Zo er is weer een hoop bijgeschreven van het weekend !! Hier ook een protesterend beebje als ik in een voor haar vervelende houding zit. Dan krijg ik als dank een trap in mijn blaas of ribben. Hier ook last van harde buiken als ik een volle blaas heb. En als ik een stukje loop begint het ook zeer te doen. Middagje shoppen in de stad is al bijna een onmogelijke opgave en we moeten nog wel even. Ons meisje is met 37.3 weken geboren dus als ons beebje nu hetzelfde erover denkt dan is ze er ook al over 10 weken,vreemd idee eigenlijk. Bevalling zie ik wel tegenop want bij ons dochtertje had ik een korte maar helse bevalling. Ze was er wel binnen 5 uurtjes maar had continue een weeenstorm en ruim 2 uur moeten persen voor ze er was. Nee ik hoop dat het nu makkelijker mag gaan. Ook was mijn vk de baarkruk vergeten en moest ik op bed gaan persen wat niet zo lekker is als je whiplash patiente bent. Was meer bezig met de pijn in mijn nek dan met mijn bevalling. Ik wil nu hoe dan ook verticaal bevallen maar dat hebben we al afgesproken met de vk. Buddy,vind ik een goed plan en doe graag mee.
Hier ook niet bang voor de bevalling, eerste bevalling was een fluitje van een cent, 5u tussen breken vliezen (spontaan) en geboorte van de oudste! En 3 kwartier geperst, dus viel heel erg mee. 2e een ks, vond ik erger, maar alsnog, de beeb moet eruit, dus ja.... je moet wel Je weet alleen op voorhand nooit hoe het zal gaan, nu kan mijn bevalling wel een bevalling from hell worden You never know! Hier een hele slechte nacht gehad, veel pijn aan mijn bekken en ribben... druk zijnde beeb in mijn buik... Straks maar ff uurtje plat denk ik! @buddy's: ik vind het prima, ik doe wel mee. Heb ook internet op mijn telefoon, maar posten opt forum gaat minder makkelijk via mn iphone vind ik!
Dat heb ik ook ik kan geen berichten plaatsten met iphone!!! heel vervelend vooral als ik aan werk ben
Whaa wat kunnen jullie enorm veel kletsen in 1 weekend tijd haha. @Buikjes: Ik zag een paar hele mooie buiken voorbij komen Volgens mij is mijn buik nog helemaal niet zo groot... En ook nog niet zo mooi "strak". Heb nog wat blubbertjes en vetjes haha. Maar 't wordt wel steeds strakker. @Kamertjes: En ik zag een heel mooi kamertje langskomen. Zal binnenkort ook eens even ons kamertje gaan showen Is ook al zo goed als af, moeten nog wat kleine details (gordijnen, plankje aan de muur etc) maar verder is ie wel behoorlijk klaar hihi. @Harde buiken: Ik heb van het weekend heel erg last gehad van harde buiken. En ik heb sinds een week of 2 enorm veel last van mijn bekken. Ik loop erg moeilijk, en heb moeite met opstaan. Ook ligt de beeb blijkbaar regelmatig op een bepaalde zenuw te drukken, want dan kan ik niet meer op mijn linkerbeen staan... Erg vervelend! Ben dit weekend ook heel druk geweest, we gaven een feest hier thuis, en dat kan ik nu ook wel merken... Nog steeds enorm moe, en last van mijn bekken/heupen door het gevlieg en geren met drinken en hapjes haha. Maar gelukkig hebben mijn schoonzusjes me veel geholpen, en ook de zoontjes van een vriendin van ons waren heel behulpzaam. Ook heb ik het gevoel dat de beeb enorm laag zit, soms lijkt het wel of hij op m'n blaas ligt, erg naar drukkend gevoel. Op de 3D echo was ook te zien dat ie heel erg laag ligt... Dus kan wel kloppen. @Buddy's: Lijkt me een heel leuk idee!! Ik heb ook wel internet op m'n foon, maar kan helemaal niet op zp komen met m'n foon... En ik kan in Oktober pas een nieuwe foon uitzoeken, dus een buddy lijkt me heel handig haha Nou dat was wel weer even genoeg reactie haha, fijne dag meiden!
@ Wendy: Ow dat lijkt me erg fijn zeg met 37.3 bevallen.. die van mij kwam bijna 5 weken later.. @ Pookie: Zo'n strakke buik is ook niet altijd even fijn hoor ik ben doodsbang dat ik straie ga krijgen wat ik bij de eerste niet had. wat betreft buddy's.. wie is er niet dicht bij mij uitgerekend en zou mijn buddy willen zijn? (en ik de jouwe) dan kunnen we vast nummers uitwisselen.
Wat een hoop geschreven, ben sinds gisteravond niet meer geweest, maar veel bij te lezen... @striae, heb net ergens gelezen dat dit bij vrouwen van boven de 30 nauwelijks meer voorkomt. Ervaringen??? @ kamertje, wordt druk gelatext. Wilde de grote dingen klaar hebben voor week 30, dat gaat niet lukken maar we zijn een eind op weg. Ook dankzij de regenweekenden, dan is de keus tussen klussen en zeilen makkelijk... @harde buiken, heb ik vrij veel last van. Ik merk meteen als ik teveel gedaan heb, vooral 's avonds moet ik dat bezuren. @bevalling, is mijn eerste dus geen ervaring. Maar ik denk aan als die miljarden vrouwen die het ook gelukt is, dus het zal mij ook wel lukken. Nee, zie er niet tegenop. Kindje moet er toch echt uit op een gegeven moment. Ben wel heel bang dat mijn vliezen op een ongelukkig moment breken. Denk dat ik de weken van mijn verlof het huis niet meer uitga @spullen, heb voor mezelf een hele uitzetlijst gemaakt, aan de hand van de verschillende lijsten op internet, mijn eigen gezonde verstand (traphekje is echt nog niet nodig...) en een leuk topic met goede aankopen en miskopen bij Zwanger zijn - Babyuitzet. Goede tips gekregen. En natuurlijk tips uit mijn omgeving. @Buddy, wil ook wel meedoen. Geen goed-werkend internet op mijn mobiel, dus lijkt me handig.
mumtobe ik wil wel je buddy zijn we schelen 3 weken!! ik ben 29 weken en ben zelf 30 september uitgerekend (jaja eigenlijk geen oktober mama
@elisabethbas,ik wil jouw buddy wel zijn we schelen 12 dagen zag ik op de lijst. @striae,hier al wel aanwezig,veel eerder als bij de eerste toen ik 2 weken voor de bevalling de eerste lijntjes zag. Heb al een aardig zebra printje.
Meiden ik ga er gewoon weer vanuit dat ik overtijd ga dus iedereen die vóór 24 Oktober uitgerekend is zou mijn buddy wel kunnen zijn @ Elisabethbas: Ik ben pas 23 dus hier geen ervaring haha.. bij onze dochter heb ik het alleen licht gekregen op bovenbenen, billen en borsten maar niet op mijn buik. @ Mama05: Prima hoor.. zullen straks even pben
het is toch altijd een verassing wanneer het gaat gebeuren iedereen kan 2 weken overtijd lopen of bv 4 weken te vroeg bevallen hahahah.... ik ben 18 oktober uitgerekend...dus wie zijn er begin oktober of eind oktober uitgereken?
@ Daanquinty: naja mijn lichaam heeft bij mijn dochter dus echt helemaal niks zelf gedaan, en eerlijk gezegd zie ik dat dus nu ook echt niet gebeuren.. ik hoop natuurlijk wel heeeel hard dat ik voor de uitgerekende datum beval!
ik ben bij de eerste 40+6 bevallen...dus ik hoop ook zo dat ik voor de datum zal bevallen...maar meid elke bevalling is anders he je weet het nooit.
mumtobe prima we pb wel even bevalling 1 dochter met 41 weken en bij 2de dochter precies op de datum dus ben benieuwd hoe het nu zal gaan!!! Loop volgens de vk twee weken voor met groei dus nu twee weken eerder??? nee gaan we niet van uit!!! anders ben ik straks weer een september mama
Hey meiden, ik dacht me nog eens te melden als ik zou weten wanneer ik naar huis zou mogen, maar de gyn heeft het blijkbaar erg druk vandaag dus ik heb hem nog niet gezien... Ik hoop dat hij nu snel komt, dat ik een prachtige echo te zien krijg (een mooi fotootje wil ik ook nog) en dat hij zegt dat ik morgen of overmorgen naar huis mag Niet teveel gevraagd voor een hormonenmama die hier al 3 weken ligt, vind ik ! Even bijkletsen: @schrik voor bevalling? voor een natuurlijke bevalling zou ik geen schrik hebben, vorige keer met de dochter viel het best mee (vliezen 4u 's nachts gebroken, dochter half 3 smiddags geboren) mét epidurale verdoving wel hoor Deze keer heb ik wel veel schrik, omdat het een keizersnede gaat zijn en dat lijkt me wel erg eng... Ik moet nog eens goed informatie inwinnen hierover, zodat ik me wat kan voorbereiden, dit zal me wel meer ontspannen hopelijk. @buddy's: ik woon in B, dus is misschien moeilijk? Ik zal allicht toch snel op internet kunnen, want hier in het ziekenhuis heeft elke kamer aansluiting op internet dus ik kom jullie zelf wel spammen met foto's van onze wellicht prachtige pruts Ik heb trouwens geen idee wanneer ik ga bevallen, hopelijk niet in juli, liefst nog niet in augustus, dus bij voorkeur in september en zeker niet in oktober (normaal 10/10)!
Hoi meiden, wat is er weer veel geschreven! Hier weinig te melden. Na de toestanden van vorige week voel ik me nu weer erg goed. Voel de baby momenteel wel wat minder, maar las op internet dat ze nu een groeispurt doormaken. Herkent iemand het? Rond de 25 weken iets minder krachtige beweging? Nu voel ik het soms ook op andere plekken, wellicht ligt ze gewoon wel anders dan de afgelopen weken. Mooie buiken ook weer gezien! Zal deze week ook een foto plaatsen. Heeft iemand nog leuke tips voor hotels in Nederland? Wil begin september graag nog een weekendje samen weg voordat we een gezinnetje worden. Ben nu dus op zoek naar een leuk hotel.
@ Daanquinty: Ja we zullen het toch af moeten wachten.. al ben ik wel van plan met de gyn te bespreken dat ik niet weer tot 42 weken wil doorlopen. @ Mama05: haha 2 weken eerder zou wel lekker zijn. @ Boerderijmama: hopelijk krijg je snel goed nieuws van de gyn! @ Daantje: Hier vorige week een wat rustigere week maar sinds t weekend is spruitje echt onwijs druk... wij zijn niet zo van de hotels dus helaas geen tips voor je, wel lekker er nog even samen tussenuit.
de eerste was hier 11 dagen voor de uitgerekende datum had ook niet t idee dat ik ging bevallen! Jah toen de weeen kwamen haha Zie wel tegen de pijn op! Bij de eerste binnen 5 uur bevallen en een weeenstorm gehad wat volgens de vk niet kon!
daantje ben je wel eens in almelo geweest bij preston palace is all inclusief kun je ook heerlijk zwemmen ook bonte wever in assen super goed!! dat ken ik bij onze eerste was het om negen uur begonnen en om 3.03 was ze er ook al!! en moest ook nog op laatste moment na ziekenhuis!!! dus moest de persdrag weg puffen nou dat was niet fijn!!! tweede was om half 1 nachts begonnen en om 3 uur was de vk er en had ik nog maar 3 centimeter en om 6 uur zou ze terug komen Gelukkig was ze iets eerder 5.45 en moest gelijk weer na ziekenhuis had toen 6 centimter en om 6.53 is dcohter twee geboren!!! dus ook super snel weer!!!