@ Waterlelie: Ik heb het ook maar 1x gedaan hoor onder het mom van, dan ligt het netjes in de kast haha voor ons duurt het ook niet meer lang voor we weer mama zijn hoor @ Prutsje: kan me indenken dat dat geen pretje is om 2 uur op zo'n bankje te zitten. @ Linda: ow bah je hebt zo'n rottest gehad @ Wendy: Wil je én bezoek in de kraamweek, én een kraamfeest? @ Pookie: heb je toegevoegd! hier ook nog niet 100% zeker over de naam.. en de tekst op t kaartje bestaat ook nog niet.. @ Rrianne: Welkom! @ Natalie: Jammer zeg dat de pretecho niet meer gelukt is zou me alleen niet teveel vastpinnen op de geschatte gewichten hier zaten ze er flink naast en hoor in mijn omgeving ook allemaal dat soort verhalen. Hier sinds woensdag ontzettende pijn in mijn linkerbil wat doortrekt naar de achterkant van mijn bovenbeen.. vanmiddag had ik zelfs moeite met mijn voet optillen om de koppeling te kunnen bedienen in de auto
@ Rrianne welkom @ maagpijn en misselijk hier al vanaf week 6 last van kan ook niet tegen warm eten en eet dat ook bijna nooit meer! Maar begin me wel een konijn te voelen met al die rauwkost en sla!!Echt supervervelend en word r ook sjagerijnig van. Beeb ligt dan ook lekker met r billen tegen mn maag aan!
@Rrianne,welkom bij de club ! @mumtobe21,we willen de kraamvisite of in de kraamweek of op ons kraamfeest. Ik was nu al 2 dagen het internet aan het afzoeken naar een leuke tekst maar manlief werd langzaam gek van mij dus heeft vanavond degene gebeld die onze kaartjes regelt en is net om een paar boeken en een stapel kaartjes geweest voor inspiratie. Hopelijk zit daar iets tussen ! Kreeg vandaag bij de vk een formulier mee voor het bloedprikken dus morgenochtend voor ik ga werken maar gauw even gaan doen. Heb daar altijd zo'n hekel aan omdat ik dan weer een week met een beurse arm loop maar tis voor een goed doel he. En dan morgenmiddag naar Domburg voor de pretecho. Ben benieuwd of ons klein meisje een beetje mee wil werken. Vanochtend werd er ook druk geprotesteerd bij het onderzoek van de vk. Voor degene die de lijst kunnen aanpassen,ik heb volgende week een extra controle + groeiecho. Afspraak staat voor de 11de. Het lukt me niet om zelf de lijst te veranderen. Fijne avond nog allemaal! Ik ga mijn bedje opzoeken,ben versleten en moet er morgen weer op tijd uit.
@rianne....welkom hier het is hier erg gezellig hoor @natalie....balen van die echo meid... @idd over 2 maanden zijn er vast al een aantal bevallen hahah...erg gek idee hoor
Oke, vanuit Groningen ben ik er ook ff Neuh, 2 uurtjes op zo'n stoeltje was echt niks, maar goed, we hebben genoten!!! Vanmorgen naar de ha, urine was niet helemaal goed, volgende week nog een keer laten checken ivm misschien blaasontsteking. Niks ernstigs dus Gewicht is van 79kilo naar nu 87kilo gegaan, dus 8kilo totaal aangekomen. Tot nu toe valt het me nog mee! Bloeddruk was goed en buik verder prima, geen bijzonderheden. Het was de laatste controle bij de ha, vanaf nu naar de gyne. (wel pas de 30e hoor!) Rit naar groningen vanuit zeeland ging wel goed, niet veel last gehad. Morgen even naar de Prenatal enzo om weer geld uit te geven Joepieejeeeeej! Nathalie, balen van je echo.... wendy veel plezier in Domburg! Het is een aardige mevrouw! Wel even navigatie mee hoor of de blauwe bordjes met 'arts' erop volgen! Het zit ergens in een woonwijk Ik ga zo lekker naar mn bedje, het was een lange dag!
Echo 11 aug: wendyw80 (groei echo) 15 aug: Poookie (groei echo/placenta lokalisatie) 16 aug: boerderijmama (echo gyn) 18 aug: waterlelie81 (placenta check) 29 aug: princess01 (groei echo) 30 aug: Prutsje (liggings echo) Daantje2011 (groei echo) 5 sept: Elisabethbas (liggingsecho 36 wkn) Bezoek aan VK of gyn 8 aug: Wherona 9 aug: Daanquinty 10 aug: Dolfijnjes 15 aug: Poookie 16 aug: boerderijmama, Karine (bloedprikken), hannes 17 aug: Karine, Mumtobe21 18 aug: Daantje2011 (bloedprikken) 24 aug: waterlelie81 25 aug: Elisabethbas 29 aug: princess01 30 aug: Prutsje 5 sept: Elisabethbas Uitgerekend 1 oktober 2011: Mama05 (geheim), Lizzy29 (meisje), Wendy3010 (jongen) 2 oktober 2011: Elisabethbas (jongen) 5 oktober 2011: sandra2 (verrassing) 7 oktober 2011: suusje1979 (jongen) 8 oktober 2011: Poookie (jongen) 9 oktober 2011: wapje (meisje), prutsje (geheim), Linda0509 (verrassing) 10 oktober 2011: boerderijmama (verrassing) 11 oktober 2011: Maaikev76 (jongen) 12 oktober 2011: natalie78 (jongen) 14 oktober 2011: wendyw80 (meisje), muts76 (verrassing) 17 oktober 2011: Princess01 (meisje) 18 oktober 2011: Daanquinty (jongen) Dolfijnjes (meisje) 19 oktober 2011: zonnetje (meisje) 20 oktober 2011: Lindada (meisje), daaniejj (meisje) 22 oktober 2011: hannes (jongen) 24 oktober 2011: mumtobe21 (geheim), wherona (jongen) 25 oktober 2011: Waterlelie81 (meisje) 26 oktober 2011: Karine (jongen) 1 november 2011: Daantje2011 (meisje) Extra info Poookie - 21 jaar - Overijssel Daaniejj - 23 jaar - Rotterdam mumtobe21 - 23 jaar - Noord-Brabant Dolfijnjes - 23 jaar - Friesland Sandra2 - 25 jaar - Overijssel Princess01 - 26 jaar - Overijssel boerderijmama - 27jaar - België (nabij Turnhout) Linda0509 - 28 jaar - Den Bosch Daantje2011 - 28 jaar - Noord-Holland Lindada - 29 jaar - Omgeving Breda daanquinty - 29 jaar - Zoetermeer Wendyw80 - 30 jaar - Sint Maartensdijk Waterlelie81 - 30 jaar - Amsterdam Wherona - 30 jaar - Zandvoort Karine - 31 jaar - Lelystad Suusje1979 - 31 jaar - Ede Wendy3010 - 31 jaar - Voorthuizen/Amersfoort Wapje - 32 jaar - Bergen op zoom Hannes - 32 jaar - Cuijk Elisabethbas - 32 jaar - Hilversum Prutsje - 32 jaar - Terneuzen Natalie78 - 32 jaar - Goes mama05 - 33 jaar - Overijssel Maaikev76 - Haarlem Muts76 - 34 jaar - Amsterdam Buddy's Mama05 <--> Mumtobe21 Sandra2 <--> Waterlelie Daanquinty <--> Prutsje Elisabethbas <--> Wendyw80 Princess01 <--> Wendy3010 Poookie <--> Wherona <--> Wapje Linda0509 <--> Dolfijnjes Hannes <--> ? Meisjes: 10 Jongens: 10 Verrassingen: 4 Geheimpjes: 3 Onbekend: 2 wendyw80, heb je afspraak erbij gezet. Rrianne, welkom! kan je zelf de lijst aanpassen????
Hey dames, Hier was ik ook weer eens. Ben gister bij m'n vriendin geweest op kraamvisite. Wat een mooi klein mannetje. Hij past niet eens in mt 56. Hij was bij de geboorte 50 cm en 3260 gram. Dus gistermiddag gelijk aan het shoppen geslagen. Niet alleen voor me zelf maar ook voor haar. Zou sobieso al shoppen . Gelukkig voor ons samen goed geslaagd . @Rrianne, welkom bij de club. Het is hier zeker gezellig maar het blijft altijd bij lezen hoor kan het ook niet altijd volgen. @linda, vervelend van je suikers. Ik hoop dat het na de laatste test beter was. @wendy, veel plezier tijdens je pretecho. Ik hoop dat de kleine bij jou wel goed ligt. Want ik las dat het bij de andere dames wat minder was. Terwijl ik nog wel een mooi echo voorbij zag komen (volgens mij was die van prutsje) Maar lekker van genieten. Voor dat je het weet ligt de kleine in je handen. @slapen, Ik slaap gelukkig goed. Moet er 1x in de nacht/morgen uit. De laatste tijd is dat rond 5 uur. Net voordat de wekker gaat van manlief. Gelukkig val ik snel weer in slaap. En als ik mag uitslapen doe ik dat minimaal tot een uur of 9. Dit was het eerst wel weer. Tot later
Vond deze op internet, misschien is het wat. Bezoek vinden we fijn, maar dan wel op ons kraamfestijn.
Hey meiden hier ook weer een berichtje van mij we hebben heerlijk genoten in het prachtige overijssel. Had het alleen woensdag erg moeilijk met de warmte waardoor ik snel uitgeput raakte. Voor de rest gaat alles wel lekker merk alleen wel dat ik steeds meer en vaker last krijg van mijn ribben waardoor ik ook wat kort ademiger wordt. En ik kan mijn kleine man zijn voetjes en soms zijn kontje voelen wat ik echt prachtig vindt
@ Dolfijnjes: Leuk zeg, lekker geshopt dus @ Wherona: Leuk hé die voetjes en billen die voorbij komen. Vandaag de ha gebeld over die pijn in mijn bil die doortrekt naar bovenbeen en onderrug en hij zegt zwangerschapsischias.. helaas niks aan te doen wat doet dat zeer zeg ben bang dat ik met deze pijn niet kan werken tot 34 weken.
Dames, het is onmogelijk om jullie bij te benen als jullie zoveel bladzijden voltateren op korte tijd !! Kort per onderwerp reageren dan: @slapen: ik kan geen comfortabele houding vinden om in te slapen, dus draai en woel de hele nacht... Ik heb zo'n borstvoedingskussen tussen mijn benen, dat helpt wel iets. Ook moet ik er voorlopig nog maar 1x/nacht uit om te plassen. @maag: bah! heb er véél last van, s avonds een rennie helpt wel. Een bord havermoutsepap of brinta helpt ook goed, maar niet té lang voor ik ga slapen, anders wordt die melk weer zuur... Gaviscon ga ik ook nog in huis (laten) halen op aanraden van de gyn. @tekstje kraamfeest: je kan misschien eens googlen op 'tekst babyborrel', want zo noemen we dat in Vlaanderen , misschien vind je dan nog àndere inspiratie om je tekstje op te baseren? wij zijn er zelf ook nog niet uit hoor! Mijn controle op dinsdag was erg leuk, ons prutske nog eens bewonderen - hij/zij bewoog natuurlijk wel héél de tijd, maar 't is dan ook een héél actief kindje, dat voel ik zelf ook! De organen zijn allemaal nog eens nagekeken (nieren, hart, lever, longen, maag) en het gewicht geschat op basis van het bot van het bovenbeentje en de schedelomtrek. En ons prutske is 500gr gegroeid in 14 dagen tijd!! Nu weegt hij/zij 1700gr!! Supergoed dus!! 't Zit wel heel erg hoog, echt al tegen mijn ribben, maag, middenrif, natuurlijk ook omdat de placenta eronder zit ipv erboven. Maar dat is goed, dan drukt hij/zij ook niet zo erg op de placenta. De placenta zelf gaat niet meer verschuiven, dus de keizersnede is nu 100% zeker, 1/3 ligt immers nog over de baarmoedermond. Ik hoop dat de gyn met de volgende controle al ongeveer kan aangeven wanneer dit door zou gaan, dan kan ik echt beginnen aftellen , die datum blijft nog wel een geheimpje voor de familie hoor!! Ben zelf in totaal nog maar 6kg bijgekomen, was deze keer zelfs een beetje afgevallen tegenover 2w geleden! Valt goed mee dus, zeker omdat ik plat lig en niets verbruik van calorieën! Binnen 2w alweer terug op controle! Ik hoop zeker dat ik 32w haal, dan kan ik in mijn eigen ziekenhuis bevallen, anders moet ik verder weg, naar een universitair ziekenhuis. Maar het doel is natuurlijk om toch echt september (dus 34w+) te halen!!
@ All, bedankt voor het warme welkom Ga flink mn best doen om het een btje bij te houden @ Nathalie78, balen dat de 3d-echo niet meer lukt, gelukkig duurd het niet lang meer voordat jullie de kleine in het echt kunnen bewonderen. @ Mumtobe, owww wat balen! Wat voor werk doe je? @ Prutsje, waar zit je in Groningen? Woon in een dorpje ene paar km van de stad zelf af. @ Wendy80, hoe was de 3d-echo? Leuke echo-foto's? @ Waterlelie, gewoon kopieeren en mezelf er tussen zetten, of is het wat ingewikkelder? @ Dolfijnjes, bij blijven lezen is idd soms lastig, maar ga me best doen @ Boerderijmama, even gegoogled naar Placenta praveria, maar jeetje ook best heftig! Is het een btje vol te houden de volledige bedrust? Je kunt de weekjes dus echt al gaan aftellen, spannend hoor.
Misshcien ook wel leuk, zal nog ff wat kort overmezelf vertellen; Woon in Groningen, samen met mijn vriend en ben 23 (aug. 1987). Inmiddels alweer 6,5 jaar happy samen! Ben zwanger van ons eerst kindje, mei 2010 gestopt met de pil en aug 2010 voor een kindje gegaan. Helaas was ik erg onregelmatig ongesteld, uiteindelijk naar de Gyn en bleek Pcos te hebben. Zwanger zonder hulp werd hem wrsch niet werd ons verteld, en nog geen week later had ik een positieve test in mijn handen! Echt super. Zwangerschap verloopt goed, onze baby doet het goed (we krijgen een jongetje). Werk 30 uur op een KDV en tot nu gaat dat nog best goed, nog 4 weekjes. Zo, nu weten jullie een btje wie ik ben! Fijn weekend allemaal
Zo dames,we zijn net thuis van een dagje bij mijn schoonouders. Vanmiddag tuurlijk de 3d echo gehad en je zult het niet geloven ook ons meisje had er geen zin in. Ze lag demonstratief de hele tijd met 1 of 2 armen voor haar gezichtje. We hadden de tomtom meegenomen maar vanaf mijn schoonouders was het heel makkelijk te vinden. Jammer dat we zo'n eind moesten lopen maar de 4 gereserveerde parkeerplekken stonden vol. Maar goed nu mogen we dus ook nog een keertje terugkomen,de 26ste. We hebben wel een cdrom,een aantal foto's en de dvd meegekregen. Dus ik zal zo een paar foto's spammen al zijn ze niet heel duidelijk. Volgens de echo ben ik nu de 19de uitgerekend maar ik hou het toch maar op de 14de. Al viel het resultaat tegen we hebben er van genoten en hopelijk werkt ze de 26ste nog even mee.
@Rrianne, ik kom zelf oorspronkelijk uit Scheemda, daar woont mijn moeder dus ook nog en daar zitten we nu! Waar woon jij??? Ik werk ook op een KDV, heb in de stad op school gezeten... @Wendy, had je gevraagd om terug te komen of niet? Want ik vind het wel gek dat ze het ons niet heeft aangeboden.... Mijn fotos (zijn in mijn ogen ) niet veel duidelijker dan die van jullie... Maar goed, vind jouw fotos wel cool, dat ze zo gaapt en je ziet zo duidelijk dat armpje voor haar gezicht langs! Vanavond eventjes naar Assen geweest, naar de Prenatal, maar ik kon ut niet volhouden.... Mijn buik was steeds keihard en deed pijn, moest m steeds ondersteunen... Bij Prenatal viel het me eigenlijk ook nog enorm tegen.... Dus nu maar alles beetje online shoppen... (niet zo mijn dingetje) Hebben jullie nog tips voor site's waar ik leuke en betaalbare dingen kan kopen??? Vooral de basis dingetjes... @mum, zwangerschapsischias.... das ook niet niks!!! succes ermee meis! (k) @boerderijmama, moet je naar Gent als je voor je 32e week gaat bevallen??? Affijn, dat is voor mij het dichtsbijzijnde universitair ziekenhuis in Belgie, daar moet ik naartoe als er iets is voor de 32e week.