Oktober 2011 uitgerekend!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fleurop, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Ik spring er ook weer even in.
    Er is weer zoveel bijgeschreven dat ik niet op alles kan reageren.
    @daantje,fijn dat alles goed was en nu maar hopen dat het niet weer gebeurt.
    @princess hoe is het nu met de pijn in je ribben ?
    @lodger,zag hier iemand om ervaringen te vragen wb de Lodger.
    Ik wilde ook eerst de Lodger Wrapper aanschaffen maar ik vond het een nadeel dat die niet in de Maxi Cosi te gebruiken is.
    Ik ben echt op zoek naar een warme wikkeldeken ook voor in de MC.
    Nu wordt het waarschijnlijk deze:
    Isi Cosibag | Verzorging | Baby-Dump
    Maar dat is weer niet een echte wikkeldeken.

@kaartjes,Ik dacht er helemaal aan uit te zijn maar nu slaat de twijfel toch weer toe.
    Ik twijfel tussen deze 2:
    Kaartjesdrukken.nl > Geboorte > Bambino 49 > kaart nummer 49.814
    Is mijn mans voorkeur.
    Of mijn favoriet:
    Kaartjesdrukken.nl > Geboorte > Babyworld Family Cards > kaart nummer 50069
    2 totaal verschillende kaartjes en daarom zo moeilijk te kiezen.
    Misschien dat jullie neutrale mening de doorslag kan geven.

Voor de rest gaat het hier redelijk.
    Kan wel slecht slapen van de warmte,kuitkramp en ook omdat de kleine snachts echt op een vervelende plek ligt.
    Mijn buik doet s ochtends dan gewoon pijn.
    Ook heeft onze kleine meid de griep dus die is ook regelmatig wakker.
    Heb de afgelopen nacht miss 3 uur geslapen.
    En overdag lukt het me niet om even bij te slapen.
    Ben wel ontzettend moe en moet me er echt toe zetten om wat in het huishouden te doen.

Als ik een tijdje loop gaat ook heel mijn buik zeer doen,herken ik totaal niet van de eerste.
    Maar goed donderdag weer de reguliere controle bij de vk dan kan ik mijn zegje weer doen.
    Hier nu ook iedere 3 weken controle en vanaf week 32 dacht ik iedere 2 weken.
    En dan vrijdag nog 3 weken voor de pretecho,heb zo'n zin om ons kleintje weer te zien.

Dames fijne dag nog en voor degene die vrij zijn geniet van het lekkere weer.

2. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    *HUIL HUIL SNIK* komen we thuis na een super geslaagde echo is de ene disk leeg met allemaal goede foto's :( Wel 66! Ik helemaal in tranen want tja, zo'n goede pretecho hadden we nog nooit gehad...bij Emma was het een grote ramp omdat ze zich steeds niet liet zien. En nu was het gewoon duidelijk.
    De film doet het wel alleen dus de foto's niet...
    Mijn vriend heeft net gebeld (ik kon niet want mijn tranen bleven maar rollen) en we kunnen morgenochtend om 9 uur weer terecht. Heel lief enzo maar het komt allemaal slecht uit omdat ik nog zo veel moet doen voor de vakantie. En ook zoiets is echt een momentopname, misschien ligt ze er morgen slecht voor....ben zo verdrietig en teleurgesteld :(

Ons kindje is nu ruim 36 cm lang. heeft lange benen, klein hoofdje (wel veel hersens;)). Ook zou ze weer veel haar hebben, ik ben benieuwd haha
    Dus volgens de metingen ben ik nu 25 weken en 5 dagen zwanger :D Lange dame dus.

Nou ik ga even mijn tranen afdrogen en even liggen want dit was wel even te veel....

Oh, ik heb wel een andere kleur kap enzo gekregen voor de Bugaboo in zachtroze...is nieuw! helemaal leuk :)

3. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Nee.....

Is het niet zo dat hij het op de dvd-speler niet doet en op de computer wel?!?! Dat hadden wij namelijk!!!
    Ze had het bij ons opgeslagen als een BIT-bestand en daarom kan de dvd-speler de cd niet lezen...........
    ;) Knuffffff

4. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    we hebben het op de compie en op de playstation geprobeerd maar het is echt leeg...:(

5. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Dat is echt flink balen zeg!!! Hoe is het mogelijk dat ze vergeet die foto's op te slaan.... Bummer!!!! :x

6. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ja zo ontzettend jammer :( zoveel mooie en duidelijke foto's...foetsie!
    Ik hoop dat ons meisje nog een keer wil poseren morgen..;)

7. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Oooh Waterlelie wat jammer zeg!!!
    Wij hadden gister de pret echo en je kunt inderdaad merken dat het een moment opname is.
    Onze kleine man lag erg diep, en verstopte zich steeds achter de placenta.
    We hebben wel een paar hele leuke foto's en veel gezien.
    Hij heeft mama's neus en kan net zo boos kijken als papa.
    Ook vond ie 't nodig om even zijn tong uit te steken.
    Hij was veel met zijn vingertjes aan 't friemelen, en ging op een gegeven moment met zijn elleboog op zijn knie leunen en zijn handje onder zijn hoofd...
    Wat schattig!!! Haha.

De metingen waren allemaal super.
    Van de benen, de hoofdomtrek en het buikje, was allemaal super.
    Het hartje ook weer duidelijk gehoord.
    Prachtig allemaal!

Heb de leukste foto's eruit gezocht en die staan in mijn album!

8. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Waterlelie! wat balen zeg, kan me je teleurstelling enorm voorstellen! Maar aan de andere kant wel fijn dat je idd nog wel mag komen morgen, ik zou zo iemand zijn die er pas na een week ofzo achter zou komen dat de fotos er niet op staan.... :(
    Hopelijk werkt jullie meid morgen gewoon goed mee!!!!

Poookie, prachtig zeg!!! :D Ik moet nog ff wachten.... ;)

Daantje, fijn dat alles toch goed is, hopelijk was het een eenmalige bloeding!

Muts, jeetje, wel heavy.... weet je al iets meer????

Sandra, fijn dat je echo goed was!!! Zal een enorme geruststelling zijn!

Hier alles opt gemakje, gisteren teveel gedaan, onze slaapkamer opgeruimd en de overloop (alles lag vol van t klussen...)
    Denk last van nesteldrang ;) maar vandaag daardoor dus een mindere dag :(
    Veel pijn in mijn bekken en ontzettend moe, want ik slaap ook ontzettend slecht.
    Gelukkig kunnen we sochtends lekker lang blijven liggen omdat de kids ook vakantie hebben.
    Dan liggen we heerlijk met zijn allen lekker lang in bed met de tv aan!

Iemand zei iets over maagzuur als ze op haar rechter zij ligt, de dokter heeft mij geadviseerd om op mijn linker zij te gaan liggen omdat dan het 'maagklepje' goed dicht ligt en dus maagzuur minder kans heeft om terug te komen!
    Bij mij werkt t goed, want zodra ik me omdraai begint het weer.
    Nu is het ook een hele nacht last ipv alleen in het begin.... de medicijnen staan op mn nachtkastje klaar ;)

Morgenavond gaat mn vriend t laminaat leggen en alvast de grote spullen naar boven slepen als het laminaat er ligt.
    Ben blij dat we met het afronden bezig zijn!

Verder vandaag nog maar eens proberen te genieten van t mooie weer, t zonnetje schijnt flink!

9. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Ik vind jouw favoriet het mooist, maar het kaartje dat je man gekozen heeft, zou ik ook kunnen kiezen. Wij hadden iets gelijkaardigs (meisje trekt kar met baby :)) in gedachten, maar de drukker heeft wat problemen om het te bestellen...

@waterlelie: ze hebben toch niet per ongeluk een lege dvd meegegeven, maar jouw foto dvd nog laten liggen??? Da's wel echt hééél spijtig, en met de hormonen erbij, kan ik héél goed begrijpen dat er traantjes gevloeid zijn!!! Hopelijk lukt het nóg beter op je nieuwe afspraak ;) !

10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ Sandra, fijn dat de groeiecho goed was!

@ Wendy Isi cosibag, wat een leuk ding zeg! Lijkt me best handig. En wat je kaartjes betreft, zijn allebei leuk...toch vind ik de eerste leuker. Maar ja die andere is weer erg schattig haha.

@ Waterlelie: Serieus? Hoe kan dat nou weer! Gelukkig mag je nog een keer terug komen.

@ Poookie, leuke foto's hoor!

@ Boerderijmama, hoe gaat het verder met jou?

Hier weinig nieuws. Probeer het rustig aan te doen. Beetje bankhangen en slapen. Voel me opzich best goed eigenlijk. Denk dat het geestelijk al een stuk beter zal gaan als ik in ieder geval de 28 weken veilig gered heb.

Heb inmiddels wel alles bij elkaar om een proefdruk te laten maken van het geboortekaartje. Ik heb zelf een gedicht geschreven en ben er erg blij mee. Vraag me alleen af of ik nou nog een zin op het kaartje moet zetten waarin we vragen mensen voor bezoek even te bellen. Ik zou zelf niet onaangekondigd binnen komen wandelen, zijn er mensen die dit wel doen?

De roze badcape met naam is inmiddels ook binnen gekomen, wordt nu wel heel echt...

11. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    @waterlelie...neeee wat balen zeg...daar zou ik ook om kunnen huilen hoor.gelukkig mag je nog terug komen en nu maar hopen dat de kleine er weer zo mooi voor ligt meid:D

@wendy.....ik vind het tweede kaartje erg leuk:)

@daantje....fijn dat het weer beter met je gaat...gelukkig geen bloedingen meer gehad he...

@poookie....wauwww wat een mooie foto's:D:D

@sandra....ook een goede echo gehad...wat en heerlijke berichten hier:)

@hier....slaap ook slecht s'nachts dus ook vaak moe overdag bah...en hier kan ook niet geslapen worden overdag zolang het vakantie is want heb nog een meisje rond lopen van 6:D

12. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Daantje wij zetten het wel op het kaartje want vooral zijn familie (wonen in dezelfde straat of nog geen 200m van ons vandaan) die zullen zomaar onaangekondigd langs wippen en daar zit ik echt niet op te wachten.

@Waterlelie meid wat verschrikkelijk ik hoop dat je kleine het morgen nog beter gaat doen en der veel mooiere foto's uit
    komen.

@Wendy ik vindt het tweede kaartje het leukste

@poookie wauw ik krijg helemaal zin in de mijne na het zien van je foto's

Zo te lezen veel nachtbrakers hierzo, lastig he weinig slaap zit der momenteel ook effe doorheen maar goed gelukkig zo naar huisje toe. Fijne avond

13. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Daantje, ja echt maf hè. Ik zou als ik jou was na je pretecho erom vragen haha met zo'n knipoog erbij ;)
    Wat enig van de cape!!!! En een gedicht, mooi hoor. Vorige keer heb ik ook iets zelf verzonnen. Enne...over bezoek wat moet bellen...uhh tja, ik zou het er wel inzetten, kan je ook meteen inzetten wanneer jullie rusten, ook handig!!!

wendy, vind de kaarten ook er mooi en subtiel!!! Wordt lastig kiezen straks :)

Pookie, heb je foto's bekeken....erg mooi!!!!

boerderijmama, zou zo maar kunnen!!! Graag :D dan kan ie gewoon op de post. Misschien belt hij straks en anders morgen even vragen.

Zo...ik moet weer verder met strijken...is een hele berg kan ik je zeggen.

14. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ Waterlelie, ga het zeker in de gaten houden! Ik mag volgende week vrijdag, ben ik ruim 25 weken. Lijkt me heerlijk om weer even te kijken en te zien dat ales goed gaat. Over het rusten...hoe weet ik wanneer ik wil gaan rusten? Zie vaak tussen 12 en 15 staan, maar als je baby nou net bedenkt dat ie om 16 uur wil slapen?

15. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    @daantje2011,daarom zetten wij er ook geen rusttijden bij.
    Ik weet bij de eerste dat ik echt niet tussen 12 en 3 lag te rusten
    en vond het juist fijn om net na het eten mijn bezoek te hebben.
    Zodat ik rond een uur of 3 mijn bedje indook tot het avondeten.
    Je weet toch niet hoe het gaat lopen.
    Wij willen wel dat ze even bellen van tevoren dus word het een gedichtje in de trant:Wil je komen kijken naar onze kleine meid,bel dan even voor een geschikte tijd.

16. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    ja dat snap ik :D is nu wel meer handig voor ons omdat emma slaapt van 13 uur tot 15 uur...
    kijk als je wel ongeveer weet op welke tijdstippen je voeding geeft...mijn zusje doet dat 6 uur, 9 uur, 12 uur, 15 uur etc...
    dan kan je het een beetje tussen plannen.
    ach ja zo is er altijd wel wat hè :D
    ik heb het liefst dat ze van te voren bellen en dat ik in mijn agenda kijk of het uitkomt haha:D s ochtends rond 10 uur is het fijnst vind ik...

17. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ja denk dat ik ga voor een zin met de vraag of ze willen bellen voor bezoek en dan zonder rusttijd. Als je al een ander kindje hebt lijkt me dat wel erg handig overigens.
    Zal voor mijn vriend (talent mbt tot planning NOT) wel een agenda neerleggen met wat tijden, zodat hij weet wanneer bezoek handig is.

18. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Wij hebben ons kaartje ook uitgezocht, proefdruk wordt gemaakt!
    Wat betreft de rusttijden hebben we er niet in staan wel:
    Een vriendelijk verzoekje,
    Bel even voor een bezoekje....

Ik ga zo voort eerst gymmen!!! Ben benieuwd!
    Ciao

19. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Wherona: Lekker hoor over 3 weekjes vakantie..
    ow blegh wat een rotnacht, hier ook helaas :(

@ Daantje: Fijn dat het bloeden weer gestopt is, hopelijk blijft het weg!
    ik denk niet dat er veel mensn zijn die ongevraagd binnen komen wandelen, maar je weet het nooit..
    mijn schoonmoeder dacht namelijk dat ze niet wél ongevraagd binnen kon komen lopen.

@ Sandra: Ow leuk de blije doos :D ben benieuwd wanneer hier de kaart binnenkomt.
    bij mijn dochter heb ik de babydoos 3x op mogen halen haha.
    wat fijn dat de groeiecho helemaal goed was!
    gym ze!

@ Wendy: Wat fijn dat alles goed was gisteren, en een extra keer spieken is nooit erg ;)
    de kaartjes zijn allebei mijn smaak niet, maar daar vroeg je niet om ;) ik vind de 1e leuker.
    hmm jij dus ook wakker met buikpijn, hier ook, maar dat komt omdat ik gewoon nog steeds eigenwijs op mijn
    buik slaap, draai op mijn buik als ik slaap en wordt een tijdje later met pijn wakker.

@ Elisabethbas: Dat is nog eens handig om vanuit huis te kunnen werken. kon ik dat maar.

@ Waterlelie: Ow wat ontzettend balen zeg :( kan me voorstellen dat je daar eens even lekker een potje om
    gejankt hebt! fijn dat jullie heel snel terug mogen komen (gratis neem ik aan?)

@ Pookie: mooie foto's!! knap mannetje zo te zien!

@ Prutsje: Zo jullie zijn goed bezig zeg.. fijn dat je lekker rustig aan kunt opstarten, dat doet mij altijd al goed.

@ Rusttijden op t kaartje: Hebben we vorige keer wel gedaan maar nu niet, weet dat het per dag verschilt en mensen bellen toch
    wel wanneer ze willen, moet eerlijk zeggen dat ik ook niet naar tijden kijk als ik bel voor een afspraak voor kraamvisite.
    en als je de mensen laat bellen voor bezoek kun je altijd nog rekening houden met rusttijden.

Hier vannacht ook een belabberde nacht met een flinke maagzuur-aanval :( ondanks dat wel een geweldige droom gehad. Ging over de bevalling en alles ging vlot en soepel..
    het is al de 2e keer dat ik over de bevalling droom, maar vorige keer kreeg ik een 2ling.. nu was het er maar 1 hihi.

20. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Waterlelie: echt jammer van die foto's zeg, wat stom! Hopelijk ligt ze er goed voor morgen en krijg je alsnog mooie foto's mee. Ik vind het wel echt suf hoor, dat ze dat niet goed hebben gedaan!

@Wendy: ik houd ook vocht vast in mijn voeten en enkels, ze zien er soms echt niet uit, ik voel me dan net een olifant. Ik probeer heel veel te drinken en heb ook brandnetelthee gehaald, dat drink ik elke dag. Verder veel met je voeten omhoog, en meer kun je helaas niet doen. Vervelend is het wel heh, mijn voeten gaan ook echt pijn doen als het heel erg is.

Wat slapen betreft: mijn nachten worden ook steeds lastiger. Ik ben normaal echt een buikslaper, en draai me nu ook in mijn slaap steeds op mijn buik maar dan word ik weer wakker omdat dat pijnlijk is en dan begint het weer van voren af aan. Maagzuur heb ik nog steeds maar gelukkig niet zo erg dat ik er niet van kan slapen. Ik heb wel voor de zekerheid rennies naast mijn bed en neem er af en toe ook wel eentje in, maar het is meestal niet nodig gelukkig.

En tot slotte wat het incident met kwik betreft: ik ben enorm bezig geweest om meer informatie te krijgen en ben gelukkig wel wat gerust gesteld. Het is lastig om aan te geven wat het effect van het inademen van kwikdampen op de baby is, maar ik weet nu wel dat ik waarschijnlijk niet aan enorme hoeveelheden damp ben blootgesteld. Morgen moet ik mijn urine verzamelen en dan gaan ze meten hoeveel kwik daarin aanwezig is. Die test is heel zeldzaam maar ik wilde het toch wel graag omdat ik me dan gewoon weer iets zekerder kan voelen. Ik heb de afgelopen dagen zoveel zitten piekeren en dat is natuurlijk ook niet gezond voor de baby dus het zou mooi zijn als er gewoon een goede waarde uit het onderzoek komt en ik er gewoon niet meer over hoef na te denken.

Deel Deze Pagina