Oktober 2011 uitgerekend!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fleurop, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey dames,
    ik mag 1 maart gelukkig al naar de verloskundige!!! Dit omdat mijn cyclus niet bekend is en ze dan mijn defenitieve uitgerekende datum kunnen vaststellen...
    Ben nog steeds zo blij....

2. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @ Alle nieuwe dames; Welkom en gefeliciteerdddd! :D

Zojuist nogmaals bevestiging gehad van mijn zwangerschap...
    Moeders voor Moeders doet ook altijd nog een test als je met ze mee wil doen.
    En ja hoor, nog geen 2 seconden, dikke streep haha!
    Was het maar vast maandag, hihi, ik wil zo graag weten hoever ik ben!
    Vind het nog steeds allemaal rete spannend...

Ik zag trouwens een vraag langskomen over werk.
    Op mijn stage weten ze het wel, is maar een klein bedrijf met 3 werknemers.
    Op school (ja ik studeer nog) weet mijn mentor het, en 1 klasgenote. De rest ziet me vanzelf wel groeien ;)

3. Kris83

Kris83 Lid

24 aug 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bleh!!! Wat ben ik misselijk geweest vandaag! Vanochtend al 2 x moeten spugen (gelukkig nog voordat ik naar mijn werk ging). Vervolgens de hele dag misselijk geweest. Mijn productiviteit wordt er niet beter op. Lig nu ff lekker op de bank. Over een half uurtje mag ik alweer weg. Heb een etentje met vriendinnen. (ik rij ;))
    ik hoop wel echt dat rond de 12 weken ik van de misselijkheid af ben. Lees ook op veel plekken dat het pas vanaf week 14 minder wordt....
    Echt geen pretje. Eet 's ochtends op bed een rijstwafel (soms zelfs 's nachts nog eentje), maar zodra ik een kwartiertje later op sta, komt het er al uit. Ik heb het ook al geprobeerd met biscuitjes, crackers, boterham enz. Maakt allemaal niks uit.
    Maakt het voor nu, hoewel we wel echt heel erg blij zijn, toch allemaal wat minder leuk...
    Las overigens op internet dat vrouwen die veel last hebben van ochtendmisselijkheid een kind met een hoger IQ krijgen. Totale onzin natuurlijk, maar was wel ff leuk om te lezen!!

4. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Ik moet me helaas afmelden. Op de echo was niks te zien, ze vroegen zich af of ik wel zwanger ben geweest.

Ik wens jullie het allerbeste!

5. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    tinie84 Sterkte meid kan me voorstellen dat je je k*t voelt!! maar wat raar dat ze niks zien? en dat ze dachten dat je niet zwanger bent geweest?? Had je ook bloedverlies gehad dan? (sorry misschien heb ik iets gemist)

Nieuwe zwangere dames gefeliciteerd!!

Wij hadden het onze dochter van 5 ook verteld ze had er iets over gehoord dat wij er over hadden en we zaten aan tafel en en ze zei mama hebben jullie een geheim??? dus we hadden het haar verteld omdat we niet wouden liegen tegen haar!! maar we hadden gezegt je mag het tegen niemand zeggen het is ons geheim!! maar dat heeft ze dus 3 dagen volgehouden zegt ze vandaag mama ik heb het tegen de juf gezegt en toen ging de hele klas zeggen van jij krijgt een broertje of zusje dom he!!!! nou we waren dus best wel even boos.....maar ja ook eigen schuld ze is natuurlijk nog wel klein!! dus morgen toch maar even na de juf lopen om te vertellen dat het nog wel pril is!!!

6. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Uitgerekende Datum :

? oktober 2011:
    Danser4fun, suusje1979, poookie, `
    1/2/3 oktober 2011: Rica
    1 oktober 2011: Lizzy29
    3 oktober 2011: Madazon, myo, sunshine13
    4 oktober 2011: Alleentje, Fleurop, suzie83, anna27
    5 oktober 2011: Mama05, Elisabethbas,sandra2, linda0509
    6 oktober 2011: Mieni, esli4
    7 okotber 2011: Anoek21
    8 okotber 2011: kris83
    9 oktober 2011: Mbtc
    10 oktober 2011: nienkeeknein
    11 oktober 2011: wapje, prutsje, mamavanevi, ostara
    14 oktober 2011: Natas23, wendyw80, princess01
    17 oktober 2011: Nijma, jolinde23
    19 oktober 2011: snelly, hannes, lindada
    21 oktober 2011: daanquinty
    26 oktober 2011: Silsa

Bezoek aan VK of GYN :

16 feb: prutsje
    21 feb: Rica, poookie
    22 feb: mamavanevi
    24 feb: Mieni (Gyn), sandra2
    28 feb: Lizzy, Elisabethbas, Suzie83, wendyw80
    1 maart: Linda0509
    3 maart: wapje, anna27
    7 maart: esli4
    8 maart: jolinde23
    10 maart: suusje 1979, kris83, lindada
    22 maart: anoek21
    28 maart: Mama05

Echo

18 feb: Madazon
    24 feb: Mieni, esli4
    22 feb: mamavanevi

25 feb: Ann
    28 feb: Elisabethbas, wendyw80, nijma
    1 maart: Mama05, linda0509
    3 maart: wapje, anna27
    4 maart: prutsje
    8 maart: Suzie83
    9 maart: Lizzy29
    10 maart: suusje 1979, sandra2, kris83, lindada
    22 maart: anoek21

Voor deze mensen mocht het helaas niet zo zijn:(
    Tinie84, manoontje

heb de lijst weer bij gewerkt!

7. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Haha, tja, kinderen:D wij zeggen nog maar even niets.
    Er lag nu wel een tijdschrift ('Zwanger') op tafel en mn dochter wilde wel even naar die hele schattige baby kijken (zoals ze het zelf zei:)).
    Samen beetje gekeken, ik wil wel een zusje, kijk zoals die baby (een jongetje :cool:)!
    Zegt ze even later, maar dat duurt wel heel lang he mama? Wel 10 uur!:$

Word nog een tegenvaller als ze straks nog zoveel weken moet wachten!!!!

Vandaag dus naar de dokter geweest, eerste gesprek. Bloeddruk was netjes, gewicht iets te zwaar (naar mijn eigen mening) en verder veel vragen beantwoord en formulieren mee gekregen.
    Morgen even bloedprikken, wat standaard testjes enzo.
    Dan is het daarna maar wachten tot 4 maart :) pfffff duurt nog zo lang!!!!!!!

Verder nog steeds zelfde kwaaltjes, wat weeig gevoel in mijn maag, om de 2u HONGER, gevoelige borsten en moe moe moe.... Zwanger dus:D

@Tinie84, had je wel een positieve test???? (sorry, geen zin om alles terug te lezen ;))

Voor alle nieuwe zwangeren: welkom en gefeliciteerd!!!:cool:

Op mijn werk weten mijn directe collega's het, ik werk op een kinderdagverblijf en als je dan zo moe bent en niet te genieten dan krijg je vrijwel gelijk DE vraag ;)..... en ik werk met drie vaste collega's dus dan vind ik het fijn als ze het weten, ze kunnen 'rekening' met je houden en begrijpen je situatie.
    Leidinggevenden enzo horen het wel na de echo.

8. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Ik had 27jan 1e positieve test en afgelopen donderdag nog steeds positieve test. Vanaf zaterdag lichte bloeding en maandag was al niks meer te zien op de echo, zelfs geen sporen. Tijdens het bloedverlies was ik al 7wkn, dat moet je toch merken lijkt me... Heel vreemd allemaal...

Liefs

9. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Jeej! Sinds een week kan ook ik zeggen dat ik in verwachting ben!!
    Ik ben rond 10 oktober uitgerekend! :)

Ben sinds een paar dagen heel erg kortademig op sommige momenten, herkent iemand dat?

Ohhh en allemaal gefeliciteerd!!!! :D

10. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Wat erg voor je... en wat vreemd inderdaad!
    Sterkte gewenst!

11. nienkeeknein

nienkeeknein Actief lid

6 jun 2008
    132
    0
    0
    verzorgende
    emmen
    hallo 25 februari mag ik naar de verloskundige! op dit moment ben ik ziek! heel erg vervelend allemaal. ben gisteren naar de huisarts geweest na een dikke week al ziek te zijn geweest, heb nu een kaakholteontsteking heb ook een kuur gekregen(100% veilig in zwangerschap) en nu 4 tabletten later knapt t gelukkig op! ik ben vrijdag jarig word ik 26 en ik hoop dat ik dan zo goed als weer opgeknapt ben!!

12. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Heel raar verhaal inderdaad! Dit is dus precies waar ik ook zo bang voor was... In mijn geval lijkt het voorlopig goed te gaan, maar ik durf op de een of andere manier nog steeds niet blij te zijn. Zonder concrete aanleiding heb ik vanaf het begin een 'slecht' gevoel over deze zwangerschap, en dat laat me maar niet los....

Over twee weken weer een echo, en dan hoop ik dat de groei weer mooi op schema loopt, en alles er goed uitziet. (Het was nu ook nog zó klein, dat er eigenlijk niet heel veel meer te zien was dan een knipperend hartje in iets dat op een vruchtje leek...)

13. nienkeeknein

nienkeeknein Actief lid

6 jun 2008
    132
    0
    0
    verzorgende
    emmen
    anna ik duim voor je dat t goed is!! het piekeren doet je geen goed denk ik, je kunt nu alleen maar afwachten! ik hoop dat t goed op schema ligt!!

14. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    @anna, ik snap dat je je zorgen maakt! Wachten duurt ook zo lang in zo'n situatie!!! Ik duim voor je dat alles gewoon goed is en je toch beetje kunt gaan genieten!

@Tine, heel gek verhaal zeg! Hopelijk heb je nu wel weer snel een positieve test in je handen.

@Nienke, kaakholte ontsteking...bah! Gelukkig is er antibiotica! ;)
    Hopelijk is het snel helemaal over!

Vandaag moe... moe.... zo slap als een vaatdoek... maar goed, we gaan vrolijk verder. Zo even douchen en dan beetje poetsen en dan is het alweer tijd om de twins van school te halen.

Heb vanmorgen akelig nieuws gehoord, mijn beste vriendin is gisteren opgenomen in het ziekenhuis en waarschijnlijk ook al geopereerd, ze had al een week hoge koortsen.
    Nu bleek gisteren dat haar nieren en lever niet meer goed werkten.... ben nu wel ongerust, kan ook niet zomaar even langsgaan (zijn woont in groningen en ik in zeeland..... ben trouwens wel een geboren groninger ;))..... straks maar eens proberen te bellen!!!

Vandaag is ook mijn ventje jarig, hij is 30 geworden en mijn schoonmoeders ook jarig, dus dubbel feest!

15. suzie83

suzie83 Lid

30 jan 2011
    12
    0
    0
    Het is weer ff geleden, maar nu eindelijk weer eens ff tijd om een bericht te plaatsen ! Zie dat er weer veel nieuwe meiden bij gekomen zijn, welkom !

@ Tinie : Sterkte, idd vreemd verhaal !
    @ Prutsje : Vervelend nieuws van je beste vriendin, sterkte ! Kan me voorstellen dat je dat niet ff zomaar om de hoek gaat kijken hoe het met haar is met zo'n afstand. Gefelicieerd met je mannetje en schoonmoeder !
    @ mama05 : Haha moest lachen om je verhaal van je dochter. Heeft ze het alleen op school verteld of weet iedereen er inmiddels al vanaf ?

Hier gaat alles nog steeds goed. Gister voor het eerst wat misselijk geweest en bijna flauw gevallen toen ik onder de douche stond. Zal ook wel door de vermoeidheid gekomen zijn, moest er 3 dagen om half 6 uit en zo weinig geslapen. Zijn er meer meiden die midden in de nacht wakker worden en dan niet meer in slaap komen ?

Pff wat duren die 3 weken tot de echo nog lang !! Van de week al de eerste rommpertjes en mutsje gekregen van ouders/schoonouders, echt heel leuk !

16. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    @Tinie: Balen meid maar hebben ze wel goed gekeken misschien heb je wel een bbz daar ga je ook van vloeien.Hou je het wel goed in de gaten meid.
    @Prutsje: Dat is ff schrikken van je vriendin.En gefeliciteerd met je ventje en je schoonmoeder.
    @Suzie: Hier ook 1 die weinig slaapt en er elke ochtend om half 6 uit is want dan heeft mijn knul het wel weer gezien in zijn bed. Ben al blij dat ie eindelijk doorslaapt 1,5 jaar elke nacht soms wel 2x wakker. Gebroken nachten ben ik nu wel gewend.Wat leuk van ze al een cadeautje. Hier nog niks gehad heb het ook nog niet verteld.

Ik moet ook 2 wk wachten 2 maart heb ik om 08:00 de echo. Ik zit er al helemaal doorheen. Ik heb zo sterk het gevoel dat het weer mis zit en als ik dat heb dan klopt het ook vaak. Ook bijna geen klachten dus het zal wel weer een MA worden.

Net weer een succes verhaal van een kennis en daar gaat het natuurlijk prima bij de derde. Ik had er al 4 kennen hebben. Niet dat ik het haar niet gun want dit wens je niemand toe maar ik heb het zo gehad dat het bij de meeste goed gaat maar bij mij altijd fout. Heb echt ff een traantje gelaten.

sorry ik zit te zeuren.:(:(:(

17. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Ik vroeg me al af waarom er in het bevallingslijst oktober topic zo" weinig" zwangere waren... Nu snap ik het!

18. nienkeeknein

nienkeeknein Actief lid

6 jun 2008
    132
    0
    0
    verzorgende
    emmen
    huh wat snap je dan??

19. nienkeeknein

nienkeeknein Actief lid

6 jun 2008
    132
    0
    0
    verzorgende
    emmen
    tuurlijk zeur je niet!! en zo af en toe mag je best even zeuren!! als jou gevoel dit zegt kan het natuurlijk maar goed je lichaam kan je ook voor de gek houden!! ik duim voor je!!

20. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    @ Anna gefeliciteerd! Maak je trouwens niet te druk over het verschil in zwangerschapsduur. In deze periode is het moeilijker om de lengte van de zwangerschap vast te stellen (vandaar dat het ook bij 12 weken gebeurd). Dat het hartje klopt is het belangrijkste. Bij de zwangerschap van mijn dochtertje zaten ze er bijna 2 weken naast bij de echo van 6 weken (i.v.m. bloedverlies), ze dachten dat ik nog maar 4 weken ver was. Dus ik dacht weer dat het foute boel was. Echter een week later was alles goed en lag ze helemaal op schema zoals ik ook uitgerekend had.

@Sunshine gefeliciteerd met jullie leuke verrassing! Fijn dat de echo goed was.

@Ouders vertellen: Ik wil het mijn ouders en schoonouders vertellen na de echo. De vorige keer waren ze nogal gereserveerd met blij zijn, vanwege de eerdere miskraam. Dus deze keer wil ik dat ze super enthousiast kunnen zijn. ;)

@Vertellen op werk: Ik heb het wel aan mijn leidinggevende verteld. Ik werk namelijk met stoffen die schadelijk kunnen zijn als je zwanger bent (laboratorium), dus ik kan niet anders. De rest van mijn collega's weten het niet. Daarmee wacht ik tot de echo. Helemaal aan de grote klok hangen doe ik pas bij 12 weken.

@Linda (naamgenoot ;) ) en Meikie gefeliciteerd!

@Hoe vertellen: Ik heb voor mijn dochtertje een t-shirt met 'grote zus' erop. En ik maak zelf graag taarten met marcepein. Die ga ik dus eetje maken in roze met blauw met een baby'tje erop. Dan nodig ik mijn ouders en schoonouders uit en krijgen ze een taartje bij de koffie die ik Deena in haar shirtje naar binnen laat dragen. :D

@Tinie :(

@Mama05 haha wat zijn kinderen toch lekker eerlijk. :D Net als het kindje van een kennis van ons die doodleuk ging vertellen dat mama blauwe muisjes had gekocht, terwijl het een geheim was wat het ging worden. ;)

@Nienkeeknein beterschap en alvast gefeliciteerd met je verjaardag voor morgen!

@Prutje wat schrikken van je vriendin, hopelijk gaat het snel beter.

@Snelly tuurlijk mag je een traantje laten. Het is ook niet niets 3 miskramen. Hopelijk zit je gevoel ernaast bij deze zwangerschap. Ik neem aan dat je zo wie zo sneller negatief bent door die miskramen. Echt onbezorgt zwanger zijn, kan dan niet. Maar wie weet krijg je weer wat klachten en is het nu even rustig. En daarnaast hoef je niet altijd klachten te hebben. Zolang je geen bloedverlies heb, kan je hoop houden. Nu de klok nog twee weken vooruit kijken.

Deel Deze Pagina