Oktober 2011 uitgerekend!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fleurop, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    Pff wat zijn jullie vroeg wakker! Hier slecht geslapen 3 x wakker geweest :(

Zal es kijken of ik die doos van kruidvat ook aangevraagd krijg ik heb wel een voordeelpas weet ook iemand wat er in zit?

Verder nog een boxkleed nodig, een bedje voor de beeb is ook wel handig :), En binnenkort eens even de zolder uitzoeken wat er nog van de eerste staat (hydrofielluiers, tummy tub) en alles uitwassen en een plekje zoeken in de kast voor alles! Ik weet echt niet waar ik het moet laten! Maar wij hebben dan ook geen babykamer he en om zoonlief zn piratenkamer nou om te toveren tot babykamer vind ie vast niet leuk :)

@ princess ik heb een basis verzekering en dan moet je zelf je kraampakket ergens kopen kun je m wel via je verzekering krijgen maar moet je m betalen koste 3 jr geleden 30 euro maar ik heb de helft niet gebruikt omdat ik in het ziekenhuis bevallen ben dus haal wat losse dingetjes

2. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wij hebben voor de eerste tijd ipv een wiegje een mozesmandje gekocht op www.jajoja.nl (site werkt nu even niet, dus kan niet de link naar het mandje geven dat wij hebben, maar het is die met het zeilbootje). Als wij straks ons nieuwe, bredere bed hebben is er op onze slaapkamer geen plek meer voor een echte wieg. Bovendien kan je dit mandje heel makkelijk mee naar beneden nemen of bv. op bezoek. En we vinden hem heel schattig! Komt over drie weken (konden we kiezen). Als hij hieruit gegroeid is of op zijn eigen kamer gaat slapen, dan hebben we gewoon een ledikantje.

Ik heb weer zo ongelofelijk diep geslapen dat ik nu (ben al 2,5 uur wakker) nog steeds zit te soezen en moeilijk aan het werk kan gaan. Klaag niet hoor! Ik geniet ervan zolang het nog kan, zal vast de komende tien weken niet altijd zo lekker slapen...

Wendy, wij hebben een babybjörn wipper gekocht. Niet goedkoop, maar heb er hele goede verhalen over gehoord van heel veel mensen. En hij is ook mooi om te zien, niet onbelangrijk aangezien hij in de huiskamer komt te staan :).

En dan nu aan het werk. Nog 5,5 weken, aftellen!!!

3. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Dozen van het weekend ga ik de blije doos ophalen, de rest heb ik niet aangevraagd. Wel heb ik een zwitsal tas van de VK gehad met natuurlijk zwitsal mini cremepjes, sokjes, slabje, badeendje, en een tutpopje en hebben we een koffertje gekregen ook van de VK daar zat striae creme in, dettol, sokjes, tutpopje, en heel veel kortingsbonnen en reclame. Dus niet echt zo bijzonder :p

@slapen hier ook weer een slechte nacht gehad maar inderdaad het hoort erbij

@Mumtobe zal eens kijken of mijn piercing er nog wel in wilt maar een goede tip.

Een a laatste dag werken en dan lekker vakantie heerlijk :D

4. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    @wapje,Kruidvat is geen doos maar een tas die je zelf moet vullen met de waardebonnen die je thuisgestuurd krijgt.
    Hier even een linkje:
    Kruidvat - Baby Mama intro

5. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Hai there lady's,

Ik ben weer voor 2 weken goedgekeurd!:D
    Alles was weer prima bij de vlos, was zelfs 1 kg afgevallen, maar ik zei al tegen haar dat waren de vakantie kilo's, was nl de vorige keer in 4weken 4kg aangekomen. (nu totaal 6). netjes toch?
    Kwil ook liever onder de 10 blijven aangezien de teller nu op 106kg staat, shocking!!!

Ik moet ook nog de felicitas box ophalen, maar daarvoor moet ik een stukkie rijden.... ff kijken wanneer ik dat ga doen.

Verder nog 1 vraag leg je de beeb echt vanaf dag 1 in de box?

6. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Wapje, ik heb wel een aanvullende verzekering, dus krijg hem gewoon. Heb net toch maar even gebeld en hij komt als ik 30 weken ben. Kan ik het toch niet laten om gewoon te wachten he :)

Ik bedenk me net dat ik na deze week, met nog vakantie ertussen. Nog maar 3 weken hoef te werken. Wat gaat alles toch snel. Volgende week lekker de hele week vrij, eindelijk tijd voor mijn nestedrang. haha!!! en 9 augustus komen ze van de kraamzorg langs. Ben benieuwd wat die te bespreken hebben.

Piercing, Ik had er ook 2 in mijn navel, maar beide er helaas uit. moeten halen. werd er in de nacht wakker van omdat het zeer deed. Hoop dat ik ze er later weer door kan doen, maar zie wel.

Sandra2, kan ik je niet zeggen. Hier ook geen ervaring mee. Dus ben ook benieuwd naar de antwoorden van de ervaren mama's onder ons.

7. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    jaaa de baby kan je vanaf dag 1 in de box leggen hoor:D

@sandra....fijn dat je weer helemaal goedgekeurd bent:)

ik heb nog niks van de kraamzorg gehoord over een intake...nou ja zal wel komen binnenkort hahah

8. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Hier ervaringsdeskundige 1 ;) hahahahaha ik heb de box echt vanaf dag 1 gebruikt.... ze lagen erin te slapen (hoef je niet steeds naar boven) en daarna spelen. Maar je kan je beeb eerst ook in de kinderwagen in de kamer laten slapen... wat je zelf fijn vind.
    In het begin legde ik ook alle kraamkado's erin....
    Wij zetten m sowieso op voordat beeb er is.

@wipper: wij ook de baby bjorn wipper aangeschaft, ik heb m ook op mijn werk en hij is super makkelijk, hij kan helemaal plat om m onder de bank oid te schuiven als hij een keer in de weg staat.
    Beeb ligt er lekker relaxed in en als hij/zij beweegt dan 'wipt' de wipper ook echt.
    Wat ik ook heel fijn vind, je klikt 1 knoopje los en je kan zo de hoes eraf halen en uitwassen.
    Geen harde planken erin enzo.... t kost wat, maar dan heb je ook wat ;)
    Wij trouwens tweedehands aangeschaft, alleen was deze wel nieuw, mensen hadden er twee gekregen! Dus 80€ voor betaald.
    Succes met keuze's maken!
    Wat ik ook handig en mooi vind is de bloom, maar dat ding is dus groot en zwaar om te verzetten (kan ook gebruikt worden vanaf dag 1) en als je een klein prutsje krijgt is het zitje te groot (vrienden van ons hebben nu een dochter van bijna 2 en zelfs zij is er nog 'te klein' voor (moet kussentje tussen).
    Voordeel is wel dat je m kan gebruiken vanaf dag 1 tot een jaar of 4! En hij kan laag en hoog gebruikt worden, ook wel fijn, geen gedoe met wippers op tafel....

Hier wel een redelijke nacht, heb snachts vooral veel pijn in mijn bekken en lies dus dat is gewoon ontzettend vervelend :(
    Maar ondanks dat slaap ik wel goed.

Over dat de bewegingen soms gevoelig worden, dat heb ik hier dus ook! Dan lijkt t bijna pijn te doen!
    (wel bijzonder, ik weet dat t past, er hebben er ooit twee tegelijk in gezeten ;))
    Als volgende week dinsdag op de pretecho blijkt dat prutsje nog niet met hoofd naar beneden ligt word ik wel gek ;)
    Waar krabt/kietelt beeb mij dan mee??? zo van boven in mijn buik :D

Vanmiddag even naar mijn werk, kennismaken met ouders van mijn 'nieuwe' groep... ben benieuwd!

9. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Princes het gaat inderdaad erg hard nu he, Ik krijg het kraampakket ook denk ik zo rond de 30 weken ga ik vanuit.

@daaquinty ik heb ook nog niets gehoord van kraamzorg hoor maar had uit hun info begrepen dat ze een afspraak maken in mijn 32e week.

Zo te horen positieve reactie over de baby bjorn wipper wij moeten er ook nog een dus aangezien jullie hier vrij enthousiast zijn denk ik dat wij hem ook maar gaan aanschaffen.

10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Box kan dus ook voor de komst van de baby wel al klaar gezet worden lees ik. De box en de babykamer komen over een week of 3 en er zijn nu druk bezig met het schilderen van de kozijnen e.d. Van de babykamer. Gordijnen liggen inmiddels ook klaar dus die kan ik volgende week dan ook mooi ophalen.

Vandaag check up bij vk. Kreeg ik een afspraak voor een echo. Leek mij wat vroeg voor de liggingsecho, maar kennelijk is het nieuw beleid en krijg ik met 30 weken een groei echo en 36 weken een liggingsecho. Super leuk natuurlijk.

Mocht iemand de lijst weer een keer naar voren halen...krijg de lijst niet aangepast vanaf mijn iPhone. 18 augustus controle vk en 30 augustus groei echo.

@ elisabethbas, nog maar 5,5 week werken! Wow bij jou gaat het nu echt opschieten hè?

@ wapje, hier ook een basisverzekering (cz) maar krijg wel een kraampakket las ik op de site. Wie weet zijn er inmiddels aanpassingen gedaan in het pakket en krijg jij hen ook?

11. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Prutsje: ow ben benieuwd dan.. weer zo'n "leuke" zetje zebra knuffel..
    hier juist gekriebel onderin.. bij mijn schaambeen.. beebs lag zaterdag met koppie naar beneden en handjes
    bij t hoofdje en woensdag lag ie dwars!

@ Daantje: Hier nu ook echt het gevoel dat spruitje ruimtegebrek heeft
    maar dat is niet zo ;) leuk nog 2 echo's :D

@ Wendy: Jullie natuurlijk ook nog even een verjaardag van een kleine meid..
    hier ook in September.. hopelijk hebben we een mooie nazomer en kunnen we wel buiten zitten.

@ Wapje: Gaan jullie nog verhuizen of hoe gaan jullie dat straks doen als beeb niet meer bij jullie op
    de kamer past?

@ Elisabethbas: Heb die babybjorn wipper gezien bij een collega die haar zoontje eens had meegebracht en
    die wipt tenminste.. kind werd nog net niet gelanceerd haha

@ Wipper: hier een simpele, dochter vond er NIKS aan en heeft veel tijd doorgebracht in de schommelstoel
    die nu ook zeer zeker weer van zolder gaat komen.. scheelt weer een paar lamme armen van het wiegen van de kinderwagen.

@ Wherona: hopelijk past hij nog.. ik vind mijn buik na de bevalling waarschijnlijk niet meer geschikt voor een piercing
    maar altijd beter als van die gaten..

@ Sandra: Hier wel beeb vanaf dag 1 in de box maar dan reiswieg in de box ofzo..
    of lekker in een dekentje, maar alleen om even de handen vrij te hebben, maar kan ook op t aankleedkussen of op de bank
    ofzo.

@ Princess: lekker zeg nog maar 3 weekkjes werken.

hier nog aan het zoeken naar een geschikte 2e handse duowagen.. valt niet mee.

12. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ wendyw80 zag het op de site dat het een tas is dus die bonnen sturen ze gewoon op dan als je aangeeft dat je zwanger bent en de as wilt?

@ sandra 2 hier de eerste ook vanaf dag 1 in de box hoor kan makkelijk!

@ princess01 en daantje ik zit bij vgz en daar krijg je t pakket niet vergoed heb t nog eens nagevraagd

13. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ mumtobe21 nee wij gaan niet verhuizen ons zoontje heeft een stapelbed dus zodra de kleine niet meer bij ons kan gaan ze met zn tweeen op de kamer.

@ kraamhulp hier ook nog helemaal niks van gehoord is dat raar? ben bijna 30 weken

14. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Hier ook alle boxen opgehaald inmiddels, wel grappig om te zien dat er dus verschil in zit met wat er in die boxen zit.

Ik heb ook nog niks van de kraamhulp gehoord en ik ben zondag ook al weer 30 weken. Ik wacht het wel rustig af.

Vandaag nog 1 dagje werken en dan weer weekend. Morgen gaan we de babykamer, kinderwagen en maxicosi ophalen! Kben heel benieuwd. Zal wel bizar zijn als zaterdag alles ineens in huis is. De aanstaande papa en opa gaan de kamer in elkaar zetten daar bemoei ik me lekker niet mee.

Fijne dag allemaal

15. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    Ja zeker een heel verschil met die boxen, gaan jullie ook geboortekaartjes inleveren bij de supermarkt voor gratis dozen boodschappen dadelijk? Mijn pa drukt de kaartjes dus die kan er wel n paar extra maken :)
    Vandaag om 11:30 naar de vk op controle stond volgens mij niet op de lijst.

Het warme weer zit er ook weer aan te komen dames als ik Piet paulusma mag geloven! En moet zeggen dat ik er eigenlijk niet op zit te wachten! Maar goed is nog eigenlijk weinig zomer geweest he. Alleen zweet ik zo snel nu ik zwanger ben echt vervelend als het dan zo warm is lopen de druppels over mn lijf bah! Dan maar met de kleine man strand op zoeken en kasteeltjes bouwen haha of lekker in t water ( ziet er ook charmant uit uit nu in bikini hoor haha) Nou fijne dag en ik laat jullie weten hoe t was bij de vk ik ga nu dadelijk eerst n poging doen tot sporten!

16. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    @wapje.als je de voordeelkaart registreert op de site krijg je oa de vraag of je zwanger bent.
    Vul je daar ja in dan zijn je gegevens geregistreerd en ontvang je de waardebonnen in je mailbox.

@blije doos,gister de uitnodiging gehad om hem op te halen nu nog even kijken waar ik hem kan printen aangezien onze printer stuk is.

@kadodoos supermarkt,Hier lever ik wel een kaartje in bij de C1000 en bij de bakker.C1000 had vorige keer een heel leuk pakket en bij de bakker krijg je een geboortetaartje.

@box,Bij de eerste stond de box er al wel maar de eerste week lag ze voornamelijk in de kinderwagen die ook in de woonkamer stond.

@kraamhulp,bij ons kraamcentrum doen ze bij de tweede telefonisch een intake rond de 30 weken dus wachten we maar even af.

@zwverlof,nog 5 weekjes werken en dan begint ook mijn verlof.
    02 Sept mijn laatste werkdag.
    Was de bedoeling van 4 weken van te voren maar heb besloten om er toch maar 6 van te maken.
    Wil nu toch wel langer verlof als bij de eerste,die kwam 3 weken te vroeg en ik had er net mijn eerste week verlof op zitten.
    Daarna 2 weken kerstvakantie en hopelijk krijg ik dan weer een contract per 01 Januari.
    Anders hebben we nog langer vakantie:D

@hier lijkt het erop dat het weer een mooie dag gaat worden,de zon schijnt al.
    Zometeen nog even werken en dan vanmiddag vertrekken we naar mijn schoonouders voor een weekendje op de camping.
    Ben benieuwd hoe dat zal gaan snachts wb het slapen op een luchtbed en mijn vele nachtelijke bezoekjes aan het kleinste kamertje.
    Volgend weekend gaan we ook weer als het goed is omdat we dan toch in Domburg moeten wezen voor de 3d echo,dat ligt er een kwartier vandaan.

Dames als ik jullie niet meer spreek:
    Een fijn weekend allemaal met hopelijk een beetje fatsoenlijk weer !!

17. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Linda leuk morgen de kinderkamer e.d. ophalen geniet er lekker van :)

@Wapje succes vandaag bij de vk, en zit ook niet echt te wachten op warm weer maar regen is ook niet alles, ik zweet ook erg snel en heb het ook erg snel extra warm sinds zwangerschap maar gaat goed komen.

@Daantje wat leuk nog 2 echo's wat een mazzel zeg lekker weer effe kunnen gluren naar jullie wonder.

@Supermarkt daar heb ik nog nooit van gehoord hoe gaat dat dan in zijn werking?

Vandaag laatste werkdag en dan lekker vakantie heerlijk hoor ben der ook wel aan toe

18. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Hier niet alle babyboxen opgehaald... Geen puf voor en we hebben veel al ;)

@ zwverlof: Nu eerst lekker zomervakantie en dan nog maar 4 weekjes werken. 28 sept begint mijn verlof.. :D

@ kraamhulp: Hier telefonisch contact gehad. Waarschijnlijk omdat we al een kindje hebben ;) Nu met een maand of 8 wordt ik weer gebeld.

@ druktemaker: Hier is hij ook lekker bezig! :D Maar af en toe ook hier het idee dat de ruimte te klein is voor hem... Das onmogelijk trouwens met zo'n grote buik :D ;)

@ Daantje: Wat heerlijk dat jullie nog weer even kunnen gluren naar de beeb :D

@ Wapje: Succes bij de VK vandaag!!

@ warm weer: Ik zit ook niet te wachten op benauwd warm weer, maar een beetje zon voor het zomeridee zou toch wel lekker zijn!!! :D

19. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wendyw80, 2 september ik ook mijn laatste werkdag! Wel vier weken vantevoren, maar ik denk dat ik de laatste week halve dagen ga werken. Echt eerder stoppen kan niet, behalve als ik het niet meer trek, want vanwege de vakanties is onze bezetting hier in augustus echt minimaal.

Kraamzorg, heb ik ook nog niets van gehoord. Ze zouden ergens in de 7de maand contact met ons opnemen en dat is vanaf dinsdag, dus ik wacht rustig af.

Gisteren hebben we van een collega een hele auto vol met babyspullen gekregen: badje met standaard en toebehoren, Wallaboo voetenzak, heel veel kleertjes, speelkleed. En ze wilden er niets voor hebben. Echt geweldig! Dus vanochtend te laat op mijn werk omdat ik me helemaal verloor in de mini-rompertjes. Zo leuk! Dus: nu maar snel aan de slag. Lekker weekend! Morgen kinderwagen kopen (krijgen, van mijn schoonouders).

20. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Hier mag het wel wat warmer worden hoor, de zon scheen om 9u, maar nu issie helemaal weg.... hartstikke bewolkt... :(

Ik ga geen boxen meer halen hoor.... ben boxbeu ;)

Slechte nacht gehad, ventje kon niet slapen, dus ik ook niet zo goed... veel pijn, in bekken en rug... *zucht* ;)

Nu even wakker worden, ventje moest weg voor zijn werk en ik heb niet zoveel te doen vandaag... om 14u naar de oefentherapie, waar ik niet veel 'heil' meer in zie omdat ik juist nu veel meer pijn heb.

HIer ook nog niets gehoord van de kraamhulp, alleen de bevestiging binnen. (die ik niet helemaal heb gelezen, waarschijnlijk staat daar wel in wanneer ze contact opnemen ;))

Hier zondag ook alweer 30 wk.... mogen we aftellen???? :D

Deel Deze Pagina