE naam van de beeb erop en een cool plaatje erbij!!! Ook een bijpassend mutsje met daarop gedrukt: Papa's kanjer! :D :D :D
    Vanmiddag ook nog een winterjasje gekocht van Noppies met een bijpassend mutsje...ooooh daar gaat mijn saldo! :D

Verder alles oke hier, aan het genieten van t mooie weer!
    Lees wel steeds bij hoor ;)

16. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Heb me aangemeld voor een snel-cursus bevallen. Drie lessen van twee uur samen met mijn man en ze komt hier thuis. Aangeraden door de verloskundige, omdat wij graag wat praktische info willen hebben ter voorbereiding. Moeten nog wel een startdatum afspreken. Ben heel benieuwd!

17. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Leuk prutsje! Hier kwam vandaag de badcape met naam binnen! Mijn vriend vond hem echt schattig en meisjesachtig. Hij vindt het ook super leuk om nu meidenspullen te shoppen. Denk dat hij zich beseft dat er echt geen piemeltje meer aan komt haha.

Waterlelie, kamertje ziet er heel erg leuk uit!

Elisabethbas, heb je die cursus via internet gevonden? Lijkt me leuk om even te lezen.

Hier vandaag erg druk geweest met hooien. Baaltjes moesten vandaag van het land van schoonouders. Ivm rug heb ik voor het eerst tractor gereden haha. We hadden er in ieder geval lekker weer bij.

Zaterdag de verhuisdozen naar zolder brengen, dan is de babykamer helemaal leeg en kunnen wij ook wat gaan doen. 10 augustus komen de meubeltjes pas dus we hebben nog even de tijd gelukkig.

18. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Princes naja wat een rare dokter, neem aan dat ie weet dat je zwanger bent waarom geeft ie dat tis inderdaad dat je de bijsluiter leest.

@Prutsje hahaha leuk he al die kleine kleertjes

@elisabetbas ow dat is handig en ook lekker thuis ideaal

19. Princess01

Dank jullie voor de tips, ga vanmiddag maar even die creme van vsm kopen. Hopen dat het verlichting brengt.

Prutsje, wat ontzettend gaaf, waar heb je dat gedaan?

Boerdeijmama, hoe is het met je? hou je het allemaal nog een beetje vol?

Elisabethbas, een snel cursus. handig... en samen met je vriend. Ik doe een zwangerfitcursus en er is 1 partneravond maar mijn vriend kan echt niet mee vanwege werk.

Verder voor iedereen een hele fijne dag toegewenst.

20. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    prutsje, lief zijn die kleine kleertjes hè :D mijn saldo is ook helemaal naar beneden gerold, maarja nu ben ik dan wel klaar...

daantje, dus jij hebt hard gewerkt haha! En in een tractor...wat stoer!!!! Staan trouwens nu nieuwe foto's op van het kamertje..oa vd commode.

elisabethbas, dat doen jullie goed! Lekker met zn tweeën, heel intiem!
    Had ik de vorige ook moeten doen.

Nou, het weer ziet er dreigend uit maar volgens buienradar gaat het niet regen...dus we fietsen zo dadelijk naar de kinderboerderij...
    Tot laters

Deel Deze Pagina