@ Rrianne drinken gaat prima hoor en honger heb ik eigenlijk alleen s'morgens, rest vd dag niet ik probeer dan wel gewoon te eten. Dacht eerst dat t kwam omdat ik niet echt "normaal" kan eten nu (als ik warm eet word t nog erger!) @ Daantje2011 Ow erg he! Alles wat ik mijn eerste zwangerschap niet had heb ik nu wel! Was toen alleen eerste maanden misselijk en laatste maanden beetje buikpijn en moe! Misschien toch de baby die op de darmen drukt ofzo? Ik heb wel het gevoel dat beeb nu anders ligt. Gelukkig voelde ik ze gisteravond flink bewegen! Ook sterkte in elk geval!! @ poookie ik denk dat het nog maar sinds kort is dat de leeftijd weer een beetje daalt bij de eerste was ik 27 toen ik zwanger raakte en dacht dat ik al oud was maar toen in de vk praktijk binnen liep allemaal ouwe mutsen! Haaha Hoorde van een kraamverzorgster dat de leeftijd weer begint te dalen. Je moet er aan beginnen als jullie er allebei aan toe zijn toch! Ik heb mijn man pas leren kennen toen ik 21 was en woonde net op mezelf, hebben eerst lekker een paar jaar gefeest en vakantie en leuke dingen gedaan. Kan nog wel maar dat is nu toch anders, iedereen zijn eigen keus hoor! Waar halen ze de brutaliteit vandaan om dat te vragen zeg tss tja en wat is kort bij mekaar? Hier vanacht gelukkig redelijk geslapen, wel 2x wakker geweest omdat de oudste in zn bed had geplast en later nog eens omdat manlief klaar was met werken en thuis kwam. Gelukkig snel terug in slaap kunnen vallen. Durf niks te eten ben bang dat mn maag en darmen raar gaan doen, aangezien ik nog steeds n raar gevoel in mn buik heb. Wel glas melk gedronken. Fijne dag allemaal en rustig aan!
Lieverds, wat een gedoe allemaal van het niet lekker voelen en ziek zijn. wapje, je moet altijd bellen hoor als je je ongerust maakt! Daar zijn tenslotte de vk's voor!!!! Ik maakte me in week 37 en 38 ook flink ongerust en voila....moest uiteindelijk ingeleid worden!!! En over het niet kunnen eten moet je ook maar even melden...is natuurlijk niet goed om alleen van een glas melk te leven... Daantje, jij ook al niet lekker. Dikke knuffel meis. Elisabethbas, geniet maar van je weekend, nog even meid en dan heb je daaaaaaagen rust prutsje, hoe is je haar geworden? Oh en wat kunnen veel mensen brutaal reageren over leeftijd/kindjes krijgen e.d. Gaat hun toch niks aan. Iedereen moet het helemaal zelf weten. Ik was 24,5 jaar toen we in de MMM kwamen. En op mijn 28e verjaardag raakte ik eindelijk zwanger en in oktober ben ik bevallen. Nu weer een oktober kindje dus hihi Zijn er echt niet meer meiden die Facebook hebben??? Zo jammer dat ik geen Hyves meer heb....ben zo benieuwd naar jullie Efteling was erg gezellig. Het was er enorm warm, benauwd en gelukkig bleef het droog. Vond het wel lastig met lopen enzo. En als we ergens zaten dat werden we overvallen door die vreselijk wespen!!! Ben echt bang van die beesten haha Dus echt ontspannen was het niet. En ik zou ook nooooooit in het hoogseizoen gaan, we hebben het kaartje gekregen van schoonmoeder, anders waren we ook niet gegaan hoor....pfff wat een drukte...en rijen Uiteindelijk maar rond 17 uur richting huis gegaan. Was echt gesloopt die avond. Mijn voetjes deden zeer en wilde alleen maar naar bed. Nu lekker fris en fruitig wakker met een kop koffie in mijn handen Tot later!!!!!
Goedemorgen dames, Kheb mn slaapje weer uit!!! Gisteravond een erg gezellige avond gehad. Tegen 18.00 naar de kroeg gegaan en tegen 20.00 met een groep van 9 personen heerlijk uiteten geweest! We lagen lekker om 23.30 in bed. Vanacht is een vriendin van me bevallen van een meisje Lieke. Ben echt een beetje hyper. Jeetje dat staat ons straks ook te wachten. Het wordt nu zo echt allemaal. soms overvalt me dat ineens, hebben jullie dat ook wel? @ waterlelie, helaas geen facebook! @ wapje en daantje, hoe is het vandaag? @ Elisabeth, idd aftellen! Eerder maakte ik me op mn werk ook druk over alles, nu merk ik echt dat ik de laatste periode makkelijker ben geworden. En wat betreft leeftijd, als jij en je vriend er klaar voor zijn prima toch. Het gaat om jullie en niet om wat anderen ervan vinden. Mijn ouders waren in het begin wel een beetje geschokt! Hadden het nog niet verwacht van ons, ook al zijn we 6 jaar bij elkaar. Ze voelen zich nog geen opa en oma... zijn ook echt jong van geest. Nu mn buik meer en meer begint te groeien wordt het voor hun ook echter! Ze hebben zelfs een videocamera aangeschaft voor de kleine en al een kinderwagen, want mn moeder gaat oppassen.. Dus het gevoel komt wel, maar duurde ff Fijne dag ik ga zo ff met Bas het bos in, hij gaat hardlopen en ik wandel dan even een goed halfuur. De groetjes
@Rrianne gezellig dat je mee schrijft. Graag gedaan. Fijn dat de 3e keer prikken alles goed was. Het is bij mij per toeval ontdekt. Dacht nl een blaasontsteking te hebben maar dat was niet zo. Maar ze vonden wel veel suiker in mijn urine toen ik dat liet onderzoeken. Suiker is aardig onder controle. Heb 's middags alleen wel last van hypo's (te laag suikergehalte). Ik voel me goed maar ben donderdag opgenomen in het ziekenhuis en mocht vrijdag middag weer naar huis. Dat was vanwege mijn hypo's en te hoge onderdruk. En omdat ik in 2 dagen tijd 1,5 kilo was afgevallen. Moet me nu thuis gedragen alsof ik in het ziekenhuis lig. Noemen ze een thuis opname. Maar mag wel in de achtertuin zitten met de benen omhoog. En voor de rest mag ik alleen de deur uit om naar het ziekenhuis te gaan. En ze komen nu iedere dag van het ziekenhuis langs om mijn bloeddruk te controleren en een hart filmpje van de beeb te maken. En nu maar hopen dat met veel rust mijn bloeddruk weer zakt. Zodat ik weer wat mobieler ben. Zo ga nu maar weer bank hangen. En vanmiddag maar een tijd je op bed liggen.
wendy wel lekker dat je dan thuis kunt zijn!!! ben je wel lekker in je eigen omgeving!!! Leeftijd ja er zijn onbeschofte mensen tussen zelf nu wij voor een derde keer zwanger zijn vragen mensen of het gewenst was!! Maar trek je er niks van aan jong moeder is toch mooi!! Hier vanmorgen een beetje fris maar wel weer lekker droog!! kids vermaken zich prima maar ik ben vind het moeilijk vol te houden kan ook niet lekker zitten en ben erg moe (sorry voor mijn klaag bericht) Mijn schoonouders komen zo pfff echt even geen zin in maar ja soms moet je wat!!! Het zijn eecht schatten van mensen maar ze kunnen zo zeuren dat ik het rustig aan moet doen!!!! ja dat lukt ook wel met 2 kids die er lopen!!!
@ Wapje, dat scheelt gelukkig, als je je vocht maar binnen krijgt. Mijn eetlust is sinds ik zwanger ben zowiezo echt niks meer, eet omdat het moet, maar vind veel dingen niet echt lekker meer (zelfs niet mijn lievelingskostjes). @ Daantje2011, beterschap! @ Pookie, ach ja mensen hebben overal een mening over, ben je neit te jong dan ben je wel weer te oud etc etc. @ Waterlelie, klinkt als een vermoeiende dag. Als je het maar gezellig hebt gehad. En idd in het hoogseizoen, wij zijn 2 jaar geleden ook geweest, moest echt overal minstens een uur in de rij staan. @ Sandra2, Wat leuk, en je gevoel is heel herkenbaar! Wordt er ook altijd helemaal enthousiast van en wil het liefst alles weten. Ik vroeg mijn moeder laatst en vind je het nu ook raar om mijn met een bolle buik te zien. Hahah ja zei ze; moest er in het begin wel echt aan wennen hoor. Mijn dochter die nu mama wordt. Veel plezier in het bos, hoop voor je dat het droog blijft, hier begint het nu te regenen. @ Wendy3010, oeehh dat is ook wel even schrikken. Idd fijn dat je niet in het ziekenhuis hoeft te blijven en je lekker mag uitrusten in je eigen huisje. Lukt het stil zitten een btje? @ Mama05, rustig aan doen! En wat betreft je s-ouders, verstand op nul en maar denken; ach ze bedoelen het goed hahaha.
Het lijkt wel of er nu veel meer geschreven wordt dan dat we ooit gedaan hebben de afgelopen maanden!! Is bijna niet bij te houden! Hahaha @waterlelie lekker rustig aan doen vandaag dan! En ik heb zowel facebook als hyves, ben alleen op hyves niet erg actief meer @wapje wat balen meid dat je je weer zo beroerd voelt ik zou zeker gaan bellen als ik jou was, volg je gevoel. Beterschap! @elisabeth balen van je werk! Hopelijk kun je het nu een beetje van je afzetten. Succes nog de komende weken. @Rrianne welkom! @wendy3010 jeetje wat schrikken zeg. Wel fijn dat je nu wel in je eigen omgeving kunt zijn. Doe vooral rustig aan! Hopelijk gaat het snel wat beter. @daantje2011 balen dat jij je ook weer zo beroerd voelt. Gewoon lekker je slaap pakken hoor. Het belangrijkste nu is jij en de kleine in je buik @sandra veel plezier in het bos Hier een hele leuke dag gehad in Den Haag. Leuk om onze kleine vriendjes weer ff te zien. Wel heel apart dat je zelf over een paar maanden ook zon draakje in huis hebt hahaha. Vanochtend lekker de babykamer gepoetst en alles ingeruimd, paar wasjes gedraaid en nu lekker rustig aan. Vanmiddag lekker voetbal kijken en daarna nog even boodschapjes doen. Merken jullie ook dat nu je de 30 weken voorbij bent dat het fysiek allemaal ineens zwaarder wordt? En dat je sneller moe bent? Heb het echt ineens sinds deze week. Misschien dat al die ziekenhuistripjes daar ook schuldig aan zijn, maar merk dat ik wel heel vaak op de bank in slaap val nu hahahaha. Hier ook nog 4 weken werken, dus lekker aan het aftellen.
Meiden goedemorgen! Oké, ik heb weer schandalig uitgeslapen haha. Voel me overigens een stuk beter na 4 dagen! Op de een of andere manier kan ik me alleen moeilijk concentreren en is het lastig om overal op te reageren in het topic. Wendy, fijn dat je gewoon thuis mag zijn! Sandra2, gefeliciteerd met je vriendin. Super leuk als er baby's in de vriendengroep geboren worden. Elisabeth, probeer je niet te druk te maken om je werk. Ik heb de hoop al opgegeven voor de laatste weken haha. Ik ga me niet meer druk maken. Even over geboortekaartjes; hoeveel kaartjes moet je extra rekenen? Stel je gaat er rond de 75 versturen. Voor de proefdruk een paar extra en voor mensen die je in je dementie nu even vergeten bent. 15 extra of is dat niet realistisch?
daantje, wij bestellen er 100. Zelf wil ik er 3 voor een in haar fotoalbum, eentje gewoon voor in de woonkamer en een om misschien in te lijsten ofzo. linda, ja ik merk ook wel dat jet zwaarder wordt! kan ook amper normaal zitten, ze duwt zo hard tegen mijn ribben. Ik stuur je dan wel een pb met mijn FB linkje
Wij bestellen er 100 en zullen rond de 80/85 sowieso versturen. Dan heb je er nog over voor idd dementiemomentjes en om leuke Dingen mee te doen. Bij mij komt trouwens vaak de opmerking: "VIER kinderen???" "waar begin je aan ??" blabla... Grrr! Het voelt dan echt alsof ik me moet verdedigen! Balen dat er veel meiden zijn die misselijk/niet fit zijn! Hier gelukkig Nog geen last! Beterschap voor jullie!!! Mijn haar is goed gelukt, het is weer donker ipv semi grijs! Vandaag terugweg naar Zeeland, zie er een beetje tegenop.... Wendy,fijn dat je wel thuis kan zijn,hopelijk zakt je bloeddruk Nu wel snel!
Hey allemaal, ik lees nu al een poosje mee en dacht nu eens van laat ik ook eens reageren. Veel van jullie klachtjes komen mij zeer bekend voor. Zoals, het geen eetlust hebben (vol gevoel hebben/geen honger), niet lekker kunnen zitten, snel uitgeput en moe zijn..... Ik zit sinds 3 weken ook al volledig thuis ivm bekkeninstabiliteit..... Maar aangezien ik niet goed kan stil zitten ga ik van alles in huis overhoop halen en heb ik eind van de dag nog last van mijn heupen/bekken..... En ik moet zeggen dat het warme weer nu ook niet echt lekker valt bij mij, zweert me kapot en kan er totaal niet van genieten.... Maar goed verder wel super blij dat alles met de kleine goed gaat, hij beweegt lekker (vooral op momenten dat het niet lekker is, hahaha). Wbt geboorte kaartjes we hebben er 60 besteld, en zien wel hoe we uitkomen.... Ik hoop jullie een beetje te kunnen bijhouden, doe in ieder geval m'n best.... Liefs Maaike
@waterlelie....dat wordt dan gewoon toch weer n hyves aanmaken @maaike..welkom hier...zie dat je uit zuid holland komt...leuk ik ook @hier....hier slecht geslapen om 4 uur zat ik beneden tot 6 uur en toen weer gaan proberen dat lukte gelukkig...ik had vannacht enorm het idee een blaasontsteking te hebben dus twee molletjes ingenomen...en nu voelt het niet meer zo dus tja ff afwachten maar anders morgen toch ff urine laten controleren.
@aan de meiden die zich niet lekker voelen heel veel beterschap hoop dat jullie snel weer opknappen. Heb momenteel last van hoofdpijn en bandenpijn (heb iets teveel gedaan) @Geboortekaartjes wij hebben ze nog niet besteld we weten wel welke het gaat worden maar hoorde van mijn vriendin dat het via internet 9 van de 10 keer fout liep. Dus nu willen we met het kaartje die we graag willen naar een drukker gaan, maar we willen ook een foto van ons kleintje op de voorkant hebben dus ze kunnen zo wie zo pas na de geboorte gedrukt worden.
Hey meiden, Jullie zijn weer flink bezig geweest zie ik wel. Hier is het nog steeds goed. Eigenlijk de hele week niet veel zin om iets in huis te doen, dus dan vandaag maar wat bezig maar eigenlijk ook niet zoveel zin. Meer zin in rustdag Af en toe wat misselijk maar dan eet ik wat en gaat het alweer beter. @Rrianne ik ben van de 14e. Dus volgende week ook jarig @Daan, leuk met je dochter naar K3 ik hoop dat het leuk was. Lijkt me ook leuk om daar later heen te gaan met m'n dochter. @waterlellie, het is het belangrijkste dat jullie je hebben vermaakt in de efteling. Wel jammer dat je op het einde van de dag zo moe was. @Maaike, Welkom op het forum, altijd leuk als nieuwe mensen erbij komen. @geboortekaartjes, We bestellen er sobieso (meer als) 100. Ik zit denk ik nu op zo'n kleine 95 kaarten. Maar er zijn altijd wel mensen die je vergeet en wil en zelf ook genoeg hebben voor later (sobieso voor op de kast, plakboek en dergelijke) Je zult altijd wel mensen hebben die zeggen dat je te jong bent en vragen zich altijd af of het gelegen komt. Ik wou vanaf m'n 21e ook al kinderen, maar op dat moment kon het niet en wou m'n man ook nog niet. Nou waren we er beide aan toe, dus dan is het altijd mooi. Je kiest er zelf toch voor en andere mensen weten toch niet hoe je/ jullie in het leven staan. Ik heb altijd gezegt dat ik voor m'n 25e kinderen wou als de mogelijkheid er voor is. M'n tante is heel laat moeder geworden en die kinderen zijn totaal anders als mij en m'n andere neven en nichten. Ik heb altijd gezegd dat ik dat niet wou. Maar het blijft altijd een keuze die je zelf maakt. En vooral als het niet wil lukken dan is het juist extra mooi dat je nu wel zwanger bent. Met 16jr dat vind ik pas echt te jong. De ene is er met 20 jr al klaar voor en de ander misschien wel met 30. Voor de rest is er zoveel bijgeschreven dat ik helaas niet op iedereen kan reageren, maar heb wel alles gelezen . M'n geheugen wordt namelijk een beetje minder, dus weet zo ook niet wie wat meer heeft geschreven.
@ Rrianne: Dat is toch idd veel belangrijker (de situatie) als de leeftijd? @ Elisabethbas: Hmm balen zeg van je rotweek er is idd een verschil tussen iemand van 21 en iemand van 21 @ Prutsje: Hmm zo'n jasje is idd niet heel handig in MC enzo. @ Wapje: ow bah dat is niet fijn hopelijk doet beeb het verder goed en voel je je snel beter! @ Pookie: Pff jij dus ook veel van die opmerkingen.. idd brutale mensen. @ Waterlelie: Nee idd je kunt het beste wegblijven uit de efteling in het hoogseizoen.. en dan vooral op zaterdag @ Sandra: wow dat je het volhoudt, goed een half uur wandelen.. pff moet er niet meer aan denken. gefeliciteerd met de kleine meid van je vriendin! @ Wendy: ow bah.. ook al rust voorgeschreven gekregen dus hopelijk gaat het snel beter. @ Mama05: Hoe lang blijven jullie nog op de camping? die stoelen zullen ook niet erg comfi zitten gok ik. @ Linda: Hier nog geen 30 weken maar merk wel dat we in het laatste trimester zijn beland.. dan voel je je ineens weer een stukje minder goed als in het 2e.. @ Meikie: Welkom! Pfoe heb mijn best gedaan hoor maar kan niet overal op reageren! hoe zal dat straks zijn als we allemaal verlof hebben?
@ waterlelie heb ook al n broodje jam gegeten intussen en nu stik ik vd honger maar wat ga ik eten zonder er misselijk van te worden!. Heb n maand of 2 geleden al tegen de vk verteld dat ik warm eten niet kan verdragen volgens haar komt het gewoon omdat mn maag in de verdrukking zit en moet ik warm eten maar overslaan. Alleen ben ik ondertussen de sla blaren en rauwkost ook wel beu gegeten! Leuk Efteling maar ik ga daar echt niet heen hoor ook al ben ik nie zwanger, dan ga ik wel naar de winter efteling buiten de schoolvakantie om haha ik haat wachten! @ Sandra2 hier gaat t vandaag redelijk waarschijnlijk ook omdat ik alleen nog maar n broodje heb gegeten En denk dat het voor ouders zowiezo omschakelen is dat ze opa en oma worden hoelang je ook bij elkaar bent. @ Wendy pff verschrikkelijk hele dag niks mogen doen en voorral de deur niet uit mogen! Maar aan de andere kant wel fijn dat je lekker thuis ben, laat je dan maar lekker verwennen! @mama05 dat heb ik nou ook altijd met schoonouders mn schoonvader ga wel ma die schoonmoeder he verschrikkelijk soms die stem alleen al! @ Rrianne ik had het eigenlijk eerst alleen in de eerste maanden maar de laatste maanden komt t dus weer terug! @ Linda05 ik heb t al n paar weken dat alles zwaarder gaat bukken doet pijn in mn buik enz, snel buiten adem en het ene mnoment gaat t beter dan het andere hoor aftellen he! @ Daantje 2011 geniet maar lekker vh uitslapen! Nu kan t nog onze kleine man was om 8 uur al weer wakker. Geboortekaartjes maken mijn ouders die hebben een drukkerij dus als ik er extra wil hebben zo gemaakt Maar ik heb tot nu toe op 15 extra kaarten gerekend @ Prutsje Ik vind het super van je 4 kinderen!! Echt bewondering voor hoor! Wel een gezellige, drukke boel denk ik! Als onze beeb gezond te wereld mag komen stoppen wij er mee 2 is genoeg en is ons gezin compleet met een jongen en een meid. En aangezien ik deze zwangerschap zo ziek ben geweest en nog steeds beroerd ben vind ik t wel goed hierna!
Echo 11 aug: wendyw80 (groei echo) 15 aug: Poookie (groei echo/placenta lokalisatie) 16 aug: boerderijmama (echo gyn) 18 aug: waterlelie81 (placenta check) 29 aug: princess01 (groei echo) 30 aug: Prutsje (liggings echo) Daantje2011 (groei echo) 5 sept: Elisabethbas (liggingsecho 36 wkn) Bezoek aan VK of gy 9 aug: Daanquinty 10 aug: Dolfijnjes 15 aug: Poookie 16 aug: boerderijmama, Karine (bloedprikken), hannes 17 aug: Karine, Mumtobe21 18 aug: Daantje2011 (bloedprikken) 24 aug: waterlelie81 25 aug: Elisabethbas 29 aug: princess01 30 aug: Prutsje 5 sept: Elisabethbas Uitgerekend 1 oktober 2011: Mama05 (geheim), Lizzy29 (meisje), Wendy3010 (jongen) 2 oktober 2011: Elisabethbas (jongen) 5 oktober 2011: sandra2 (verrassing) 7 oktober 2011: suusje1979 (jongen) 8 oktober 2011: Poookie (jongen) 9 oktober 2011: wapje (meisje), prutsje (geheim), Linda0509 (verrassing) 10 oktober 2011: boerderijmama (verrassing) 11 oktober 2011: Maaikev76 (jongen) 12 oktober 2011: natalie78 (jongen) 14 oktober 2011: wendyw80 (meisje), muts76 (verrassing) 17 oktober 2011: Princess01 (meisje) 18 oktober 2011: Daanquinty (jongen) Dolfijnjes (meisje) 19 oktober 2011: zonnetje (meisje) 20 oktober 2011: Lindada (meisje), daaniejj (meisje) 22 oktober 2011: hannes (jongen) 24 oktober 2011: mumtobe21 (geheim), wherona (jongen) 25 oktober 2011: Waterlelie81 (meisje) 26 oktober 2011: Karine (jongen) 1 november 2011: Daantje2011 (meisje) Extra info Poookie - 21 jaar - Overijssel Daaniejj - 23 jaar - Rotterdam mumtobe21 - 23 jaar - Noord-Brabant Dolfijnjes - 23 jaar - Friesland Sandra2 - 25 jaar - Overijssel Princess01 - 26 jaar - Overijssel boerderijmama - 27jaar - België (nabij Turnhout) Linda0509 - 28 jaar - Den Bosch Daantje2011 - 28 jaar - Noord-Holland Lindada - 29 jaar - Omgeving Breda daanquinty - 29 jaar - Zoetermeer Wendyw80 - 30 jaar - Sint Maartensdijk Waterlelie81 - 30 jaar - Amsterdam Wherona - 30 jaar - Zandvoort Karine - 31 jaar - Lelystad Suusje1979 - 31 jaar - Ede Wendy3010 - 31 jaar - Voorthuizen/Amersfoort Wapje - 32 jaar - Bergen op zoom Hannes - 32 jaar - Cuijk Elisabethbas - 32 jaar - Hilversum Prutsje - 32 jaar - Terneuzen Natalie78 - 32 jaar - Goes mama05 - 33 jaar - Overijssel Maaikev76 - Haarlem Muts76 - 34 jaar - Amsterdam Buddy's Mama05 <--> Mumtobe21 Sandra2 <--> Waterlelie Daanquinty <--> Prutsje Elisabethbas <--> Wendyw80 Princess01 <--> Wendy3010 Poookie <--> Wherona <--> Wapje Linda0509 <--> Dolfijnjes Hannes <--> ? Meisjes: 10 Jongens: 10 Verrassingen: 4 Geheimpjes: 3 Onbekend: 2 Nieuwe meiden, welkom. Hier is de lijst...misschien kunnen jullie die zelf even aanpassen. Ik weet jullie uitgerekende datum niet etc... Enne....we hebben meer buddy's nodig!!!!!! Kom op meiden
@ Linda, dankje. Het ene moment voel ik me hardstikke goed, terwijl het andere moment gewoon echt niks wil. Dan kost een stukje lopen me al te veel energie, laat staan een dag werken. @ Prutsje, irritant! Ieder zijn eigen keus toch. Lijkt me ontzettend mooi, een groot gezin, maar ook pittig. Werk je er ook nog bij? @ Wapje, Balen! Het heeft dus weinig met een griepje te maken, maar alles met je zwangerschap. Misselijkheid, pffff ik wordt er zo'n vervelend mens van, weet dan echt niet meer waar ik het moet zoeken. @ Mum2be, helemaal mee eens. Wat betreft de kaartjes, ik ben bezig met een ontwerpje via het internet, hij is bijna naar mijn zin, wil deze week zowiezo ff een proefdruk bestellen. Zijn jullie allemaal al over de naam uit?