Oktober 2011 uitgerekend!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fleurop, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    wij willen ook in het ziekenhuis bevallen, hebben in onze omgeving al te vaak meegemaakt dat het maar net goed is gegaan of dat het inderdaad maar goed was dat ze in het ziekenhuis waren. Bovendien deel ik de mening van waterlelie ik moet al dat gedoe enzo niet thuis hebben

2. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    @linda, ik blijf ook 4 dagen werken, hier vindt niemand dat raar, de meeste dames om mij heen werken vier dagen en manlief ook. Net als bij ons. Je moet lekker doen wat je wil. Ik vind mijn werk ook erg leuk en je mist zoveel als je drie dagen werkt. Is een afweging.

@bevallen, ik ook in het ziekenhuis. Vanwege de verhalen van vrouwen in mijn omgeving, maar ook omdat zowel bij mijn moeder als bij mijn oma tijdens alle bevallingen hun placenta's niet meekwamen en operatief verwijderd moesten worden. Ik hou er rekening mee dat dat bij mij ook zo zal zijn. En bovendien wonen wij in een oud en gehorig huis en ik wil niet dat de buren de hele bevalling kunnen volgen...

3. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Vind het fijn om te horen dat er ook andere dames last hebben van benauwdheid. Niet leuk dat jullie dat hebben maar nu weet ik dat het erbij hoort.

Ik wil ook bevallen in het ziekenhuis. En daarna gewoon naar huis wanneer het kan. Het is voor mij de eerste, maar het geeft mij gewoon een veilig gevoel.

Iedereen een fijne avond. Ik ga zo met de beentjes op de bank. Nog even een paar dingetjes opruimen want ze komen hier morgen van de kraamzorg. Ben benieuwd wat ik voor informatie krijg.

4. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    @ Rrianne zeker begint het te kriebelen.
    Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen Mijn eerste bevalling was geen pretje durf niet thuis te bevallen.

5. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    @bevallen...ik ga ook in het ziekenhuis bevallen...voel me er gewoon beter bij en een veiliger gevoel:D

wat een drukte hier zeg ineens hahaha bijna niet bij te houden zoveel is er geschreven:D:D wel leuk hoor:)

Hier vanmorgen toch me urine laten checken er er was wel iets van bacterie te zien maar niet genoeg een een ab-kuur...als ik deze week weer last krijg moet ik weer laten checken...vind het zo raar zaterdagnacht 2 uur opgezeten omdat ik echt pijn had en zondag werd ik wakker en nergens geen last meer van...

morgen weer naar de VK:D ben benieuwd of alles weer goed is...

6. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Nou dit raden jullie nooit....
    M'n buurman had iemand geregeld die direct kon komen kijken, maar de kwam met een prijs aan.... Gewoon het dubbele van wat die andere had berekend.... Dat was boven ons budget.
    Dus wij al balen van wat moeten we nu....
    Belt die man die zou komen vandaag, met 1000X excuses en zijn vorige werk was uitgelopen en het was er bij ingeschoten om te bellen....:)
    Dus nu komt ie morgen zegt ie, dus als jullie met me mee duimen moet het toch goed gaan komen??? ;)

7. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    hey lady's ben ik dan de enige die graag thuis wil bevallen???
    Nu begin ik wel weer te twijfelen hoor.... maar wij wonen op 5 min rijden vant ziekenhuis, dus dat is voor mij een geruststellende gedachte.

Kheb vandaag weer enorm veel last van mn bekken, kan amper mn rechter been optillen.
    Morgen maar weer eens naar de giropractor.
    Ben de dagen op mn werk echt aan het aftellen.... nog 7 te gaan..

Verder heb ik echt ff geen puf om op de rest te reageren, duik mn bed in morgen gaat de wekker weer om 6.00
    Fijne avond.

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Meikie: ow echt schandalig joh!!
    duimduimduim dat de buurman het wil doen.
    *ow lees nu je andere berichtje*
    hopelijk komt hij morgen ECHT opdagen.

Ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm keizersnee bij vorige bevalling..
    toen wilde ik graag in het kraamhotel bevallen, maar dat ging niet door omdat ons meisje niet vanzelf kwam en ik
    dus ingeleid moest worden.

@ Wapje: Pfoe dat is ook echt schandalig.. hoe durven ze zeg, bah!

@ Waterlelie: Tja ik snap dat ook allemaal niet zo.. Nederland blijft maar zeggen dat Thuisbevallen net zo veilig is als in het ziekenhuis..
    maar ondertussen heeft nederland wel even het hoogste aantal
    sterfgevallen tijdens de bevalling van Europa..

@ Waterlelie: Ben ook wel benieuwd hoe je nu gaat/wil bevallen.. ivm eerdere ks..
    ik wil namelijk héééééél graag natuurlijk bevallen nu.

@ Daanquinty: Wat gek zeg van die pijn en dat het ineens weg was..
    hopelijk zet de bacterie niet door.

@ Sandra: Ow getver, dat klinkt niet lekker, rustig aan doen hoor!
    groot gelijk dat je aan het aftellen bent.. doe ik ook, moet alleen nog 5 weken (2 dagen per week)

Ga het morgen eens bekijken op mijn werk hoe het gaat nu met de ischias...
    als het niet gaat denk ik er toch over om eerder te stoppen met werken,
    ga niet nog 5 weken met pijn rondlopen op mijn werk.

9. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    meikie, joehoe.....en nu moet het goed komen!!!! *duim duim*

mumtobe, ik heb enorm slechte en nare ervaring met de ks van de vorige keer en daarom ook het liefst natuurlijk bevallen.......MAAR toch weer die twijfel ;);) want wat als het WEER fout gaat op het laatste moment dan moet ik WEER een spoedje en daar heb ik geen zin in (kan ik ook niet psychisch aan geloof ik ;)) Mijn gyn zegt dat het bijna nooooooooooit voorkomt maar laat ik nou NET die ene persoon zijn die dat wel gaat krijgen :D ( ik heb ook altijd pech :D:)) Dus nog even afwachten tot iig 18 augustus en daarna met week 35/36 word ik toch overgedragen aan de gyn en dan bespreken we wel hoe of wat. Pffff wat een toestand haha

10. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    hey dames,
    Wat is er weer ontzettend veel bijgeschreven. Dit wordt nog wat als iedereen met verlof is :).

@Bevallen, Ik wil het gewoon thuis proberen. Ik heb het idee dat ze in het ziekenhuis nog wel eens te snel willen ingrijpen. Maar als het moet dan heb ik er ook wel vrede mee.

@huishouden, Vorige week had ik totaal nergens geen zin in en heb ik ook echt niks gedaan. Ook dit weekend kon ik weinig energy opbrengen maar gelukkig heeft manlief even stof gezogen. Voor de rest zie ik deze week wel weer.

@werk, Ik wil straks ook weer 4 dagen werken. Maar bij mij raden ze het juist af... Ook dan is manlief 1 dag in de week vrij en ik vind dat ik m'n uren zo mooi verdeeld heb over de week dat ik het nog wel mee vind vallen. (ma 7.30-13.00, di 12.00-18.00, do 7.30-18.00 en vr 8.30-18.00) Ik denk dat ik m'n tijden wel wat anders wil indelen bijv de 's ochtends.

Maar ga er weer vantussen. Zie jullie wel weer.
    En lees ondertussen wel mee.

11. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Waterlelie: Kan me er wel iets bij voorstellen als het allemaal echt spoed is geweest de vorige keer hoor..
    bij mij was het gewoon het feit dat ze een sterrenkijkertje was en de spildraai niet kon maken en daardoor werd het een ks (na 21 uur zwoegen,
    waarvan 1,5 uur op eigen kracht persen) maar niet echt spoed geweest omdat ons meisje niet eens liet merken dat ik aan het bevallen was..
    haar hartslag is al die tijd helemaal goed geweest en elke arts of verloskundige stond ervan te kijken..
    als je veel vragen hebt zou ik vragen of je eerder overgedragen kan worden aan de gyn..
    om die reden ben ik bij de gyn gebleven en niet meer bij de vk onder controle gegaan, vind het erg fijn om dingen meteen te kunnen bespreken.

12. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Hey allemaal, wat een gekakel hier ;)

@elisabethbas, leuk ook jou gezicht te zien op facebook!!!! :D

@meikie, pfff nu moet het idd wel goed komen hoor!!!!
    HIer is de babykamer nog steeds niet af.... dacht dat t nu wel klaar zou zijn, maar helaas... loopt veel tegen!

@bevallen: ik moet in ziekenhuis bevallen ivm vorige keer ks, maar zou sowieso niet thuis willen bevallen, gewoon niet al dat gedoe thuis enzo.... int ziekenhuis ben je op de juiste plek als er iets is. Hier hebben ze tegenwoordig alleen nog maar kraamsuites, waar de papa ook mag blijven slapen. Ben benieuwd hoe dat zal zijn.

@mum, aan jezelf denken hoor, niet teveel met pijn rondlopen!!! Je lichaam moet nog langer mee!!!

@werk, ik wil ook 3 a 4 dagen blijven werken en krijg altijd dezelfde reacties..... vind je dat niet veel???
    Nou ik vind ook dat ik anders te weinig 'erbij' ben op mijn werk en ik vind werken ook gewoon leuk!
    Enneh, vooral als ik dan mijn loonstrookje zie ben ik ook weer blij ;) die extra dingetjes die wij nu doen wil ik blijven doen!

Goede dagen gehad in Groningen, zwemmen was heeeeerlijk!
    Zondag nog lekker bijgekletst met mijn vriendinntje en de mannen hebben genoten op de Gamma Racing Day.

Beeb heeft echt minder ruimte en voel nu vooral vaak geduw en gepor van voetjes van boven! :D

Naam zijn wij uit, het heeft even geduurd, maar weten t zeker!
    Gewoon 1 naam, hebben mijn andere kinderen ook, dus deze ook.

13. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    buikje 31wk
    en ja, ik heb striemen ;) maar die zijn al van de vorige twee zwangerschappen :p

14. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ prutsje mooie buik hoor!

Pff kan het hier niet bijhouden met al dat geklets hoor haha!
    Maar voor degene die 4 dgn willen blijven werken, lekker doen! en zeker respect voor, ik heb er voor gekozen thuis te blijven en weer meer te gaan werken als de kids groter zijn iedereen zijn keuze toch!

@ bevallen Ik reken er op dat dit weer geen normale bevalling word haha ach jah ik kan er nu wel om lachen maar wil het niet nog eens zo. En thuis bevallen wil ik niet met al die rotzooi en heisa.
    Had iemand het over lekker naar huis gaan als je bevallen ben....als je hier s'avonds bevalt moet je zowiezo de nacht blijven en mag er geen bezoek meer langs komen! Dus ik hoop echt gewoon overdag te moeten bevallen alleen hebben we dat niet voor t zeggen he!
    Een keizersnede lijkt mij echt verschrikkelijk brr hoop dat nooit mee te moeten maken!!!

Gisteren niet hoeven over te geven maar dan ook niet zoveel gegeten omdat ik bang was dat ik dan nog meer last van mijn maag krijg. Hoop wel dat onze beeb nu genoeg binnen krijgt, slik wel multivitaminen maja als alles er terug uit komt heeft t ook weinig nut toch!

Nou iedereen een fijne dag al is het hier harstikke rotweer!!!

15. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    Wapje vervelend dat je zo slecht kan eten.
    Hier is het ook rotweer ben blij dat ik niet naar buiten hoef te gaan.

16. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Goeiemorgen...

Zo weer een dagje werken. Ben echt aan het aftellen. Nog 4 dagen en dan lekker 2 hele weken niet.

Prutsje, wat een mooie buik.

Wapje, wat vervelend dat je zo misselijk bent. Wel een beetje blijven eten hoor. Ook al is dat moeilijk.

Werken, ik blijf 3 dagen werken. Vind dit ook echt iets wat iedereen zelf moet beslissen. Daar kan een ander dus echt niet over oordelen. Doen wat goed voelt.

fijne dag allemaal en misschien tot later...

17. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Nou, jullie raden het nooit.... Er is weer geen schilder gekomen....:x
    Vind het nu toch echt niet meer grappig....:(
    Telefonisch is hij weer niet bereikbaar en ik ben weer voor ja met de pet op vroeg uit bed gekomen

@ Prutsje, mooie buik hoor... Ik heb ook striemen hoor, maar goed dat ik geen naveltruitjes meer draag ;)

18. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ meikie he t mag ook niet lukken met t schilderen geloof ik he! Mijn aanbod geld nog steeds hoor! :) Snap dat je boos bent ik zou razend zijn!!!!

blijven eten is makkelijk gezegd als je er kotsmisselijk van word, maagpijn van krijgt en moet spugen!

19. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    yeahh hier vandaag 30 weken:D:D

maaike...wat irritant zeg van die schilder:(

waterlelie....wauwwwwww mooie buik hoor:D

@hier..de zon schijnt nu nog ben benieuwd voor hoelang zie donkere lucht...ik moet nu weer naar de VK dus kom straks weer ff verslag uitbrengen...

20. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    @meikie: hoe kan dat nu?!? spijtig dat je weinig andere keuze hebt, die zou bij mij niet meer hoeven langs te komen... !:x

@lindada: er is jou nooit iets verteld van je lage placenta?! en jij hebt er nooit last van gehad (bloedverlies?)? vreemd! ik moest bij 12w al onmiddellijk stoppen met werken owv mijn placenta onderaan!
    hopelijk is hij goed opgetrokken en kan je alsnog natuurlijk bevallen!!

@bevallen: hier in het ziekenhuis (ik ken eigenlijk niemand die thuis bevalt in belgië, ik vind dat ook een zeer vreemd gebruik bij jullie... :( het is toch altijd veiliger in een ziekenhuis?!)
    Hier blijf je meestal 4dagen na een natuurlijke bevalling in het ziekenhuis en 6d na een keizersnede. Vind ik trouwens best hoor, dan leer je alles wat je moet doen en dan is er nog steeds dat alarmknopje om de vroedvrouwen op te roepen! thuis word je toch wat 'aan je lot overgelaten'? natuurlijk is er wel kraamzorg, maar s nachts toch niet bijvoorbeeld? ik zou dat echt niet kunnen, zoals jullie de eerste nacht terug naar huis gaan!!

@Rrianne: heb al een hele zschap last van bloedverlies wegens mijn placenta... dus liever bruin dan rood :) hoor!

Hier is er precies terug echt bloedverlies begonnen, ik blijf nu gewoon volledig platliggen, heb juist ook op bed gegeten, want ik wil echt nog niet terug naar het ziekenhuis om daar de resterende weken dan te moeten blijven :(, maar ik vrees dat ik deze middag toch maar ga vertrekken (of eerst telefoneren, maar dan moet ik ook zeker komen, ze gaan geen risico willen nemen...). Pfff, valt me echt tegen! Ik had nog wel gedacht nog zeker 32w thuis te halen...
    Ik laat nog wel iets weten, hopelijk van thuis uit en anders vanuit het ziekenhuis...

Deel Deze Pagina