Oktober 2011 uitgerekend!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fleurop, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    elisabethenbas:

Ik heb hetzelfde. Bij vlagen misselijk de hele dag, maar 'savonds en 's nachts en 's morgens het ergst. Als ik wat eet gaat het ook beter.
    Heb echt totaal geen zin in zoet gelukkig.

Silsa:

Ja hoor, ik slik wel foliumzuur. Mijn huisarts had het over die speciale zwangerschapsvitamines, die niet echt nodig zijn als je goed eet en regelmatig buitenkomt.

2. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Uitgerekende Datum :

? oktober 2011:
    Danser4fun, suusje1979, poookie, `
    1/2/3 oktober 2011: Rica
    1 oktober 2011: Lizzy29
    3 oktober 2011: Madazon, Tinie84, myo, sunshine13
    4 oktober 2011: Alleentje, Fleurop, suzie83, anna27
    5 oktober 2011: Mama05, Elisabethbas,sandra2
    6 oktober 2011: Mieni, esli4
    7 okotber 2011: Anoek21
    8 okotber 2011: kris83
    9 oktober 2011: Mbtc
    10 oktober 2011: nienkeeknein
    11 oktober 2011: wapje, prutsje, mamavanevi, ostara
    14 oktober 2011: Natas23, wendyw80, princess01
    17 oktober 2011: Nijma, jolinde23
    19 oktober 2011: snelly, hannes, lindada
    21 oktober 2011: daanquinty
    26 oktober 2011: Silsa

Bezoek aan VK of GYN :

15 feb: anna27
    16 feb: prutsje
    21 feb: Rica, poookie
    22 feb: mamavanevi
    24 feb: Mieni (Gyn), sandra2
    28 feb: Lizzy, Elisabethbas, Suzie83, wendyw80
    3 maart: wapje
    7 maart: esli4
    8 maart: jolinde23
    10 maart: suusje 1979, kris83, lindada
    22 maart: anoek21
    28 maart: Mama05

Echo

18 feb: Madazon
    24 feb: Mieni, esli4
    22 feb: mamavanevi

25 feb: Ann
    28 feb: Elisabethbas, wendyw80, nijma
    1 maart: Mama05
    3 maart: wapje
    4 maart: prutsje
    8 maart: Suzie83
    9 maart: Lizzy29
    10 maart: suusje 1979, sandra2, kris83, lindada
    22 maart: anoek21

Iedereen weer bij gevoegd vanaf bladzijde 20 tot 24

Alle nieuwe mensen super gefeliciteerd!! en fijn om te lezen dat het tot nu toe bij de meeste goed gaat!!

Zijn er dingen die je wilt veranderen of wil op de lijst stuur mij even een prive bericht zodat ik niet alle bladzijdes bij langs moet om niemand te vergeten!!

3. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    Dat het een meisje zou worden als je erg misselijk ben geloof ik niet in! Was bij de eerste hele dag door super misselijk en veel spugen en tadaa een gezonde knul!
    Hij is nu 2,5 en krijgt een brusje! over twee weken de echo kan niet wachten!
    Ben nu ook weer veel misselijk maar niet hele dag door wel idd een weeig gevoel hele dag en kokken. Vind die misselijkheid echt een verschrikking maar t is voor n goed doel en n teken dat je veel hormoon hebt dat t goed zit toch?
    Als ik iets eet gaat de misselijkheid soms wel even weg.
    Over gezond eten ik krijg bijna geen fruit weg vind t zo smerig! Dan weer zin in zoet en dan weer in vet maar probeer wel gezond te eten natuurlijk voor de beeb! en voor mezelf om de kilo's wel wat in de hand te houden!
    Ik ben nu 6,5 week en krijg mn broek bijna niet meer dicht nog meer dames last van? Zo word het wel lastig om t geheim te houden he:cool: en als ik misselijk ben zit n strakke broek ook niet lekker!
    Welkom en gefeliciteerd voor degene die erbij gekomen zijn!

4. Jolinde23

Jolinde23 Lid

5 feb 2011
    73
    0
    0
    Amsterdam
    Heb een kadootje van mijn zus gehad; het mama boek!:D
    Een aanrader meiden!!!

5. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    @Jolinde: Ik heb gisteren van onze beste vrienden (die een zoontje van 4 hebben) de dvd van Journey of Life gekregen. Die hebben zij bij Moeders voor Moeders gekregen. Prachtige film, heel mooi om te zien, vooral omdat het grootste deel echt is en geen animatie. Heel bijzonder, zeker een de moeite waard!

6. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Mijn broeken passen gelukkig nog wel dicht, maar dan zonder riem. Ik had ze nog een maat te groot, omdat ik net pas een maand van mijn vorige zwangerschapskilo's af was, haha! (Ik was er ruim 20 aangekomen, terwijl ik nu nog maar 62 kilo weeg bij 1.75m).
    Ik werk gelukkig niet, dus als ik het grootste deel van de dag in een joggingbroek wil lopen, kan dat...

7. Princess01

Princess01 Niet meer actief

hoi hoi.... weet niet of er nog nieuwe dames zijn bijgekomen na mij... Maar allemaal gefeliciteerd. Heb het gister aan mijn ouders verteld. Oooooohhh wat een spanning. en wat heerlijk die reactie van mijn ouders. Lees veel over misselijk zijn dus wil jullie daar allemaal sterkte mee wensen. Ik heb daar nog helemaal geen last van. Hopen dat dat zo blijft.

8. Sunshine13

14 feb 2011
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Wapje: het is inderdaad onzin dat wanneer je heel misselijk bent een meisje krijgt.
    Bij de eerste had ik hyperemesis gravidarum, ik braakte 24u per dag, gedurende de hele zwangerschap! En het was een zoon.
    Bij m'n dochter was ik ook weer misselijk en braken maar minder dan bij de 1e.
    Nu ben ik ook bij vlagen misselijk en moet kokken, maar in vergelijking met de andere 2 is dit een weelde haha.

@ Anna: mijn broeken zitten nu nog goed, maar ik merk dat mijn buikje wel redelijk bol is.
    Zit ook het liefst in een joggingbroek, maar ja lijkt op het werk een beetje vreemd he...

Wanneer vertelden jullie (voor degene die werken) het op je werk?
    Collega's merken dat ik heel moe ben en zien dat ik niet meer rook.. ik heb er tot dusver nog een redelijk verhaal van kunnen maken..

9. Sunshine13

14 feb 2011
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ princess: Spannend inderdaad om het je ouders te vertellen, is dit jullie 1e? Wij gaan het komende weekend vertellen denk ik.
    Wel spannend ook, want niemand rekent er op dat we nog een 3e krijgen...

Hoe krijg je die banner zichtbaar? het lukt me niet...

10. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ik heb het gisteren op mijn werk verteld. Ik werk in een team met allemaal dames die elkaar aflossen qua zwanger zijn. Er werd mij dus rechtstreeks gevraagd: ben je niet zwanger? Je voelt je toch al een tijd niet lekker? Ja, hou het dan nog maar eens voor je! Het geeft ook niet, ik vond het wel een opluchting eigenlijk. Dan hoef ik het in ieder geval niet meer stil te houden. De rest van het bedrijf hoeft het nog niet te weten, die wachten nog maar een week of 5!

11. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey allemaal,
    bij deze wil ik mij hier ook graag aanmelden. Ik had gisteren een positieve test in mijn handen en ben helemaal in de wolken!!! Volgens de berekeningen op internet ben ik 24 oktober uitgerekend!!!
    Liefs Maaike

12. Princess01

hoi Meike, Gefeliciteerd....

Dit is mijn eerste keer en ik was zo zenuwachtig om het moment dat we naar mijn ouders gingen. Maar hun reactie, echt super is dat. Dan krijg je toch echt een heel warm gevoel van binnen.

13. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey Princess01,
    het is inderdaad ook mijn eerste keer en het is erg snel gegaan dus ben ook wel wat overdonderd.... Hoe hebben jullie het eigenlijk verteld, we willen graag iets origineels om het bekedn te maken bij de opa's en oma's...

14. Sunshine13

14 feb 2011
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey princess, dat geeft inderdaad een warm gevoel een enthousiaste reactie.

Hoi Meikie, jij ook van harte!! Er zijn een heleboel leuke dingen te bedenken om het te vertellen.
    Je kunt veel met tekst doen op b.v een kaartje/foto/t-shirt
    baby sokjes inpakken, speentje met de tekst I love opa/oma, taart met leuke tekst enz...
    Veel succes met iets origineels bedenken!

Moeten wij ook nog doen trouwens.
    Ik denk dat ik iets verzin waar mijn andere kids bij betrokken zijn.

15. Princess01

Wij hebben inderdaad rompertjes gekocht met i love oma en i love opa. Kon niks vinden met i love mijn oom dus die heb ik zelf gemaakt. Het is dat ik het snel wilde vertellen anders kun je ook bv je eigen slabbertjes ontwerpen op internet.

16. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap na iets meer dan 6 weken op mijn werk verteld. Toen wisten onze ouders het ook al.

Nu hangt er een t-shirt met "grote broer!" klaar voor mijn zoontje. We willen het gaan vertellen op 3 maart, na de echo, als het dan nog steeds goed gaat.

Wat ik gisteren trouwens ook nog niet verteld had: ik heb een cyste aan mijn rechtereierstok (3 bij 3,5 centimeter). Schijnt normaal te zijn, en verdwijnt als het goed is ook weer vanzelf. Ik voel 'm nu ook trouwens (wist eerder natuurlijk niet wat die vage pijn was). Bij de volgende echo gaan ze kijken of hij groter of kleiner is geworden...

Al met al blijft het dus geen onbezorgde zwangerschap.... Bij de vorige zwangerschap heb ik eigenlijk 9 maanden nergens last van gehad. Nu al een zware innestelingsbloeding, bloedverlies en een cyste (en een kortere zwangerschapsduur dan verwacht).
    Vandaar dat we het nu ook later vertellen!

17. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
  18. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Hey dames,

Ik zou het ook heel erg leuk vinden als ik me hier mag aanmelden. Ik zie nu pas dat er topics zijn met dit soort groepjes ;)

Wij hebben een paar weken geleden al positief getest, ik denk zelf volgens de berekeningen dat ik 5 oktober uitgeteld ben van ons eerste kindje en op 1 maart hebben we de eerste afspraak bij de VK en echo en DAMN wat duurt dat toch lang zeg pff.... Tot die tijd blijf je toch nog een beetje terughoudend......

Heb in tegenstelling tot vele van jullie wel wat meer last van kwaaltjes, erg misselijk, licht in het hoofd, zere borsten en ik voel mijn hartslag bijna de hele dag door. Maar ja hoort er allemaal bij en vind het stiekem ook wel fijn dat ik van alles voel....

Groeten Linda

19. Princess01

Hoi Linda...

Gefeliciteerd!! Ik ben volgens berekening wat later uitgerekend en heb pas 16 maart een afspraak met de VK. Dus ik ben het helemaal met je eens dat dat nog zo ontzettend lang duurt. Gezellig dat je hier een beetje mee komt kletsen.

20. Jolinde23

Jolinde23 Lid

5 feb 2011
    73
    0
    0
    Amsterdam
    @ elisabethbas, Jaaa wat leuk die dvd! Mooi om te zien heh!!

Ik moet nog tot 8 maart wachten totdat ik naar de VK mag. Pffff lijkt wel een eeuwigheid te duren..
    Wil ze zo graag horen zeggen dat het hartje klopt en dat het vruchtje in orde is.
    Heb totaal geen aanleiding om te denken dat het niet zo is, maar een bevestiging zou wel leuk zijn! Toch denk je stiekem wel eens; wat als het mis is?
    Hebben jullie daar ook last van?

Deel Deze Pagina