Vind het ook heerlijk om iedere keer maar weer die kleine te voelen hij schopt nu nog naar beneden en mijn navel is een grote valkuil geworden . Wij hebben ook via marktplaats een Stokke xplory gekocht voor 250,00 voor onderstel, zitje, voetenzak en tas de reiswieg heb ik van mijn schoonzusje gekregen die ook een stokke had. Ik heb zowieso erg veel van haar gekregen dus scheelt enorm in de aanschaf. Wel hebben we de babykamer nieuw gekocht (vonden we wel speciaal) maar was ook niet zo heel erg duur voor een ledikantje, comode, wandrek, en kast zijn we 1300,00 kwijt. Hebben jullie het nou ook steeds sneller warm? ik was altijd wel een koukleun en sliep altijd met deken of het nou 30 graden was of niet maar momenteel heb ik het steeds zo warm dat ik zonder dekens slaap. Bij ons staan de meubeltjes nog niet echt op zijn plaats maar zodra dat gebeurt is zal ik zeker wat foto's plaatsen
Ja warrum! Hier ook hoor. Normaal ben ik ook een enorme koukleum en nu loop ik in t-shirtjes waar ik normaal zeker een vest of jas overheen zou trekken. @ schoppen, is het vreemd als ik nog nooit geschop boven mijn navel heb gevoeld? Alleen onderin mijn buik voel ik haar. Misschien omdat ze nog steeds in stuit ligt?
Hier ook al veel beweging van binnenuit maar heb helaas nog niks aan de buitenkant kunnen ontdekken. Merk wel dat ze net als mijn dochtertje veel de hik heeft. En de trappen gaan hier meestal ook naar onderen. Aan de babykamer hebben we nog niks gedaan,komt ook omdat ze eerst een tijdje bij ons op de kamer komt. Heb van de week wel een commode bij ons op de kamer gezet en al deels ingericht met spulletjes/kleertjes die we nog van ons dochtertje hadden. Het wassen van de kleertjes doe ik wel als ik verlof heb. Ik heb sinds mei weer werk als oproepkracht met een contract tot 01 oktober maar neem officieel mijn verlof 5 weken van te voren. Al zullen ze me vanaf 01 September al niet meer veel op roepen. Hopelijk mag ik dan 01 januari weer aan de slag maar dan met vaste uren. Nu met het mooie weer heb ik er weer een ander ongemak bij. Had al een hele tijd een branderig gevoel en zag gister avond onder de douche dat ik 2 grote smetvlekken onder mijn borsten heb. Normaal gesproken draag ik beugelbeha's maar in de meegroeibeha's van de Hema zit geen beugel. Ze hangen nu echt op mijn buik,vind het niet gek dat het daar gaat zweten. Nu maar ingesmeerd met zalf en hopen dat het snel wegtrekt. Hopelijk blijft het vandaag zulk mooi weer. Straks een bruiloft van de broer/schoonzus van mijn man. Dus al vroeg uit bed,zo naar de kapper en vanmiddag dan de bruiloft. Word een intiem feest met diner in een strand annex loungetent hier in de buurt. Een heerlijk zonnetje kunnen we dan wel gebruiken. Dames die moeten werken,werk ze vandaag en voor de rest een fijne dag allemaal !!
Hey dames Heel ontroerend babyboom!! ik had het al eens eerder gezegt maar ik ben zo blij dat alles goed gaat en dat we 'gewoon' zwanger zijn geworden en niet zoals bij veel stellen bij babyboom in de medische molen moest!!! Miskraam echt verschrikkelijk voor hun ze willen zo graag en dan gaat het toch weer mis!! Maar vind persoonlijk ook "dom" om een kamer klaar te maken terwijl je nog niet eens zwanger bent.... want je maakt het je zelf dan wel erg moeilijk (maar dat is mijn idee hoor) Heb zelf ook een miskraam gehad met 12 weken en had al veel kaartjes gekregen van gefeliciteerd toen ik thuis kwam heb ik eerst al die kaartjes in de papierbak gedaan ik vond het verschrikkelijk om na te kijken!! Zaterdag gaat mijn man het laminaat leggen op de kamer van onze tweede dochter en dan kan ik gaan inrichten!!!! en dan kan ik de babykamer verder klaar maken!!! Moet nog 1 baan behang er op doen en dan alles even weer witten (sauzen) en dan weer leuk inrichten kan me nog steeds niet voorstellen dat het al bijna over 12 weken zover is............ en loop 2 weken voor dus hopelijk 10 weken maar dat zal wel niet
Karine, jeetje jij al de pretecho....wow!!!!! Heel veel plezier met gluren!!!! Het is echt heel erg spannend hoor als je je kindje zo voor het eerst ziet in 3/4d. Laat ons weten hoe het geweest is!!!! wendy, fijne dag vandaag! Is indd mooi weer. Probeer te genieten van de gezellige momenten!!! mam05, jeujjjj...dit weekend kan je het kamertje al inrichten!!!! Vinden jullie nou ook (en vooral voor de dames die voor de 2e of 3e keer zwanger zijn..) dat het rete snel gaat allemaal! Ik weet nog dat ik bij Emma echt de weken moest aftellen maar nu vliegen ze voorbij!!! Ik denk ook doordat ik meer afleiding heb en een betere basis heb. (vorige keer gingen we nog op huizenjacht etc...) Nu dus meer rust in de tent @schoppen, jaja dat doet onze kleine maar al te graag. Ondanks dat mijn placenta voor ligt voel ik haar echt duidelijk en ook voornamelijk onderin....ik voel vaak een harde bol rechtsbovenin, wat dat zou kunnen zijn...??? Hoofdje misschien? Ik ga maar eens wat doen hier in huis! Volgende week woensdagochtend vliegen we al...moet nog een hoop wasjes draaien.... Tot laters
@Daantje denk niet dat het vreemd is dat je het kindje alleen onderaan voelt schoppen als het nog in een stuit ligt komt vanzelf wel goed hoor @Wendy veel plezier vandaag met de bruiloft @Waterlelie het is mijn 1e kindje maar ik vindt dat de tijd ook onwijs snel gaat hoor voor je het weet is het alweer zover. En lekker hoor volgende week met vakantie waar ga je naartoe? @mama05 jeetje nog maar 12 weken gaat snel
@ Babyboom: ik heb nog niet gekeken, ga straks even terugkijken, was gister op visite bij m'n schoonzussie. @ Karine heel veel plezier met de pretecho! Ik ben maandag aan de beurt, kan niet wachten @ Waterlelie ik vind ook dat het snel gaat, ondanks dat het mijn eerste kindje is. Kan me de dag van de test nog herinneren als de dag van gister @ mama05 nog 12 weken, ik nog 13 weken! Wat gaat het snel zeg... Klinkt nog zo kort hihi. En ik wil nog zoveel doen! Soms ben ik weleens bang dat we het kamertje niet op tijd af krijgen, maar dat is onzin want de meubeltjes staan al, verf zit al op de muren. Gordijntjes moeten nog afgemaakt en opgehangen worden, en er moet nog wat beddengoed gekocht worden. Mijn moeder is bezig met de wieg bekleden, maar als dat niet op tijd af komt is het geen ramp want we hebben ook een "gewoon" ledikantje. Hier in Overijssel weer heftige zaken in Enschede. De nieuwbouw van het stadion van Fc Twente is ingestort... Ik als Fc Twente fan volg dit op de voet via twitter enzo... Heftige foto's allemaal, en veel verschillende berichten. Er zijn berichten dat er 2 doden zouden zijn gevallen, maar nog niet bevestigd... Pfff...
@ waterlelie: dat zal inderdaad wel het hoofdje zijn, ik voel dat ook vaak erg duidelijk zitten maar ons prutske zwemt echt rond en rond, dus het verschilt telkens van plaats. Normaal slaapt het kindje nog het merendeel van de dag, maar dit beebje toch niet hoor! Het geniet er echt van dat ik moet liggen om dan zelf echt héél actief te zijn! Elke ochtend krijg ik een CTG en het is altijd zoeken om het hartje te vinden en te kunnen registreren, want het kindje duwt/stampt erg hard tegen die 'schijven' en als die niet wijken, kruipt altijd hij/zij zelf weg en begint aan de andere kant te stampen! De beweging wordt ook geregistreerd en dat zijn volledige zwarte blokken ipv streepjes ! @kinderwagen: wij hebben ook mura 4 tango red, SUPER wagen! ik wil er gewoon nog een duowagen bij ! @hannes: ik mag uit het bed om naar het toilet te gaan en 2/3 x per week (even) te douchen. Voor de rest: blijven liggen dus. Waarmee ik mij bezig houd: 3x per dag eten (zorgt echt voor structuur!), CTG smorgens, lezen, internetten, tv-kijken. Ik ben momenteel aan Harry Potter nr 5 bezig; dat zijn dikke boeken dus een goeie bezigheid. Daarna begin ik aan de Twilight-serie ofzo... Iemand tips voor een goed boek? Ik ga mezelf ook leren haken denk ik, dan kan ik misschien een mutsje haken voor prutske
Hello lady's, Moet ff mn verhaal kwijt hoor.... Vanochtend bij de vlos geweest, nu liep ik steeds al 2 weken voor op de groei, nu 4!!!!! A.s. dinsdag heeft ze een groeiecho voor me gepland, maak me nu wel een beetje zorgen hoor! Ook de suiker was iets hoger dan normaal, nl 7.0 ze wil hem onder de 6 hebben. Nu moet ik dus dinsdag Nuchter komen en dan prikt ze hem weer, spannend dus. Bloeddruk was wel goed 125/55. Wel was ik 4kg aangekomen in 4wkn Het vervelende is dat vriendlief in het buitenland zit, heb hem net al ff gebeld en ff lekker gejankt, nu ben ik weer rustig. Zo een late dienst, dus ff wat afleiding. Sorry voor mn ego berichtje, maar moest et even kwijt. groetjes
boerderijmama, ik heb echt bewondering voor je!!!! Is niet niks zo weken lang liggen...en dan niet eens in je eigen omgeving. Ik denk dat je kindje een bokser wordt poookie, ja dat heb ik gelezen. je zou daar maar zijn zeg! Tuurlijk krijg jij het kamertje af Gewoon eff de nestdrang opvoeren haha
sandra, misschien toch je suiker te hoog en anders is het wel een flinke baby. gelukkig word je goed in de gaten gehouden! werkse voor straks.
@ Sandra: misschien vinden ze inderdaad toch een verhoogde kans op zwangerschapssuiker dan? Heb jij ook een test moeten doen door een oranje drankje te drinken en dan een uurtje later bloed te prikken? ("glucose challenge test" geloof ik) Hiervoor moet je niet nuchter zijn, deze wordt standaard gedaan in Vlaanderen tussen 26-28w! Ik zou het nu niet erg vinden dat mijn kindje zou voorstaan in groei, als het dan vroeger komt, is het gewicht zeker goed. 4 weken is natuurlijk wel veel, ga je dan je termijn kunnen uitdoen en natuurlijk kunnen bevallen? Als het zo'n grote 'brok' is, moet je misschien met een keizersnede bevallen? Ik zou dat allemaal al vragen als je volgende week terug mag voor een echo!! Ik zou al je vragen ook opschrijven, anders vergeet je misschien de helft (zoals bij mij al iedere keer ) ! @waterlelie: tja, er zit niks anders op hé ben héél benieuwd wat de gyns morgen gaan beslissen, ik hoop een klein beetje dat ik toch nog éven naar huis ga mogen om samen met mijn mama de kleertjes van de dochter te sorteren, wat er nog kan gebruikt worden (uniseks)... Dat voorbereiden wil je eigenlijk gewoon zelf doen hé... het kamertje klaarmaken, m/c van de zolder halen, wiegbekleding uitwassen en klaarzetten, ... dat kan ik allemaal zelf niet en vind ik wel héél erg.
@Sandra wat vervelend meid kan me voorstellen dat je je daar toch wel zorgen over gaat maken. Gewoon alles vragen en je goed laten uitleggen. @Poookie ik had het gelezen van FC Twente stadion vreselijk zeg zoiets verwacht je toch ook niet echt in Nederland maar las dat het een fout zou zijn in de constructie pffff.... dure fout. pfff heb geen zin meer om te werken maar ja nog 2 uurtjes en dan lekker weekend.
Hey dames, @ Sandra, wel vervelend maar hopen dat het volgende week beter lijkt. @boerderijmama, mooi dat je je nog een beetje kunt vermaken met harry potter boeken. Je kunt ook bijna niet anders. Maar er wordt goed voor je gezorgt. Alleen heel vervelend dat de gyn zo onduidelijk is. @Pookie, Heb het zelfde. Is ook mijn eerste maar de weken vliegen hier om. Ik vind het nu al snel gaan, maar ben er wel volop van aan het genieten. Wat betreft de kleine. Die van mij schopt ook vaak beneden of aan de zijkant. Zo was het vandaag super actief. Het begon vanochtend gelijk al toen ik net wakker was. Wel ontzettend leuk. @kinderwagen, we hebben de Mura 4 in het zwart 2e hands, compleet met voetenzak voor 350,-. De bak is nog nieuw en niet gebruikt. @kinderkamer, deze is al helemaal klaar. Moet alleen nog wat kleine dingen zoals aankleedkussen, en aankleding op de wandplank en kleertjes. Zal de foto's even in m'n album zetten. Heb even de lijst aangepast. Sta er nu ook tussen en de dag dat ik weer voor controle mag. Echo 7 juli: Karine (pretecho) 11 juli: Poookie (pretecho) 12 juli: Waterlelie81 (pretecho) 22 juli: Daantje2011 (pretecho) en Elisabethbas (pretecho) 23 juli: princess01 (pretecho) en Mumtobe (pretecho) 28 juli: mama05 (groei echo 2 aug: Prutsje (pretecho) 3 aug: mama0509 (groei echo) 5 aug: wendyw80 18 aug: waterlelie81 (placenta check) Bezoek aan VK of gyn 12 juli: Elisabethbas 14 juli: linda0509, wendyw80 18 juli: Wherona, Dolfijnjes 19 juli: Daanquinty 25 juli: Karine 27 juli: Mumtobe 28 juli: Daantje2011 1 aug: waterlelie81 4 aug: Prutsje Uitgerekend 1 oktober 2011: Mama05 (geheim), Lizzy29 (meisje) 2 oktober 2011: Elisabethbas (jongen) 3 oktober 2011: sunshine13 5 oktober 2011: sandra2 (verrassing) 7 oktober 2011: suusje1979 (jongen) 8 oktober 2011: Poookie (jongen) 9 oktober 2011: wapje (meisje), prutsje (geheim), Linda0509 (verrassing) 10 oktober 2011: boerderijmama (verrassing) 11 oktober 2011: Maaikev76 (jongen) 12 oktober 2011: natalie78 (jongen), slurpieburpie 14 oktober 2011: wendyw80 (meisje), muts76 (verrassing) 17 oktober 2011: Princess01 (meisje) 18 oktober 2011: Daanquinty (jongen) Dolfijnjes (meisje) 19 oktober 2011: zonnetje (meisje) 20 oktober 2011: Lindada (meisje), daaniejj (meisje) 22 oktober 2011: hannes (jongen) 24 oktober 2011: mumtobe21 (geheim), wherona (jongen) 25 oktober 2011: Waterlelie81 (meisje) 26 oktober 2011: Karine (jongen) 1 november 2011: Daantje2011 (meisje) Extra info Poookie - 21 jaar - Overijssel Daaniejj - 23 jaar - Rotterdam mumtobe21 - 23 jaar - Noord-Brabant Sandra2 - 24 jaar - Overijssel Princess01 - 26 jaar - Overijssel Linda0509 - 28 jaar - Den Bosch Daantje2011 - 28 jaar - Noord-Holland Lindada - 29 jaar - Omgeving Breda daanquinty - 29 jaar - Zoetermeer Wendyw80 - 30 jaar - Sint Maartensdijk Waterlelie81 - 30 jaar - Amsterdam Karine - 31 jaar - Lelystad Suusje1979 - 31 jaar - Ede Wapje - 32 jaar - Bergen op zoom Hannes - 32 jaar - Cuijk Elisabethbas - 32 jaar - Hilversum Prutsje - 32 jaar - Terneuzen Natalie78 - 32 jaar - Goes mama05 - 33 jaar - Overijssel Maaikev76 - Haarlem Muts76 - 34 jaar - Amsterdam boerderijmama - 27jaar - België (nabij Turnhout) Wherona - 30 jaar - Zandvoort Dolfijnjes - 23 jaar - Friesland Meisjes: 10 Jongens: 9 Verrassingen: 4 Geheimpjes: 3 Onbekend: 2
Ik zie net dat mijn afsoraken bij de vk er niet meer bij staan! Morgen heb ik weer controle en volgende week woensdag pretecho in 3d/ Reageer niet zo vaak omdat ik weer erg misselijk ben vooral s'avonds na t eten de vk had mij al geadviseerd de warme maaltijd voor iets anders te vervangen wilde daar eerst niet van weten omdat ik bang ben dat de beeb wat te kort komt maar als ik steeds moet overgeven schiet ook niet op dus vanavons maar boterhammen gegeten en wat droge crackers. Morgen mijn kleine manneke voor t eerst op schoolreisje! Ondertussen kan ik de blije doos bij prenatal ophalen
Ook ik lees zeker nog mee maar door de lange reistijd tegenwoordig en de heerlijke vertragingen bij de ns ben ik de laatste weken niet zoveel meer achter de pc te vinden s'avonds vandaag ook weer twee uur over gedaan om thuis te komen. Ik ga dit weekend uitgebreider reageren. Ik zag wel.in de lijst dat er mama0509 staat op 3 augustus met groeiecho maar dat ben ik denk ik hahahaha voor de meiden die weekend hebben alvast een fijn weekend en voor de anderen werk ze komende dagen.
Hey meiden... Goedemorgen!!! Ik kwam even melden dat gisteren met de pretecho alles helemaal goed was!! Hij liet zich best goed bekijken. We hebben enorm gelachen, omdat hij werkelijk alle ledematen voor zijn gezicht had gedaan SUPER!!! Ons kindje heeft ook gewoon al 0.6 cm haar!!! Tof he?!! (Ryano had ook veel haar bij de geboorte ) Verder ook alles goed met iedereen hier??? Het wordt een mooie dag vandaag... Dus als je kunt genieten... DOEN!!! Fijne dag allemaal!! X
wat leuk karine hoop dat die van mij zich straks ook goed laat bekijken. Ik ga straks naar babypark effe lekker shoppen kijken of mijn portomonee het ook leuk gaat vinden hahahah Fijne dag allemaal