Oktober 2011 uitgerekend!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fleurop, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Apart waterlelie, maar gelukkig zijn de foto's er nog! Waar ging de vakantie ook alweer heen trouwens? Canarische eilanden ofzo?

@ voeding, ik ga borstvoeding proberen. Heb straks 4 maanden om borstvoeding te geven (extra lang verlof). Als ik weer aan het werk ga dan stop ik er wel mee. Zie mezelf niet kolven op het werk.

2. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    @Waterlelie hele goede vakantie, geniet ervan!!!! En gelukkig maar van de pics...
    @Wendy, das mooi op tijd! Ik ga als ik verlof krijg alles wassen, strijken. Ben de werkweken nu echt aant aftellen nog 7 te gaan. PFFFFFFFFFFFFFFFf
    @Mumtobe heb jij nu al last van melklekkage??? Ik nog niets, hoop wel dat het op gang komt t.z.t.
    @Wat betreft voeding, ik wil borstvoeding proberen. Schaffen jullie daar verder ook wat voor aan???? Kzou zo 1,2,3, niet weten wat. Kolf kun je beter later kopen hoorde ik???

3. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    @wherona,nou je tas hoeft nu nog niet klaar te staan hoor !!
    Ik heb de mijne ook nog niet klaar maar heb een klein tasje met kleertjes wat ik sowieso mee wil nemen maar moet de kleertjes ook nog even wassen.
    Weet wel dat mijn tas eerder klaarstaat als bij de eerste.
    Ze kwam 3 weken te vroeg,had nog niks klaarstaan en mijn man moest nog snel wat bij elkaar rapen omdat ik met spoed per ambu naar het zh werd gebracht.
    Met het gevolg dat ik de helft niet bijhad en toen ze geboren werd moest ze noodgedwongen in een pakje van het zh.
    Mijn man had een setje maat 62 meegenomen:D en haar mooie eerste pakje lag thuis in de kast.
    Vandaar mijn vroege voorbereidingen.

@waterlelie,fijne vakantie en hopelijk zijn je foto's nog op tijd binnen.

4. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Wendy: wow jij bent vlug met de kleertjes in de tas.. (lees nu je verhaal en dan snap ik het ;) )
    wat een schattig mutsje :D
    leuk zeg een canvas cadeau bij de kaartjes.

@ Wherona: Ja dan idd maar de stekker eruit ;)

@ Waterlelie: Hmm wat maf zeg dat ze er toch opstaan.. niet meer naar jullie spruitje mogen spieken dus?
    hopelijk krijg je ze snel binnen.
    Ik wens je alvast een supervakantie!

@ Daantje: Dat zie ik mezelf idd ook nog niet doen.. zoiezo vind ik kolven niet zo'n leuk vooruitzicht.
    ben geen melkkoe ;)

@ sandra: hier ook heel hard aan het aftellen! hier nog 8,5..
    jeps hier al lekkage, had ik bij mijn dochter ook al heel vroeg en heeft ook lang geduurd voor ik
    er vanaf was, ben 10 weken na de bevalling aan de pil gegaan om t te laten stoppen.
    ik schaf nog niks aan voor de bv, wel alvast 2 flesjes.

5. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Oh heerlijk jullie schoonmoeder verhalen zo herkenbaar!!! Daarom hier ook al goede afspraken samen gemaakt hoe we het ongeveer de eerste dag(en) willen aanpakken al weet je natuurlijk nooit van te voren hoe het gaat, maar ik beslis wat er gebeurd ;).
    Mijn schoonmoeder had al een babykamer voor haar 1e kleinkind gemaakt alleen dat is een ernstig ziek kindje wat daar dus nog nooit ingelegen heeft, maar toen het kamertje eenmaal klaar was kregen wij de opmerking dat ze wel weer klaar waren voor een nieuw kleinkind!!! Net alsof ze daar iets over te zeggen hebben hahaha en wat als wij al eerder zwanger waren geweest waren ze er dan niet klaar voor geweest??? Gelukkig wonen ze niet om de hoek dus onverwachts langs komen zal bij ons ook niet snel gebeuren

@waterlelie fijne vakantie en fijn dat de foto's toch niet helemaal weg zijn

6. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    Belgiƫ
    @voeding: hier opnieuw bv, hopelijk komt het prutske niet te vroeg zodat dit zeker lukt (dat er een zuigreflex is), anders ben ik wel bereid om in het begin te kolven! Wij hebben thuis ook melkkoeien, dus de vergelijking met een melkmachine is snel gemaakt ;), maar toch vind ik het de moeite waard!
    De dochter heeft tot 18m bv gehad (dwz tot dec vorig jaar) en ik mis het nog steeds :)

je moet er niets voor aanschaffen, behalve misschien een bv-bh en zorg dat je een pyjama klaarliggen hebt die bovenaan knopjes heeft ofzo, dat werkt wat makkelijker :)
    ik draag al de hele tijd bv-bh's, omdat die geen beugels hebben en goed meerekken; de meeste lingeriemerken hebben dezelfde modellen als zwangerschaps en bv-bh's. Mijn marlies dekkers' zijn favorieten :D !!

@schoonmoeder: die van mij valt nogal mee, dit is dan ook kleinkind n°8 dus niet meer zo nieuw :) ze helpt, maar bemoeit zich niet, dus ideaal!!

@waterlelie: gelukkig zijn de foto's niet verloren!!!

ik heb online wat pakjes maatje 45 besteld, zodat ik toch iets nieuws kan aandoen bij ons prutske ipv iets van het ziekenhuis :) als ik ze niet nodig heb, des te beter!! en dan kan ik ze vast nog wel cadeau doen aan iemand die ze wel nodig zou hebben... het is uniseks en -80% !!!

zo dadelijk komen mijn ventje en dochtertje me terug bezoeken hier in het ziekenhuis, joepie!! :D

7. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    Waterlelie geniet van je vakantie en ik hoop dat je snel je foto's hebt!

Hier vanmiddag de echo gehad maar onze kleine meid had geen zin om zich te laten zien dus na n half uur geduw en gepor op mn buik had ze de moed maar opgegeven en mogen we pas over n week of 6 terug komen! Ze zat met de armen voor het gezicht dus er was eigenlijk niks te zien ja iets wat n oog moest voorstellen! Baal er wel van.
    Vandaag ook via MP een phil en teds kinderwagen gekocht met duozit zodat allebij de kids dadelijk meekunnen. Dus toch nog n beetje blij vandaag! Heb nu nog een x adventure in de aanbieding :) want die doen we nu weg.
    Ook n draagzak alvast gekocht want die was afgeprijsd :)

8. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Zo de kaartjes zijn ook uitgezocht.
    Mijn man heeft het uiteindelijk gewonnen.:)
    Proefdrukje wordt deze week nog via de mail gestuurd en de enveloppen krijgen we dan begin Augustus omdat ze met vakantie gaat.
    Maar goed dan hebben we nog ruim de tijd.
    We hebben er ook sluitzegels bij genomen,lekker makkelijk.

En ik ben net nog ontzettend blij gemaakt aan de telefoon.
    De tante van mijn man komt waarschijnlijk toch bij ons kramen net als bij ons dochtertje.
    Eigenlijk zou ze per 01 september beginnen bij een ander kraamcentrum maar ze heeft toch besloten om te blijven.
    Dus komt ze nu uiteindelijk toch nog als het goed is.

Zo en nu mijn mandje opzoeken en maar hopen dat ik weer wat kan slapen.

9. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    @wapje, niet je baby in t achterste bakje leggen hoor!
    Want als je oudste dan ineens uit de wagen stapt, kiept ie om naar achteren... zou beetje zonde zijn voor de beeb! ;)
    Vrienden van mij hebben ook een phil en teds, zijn er super tevreden over, maar dat was wel een nadeel! :D
    Wel lekker he, dat je ineens vanalles kan kopen.

Hier ligt het laminaat, moeten nog plakplintjes rond, plinten rond t plafond, radiator er weer op en gordijnen....
    Het kamertje staat ook boven.... nu nog in elkaar zetten ;)
    Leuk leuk leuk!

Verder een hormoonster dagje vandaag... ach.... nog 13wk ;)

10. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nou, hier nog geen foto's te bekennen :( Vind het raar hoor!!! Echt slecht! Morgen als we aankomen moeten we dus bellen vanuit het buitenland om te vragen waar de foto's blijven grrrrrrr is toch belachelijk!

wapje, wat jammer van de echo...maar zoals je ziet, het blijft een moment opname. Hopelijk over een paar weken meer geluk en een mooie foto van jullie kindje :)

wendy, fijn dat jullie er uit zijn! is toch een zorg minder hĆØ.

prutsje, joehoe je kan aan de slag in de babykamer!!! Veel plezier alvast ;):D

@voeding, ik ga proberen bv te geven....maar als het net zo'n ramp wordt als eerst ga ik eerder over op fv. Vond het best pittig als ik eerlijk ben...:) maargoed, het lag ook allemaal aan de bevalling en dingen daarna etc...werd me allemaal te veel.

Nou meisjes, jullie moeten het 2 weken zonder mij doen ;):D:p
    Ik kom af en toe wel eff spieken!!!!

Ciao *smak*

11. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @Putsje er is mij verteld dat als je je kindje achterop zet hij juist naar achter kiept?! Nou weegt onze zoon van bijna drie nog geen 13 kilo dus dat scheelt wel maar hoe zit het nou met de volgorde van de kinderen vraag ik me af!? Die cocoon(babynestje)die er bij zit kan toch ook maar alleen aan de (onder)achterkant? Wij hebben een phil en teds sport weet niet of dat uitmaakt?

@borstvoeding wil ik hier ook graag proberen maar bij de eerste wilde dat niet goed lukken ivm met een vastgegroeid tongriempje (wat volgens de kraamhulp en de vk het probleem niet was maar dat later wel bleek te zijn grrrrrrrrrrrr) Ik heb toen een half jaar gekolfd!!!! Ben nog trots op mezelf:) maar ga dat nu niet weer doen toen had ik nergens naar te kijken maar straks loopt er ook nog eentje van 3 rond die aandacht wil dus mama ga niet hele dag lopen melken, maar ga t zeker proberen!

@wendy ow wat fijn dat ze dan toch kan komen kramen zeg!

@waterlelie ja snap dat t een moment opname is maar toen we wegreden voelde ik de beeb alweer draaien! en we hadden er bijna anderhalf uur voor gereden en dan is er niks te zien dus was flink balen! Maar gelukkig dat ik terug mag komen. Hoop alleen niet dat deze beeb net als broerlief zo snel gaat indalen want dan is er denk ook niks meer te zien!

12. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Is jou man ook een chauffeur??mijn man ook

Wij hebben kennissen die zo`n kaart hadden ik vond het persoonlijk heel gaaf!!! ik zou het zeker doen als je dat leuk vind!! want niet iedereen heeft die reclame gezien!!!

13. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Waterlelie fijne vakantie meid geniet ervan en hoop dat je de foto's vandaag krijgt.

@Wapje ow wat jammer zeg zeker wel flink balen en dan ook nog eens 6 weken moeten wachten voor een 2e poging pfff hopelijk werkt ze dan wel mee.

Hier ook al een tijdje aan de bv bh's zitten heerlijk, betreft kolven zal ik alleen thuis doen zodat mijn vriend natuurlijk ook een flesje kan geven maar ook niet op mijn werk hoor dat is me te intiem dan stoppen we ermee en gaan we over op fv.
    Vanochtend wakker geworden met wat bandenpijn maar wel heerlijk geslapen :)

14. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    hey dames

ff snel een reactie van mij voordat ik na mijn werk ga!!

schoonmoeder!! ik heb volgens mij geluk ik heb een lieve schoonmoeder en tuurlijk ze bemoeit ze wel eens met dingen maar
    het is altijd lief bedoelt!! wij hebben de afspraak dat ouders, broers en zussen altijd mogen aankomen in de kraamtijd die hoeven niet eerst een afspraak te maken!!

Kaartjes ik ben gisteren na de drukkerij geweest en heb na de kaartjes gekeken en hij adviseerde mij op eens rond te kijken op internet en als we een leuk kaartje zagen hem even laten weten en gaat hij er een ontwerp van maken

Kamertje Ik ben bijna klaar met de kamer van mijn dochter!! ik ben best een klein beetje trots op mij zelf heb namelijk bijna alles zelf gedaan (behalve laminaat vloer) ik moet vanavond nog een kast in mekaar zetten en dan vrijdag ochtend ga ik met dochter 2 haar kleren over brengen na haar nieuwe kamer!!
    Dan kan ik de babykamer gaan sausen en alles weer leuk neerzetten!!!

15. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    @waterlelie fijne vakantie!

Wij hebben ook vakantie nu maar wij vertrekken morgen voor een weekje in nederland aan zee hoop dat het weer nog een beetje beter gaat worden. Zometeen eerst maar weer eens naar de verloskundige

Kaartje hebben wij helemaal nog niet naar gekeken, misschien moeten we dat toch eens gaan doen. Komt na de vakantie wel.

16. Wendy3010

Wendy3010 Lid

19 jun 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Amersfoort
    @Schoonouders maak ik me niet zo druk. Om mijn vader maak ik me ook niet zo druk eerder mijn moeder. Schilt wel dat als de kleine er is mijn ouders niet meer om de hoek wonen waardoor ze minder gauw langs komen. Ga 15 km verder op wonen ipv 1,5km. Dus dat zal nog wel schelen. En misschien valt het wel mee als ik in ieder geval weer 1 dag ga werken dan wil mijn moeder wel oppassen. Dus dan heeft ze een hele dag met junior.

@Borstvoeding ik wist voor dat ik zwanger raakte al dat ik dat wil gaan geven en mag dat eventueel niet lukken dan ga fv geven. Hier nog geen kompressen nodig.

@Mama05 wij zijn allebei chauffeur. Heb de eerste 1,5, 2 maanden nog op een betonmixer gereden.
    Maar kreeg te veel last van mijn buik. Nadat ik gestopt ben was dat over. Maar geloof dat mijn man het ook niet orgineel meer vond. Maar vond hem wel erg leuk.

17. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Meubeltjes staan in elkaar! Affijn, alleen t bedje nog!
    Nog wat kleine klus dingetjes en dan klaar!
    Laminaat is super netjes geworden.... helemaal heppie!

Alleen weer eens teveel gedaan, gisteravond de babykamer nog gedweild en spullen gesjouwd en vanmorgen de woonkamer/gang/keuken gestofzuigd en gedweild.... Toen vanmiddag de kast en commode in elkaar gezet (samen met vriendlief natuurlijk) maar nu veel pijn... :( Morgen gaan de kids dagje naar de bso en savonds naar papa en daar blijven ze t weekend.
    Dus even rust ;)

@wapje, ik weet niet goed hoe t precies zit, maar zij waarschuwde me gewoon dat zij er wel last van hebben gehad, hun jongste is nu net 1 en de middelste 3, dan zat zij of de oudste van voren en als die dan uitstapten kiepte de wagen achterover.... baby zat wel stevig hoor, maar goed, is toch eng.
    Maar zij gebruikt m met plezier en wil nooit meer een andere wagen dus dat zit wel goed ;)
    Was jij nou ook naar Domburg geweest voor je echo??? Ik ben bijna 31wk zwanger als wij gaan. Ben benieuwd!

Vannacht ook weer slecht geslapen... maar als ik dan wakker lig en voel prutsje bewegen dan ben ik wel blij :D

Schoonmoeder: hier verwacht ik totaal geen problemen! ze komt sowieso niet zomaar langs en ookal zou ze het wel doen heb ik er geen problemen mee.
    Mijn eigen moeder woont in Groningen dus die kan sowieso niet zomaar langskomen. Vorige keren was ze er vrij snel na de bevallingen en nu komt ze na 1 a 2wk waarschijnlijk.

Ik zet wel op het kaartje graag bellen van tevoren, maar geen rusttijden, ik geef zelf wel aan wanneer en wie er langs mag komen. Vind het eigenlijk altijd lekker om mensen om me heen te hebben ;)

Vandaag ook kraampakket binnen gehad, mijn dochter dacht dat t weer allemaal spullen voor de baby zouden zijn.... was toch
    raar voor dr dat t allemaal verbandjes enzo waren :D

Ik ga ook weer proberen bv (net als de andere twee keren) maar als dit niet loopt ga ik niet alleen maar kolven (ik heb respect voor je Wapje!).
    Bij de oudste lukte het niet, slechte zuigreflex, veel stress ervan gehad toen ik eenmaal fv ging geven was t weg en viel er een enorme last van me af.
    Bij de twins dronk mijn zoontje goed, dochter niet, maar ook heel veel moeten kolven omdat ik weer thuis was en zij in het ziekenhuis....
    We proberen het vrolijk nog een keer maar wil alles voor fv in huis hebben....
    Verder nog geen compressen nodig, gelukkig!

18. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Net thuis van mijn controle bij de verloskundige.
    Alles was weer dik in orde al was mijn bloeddruk iets aan de hoge kant.
    En ons meisje was weer druk aan het stoeien met de doppler.
    Ik heb weer wat gegevens voor de lijst:)
    Dus als iemand voor mij de lijst wil bijwerken,ik heb 04 Augustus weer
    een controle bij de verloskundige.

19. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ prutsje We zullen er rekening mee houden dat de wagen kan kantelen haha :) Heb daar nu met de buggy ook al last van als ik er veel tassen aan hang en zoon lief stapt uit :)
    Wij waren idd in Domburg geweest ga je daar ook heen? Hadden wel tomtom meegenomen anders had ik t niet gevonden! Moet nog bellen vandaag voor een nieuwe afspaak maar wil hem wel eerder dan 34 weken omdat bij mij de eerste vroeg was ingedaald (bij 32 weken) en volgens mij kun je dan ook niks meer zien!

20. Wendy3010

Wendy3010 Lid

19 jun 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Amersfoort
    Echo
    13 juli: wapje (pretecho)
    21 juli: Wherona (pretecho)
    22 juli: Daantje2011 (pretecho) en Elisabethbas (pretecho)
    23 juli: princess01 (pretecho) en Mumtobe (pretecho)
    26 juli: Wendy3010 (groei echo)
    28 juli: mama05 (groei echo
    2 aug: Prutsje (pretecho)
    3 aug: linda0509 (groei echo)
    4 aug Natalie 78 (3d echo)
    5 aug: wendyw80
    18 aug: waterlelie81 (placenta check)

Bezoek aan VK of gyn
    14 juli: linda0509, wendyw80
    18 juli: Wherona, Dolfijnjes
    19 juli: Daanquinty
    25 juli: Karine
    27 juli: Mumtobe
    28 juli: Daantje2011
    1 aug: waterlelie81,Natalie78, Elisabethbas
    4 aug: Prutsje, wendyw80

Uitgerekend
    1 oktober 2011: Mama05 (geheim), Lizzy29 (meisje), Wendy3010 (jongen)
    2 oktober 2011: Elisabethbas (jongen)
    5 oktober 2011: sandra2 (verrassing)
    7 oktober 2011: suusje1979 (jongen)
    8 oktober 2011: Poookie (jongen)
    9 oktober 2011: wapje (meisje), prutsje (geheim), Linda0509 (verrassing)
    10 oktober 2011: boerderijmama (verrassing)
    11 oktober 2011: Maaikev76 (jongen)
    12 oktober 2011: natalie78 (jongen)
    14 oktober 2011: wendyw80 (meisje), muts76 (verrassing)
    17 oktober 2011: Princess01 (meisje)
    18 oktober 2011: Daanquinty (jongen) Dolfijnjes (meisje)
    19 oktober 2011: zonnetje (meisje)
    20 oktober 2011: Lindada (meisje), daaniejj (meisje)
    22 oktober 2011: hannes (jongen)
    24 oktober 2011: mumtobe21 (geheim), wherona (jongen)
    25 oktober 2011: Waterlelie81 (meisje)
    26 oktober 2011: Karine (jongen)
    1 november 2011: Daantje2011 (meisje)

Extra info
    Poookie - 21 jaar - Overijssel
    Daaniejj - 23 jaar - Rotterdam
    mumtobe21 - 23 jaar - Noord-Brabant
    Sandra2 - 24 jaar - Overijssel
    Princess01 - 26 jaar - Overijssel

Linda0509 - 28 jaar - Den Bosch
    Daantje2011 - 28 jaar - Noord-Holland
    Lindada - 29 jaar - Omgeving Breda
    daanquinty - 29 jaar - Zoetermeer
    Wendyw80 - 30 jaar - Sint Maartensdijk
    Waterlelie81 - 30 jaar - Amsterdam
    Karine - 31 jaar - Lelystad
    Suusje1979 - 31 jaar - Ede
    Wapje - 32 jaar - Bergen op zoom
    Hannes - 32 jaar - Cuijk
    Elisabethbas - 32 jaar - Hilversum
    Prutsje - 32 jaar - Terneuzen
    Natalie78 - 32 jaar - Goes
    mama05 - 33 jaar - Overijssel
    Maaikev76 - Haarlem
    Muts76 - 34 jaar - Amsterdam
    boerderijmama - 27jaar - Belgiƫ (nabij Turnhout)
    Wherona - 30 jaar - Zandvoort
    Dolfijnjes - 23 jaar - Friesland
    Wendy3010 - 31 jaar - Voorthuizen/Amersfoort

Meisjes: 10
    Jongens: 10
    Verrassingen: 4
    Geheimpjes: 3
    Onbekend: 2

Wendy ik heb je afspraak erbij gezet.

Ben voor 2 weken terug met mijn schoonouders op pad geweest voor een kinderwagen. En zijn uitgekomen op de Mutsy 4rider lightweight. En die kan ik als kinderwagen maar ook als wandelwagen gebruiken. En heb er nog apparte houders bij gekocht zodat de maxi cosi er ook op kan.

Eerdaags met mijn ouders opstap om voor een leuke commode te gaan kijken.

Mijn trappelzak heb ik bijna af moet er nog knopen en knoopsgaten aan maken.

Deel Deze Pagina