Oktober 2011 uitgerekend!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fleurop, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy3010

Wendy3010 Lid

19 jun 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Amersfoort
    @Sandra fijn dat je je wat meer gerust gesteld voelt.
    Bij mij ook hele zwangerschap nergens last van tot aan 5 weken terug. Ontdekten toen zw.suiker. Nu sinds van de week ook pillen tegen hoge bloeddruk.

@Prutsje merk er niet veel van. Alleen als het wat hoger is ga ik me vermoeid voelen en gapen. En als het te laag wordt word ik ligt in mijn hoofd, ga ik zweten en wordt een beetje trillerig. Maar als ik dan iets van suiker eet gaat het na een tijdje weer beter.

@Boerderijmama balen dat je al zo lang plat moet liggen. Zou wel lekker zijn als je af en toe naar buiten kan. Maar nog fijner is als je over 2 weken weer naar huis mag. Ben hier een trappelzak aan het breien. Heb ik uit Knippie nr. 6 januari 2010. Maar staat ook in het boekje van Phildar (is een merk breiwol. Als het lukt dan zal ik zo een foto ervan plaatsen.

Heb hier nog geen naam of kaartje uitgezocht. Voor op de babykamer wil ik een leuke schildering op de muur maken.

2. Wendy3010

Wendy3010 Lid

19 jun 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Amersfoort
    Hier foto 1 als het goed is.

3. Wendy3010

Wendy3010 Lid

19 jun 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Amersfoort
    ... en hier foto 2.

4. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @wendy, Wat een mooie trappelzak. Heb deze wel eens vaker ergens zien staan. Daar ben je ook nog wel even mee bezig denk ik.
    Nou heel veel suc6

@geboortekaartje, Heb er nog geen een uitgezocht maar ook nog niet echt mee bezig geweest.

@ de baby kamer is hier bijna helemaal klaar. Foto's heb ik in m'n album staan.

Voor de rest alles prima hier.

5. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook weer eens een berichtje van mij. Ik heb alles wel bijgelezen maar er was teveel om overal op te reageren. Ik heb een beetje een vervelende week achter de rug....incident op mijn werk met een heel giftige stof (kwik). Ik ben heel erg overstuur naar huis gegaan en ben nog steeds heel erg bang dat het een schadelijk effect zal hebben op ons kindje. Ik kan er op internet heel weinig over vinden, en mijn huisarts wist er te weinig vanaf om me goed te kunnen adviseren. Ik ga de VK ook nog wel bellen en heb een email gestuurd naar de GGD, ik hoop dat ik gewoon een beetje gerust gesteld kan worden. Iedereen zegt wel dat het heus mee zal vallen maar ik wil het van een expert horen, anders blijf ik erover piekeren.
    Ik was vanochtend ook helemaal bang omdat ik gisteravond niet zo veel voelde bewegen, en vanochtend ook niet, terwijl dat juist de momenten zijn dat er veel gebeurt in mijn buik. Gelukkig kwam het na een tijdje wel weer en is het de rest van de dag best actief geweest, dus wat dat betreft kan ik weer even opgelucht ademhalen.

Ik kreeg net van de verzekering al het kraampakket binnen, pfff wat vroeg al! Natuurlijk wel fijn om in huis te hebben maar ik word wel naar van al die dingen die erin zitten, brrrr.

Sorry dat ik verder niet echt op anderen reageer, zal ik binnenkort wel weer doen. Ik hoop dat het verder goed met iedereen gaat!

6. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi even off topic maar zijn er dames die nog AH dierenplaatjes dubbel of over hebben??? Ik moet er namelijk nog 3 hebben ( 64, 108 en 197). :) Als jullie willen ruilen heb ik er genoeg van thuis liggen...:)

7. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    @karine, waterlelie: gelukkig heb ik vanuit mijn kamer ook zicht op allemaal bomen, maar echt even buiten zal toch deugd doen :) vanavond komt t ventje :D

@waterlelie: als ze uit zichzelf wakker wordt, zal ze toch wel uitgeslapen zijn? vreemd dat ze dan chagrijnig is? ik weet niet goed wat je anders zou kunnen doen? misschien als je ze gaat halen, een leuk voorstel doen "nu gaan we samen stukje fruit eten" ofzo? mijn dochter vergeet dan dikwijls dat ze slechtgezind is ;)

@wendy 3010: nog geen naam gezocht?!? dat jij je kan inhouden! ;) dat vind ik de leukste bezigheid, ik heb mijn man bestookt met namen tot we er zeker van waren!! (en nu nog soms :p)
    Die trappelzak is trouwens SUPERmooi, ik kan helaas niet zo goed breien, dat gaat echt niet vooruit... :) maar het lijken me rechte stukken aaneen te knopen langs de zijkant?
    ik ga het toch onthouden, die knippie kan ik door mijn mama in de bib laten halen! welke wol gebruik jij? iets erg zacht zou ik dan willen....

@muts76: oei, je zal wel ongerust zijn! ik zou ook pas gerustgesteld zijn als een deskundige mij kan geruststellen! vraag maar advies aan je gyn ofzo!

Wanneer tellen jullie eigenlijk dat je 6 maanden bent? Ik dacht altijd dat dit op 28w was (begin derde trimester, bij mij 18 juli), maar gister zei mijn gyn: 10okt uitgerekend, dus 10 juli is zes maand.
    Dus da's morgen :D ! Op deze site ga ik ook dikwijls kijken hoe ver ik ben, hoeveel dagen nog, ... :

8. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    waterlelie 197 heb ik voor je hoor mn ma heb r ook nog zal morgen ff kijken of ze de andere nrs heeft! stuur ff een pb met je adres

muts das vervelend hoop dat t allemaal goed gaat!

9. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Wendy, wat een super leuke trappelzak!

Nog meer meiden die nog steeds elke dag vroeg wakker zijn? Dacht dat het beter ging, maar helaas weer elke ochtend half 5 wakker...

Merk dat mijn buik opeens echt heel erg begint te groeien, helemaal leuk! Verder niet veel nieuws, lekker aan het genieten van het trappelende meisje, gedichtje voor geboortekaartje geschreven en wachten op de babykamer die er over 4 weken zal zijn.

10. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Daantje: ik heb het gelukkig niet meer, dat vroege wakker worden. Ik had er heel erg last van in het begin, werd ik elke keer om 5.30 wakker en kon ik daarna niet meer slapen. Echt heel irritant, ik hoop dat je snel weer lekker uit kan slapen.

Wat namen, geboortekaartjes en babykamer betreft zijn we niet zo snel. We hebben wel een meisjesnaam maar jongensnaam lukt nog steeds niet. Er zijn een paar namen die we wel leuk vinden maar geen een waarvan we allebei echt hebben "dat is hem!". Ik hoop maar dat dat nog komt, of dat het een meisje is ;)
    We hebben wel al een bedje staan, verder hebben we daar een inbouwkast en hebben we eigenlijk alleen nog een commode nodig. Die probeer ik via marktplaats te kopen (want we willen een ouderwetse) maar dat valt nog niet mee. Vorige week zouden we er een op gaan halen bij mensen maar die reageerden opeens helemaal niet meer, zullen wel een hoger bod hebben gehad ofzo. Maar ja, dan kun je dat toch wel gewoon laten weten, beetje flauw zo.

11. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    Zijn er trouwens nog meer dames die zich niet helemaal fit voelen of ben ik de enigste :) s'middags ben ik snel moe en ga dan met zoon lief even n uurtje liggen. Ook veel last van mn maag voel de beeb ook goed tegen de rechtse kant van mn ribben trappen!

12. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    He wapje,

Hier ook niet fit! Slaap momenteel ook weer veel en ben eigenlijk ook een beetje chagerijnig. Geen idee waarom ik dat opeens heb. Heb ook echt wel goede en gezellige dagen, maar ook op die dagen moet ik 's middags even een uurtje liggen.

13. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Dames klinkt erg bekent! Ik slaap ook erg slecht, draaien draaien en nog eens draaien!!!
    Als ik vrij ben ga ik ook vaak s'middags ffies een half uurtje liggen, knap ik echt weer van op.
    Gister was ik in de tuin, en dat bukken, vreselijk!!!!! Uiteindelijk heeft vriendlief het overgenomen. Ik baal er echt van dat ik zulke dingen niet meer kan...vind het nl erg leuk en wil Bas niet overal mee opzadelen.

14. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Goedemiddag!!

@boederijmama veel sterkte! ik hoop dat je inmiddels al weer even lekker buiten hebt kunnen zijn en dat je inderdaad over 2 weekjes naar huis mag we duimen voor je!
    @wendy3110 wat een gave trappelzak!! ik ben niet zo creatief aangelegd helaas
    @muts76 jeetje wat heftig zeg! ik hoop dat je snel gerustgesteld kunt worden, kan me zo voorstellen dat je je zorgen maakt.

@wapje, daantje2011 en sandra2 wat vervelend dat jullie je niet lekker voelen... hopelijk kunnen jullie snel weer wat uurtjes extra slaap pakken en voel je je weer wat fitter. Ik heb van vriendinnen wel eens gehoord dat zij pas in deze periode begonnen met het innemen van de bekende zwangerschaps vitamine pilletjes en dat ze daar heel erg baat bij hadden.. wie weet helpt zoiets ook voor jullie??

Ik mag gelukkig niet klagen ik voel me goed alleen gaat de buik wel een beetje in de weg zitten nu met name met bukken enzo schoenen aandoen moet ik al iets meer tijd voor nemen en poetsen ook hahaha

Mannetje heeft de babykamer helemaal opgeknapt nu nog een kwestie van poetsen en over 3 weken komen de spulletjes. Ik ben benieuwd.

Ik had nog een ander vraagje heeft iemand ervaring met de Lodger Wrapper en Shelter?? Ik ben heel benieuwd... ze lijken mij heel fijn maar een mening van een ervaringsdeskundige is nooit verkeerd.

Ik ga nog ff genieten van het mooie weer en daarna maar weer eens terug naar de huishoudelijke taken van vandaag. Fijne dag allemaal!

15. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Hallo meiden,

ik spring er hier weer in hoor.. heb het ff niet bij kunnen houden afgelopen dagen.
    wel gelezen maar aan reageren steeds niet toegekomen!

Morgen alweer 25 weken :O schrik elke keer weer dat het zo snel gaat.

afgelopen weekend het hele weekend baby-gesnuffeld en geknuffeld.. 6 dagen, 1,5e week en 9 weken oud! erg lief en klein weer :D

ik voel me op zich prima, maar kan ook ontzettend moe zijn..
    slaap sávonds niet eerder als 0.00 uur, eerder kom ik gewoon niet in slaap en s'morgens wel weer rond 7 uur op steeds en ik ben iemand die toch echt wel 8 uur slaap nodig heeft.
    overdag slapen of naar bed dat kan ik niet.

@ Linda: Heb zelf geen ervaring met lodger, maar heb begrepen dat degene die je over je schouder kan hangen als draagdoek niet fijn is omdat het gewicht van je kindje op 1 schouder hangt.

verder weet ik het ff niet, het was vannacht 03.00 uur eer ik ging slapen (hadden een feestje) en mijn meisje was er wel weer om 8.15 uur.

16. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Hier ook niet fit hoor, vannacht ook heeeel slecht geslapen :(
    Maar goed, hoort erbij :) Die 8u slapen zal ook wel minder zijn als de beeb er is!

Trappelzak is mooi zeg! Had m inderdaad ook al eens ergens zien staan, maar ik ben weer niet zo creatief ;)

Hier vandaag visite gehad van vrienden en toen zij van de week belden om langs te komen zei ik al: heeeey, volgens mij hebben ze iets te vertellen! ;) en...... IK HAD GELIJK!!!!
    Ze is nu 11wk zwanger van hun tweede kindje! Zo leuk!
    Morgen gelijk ff kaartje halen ;)

Woensdag gaan ze laminaat leggen in de babykamer (volgens mij val ik in herhaling, maar hey, ben zwanger ;)) dus dan hopelijk snel meubeltjes erin!
    Zal zo nog eens proberen een foto te maken van mijn buik, groeit echt enorm hard!!!! 27wk nu... al meer dan een half jaar zwanger..... gek he????

Boerderijmama, balen dat je sowieso nog moet blijven, maar alleen al naar buiten mogen is al fijn lijkt me!

17. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    fijn te horen dat ik niet de enige ben die zich zo voelt! van de week ook alweer over moeten geven van t misselijk zijn bah! vitaminepillen slik ik al heel lang omdat ik niet elke dag alles binnen krijg. vanmiddag lekker met broer en mijn kleine man naar het strand geweest het was er echt lekker! nu met de voetjes omhoog moe vh zandkasteel bouwen haha ik heb een lodger wrapperdat is die doek waar je je kindje in kunt wikkelen toch? heb ik bij de eerste echt veel plezier van gehad!

18. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    even een snelle zwaai van mij :)
    heb het mega druk gehad dit weekend. o.a emma die super last heeft van haar kiezen!! zo zielig...had erg veel aandacht nodig. ikke totaal gesloopt. moet nog van alles doen voor de vakantie..pffff

@moe zijn, ja dat heb ik ook....heb wel elke dag een uurtje slaap nodig overdag.

wapje, je hebt pb :)

solly, ik laat het even hier bij.

morgen met een kop koffie ben ik wat wakkerder :D

slaap lekker!!!

19. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    He, ik voel me ondertussen alleen maar slechter. Kreeg vanavond opeens een bloeding. Lig na overleg met arts op bed en neem weer contact op mocht het erger worden. Inwendig onderzoek was een optie, maar kan het ook verergeren. Heb baby wel gevoeld dus dat stelt weer wat gerust.

Zat er psychisch al doorheen, maar nu helemaal. Een vriendin van mij beviel spontaan met 23 weken en dat liep natuurlijk niet goed af. Ik was rondom deze periode dus al extra alert en angstig omdat ik ook 23 weken ben. Zal me weer melden als ik me weer wat beter voel.

20. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh kan me voorstellen dat dat enorm schrikken is. Sterkte en ik hoop dat je baby nog lekker lang blijft zitten. Rustig aan doen en toch proberen niet teveel te stressen.

Deel Deze Pagina