Oktober 2011 uitgerekend!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fleurop, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    @prutsje: nee, naar UZA Antwerpen (of eventueel Leuven) maar ben nu 31w, dat weekje zal ook nog wel lukken hé ;)
    Als je leuke online adresjes vindt, post ze gerust! ik kan alleen online shoppen ;) maar heb me beperkt tot belgische sites, daar ben je dus niks mee...

@mum to be: bwa nee, laatste dagen wat bruinverlies... Ik hoop maar dat het geen voorbode is, want wil nog tot september gaan :D
    laat je weten of de easywalker bevalt voor de dochter? (ons meisje is van juni '09) ik wil na de bevalling ook op zoek via mp, woon tegen de grens van NoordBrabant, dus daar wil ik ook gaan zoeken (belg. zoekertjessites zijn lang niet zo leuk als Ned!!).

@linda: wat een geruststelling van je suiker!!

@elisabethbas: bah, wat een vervelende werksituatie! Je zou nu gewoon de laatste weekjes willen uitbollen en dan zo'n portie stress kan je wel missen!
    Ik ben wel blij dat ik me nu echt helemaal kan 'voorbereiden' op een keizersnede, ook al ben ik er wel bang voor... Maar anders blijft die hoop toch ergens in het achterhoofd en ben ik er zeker niet klaar voor. Nu veel informatie inwinnen en dan lukt dat ook wel :D !

@wapje: niet leuk dat je je zo beroerd voelt, ik zou toch even ter controle bellen hoor! Ik had op het einde van de eerste zwschap ook last van mijn maag+darmen, maar nu is het nog wel enkele weken te vroeg bij jou he!!!!
    Wat zijn stickers/ponsplaatje om poliklinisch te bevallen eigenlijk :)?

@wendy3010: ook bedrust dus ;) geweldig hé :(! wel fijn dat je een hartfilmpje krijgt elke dag, daar kan je dan naar uitkijken!!
    Hopelijk mag je snel terug 'mobieler' zijn!!

@princess: dat benauwde heb ik ook, omdat ons prutske héél hoog zit, dus ik krijg precies minder lucht binnen, zeker als ik snachts op mijn rug lig!

@meikie: pfff! gauw je ventje een verfborstel in zijn handen stoppen misschien ;)?

Hier is het weer maar druilerig... Heb zelfs terug een jeans en t-shirt met lange mouwen aan! Mijn echte zwangerschaps-zomerspulletjes heb ik bijna nog niet kunnen dragen!!
    Oooh, en ben stiekem toch wel héél erg jaloers op jullie uitstapjes :) De Efteling vind ik GEWELDIG!! K3 had ik ook met ons meisje willen doen, maar tja... En nog eens lekker gaan eten met m'n ventje... Ik ga nog vééééél moeten inhalen als ik terug op de been ben ;):D !!

2. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @Meikie dat lijkt me vreselijk frustrerend... Wij hadden zelf al vrij vroeg de babykamer geschilderd en de meubels er staan. Kan me voorstellen dat je nu toch wel een keer de boel een beetje aan kant wil gaan maken... Hopelijk vind je nog een schilder die wél op komt dagen!

@Benauwdheid heb ik ook last van als ik te laag zit, bijv op de bank, dan druk hij op mijn longen en krijg ik er wel wat last van... Best wel irritant eigenlijk!

@Wapje wat vervelend dat je zo'n last hebt van je maag en darmen. Heb je misschien een buikgriepje te pakken? Sterkte ermee hoor...

Hier is het grijs, regenachtig en koud, het lijkt haast wel herfst. Dus dat word vandaag lekker thuis rondhangen, 't is geen weer om de deur uit te gaan!

3. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ princess hier moet je het aangeven bij het ziekenhuis als je poliklinisch wil bevallen vind t ook wel een beetje raar ma goed aangezien ik weinig zin heb naar t ziekenhuis te gaan (aan de andere kant vd stad, betaald parkeren en druk) zie ik t nie zo zitten om er speciaal voor te gaan rijden :) lui he dus vandaar dat ik bel.

@ benauwdheid hier ook n paar weken goed benauwd geweest nu wel stukken minder heb ook t idee dat beeb nu anders ligt volgende week weer 3d echo ben benieuwd of r nu wat te zien is!!

word wel druk gekletst hoor haha kan t niet bijhouden!

4. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ poookie hm t voelt anders als een buikgriepje en met eten heb ik al heel lang last

@ boerderijmama hier heb je in het ziekenhuis een ponsplaatje met je naam geboortedata en waar je verzekerd ben enz maar nu hebben ze dat plaatje afgeschaft en werken ze met stickers waar die gegevens opstaan. Balen he dat je niks kan doen, hier ook weinig uitstapjes hoor weinig trek in als k me zo voel!

@ Meikie frustrerend hoor! Zal ik komen schilderen :) :)

5. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    He meiden!
    Aanstaande donderdag moet ik om half 9 voor een echo omdat mijn placenta heel laag schijnt te liggen. Dit hebben ze op de 20 weken echo gezien, maar helemaal niet tegen mij gezegd (ik neem aan dat ik me dat namelijk wel zou herinneren). Dus nu moet ik nog een echo om te controleren of de placenta omhoog gegaan is met het groeien van de baarmoeder. Anders wordt het een keizersnee. Op zich ben ik er niet echt nerveus voor. Ik hoop dat ze ook nog even naar de baby kijken (leuk foto’tje of zo ;) ). Voorlopig ligt ze ook nog in stuit, maar ze heeft nog tijd om te draaien. Deena heeft nooit in stuit gelegen, dus eigenlijk ben ik hier meer mee bezig dan met de placenta…;)

6. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hihihi, dat zou leuk worden met z'n 2en....hahaha
    De reden dat we het zelf niet doen is dat ik het lichamelijk niet trek en mijn mannetje buiten zijn 40-urige werkweek de komende weken al zijn tijd moet besteden aan zijn werkstuk voor school. Anders zakt hij hier nog voor ook......
    Ik heb inmiddels nog steeds niks gehoord van die man, is toch raar.....

Wbt benauwd zijn, dit herken ik inderdaad ook van wanneer ik in bed lig of erg onderuit gezakt zit. Is wel vervelend, maar ja het is even niet anders....

@ boerderijmama, pittige zwangerschap heb je zo zeg.... Kan je wel een beetje de tijd doorkomen?

7. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    Alle nieuwe dames welkom.
    Vrijdag zijn we op kraambezoek geweest wat een klein meisje.
    Bij mijn schoonouders gegeten en de echo bekeken wat is opa trots nu al.
    Gisteren naar rotterdam geweest babyfoon en kleertjes gekocht. lopen gaat bijna niet meer echt erg.

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Elisabethbas: Yeah wat superfijn dat jullie uit de naam zijn!!

@ Boerderijmama: ja zal laten weten hoe hij bevalt.. al zal ik 'm idd pas na de geboorte gaan gebruiken en waarschijnlijk
    wordt jullie kindje wel eerder geboren als die van ons.
    er staan niet veel easywalkers op marktplaats en mensen vragen er vaak nog rond de 400 euro voor.
    hopelijk is het bruinverlies geen voorbode idd.

@ Lindada: Ow jeetje ook een lage placenta dus.. hopelijk is hij nog omhooggetrokken en
    draait jullie meisje nog op tijd met haar koppie naar beneden.. een ks is geen pretje.

@ Natalie: hmm balen zeg dat je bijna niet meer kunt lopen..
    toch nog even lekker geshopt dus.

9. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Zo er is aardig wat bijgekletst de afgelopen dagen.
    Valt niet mee om overal nog op te kunnen reageren.

@nieuwe dames,welkom bij de club en kom gezellig meekletsen.

@benauwdheid,hier ook veel last van,een akelig gevoel !

@maagzuur,hier af en toe zo erg dat ik er van moet overgeven.

@hulp huishouden,ik werk al als hulp in de huishouding en dan thuis nog de boel op orde houden valt niet altijd mee.
    Gelukkig is mijn mannetje de afgelopen 14 dagen thuisgeweest dus alles is weer lekker bijgewerkt.

@wapje,Ik neem aan dat jij ook in Lievensberg wilt bevallen?
    Als je ze belt en vertelt dat de eerste daar ook geboren is dan hebben ze je gegevens al en sta je gelijk ingeschreven.
    Volgens mij krijg je de stickers dan thuisgestuurd en een foldertje!
    Omdat ik daar 2 jaar geleden ook bevallen ben hadden ze me gegevens nog en was het inschrijven zo gebeurd.
    Wie weet komen we elkaar wel tegen rond die tijd!

@naam,zijn we nu ook over uit en de tekst voor het kaartje ook.

Morgenavond neemt mijn man vanuit zijn werk de spullen mee die besteld zijn bij Babydump.(wieg,beddengoed en wikkeldekens)
    Kunnen we eindelijk de boel gaan inrichten.
    Woensdag word onze kleine meid 2 dus willen we nog wat leuks gaan doen met zijn 3tjes al weet ik nog niet wat.
    En dan zaterdag haar kinderfeestje,wordt pittig met 30 man over de vloer.
    Zondag maar een lazy sunday houden denk ik.

Fijne dag nog allemaal !!!

10. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    Het winkelen was inderdaad leuk.
    De naam hebben we al een tijdje.
    Ik zou ook liever in lievensberg bevallen mijn schoonzus is daar ook bevallen.
    Ziekenhuis goes heb ik geen goede ervaringen mee.

11. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ wendyw Idd ook in Lievensberg bevallen! Waar kom jij vandaan dan? Heb vanmorgen gebeld, ze had mijn geboortedatum nodig en toen had ze alle gegevens ze ging informatie opsturen ofzo zei ze, niet dat ik dat nodig heb want vd eerste ben ik ook bevallen in Lievensberg en dat ging zo snel binnen 5 uur was ons manneke er! Vk heeft me gewaarschuwd dat t nu nog sneller zal gaan!

Vanmorgen assistent vd vk aan de telefoon gehad wilde de afspraak eerder ivm dat ik me niet goed voel maar dan werd het een week later het is blijkbaar zo druk! 15 augustus mag ik pas op controle. Wilde nog naar het telefonisch spreekuur bellen maar dat is nu dus te laat (was boodschappen halen) want dat kan alleen van half 1 tot half 2 en om nou t spoednummer te bellen vind ik ook nogal wat!

Trouwens toen ik bij de eerste weeen had en mijn vliezen waren gebroken werd ik terug naar huis gestuurd bij de vk ze konden niet kijken of ik ontsluiting had omdat het te druk was! Mocht om half 7 naar het ziekenhuis maar om kwart voor 6 ben ik bevallen! Er was ook niemand in het ziekenhuis om de bevalling te doen aangezien ik pas om half 7 aan de beurt zou zijn! De vk kwam net optijd in de kamer om de baby op te vangen! En ze wilden me ook snel weer weg hebben want ik mocht niet eens mn haar wassen! Nou lekker als je daar hebt liggen zweten hoor! Ik gauw mn hoofd onder die kraan gedaan haaha. Maar om kwart voor 6 bevallen en om 8 uur stond ik buiten zonder geplast te hebben en veel te veel bloed te hebben verloren! Heb dus gezegd bij de vk niet nog eens zo te willen bevallen!

12. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    @wapje,ik kom uit Sint Maartensdijk.
    Ik zou bij de eerste ook thuis zijn bevallen omdat ik al volledige ontsluiting had toen de vk kwam maar na 1,5 uur persen met spoed naar Lievensberg gebracht en daar is ze een goed half uur na binnenkomst geboren.
    Als het persen vlekkeloos had verlopen was ons meisje binnen 3 uur geboren dus ook een snelle bevalling.
    Hier ook geen positieve ervaringen gehad na de bevalling.
    Het was echt zo van bevallen,even kennismaken met kindje,wassen
    en hup in bed naar zaal.
    We kregen nog geen kans om familie te bellen en voor de telefoon op zaal was aangesloten was het al avond.
    Gelukkig een gsm bij om iedereen te kunnen bellen.
    Ook geen beschuit met muisjes ofzo gehad.
    Heb het hier met de vk over gehad en in principe zou ik ook in Dirksland of Roosendaal mogen bevallen maar als de bevalling nu nog sneller zou gaan dan is Lievensberg toch echt de enigste optie.
    Zit er al over te denken om het dan toch maar thuis te gaan proberen.
    Maar goed heb mijn plekje alvast gereserveerd:D

13. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    wapje wat idioot van het ziekenhuis! dat je niet eens fatsoenlijk naar huis mag!!! Pfff is ook geen lekker begin van je kraamtijd.

meikie, nog steeds niks gehoord van de man? Ik vind het toch raar. probeer m anders nog een keer te bellen....

lindada, mijn placenta lag tijdens de 20 weken echo ook veel te laag maar tijdens de pretecho scheen het alsnog omhoog te zijn gegaan :(
    18 augustus weten we meer....

Nou mijn voetjes zijn weer glad en nu ga ik even wat eten en op de bank liggen.

Doeiiii

14. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Oh dit wordt echt lastig bijhouden!! Hahah zeker na een dag werken.
    Wat is blijven hangen

@benauwdheid, hier nog niet echt last van

@wapje wat een verhaal joh van je bevalling, voel je jk al iets beter?

@boederijmama en wendy3010 doe alletwee rustig aan, hoe lastig ook. Heb respect voor jullie en hoe jullie er mee omgaan

@elisabethbas proficiat dat jullie uit de naam zijn! Dat is zeker een etentje waard!

@lindad succes met echo, we duimen dat de placenta omhoog is gegaan

@nieuwe meiden welkom bij deze veel te gezellige club!! Hahaha

@facebook ik zie de priveberichten wel verschijnen

@ziekenhuis moet je dat aangeven van te voren? Niks van meegekregen of is dat per ziekenhuis verschillend?

@iedereen die ik vergeten ben sorry.... En groetjes!!!

Ik ben nu onderweg naar huis, weer een werkdag erop zitten, morgen mag ik lekker een dagje vanuit huis werken, dat scheelt me al weer 2,5 uur reistijd.

15. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Oh ja en nog een frustratie waarom is het raar dat ik 4 dagen wil blijven werken? En waarom is het daarentegen heel mooi dat mijn man ook een dag thuis blijft??? Wat is het verschil??? Ik krijg alleen maar reacties van goh wat veel nog, weet je het wel zeker en mijn man krijgt alleen maar positieve reacties omdat hij ook een dag thuis blijft.... Sorry moest er even uit hahaha

16. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    @ Mumtobe, hahaha onder voetbal, hoe durf je!
    Mijn vriend is er al weken uit, ik vind het ook een leuke naam hoor en we noemen hem ook al
    echt zo als we het over hem hebben (hahaha dus deze is ook vast een blijvertje).
    Maaarr, er zijn ook nog genoeg andere leuke namen.

@ Pookie, ik open er altijd een word-document bij en begin dan pas te lezen, zo kan ik op iedereen
    regearen zonder dat ik de helft vergeet! hahah..anders gaat het me nooooit lukken

@ Waterlelie, ik vind juist de tekst op het geboortekaartje zo moeilijk, althans we komen er samen niet uit.
    Wat ik weer leuk vind, vind vriendlief niks. Nog even doorpuzzelen dus...

@ Roozju, gezellig kom er bij. Klets ook nog maar ene paar daagjes mee en vind het nu al bere-gezellig.

@ Wherona, hihih klinkt dat leuk he om je kindje bij de naam te noemen.

@ Wapje, inmiddels niet meer gelukkig. Ben tot een week of 18 behoorlijk misselijk geweest en vond het echt vreselijk!
    Duss kan me goed voorstellen hoe je je nu voelt. Huishouden lukt me aardig bij te houden, alhoewel vriendlief ook
    goed een handje helpt hoor. En sporten hahaha, nee echt niet. Als ik iemand voor ons huis voorbij zie hardlopen word ik al
    moe als ik het zie. Lees nu je bevallingsverhaal, klinkt ook niet erg relaxed (in hoeverre het relaxed kan zijn).

@ Meikie, een 2e naam vind ik ook zo leuk (is het kiezen wat minder moeilijk), maar meneer vind het hier niks hahah.
    Lees nu je berichtje over schilder, belachelijk zeg! Maar heb helaas geen advies voor je.

@ Princess, leuk 2 weken schotland in het vooruizicht!

@ Lindada, raar dat ze jou hier niet van op de hoogte hebben gebracht toen... Maargoed miss ook maar beter. Soms
    is alles weten niet altijd even leuk, maartoch.. Ben benieuwd wat ze zien op de echo en idd weer even genieten van jullie kindje

Na 2,5 pagina terug hebben gelezen stop ik dr ff mee.. Heb net de boodschappen in huis, vergeet ik de dagfilm die we
    gisteren hebben gehuurd terug te brengen, dus nu eerst weer naar het dorp! Grrrrr

17. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Iedereen bedankt voor jullie medeleven mbt de schilder. Tot op heden nog niks van hem gehoord en ook hij neemt nog steeds zijn tel niet op.
    M'n vriend heeft vanmiddag onze buurman even gebeld, die is schilder maar klust niet meer, met de vraag of een collega van hem eventueel kan/wil komen. Nu komt hij vanavond kijken en misschien komt hij zelf wel schilderen. Ik duim dus echt dat dit wat word want de buurman kan wel echt heel goed schilderen....
    Duimen jullie even met me mee??? ;)

@ Wapje, wat een bevallingsverhaal zeg.....

@ Rrianne, ik vond het zelf leuk om de naam van mijn vriend als 2e naam te doen, maar dat vond hij niks. Toen kwam hij zelf met een andere 2e naam en die staat er ook erg leuk bij dus waren we beidde blij!!!

Waar willen jullie eigenlijk bevallen?
    Ik zou graag thuis bevallen, maar mijn vriend vind dat totaal geen fijn idee. Dus word ws toch het ziekenhuis...

18. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    @ Linda0509 waarom is het raar dat je 4 dagen blijft werken niks mis mee.
    Ik zou ook wel twee namen willen vindt ik mooi maar mijn vriend niet.
    Tekst op geboorte kaartje waren we het snel over eens gelukkig maar.
    ik zag nog iemand op de lijst voor een buddy staan ik zoek er nog een.

19. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Meikie, ik hoop dat het wat wordt! Zou wel erg fijn zijn...weer een last van je schouders af! Succes!

@bevallen, ik moet nu in het ziekenhuis bevallen ivm ks. Maar was sowieso van plan om in het zkh te bevallen...er is dan altijd iemand in de buurt voor als het echt mis gaat. E.mma had het niet gered als ik thuis was gebleven. Nederland is zo middeleeuws wat dat betreft. Vind het gewoon een prettig idee en ook heb je de hele heisa/troep ;) niet in huis.
    Maar ieder zijn ding natuurlijk.

20. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Zo nu ff tijd om het laatste stukje terug te lezen.

@ Meikie, dat zou een super oplossing zijn, duim met je mee!

@ Natalie78, kraambezoek altijd leuk. Dan komen de kriebels extra los denk ik of niet?

@ Boerderijmama, hmmmm bruinverlies, heb je dit de hele zwangerschap al wat door? Of is dit echt de
    eerste x?

@ Wendy, leuk nieuw babyspul. Word dr altijd erg happy van. Alvast gefeliciteerd met jullie kleine meid.
    Jou bevallingsverhaal klinkt ook al zo geweldig, althans de beol er omheen.

@ Waterlelie, ben benieuwd of je placenta er nu wel goed voor ligt. Maar je bevalt zowiezo
    met een ks?

@ Linda, geniet van je vrije dagje! Wat betreft het 4 dagen werken, ik blijf in eerste instantie
    ook 4 werken hoor (in totaal 30 uur).

Wat betreft het bevalling, heir wordt het toch echt een ziekenhuisbevalling denk ik, mede door de verhalen
    van bv Waterlelie. Ik zal anders altijd blijven denken wat als..... Dus ik kies voor safe.
    Ben benieuwf wat de rest van de meiden doen.

Deel Deze Pagina